abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202410534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij had liever gehad dat 'ie "aZ dE gEkStUh" had geheten of "Geen gezeik, iedereen Rijk"? Al zou Yes, Minister natuurlijk een toepasselijker naam zijn geweest.
Rug op '21 ;)
  dinsdag 30 november 2021 @ 20:33:41 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_202410694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:23 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Kan me vergissen natuurlijk, maar ik denk dat @:speknek hier een klein beetje *sarcastisch* was
Het was gewoon puur een Beavis en Butthead grap over het cijfer 69.

Het is een internetmeme om bij 69 met "nice" te reageren.
https://knowyourmeme.com/memes/69

SPOILER: bijvoorbeeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202410736
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou....de VVD staat gewoon nog op 34 zetels dus als je nieuwe verkiezingen zou houden dan worden ze weer de grootste partij en is het nog steeds zo goed als onmogelijk om ze buitenspel te zetten. Ik weet niet of ik dat nice zou noemen.
Standje 69 / 69 zetels

Vond het een oke grapje.
pi_202410764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:23:06 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202411816
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:51 schreef VoMy het volgende:
Er is een peiling van EenVandaag. D66 zakt niet verder weg, verder kleine verschuivingen over de hele linie naar rechts.

[ twitter ]
Welke doorbraak? In 2021 hebben we geen nieuw kabinet meer.

https://www.gelderlander.(...)ordesscene~a9ebba25/

Ik blijf erbij, alle betrokken partijen hebben een dusdanig belang bij de demissionaire status dat ze de formatie zo lang mogelijk gaan rekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202411877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Welke doorbraak? In 2021 hebben we geen nieuw kabinet meer.

https://www.gelderlander.(...)ordesscene~a9ebba25/

Ik blijf erbij, alle betrokken partijen hebben een dusdanig belang bij de demissionaire status dat ze de formatie zo lang mogelijk gaan rekken.
Geen nieuw kabinet, wel een formatieakkoord. Dat ze daarna nog een akkoord gaan schrijven zal het inderdaad nog wat rekken. Maar ik heb niet het idee dat iemand echt belang heeft bij demissionair zijn, het zorgt er alleen voor dat ingrepen in kortere tijd en dus harder moeten. En ik zie ook echt het voordeel niet, het aantal weggestuurde ministers na de demissionaire status bewijst dat de ministers er helemaal niks aan hebben, ze zijn echt niet veiliger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202412046
Het akkoord verder uitwerken lijken ze los te laten dus. Dat scheelt tijd. Benieuwd welk nieuw elan er gaat komen. Ministers van buiten lijken vaker vooraf een succes dan dat ze het echt zijn.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:55:20 #83
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_202412250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah owkee, daar ben ik dan weer te oud voor. :P
pi_202412371
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ministers van buiten lijken vaker vooraf een succes dan dat ze het echt zijn.
Ja, als ik een lijstje maak met de betere ministers van het afgelopen kabinet staan daar zeker Koolmees en Schouten vrij hoog en die kwamen nou net van heel dichtbij, als medeonderhandelaars bij het vorige regeerakkoord. Je kunt heel blij zijn met een 'fris gezicht', maar uiteindelijk komt het ook gewoon op politieke kundigheid, degelijkheid en wat willen bereiken aan. En op niet teveel tegengewerkt worden door je eigen coalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202413827
We gaan niet voor gemeenteraadsverkiezing een nieuw kabinet hebben, wel?

Dit is echt heel erg treurig.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:53:17 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202413901
Overigens beklaagt men zich in Kroatie momenteel dat Nederland geen beslissing over de toetreding van Kroatie tot Schengen wil nemen omdat het kabinet demissionair is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202414125
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Sorry :D
  woensdag 1 december 2021 @ 08:21:55 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202415197
Ik denk dat het wel goed is als het kabinet een paar kleurrijke smaakmakers inzet op de voor nu wat minder belangrijke posten. Beeldvorming is ook belangrijk en dat kan het enthousiasme wel doen opkrikken. Voor de belangrijkste posten van het moment zou ik dan wel weer saaie degelijke figuren met ervaring inzetten.
pi_202415790
Een stuk over de veel te kleine ondersteuning die kamerleden en te kleine budgetten die de wetenschappelijke bureaus hebben: https://www.groene.nl/artikel/ik-ben-een-heel-grote-mier

Ik hoop toch echt dat de commissie Van der Staaij met een eis van minstens verdubbeling en liever verdrie- of viervoudiging van de ondersteuning komt, dat zouden nog eens goed besteedde miljoenen zijn. En eigenlijk moeten de wetenschappelijke bureaus ook gewoon verdubbelen in budget. Laat desnoods de financiering rechtstreeks gaan naar ondersteuning en wetenschappelijke bureaus, dan kunnen partijen het niet uitgeven aan ledenwerving of campagnes.
  woensdag 1 december 2021 @ 11:32:52 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202417067
In principe zijn wetenschappelijke bureaus sowieso al geoormerkte subsidies
https://kennisopenbaarbes(...)-politieke-partijen/
pi_202417335
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:32 schreef Hexagon het volgende:
In principe zijn wetenschappelijke bureaus sowieso al geoormerkte subsidies
https://kennisopenbaarbes(...)-politieke-partijen/
De laatste, de Jetten-gelden, dus niet. Was bedoeld voor wetenschappelijke bureaus en ondersteuning, ging naar campagnes, ledenwerving en de reserves die bij veel partijen erg laag waren. En vermindering ontslagen bij zetelverlies, bijvoorbeeld bij het CDA.
pi_202417399
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen nieuw kabinet, wel een formatieakkoord. Dat ze daarna nog een akkoord gaan schrijven zal het inderdaad nog wat rekken. Maar ik heb niet het idee dat iemand echt belang heeft bij demissionair zijn, het zorgt er alleen voor dat ingrepen in kortere tijd en dus harder moeten. En ik zie ook echt het voordeel niet, het aantal weggestuurde ministers na de demissionaire status bewijst dat de ministers er helemaal niks aan hebben, ze zijn echt niet veiliger.
Het voordeel is dat ze de afhandeling van de corona winter niet op hun bordje krijgen.
En de financiële gevolgen ook nog even kunnen afwachten.
pi_202417658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het voordeel is dat ze de afhandeling van de corona winter niet op hun bordje krijgen.
En de financiële gevolgen ook nog even kunnen afwachten.
Ik kan mij zo voorstellen dat er geen enkele politicus is die nu staat te trappelen om de positie van De Jonge over te nemen, inderdaad, dat is een kant en klaar recept voor imago schade.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:52:47 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202418015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan mij zo voorstellen dat er geen enkele politicus is die nu staat te trappelen om de positie van De Jonge over te nemen, inderdaad, dat is een kant en klaar recept voor imago schade.
Hugo bleek bij EenVandaag gisteren populairder (37% nieuwe termijn) dan Mark (30%) en er zijn zat politici/bestuurders die wel graag premier willen worden. Dus of het echt zo werkt weet ik niet. Nu instappen op VWS kun je je wel mee laten voeren op de dalende golf.
Antifa
  woensdag 1 december 2021 @ 12:54:31 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202418046
Zou De Jonge zelf verder willen? Die man is toch ook een keer toe aan aflossing?
pi_202418946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Zou De Jonge zelf verder willen? Die man is toch ook een keer toe aan aflossing?
Hij schijnt een oog te hebben op het ministerie van Onderwijs.
pi_202419944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij schijnt een oog te hebben op het ministerie van Onderwijs.
Hopen dat ze gaan voor iemand met meer "elan".
  woensdag 1 december 2021 @ 15:31:16 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202420080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:22 schreef papert het volgende:

[..]
Hopen dat ze gaan voor iemand met meer "elan".
Iemand met nog meer optimistische ijverigheid dan Hugo de Jonge?
Antifa
pi_202420137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hugo bleek bij EenVandaag gisteren populairder (37% nieuwe termijn) dan Mark (30%) en er zijn zat politici/bestuurders die wel graag premier willen worden.
En van de 63% die hem weg wil hebben, gaat het ook een heel deel helemaal niet om De Jonge, zoals te lezen is op de site van eenvandaag.
  woensdag 1 december 2021 @ 17:05:04 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202421477
https://www.ad.nl/politie(...)n-bij-boer~aa37a675/

Erg jammer dat populistische moties en plannen steeds meer hun weg vinden naar de doorgaans normalere partijen.

Dit is ook weer zoiets, ik ga er zo gedetailleerder op in, maar het generieke idee is dat er teveel afstand tussen het beleid en de betrokkenen zou zijn, waardoor de beleidskeuzes niet goed zijn, en dat dat dan maar moet worden opgelost door langs te gaan. Dit gaat volledig voorbij aan het feit dat de betrokken partijen in dit (en veel andere gevallen) al een gigantische lobby in Den Haag hebben en dus helemaal niet ongehoord zijn (haha, if only) en vaak via die lobby zelf met maatregelen komen die helemaal niet werken om maar te ontkomen aan andere maatregelen die wel zouden werken maar waar ze geen zin in hebben. Zie ook Schiphol bijvoorbeeld.

Daarnaast is het ook helemaal niet zo verkeerd om afstand te hebben tussen beleidsmakers en de betrokkenen. Degenen die gaan over vervuiling en zware industrie, hoeven ook niet verplicht op stage in Pernis of bij Tata Steel, dat zou wat zijn zeg.

In feite roept deze motie op tot meer gelobby en meer invloed vanuit de vervuiler op de politiek. Grinwis zegt het ironisch genoeg goed, de overheid is er voor ons allemaal, niet alleen voor de boeren. Als het bodemwater beschermd moet worden, moet dat gebeuren en als boeren niet kunnen boeren zonder de bodem en het water te vergiftigen, dan maar niet boeren.

Meelopen bij melkveehouders lijkt me overigens het laatste om te beginnen, als die ambtenaren nou eerst eens een tijdje achter de lopende band in een slachthuis gaan werken, of voor 16 uur per dag tegen het minimumloon asperges gaan steken via een Pools uitzendbureau, dan hebben ze pas echt een stage waar ze bij meekrijgen hoe het er aan toe gaat.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')