abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 november 2021 @ 21:56:45 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_202224489
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag

Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)

https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken

Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.

Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.

https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken

Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.

Vorige delen
http://forum.fok.nl/topic/1730350
disclaimer
  woensdag 17 november 2021 @ 21:57:33 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_202224495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier scheelde het ook dusdanig weinig geld dat ik dan dacht; voor de continuïteit laat ik het maar gewoon doorlopen. Plus, dan kun je dat soort weken zelf misschien flexibel nog een keer 'gebruik maken' van een opvangdag voor het huishouden of dingen die je makkelijker/sneller regelt zonder kind(eren).
Voor het huishouden ja?
Ik ga op zulke dagen naar de sauna, of shoppen. Ik ga verdorie mijn kostbare me-time niet besteden aan HET HUISHOUDEN _O-
disclaimer
pi_202225075
Het huishouden :? Wat is dat?
pi_202225517
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Voor het huishouden ja?
Ik ga op zulke dagen naar de sauna, of shoppen. Ik ga verdorie mijn kostbare me-time niet besteden aan HET HUISHOUDEN _O-
Onze kinderen gingen maar één dag in de week naar de opvang. Wij hebben zelfs een paar keer beiden die dag vrij genomen van werk om weer te gaan slapen, daarna in de stad te lunchen en naar de film te gaan :') Die dagen hadden we toen heel hard nodig.

Mijn meiden staan op de wachtlijst voor de BSO nu. Ik had ze toch beter direct na het kdv kunnen laten starten waarschijnlijk, want ze verwachten pas volgend schooljaar weer plaats te hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 18 november 2021 @ 06:48:38 #5
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_202226141
Hier de BSO aangepast van 40 weken naar een 48 weken contract (de enige opties). Is netto idd voordeliger! Bij 40 weken is nu de uurprijs ¤9,15 en bij 48 weken ¤7,30.
2022 wordt het ¤9,30 en ¤7,35.
Vakantieopvang hebben we eigenlijk niet nodig, maar zo kan ik inderdaad ook wel eens een dagje voor mezelf plannen!
pi_202226389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 06:48 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier de BSO aangepast van 40 weken naar een 48 weken contract (de enige opties). Is netto idd voordeliger! Bij 40 weken is nu de uurprijs ¤9,15 en bij 48 weken ¤7,30.
2022 wordt het ¤9,30 en ¤7,35.
Vakantieopvang hebben we eigenlijk niet nodig, maar zo kan ik inderdaad ook wel eens een dagje voor mezelf plannen!
Wat een groot verschil tussen die tarieven zeg!

Ik heb me voorgenomen om wat leuks te doen met mijn oudste als de jongste in de vakanties naar de opvang is :)
pi_202231706
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Voor het huishouden ja?
Ik ga naar de sauna, of shoppen. Ik ga verdorie mijn kostbare me-time niet besteden aan HET HUISHOUDEN _O-
Leer mij mijn vriendin kennen. Die heeft heel veel losgelaten met de kinderen, maar geniet ervan als alles aan kant is. Dus ja.. huishouden. :+
  donderdag 18 november 2021 @ 16:21:30 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_202232315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Leer mij mijn vriendin kennen. Die heeft heel veel losgelaten met de kinderen, maar geniet ervan als alles aan kant is. Dus ja.. huishouden. :+
Oh ik geniet daar ook van, maar no way rosé dat ik daar de Gouden Dagen voor inruil. Dan maar een uurtje korter op de bank in de avond _O-
disclaimer
  FOK!fossiel donderdag 18 november 2021 @ 20:38:18 #9
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202235914
Uurtarief is hier 30 cent omhoog gegaan! Lekker met die schamele stijging van 4 cent van het maximaal vergoedde uurtarief :{
Chick on a mission
pi_202304999
Vandaag de eerste facturen gehad. Eentje van 22/11 tm 30/11 en eentje van 1/12 tm 31/12. Bij elkaar ruim 1000 euro (slik!). Nu kunnen we het wel betalen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bedrag voor sommige mensen een probleem gaat zijn als de toeslag nog in behandeling is.

Alvast wat fotootjes gehad vandaag, hij was lekker aan het vingerverven :) Ben benieuwd hoe het slapen is gegaan.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 14:49:53 #11
382129 crew  Donna
pi_202305183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Uurtarief is hier 30 cent omhoog gegaan! Lekker met die schamele stijging van 4 cent van het maximaal vergoedde uurtarief :{
Bij ons 20 cent. Viel me nog mee!
  dinsdag 23 november 2021 @ 16:13:48 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202306192
De BSO is hier ¤0,55 omhoog gegaan. :') ;( van ¤8,46 naar ¤9,01. En KDV met ¤0,50.
Ik overweeg nu 1 dag minder af te gaan nemen voor mijn oudste, het enige is dat ik dan met de vakanties zit. Vanaf 15:00 kind ophalen is te doen, maar in vakanties kind de hele dag thuis niet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202420441
Vandaag ook mijn veranderingen gewijzigd voor de toeslagen. Verschil van ¤0.90 cent qua uurtarief pff.

Alles wordt langzamerhand tering duur.

Boodschappen, energie, opvang.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_202420764
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag de eerste facturen gehad. Eentje van 22/11 tm 30/11 en eentje van 1/12 tm 31/12. Bij elkaar ruim 1000 euro (slik!). Nu kunnen we het wel betalen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bedrag voor sommige mensen een probleem gaat zijn als de toeslag nog in behandeling is.

Alvast wat fotootjes gehad vandaag, hij was lekker aan het vingerverven :) Ben benieuwd hoe het slapen is gegaan.
¤1000 exclusief toeslag?
Bij ons is het ¤2000 exclusief toeslag. 117 uur per maand x 2.
Protège moi de mes désirs.
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2021 @ 16:28:30 #15
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202420886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:01 schreef spierbal het volgende:
Vandaag ook mijn veranderingen gewijzigd voor de toeslagen. Verschil van ¤0.90 cent qua uurtarief pff.

Alles wordt langzamerhand tering duur.

Boodschappen, energie, opvang.
Wauw dat is fors. Het was ook allemaal minder erg geweest als het bedrag waar je toeslag over ontvangt óók fors omhoog was gegaan. En niet met 4 cent ofzo...
Chick on a mission
  woensdag 1 december 2021 @ 16:31:21 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202420933
Wij gaan voor het eerst meer betalen dan de grens. 21 cent erboven. Balen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202421613
Hier ook fors duurder. De eigen bijdrage stijgt met 32 cent per uur en de openingstijden worden verruimd met een half uur (waar we tot nu toe geen gebruik van zouden maken).
  donderdag 2 december 2021 @ 09:16:38 #18
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_202429791
Ik ben heel blij dat wij de mogelijkheid hebben nu om thuis te werken, wij hebben nu alleen BSO nodig op de woensdag voor onze 2 kids. Het uur tarief was al flink boven de max uren tarief, dat is nu nog hoger geworden en betalen ¤1.33 per uur zelf per kind. (en dat x27uur x2 per maand)

Ik kan mij helemaal voorstellen dat dit echt te hoog kan zijn voor sommige gezinnen, ik was dan waarschijnlijk een dag minder gaan werken, omdat die ene dag anders helemaal op zou gaan aan BSO kosten.
Ook zonde van de tijd met mijn kids als het geen verschil maakt onder de streep. :{w
pi_202431420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:28 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Wauw dat is fors. Het was ook allemaal minder erg geweest als het bedrag waar je toeslag over ontvangt óók fors omhoog was gegaan. En niet met 4 cent ofzo...
Het was wat overdreven. Ik heb nooit het tarief aangepast dus het verschil tussen 2018 en nu is 90 cent. Bij mij is het een verhoging van 30 cent om en nabij ghehe.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_202446034
Bij ons blijft het tarief hetzelfde, namelijk 8.50 per uur.
pi_202535805
Ik dacht; laat ik eens kijken hoe het bij ons is. Wij gaan naar ¤0,31 boven de maximale uurtarief.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_202637169
“De vergoeding van kinderopvang voor ouders die werken gaat in stappen omhoog tot uiteindelijk 95 procent. De betaling daarvan gaat niet meer via een toeslagensysteem, maar de vergoeding wordt direct betaald aan kinderopvanginstellingen. Ouders betalen straks alleen nog een kleine eigen bijdrage.”

Misschien wel het enige positieve punt uit het nieuwe regeerakkoord. Maar ik voorspel nu al dat de prijzen dusdanig gaan stijgen dat je alsnog hetzelfde za blijven betalen als nu.
Protège moi de mes désirs.
pi_202637470
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:24 schreef arvensis het volgende:
“De vergoeding van kinderopvang voor ouders die werken gaat in stappen omhoog tot uiteindelijk 95 procent. De betaling daarvan gaat niet meer via een toeslagensysteem, maar de vergoeding wordt direct betaald aan kinderopvanginstellingen. Ouders betalen straks alleen nog een kleine eigen bijdrage.”

Misschien wel het enige positieve punt uit het nieuwe regeerakkoord. Maar ik voorspel nu al dat de prijzen dusdanig gaan stijgen dat je alsnog hetzelfde za blijven betalen als nu.
Of we gaan gewoon flink meer belasting betalen aangezien ze nog meer bekant 'gratis' gaan maken. Het moet toch ergens vandaan komen...
  woensdag 15 december 2021 @ 20:35:40 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_202637473
Ik blijf het een kansloos idee vinden. Vooral omdat de wachtlijsten er alleen maar extremer van gaan worden. Want dan mag iedereen zijn kind gratis wegbrengen, olé!
En dan krijg je daarna weer dure particuliere opvang voor mensen die wél werken, het wel echt nodig hebben en niet jarenlang op de wachtlijst kunnen staan :W
disclaimer
pi_202637533
Met als enige doel dat we allemaal fulltime gaan werken.. (doen we al, maar soit).
Protège moi de mes désirs.
pi_202637651
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik blijf het een kansloos idee vinden. Vooral omdat de wachtlijsten er alleen maar extremer van gaan worden. Want dan mag iedereen zijn kind gratis wegbrengen, olé!
En dan krijg je daarna weer dure particuliere opvang voor mensen die wél werken, het wel echt nodig hebben en niet jarenlang op de wachtlijst kunnen staan :W
De vergoeding zal alleen gelden voor werkende ouders staat er
pi_202637674
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:24 schreef arvensis het volgende:
“De vergoeding van kinderopvang voor ouders die werken gaat in stappen omhoog tot uiteindelijk 95 procent. De betaling daarvan gaat niet meer via een toeslagensysteem, maar de vergoeding wordt direct betaald aan kinderopvanginstellingen. Ouders betalen straks alleen nog een kleine eigen bijdrage.”

Misschien wel het enige positieve punt uit het nieuwe regeerakkoord. Maar ik voorspel nu al dat de prijzen dusdanig gaan stijgen dat je alsnog hetzelfde za blijven betalen als nu.
Ik vind dat juist het slechtste punt uit het regeerakkoord. Er zijn nu al grote problemen met personeelsbezetting ik groepen (ook buiten corona), als je het geheel (en inkomensonafhankelijk) gaat vergoeden gaat dat tekort alleen maar extremer worden. Dan moet je straks bij de positieve test direct inschrijven om een plekje te kunnen krijgen op de BSO als ze naar de kleuterschool gaan…

Niet meer via het toeslagensysteem vind ik overigens op papier wel een goede zet, maar uiteindelijk zorgt dat er ook voor dat de inkomensafhankelijkheid verdwijnt, want dat is niet te doen via een direct-aan-opvang-betaal-systeem denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_202637959
Het hele toeslagensysteem gaat op de schop.. ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.

Je hebt gelijk. 0% BTW op fruit en groente was het beste. Maar opeens is het ook weer onzeker of dat door gaat. :')
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 15 december 2021 @ 21:26:33 #29
338319 ZarB
Piña colada
pi_202638745
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:41 schreef aeaeae het volgende:

[..]
De vergoeding zal alleen gelden voor werkende ouders staat er
Als je niet werkt hoeft je kind toch ook niet naar de opvang?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202638864
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:26 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als je niet werkt hoeft je kind toch ook niet naar de opvang?
Ken er genoeg die dat wel doen.
Protège moi de mes désirs.
pi_202638893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:26 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als je niet werkt hoeft je kind toch ook niet naar de opvang?
Wel als je ooit weer aan het werk wilt natuurlijk. Dat is waar ik nu ook tegenaan loop. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan met meer uren, maar er is geen plek voor mijn kinderen op de BSO. Mijn dochters kunnen waarschijnlijk pas volgend schooljaar terecht. Dus wacht ik nog maar even met solliciteren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 15 december 2021 @ 21:34:10 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_202638945
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ken er genoeg die dat wel doen.
Gratis oppas omdat je er geen zin in hebt. Altijd handig _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 15 december 2021 @ 21:35:27 #33
338319 ZarB
Piña colada
pi_202638975
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:32 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wel als je ooit weer aan het werk wilt natuurlijk. Dat is waar ik nu ook tegenaan loop. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan met meer uren, maar er is geen plek voor mijn kinderen op de BSO. Mijn dochters kunnen waarschijnlijk pas volgend schooljaar terecht. Dus wacht ik nog maar even met solliciteren.
Ja dat lijkt me een andere en uitzonderlijke situatie. Maar je kind dumpen op een opvang terwijl je zelf thuis niks zit te doen is gewoon sneu.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202639033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:35 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja dat lijkt me een andere en uitzonderlijke situatie. Maar je kind dumpen op een opvang terwijl je zelf thuis niks zit te doen is gewoon sneu.
Eens, maar tegelijkertijd zijn dat wel ook vaak de kinderen die in aanmerking komen voor voorschoolse educatie enzo. En peuterschool valt momenteel ook onder opvang dacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 16 december 2021 @ 08:43:15 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202642909
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:39 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Eens, maar tegelijkertijd zijn dat wel ook vaak de kinderen die in aanmerking komen voor voorschoolse educatie enzo. En peuterschool valt momenteel ook onder opvang dacht ik.
Ja en voor de peuterspeelzaal kun je ook toeslag krijgen via de gemeente vaak, ook als je niet werkt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202642931
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ken er genoeg die dat wel doen.
Maar dan betaal je toch een shitload aan opvang?
pi_202642951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:32 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wel als je ooit weer aan het werk wilt natuurlijk. Dat is waar ik nu ook tegenaan loop. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan met meer uren, maar er is geen plek voor mijn kinderen op de BSO. Mijn dochters kunnen waarschijnlijk pas volgend schooljaar terecht. Dus wacht ik nog maar even met solliciteren.
Mijn zus heeft hetzelfde. Zelfs de peuterspeelzaal is nu bij het KDV ondergebracht, dus daar kan haar jongste ook geen gebruik van maken.
En reïntegratie of een opleiding volgen lukt op deze manier ook niet.

Ik denk niet dat lage inkomens van deze regeling profiteren. Het lijkt meer een subsidie voor rijkere ouders te zijn.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 09:02:20 #38
382129 crew  Donna
pi_202643091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:34 schreef ZarB het volgende:

[..]
Gratis oppas omdat je er geen zin in hebt. Altijd handig _O-
Het is toch helemaal niet gratis? ;)

Onze kinderen gaan ook wel eens naar de opvang terwijl het niet hoeft hoor. Ik ben meer dan moeder en werknemer.
pi_202643756
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:32 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wel als je ooit weer aan het werk wilt natuurlijk. Dat is waar ik nu ook tegenaan loop. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan met meer uren, maar er is geen plek voor mijn kinderen op de BSO. Mijn dochters kunnen waarschijnlijk pas volgend schooljaar terecht. Dus wacht ik nog maar even met solliciteren.
Maar dat zou ook op te lossen moeten zijn, want je kan aantoonbaar maken dat je actief werkzoekend bent lijkt mij. Beetje zoals de sollicitatieplicht vanuit de WW.

En met deze regeling is het straks voor mij meer lonend om te (blijven) werken. Onze inkomens thuis zijn nogal scheef in verhouding en ik werk omdat ik geen zin heb om de hele week thuis te zitten, maar op dit moment is alles wat ik meer dan 24 uur per week werk een sigaar uit eigen doos. ^O^
  donderdag 16 december 2021 @ 10:10:25 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_202643769
Ik heb altijd begrepen dat de gratis kinderopvang voor iedereen zou zijn. Ben dan wel benieuwd naar de details van die regeling en of dat mijn skepsis een beetje kan wegnemen :P
disclaimer
pi_202644005
quote:
17s.gif Op donderdag 16 december 2021 10:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Maar dat zou ook op te lossen moeten zijn, want je kan aantoonbaar maken dat je actief werkzoekend bent lijkt mij. Beetje zoals de sollicitatieplicht vanuit de WW.
Het probleem is niet dat er ik (of een fictief persoon) er geen recht op heb qua toeslagen momenteel (dat hebben wij wel, ik werk al parttime maar wil meer uren gaan werken), maar dat het gewoon vol zit. En dat probleem gaat alleen nog maar groter worden als er opeens veel meer opvanguren bij gaan komen van iedereen die er nu voor kiest om dat op een andere manier op te lossen.

Ik denk namelijk dat je niet alleen extra opvang erbij gaat krijgen van ouders die meer gaan werken, maar dat ook eerder de keuze voor een extra dag kdv gemaakt zal worden tov een dag opa of oma. Want een oma die niet structureel oppast kun je makkelijker inzetten voor incidentele oppas natuurlijk. Ik denk dat wij bij kind 1 misschien dan al een andere keuze hadden gemaakt qua opvang. En kind 2 en 3 zouden direct al ingeschreven zijn bij de BSO om zodra ze 4 zijn te kunnen starten en een plekje bezet houden waar een ander kind dan geen (vast) gebruik van kan maken, ook al zou het dan waarschijnlijk nog maanden duren voor ze daar daadwerkelijk zouden starten omdat we ze eerst rustig aan school wilden laten wennen. Gratis opvang = meer vraag naar opvang en niet direct meer gewerkte uren door die ouders. En tuurlijk zal er ook een deel zijn waarvoor dat wel geldt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 16 december 2021 @ 11:05:36 #42
338319 ZarB
Piña colada
pi_202644429
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:02 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is toch helemaal niet gratis? ;)

Onze kinderen gaan ook wel eens naar de opvang terwijl het niet hoeft hoor. Ik ben meer dan moeder en werknemer.
Dat zijn toch de plannen? En als je werk hebt maar ze soms op je vrije dag naar de opvang brengt ben je dus werkende ouder.

Ik reageerde op de uitspraak dat de gratis opvang niet gaat gelden voor niet-werkende ouders. Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Dan wil je dus een gratis oppas terwijl je thuis zit te gamen o.i.d.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202644720
Volgens mij is in eerdere berichtgevingen genoemd dat het de drempel om meer te werken tegen moet gaan en hierdoor dus bedoeld is voor werkende ouders.
Gratis opvang voor iedereen zou ik ook van de zotte vinden. Uiteindelijk betalen wij dat ook weer zelf.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 14:35:24 #44
382129 crew  Donna
pi_202647627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:05 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat zijn toch de plannen? En als je werk hebt maar ze soms op je vrije dag naar de opvang brengt ben je dus werkende ouder.

Ik reageerde op de uitspraak dat de gratis opvang niet gaat gelden voor niet-werkende ouders. Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Dan wil je dus een gratis oppas terwijl je thuis zit te gamen o.i.d.
Sorry, het kwam op mij over alsof je juist dacht dat het gratis opvang voor iedereen zou worden. My bad. :)

Maar in het regeerakkoord staat idd dat ze de toeslagen sowieso op de schop gaan nemen en dat kinderopvang de komende jaren voor werkende ouders naar 95% gratis moet met als doel dat het uiteindelijk helemaal gratis wordt (op evt. een kleine eigen bijdrage na).
Ben wel benieuwd, maar gok dat onze jongste dan al niet meer naar het KDV gaat haha.
  donderdag 16 december 2021 @ 14:48:41 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_202647843
https://www.kinderopvangt(...)an-de-ontwikkeltijd/

Ik begrijp de beweegredenen ook wel hoor. Misschien zou ik me er minder aan ergeren als ze het "voorschool" zouden noemen ofzo.

Vind het wel een mooi pleidooi tegen de mensen die roepen dat het zo sneu is om je kind op de opvang te dumpen omdat jij zo nodig moet gaan werken O-)
disclaimer
pi_202668695
Ik vind het helemaal niet raar om ook voor niet werkende ouders(s) een kind naar de KDV te brengen, kind ontwikkelen en leer spelen en delen met andere kinderen.
Ik ken een paar kinderen die tot hun 4de niet zijn geweest en dat kan je echt wel merken aan het gedrag.
Best verlegen/bang en heel erg op zichzelf.

Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders.
Ik denk dat 2-3 dagen genoeg is.
Wij als werkende ouders brengen hem er 3 dagen naartoe, 1 dag bij opa en oma en 1 dag thuis.
Is een mooie balans wat ons betreft.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:00:41 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202669116
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het helemaal niet raar om ook voor niet werkende ouders(s) een kind naar de KDV te brengen, kind ontwikkelen en leer spelen en delen met andere kinderen.
Ik ken een paar kinderen die tot hun 4de niet zijn geweest en dat kan je echt wel merken aan het gedrag.
Best verlegen/bang en heel erg op zichzelf.

Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders.
Ik denk dat 2-3 dagen genoeg is.
Wij als werkende ouders brengen hem er 3 dagen naartoe, 1 dag bij opa en oma en 1 dag thuis.
Is een mooie balans wat ons betreft.
Wat mij betreft is daar de peuterspeelzaal voor. 3 dagen gratis kdv terwijl ouders thuis zitten (muv bijzondere omstandigheden enzo natuurlijk), lijkt mij wat veel van het goede. Maar goed, ik wil mijn kinderen ook niet meer dan 2 hele dagen per week op de opvang hebben. Mijn man en ik werken daarvoor allebei 30 uur per week ipv fulltime. Ik realiseer me heel goed dat dat een luxe is die niet iedereen zich kan permitteren wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:02:03 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_202669147
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het helemaal niet raar om ook voor niet werkende ouders(s) een kind naar de KDV te brengen, kind ontwikkelen en leer spelen en delen met andere kinderen.
Ik ken een paar kinderen die tot hun 4de niet zijn geweest en dat kan je echt wel merken aan het gedrag.
Best verlegen/bang en heel erg op zichzelf.

Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders.
Ik denk dat 2-3 dagen genoeg is.
Wij als werkende ouders brengen hem er 3 dagen naartoe, 1 dag bij opa en oma en 1 dag thuis.
Is een mooie balans wat ons betreft.
En ik vind je "Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders" een beetje gek.
Nederland is een van de weinige landen waar kinderen parttime naar de opvang gaan ;) bijna al mijn buitenlandse collega's brengen hun kinderen vijf dagen.
Waarom is het bij 3 dagen in de week acceptabel, en ben je bij 5 dagen in de week aan het dumpen?
disclaimer
pi_202688709
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef junkiexp het volgende:

Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders.
Ik denk dat 2-3 dagen genoeg is.
Wij als werkende ouders brengen hem er 3 dagen naartoe, 1 dag bij opa en oma en 1 dag thuis.
Is een mooie balans wat ons betreft.
Dat mag jij vinden, in bijv Noorwegen is het heel normaal dat je kind 5 dagen naar de opvang gaat en ik heb nou niet het idee dat mensen in Noorwegen daar heel erg onder lijden.
  zondag 19 december 2021 @ 08:38:51 #50
208890 June.
Seriously?
pi_202697528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat mij betreft is daar de peuterspeelzaal voor. 3 dagen gratis kdv terwijl ouders thuis zitten (muv bijzondere omstandigheden enzo natuurlijk), lijkt mij wat veel van het goede. Maar goed, ik wil mijn kinderen ook niet meer dan 2 hele dagen per week op de opvang hebben. Mijn man en ik werken daarvoor allebei 30 uur per week ipv fulltime. Ik realiseer me heel goed dat dat een luxe is die niet iedereen zich kan permitteren wel.
Het zijn soms ook keuzes die je maakt. Wij kunnen met nog minder werken het ook permitteren, maar dat betekent geen pensioen op 60e en geen meerdere vakanties per jaar.. Maar goed, ik heb dan ook geen sterke mening over het aantal dagen kdv.
Shine bright like a diamond.
  zondag 19 december 2021 @ 08:50:54 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_202697582
Geen meerdere vakanties per jaar is ook wel echt afzien natuurlijk :P

(Grapje, niet slaan)
disclaimer
  zondag 19 december 2021 @ 08:52:18 #52
208890 June.
Seriously?
pi_202697590
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2021 08:50 schreef SQ het volgende:
Geen meerdere vakanties per jaar is ook wel echt afzien natuurlijk :P

(Grapje, niet slaan)
Natuurlijk, het doemscenario SQ

:+
Shine bright like a diamond.
pi_202697664
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het helemaal niet raar om ook voor niet werkende ouders(s) een kind naar de KDV te brengen, kind ontwikkelen en leer spelen en delen met andere kinderen.
Ik ken een paar kinderen die tot hun 4de niet zijn geweest en dat kan je echt wel merken aan het gedrag.
Best verlegen/bang en heel erg op zichzelf.

Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders.
Ik denk dat 2-3 dagen genoeg is.
Wij als werkende ouders brengen hem er 3 dagen naartoe, 1 dag bij opa en oma en 1 dag thuis.
Is een mooie balans wat ons betreft.
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn kinderen bij oma en opa te brengen, ook al zouden ze het aanbieden. Je krijgt toch vaak iets van wrijvingen waar ik gewoon niet op zit te wachten.

Kdv vind ik een mooie aanvulling, ook als het voor 5 dagen in de week moet. Ik zie dat niet als dumpen, bij sommige gezinnen zijn 5 dagen werken noodzakelijk om genoeg brood op de plank te krijgen. Als je kind op een plek is waar hij zich kan ontwikkelen en goed verzorgd wordt is er toch niks aan de hand?
  FOK!fossiel zondag 19 december 2021 @ 09:17:16 #54
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202697681
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn kinderen bij oma en opa te brengen, ook al zouden ze het aanbieden. Je krijgt toch vaak iets van wrijvingen waar ik gewoon niet op zit te wachten.
Ik heb hetzelfde. Prima een keertje oppassen, maar liever niet structureel, hoe lief ik ze ook vind.
Chick on a mission
  zondag 19 december 2021 @ 10:06:53 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_202698141
Ik wil ook graag even strijden tegen de algemene aanname dat mensen 5 dagen in de week werken omdat ze brood op de plank moeten krijgen. Er zijn meer dan genoeg mensen die écht gewoon 5 dagen in de week wíllen werken, en ook daar is niks mis mee ;)
disclaimer
pi_202698321
Wij willen opa en oma ook niet als vaste oppas. Bizar hoeveel commentaar we daarop krijgen van andere ouders. Gelukkig willen ze ook niet oppassen, dus geen gedoe.
Ik heb liever dat hij 3 dagen naar het kdv gaat dan 1 dag kdv en 1 dag naar elk grootouderpaar. Elke dag van de week een andere programma lijkt mij ook niet optimaal voor zo'n jong kind.
En nu kan ik het ook prima loslaten dat hij door oma vol koekjes gestopt wordt als we daar zijn. Elke week zou ik echt niet leuk vinden.
pi_202698380
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:06 schreef SQ het volgende:
Ik wil ook graag even strijden tegen de algemene aanname dat mensen 5 dagen in de week werken omdat ze brood op de plank moeten krijgen. Er zijn meer dan genoeg mensen die écht gewoon 5 dagen in de week wíllen werken, en ook daar is niks mis mee ;)
Akkoord dat er niets mis mee is, of zou moeten zijn.
Maar kan je dan nog buiten komen? Hier is 1 of 2 dagen echt de norm. 3 wordt nog net als normaal gezien, buiten af en toe een subtiele opmerking. 4 is al redelijk not done en met 5 verwacht ik dat jeugdzorg ingeschakeld wordt :)
  zondag 19 december 2021 @ 10:38:10 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_202698466
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:28 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Akkoord dat er niets mis mee is, of zou moeten zijn.
Maar kan je dan nog buiten komen? Hier is 1 of 2 dagen echt de norm. 3 wordt nog net als normaal gezien, buiten af en toe een subtiele opmerking. 4 is al redelijk not done en met 5 verwacht ik dat jeugdzorg ingeschakeld wordt :)
Huh? Door wie dan? En waarom zou iemand zich daar iets van aan moeten trekken :?
disclaimer
  zondag 19 december 2021 @ 10:47:30 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_202698536
Ik word altijd zo droevig van het feit dat zoveel mensen kdv kennelijk als een soort straf voor het kind zien. Ik had vroeger een buurvrouw die haar kinderen op al haar vrije dagen standaard thuis hield omdat ze zich anders schuldig voelde (de kinderen gingen 2 dagen in de week) en het zielig vond voor de kinderen.
Ik vroeg haar of ze zich ook schuldig voelde als ze de kinderen weg bracht om te gaan werken maar dan had ze het juist niet. Ik heb haar toen ook uitgelegd dat de kinderen zelf absoluut geen verschil merken tussen die 2 situaties :D
Volgens mij is ze uiteindelijk ook wel wat losser geworden daarin, maar pfff :')

Mijn kinderen zijn dol op de bso. Ze worden soms zelfs boos als ik ze te vroeg ophaal :')
disclaimer
pi_202698545
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Huh? Door wie dan? En waarom zou iemand zich daar iets van aan moeten trekken :?
Je leest het hier ook al toch? Mensen met een Mening beperken die niet tot een online forum. Hoor het in mijn omgeving genoeg.
  zondag 19 december 2021 @ 10:50:50 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_202698559
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:48 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Je leest het hier ook al toch? Mensen met een Mening beperken die niet tot een online forum. Hoor het in mijn omgeving genoeg.
Oh ik dacht dat je bedoelde dat er plekken waren waar zoiets als absoluut voldongen feit gold.
Sja, individuele meningen genoeg. En altijd over dat anderen het niet goed doen inderdaad. :')
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde :P zou een complete chaos worden.
disclaimer
pi_202698805
De overheid kan straks ook weer zijn best gaan doen op de vergoeding van de gesloten BSO dagen. Kan ik weer moeilijk gaan doen met onze BSO :')
pi_202748377
Oh, de vergoeding gaat in vanaf 21-12. Maar onze BSO was de 20e al niet meer open voor iedereen. Weer een dag door de neus geboord.
pi_202748637
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het helemaal niet raar om ook voor niet werkende ouders(s) een kind naar de KDV te brengen, kind ontwikkelen en leer spelen en delen met andere kinderen.
Ik ken een paar kinderen die tot hun 4de niet zijn geweest en dat kan je echt wel merken aan het gedrag.
Best verlegen/bang en heel erg op zichzelf.

Moet natuurlijk niet zo zijn dat je 5 dagen per week je kind daar maar dumpt, zelf niet voor werkende ouders.
Ik denk dat 2-3 dagen genoeg is.
Wij als werkende ouders brengen hem er 3 dagen naartoe, 1 dag bij opa en oma en 1 dag thuis.
Is een mooie balans wat ons betreft.
Hier heeft de gemeente een regeling voor ouders die geen recht hebben op KOT voor niet-werkende ouder(s): de gemeente betaald dan een deel van de kosten voor de peuterspeelzaal, ook als er geen VE indicatie is. Krijgt je kind die indicatie van het consultatiebureau, heb je zelfs recht op 4 ochtenden waarvan 2 volledig vergoed worden op dit moment.

Wij hebben alles :') . 1 dag kinderdagverblijf, 1 dag bij mijn schoonouders en 1 ochtend peuterspeelzaal. Bas heeft zijn bende van peuterellende op het kinderdagverblijf opgericht met 2 andere peuters. Die zit daar wel lekker. We hoeven maar te zeggen dat hij met E en M gaat spelen en hij rent al naar de gang om zijn jas en schoenen te pakken :P
pi_202749682
Ach. “Dumpen”, ik werk 28 uur per week, 3,5 dag. De halve dag werk ik vanuit huis, en breng ik toch de kids een hele dag naar het kdv. Dan schiet werk meer op én heb ik een middag mijn handen vrij voor achterstallig huishouden, de kapper en/of sport ofzo. Ik heb dat ook echt nodig. Ik voel me daar ook niet schuldig om, en mensen mogen er best wat van vinden, maar dit maakt mij een leukere mama op de dagen dat de kids wél lekker thuis zijn.
pi_202749735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:19 schreef silliegirl het volgende:
Ach. “Dumpen”, ik werk 28 uur per week, 3,5 dag. De halve dag werk ik vanuit huis, en breng ik toch de kids een hele dag naar het kdv. Dan schiet werk meer op én heb ik een middag mijn handen vrij voor achterstallig huishouden, de kapper en/of sport ofzo. Ik heb dat ook echt nodig. Ik voel me daar ook niet schuldig om, en mensen mogen er best wat van vinden, maar dit maakt mij een leukere mama op de dagen dat de kids wél lekker thuis zijn.
Ik heb dat ook. Ik ben op dinsdag altijd 13.30 thuis en op woensdag 12.30. Wat betreft tijd kan ik net geen halve dagen afnemen, dus ik betaal ook voor de volle dagen. Op dinsdag ga ik vaak voordat ik mijn oudste van school af haal even lekker rustig aan doen. Bank, kopje thee, serie. Zoiets. Daarna ga ik vaak naar de kdv om jongste op te halen. Op woensdag ga ik wat met mijn oudste doen voordat ik naar de opvang ga. Ik vind het prima zo. Hij vindt het leuk op de kdv en ik kom zo weer even bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-12-2021 10:30:25 ]
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 10:37:06 #67
382129 crew  Donna
pi_202749866
Zo gaan wij dat straks ook doen als de oudste naar school gaat. Dan kan ik die zelf uit school halen.
Jongste is ook nog maar net 1 en zou voor verlengde ochtend tot 14u kunnen gaan, maar dan moet ze alsnog midden in haar slaap uit bed geplukt worden. We krijgen voldoende uren vergoed, dus waarom ook niet?
  FOK!fossiel woensdag 22 december 2021 @ 19:41:02 #68
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202757756
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij willen opa en oma ook niet als vaste oppas. Bizar hoeveel commentaar we daarop krijgen van andere ouders. Gelukkig willen ze ook niet oppassen, dus geen gedoe.
Ik heb liever dat hij 3 dagen naar het kdv gaat dan 1 dag kdv en 1 dag naar elk grootouderpaar. Elke dag van de week een andere programma lijkt mij ook niet optimaal voor zo'n jong kind.
En nu kan ik het ook prima loslaten dat hij door oma vol koekjes gestopt wordt als we daar zijn. Elke week zou ik echt niet leuk vinden.
Krijg je echt commentaar omdat je de opa's en oma's niet structureel laat oppassen? Nieuwsgierig hoor, maar wat heeft 'men' daarover te zeuren dan? :)

Om de week werk ik op een bepaalde dag maar een halve ipv een hele dag. Dan haal ik mijn dochter ook gewoon om half 5 op. Die vrije middag vind ik superfijn en is soms ook gewoon 'nodig' voor praktische dingen zoals tandarts etc.

De eerste keer dacht ik nog toen ik op weg naar huis langs het KDV kwam, "Oh is het niet erg dat ik nu thuis ga chillen en haar daar laat" Maar daarna weinig 'last' meer van gehad.

Gelukkig vindt ze het geweldig op het KDV en deze week is het helemaal feest want elke dag hebben ze een 'kerstbrunch'. En als je drie dagen gaat krijg he drie keer kerstbrunch :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Keroppi op 22-12-2021 19:46:10 ]
Chick on a mission
pi_202759775
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:41 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Krijg je echt commentaar omdat je de opa's en oma's niet structureel laat oppassen? Nieuwsgierig hoor, maar wat heeft 'men' daarover te zeuren dan? :)

Om de week werk ik op een bepaalde dag maar een halve ipv een hele dag. Dan haal ik mijn dochter ook gewoon om half 5 op. Die vrije middag vind ik superfijn en is soms ook gewoon 'nodig' voor praktische dingen zoals tandarts etc.

De eerste keer dacht ik nog toen ik op weg naar huis langs het KDV kwam, "Oh is het niet erg dat ik nu thuis ga chillen en haar daar laat" Maar daarna weinig 'last' meer van gehad.

Gelukkig vindt ze het geweldig op het KDV en deze week is het helemaal feest want elke dag hebben ze een 'kerstbrunch'. En als je drie dagen gaat krijg he drie keer kerstbrunch :D
Het meeste is van mannen, maar ik spreek ook meer mannen dan vrouwen. Dan gaat het vaak over geld. Ze vinden het dan een financieel onverstandige keuze. Op zich is dat waar, maar ik verbaas me er vaak over hoe vanzelfsprekend het is voor veel mensen. Gewoon kind droppen bij oma en opa. Op mijn vrije dag zie ik in het park of het centrum ook alleen maar oppasoma's met kinderen.
Af en toe merk ik op dat mensen het sneu vinden voor mijn kind. Maar zij zien dan ook nooit dat ik mijn kind af en toe krijsend onder mijn arm mee moet nemen omdat hij nog niet klaar is met spelen :+
Met drie dagen kdv zie ik wel dat hij zich daar thuis voelt en een goede band heeft met iedereen. Dit is dus goed voor mijn kind. En wat andere mensen doen zal vast wel goed zijn voor hun kind. En anders is dat niet mijn probleem :)
pi_202760112
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:03 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Het meeste is van mannen, maar ik spreek ook meer mannen dan vrouwen. Dan gaat het vaak over geld. Ze vinden het dan een financieel onverstandige keuze. Op zich is dat waar, maar ik verbaas me er vaak over hoe vanzelfsprekend het is voor veel mensen. Gewoon kind droppen bij oma en opa. Op mijn vrije dag zie ik in het park of het centrum ook alleen maar oppasoma's met kinderen.
Af en toe merk ik op dat mensen het sneu vinden voor mijn kind. Maar zij zien dan ook nooit dat ik mijn kind af en toe krijsend onder mijn arm mee moet nemen omdat hij nog niet klaar is met spelen :+
Met drie dagen kdv zie ik wel dat hij zich daar thuis voelt en een goede band heeft met iedereen. Dit is dus goed voor mijn kind. En wat andere mensen doen zal vast wel goed zijn voor hun kind. En anders is dat niet mijn probleem :)
Droppen ouders echt hun kind zo bij oma en opa? :o Kun je toch niet maken?! Dacht dat zoiets wel altijd in overleg ging...

Tsja, de één is gratis (of semi-gratis) en het andere kost wat geld. Voor mij is het geld me het dubbel en dwars waard en zielig voor het kind is het allerminst :)
pi_202761329
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Droppen ouders echt hun kind zo bij oma en opa? :o Kun je toch niet maken?! Dacht dat zoiets wel altijd in overleg ging...

Tsja, de één is gratis (of semi-gratis) en het andere kost wat geld. Voor mij is het geld me het dubbel en dwars waard en zielig voor het kind is het allerminst :)
Als ik ruzie wil maken moet ik tegen mijn schoonmoeder zeggen dat ze niet meer op mag passen _O- . Maar ja, ze werkt op een peuterspeelzaal :P dus ze is wel wat gewend.
pi_202762025
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik zie beide 'kanten' op net zoveel commentaar of oordelen als ik dit topic zo lees...

Je mag geen 'dumpen' zeggen als het om een kdv gaat, maar 'gewoon als vanzelfsprekend bij opa en oma droppen' klinkt niet heel veel vriendelijker toch?
En het is onzin als iemand vraagtekens zet bij meerdere dagen kdv, maar andersom wordt er wel gesteld dat 'van alles wat ook niet optimaal is'.

Ik vind al dat commentaar dat iedereen krijgt ook onzin, maar laten we dan andersom niet hetzelfde gaan doen...

Overigens kregen wij ook te horen dat de BSO van maandag 20 december niet gecompenseerd wordt "want dat was een overgangsdag" :?
Nu boeit die ene dag me ook weinig, maar wat is dat nou weer voor reden?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_202762167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:30 schreef twist02 het volgende:
Overigens kregen wij ook te horen dat de BSO van maandag 20 december niet gecompenseerd wordt "want dat was een overgangsdag" :?
Nu boeit die ene dag me ook weinig, maar wat is dat nou weer voor reden?
Die dag mócht het basisonderwijs en de bso nog open als ze die tijd nodig hadden om noodopvang te regelen. Zoiets flauws zal het wel zijn.
pi_202762621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:30 schreef twist02 het volgende:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik zie beide 'kanten' op net zoveel commentaar of oordelen als ik dit topic zo lees...

Je mag geen 'dumpen' zeggen als het om een kdv gaat, maar 'gewoon als vanzelfsprekend bij opa en oma droppen' klinkt niet heel veel vriendelijker toch?
En het is onzin als iemand vraagtekens zet bij meerdere dagen kdv, maar andersom wordt er wel gesteld dat 'van alles wat ook niet optimaal is'.

Ik vind al dat commentaar dat iedereen krijgt ook onzin, maar laten we dan andersom niet hetzelfde gaan doen...

Overigens kregen wij ook te horen dat de BSO van maandag 20 december niet gecompenseerd wordt "want dat was een overgangsdag" :?
Nu boeit die ene dag me ook weinig, maar wat is dat nou weer voor reden?
Dat droppen is hoe het op mij overkomt als iemand anders, zonder ook maar iets te weten van onze situatie heel stellig komt vertellen dat ik oma en opa maar moet laten oppassen. Alsof ik eenzijdig die beslissing kan maken. Dan is dat voor hen idd zo vanzelfsprekend. Niet als commentaar bedoeld dus. Mij boeit het niet hoe anderen opvang voor hun kinderen regelen. Zo lang ze ze maar niet bij mij brengen :)
pi_202765733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:53 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat droppen is hoe het op mij overkomt als iemand anders, zonder ook maar iets te weten van onze situatie heel stellig komt vertellen dat ik oma en opa maar moet laten oppassen. Alsof ik eenzijdig die beslissing kan maken. Dan is dat voor hen idd zo vanzelfsprekend. Niet als commentaar bedoeld dus. Mij boeit het niet hoe anderen opvang voor hun kinderen regelen. Zo lang ze ze maar niet bij mij brengen :)
Dan las ik het verkeerd :) ik las dat jij je verbaasde over het gemak waarmee anderen hun kinderen bij opa en oma droppen, ook door je opmerking over wat je in het park en centrum zag.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_202766064
Bij ons werd het zo ongeveer opgedrongen door schoonmoeder :') maar ze doet het heel leuk en het komt ook wel goed uit zo. Maar ik ben ook wel blij met de 3 dagen opvang, daar leren ze zoveel O+
  donderdag 23 december 2021 @ 09:40:41 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_202766270
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 09:18 schreef Aure het volgende:
Bij ons werd het zo ongeveer opgedrongen door schoonmoeder :') maar ze doet het heel leuk en het komt ook wel goed uit zo. Maar ik ben ook wel blij met de 3 dagen opvang, daar leren ze zoveel O+
Omg dump jij je kinderen 4 dagen in de week? :o
disclaimer
pi_202766314
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2021 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Omg dump jij je kinderen 4 dagen in de week? :o
Ja, maar die 4e dag dump ik ze wel in mijn eigen huis *)
pi_203130666
Sinds dat mijn kind naar de kdv gaat is hij constant ziekig. Ontstoken oogjes, verkouden, hoesten e.d.

Herkennen jullie dit? Wanneer wordt dit beter?
  maandag 10 januari 2022 @ 20:56:12 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203130876
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sinds dat mijn kind naar de kdv gaat is hij constant ziekig. Ontstoken oogjes, verkouden, hoesten e.d.

Herkennen jullie dit? Wanneer wordt dit beter?
Jep, heel normaal, daar heerst altijd van alles.

Hier werd het na een jaar bij de oudste beter. Bij de jongste (9 maanden) is het nog steeds zo...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 januari 2022 @ 21:08:57 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203131118
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sinds dat mijn kind naar de kdv gaat is hij constant ziekig. Ontstoken oogjes, verkouden, hoesten e.d.

Herkennen jullie dit? Wanneer wordt dit beter?
Ja hoor, weerstandstraining.
Heel ruk maar hoort erbij.
Verschilt per kind hoe lang het duurt merk ik om me heen.
Was hier vanaf een jaar of drie wel voorbij maar zie het om me heen er wisselend van duur.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203131441
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sinds dat mijn kind naar de kdv gaat is hij constant ziekig. Ontstoken oogjes, verkouden, hoesten e.d.

Herkennen jullie dit? Wanneer wordt dit beter?
Part of the deal, werd hier wel minder toen hij een jaar of drie werd. Voordeel is wel dat je kleintje al een flinke weerstand heeft tegen de tijd dat ie naar school gaat en daar niet alles oppikt ^O^ mijn ervaring is dat kleintjes over het algemeen snel herstellen.

Ik denk dat het trouwens ook nog wel een verschil maakt of je kindje bv krijgt of niet. De mijne kreeg al vrij snel flesvoeding.

[ Bericht 5% gewijzigd door littledrummergirl op 10-01-2022 21:58:54 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 21:43:28 #83
382129 crew  Donna
pi_203131746
M'n oudste heeft het nooit echt gehad. De jongste is nu 1 jaar en 2 maanden oud en zij heeft het vaker wel dan niet. :')
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:15:18 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203133663
Yup hier ook constant aan het snotteren/hoesten/koorts. En ik pik ook alles op :X

De opvang is morgen voor de tweede dag op rij gesloten wegens Corona uitbraak, valt me eigenlijk nog mee dat dit nu pas gebeurt! Aapie was afgelopen week niet op de opvang dus het ziet er naar uit dat we de dans weer ontspringen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203134538
Poeh, met 3 jaar... Da's nog anderhalf jaar :{ Zo sneu, elke keer is het wel wat... Ik moet zeggen dat hij bij de gastouder nooit wat had en daar liepen ook wel vaak 3 à 4 kindjes rond. Natuurlijk minder kans, maar toch.
pi_203134866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Poeh, met 3 jaar... Da's nog anderhalf jaar :{ Zo sneu, elke keer is het wel wat... Ik moet zeggen dat hij bij de gastouder nooit wat had en daar liepen ook wel vaak 3 à 4 kindjes rond. Natuurlijk minder kans, maar toch.
Zo'n kdv is echt één groot bacteriënparadijs. Wij zijn zelf de eerste 2 jaar ook om de haverklap ziek geweest, terwijl we daarvoor nooit iets mankeerden. Het wordt ooit beter. ;)
  dinsdag 11 januari 2022 @ 11:44:08 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203137391
Tegengeluid. De mijne bracht nooit wat mee. Dus het hoeft niet persé nog zolang te duren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203137431
Beiden nemen van alles mee van de opvang. Zo irritant, altijd een snotneus. Zijn ze in het weekend weer wat beter, begint het de week er op weer.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 12:09:23 #89
382129 crew  Donna
pi_203137761
Mijn vriend heeft er trouwens sinds de jongste ook last van. Wij waren alle 3 (dus vriend, ik en oudste) nooit echt verkouden, hooguit 1x per jaar. Mijn vriend loopt sinds de jongste naar de opvang gaat ook regelmatig met een snotneus. :|W
pi_203138731
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Part of the deal, werd hier wel minder toen hij een jaar of drie werd. Voordeel is wel dat je kleintje al een flinke weerstand heeft tegen de tijd dat ie naar school gaat en daar niet alles oppikt ^O^ mijn ervaring is dat kleintjes over het algemeen snel herstellen.

Ik denk dat het trouwens ook nog wel een verschil maakt of je kindje bv krijgt of niet. De mijne kreeg al vrij snel flesvoeding.
Die van mij kregen beide kv. Waren en zijn eigenlijk nooit ziek. Mijn nichtjes kregen bv en die waren heel vaak ziek.

Nu gingen die van ons naar een gastouder die minder kindjes.
pi_203141251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef F_r het volgende:

[..]
Die van mij kregen beide kv. Waren en zijn eigenlijk nooit ziek. Mijn nichtjes kregen bv en die waren heel vaak ziek.

Nu gingen die van ons naar een gastouder die minder kindjes.
Geen idee of kv of bv uitmaakt. Mijn kinderen kregen beide bv (de oudste gekolfd want borstweigeraar, de jongste live want flesweigeraar). Met de jongste hebben we veel issues gehad met slapen en groei. Maar beide kinderen hebben vrij weinig ziektes opgehaald bij het kdv.
Wel kregen ze hier direct toen ze na een lockdown weer naar school mochten een nare hoest. Kreeg de hele school, twee weken lang elke dag minstens 20 procent van de kinderen thuis vanwege test/wachten op uitslag. Allemaal geen covid en ook niet echt ziek, alleen die stomme hoest..
pi_203141927
Vraagje, de jongste wordt in april 4 dus dan stopt de opvang. Heb bij het wijzigen van het tarief ook naar de einddatum gekeken, die is correct. Stopt het dan automatisch of moet ik nog wat doen?
Ik krijg het niet gevonden en weet er eigenlijk te weinig vanaf. :@
pi_203141963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:23 schreef Malteser het volgende:
Vraagje, de jongste wordt in april 4 dus dan stopt de opvang. Heb bij het wijzigen van het tarief ook naar de einddatum gekeken, die is correct. Stopt het dan automatisch of moet ik nog wat doen?
Ik krijg het niet gevonden en weet er eigenlijk te weinig vanaf. :@
Volgens mij gaat dat vanzelf. Doe iig niet zoals ik en pas het zelf aan met de datum van vorig jaar (kind werd in februari 4 dus ik wijzigde het in januari en zat nog in het oude jaar in m'n hoofd) want dan moet je ineens alles terugbetalen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203142093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:23 schreef Malteser het volgende:
Vraagje, de jongste wordt in april 4 dus dan stopt de opvang. Heb bij het wijzigen van het tarief ook naar de einddatum gekeken, die is correct. Stopt het dan automatisch of moet ik nog wat doen?
Ik krijg het niet gevonden en weet er eigenlijk te weinig vanaf. :@
Dat stopt automatisch tenzij je het omzet naar BSO. Zou wel even checken of het goed wordt verwerkt door de belastingdienst.

Mocht er trouwens weer een lockdown voor de basischolen komen dan zou het kunnen dat je kindje wat langer kan overbruggen op de opvang. Je zou nog even navraag kunnen doen bij je eigen opvang wat daarvoor de mogelijkheden zijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203143114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:23 schreef Malteser het volgende:
Vraagje, de jongste wordt in april 4 dus dan stopt de opvang. Heb bij het wijzigen van het tarief ook naar de einddatum gekeken, die is correct. Stopt het dan automatisch of moet ik nog wat doen?
Ik krijg het niet gevonden en weet er eigenlijk te weinig vanaf. :@
Goede vraag. Ik kreeg ook al een brief van de BD voor U. die in maart 4 wordt.
Moet er nog even naar kijken. Goede reminder. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_203143133
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]


Ik denk dat het trouwens ook nog wel een verschil maakt of je kindje bv krijgt of niet. De mijne kreeg al vrij snel flesvoeding.
Nah.. wij hebben de jackpot. Mijn bijna kleuter krijgt nog borstvoeding, maar kan alles afvinken. Altijd verkouden, orenkindje, allergie..
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:13:43 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203143478
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dat stopt automatisch tenzij je het omzet naar BSO. Zou wel even checken of het goed wordt verwerkt door de belastingdienst.

Mocht er trouwens weer een lockdown voor de basischolen komen dan zou het kunnen dat je kindje wat langer kan overbruggen op de opvang. Je zou nog even navraag kunnen doen bij je eigen opvang wat daarvoor de mogelijkheden zijn.
Zeg, hou eens op wil je :{w
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 19:23:13 #98
382129 crew  Donna
pi_203143627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:23 schreef Malteser het volgende:
Vraagje, de jongste wordt in april 4 dus dan stopt de opvang. Heb bij het wijzigen van het tarief ook naar de einddatum gekeken, die is correct. Stopt het dan automatisch of moet ik nog wat doen?
Ik krijg het niet gevonden en weet er eigenlijk te weinig vanaf. :@
Ja als de einddatum er staat stopt het automatisch. Je kan bij de berekening van dit jaar dan ook al zien dat je vanaf periode X niets meer krijgt.
En niet vergeten KDV om te zetten naar BSO als je daar gebruik van maakt. Je kiest dan 'er wijzigt iets in de opvang'.
Dus niet perongeluk de KOT stopzetten.
pi_203144401
Bedankt voor alle antwoorden!
De opvang stopt voor hem volledig, de jongens gaan niet naar de bso. Wellicht in de toekomst wel ooit weer maar we redden het nu zonder.
pi_203193715
Het oorspronkelijke startbericht kan worden aangepast.

De uitleg over het waarom;
De koppeling gewerkte uren voor buitenschoolse opvang wordt verruimd. Ouders hebben voortaan ook voor de buitenschoolse opvang recht op kinderopvangtoeslag voor maximaal 140 procent van het aantal gewerkte uren van de minst werkende partner. Dat is nu nog 70 procent, omdat ervan uitgegaan werd dat de gewerkte uren deels samenvallen met de schooluren. Dat is niet altijd het geval, bijvoorbeeld bij ouders die in de avond/nacht of het weekend werken. De verruiming neemt dit knelpunt weg en zorgt ervoor dat de combinatie tussen arbeid en zorg wordt verbeterd.
Bron: https://www.internetconsultatie.nl/besluitkinderopvangtoeslag2022

Zie ook artikel 8a lid 1 sub a en b ten tweede besluit kinderopvang die per 1 januari 2022 in werking trad;
https://wetten.overheid.nl/BWBR0017321/2022-01-01

[ Bericht 11% gewijzigd door Bloem75 op 14-01-2022 21:33:39 ]
pi_203255685
Hier nu ook de melding dat ze vanwege personeelstekorten door covid niet kunnen garanderen dat alles open blijft. Maar ze gaan heel lastig doen met de kosten: als een groep dicht moet omdat zij dat vragen dan krijgen we de kosten meteen terug, hoeven we niets voor te doen. En..het urenoverzicht wordt aangepast.
Klinkt als een logische werkwijze, maar toeslag krijg je vooraf en gaat uit van een vast aantal uren per jaar. Dus dan moet je daarna zelf je toeslagen gaan aanpassen. Nou heb ik dat door, maar die toeslagen zijn al een gedoe voor veel ouders, nou moet je ook nog even zelf gaan bijhouden wanneer ze gesloten waren en wat de reden daarvan was. Bovendien, als ik mijn kind afmeld omdat school in quarantaine moet (en school en opvang is hier 1 pot nat) dan betaal ik gewoon en krijg ik ruiluren als ik op tijd was met afmelden (5 dagen van te voren) of ik heb pech (binnen die 5 dagen). En die ruiluren zijn leuk, maar die heb ik inmiddels meer dan 100 en ik kan ze (vanwege diezelfde personeelskrapte) nooit inzetten.

Ben blij als we klaar zijn met het hele gedoe rondom die opvang. Zeker omdat wij behoorlijk veel zelf betalen omdat de opvang boven het te vergoeden uurtarief zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:38:17 #102
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203256511
Maar het is toch juist alleen maar positief dat de opvang de uren crediteert? Wat had je dan voor oplossing gezien? Ze kunnen moeilijk wel de kosten crediteren maar de uren niet in mindering brengen op de jaaropgave.
Beter dan onze opvang die de overeenkomst eenzijdig wilde aanpassen zodat daar in zou komen te staat dat ouders verplicht zijn te betalen over een sluitingsperiode door Coronagerelateerde personeelstekort. :') ! (Uiteraard ook nooit een cent van hun terug ontvangen gedurende lockdowns van die ¤0,50 die ze boven het maximaal te vergoeden tarief zitten).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_203256577
Geen klacht over ingediend?
Protège moi de mes désirs.
pi_203272319
Dit hele gedoe elke keer met betalen en terugbetalen en uren inschatten geeft precies aan waarom de toeslagen zoals ze nu zijn niet werken. En daar kan de organisatie weinig aan doen, maar nu is het aan de ouders om precies bij te houden hoeveel uren ze minder aan opvang krijgen, daarbij te noteren wiens 'schuld' dat is en dan vervolgens bij duo de boel aan te passen. Geloof me, er zijn behoorlijk wat ouders in Nederland die dat niet voor elkaar krijgen en dan krijg je al snel veel te veel toeslag.

Daarnaast vind ik het bij ons behoorlijk extreem dat een bso of kdv een uur (!) voor start opvang mag zeggen 'lukt niet' terwijl als wij twee dagen van te voren melden dat kind niet komt vanwege quarantaine we de uren kwijt zijn. Zeker omdat er alleen kinderen van deze ene school op deze ene bso zitten aangezien school en bso naadloos in elkaar overlopen binnen een IKC. Ik weet nu dat er bij jongste quarantaine dreigt. Als ze dat morgen bekend maken en ik meld hem meteen af voor bso maandag dan moeten we gewoon betalen terwijl de organisatie weet wie er in quarantaine moet en ook weet wie er bso heeft en dat er door die maatregel gewoon altijd een groep dicht moet. Daar kan je dus gewoon op schakelen, dat is geen kwestie van halsoverkop iets moeten.

En ja, ik vind het echt belachelijk dat een organisatie er voor kiest om helemaal niets terug te betalen over de lockdown periodes. Zie daar hoe verknipt de markt inmiddels is, ze kunnen vragen wat ze willen want ze weten dat er een enorm tekort is en dat dus niemand kan overstappen, al zou ie willen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 23 januari 2022 @ 14:08:04 #105
100412 mefke79
komt goed!
pi_203331556
:X Fok wet he.
Donderdagochtend test zoon positief, ik meld hem meteen af voor bso maandag/dinsdag. Bovenbouw moet die middag geheel in quarantaine. Ik betaal desondanks gewoon voor maandag want het was niet vijf dagen van te voren.

Net krijgt de middenbouw een mail: er is geen bezetting morgen. Dus geen bso. Kosten worden gewoon terugbetaald.

Krom toch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 23 januari 2022 @ 15:46:31 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203333245
Verschil lijkt me dat hun bedrijfsvoering wel door moet gaan en rekeningen daarvoor doorlopen of jouw kind nu wel of niet komt.
Dat kunnen ze zo kort van tevoren niet aanpassen.
Als zij geen dienstverlening kunnen bieden dan hoef je natuurlijk niet te betalen, dan is bedrijfsvoeringprobleem.

Vervelend, ja, dat wel. Krom, nee dat niet m.i.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 08:21:15 #107
382129 crew  Donna
pi_203454569
Hoe doen jullie het met BSO uren en KOT?

Ze gaat hier straks alleen vrijdagmiddag naar de BSO. Excl. vakanties komt dat uit op maar ong. 20 uren per maand. Maar in de vakanties gaat ze 4 volledige dagen. Passen jullie dat steeds aan rondom de vakanties of heb je die vakantie uren meteen voor het hele jaar over de 12 maanden uitgespreid?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 08:22:42 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_203454577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:21 schreef Donna het volgende:
Hoe doen jullie het met BSO uren en KOT?

Ze gaat hier straks alleen vrijdagmiddag naar de BSO. Excl. vakanties komt dat uit op maar ong. 20 uren per maand. Maar in de vakanties gaat ze 4 volledige dagen. Passen jullie dat steeds aan rondom de vakanties of heb je die vakantie uren meteen voor het hele jaar over de 12 maanden uitgespreid?
Als het goed is staat dat straks precies allemaal in je contract toch? Hoeveel uren je gemiddeld per maand afneemt. Dat rekenen ze gewoon voor je uit zodat je elke maand hetzelfde betaalt.
disclaimer
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 08:33:27 #109
382129 crew  Donna
pi_203454660
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Als het goed is staat dat straks precies allemaal in je contract toch? Hoeveel uren je gemiddeld per maand afneemt. Dat rekenen ze gewoon voor je uit zodat je elke maand hetzelfde betaalt.
Nee, vakanties is hier sinds dit jaar op inschrijving. Voorheen moest je (dat heb ik dus niet ervaren, maar dat hoorde ik van een andere ouder) voor aan het jaar opgeven hoeveel vakantiedagen je wilde afnemen en dan werd dat inderdaad allemaal verspreid. Maar daar waren de ouders niet blij mee ofzo, dus nu is vakantie BSO op inschrijving en kan je ook niet meer alleen vakantie BSO afnemen en de rest van het jaar niet.

Dus op de begroting staan enkel die 20 uren per maand buiten de vakanties om. En dat is helemaal prima. Ik zit alleen even te twijfelen of ik wel gewoon de KOT zal verspreiden (en aan de kant zetten dan natuurlijk, voor de dure maanden waar vakanties in zitten) of de wijzigingen per vakantie doorgeven.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 08:36:29 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203454682
Verschilt per contract/overeenkomst

Hier wel behoorlijk flexibel qua vakantieweken afnemen, wat me goed uitkomt met het huidige klimaat rond werk, paniek, vakantiereizen en lockdowns :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 februari 2022 @ 08:37:41 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_203454688
Ah oké. Ja de kinderen van deze ontaarde moeder hebben allemaal een 52 weken contract. Het administratieve gedoe wat het me oplevert om het per week te bekijken is me die paar euro niet waard :')
disclaimer
  dinsdag 1 februari 2022 @ 08:39:01 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203454701
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:37 schreef SQ het volgende:
Ah oké. Ja de kinderen van deze ontaarde moeder hebben allemaal een 52 weken contract. Het administratieve gedoe wat het me oplevert om het per week te bekijken is me die paar euro niet waard :')
+1

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor contract, maar ik ben ook type wat nooit de kassabon checkt bij de supermarkt.
Zal in the end wel ongeveer uitmiddelen en scheelt me zeeën van tijd en ergernis en moeite O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203454725
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:39 schreef Molo het volgende:

[..]
+1

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor contract, maar ik ben ook type wat nooit de kassabon checkt bij de supermarkt.
Zal in the end wel ongeveer uitmiddelen en scheelt me zeeën van tijd en ergernis en moeite O+ O+ O+
Dat geeft ook een besparing aan teveel chocolade kopen om je frustratie te kalmeren.

Wij moeten Bas ook langzaamaan gaan inschrijven voor de BSO en ik kan kiezen uit een heel menu met wat ik wil. Wil ik met of zonder vakantieweken, wil ik een kort of volledig zomervakantiepakket, met of zonder studiedagen. Argh :P
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 08:59:35 #114
382129 crew  Donna
pi_203454868
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:37 schreef SQ het volgende:
Ah oké. Ja de kinderen van deze ontaarde moeder hebben allemaal een 52 weken contract. Het administratieve gedoe wat het me oplevert om het per week te bekijken is me die paar euro niet waard :')
Hier dus ook gewoon een 52 weken contract hoor, alleen staan dus sommige weken op 0 omdat die op inschrijving zijn ;). Kind heeft dus ook gewoon recht op vakantie BSO en het kan ook niet vol zitten ofzo dat je er niet meer bij kan. Het enige is dat je dus niet meer op 1 januari door hoeft te geven hoeveel vakantiedagen je gaat afnemen (en dat je daarmee dus kans had dat je 20 dagen doorgegeven had en je dan 32 nodig bleek te hebben, of andersom teveel had doorgegeven).
pi_203455056
Ik hoef überhaupt geen vakantiedagen door te geven.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 09:26:04 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203455120
Hier een systeem bij de toekomstige bso waar ik even aan moet wennen...

Je betaalt voor elke maand hetzelfde tarief. In ons geval straks voor 6 uur per week (per kind). Die zes uur per week voor de schoolvakanties gaat in een vakantiepot van 12 weken. Ik heb dus 72 uren aan vakantietegoed die ik in de vakantie kan inzetten. Dat is een dag of 7 dus. Heb ik meer uren vakantieopvang nodig (of opvang op een studiedag ofzo) dan gaat dat op basis van een strippenkaart die ik moet aanschaffen. Strippenkaart van 5 extra uren voor ¤ 41,60 of 10 extra uren voor ¤ 83,20.

Ik denk dat wij de vakantiepot gebruiken voor de kleine vakanties die ik zelf geen vrij heb en voor studiedagen. En dat we in de zomervakantie voor een paar weken vakantie-bso kiezen van het kdv waar ze nu zit. Die spelen lekker in het bos en stoken vuurtjes enzo. En dan zit ze samen met haar broertje, ook wel zo praktisch. Hoe ik dat met de KOT moet doen, moet ik nog even bedenken. Gelukkig wordt ze pas eind november 4.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 09:26:45 #117
382129 crew  Donna
pi_203455127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:18 schreef Nanuke het volgende:
Ik hoef überhaupt geen vakantiedagen door te geven.
Hoe werkt het dan precies?

Heb je dan gewoon standaard alle vakanties er bij? En als je in de zomervakantie besluit dat ze 3 weken toch niet komen? Of in de meivakantie helemaal niet omdat je ineens naar Ibiza gaat ? :9
  dinsdag 1 februari 2022 @ 09:54:58 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203455485
Bij ons ben je bij het 52-weken pakket automatisch aangemeld voor de vakanties, je moet dan afmelden bij afwezigheid.

Je moet er trouwens rekening mee houden dat je naast de vakanties ook nog allerlei dagen hebt waarop er geen school is vanwege studiedagen, eerder uit vanwege sinterklaas/Pasen/kerstmis/midzomer/Halloween en stakingen. :') bij ons is het zo dat als je opvang op die dagen afneemt, je dan ook voor de schooluren recht hebt op de opvang. Wij hebben daarom ook wel een uitgebreid pakket want ik zit er niet op te wachten om steeds op deze dagen vrij te nemen van werk. Maar ik ben dan ook zo’n ontaarde moeder die 4 dagen werkt dus de kans dat het op een werkdag valt is vrij groot.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 10:00:57 #119
382129 crew  Donna
pi_203455558
Ze gaat hier niet naar de school die gekoppeld is met de BSO. Dus studiedagen en andere bijzondere dagen hebben we waarschijnlijk sowieso pech omdat die niet gelijk vallen met 2 scholen die bij de BSO horen zeg maar.
Gelukkig zijn studiedagen op donderdag, mijn vrije dag. :D :D

Geinig om al die verschillende constructies te lezen. Wij vallen nu precies in een nieuw systeem, dus prima. Lijkt me wel rot als het ineens verandert!
pi_203455974
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Hoe werkt het dan precies?

Heb je dan gewoon standaard alle vakanties er bij? En als je in de zomervakantie besluit dat ze 3 weken toch niet komen? Of in de meivakantie helemaal niet omdat je ineens naar Ibiza gaat ? :9
Dan betaal ik voor de uren die ik niet afneem. In principe kan ik die uren op een ander moment inzetten binnen 30 dagen als er ruimte is. Maar in de praktijk betaal ik veel voor wat ik niet afneem. :') Dat geldt net zo voor het kdv, dus ik ben het wel gewend.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 10:38:14 #121
382129 crew  Donna
pi_203456018
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:33 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dan betaal ik voor de uren die ik niet afneem. In principe kan ik die uren op een ander moment inzetten binnen 30 dagen als er ruimte is. Maar in de praktijk betaal ik veel voor wat ik niet afneem. :') Dat geldt net zo voor het kdv, dus ik ben het wel gewend.
Ja volgens mij is dat 1 van de redenen dat de ouders bij ons in opstand kwamen haha. En de locatie andersom omdat ouders vergaten af te melden enzo geloof ik.

----------------------------------------
Nou ik heb de uren in ieder geval zelf verspreid nu voor de KOT. Heb berekend wat het verschil is en dat zet ik wel in het BSO spaarpotje. Kan ik daar de dure maanden mee afdekken.
:9
  dinsdag 1 februari 2022 @ 10:46:38 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203456115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:33 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dan betaal ik voor de uren die ik niet afneem. In principe kan ik die uren op een ander moment inzetten binnen 30 dagen als er ruimte is. Maar in de praktijk betaal ik veel voor wat ik niet afneem. :') Dat geldt net zo voor het kdv, dus ik ben het wel gewend.
Ik kon het vakantie tegoed met meer ruimte inzetten maar als je het niet nodig hebt, heb je het niet nodig. Ga ‘m niet sturen om die uren maar op te krijgen terwijl hij liever thuis is en met vriendjes speelt ipv op de bso te zijn.
We gingen veel op vakantie dus er bleef veel over. Toch was het goedkoper dan een 48 of 46 weken contract dus heb me er nooit druk om gemaakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 14:18:39 #123
382129 crew  Donna
pi_203554310
Yes, 2020 definitief berekend en had het geld nog eerder op de rekening dan verwacht. *O*
pi_203569903
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:18 schreef Donna het volgende:
Yes, 2020 definitief berekend en had het geld nog eerder op de rekening dan verwacht. *O*
Lekker!

Ik kijk altijd wat A allemaal eet op een dagje opvang en met zijn fruithap zie ik vaak bekant een hele fruitschaal staan :o Vandaag ook weer. Druiven, banaan, appel, mandarijn. Ik vind het echt bizar veel, A is al blij met alleen een banaan jongens :')

Krijgen ze bij die van jullie ook zoveel verschillend spul?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:36:29 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_203569937
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Lekker!

Ik kijk altijd wat A allemaal eet op een dagje opvang en met zijn fruithap zie ik vaak bekant een hele fruitschaal staan :o Vandaag ook weer. Druiven, banaan, appel, mandarijn. Ik vind het echt bizar veel, A is al blij met alleen een banaan jongens :')

Krijgen ze bij die van jullie ook zoveel verschillend spul?
Loggen ze dat allemaal dan :o dat vind ik best schokkend.

Maar vergeet niet dat ze op de opvang niet 1 bakje fruit voor 1 kind maken he, daar zetten ze dertig bakjes op een rij en daar mikken ze het op handen zijnde fruit in, dan wordt er vanzelf wat meer gevarieerd ;)

En dan krijgen ze dus ook niet een appel en een mandarijn en een banaan en een peer, maar van alles een stukkie :P
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 februari 2022 @ 14:37:02 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203569945
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Lekker!

Ik kijk altijd wat A allemaal eet op een dagje opvang en met zijn fruithap zie ik vaak bekant een hele fruitschaal staan :o Vandaag ook weer. Druiven, banaan, appel, mandarijn. Ik vind het echt bizar veel, A is al blij met alleen een banaan jongens :')

Krijgen ze bij die van jullie ook zoveel verschillend spul?
Hier krijgen ze ook altijd 4 of 5 soorten aangeboden, maar dat is een schaal waar ze allemaal uit kunnen eten. Dus nooit een hele bananen appel en enen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 14:38:20 #127
382129 crew  Donna
pi_203569969
Ja bij ons ook. En als ze er zin in hebben staat het fruit met emoticons in de app. :9 :9
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:40:03 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_203569998
Ik vraag me nog steeds wel af wat er nou de toegevoegde waarde van is, al dat loggen. Op ons eerste kdv hadden ze niet eens een app en nu bij dit KDV wel, maar daar zetten ze alleen dagelijks een berg foto's op.
Dat individueel loggen van eten en slaapjes doen ze alleen bij de kleine baby's, in een boekje van papier.
disclaimer
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:44:22 #129
208890 June.
Seriously?
pi_203570070
Ja hier ook, een grote fruitschaal waar ze allemaal iets uit kunnen pakken.
Shine bright like a diamond.
pi_203570103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Loggen ze dat allemaal dan :o dat vind ik best schokkend.

Maar vergeet niet dat ze op de opvang niet 1 bakje fruit voor 1 kind maken he, daar zetten ze dertig bakjes op een rij en daar mikken ze het op handen zijnde fruit in, dan wordt er vanzelf wat meer gevarieerd ;)

En dan krijgen ze dus ook niet een appel en een mandarijn en een banaan en een peer, maar van alles een stukkie :P
Ja, ik had niet de illusie dat hij een hele banaan + 1 mandarijn+ druiven en een appel wegkaant :P

Ja, ze loggen dat allemaal. Ook middageten. Dat was peen en uien en kipballetjes (moet er niet aan denken :r :'( ) . Maar bij ons doen ze dan wel weer veel minder aan foto's.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:46 #131
382129 crew  Donna
pi_203570228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:40 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af wat er nou de toegevoegde waarde van is, al dat loggen. Op ons eerste kdv hadden ze niet eens een app en nu bij dit KDV wel, maar daar zetten ze alleen dagelijks een berg foto's op.
Dat individueel loggen van eten en slaapjes doen ze alleen bij de kleine baby's, in een boekje van papier.
Het was hier een map met papier tot 1 jaar en tegenwoordig is het een app. Voor oudere kinderen een algemeen verhaaltje met foto's. Voor jongere kinderen nog een uitgebreide log. Volgens mij vinden de leidsters het ook wel leuk, maar je kan wel merken als er een drukke of minder drukke dag is.
Van mij hoeft het niet zo uitgebreid, als ik maar weet hoe er geslapen is.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 17:31:10 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203572339
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:40 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af wat er nou de toegevoegde waarde van is, al dat loggen. Op ons eerste kdv hadden ze niet eens een app en nu bij dit KDV wel, maar daar zetten ze alleen dagelijks een berg foto's op.
Dat individueel loggen van eten en slaapjes doen ze alleen bij de kleine baby's, in een boekje van papier.
Administratiezucht, is een zorg-achhtig dingetje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203572444
Het zal je verbazen wat sommige mensen allemaal willen weten.. Ik vind soms dat ze idioot veel bijhouden, maar regelmatig hoor ik ouders met ophalen over wat ze allemaal missen aan informatie. :+
  dinsdag 8 februari 2022 @ 17:44:26 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_203572503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:39 schreef NicolasJoy het volgende:
Het zal je verbazen wat sommige mensen allemaal willen weten.. Ik vind soms dat ze idioot veel bijhouden, maar regelmatig hoor ik ouders met ophalen over wat ze allemaal missen aan informatie. :+
Ik vind dat soort mensen altijd irritante zeikerds :+
disclaimer
pi_203572529
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik vind dat soort mensen altijd irritante zeikerds :+
Sowieso van die mensen die dan 5-15 minuten staan te lullen bij het afgeven, met nog 6 ouders achter hun in de rij wachtende tot je - één tegelijk!!! - het pad mag betreden... :+
  dinsdag 8 februari 2022 @ 18:09:00 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203572724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:39 schreef NicolasJoy het volgende:
Het zal je verbazen wat sommige mensen allemaal willen weten.. Ik vind soms dat ze idioot veel bijhouden, maar regelmatig hoor ik ouders met ophalen over wat ze allemaal missen aan informatie. :+
Dat doet er toch niet toe :D
Liever de handen aan het bed/kind (ok dat laatste klinkt wellicht wat ranzig :') ), lage administratielasten en dataminimalisatie dit dat, klaar *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203573546
Ik vind het wel fijn dat onze GO iedere keer (twee keer per week) een leuk verhaaltje schrijft. Mijn baby is volgende week zes maanden oud (omg, dan al...) en ik lees wel graag hoe er geslapen is en of er nog andere bijzonderheden waren, vooral omdat ze niet de makkelijkste is. Bij het ophalen zijn we soms met alle drie de moeders tegelijkertijd en dan is even nalezen thuis in het schriftje wel heel fijn. Sowieso ben ik heel erg te spreken over hoe de GO het in het algemeen doet. :)

Even een vraagje over de KOT: we hebben het begin januari aangevraagd en een paar dagen later is ze gestart bij de GO. Ik had verwacht nu wel bericht te hebben gehad over de goedkeuring van de aanvraag of zelfs al een storting van het bedrag. Weet iemand van jullie hoe het werkt in zo'n geval? Als ik naar de status van de aanvraag kijk, staat er 'verwerkt', maar het wordt me niet echt duidelijk of we het geld dan ook al gaan ontvangen... Het komt altijd rond de 20e, toch?
pi_203573629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind het wel fijn dat onze GO iedere keer (twee keer per week) een leuk verhaaltje schrijft. Mijn baby is volgende week zes maanden oud (omg, dan al...) en ik lees wel graag hoe er geslapen is en of er nog andere bijzonderheden waren, vooral omdat ze niet de makkelijkste is. Bij het ophalen zijn we soms met alle drie de moeders tegelijkertijd en dan is even nalezen thuis in het schriftje wel heel fijn. Sowieso ben ik heel erg te spreken over hoe de GO het in het algemeen doet. :)

Even een vraagje over de KOT: we hebben het begin januari aangevraagd en een paar dagen later is ze gestart bij de GO. Ik had verwacht nu wel bericht te hebben gehad over de goedkeuring van de aanvraag of zelfs al een storting van het bedrag. Weet iemand van jullie hoe het werkt in zo'n geval? Als ik naar de status van de aanvraag kijk, staat er 'verwerkt', maar het wordt me niet echt duidelijk of we het geld dan ook al gaan ontvangen... Het komt altijd rond de 20e, toch?
Ik had toendertijd de BD gebeld of mijn aanvraag goed was aangekomen (just to be sure). De belastingdienstmeneer vertelde me dat het wel 2 maanden kan duren voordat je de bevestiging per post ontvangt. De toeslag kwam eerder, de maand na de aanvraag. Dus ik denk wel dat je het deze maand gestort krijgt ja.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 19:22:58 #139
382129 crew  Donna
pi_203573654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind het wel fijn dat onze GO iedere keer (twee keer per week) een leuk verhaaltje schrijft. Mijn baby is volgende week zes maanden oud (omg, dan al...) en ik lees wel graag hoe er geslapen is en of er nog andere bijzonderheden waren, vooral omdat ze niet de makkelijkste is. Bij het ophalen zijn we soms met alle drie de moeders tegelijkertijd en dan is even nalezen thuis in het schriftje wel heel fijn. Sowieso ben ik heel erg te spreken over hoe de GO het in het algemeen doet. :)

Even een vraagje over de KOT: we hebben het begin januari aangevraagd en een paar dagen later is ze gestart bij de GO. Ik had verwacht nu wel bericht te hebben gehad over de goedkeuring van de aanvraag of zelfs al een storting van het bedrag. Weet iemand van jullie hoe het werkt in zo'n geval? Als ik naar de status van de aanvraag kijk, staat er 'verwerkt', maar het wordt me niet echt duidelijk of we het geld dan ook al gaan ontvangen... Het komt altijd rond de 20e, toch?
In principe doen ze er max. 6 weken over. Als de status al op verwerkt staat zal je de 20ste hoogstwaarschijnlijk wel KOT krijgen idd!

Denk erom dat je op 20 februari de KOT van maart krijgt. Jij krijgt dus dan op 20 februari de KOT van januari, februari en maart. Wat het normale maandbedrag is staat (tzt) ook wel in Mijn Toeslagen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 19:26:12 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_203573695
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat doet er toch niet toe :D
Liever de handen aan het bed/kind (ok dat laatste klinkt wellicht wat ranzig :') ), lage administratielasten en dataminimalisatie dit dat, klaar *O*
Ik zat me op een open dag op de opvang een keer hardop te verbazen over het krijtbord waarop bij sommige kinderen echt tot op de gram en minuut nauwkeurig stond opgeschreven wat ze moesten consumeren. En dat waren echt geen kinderen met allergieën of andere problematiek, dat was echt controledrang van de ouders. De eyeroll van de eigenaresse sprak boekdelen :')
disclaimer
pi_203573800
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:47 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Sowieso van die mensen die dan 5-15 minuten staan te lullen bij het afgeven, met nog 6 ouders achter hun in de rij wachtende tot je - één tegelijk!!! - het pad mag betreden... :+
Ik krijg echt bultjes van dit soort mensen. Ook zonder corona was dit al ontzettend irritant. Ik kom na een lange dag mijn kind even opvissen van de BSO/KDV en moet nog eten koken en een heel avondritueel doen, ik hoef echt niet elke minuut van de dag in detail te vernemen. Alsof het mij wat uitmaakt dat hij door Pietje geduwd is en toen terugduwde. Goed dat ze voor zichzelf opkomen, fijne eigenschap. ^O^ Ik zeg dat dan ook letterlijk, want ik kan niets met zoetsappig geneuzel. :@
Ook bij het brengen meldde ik alleen het hoognodige en was ik binnen no-time weer vertrokken. Er waren vaak ouders die dan een kwartier bezig waren een huilend kind te troosten... :X gewoon aan de juf geven en vertrekken werkt 100x beter, dan is het gehuil al voorbij voor je zelf het pand goed en wel verlaten hebt. :Y)
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:11:01 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203574580
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zat me op een open dag op de opvang een keer hardop te verbazen over het krijtbord waarop bij sommige kinderen echt tot op de gram en minuut nauwkeurig stond opgeschreven wat ze moesten consumeren. En dat waren echt geen kinderen met allergieën of andere problematiek, dat was echt controledrang van de ouders. De eyeroll van de eigenaresse sprak boekdelen :')
Dat is toch echt zo sneu... ;(

Vind rapportage bij een heel kleintje over allerlei dingetjes nog best nuttig wellicht.
Maar wat niet hoeft, wég ermee. Ga lekker leuke dingen doen in die tijd die er is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203574877
Ik ben zo'n ouder die lang kan blijven kletsen :P maar alleen als daar de tijd en ruimte voor is en meestal wel ook gelijk met aankleden van de kinderen. Als ik een andere ouder zie wachten hou ik het sowieso kort.

Ik vind de app wel fijn, ik noem het mijn tamagotchi :+ foto's zijn altijd leuk om te zien en ik vind het ook fijn om te weten hoe lang er is geslapen. Maar er staan hier zelden lange verhalen in. Meestal kort en bondig, soms niet eens een zin maar gewoon alleen slapen of eten ofzo :P
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:36:21 #144
208890 June.
Seriously?
pi_203574955
Vanaf 1 jaar krijgen we hier ook alleen de slaaptijden door. Geen dagelijks schriftje meer. Af en toe wat leuke foto's of iets wat ze met z'n allen hebben gedaan.

Hier ook geen ellenlange verhalen bij halen en wegbrengen trouwens. Gewoon een "draak heeft goed gegeten en geslapen, tot vanmiddag, kus" :D
Shine bright like a diamond.
pi_203575129
Je kunt het over de ouders zeggen, maar hier zijn het soms ook de leidsters hoor die graag kletsen.:D

En ivm kind dat op tijd op school moet zijn hou ik het ook altijd kort. Er is 1 vader die altijd het halletje binnen komt als ik er nog sta. En nee, dan sta ik niet uitgebreid te kletsen oid. Dat vind ik pas irritant, omdat de regel max 1 ouder in het halletje is sinds corona.

Gisteren vonden we een vreemde knuffel in de tas en die van L niet. Ik heb vanochtend de vreemde knuffel even afgegeven en 1 van de leidsters is met een groepje kinderen de knuffel van L komen brengen vanmiddag. (Die helaas bij een gezin met corona heeft gelogeerd vannacht dus die ligt nu te drogen :X )

Uur tarief zojuist aangepast, maar dat scheelt bijna niets omdat ze met de oude tarieven op 4 cent na al over de max zaten. Helaas.
pi_203677201
Bij welke gelegenheden trakteren jullie op het kdv?

A. is net naar een andere groep gegaan, een week eerder dan de bedoeling was. Ik heb daarom niet getrakteerd in de oude groep, want dat vind ik wel leuk. Traktatie als afscheid.

Vanmiddag haalde ik A. op en kreeg een traktatie mee naar huis. Van een kindje die nieuw is in de groep. Is het dan ook de bedoeling dat je gaat trakteren? Ik heb dat niet gedaan, totaal niet aan gedacht ook :o
pi_203677256
Ik trakteer alleen met verjaardagen. Wat 'de bedoeling' is maakt me niet zo uit, dat weten die kinders toch niet. :P
pi_203677524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:34 schreef lunapuella het volgende:
Ik trakteer alleen met verjaardagen. Wat 'de bedoeling' is maakt me niet zo uit, dat weten die kinders toch niet. :P
Nouja, ik wil niet als een gierige moeder overkomen ofzo :') En ik weet ook niet wat 'de norm is' wat dat betreft.

A. krijgt bekant elke week een traktatie mee naar huis en daar is grote zus heel blij mee :P Toen hij nog in de baby groep zat kreeg hij pakjes Wicky mee, stukken cake, koek en soms ook gewoon snoep :o Bizar vond ik het.
pi_203677836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, ik wil niet als een gierige moeder overkomen ofzo :') En ik weet ook niet wat 'de norm is' wat dat betreft.
Och, hou jij bij welke moeder wat geeft? Dan doen ze dat vast ook niet bij jou. (En van types die dat wel doen kan hun mening me al helemaal niet schelen)
pi_203678190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Och, hou jij bij welke moeder wat geeft? Dan doen ze dat vast ook niet bij jou. (En van types die dat wel doen kan hun mening me al helemaal niet schelen)
Ik heb geen idee hoe al die moeders eruit zien, ik had het meer over de leidsters :P

Alleen met een verjaardag klinkt ook gewoon prima :Y Kunnen we tegen die tijd weer zelf wat leuks in elkaar flansen i.p.v. zakjes met ingepakt spul (al is dat wel super makkelijk :P )
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:31:51 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_203678563
Die leidsters zijn allang blij als er eens ouders zijn die er niét zo'n circus van maken :@ :')
disclaimer
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:48:10 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203678992
Op ons oude kdv vroegen ze bij de verjaardag van de oudste hoe laat we kwamen...als in: hoe laat wij als ouders gingen arriveren om te zien hoe een clubje baby's de verjaardag van onze dochter vierde. Toen ik zei 'uhm, niet? Ik moet gewoon werken' waren ze oprecht verbaasd. Ik was daar dan weer verbaasd over.

Nu trakteren we bij verjaardagen en als afscheid voor ze naar school gaat straks (maar da's eigenlijk natuurlijk gewoon vierde verjaardag). Ik doe iets kleins. Een potlood (zo'n dikke voor een dreumes), een minipotje klei of een doosje rozijntjes. Peuter wilde toverstaffen, dus dat werd een doosje rozijntjes met een ster erop en een potlood erin geprikt. Het kind was dolgelukkig en ze hadden die dag ook echt gespeeld met die dingen met z'n allen O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 20:01:41 #153
382129 crew  Donna
pi_203679474
Trakteren met de verjaardag, verder niet.
  FOK!fossiel dinsdag 15 februari 2022 @ 20:33:53 #154
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203680341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:48 schreef Tink89 het volgende:
Op ons oude kdv vroegen ze bij de verjaardag van de oudste hoe laat we kwamen...als in: hoe laat wij als ouders gingen arriveren om te zien hoe een clubje baby's de verjaardag van onze dochter vierde. Toen ik zei 'uhm, niet? Ik moet gewoon werken' waren ze oprecht verbaasd. Ik was daar dan weer verbaasd over.

Twee verjaardagen op twee verschillende KDV’s maar ik ben nog nooit uitgenodigd om het mee te vieren! :(

(Haha, ergens is het wel schattig, maar ik ben op zo’n moment ook gewoon aan het werk. Als ik thuis was bracht ik haar niet naar het KDV).
Chick on a mission
pi_203680441
Ik trakteer met de verjaardagen en op de dag van de leidsters. Daarnaast krijgen ze af en toe ook wat lekkers, oliebollen rond oud&nieuw etc. Het scheelt dat m’n moeder er ook werkt.
De lievelingsleidsters van U. kregen met valentijn een keer ook chocola van U. Werd zeer gewaardeerd.

Ik ben zo’n moeder die wel graag bij de verjaardag is. Helaas kon dat de afgelopen keren niet door corona. Ik hou ook van leuke (gezonde) traktaties. Met de zakjes snoep die wordt uitgedeeld door kinderen die 2 worden kan ik echt niks.
Protège moi de mes désirs.
pi_203685479
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:31 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik krijg echt bultjes van dit soort mensen. Ook zonder corona was dit al ontzettend irritant. Ik kom na een lange dag mijn kind even opvissen van de BSO/KDV en moet nog eten koken en een heel avondritueel doen, ik hoef echt niet elke minuut van de dag in detail te vernemen. Alsof het mij wat uitmaakt dat hij door Pietje geduwd is en toen terugduwde. Goed dat ze voor zichzelf opkomen, fijne eigenschap. ^O^ Ik zeg dat dan ook letterlijk, want ik kan niets met zoetsappig geneuzel. :@
Ook bij het brengen meldde ik alleen het hoognodige en was ik binnen no-time weer vertrokken. Er waren vaak ouders die dan een kwartier bezig waren een huilend kind te troosten... :X gewoon aan de juf geven en vertrekken werkt 100x beter, dan is het gehuil al voorbij voor je zelf het pand goed en wel verlaten hebt. :Y)
Ik vind het wel leuk om het te horen. Het is zowat het enige wat ik die dag van m’n kind te zien krijg en dat 4 dagen per week. Hij is maar 1x klein.
Maar schriftje voldoet. En hij heeft nog nooit gehuild bij vertrekken dus weet niet hoe dat is

Verder hou ik niets bij…. Behalve globaal drinktijden. Vanochtend vroegen ze of ze J meteen naar bed moesten brengen (hij keek suffig) of dat hij eerst nog mocht spelen tot na de dagstart. Ik zeg: geen idee, kijk maar wat ie aangeeft.
Traktaties zullen papa en ik opeten haha, hij is pas 4 maanden
pi_203685538
Ik zou het btw ook leuk vinden om de verjaardag mee te vieren, ik zou misschien zelfs vrij nemen. En dan hou ik m niet thuis, is leuk voor hem om op het KDV in het zonnetje gezet te worden met z’n verjaardag als hij groter is
pi_203686220
Haha ik ben ook zo'n kletser bij overdracht, sorry :P :W . Nu met verlof heb ik er tijd voor. Ik werd gisteren gebeld dat Bas benauwd was en zijn medicatie nodig had, vond het ook echt niet erg om even een keer extra op en neer te lopen. Zat meneer daar lekker aan tafel met een boterham vol hagelslag.

Hier is het blijkbaar ook normaal om met de verjaardag van je kind op de groep te komen. 1e jaar mocht niet want covid en zelfs niet trakteren, afgelopen jaar was ik aan het werk. Nu een nieuwe baan en deels thuis werken, dus wellicht dat het dit jaar wel even kan ;) . Aan traktaties blijf ik mij verbazen wat er wel niet voorbij komt, vooral van de peuterspeelzaal. Dat is echt vooral veel snoep en plastic rommel.
pi_203686320
Ik trakteer op de verjaardagen aan de groep. En bij Jip ook bij het overgaan naar de peutergroep omdat dat een paar maanden na zijn verjaardag pas was, maar toen niet voor iedereen iets aparts maar een prentenboek voor op de groep. En toen Otis werd geboren had Jip beschuit met muisjes en bellenblaas mee :@ en met de dag van de pedagogisch medewerker altijd een kleinigheidje aan de medewerkers van de groepen waar m'n kinderen zitten :+
pi_203686500
Niet eens over nagedacht al. :D F. is in de zomervakantie jarig, dan ben ik ook thuis (werk in het onderwijs) en de gastouder is dan ook vrij. Misschien na de zomervakantie dan een traktatie regelen. Voordeel is wel dat het maar vijf andere kindjes zijn (drie daarvan zijn de kinderen van de GO zelf) en een volwassene, dus lekker overzichtelijk. :p
Ik wil wel graag iets geven met de dag van de gastouder. Volgens mij is dat ook ergens in september.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:35:47 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_203686821
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:33 schreef _Lily_ het volgende:
Ik zou het btw ook leuk vinden om de verjaardag mee te vieren, ik zou misschien zelfs vrij nemen. En dan hou ik m niet thuis, is leuk voor hem om op het KDV in het zonnetje gezet te worden met z’n verjaardag als hij groter is
Vrij nemen? Je bent niet de hele dag te gast he, meestal is zo'n viering 15-20 minuutjes om 9:15 's morgens, kun je daarna gewoon naar je werk :P
disclaimer
pi_203686947
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Vrij nemen? Je bent niet de hele dag te gast he, meestal is zo'n viering 15-20 minuutjes om 9:15 's morgens, kun je daarna gewoon naar je werk :P
Mja dus paar uurtjes vrijnemen ;) want mijn spreekuur is al ruim voor 9u begonnen en moet dan dus voor een groot deel van de ochtend afgezegd worden
pi_203687060
Ik weet nog dat ik de dag na Sjaaks eerste verjaardag ‘s ochtends dacht: oh kak, trakteren op het kdv. Heb toen een zak maisboogies meegegeven als traktatie ^O^
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:02:10 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_203687144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik weet nog dat ik de dag na Sjaaks eerste verjaardag ‘s ochtends dacht: oh kak, trakteren op het kdv. Heb toen een zak maisboogies meegegeven als traktatie ^O^
Haha ja het zit bij mij ook niet in mijn systeem :') ben daar ook pas mee begonnen toen ze drie werden, tot die tijd merken ze er toch niets van.
disclaimer
pi_203687243
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha ja het zit bij mij ook niet in mijn systeem :') ben daar ook pas mee begonnen toen ze drie werden, tot die tijd merken ze er toch niets van.
Wsch komt het erop neer dat papa en ik onszelf trakteren omdat “we dat wel verdiend hebben met deze mijlpaal”
En dat ook bij 6 en 9 maanden :')
pi_203687430
Ik zou niet eens een hele dag trekken in zo'n groep. Een halve dag is al een opgave denk ik :P Al dat gejank en gedreinbvan verschillende kinderen en dat heel de dag door. Gillend gek. Daarom hulde aan de leidsters op het kdv _O_
pi_203687504
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou niet eens een hele dag trekken in zo'n groep. Een halve dag is al een opgave denk ik :P Al dat gejank en gedreinbvan verschillende kinderen en dat heel de dag door. Gillend gek. Daarom hulde aan de leidsters op het kdv _O_
+1 Echt diep respect voor de leid(st)ers, ik zou het niet kunnen. Maar ik vind kak en snot en kots :r en andere lichaamssappen van andere kinderen/mensen ook gewoon echt ranzig. :@ Alleen daarom al zou ik het niet trekken. De herrie en chaos op zo'n groep trek ik overigens ook niet. :X
  woensdag 16 februari 2022 @ 12:00:36 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203687724
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
Ik trakteer met de verjaardagen en op de dag van de leidsters. Daarnaast krijgen ze af en toe ook wat lekkers, oliebollen rond oud&nieuw etc. Het scheelt dat m’n moeder er ook werkt.
De lievelingsleidsters van U. kregen met valentijn een keer ook chocola van U. Werd zeer gewaardeerd.

Ik ben zo’n moeder die wel graag bij de verjaardag is. Helaas kon dat de afgelopen keren niet door corona. Ik hou ook van leuke (gezonde) traktaties. Met de zakjes snoep die wordt uitgedeeld door kinderen die 2 worden kan ik echt niks.
Maar ze worden er wel gewoon voor betaald hè. Bij elke feestdag iets geven gaat mij echt te ver.
Uiteindelijk zijn wij klant en hebben zij een werkgever om iets leuks te regelen. Zo gaat het in het bedrijfsleven ook hoor.

Ik zie het op school ook steeds meer gebeuren. Ook voor Valentijn bijvoorbeeld 8)7 en met kerst werd ook al geld opgehaald. Bij de kleuters ging dat ook al om een bedrag ¤65 voor een kerstcadeautje voor elke kleuter leerkracht hoorde ik :o

Een bedankje bij einde schooljaar en iets op de meesters en juffen dag prima maar vaker vind ik echt overdreven.
Als je 3 kids hebt loopt het ook hard op met al die bijdrages op die manier. Naast ook al een flinke ouderbijdrage op school per jaar. Loopt er een LIO stage of is het een duo baan gaat de bijdrage voor cadeautjes ook al x2.

Hier is er zometeen met de meester en juffendag ¤80 per persoon te besteden (meester en LIO). Ik vind het lichtelijk overdreven.
Dat soort bedragen waren het echt niet toen ik zelf nog op school zat en al helemaal niet voor elke feestdag die er maar bestaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203687856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:00 schreef laziness het volgende:

[..]
Maar ze worden er wel gewoon voor betaald hè. Bij elke feestdag iets geven gaat mij echt te ver.
Uiteindelijk zijn wij klant en hebben zij een werkgever om iets leuks te regelen. Zo gaat het in het bedrijfsleven ook hoor.

Dus? Mijn zoon gaat er heen sinds hij 10 weken was. Hij is letterlijk mede opgegroeid in hun handen. Ik koop met alle liefde iets kleins voor hen.

Gezamenlijke cadeaus hoeft van mij niet, vooral niet voor zulke bedragen die jij noemt, maar af en toe een kleinigheid vind ik niet meer dan normaal. Ze zorgen voor je grootste bezit, het is niet vergelijkbaar met de caissière van de supermarkt om de hoek. En derhalve ook niet vergelijkbaar met het bedrijfsleven.
Protège moi de mes désirs.
pi_203688362
In het bedrijfsleven krijg je ook wel eens relatiegeschenken van klanten hoor ;)
  woensdag 16 februari 2022 @ 12:50:16 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_203688372
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:49 schreef Aure het volgende:
In het bedrijfsleven krijg je ook wel eens relatiegeschenken van klanten hoor ;)
Hoax ;(
disclaimer
pi_203688424
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoax ;(
:D

Ik werk niet eens in het bedrijfsleven maar ik krijg zelfs wel eens iets van mensen die ik help met hun ideeën. Gister nog twee potjes zelfgemaakte jam gekregen :D O+
pi_203689656
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:49 schreef Aure het volgende:
In het bedrijfsleven krijg je ook wel eens relatiegeschenken van klanten hoor ;)
En dit!
Protège moi de mes désirs.
pi_203689689
overheid hier en ik krijg ook wel eens wat zomaar..
(meestal scheldpartijen omdat ze vinden dat ik voor hunne heiligheid wel een uitzondering op de regels had kunnen maken.. terwijl we heus al best soepel zijn en meedenken enzo)..
Maar eerlijk is eerlijk zo heel af en toe krijg ik weleens wat leuks/lekkers van de werkgever.

Anyway, hier alleen trakteren bij jarig en bij overgang naar de BSO heb ik de peutergroep wel een mooi boek gegeven..

[ Bericht 16% gewijzigd door watmoetikkiezen op 16-02-2022 14:22:23 ]
pi_203690247
Hier trakteren bij verjaardag, bij verjaardag leerkracht of leidster wordt er iets gezamelijks geregeld.
De juf hier in huis is altijd blij met de kleinigheidjes met haar verjaardag. Maar daar maakt ze zelf ook een happening van in de klas. En nu ze langere tijd ziek thuis zit, heeft ze al heel wat kaarten en bloemen gehad.

Geschenken in het bedrijfsleven, ja hoor.
Ik moet vooral veel afwijzen als relatiegeschenken, wij hebben strikte regels. Bij ons is ook de regel dat alles wat rond de feestdagen binnenkomt, op 1 hoop gaat en dan wordt verloot binnen de afdeling.
Bij mij zitten de geschenken meer in etentjes en andere events. Dat moet altijd voorgelegd worden voordat je daar ja op mag zeggen.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 11:08:43 #176
382129 crew  Donna
pi_204124621
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:21 schreef Donna het volgende:
Hoe doen jullie het met BSO uren en KOT?

Ze gaat hier straks alleen vrijdagmiddag naar de BSO. Excl. vakanties komt dat uit op maar ong. 20 uren per maand. Maar in de vakanties gaat ze 4 volledige dagen. Passen jullie dat steeds aan rondom de vakanties of heb je die vakantie uren meteen voor het hele jaar over de 12 maanden uitgespreid?
Nog even over dit;

Ik heb het maar gespreid, veel fijner. Het 'overschot' aan KOT zet ik in een potje op de spaar om de dure maanden af te dekken. Heb geen zin om steeds 'heen en weer' te gaan met aanpassen bij de Belastingdienst. Zo snel zijn die nou ook weer niet met verwerken en het is nogal foutgevoelig ook om elke vakantie te wijzigen.
pi_204135042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Nog even over dit;

Ik heb het maar gespreid, veel fijner. Het 'overschot' aan KOT zet ik in een potje op de spaar om de dure maanden af te dekken. Heb geen zin om steeds 'heen en weer' te gaan met aanpassen bij de Belastingdienst. Zo snel zijn die nou ook weer niet met verwerken en het is nogal foutgevoelig ook om elke vakantie te wijzigen.
Op de kot app kun je het simpel wijzigen. Verwerken gaat snel mits je het voor de eerste van de maand doet. Beschikkingsrondes zijn altijd rond de eerste dag van de maand. Dan heb je je nieuwe beschikking al rond de 15de van de maand.
Omdat ze vooraf betalen moet je dan op 1 juni voor de vakantiemaand juli aanpassen. Zodat je op 20 juni het juiste bedrag ontvangt voor de vakantiemaand juli.

Maar de meeste kinderopvangorganisaties spreiden volgens mij de vakantieuren over het hele jaar als je een vakantiepakket bij je contract afsluit.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 09:27:52 #178
382129 crew  Donna
pi_204135277
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:52 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Op de kot app kun je het simpel wijzigen. Verwerken gaat snel mits je het voor de eerste van de maand doet. Beschikkingsrondes zijn altijd rond de eerste dag van de maand. Dan heb je je nieuwe beschikking al rond de 15de van de maand.
Omdat ze vooraf betalen moet je dan op 1 juni voor de vakantiemaand juli aanpassen. Zodat je op 20 juni het juiste bedrag ontvangt voor de vakantiemaand juli.

Maar de meeste kinderopvangorganisaties spreiden volgens mij de vakantieuren over het hele jaar als je een vakantiepakket bij je contract afsluit.
De vakantie is hier nu op inschrijving sinds dit jaar dus ze kunnen dat niet spreiden helaas. Ik vind het helemaal niet handiger en denk dat het voor sommige ook veel lastiger geworden is, mensen die niet snappen hoe het werkt.

Ik heb die app niet, die werkt dus wel handig?
pi_204135381
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 09:27 schreef Donna het volgende:

[..]
De vakantie is hier nu op inschrijving sinds dit jaar dus ze kunnen dat niet spreiden helaas. Ik vind het helemaal niet handiger en denk dat het voor sommige ook veel lastiger geworden is, mensen die niet snappen hoe het werkt.

Ik heb die app niet, die werkt dus wel handig?
Ja die app is super. Je krijgt ook notificaties als je opvanguren die je opvangorganisatie aan toeslagen doorgeeft afwijkt van wat jezelf opgeeft. Of een notificatie als toeslagen denkt dat je je inkomen misschien hoger moet bijstellen. Al 150.000 gebruikers. Tevredenheid is zeer hoog. Ik heb die pilot met veel interesse gevolgd toen de app gelanceerd werd ongeveer anderhalf jaar geleden. Het is ook makkelijk om even snel je gefactureerde uren te vergelijken met je kot toeslag.
pi_204135437
Voor diegene die de openingspost bijwerkt...
Deze info is verouderd,

4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)

Sinds 1 januari 2022 geldt dat bso gebruikers nu ook recht hebben op 140%.

Zie artikel 8a lid 1 sub b, ten tweede besluit kinderopvangtoeslag

https://wetten.overheid.nl/BWBR0017321/2022-01-01

Dit omdat veel ouders niet per se tijdens schooluren werken. Denk aan bijvoorbeeld zorgmedewerkers. Ook zijn bso middagen langer geworden door continuroosters.
pi_204213171
Ik heb mijn kind weer terug O+

Hij gaat altijd dinsdag en woensdag naar de opvang. Donderdag staat altijd garant voor een dag vol met gedrein, gehuil en geschreeuw. Hij is zo uit zijn doen na 2 dagen opvang... Hebben andere kinderen hier ook last van?
pi_204216624
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb mijn kind weer terug O+

Hij gaat altijd dinsdag en woensdag naar de opvang. Donderdag staat altijd garant voor een dag vol met gedrein, gehuil en geschreeuw. Hij is zo uit zijn doen na 2 dagen opvang... Hebben andere kinderen hier ook last van?
Nope hier niet… hoe oud is hij?

J gaat ook op dinsdag en woensdag en bij hem merk ik soms dat het opvang-dag was omdat hij dan s avonds de hele avond wil slapen. Echt knock out, zo moe. Dat hij soms ook niet zoveel drinken. Maar de dag daarna is hij altijd weer zichzelf
pi_204223547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nope hier niet… hoe oud is hij?

J gaat ook op dinsdag en woensdag en bij hem merk ik soms dat het opvang-dag was omdat hij dan s avonds de hele avond wil slapen. Echt knock out, zo moe. Dat hij soms ook niet zoveel drinken. Maar de dag daarna is hij altijd weer zichzelf
Ruim anderhalf is hij nu. En het is ook niet iedere week even erg, maar je merkt wel dat hij moet bij komen. Hij slaapt daar ook niet geweldig, vaak maar een half uurtje. Thuis slaapt hij zeker nog 2,5 uur tussen de middag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 26-03-2022 08:04:52 ]
pi_204223865
Ik kan me helemaal voorstellen dat de opvang een groot druk event voor een kind is.

Ze deden vanalles met J. Handjes en voetjes verven, buiten liggen (doet hij thuis nooit), toekijken met verjaardag vieren, hele dag 1-jarigen die om z’n wippertje heen rennen.
En dan was hij pas 3 maanden oud

Geen wonder dat hij knock out gaat. Heb je weleens andere opvang overwogen als het heel erg is en niet verbetert? Bijv gastouder?
pi_204223958
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:59 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kan me helemaal voorstellen dat de opvang een groot druk event voor een kind is.

Ze deden vanalles met J. Handjes en voetjes verven, buiten liggen (doet hij thuis nooit), toekijken met verjaardag vieren, hele dag 1-jarigen die om z’n wippertje heen rennen.
En dan was hij pas 3 maanden oud

Geen wonder dat hij knock out gaat. Heb je weleens andere opvang overwogen als het heel erg is en niet verbetert? Bijv gastouder?
Het gaat wel steeds beter bij de opvang, dat is ook wat de leidsters beamen. Hij is pas geleden van groep gewisseld, hij zit nu in de groep van 1,5-3 jaar. Erg wennen weer in het begin, maar hij begint de leidsters ook te leren kennen en dan is het goed :) Zo ging het in de vorige groep ook. Hij is ook pas met 1 jaar en 3 maanden gestart op het kdv, dat is denk ik ook niet echt een ideale leeftijd.

Hij komt juist van een gastouder :) Ze wilde ermee stoppen omdat ze vond dat hij daar teveel huilde en zo geschiedde. Daarna een fijne (dacht ik) gastouder gevonden, maar die belde na 5 minuten op de wenochtend of ik hem wilde halen omdat hij zo bang was van de hond :{ Daarna gekozen voor een kdv.
pi_204225365
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb mijn kind weer terug O+

Hij gaat altijd dinsdag en woensdag naar de opvang. Donderdag staat altijd garant voor een dag vol met gedrein, gehuil en geschreeuw. Hij is zo uit zijn doen na 2 dagen opvang... Hebben andere kinderen hier ook last van?
Dit heeft mijn oudste ook altijd gehad en nu nog. Dinsdag KDV, woensdag bij mijn schoonouders. Donderdag is dan altijd pittig.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 17:03:47 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204228693
Ik ben zo aan het kijken naar peuterspeelzalen, maar het lijkt allemaal opvang te zijn? Ik wil gewoon dat m'n kind 1 of 2 ochtenden kan spelen :? .
Resistance is futile.
pi_204228705
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:03 schreef Seven. het volgende:
Ik ben zo aan het kijken naar peuterspeelzalen, maar het lijkt allemaal opvang te zijn? Ik wil gewoon dat m'n kind 1 of 2 ochtenden kan spelen :? .
Dat noemen ze op veel locaties tegenwoordig voorschool. Misschien dat je dan wel vindt wat je zoekt.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 17:23:20 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204228857
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:03 schreef Seven. het volgende:
Ik ben zo aan het kijken naar peuterspeelzalen, maar het lijkt allemaal opvang te zijn? Ik wil gewoon dat m'n kind 1 of 2 ochtenden kan spelen :? .
Op een opvang kun je ook spelen
Op een plek om te spelen wordt ene kind ook opgevangen

:+

Definitiekwestie? :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:05:39 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204229303
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Op een opvang kun je ook spelen
Op een plek om te spelen wordt ene kind ook opgevangen

:+

Definitiekwestie? :+
True :P maar Colin hoeft er niet te eten en dat soort dingen, gewoon ff ouwehoeren met andere kindjes.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:07:59 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_204229332
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:03 schreef Seven. het volgende:
Ik ben zo aan het kijken naar peuterspeelzalen, maar het lijkt allemaal opvang te zijn? Ik wil gewoon dat m'n kind 1 of 2 ochtenden kan spelen :? .
Peuterspeelzaal is meestal pas vanaf 2,5 jaar. Anders kom je inderdaad op ochtenden dagopvang uit ;)
disclaimer
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:08:42 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_204229345
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
True :P maar Colin hoeft er niet te eten en dat soort dingen, gewoon ff ouwehoeren met andere kindjes.
En uiteraard krijgen ze dan ook te eten. Krijgen ze op de peuterspeelzaal ook. Kleine kinderen 4 uur zonder eten en drinken laten is niet zo'n goed idee.
disclaimer
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:09:57 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204229365
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Peuterspeelzaal is meestal pas vanaf 2,5 jaar. Anders kom je inderdaad op ochtenden dagopvang uit ;)
2,5 pas! Ik denk dat hij wel genoeg heeft van ons over een jaar :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:11:09 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204229379
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:08 schreef SQ het volgende:

[..]
En uiteraard krijgen ze dan ook te eten. Krijgen ze op de peuterspeelzaal ook. Kleine kinderen 4 uur zonder eten en drinken laten is niet zo'n goed idee.
Hehe, snap ik (ik bedoel dus geen volledige maaltijden, gewoon brengen na het ontbijt en ophalen voor de lunch).
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 18:57:17 #195
236264 crew  capricia
pi_204230415
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:05 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Dat noemen ze op veel locaties tegenwoordig voorschool. Misschien dat je dan wel vindt wat je zoekt.
Was toevallig ook aan het kijken met mijn zus. Met die voorscholen moet je kennelijk tegenwoordig een of andere indicatie hebben (ieg bij haar in de buurt)?
Peuterspeelzaal bestaat niet meer.
Je moet idd naar een KDV. En die hebben liever kinderen voor meer dan 2,5 uur per week. :')

Eigenlijk best wel slecht geregeld. Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal zeg maar...
Definitely not CIA
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:05:27 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204230615
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Was toevallig ook aan het kijken met mijn zus. Met die voorscholen moet je kennelijk tegenwoordig een of andere indicatie hebben (ieg bij haar in de buurt)?
Peuterspeelzaal bestaat niet meer.
Je moet idd naar een KDV. En die hebben liever kinderen voor meer dan 2,5 uur per week. :')

Eigenlijk best wel slecht geregeld. Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal zeg maar...
Ik was al bang dat het aan mij lag.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 19:13:40 #197
382129 crew  Donna
pi_204230789
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hehe, snap ik (ik bedoel dus geen volledige maaltijden, gewoon brengen na het ontbijt en ophalen voor de lunch).
Dat kan hier nog wel gewoon. Zijn speciale PSZ groepen op het KDV. 2 of 3 ochtenden per week.
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 19:14:00 #198
236264 crew  capricia
pi_204230799
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 19:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik was al bang dat het aan mij lag.
Nee. Ons viel het ook al op.
Heel jammer.
Definitely not CIA
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:19:50 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_204230921
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Was toevallig ook aan het kijken met mijn zus. Met die voorscholen moet je kennelijk tegenwoordig een of andere indicatie hebben (ieg bij haar in de buurt)?
Peuterspeelzaal bestaat niet meer.
Je moet idd naar een KDV. En die hebben liever kinderen voor meer dan 2,5 uur per week. :')

Eigenlijk best wel slecht geregeld. Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal zeg maar...
Nee, dat is niet waar.

quote:
Wat het besluit van het OKT ook is, u bepaalt zelf of uw kind naar de voorschool gaat. Ook zonder indicatie kan uw kind naar de voorschool. En mét indicatie bent u niet verplicht om uw kind aan te melden.
Overigens is een peuterspeelzaal niet persé hetzelfde als een voorschool, zoals ik het begrijp.
Maar ook dan kan het echt pas vanaf 2,5 jaar ;)
disclaimer
pi_204230985
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Was toevallig ook aan het kijken met mijn zus. Met die voorscholen moet je kennelijk tegenwoordig een of andere indicatie hebben (ieg bij haar in de buurt)?
Peuterspeelzaal bestaat niet meer.
Je moet idd naar een KDV. En die hebben liever kinderen voor meer dan 2,5 uur per week. :')

Eigenlijk best wel slecht geregeld. Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal zeg maar...
Ons kindercentrum heeft wel gewoon een peuterspeelzaal.

Dat zal wel voor verwarring zorgen. Voorschool en voorschoolse opvang…
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:23:52 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_204230990
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 19:23 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ons kindercentrum heeft wel gewoon een peuterspeelzaal. Ik ken “voorschool” niet eens as iets dergelijks. Hier is dat dat je kind ook voor de school start naar de opvang gaat en dat zij je kind naar school brengen.
Nee da's voorschoolse opvang :P
disclaimer
pi_204231027
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 19:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee da's voorschoolse opvang :P
Ja, zie m’n edit. :P
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 20:52:50 #203
236264 crew  capricia
pi_204232905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 19:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, dat is niet waar.
[..]
Overigens is een peuterspeelzaal niet persé hetzelfde als een voorschool, zoals ik het begrijp.
Maar ook dan kan het echt pas vanaf 2,5 jaar ;)
Dat zou dan wellicht iets van haar buurt zijn, dat de voorschool een indicatie vraagt?

Even de situatie duidelijk:
Mijn zus zit in de bijstand met drie kleine kinderen. Haar man is na ziekte overleden.
Dus kinderopvangtoeslag krijgt ze niet. Ze woont inmiddels in een sociale huurwijk in Utrecht.
Alle voorscholen die we aangeschreven hebben gaan uit van een indicatie en de rest heeft lange wachttijden.
En de peuterspeelzaal bestaat niet meer.

En KDV als semi-peuterspeelzaal kan ze niet betalen, omdat ze geen recht op KOT heeft (want bijstand).

Dus er is eigenlijk niets voor de kinderen. En dat vind ik best lullig. Geen peuterspeelzaal dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 26-03-2022 21:02:52 ]
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 21:13:48 #204
236264 crew  capricia
pi_204233541
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 19:23 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ons kindercentrum heeft wel gewoon een peuterspeelzaal.

Dat zal wel voor verwarring zorgen. Voorschool en voorschoolse opvang…
Dat verschil is hier wel duidelijk in Utrecht voor de minima.
Zoals het was: peuterspeelzaal bwvs 7,50 per maand (voor 2,5 uur per week).
En nu is het een KDV geworden voor 7,50 per uur.
:'(

Ik vind dit zo triest.

Oh. En voor 2,5 uur is er niet eens plek voor je kind op een KDV. Ze staat al maanden op een wachtlijst.
Definitely not CIA
pi_204234062
Ik zie hier in de buurt geen peuterspeelzalen, maar wel peuterscholen. Komt op hetzelfde neer, kinderen kunnen daar 2 dagdelen in de week naartoe.

@capricia wat een naar verhaal over je zus en haar man. Sterkte!

Is dit jullie trouwens al bekend?

In Utrecht bieden 5 organisaties voorschoolse educatie en peuteropvang aan: Spelenderwijs Ludens, Spelenderwijs Kind & Co, Blos, KOKO en Spelenderwijs Samen. Bekijk op de kaart welke aanbieders er in jouw wijk zijn. Meer informatie over de voorschool in Utrecht vind je op www.utrecht.nl/voorschool en in deze flyer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 maart 2022 @ 21:39:34 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204234259
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 20:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat zou dan wellicht iets van haar buurt zijn, dat de voorschool een indicatie vraagt?

Even de situatie duidelijk:
Mijn zus zit in de bijstand met drie kleine kinderen. Haar man is na ziekte overleden.
Dus kinderopvangtoeslag krijgt ze niet. Ze woont inmiddels in een sociale huurwijk in Utrecht.
Alle voorscholen die we aangeschreven hebben gaan uit van een indicatie en de rest heeft lange wachttijden.
En de peuterspeelzaal bestaat niet meer.

En KDV als semi-peuterspeelzaal kan ze niet betalen, omdat ze geen recht op KOT heeft (want bijstand).

Dus er is eigenlijk niets voor de kinderen. En dat vind ik best lullig. Geen peuterspeelzaal dus.
Laat haar even contact opnemen met de gemeente en navragen of ze recht heeft op een sociaal medische indicatie. Dan kunnen de kinderen vaak wel naar een opvang voor bepaalde tijd zodat zij even lucht heeft.de gemeente neemt dan het bedrag van de kot over
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 21:56:42 #207
236264 crew  capricia
pi_204234633
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 21:39 schreef Ynske het volgende:

[..]
Laat haar even contact opnemen met de gemeente en navragen of ze recht heeft op een sociaal medische indicatie. Dan kunnen de kinderen vaak wel naar een opvang voor bepaalde tijd zodat zij even lucht heeft.de gemeente neemt dan het bedrag van de kot over
Ja. We vragen ook alles na.
Er is geen indicatie. De kinderen hebben geen achterstand.

Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal voor haar jongste. En dat is er dus niet meer.
Echt zo jammer.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 22:01:53 #208
236264 crew  capricia
pi_204234771
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie hier in de buurt geen peuterspeelzalen, maar wel peuterscholen. Komt op hetzelfde neer, kinderen kunnen daar 2 dagdelen in de week naartoe.

@:capricia wat een naar verhaal over je zus en haar man. Sterkte!

Is dit jullie trouwens al bekend?

In Utrecht bieden 5 organisaties voorschoolse educatie en peuteropvang aan: Spelenderwijs Ludens, Spelenderwijs Kind & Co, Blos, KOKO en Spelenderwijs Samen. Bekijk op de kaart welke aanbieders er in jouw wijk zijn. Meer informatie over de voorschool in Utrecht vind je op www.utrecht.nl/voorschool en in deze flyer.
In haar buurt (de wijk Zuilen in Utrecht, geen goede wijk) gaat dit dus naar kinderen die thuis een taalachterstand of een andere achterstand hebben. Heb je die indicatie niet, sta je op een wachtlijst.
Een 'normaal' kind komt daar niet tussen.

Edit: Het meest heftige was nog dat zij zwanger was van haar inmiddels overleden man.
Ook omdat mijn vader ook in die tijd overleed. En dan heb je juridisch opeens te maken met de rechten van de ongeboren vrucht.

Er zitten echt nog wel rare dingen in ons erfrecht. Ook qua achternaam-geving.

Edit 2: ik vind het eigenlijk vooral naar dat haar kinderen geen gelijke kans krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 26-03-2022 22:49:33 ]
Definitely not CIA
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 27 maart 2022 @ 07:32:46 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204237359
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. We vragen ook alles na.
Er is geen indicatie. De kinderen hebben geen achterstand.

Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal voor haar jongste. En dat is er dus niet meer.
Echt zo jammer.
Deze indicatie is niet alleen voor achterstanden. Ook om een ouder bv te ontlasten door de situatie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204237362
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:01 schreef capricia het volgende:

[..]
In haar buurt (de wijk Zuilen in Utrecht, geen goede wijk) gaat dit dus naar kinderen die thuis een taalachterstand of een andere achterstand hebben. Heb je die indicatie niet, sta je op een wachtlijst.
Een 'normaal' kind komt daar niet tussen.

Edit: Het meest heftige was nog dat zij zwanger was van haar inmiddels overleden man.
Ook omdat mijn vader ook in die tijd overleed. En dan heb je juridisch opeens te maken met de rechten van de ongeboren vrucht.

Er zitten echt nog wel rare dingen in ons erfrecht. Ook qua achternaam-geving.

Edit 2: ik vind het eigenlijk vooral naar dat haar kinderen geen gelijke kans krijgen.
:*

Mijn oudste is niet naar een psz geweest. Wel naar een gastouder, maar ze was daar vaak alleen. Vooral van haar 2,5 jaar tot haar 4e. We twijfelden of we daardoor moesten switchen van gastouder. Niet gedaan, aangezien ze het daar naar haar zin had.

Ze kon en kan prima mee op school, dus in dat opzicht heeft ze een psz niet gemist. Op sociaal vlak ging het wel in het begin moeizaam, vooral omdat ze in de tijd voor het starten op de basisschool natuurlijk weinig kinderen om zich heen had. Het moeizame is nu in groep 4 overigens wel helemaal weggetrokken gelukkig.


Contact met kinderen is rond de 2/3 jaar dus belangrijk. Als zoiets momenteel niet op een peuterschool kan, lekker vaak naar de speeltuin :)
pi_204237424
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:01 schreef capricia het volgende:

[..]
In haar buurt (de wijk Zuilen in Utrecht, geen goede wijk) gaat dit dus naar kinderen die thuis een taalachterstand of een andere achterstand hebben. Heb je die indicatie niet, sta je op een wachtlijst.
Een 'normaal' kind komt daar niet tussen.


Edit: Het meest heftige was nog dat zij zwanger was van haar inmiddels overleden man.
Ook omdat mijn vader ook in die tijd overleed. En dan heb je juridisch opeens te maken met de rechten van de ongeboren vrucht.

Er zitten echt nog wel rare dingen in ons erfrecht. Ook qua achternaam-geving.

Edit 2: ik vind het eigenlijk vooral naar dat haar kinderen geen gelijke kans krijgen.
Dit klopt niet. Ik woon in dezelfde wijk en heb geen recht op kinderopvangtoeslag. Mijn zoon kon enkele weken geleden één dag nadat hij 2,5 was beginnen op de peuterspeelzaal (geen lange wachtlijst dus). Er zijn meerdere aanbieders in de wijk en misschien dat die in het sociale-huur-stukje van de wijk erg vol zijn, maar op andere plekken valt het reuze mee (ivm veel werkende ouders met kinderen op het KDV denk ik). Tegenwoordig zijn het in Utrecht geen twee dagdelen van 2,5 uur meer maar één dagdeel van ruim 5 uur. Kinderen met een voorschool-indicatie mogen drie dagdelen van 5 uur komen. De kosten worden voor iedereen grotendeels door de overheid vergoed (omdat alle peuters recht hebben op een dagdeel sociale vaardigheden opdoen op de PSZ), je betaalt naar rato van het inkomen een eigen bijdrage als je geen recht hebt op KOT. Voor mij is dat iets van ¤40 per maand, en mijn partner heeft een behoorlijk inkomen. Het is wel nogal verwarrend dat het vaak allemaal ‘voorschool’ genoemd wordt, waardoor het onderscheid tussen de oude peuterspeelzaal en de voorschool met indicatie lastiger is. De kinderen zitten ook gewoon door elkaar in dezelfde groepen. Mijn advies voor je zus: neem contact op met het consultatiebureau in de wijk, die kunnen hierbij helpen. Heb zelf ook als jeugdarts op het CB in Utrecht gewerkt dus ik weet waar ik het over heb! :)

*sluipt weer weg…
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 08:16:16 #212
382129 crew  Donna
pi_204237446
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 08:05 schreef Syba het volgende:

[..]
Dit klopt niet. Ik woon in dezelfde wijk en heb geen recht op kinderopvangtoeslag. Mijn zoon kon enkele weken geleden één dag nadat hij 2,5 was beginnen op de peuterspeelzaal (geen lange wachtlijst dus). Er zijn meerdere aanbieders in de wijk en misschien dat die in het sociale-huur-stukje van de wijk erg vol zijn, maar op andere plekken valt het reuze mee (ivm veel werkende ouders met kinderen op het KDV denk ik). Tegenwoordig zijn het in Utrecht geen twee dagdelen van 2,5 uur meer maar één dagdeel van ruim 5 uur. Kinderen met een voorschool-indicatie mogen drie dagdelen van 5 uur komen. De kosten worden voor iedereen grotendeels door de overheid vergoed (omdat alle peuters recht hebben op een dagdeel sociale vaardigheden opdoen op de PSZ), je betaalt naar rato van het inkomen een eigen bijdrage als je geen recht hebt op KOT. Voor mij is dat iets van ¤40 per maand, en mijn partner heeft een behoorlijk inkomen. Het is wel nogal verwarrend dat het vaak allemaal ‘voorschool’ genoemd wordt, waardoor het onderscheid tussen de oude peuterspeelzaal en de voorschool met indicatie lastiger is. De kinderen zitten ook gewoon door elkaar in dezelfde groepen. Mijn advies voor je zus: neem contact op met het consultatiebureau in de wijk, die kunnen hierbij helpen. Heb zelf ook als jeugdarts op het CB in Utrecht gewerkt dus ik weet waar ik het over heb! :)

*sluipt weer weg…
Zo werkt het bij ons in de gemeente ook. Indicatie gaat via het CB en daarvoor hoeven de kinderen helemaal geen achterstand of zoiets te hebben. Juist zo'n soort situatie als hier beschreven zou meteen een indicatie opleveren.
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 08:20:57 #213
236264 crew  capricia
pi_204237456
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 08:05 schreef Syba het volgende:

[..]
Mijn advies voor je zus: neem contact op met het consultatiebureau in de wijk, die kunnen hierbij helpen. Heb zelf ook als jeugdarts op het CB in Utrecht gewerkt dus ik weet waar ik het over heb! :)

*sluipt weer weg…
Dank je wel!! Via het CB dus.
Definitely not CIA
pi_204237731
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 08:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Zo werkt het bij ons in de gemeente ook. Indicatie gaat via het CB en daarvoor hoeven de kinderen helemaal geen achterstand of zoiets te hebben. Juist zo'n soort situatie als hier beschreven zou meteen een indicatie opleveren.
Ook dat is niet nodig. Iedereen kan zijn/haar peuter gewoon rechtstreeks bij het peutercentrum aanmelden, hoeft het CB niet bij betrokken te worden. Zij geven inderdaad wel de indicaties af voor de uitbreiding van de dagdelen, de voorschoolindicatie dus. En ze kunnen je natuurlijk helpen als het, zoals in dit geval, om één of andere reden niet lukt om aan te melden.
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 09:37:13 #215
382129 crew  Donna
pi_204237789
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 09:28 schreef Syba het volgende:

[..]
Ook dat is niet nodig. Iedereen kan zijn/haar peuter gewoon rechtstreeks bij het peutercentrum aanmelden, hoeft het CB niet bij betrokken te worden. Zij geven inderdaad wel de indicaties af voor de uitbreiding van de dagdelen, de voorschoolindicatie dus. En ze kunnen je natuurlijk helpen als het, zoals in dit geval, om één of andere reden niet lukt om aan te melden.
Ja dat bedoelde ik ook inderdaad.
  zondag 27 maart 2022 @ 12:30:55 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204239037
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. We vragen ook alles na.
Er is geen indicatie. De kinderen hebben geen achterstand.

Ze wil gewoon 2,5 uur peuterspeelzaal voor haar jongste. En dat is er dus niet meer.
Echt zo jammer.
Voor een SMI hoeft (vaak) ook geen indicatie te zijn. Wel moet het CJG / Wijkteam de vraag ondersteunen c.q. beoordelen. Althans, dat is bij ons zo (ik beoordeel bij ons en bij dit soort situaties geef ik snel een GO). Dit kan wel per gemeente anders zijn, want men is vrij dit zelf in te vullen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 13:23:02 #217
236264 crew  capricia
pi_204239456
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 12:30 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Voor een SMI hoeft (vaak) ook geen indicatie te zijn. Wel moet het CJG / Wijkteam de vraag ondersteunen c.q. beoordelen. Althans, dat is bij ons zo (ik beoordeel bij ons en bij dit soort situaties geef ik snel een GO). Dit kan wel per gemeente anders zijn, want men is vrij dit zelf in te vullen.
Wat is een SMI? En waarom heb je toestemming van CJG / Wijkteam nodig om je kind naar een peuterspeelzaal te brengen?

Oh, edit: Nee. Er is bij mijn weten geen sociaal medische indicatie afgegeven. Volgens mijn zus vonden ze dat niet nodig. Omdat de kinderen het prima doen.
Maar het fijne weet ik er niet van.

Ik zal de antwoorden van hier doorgeven aan haar.
Definitely not CIA
  zondag 17 april 2022 @ 10:52:42 #218
100412 mefke79
komt goed!
pi_204461853
Wij hebben deze week de bso opgezegd. Jongste gaat vanaf de meivakantie naar een andere school en mag dan niet op de opvang van het ikc blijven. We hebben nog geprobeerd de honderden ruiluren in te zetten in april door voor te stellen dat wij maar 1 uur op contract zouden hebben en dat de rest van de ruiluren zou gaan, maar helaas die service konden ze echt niet verlenen, ook niet als je dik tien jaar klant geweest bent. Maar niet teveel over nadenken want als je het omrekent is het echt een sloot geld, zeker omdat school het niet redt de laatste tijd en jongste dus weer een vierdaagse schoolweek had en de vrije dag op een bso dag viel.
Opzeggen bij Toeslagen verliep wel lekker snel, nou 2021 nog corrigeren na de ib aangifte en dat volgend jaar nog een keer en dan is het waarschijnlijk klaar na ruim 12 jaar *O*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_204463129
Momentje hoor!
pi_204612516
Even benieuwd hoe dit op andere KDV’s geregeld is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 00:40:19 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204612589
Dat is compleet van de zotte, zeker bij zulke kleine kindjes. Basiszorg is dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 mei 2022 @ 00:49:22 #222
269689 crew  Viv
pi_204612612
Wat absurd @Takkie88 ! :o Ik heb daar nog nooit van gehoord, en ik zou er ook niet mee akkoord gaan. :N
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 06:53:35 #223
382129 crew  Donna
pi_204612908
Nee zeg, wat erg.
Hier staat in de regels dat baby's altijd op hun eigen schema melkvoeding krijgen, ook als dat tijdens 'de spits' is.
Voorheen waren er ook baby's die om half 5/5 uur een avondeten potje kregen (potje moest je dan zelf meegeven) maar dat doen ze nu niet meer en dat snap ik wel.

Melkvoeding ontzeggen is idioot.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 06:55:48 #224
208890 June.
Seriously?
pi_204612911
Maar als ze dan om half 5 alles bij elkaar schreeuwt van de honger geven ze haar dus niets? Of alleen dan wel? Wat een raar beleid.
Shine bright like a diamond.
pi_204612927
Bedankt voor jullie reacties! Het ligt dus niet aan mij dat ik het vreemd vind. Morgen is de locatie-leidinggevende er dus dan bel ik ze. Ik wil weten of dit echt het officiële beleid is en zoja waarom dit dan niet van te voren wordt verteld. Tijdens het intakegesprek hebben we namelijk besproken dat ze voeding op verzoek krijgt.
Als het officieel beleid is dien ik ook gelijk een klacht in.

Wat het nog idioter maakt: toen man Sofie en L. op kwam halen waren ze nog de enige 2. L. lag duidelijk hoorbaar te mopperen en Sofie zat een filmpje te kijken. Daarbij drinkt L de melk koud uit de koelkast. Hoe makkelijk kan het zijn? :?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 07:12:46 #226
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204612945
Wauw, écht niet mee akkoord gaan. Wat ontzettend debiel, dit kan niet.
Je kan het reglement zelf ook opzoeken trouwens.
Protège moi de mes désirs.
pi_204612958
Lekker makkelijk ook. 'Beleid van de organisatie' :') Ik snap echt niet waarom dat zo zou zijn, áls dat inderdaad het geval is. Baby is nog 1.45 uur bij kdv?
pi_204613089
Ons oude kdv had dat beleid ook, maar dan tot 9:00 uur en vanaf 17:00 uur. In verband met de drukte rondom het halen en brengen was de verklaring. Nu haalden wij de kinderen standaard voor 17:00 uur op en brachten we ze met een volle buik, dus het was geen issue voor ons, maar het blijft een vreemd beleid. Je kind zal maar slecht hebben gedronken in de ochtend, of net na 17:00 uur honger krijgen. ;(
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:33:17 #229
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204613297
bij ond kdv voeden ze enigszins "op de klok" zodat ze voor elke baby voldoende aandacht hebben. Soms maken ze hem dus wakker voor een voeding maar wel pas na een lange slaap. Hierdoor heeft hij meestal twee voedingen daar. vaak als we hem ophalen rond vijven heeft hij rond 14a 15 voor het laatst gedronken. hij is daar altijd relaxed en happy bij. als we hem veel later zouden ophalen is dat een ander verhaal.

bij onze vorige opvang waren er in de laatste anderhalf uur ook minder medewerkers, had met de diensten en de hoeveelheden kinderen te maken. als we dan laat kwamen halen zaten de kinderen vaak in zitjes op tafel terwijl de pm'ers om ze heen aan het dweilen waren _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204613416
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 07:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ons oude kdv had dat beleid ook, maar dan tot 9:00 uur en vanaf 17:00 uur. In verband met de drukte rondom het halen en brengen was de verklaring. Nu haalden wij de kinderen standaard voor 17:00 uur op en brachten we ze met een volle buik, dus het was geen issue voor ons, maar het blijft een vreemd beleid. Je kind zal maar slecht hebben gedronken in de ochtend, of net na 17:00 uur honger krijgen. ;(
Misschien zou het dan helpen om een beleid in te stellen omtrent het halen in plaats van het niet geven van een voeding van een kind. Bij het halen doorgeven aan de ouders wat er van belang is, gesprekken kort en bondig houden. Dan hoeft dat spitsuur geen probleem te zijn denk ik.
pi_204613852
Ligt zeer zeker niet aan jou.

Hier is 'die regel' er ook. Maar dan anders. Als je wil dat ze hun avondeten op de opvang eten (open tot 18:30), dan krijgen ze dit om 16:30/16:45 al. Want, na 17:00 gaan ze met minder leidsters door en dan hebben ze niet de gelegenheid het eten te begeleiden. Met een baby doen ze dit wat betreft de flessen gelukkig niet, dit geldt vooral vanaf 2 jaar.

Maar ik vind het belachelijk. De opvang is beschikbaar van 07:30 - 18:30. Ik begrijp dat ze leidsters later laten beginnen en eerder naar huis laten gaan omdat de dag anders te lang is. Maar ik vind het niet kunnen dat ze de zorg 's ochtends vroeg en aan het einde van de dag eigenlijk niet volledig bieden. Stel dat toevallig alle ouders hun kinderen vroeg brengen dan hebben ze veel te weinig leidsters op het aantal kinderen. (Laatst een leidster een lekke band, toen wij onze meiden kwamen brengen was er één leidster aanwezig op ~ 18 kinderen. Zelfs met twee leidsters zwaar onderbezet).

Wij zijn hier al een jaar mee bezig met de organisatie.
pi_204614886
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Ligt zeer zeker niet aan jou.

Hier is 'die regel' er ook. Maar dan anders. Als je wil dat ze hun avondeten op de opvang eten (open tot 18:30), dan krijgen ze dit om 16:30/16:45 al. Want, na 17:00 gaan ze met minder leidsters door en dan hebben ze niet de gelegenheid het eten te begeleiden. Met een baby doen ze dit wat betreft de flessen gelukkig niet, dit geldt vooral vanaf 2 jaar.

Maar ik vind het belachelijk. De opvang is beschikbaar van 07:30 - 18:30. Ik begrijp dat ze leidsters later laten beginnen en eerder naar huis laten gaan omdat de dag anders te lang is. Maar ik vind het niet kunnen dat ze de zorg 's ochtends vroeg en aan het einde van de dag eigenlijk niet volledig bieden. Stel dat toevallig alle ouders hun kinderen vroeg brengen dan hebben ze veel te weinig leidsters op het aantal kinderen. (Laatst een leidster een lekke band, toen wij onze meiden kwamen brengen was er één leidster aanwezig op ~ 18 kinderen. Zelfs met twee leidsters zwaar onderbezet).

Wij zijn hier al een jaar mee bezig met de organisatie.
Oh wauw. Dus door gebrek aan planning (er zijn ook vast leidsters die halve dagen willen werken) kunnen ze kinderen niet bieden wat ze nodig hebben. Ik vind dat wel heel wat eigenlijk. Waarschijnlijk is dit vanaf het begin al zo en hebben meer leidsters voor volle dagen in huis dan voor halve dagen, maar zoiets als spitsuur kan je wel in calculeren lijkt me.

Wat zegt de leiding hier verder over? Want alleen te weinig leidsters na een bepaald tijdstip zou voor mij echt te makkelijk zijn.
pi_204615057
Oh jeetje Takkie, daar schrik ik wel van. ;( Wat een miskleun. Ik zou hier ook zeker een klacht over indienen, dat kan niet.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 12:32:43 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204615089
Bij ons zijn ze, op de baby groep, vaak met 3 tot 17.00 uur. Daarna gaat er eentje weg. De tweede gaat dan vaak tussen 17.30 en 18.00 uur naar huis.
Als het rustig is of er hoeft iemand niks, dan gaan ze eerder weg. Qua potje kreeg ons zoontje het ook vaak voor 17.00 uur, maar z’n fles heeft hij echt weleens daarna gehad.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_204615995
Van de site van BOinK:
quote:
Drie-uursregeling
De drie-uursregeling is er zodat pedagogisch medewerkers pauze kunnen houden zonder dat er voor dat (half)uur een extra medewerker ingezet hoeft te worden. Ook aan het begin en het eind van de dag is het toegestaan om minder medewerkers in te zetten. Dit is om te voorkomen dat medewerkers hele lange dagen moeten maken.

Drie-uursregeling kinderdagverblijf en peuterspeelzaal
Bij minimaal tien uur aaneengesloten opvang, kan worden afgeweken van de beroepskracht-kindratio. Dat mag maximaal drie uur per dag. Die uren hoeven niet aaneengesloten te zijn. Er mogen tijdens die uren minder pedagogisch medewerkers worden ingezet. Voorwaarde is dat minimaal de helft van het vereiste aantal mede­werkers wordt ingezet.
pi_204616201
Hier heb je ook in de ochtend en einde middag dat ze gebruik maken van die regeling (en rond lunch maar dat levert geloof ik nooit problemen op):

"Per volle groep werken twee vaste medewerkers per dag. De wet biedt de mogelijkheid om gedurende drie
uur per dag af te wijken van de Beroepskracht Kind Ratio. Bij deze opvang gebeurt dit op de
volgende tijden: 8.30-9.00; twee uur tussen 12.30 en 15.30; 17.00-17.30. Binnen deze tijden wordt er met
minimaal de helft van het aantal vereiste medewerkers gewerkt"

Ze proberen geloof ik dan wel een eventuele fles voor of na die half uurtjes te geven, maar als het om welke reden dan ook toch binnen dat half uur valt doen ze dat ook wel.
pi_204618760
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh wauw. Dus door gebrek aan planning (er zijn ook vast leidsters die halve dagen willen werken) kunnen ze kinderen niet bieden wat ze nodig hebben. Ik vind dat wel heel wat eigenlijk. Waarschijnlijk is dit vanaf het begin al zo en hebben meer leidsters voor volle dagen in huis dan voor halve dagen, maar zoiets als spitsuur kan je wel in calculeren lijkt me.

Wat zegt de leiding hier verder over? Want alleen te weinig leidsters na een bepaald tijdstip zou voor mij echt te makkelijk zijn.
Ze verwijzen heel erg naar de regels/het beleid. Dat er 'normaal gesproken' rond die tijden ook minder kinderen zijn en minder leidsters nodig. De meeste kinderen zijn rond 17u ook wel opgehaald. Toch vind ik het heel gek dat dan na 17u niet meer de volledige zorg aangeboden wordt, terwijl het uurtarief er niet anders om is.

Ik gun het de leidsters volledig, om naar huis te kunnen, maar dit voelt vooral als een gecalculeerde keuze op financieel gebied vanuit de organisatie.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:35:39 #238
344469 Amsel
zonder t
pi_204646577
Weten jullie of er een instantie is die kan helpen bij het narekenen van de KOV van jaren terug t/m nu? Ik kreeg gisteren een brief van de belastingdienst over een nabetaling over 2019 en ik snap er helemaal niks meer van :'( Ik heb laatst ook al een nabetaling moeten doen, toen de berekening opgevraagd en gekregen, en volgens mij zou het nu klaar moeten zijn en zou alles verrekend moeten zijn. Maar het gaat om zo veel losse maandbedragen, veranderende inkomens, veranderende uren, veranderende tarieven... Ik heb het altijd strak bijgehouden, maar jaren na dato heb ik echt het overzicht niet meer. Ik heb eigenlijk gewoon iemand nodig die met een rekenmachine naast me gaat zitten en met wie ik het allemaal kan doorlopen. Want ik heb geen idee of deze naheffing nou klopt of niet, en ik raakte een beetje in paniek van de brief :@ :{
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:18:18 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204647526
Wat vervelend @Amsel, op grond waarvan krijg je nu weer een naheffing? Is het inkomen over 2019 onlangs definitief vastgesteld of herzien?
Er zijn diverse mogelijkheden voor hulp bij toeslagen. Sociaal Raadslieden (gratis) en formulierenbrigades (volgens mij ook gratis), bijvoorbeeld. Kijk even hier: https://www.belastingdien(...)eslagenservicepunten
Verder kan je natuurlijk ook een advocaat inschakelen of een rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen maar dat is wel wat minder laagdrempelig.
Je zou voor nu pro forma bezwaar kunnen indienen bij de belastingdienst toeslagen en daarbij vragen om de onderliggende stukken van het besluit.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:49:36 #240
344469 Amsel
zonder t
pi_204652694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:18 schreef Mariposas het volgende:
Wat vervelend @:amsel, op grond waarvan krijg je nu weer een naheffing? Is het inkomen over 2019 onlangs definitief vastgesteld of herzien?
Er zijn diverse mogelijkheden voor hulp bij toeslagen. Sociaal Raadslieden (gratis) en formulierenbrigades (volgens mij ook gratis), bijvoorbeeld. Kijk even hier: https://www.belastingdien(...)eslagenservicepunten
Verder kan je natuurlijk ook een advocaat inschakelen of een rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen maar dat is wel wat minder laagdrempelig.
Je zou voor nu pro forma bezwaar kunnen indienen bij de belastingdienst toeslagen en daarbij vragen om de onderliggende stukken van het besluit.
Dank voor je tips. Ik voel me ook heel stom dat ik het overzicht kwijt ben, want ik zit er altijd bovenop en zou toch slim genoeg moeten zijn om alle berekeningen gewoon te begrijpen :')
  zaterdag 7 mei 2022 @ 16:21:39 #241
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204656018
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:49 schreef Amsel het volgende:

[..]
Dank voor je tips. Ik voel me ook heel stom dat ik het overzicht kwijt ben, want ik zit er altijd bovenop en zou toch slim genoeg moeten zijn om alle berekeningen gewoon te begrijpen :')
hier thuis ook twee hoogopgeleide mensen waarvoor deze toeslag echt een raadsel is :') steeds denken we het goed te doen, krijgen we alsnog naheffingen..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204656461
Ik betaal nu terug van 2020, 2021 en ook alvast van 2022 :') geen idee wat ik fout deed, maar vrouw veranderde van werk, Sjaak van opvang, ik ging meer verdienen en al dat soort gedoe. Ik dacht echt dat ik alles goed had ingevuld. Heb het voor 2022 ook te laat stop gezet, want Sjaak gaat niet meer maar ik was het vergeten door te geven. Wat een puinzooi.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:30:57 #243
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204657335
Ik schat altijd alles laag in, zodat we gedurende het jaar meer betalen dan nodig. Uiteindelijk krijgen we dan altijd geld terug als onze inkomstenbelastingaangifte ingediend is. Dat is toch het makkelijkst? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204657524
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:30 schreef SaskiaR het volgende:
Ik schat altijd alles laag in, zodat we gedurende het jaar meer betalen dan nodig. Uiteindelijk krijgen we dan altijd geld terug als onze inkomstenbelastingaangifte ingediend is. Dat is toch het makkelijkst? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Zo doe ik het ook, althans ik schat alles te hoog in ;) Heb 1x een naheffing gehad nadat mijn ouderschapsverlof was geëindigd en mijn verzamelinkomen veel hoger uitviel. Sindsdien vul ik een hoger inkomen in.

Maar het is toch niet zo ingewikkeld allemaal. Met de jaaropgave van de opvang zie je precies hoeveel uur tegen welk tarief je hebt afgenomen (ook bij een wisselende afname heb je dat, want uiteindelijk gaat het om wat je over het hele jaar hebt afgenomen) en uit je belastingaangifte zie je wat je verzamelinkomen is. Meer dan dat heb je niet nodig :?

Als je exact wil weten op hoeveel je recht hebt, kun je ook de tabel erbij pakken en dan zie je hoeveel % KOT je krijgt bij je verzamelinkomen. Bij de meeste opvang instellingen is het uurtarief hoger dan het maximaal vergoedbare tarief, dus als je uitgaat van het vastgestelde maximale uurtarief, maal het aantal uur dat je hebt afgenomen, maal het decimaal van het percentage dat je vergoed krijgt, heb je je jaarlijkse KOT uitgerekend B-)
pi_204657682
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:49 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Zo doe ik het ook, althans ik schat alles te hoog in ;) Heb 1x een naheffing gehad nadat mijn ouderschapsverlof was geëindigd en mijn verzamelinkomen veel hoger uitviel. Sindsdien vul ik een hoger inkomen in.

Maar het is toch niet zo ingewikkeld allemaal. Met de jaaropgave van de opvang zie je precies hoeveel uur tegen welk tarief je hebt afgenomen (ook bij een wisselende afname heb je dat, want uiteindelijk gaat het om wat je over het hele jaar hebt afgenomen) en uit je belastingaangifte zie je wat je verzamelinkomen is. Meer dan dat heb je niet nodig :?

Als je exact wil weten op hoeveel je recht hebt, kun je ook de tabel erbij pakken en dan zie je hoeveel % KOT je krijgt bij je verzamelinkomen. Bij de meeste opvang instellingen is het uurtarief hoger dan het maximaal vergoedbare tarief, dus als je uitgaat van het vastgestelde maximale uurtarief, maal het aantal uur dat je hebt afgenomen, maal het decimaal van het percentage dat je vergoed krijgt, heb je je jaarlijkse KOT uitgerekend B-)
Achteraf invullen kan ik prima ja, dan kan een kind de was doen. Maar als er tussendoor wijzigingen komen, wordt het minder makkelijk.
pi_204657757
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:03 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Achteraf invullen kan ik prima ja, dan kan een kind de was doen. Maar als er tussendoor wijzigingen komen, wordt het minder makkelijk.
Het ging hier om een berekening over 2019 ofzo.

Maar tussendoor kan je via de toeslagensite ook een nieuw uurtarief/gewijzigde hoeveelheid uren/inkomen invullen en aangeven per wanneer dat ingaat.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 21:14:22 #247
382129 crew  Donna
pi_204659238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:35 schreef Amsel het volgende:
Weten jullie of er een instantie is die kan helpen bij het narekenen van de KOV van jaren terug t/m nu? Ik kreeg gisteren een brief van de belastingdienst over een nabetaling over 2019 en ik snap er helemaal niks meer van :'( Ik heb laatst ook al een nabetaling moeten doen, toen de berekening opgevraagd en gekregen, en volgens mij zou het nu klaar moeten zijn en zou alles verrekend moeten zijn. Maar het gaat om zo veel losse maandbedragen, veranderende inkomens, veranderende uren, veranderende tarieven... Ik heb het altijd strak bijgehouden, maar jaren na dato heb ik echt het overzicht niet meer. Ik heb eigenlijk gewoon iemand nodig die met een rekenmachine naast me gaat zitten en met wie ik het allemaal kan doorlopen. Want ik heb geen idee of deze naheffing nou klopt of niet, en ik raakte een beetje in paniek van de brief :@ :{
Ik kom net toevallig dit topic tegen op Viva.
https://forum.viva.nl/gel(...)list_messages/489818

Denk dat het maandag druk is bij de Belastingtelefoon.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:09:28 #248
344469 Amsel
zonder t
pi_204660431
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:14 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik kom net toevallig dit topic tegen op Viva.
https://forum.viva.nl/gel(...)list_messages/489818

Denk dat het maandag druk is bij de Belastingtelefoon.
Nou om die brief gaat het dus inderdaad :o
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:14:40 #249
344469 Amsel
zonder t
pi_204660568
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Het ging hier om een berekening over 2019 ofzo.

Maar tussendoor kan je via de toeslagensite ook een nieuw uurtarief/gewijzigde hoeveelheid uren/inkomen invullen en aangeven per wanneer dat ingaat.
Ik heb er dus altijd bovenop gezeten, wijzigingen direct doorgegeven, ons inkomen expres te hoog ingeschat, etc. Maar bij tussentijdse wijzigingen gaat het vaak mis. Wat ik van de belastingtelefoon begreep (want ik heb al eerder aanslagen gekregen die voor mij uit de lucht kwamen vallen dus ik heb al vaker nagevraagd hoe en wat), is dat bij tussentijdse wijzigingen wel wordt gekeken wat de wijziging in de navolgende maanden betekent, maar dat wat er in de eerdere maanden is uitbetaald niet wordt rechtgetrokken door het te verrekenen met de maanden die nog volgen. Of zoiets. En het is me dus ook al gebeurd dat we een definitieve berekening kregen maar later alsnog een bericht dat we moesten terugbetalen. Heb toen een overzicht van alle ontvangen bedragen, verrekeningen etc. opgevraagd, en dat hebben ze me braaf gestuurd, maar ik snapte er eigenlijk niks van dus ik heb het maar voor waarheid aangenomen en betaald. Maar dit extra bedrag voor 2019 komt nu ook ineens weer uit de lucht vallen |:(
pi_204660720
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Het ging hier om een berekening over 2019 ofzo.

Maar tussendoor kan je via de toeslagensite ook een nieuw uurtarief/gewijzigde hoeveelheid uren/inkomen invullen en aangeven per wanneer dat ingaat.
Ook dat snap ik. Dat doe ik altijd netjes, maar toch gaat het ergens mis. Waarschijnlijk wat @Amsel schetst, het wordt niet verrekend voor het hele jaar oid. En teveel wijzigingen in 1 jaar wordt dan helemaal lastig, heb ik gemerkt.
pi_204665913
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ook dat snap ik. Dat doe ik altijd netjes, maar toch gaat het ergens mis. Waarschijnlijk wat @:Amsel schetst, het wordt niet verrekend voor het hele jaar oid. En teveel wijzigingen in 1 jaar wordt dan helemaal lastig, heb ik gemerkt.
Begrijp wat je bedoelt. Het verbaast mij dat het niet wordt verrekend. Een paar jaar geleden heb ik eens een grote wijziging doorgevoerd en die werd toen wel netjes verrekend. Kreeg toen de laatste maanden van het jaar gewoon niets meer omdat ik de maanden ervoor - achteraf gezien - dus teveel had gekregen. Het jaar erop, toen de definitieve berekening binnenkwam, hoefde ik toen ook bijna niets bij te betalen.

Het is ook gewoon rot als alles verkeerd loopt. Het beste is ook gewoon vooraf een hele globale inschatting te maken van het aantal uur en het verzamelinkomen en daar flink onder gaan zitten. Dan kan het bijna niet fout gaan. Maar snap dat dat lastig is als de opvang enorm duur uitvalt, dan is het wel fijn als je direct krijgt waar je recht op hebt.

@Amsel; als je de bedragen uit de berekening naast elkaar legt (van de toeslagensite), klopt het dan zo ongeveer wat ze nu vragen (inclusief de eerdere terugbetaling)? Zo niet, dan zou ik inderdaad bezwaar maken tegen de beschikking zodat je wat meer tijd hebt om te bekijken waar het mis is gegaan.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 10:56:00 #252
382129 crew  Donna
pi_204686814
Het schijnt dus dat ze in 2020/2021 stilzwijgend gestopt zijn met verrekenen en bij sommige mensen de betalingsregelingen zelfs helemaal on hold zijn gezet vanwege Corona.
Al die mensen krijgen dus nu ineens weer een brief dat ze nog moeten betalen. Goed bezig weer bij de Belastingdienst.

Ik hoop dat het snel duidelijk is voor je of het allemaal wel verrekend is toen.
pi_204805111
Ik ben bang dat wij op zoek gaan naar een andere bso. In maart stuur ik een bericht met uitleg over mijn ziekte en of l. In de zomervakantie miss een dag extra per week kan komen, zodat ik niet weer in september bij de huisarts zit. Antwoord: nee. Aanvragen dagen kan 60 dagen van tevoren, voor de zomervakantie maar hopen op goed geluk.
Ik heb dus 1,5 maand geleden voor over 2 weken een dag aangevraagd omdat mijn moeder op vakantie gaat die normaal oppast. Krijg ik vanochtend mail: afgekeurd. Praktisch alles wordt daar tegenwoordig zonder pardon afgekeurd en ‘kan niet’ is hun standaard antwoord op een vraag. Ik ben er zo klaar mee. Enige klantvriendelijkheid vanuit de planning is hun tegenwoordig totaal vreemd.

Ik regel ook alles met de bso maar mijn man (zijn account) is de enige die de facturen kan inzien, ook zoiets. Kan ook niet veranderd worden volgens hun :X
pi_204806471
Extra dagen zijn hier ook niet aan te vragen Nazil. Ik zou eerst goed bij ouders die al bij de andere BSO zitten informeren of ze daar flexibeler zijn voor je overstapt. Op papier beloven ze van alles, maar door onderbezetting is er hier eigenlijk nergens ruimte, tenzij er kinderen ziek zijn last minute.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 20 mei 2022 @ 08:50:54 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_204807205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 00:21 schreef FlyingFish het volgende:
Extra dagen zijn hier ook niet aan te vragen Nazil. Ik zou eerst goed bij ouders die al bij de andere BSO zitten informeren of ze daar flexibeler zijn voor je overstapt. Op papier beloven ze van alles, maar door onderbezetting is er hier eigenlijk nergens ruimte, tenzij er kinderen ziek zijn last minute.
Dit was inderdaad ook mijn gedachte. Op mijn oude bso was ruilen / extra dagen al jaren geen optie meer. Nu is dat ook wel een uitzonderlijke organisatie :+ maar ik heb eigenlijk al heel lang niet meer gehoord van een succesvolle ruilaanvraag. Ze zitten aan alle kanten overvol en het personeel is er simpelweg niet. Zeker op bso's niet.
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 09:04:46 #256
382129 crew  Donna
pi_204807298
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit was inderdaad ook mijn gedachte. Op mijn oude bso was ruilen / extra dagen al jaren geen optie meer. Nu is dat ook wel een uitzonderlijke organisatie :+ maar ik heb eigenlijk al heel lang niet meer gehoord van een succesvolle ruilaanvraag. Ze zitten aan alle kanten overvol en het personeel is er simpelweg niet. Zeker op bso's niet.
Precies, het is hier vooral de laatste maanden ook niet meer wat het geweest is. Mede door 2 langdurig zieke werknemers, maar toch.
Ze zijn bij de BSO ook wel echt aan het pushen om vakanties zo ver mogelijk van te voren door te geven om het rooster rond te krijgen, dat was eerdere jaren lang zo erg niet.
pi_204807593
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 00:21 schreef FlyingFish het volgende:
Extra dagen zijn hier ook niet aan te vragen Nazil. Ik zou eerst goed bij ouders die al bij de andere BSO zitten informeren of ze daar flexibeler zijn voor je overstapt. Op papier beloven ze van alles, maar door onderbezetting is er hier eigenlijk nergens ruimte, tenzij er kinderen ziek zijn last minute.
Bij de organisatie die ik nu gemaild heb, heb ik inderdaad betere verhalen gehoord en een moeder van klasgenoot werkt daar, die heb ik gisteren ook gevraagd. Is ook een stuk kleinschaliger en persoonlijker allemaal dan de organisatie waar we nu zitten.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:46:54 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204807647
Bij onze BSO is er soms nog wel extra opvang mogelijk. Wel op de minder populaire dagen (woensdag en vrijdag), en soms ook alleen in de oudere jaargroepen (daar mogen geloof ik meer kinderen op 1 PM-er).

Of de BSO is gewoon heel lief voor mij geweest nadat ik een aantal extra vrijdagen opvang nodig had omdat mijn ouders niet konden oppassen wegens ziekte. En ik had nog heel veel inhaaluren staan i.v.m. sluitingen/feestdagen.

Kern van t verhaal: soms heb je geluk, maar als ik de verhalen zo om me heen hoor: meestal dus niet....
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:59:09 #259
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204807737
Bij ons hebben ze niet eens inhaaldagen vanwege feestdagen. Valt je standaard opvangdag op een feestdag, dan heb je gewoon pech.

Ruilen of extra losse dagen aanvragen kan wel, maar er is dan meestal alleen plek op de rustige dagen (vrijdag bijv.). Zomaar extra opvang op een donderdag kan je wel vergeten.

Vakanties betaal je vanuit een 'urenpotje', dus je betaalt standaard 140 uur per jaar teveel en die uren kan je dan in de vakantie inzetten. Extra uren aanvragen in de vakantie kan ook, maar dan betaal je extra.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:16:12 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_204807870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:59 schreef SaskiaR het volgende:
Bij ons hebben ze niet eens inhaaldagen vanwege feestdagen. Valt je standaard opvangdag op een feestdag, dan heb je gewoon pech.

Dat is toch niet zo gek? Dit jaar viel koningsdag ook op mijn parttime dag, die mag ik dan ook niet inhalen ofzo :P
Of werk jij op nationale feestdagen? In dat geval is het wel vervelend.
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:22:21 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204807917
Dat ze dicht zijn op feestdagen vind ik niet gek, dat ik gewoon moet betalen als ze dicht zijn vind ik dan weer niet fijn (ik betaal voor eens dienst, maar die wordt dan niet geleverd...). Onze opvang biedt dus gelukkig wel tegoed voor feestdagen, en met maandag als vaste opvangdag, zijn dat toch elk jaar 2 dagen die ik ergens anders wel weer een keer 'kwijt' kan.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:40:45 #262
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204808099
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo gek? Dit jaar viel koningsdag ook op mijn parttime dag, die mag ik dan ook niet inhalen ofzo :P
Of werk jij op nationale feestdagen? In dat geval is het wel vervelend.
Ik ben zzp'er, dus ik werk wanneer ik kan. Als mijn kind thuis is, kan ik niet werken en dus verdien ik minder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 10:55:36 #263
382129 crew  Donna
pi_204808208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:59 schreef SaskiaR het volgende:
Bij ons hebben ze niet eens inhaaldagen vanwege feestdagen. Valt je standaard opvangdag op een feestdag, dan heb je gewoon pech.

Ruilen of extra losse dagen aanvragen kan wel, maar er is dan meestal alleen plek op de rustige dagen (vrijdag bijv.). Zomaar extra opvang op een donderdag kan je wel vergeten.

Vakanties betaal je vanuit een 'urenpotje', dus je betaalt standaard 140 uur per jaar teveel en die uren kan je dan in de vakantie inzetten. Extra uren aanvragen in de vakantie kan ook, maar dan betaal je extra.
Dat is vrij normaal volgens mij.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 11:03:37 #264
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204808282
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat is vrij normaal volgens mij.
Ja, ik was ook verbaasd dat ze dat bij mousemicky wel hadden, vond ik al best flexibel :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 11:11:44 #265
382129 crew  Donna
pi_204808355
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 11:03 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ja, ik was ook verbaasd dat ze dat bij mousemicky wel hadden, vond ik al best flexibel :)
Ja, al zou je er bij ons in de praktijk ook niet zoveel aan hebben omdat het allemaal vrij vol zit en ook met personeelstekort enzo. Dan moet je ineens alle feestdag kinderen op een andere dag kwijt (ruildagen zijn binnen 15 opvangdagen, dus 3 weken hier) in die korte periode.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 11:11:56 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204808358
Oh, ik klaag ook absoluut niet. Het was meer een tegengeluid: niet alle opvangen zijn star en inflexibel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 11:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, al zou je er bij ons in de praktijk ook niet zoveel aan hebben omdat het allemaal vrij vol zit en ook met personeelstekort enzo. Dan moet je ineens alle feestdag kinderen op een andere dag kwijt (ruildagen zijn binnen 15 opvangdagen, dus 3 weken hier) in die korte periode.
Daar heb je idd niet veel aan. Tegoed is hier een jaar geldig, dat lukt meestal wel ;)

Al ben ik wel benieuwd hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Het was een relatief kleinschalige opvang (4 locaties), ze zijn recent overgenomen door een mega grote organisatie (400+ locaties meen ik), en ik hoop dat dat geen grote invloed heeft op dit soort regelingen. Ze hebben tot nu toe steeds gezegd van niet (fingers crossed).
  vrijdag 20 mei 2022 @ 11:21:50 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204808450
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo gek? Dit jaar viel koningsdag ook op mijn parttime dag, die mag ik dan ook niet inhalen ofzo :P
Of werk jij op nationale feestdagen? In dat geval is het wel vervelend.
Ligt aan je opvangcentract.
Net zoals verlof van je eigen werkzaken onder je eigen contract vallen.
In ziekenhuis waar ik eerder werkte kreeg iedereen zelfde hoeveelheid naar rato verlof en als je dan toevallig veel feestdagen had op je werkdagen dan moest je uit je verlofpot bijlappen ervoor.
Had je weinig feestdagen op je werkdagen dan kon je die op andere momenten inzetten.

Overal is wat voor te zeggen, belangrijkste is dat je er zelf voor tekent natuurlijk, wat voor contract je aangaat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 mei 2022 @ 12:34:19 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204809176
Oh wow, wij boffen maar denk ik. Feestdagen krijgen wij wel ter compensatie om zelf opnieuw in te zetten en die uren zijn tot 31-12-2022 geldig.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 20 mei 2022 @ 12:38:06 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_204809213
Op de bso ook?
disclaimer
pi_204810093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 12:34 schreef automatic_ het volgende:
Oh wow, wij boffen maar denk ik. Feestdagen krijgen wij wel ter compensatie om zelf opnieuw in te zetten en die uren zijn tot 31-12-2022 geldig.
Wij ook (bso idd). Maar inmiddels hebben we zoveel compensatie-uren dat we dat niet binnen het jaar ingezet krijgen... Paar weken zomervakantie, laatst opeens een Mad Science cursus na schooltijd, dus geen bso. Zo is er elk jaar wel voldoende opbouw van extra uren.

Ik kan overigens wel extra dagen aanvragen, daar is wel ruimte voor. Op de bso meer mogelijkheden dan op het kdv. Wat ik wel jammer vind, is dat je in de app niet kan zien of er nog ruimte is. Soms wil ik gewoon 1 dag extra aanvragen in een bepaade week, maar maakt de specifieke dag niet zo gek veel uit. Het zou handig zijn als je dan de meest kansrijke dag kan inzien en kiezen. Net zoiets als de verwachte drukte in de trein in de NS app :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:35:54 #271
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204810482
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 12:38 schreef SQ het volgende:
Op de bso ook?
Ja KDV en BSO.

En dat van die app herken ik wel. Ik vraag om de x tijd gewoon een ochtend of hele dag aan, maar zou handig zijn als je het een beetje kan inzien.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 20 mei 2022 @ 16:06:19 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204811323
Wij kunnen ruildagen ook inzetten wel. Niet op de drukste dagen vaak, maar laatst nog beide kids een vrijdagje extra gebracht omdat man extra moest werken. Wel op tijd aanvragen en mijn kinderen zijn nu allebei boven een jaar. Dat scheelt wel. Qua baby's zitten ze meestal wel vol.

Oh en we krijgen ook ruiltegoed voor feestdagen ja.

Nog geen bso-ervaring btw.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204847875
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik blijf het een kansloos idee vinden. Vooral omdat de wachtlijsten er alleen maar extremer van gaan worden. Want dan mag iedereen zijn kind gratis wegbrengen, olé!
En dan krijg je daarna weer dure particuliere opvang voor mensen die wél werken, het wel echt nodig hebben en niet jarenlang op de wachtlijst kunnen staan :W
Dit ja. En als het *gratis* is, is dat een "prima" argument voor sommige ouders om nog minder tijd met hun kinderen door te brengen.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 13:39:42 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204848051
Ik heb al een paar keer een succesvolle ruildag aangevraagd, het kan dus echt! Beetje jammer dat de laatste ruildag Aapie ziek was en hij alsnog thuis bleef :') overigens wordt het ook wel eens afgewezen, ik denk zo 50/50.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204848697
Hier worden ruildagen standaard afgewezen. Ook op woensdag en vrijdag. We krijgen geen compensatie voor feestdagen, maar ach, mijn salaris wordt dan ook doorbetaald.
Wat wel irritant is is dat wij compensatie voor corona niet in geld, maar in uren kregen uitbetaald. Vervolgens kon je die nooit inzetten (niet heel vaak geprobeerd, want bijna nooit handig/nodig op andere dag, maar de keren dat ik t probeerde kon het niet). en je raad t al, per 1 januari van dit jaar is dat tegoed vervallen..

Maar verder zijn we blij met ze hoor. Ze hadden dan wel weer gratis lekker eten op de avonden van de avond4daagse, dat was wel erg fijn.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:23:37 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204850444
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:57 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier worden ruildagen standaard afgewezen. Ook op woensdag en vrijdag. We krijgen geen compensatie voor feestdagen, maar ach, mijn salaris wordt dan ook doorbetaald.
Wat wel irritant is is dat wij compensatie voor corona niet in geld, maar in uren kregen uitbetaald. Vervolgens kon je die nooit inzetten (niet heel vaak geprobeerd, want bijna nooit handig/nodig op andere dag, maar de keren dat ik t probeerde kon het niet). en je raad t al, per 1 januari van dit jaar is dat tegoed vervallen..

Maar verder zijn we blij met ze hoor. Ze hadden dan wel weer gratis lekker eten op de avonden van de avond4daagse, dat was wel erg fijn.
Die compensatie kreeg je toch vanuit de overheid? Niet vanuit de kinderopvang zelf?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:24:59 #277
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204850460
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Die compensatie kreeg je toch vanuit de overheid? Niet vanuit de kinderopvang zelf?
Het deel boven het max.uurtarief kreeg je terug van de kinderopvang.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:25:56 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204850475
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:24 schreef arvensis het volgende:

[..]
Het deel boven het max.uurtarief kreeg je terug van de kinderopvang.
Oh zo

En dat kreeg je dan in uren? Is dat volgens wat afgesproken was? Vreemde constructie zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204850535
De compensatie van de overheid wordt overigens rond 15 juni uitbetaald door het SVB. Toch weer een leuk zakcentje zo vlak voor de vakantie. ;)
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:41:11 #280
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204850627
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
De compensatie van de overheid wordt overigens rond 15 juni uitbetaald door het SVB. Toch weer een leuk zakcentje zo vlak voor de vakantie. ;)
Huh, welke compensatie? :P
Protège moi de mes désirs.
pi_204850762
Ik gok voor de BSO-sluiting in dec/jan.
pi_204850908
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:24 schreef arvensis het volgende:

[..]
Het deel boven het max.uurtarief kreeg je terug van de kinderopvang.
klopt en bij ons zitten ze best ver boven max tarief. Maar ze konden niet terugbetalen zeggen ze, vandaar in uren. (maar die uren kregen we toch lekker niet, want niet inzetbaar)
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:03:35 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_204863950
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:24 schreef arvensis het volgende:

[..]
Het deel boven het max.uurtarief kreeg je terug van de kinderopvang.
Kon je eventueel terugkrijgen bij een welwillende opvang :+
disclaimer
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 21:04:19 #284
236264 crew  capricia
pi_204863967
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
klopt en bij ons zitten ze best ver boven max tarief. Maar ze konden niet terugbetalen zeggen ze, vandaar in uren. (maar die uren kregen we toch lekker niet, want niet inzetbaar)
Ik zou daar echt boos om kunnen worden. :{
Definitely not CIA
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:08:36 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_204864057
Overigens een verrassende mail vandaag: de bso die ons contract beëindigde, betaalt ons naar rato de uren vakantie-bso die we wel hebben betaald maar niet meer konden opnemen, terug! Het is maar 300 euro, maar ach.
Is toch weer anderhalve week boodschappen anno mei 2022 :')
disclaimer
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:50:58 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204865118
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:08 schreef SQ het volgende:
Overigens een verrassende mail vandaag: de bso die ons contract beëindigde, betaalt ons naar rato de uren vakantie-bso die we wel hebben betaald maar niet meer konden opnemen, terug! Het is maar 300 euro, maar ach.
Is toch weer anderhalve week boodschappen anno mei 2022 :')
Ik heb het verhaal hier achter even gemist, maar dit lijkt me een niet meer dan normale situatie qua terugbetaling? :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:20:43 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_204868653
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb het verhaal hier achter even gemist, maar dit lijkt me een niet meer dan normale situatie qua terugbetaling? :{
Niks was normaal aan deze situatie :D
disclaimer
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 09:23:05 #288
382129 crew  Donna
pi_204868686
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:08 schreef SQ het volgende:
Overigens een verrassende mail vandaag: de bso die ons contract beëindigde, betaalt ons naar rato de uren vakantie-bso die we wel hebben betaald maar niet meer konden opnemen, terug! Het is maar 300 euro, maar ach.
Is toch weer anderhalve week boodschappen anno mei 2022 :')
Nou klein gelukje mocht wel.
  donderdag 26 mei 2022 @ 13:23:18 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204870805
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Niks was normaal aan deze situatie :D
Waar kan ik de achtergrond van die relaas lezen? c_/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 mei 2022 @ 13:41:59 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_204870972
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar kan ik de achtergrond van die relaas lezen? c_/
Pm :9
disclaimer
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:47:37 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204872881
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Pm :9
Sehr vielen dank
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205018971
Berichtje van de SVB: over december/jan krijgen we zo'n 100 euro terug voor de nso. Best leuk!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_205019047
Wij krijgen 19 euro.
We nemen BSO af op maandag en die 20e was de overgangsdag waarop verwacht werd dat je je kind thuis hield tenzij onmogelijk, maar die krijg je dus niet vergoed.
Ik twijfel nog of ik uit principe ga vragen om de 8 euro die ik nog tegoed heb van de opvang organisatie. Omdat zij elke keer net doen alsof die afspraak er niet is. :6

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 11-06-2022 11:33:41 (8 ipv 2) ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:18:46 #294
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_205056867
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 13:22:25 #295
382129 crew  Donna
pi_205056886
quote:
Ja ben je lekker mee.
:'(
pi_205099710
A zijn kdv doet op 29 juni mee aan de nationale modderdag. Nog nooit van gehoord, maar ik ben wel benieuwd naar de foto's :Y)
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 10:12:14 #297
382129 crew  Donna
pi_205099988
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
A zijn kdv doet op 29 juni mee aan de nationale modderdag. Nog nooit van gehoord, maar ik ben wel benieuwd naar de foto's :Y)
Oh dat is hier ook elk jaar. Mijn oudste vond het vreselijk en die heeft het er nog wekenlang over gehad dat ze niet in de modder wilde (hoefde ook niet natuurlijk). Jongste duikt er wss vol in, dus ben ook benieuwd!
  woensdag 22 juni 2022 @ 08:00:06 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_205116526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 07:43 schreef lemonlime het volgende:
Berichtje van de SVB: over december/jan krijgen we zo'n 100 euro terug voor de nso. Best leuk!
Wij hebben nog niets gehoord, maar zeker wel recht op teruggaaf. Benieuwd of we nog wat horen.
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 09:08:41 #299
382129 crew  Donna
pi_205116958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 08:00 schreef Aventura het volgende:

[..]
Wij hebben nog niets gehoord, maar zeker wel recht op teruggaaf. Benieuwd of we nog wat horen.
Als je inlogt bij de SVB zie je dan ook niks bovenin staan?
pi_205117977
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 08:00 schreef Aventura het volgende:

[..]
Wij hebben nog niets gehoord, maar zeker wel recht op teruggaaf. Benieuwd of we nog wat horen.
Er lopen nu 2 regelingen kort na elkaar:
Vergoeding van bso over sluitingsperiode 3 (december/januari 2021/2022). Die is inmiddels al uitbetaald en afgerond, uitbetaling was eerder deze maand.


Daarnaast volgt een nabetaling over sluitingsperiode 1 en 2 voor mensen die te weinig tegemoetkoming hebben ontvangen. Bericht daarover komt “rond de 23e juni”. Nabetaling volgt dan de 28e geloof ik, uit mijn hoofd…
  woensdag 22 juni 2022 @ 13:28:37 #301
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_205119507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 09:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Als je inlogt bij de SVB zie je dan ook niks bovenin staan?
Nee! Ik zie geen correspondentie en ook geen extra betaling. Ik ga ze eens bellen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')