Voor het huishouden ja?quote:Op woensdag 17 november 2021 21:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier scheelde het ook dusdanig weinig geld dat ik dan dacht; voor de continuïteit laat ik het maar gewoon doorlopen. Plus, dan kun je dat soort weken zelf misschien flexibel nog een keer 'gebruik maken' van een opvangdag voor het huishouden of dingen die je makkelijker/sneller regelt zonder kind(eren).
Onze kinderen gingen maar één dag in de week naar de opvang. Wij hebben zelfs een paar keer beiden die dag vrij genomen van werk om weer te gaan slapen, daarna in de stad te lunchen en naar de film te gaanquote:Op woensdag 17 november 2021 21:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor het huishouden ja?
Ik ga op zulke dagen naar de sauna, of shoppen. Ik ga verdorie mijn kostbare me-time niet besteden aan HET HUISHOUDEN
Wat een groot verschil tussen die tarieven zeg!quote:Op donderdag 18 november 2021 06:48 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier de BSO aangepast van 40 weken naar een 48 weken contract (de enige opties). Is netto idd voordeliger! Bij 40 weken is nu de uurprijs ¤9,15 en bij 48 weken ¤7,30.
2022 wordt het ¤9,30 en ¤7,35.
Vakantieopvang hebben we eigenlijk niet nodig, maar zo kan ik inderdaad ook wel eens een dagje voor mezelf plannen!
Leer mij mijn vriendin kennen. Die heeft heel veel losgelaten met de kinderen, maar geniet ervan als alles aan kant is. Dus ja.. huishouden.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor het huishouden ja?
Ik ga naar de sauna, of shoppen. Ik ga verdorie mijn kostbare me-time niet besteden aan HET HUISHOUDEN
Oh ik geniet daar ook van, maar no way rosé dat ik daar de Gouden Dagen voor inruil. Dan maar een uurtje korter op de bank in de avondquote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Leer mij mijn vriendin kennen. Die heeft heel veel losgelaten met de kinderen, maar geniet ervan als alles aan kant is. Dus ja.. huishouden.
Bij ons 20 cent. Viel me nog mee!quote:Op donderdag 18 november 2021 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Uurtarief is hier 30 cent omhoog gegaan! Lekker met die schamele stijging van 4 cent van het maximaal vergoedde uurtarief
¤1000 exclusief toeslag?quote:Op dinsdag 23 november 2021 14:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag de eerste facturen gehad. Eentje van 22/11 tm 30/11 en eentje van 1/12 tm 31/12. Bij elkaar ruim 1000 euro (slik!). Nu kunnen we het wel betalen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bedrag voor sommige mensen een probleem gaat zijn als de toeslag nog in behandeling is.
Alvast wat fotootjes gehad vandaag, hij was lekker aan het vingervervenBen benieuwd hoe het slapen is gegaan.
Wauw dat is fors. Het was ook allemaal minder erg geweest als het bedrag waar je toeslag over ontvangt óók fors omhoog was gegaan. En niet met 4 cent ofzo...quote:Op woensdag 1 december 2021 16:01 schreef spierbal het volgende:
Vandaag ook mijn veranderingen gewijzigd voor de toeslagen. Verschil van ¤0.90 cent qua uurtarief pff.
Alles wordt langzamerhand tering duur.
Boodschappen, energie, opvang.
Het was wat overdreven. Ik heb nooit het tarief aangepast dus het verschil tussen 2018 en nu is 90 cent. Bij mij is het een verhoging van 30 cent om en nabij ghehe.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:28 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Wauw dat is fors. Het was ook allemaal minder erg geweest als het bedrag waar je toeslag over ontvangt óók fors omhoog was gegaan. En niet met 4 cent ofzo...
Of we gaan gewoon flink meer belasting betalen aangezien ze nog meer bekant 'gratis' gaan maken. Het moet toch ergens vandaan komen...quote:Op woensdag 15 december 2021 20:24 schreef arvensis het volgende:
“De vergoeding van kinderopvang voor ouders die werken gaat in stappen omhoog tot uiteindelijk 95 procent. De betaling daarvan gaat niet meer via een toeslagensysteem, maar de vergoeding wordt direct betaald aan kinderopvanginstellingen. Ouders betalen straks alleen nog een kleine eigen bijdrage.”
Misschien wel het enige positieve punt uit het nieuwe regeerakkoord. Maar ik voorspel nu al dat de prijzen dusdanig gaan stijgen dat je alsnog hetzelfde za blijven betalen als nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |