abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202185251

quote:
Hekken bij Sinterklaasintocht leveren wrevel op

ZWOLLE – Een hekwerk plaatsen bij een Sinterklaasintocht die is georganiseerd als ‘evenement’ valt bij velen verkeerd. Waar de organisatie zaterdag een stuk hekwerk verplaatst, ontstaat duw- en trekwerk, er wordt gescholden en kinderen beginnen te huilen.

“De organisatie plaatste hekken bij de waterkant terwijl er al publiek stond”, volgens een politiewoordvoerder. “Dat zorgde voor wat onrust, omdat mensen aan de kant moesten. Door in gesprek te gaan, was dat snel weer opgelost.” Ook op de Facebookpost van weekblad de Swollenaer reageren onthutste Zwollenaren. ‘Men wilde de boel afzetten met zwarte schermen. Waar de ouders natuurlijk schande van spraken en er tegenin gingen’. ‘Walgelijk QR discriminatie en met een kaartje. Veel verdrietige kinderen gezien die uitgesloten zijn’.
Bron: https://www.deswollenaer.(...)ht-leveren-wrevel-op

Ooh kijk toch eens jongens! Hoe heerlijk is dit? Kinderen van ongevaccineerden mogen niet eens meer kijken naar Sinterklaas. Dit vinden wij gevaccineerden toch geweldig en terecht? En geen enkele reden voor kritiek? Heerlijk om onderdeel van de gevaccineerden te zijn, jammer alleen van deze fascistische trekjes maar dat neem ik maar op de koop toe he? Alles voor de VeILiGHeID
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202185265
Logische keuze met het oog op de openbare orde, maar ach.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202185274
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Logische keuze met het oog op de openbare orde, maar ach.
Jaaaaa, logische keuze haha. Al die oproerkraaiende kinderen lol
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202185279
Ging niet om de QR-code.
Mensen konden gratis een kaartje krijgen, 5000 stuks. Om de drukte te reguleren.
  maandag 15 november 2021 @ 11:23:56 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202185280
Nogmaals:

quote:
87s.gif Op zondag 14 november 2021 19:09 schreef AchJa het volgende:
Meer ophef op de Twitters! Tweedeling bij de Sinterklaasintocht in Zwolle! Want ze schermen ons af omdat we geen QR code hebben!!! :(

[ twitter ]

Uh... Een stapje naar links doen net als de rest van de wereld?

[ afbeelding ]

:')
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vermoeiende lui, gewoon bewust met 5 volwassenen en 1 jankend kind achter die schermen gaan staan en er schande van spreken om zo je antivaxxerpunt te willen maken... :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202185287
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Jaaaaa, logische keuze haha. Al die oproerkraaiende kinderen lol
De anderhalve meter kan niet gewaarborgd worden op die locatie. Als het verhaal zo uberhaupt klopt, want volgens mij waren er nog andere zaken aan de hand.
pi_202185308
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 11:23 schreef mootie het volgende:
Ging niet om de QR-code.
Mensen konden gratis een kaartje krijgen, 5000 stuks. Om de drukte te reguleren.
Oja, dat is super belangrijk in de buitenlucht. En uiteraard moet je dan wel ff het zicht blokkeren. Want dat is normaal lol.
  maandag 15 november 2021 @ 11:33:52 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202185396
Het is gewoon openbare weg. Die dan "plotseling" is afgesloten. Gewoon weer verder en verder afglijden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202185478
Is het terreurorganisatie KOZP niet die voor jankende kinderen zorgt zijn het de ouders en/of geplaatste hekken wel.
Zonder wrijving geen glans
pi_202185543
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:33 schreef thedeedster het volgende:
Het is gewoon openbare weg. Die dan "plotseling" is afgesloten. Gewoon weer verder en verder afglijden.
Ja maar zoals je hier ook ziet is dat gewoon normaal hoor. Moet kunnen want het zijn ongevaccineerden. Al mag je uiteraard geen WO2 vergelijking maken. Want dan worden de fascisten boos lol.
pi_202185555
Walgelijk
pi_202185556
quote:
Ja maar QR code IK WIL MIJ EEN SLACHTOFFER VOELEN GODVERDOMME :( :( :(
afspraak tandarts verzetten
pi_202185605
Goed gedaan :)
  Vis een optie? maandag 15 november 2021 @ 11:55:41 #14
70532 loveli
N
pi_202185688
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 11:23 schreef mootie het volgende:
Ging niet om de QR-code.
https://www.sinterklaaszw(...)erklaasfeest-zwolle/
quote:
Vanaf vrijdag 5 november zullen de kaarten voor het grote Sinterklaasfeest in Zwolle via deze site beschikbaar zijn. De kaarten zijn gratis te boeken en dienen als toegangsbewijs voor het evenement, samen met een geldige QR code voor personen van 13 jaar en ouder.
crap in = crap out
pi_202185695
Dat zicht wegnemen is puur pesten.
pi_202185897
quote:
Ik neem aan dat ouders wel een test overhebben om de intocht te bezoeken met hun kind.
pi_202185933
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Inderdaad erg jammer.
ROBODEMONS..................|:(
pi_202186173
quote:
4s.gif Op maandag 15 november 2021 11:49 schreef Leonos het volgende:
Goed gedaan :)
Ja toch! Ongevaccineerden moet je straffen!
pi_202186177
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Klopt, en dat zal alleen maar meer en meer gebeuren.
  Vis een optie? maandag 15 november 2021 @ 12:33:09 #20
70532 loveli
N
pi_202186185
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 12:11 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ouders wel een test overhebben om de intocht te bezoeken met hun kind.
Was slechts een reactie op jouw stelling dat het niet om QR ging.
crap in = crap out
pi_202186488
Ik vind 2G kut, maar als ouder gaan knokken met je kinderen maakt je nog lager dan de pimpelpaarse schoenen van de Jonge.
pi_202186572
quote:
Dit.
Als je niet hoort bij de juiste kant, ben je ongewenst.

Niet normaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202186621
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind 2G kut, maar als ouder gaan knokken met je kinderen maakt je nog lager dan de pimpelpaarse schoenen van de Jonge.
Kan wel snappen hoor dat je boos wordt als zoiets gebeurd.

Dit laten gebeuren, is lager dan laag. Komop man, in NL. Dit soort dingen. -O-
1947-2016
pi_202186629
Die ouders doen het helemaal zichzelf aan met hun domme gedrag.
pi_202186653
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:07 schreef GeneralRadek het volgende:
Die ouders doen het helemaal zichzelf aan met hun domme gedrag.
Heerlijk om zo te denken he? Lekkere cognitieve dissonantie!

GeneralRadek: "Jaa ze verliezen wel hun baan maar ja, is eigen keuze!"

:') :D
  maandag 15 november 2021 @ 13:15:30 #26
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_202186718
quote:
Dat kun je dan over elk evenement zeggen. Een hoop van de festivals is ook op normaal gesproken openbaar terrein, ga je dan ook klagen als je ineens een ticket moet kopen om daar te komen?
Don't let my username fool you...
pi_202186980
Dit gaat niet lang goed meer met dit soort acties.

Welke sneue dwaas heeft bedacht dat dit een goed plan was? Kinderen achter geblindeerde hekken :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202186995
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Dat kun je dan over elk evenement zeggen. Een hoop van de festivals is ook op normaal gesproken openbaar terrein, ga je dan ook klagen als je ineens een ticket moet kopen om daar te komen?
Top vergelijking! :')

En ja, als je normaliter al tientallen jaren ergens gewoon heen kunt met je kind en nu ineens tegen een zwart hek staat te kijken dan zal dat nogal wat wrijving opleveren lijkt me. :D
pi_202187015
Je kan zeggen wat je wil, maar gemeente Zwolle heeft hier echt kei hard gefaald met deze actie.
  maandag 15 november 2021 @ 13:47:20 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202187186
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Dat zie ik toch anders. Zo’n intocht is meestal in de binnenstad, tussen alle winkels.

Maar je kunt je inderdaad ook afvragen of al die evenementen wel kosher zijn. Of dat normaal is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 15 november 2021 @ 13:47:43 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202187193
Ik vind het maar een rare actie en dan ook nog geblindeerde hekken gebruiken. hadden ze dat niet anders/ beter kunnen regelen/ verspreiden ? Hoe diep gaan we hier nog zinken met zijn allen ? -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202187221
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Ooh kijk toch eens jongens! Hoe heerlijk is dit? Kinderen van ongevaccineerden mogen niet eens meer kijken naar Sinterklaas. Dit vinden wij gevaccineerden toch geweldig en terecht? En geen enkele reden voor kritiek? Heerlijk om onderdeel van de gevaccineerden te zijn, jammer alleen van deze fascistische trekjes maar dat neem ik maar op de koop toe he? Alles voor de VeILiGHeID
Holyshit, jij bent er echt ziek obsessief mee bezig.
  maandag 15 november 2021 @ 13:50:06 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202187230
Ooh en de intocht was niet verboden voor ongevaccineerden :') :')

Zie:
https://www.sinterklaaszwolle.nl/programma/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 15 november 2021 @ 13:52:09 #34
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202187258
Wat het motief voor het plaatsen van de hekken ook moge zijn, dit topic toont aan dat het de juiste beslissing is geweest. Ongefundeerde wappies in de buurt van je kinderen, moet er niet aan denken.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202187281
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:49 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Holyshit, jij bent er echt ziek obsessief mee bezig.
Ongelooflijk he. :D
pi_202187306
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ongelooflijk he. :D
Ja lach het maar weg. :{w
pi_202187309
Even over die ouders die met kinderen voor dichte hekken staan.
Dus je hebt geen kaartje, je weet dat je niet naar binnen kan.
En toch ga je met je huilende kinderen voor die hekken staan :')
Godver, als je geen kaartje hebt ga je toch lekker thuis die intocht kijken, wat is dat voor kneuzenvolk :')
Twiddel
pi_202187320
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:55 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ja lach het maar weg. :{w
Ok, bij deze even een momentje van stilte. :'(
  maandag 15 november 2021 @ 13:58:21 #39
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202187340
quote:
81s.gif Op maandag 15 november 2021 13:55 schreef summer2bird het volgende:
Godver, als je geen kaartje hebt ga je toch lekker thuis die intocht kijken, wat is dat voor kneuzenvolk :')
Wil jij even heel gauw weggaan met je logische redenering en gepaste nuance, we willen hier in de slachtofferrol kruipen hallo. We moeten wel kunnen klagen hoe de roverheid ons wappies alles afpakt ja.
pi_202187343
quote:
Nee. Je hebt geen kaartje omdat je het wellicht niet weet of besluit om toch spontaan te gaan kijken maar ineens worden er hekken geplaatst omdat het niet te bedoeling is dat je gaat kijken met jouw kind. Niet gaan liegen, daar hebben wij gevaccineerden echt een handje van.
pi_202187350
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wil jij even heel gauw weggaan met je logische redenering en gepaste nuance, we willen hier in de slachtofferrol kruipen hallo. We moeten wel kunnen klagen hoe de roverheid ons wappies alles afpakt ja.
Normaliter wel, dit waren echter simpelweg leugens. Wij gevaccineerden moeten wel een beetje eerlijk blijven hoor.
pi_202187363
quote:
Deels heb je gelijk: wanneer je geen kaartjes hebt voor Dance Valley, ga je ook niet huilen bij het hek.

Waar Zwolle een schandelijk fout heeft gemaakt, is dat ze die hekken gingen plaatsen tjdens de intocht. Dat kan écht niet. Neem je verlies als je die hekken bent vergeten.
pi_202187367
De tering wat een onduidelijk slecht artikel. Ik ben echt niks wijzer geworden.
pi_202187437
Gewoon zoals in Oostenrijk opsluiten in hun huis die ongevaccineerde terroristen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  maandag 15 november 2021 @ 14:19:57 #45
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202187624
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gewoon zoals in Oostenrijk opsluiten in hun huis die ongevaccineerde terroristen.
Oneens, wij moeten nog veel verder gaan. Alleen voor de normale mensen een virtueel toegangsbewijs. Ongevaccineerden, geen geldige QR-code. Boeren van FDF, geen geldige QR-code. Alle klagende horecaondernemers, geen geldige QR-code. Domme mensen, geen geldige QR-code. Redacteuren van de Telegraaf, klanten van Blokker, Kruidvat of Action, voetbal hooligans, kijkers van Hart van Nederland, Formule 1 liefhebbers, motorrijders, Ingrid van Engelshoven, iedereen die ooit “BOUWEN, BOUWEN, BOUWEN” heeft geroepen: allemaal geen geldige QR-code.

Als het technisch kan, doe het dan.
  maandag 15 november 2021 @ 14:50:52 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202187996
De mensen met principes, die heel prat gaan op die principes, en vervolgens beginnen te jenken als hun principes real life consequenties hebben, beginnen me een beetje de keel uit te hangen.

Vrijheid = eigen keuzes maken = consequenties dragen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202188300
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:50 schreef AgLarrr het volgende:
De mensen met principes, die heel prat gaan op die principes, en vervolgens beginnen te jenken als hun principes real life consequenties hebben, beginnen me een beetje de keel uit te hangen.

En je mag domme keuzes maken maar daar ben je dan ook verantwoordelijk voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202188440
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Als het je bedoeling was om al in je OP het topic om zeep te helpen, ben je daar goed in geslaagd.
Hulde!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 15 november 2021 @ 15:30:12 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_202188581
quote:
Volk dat schijnbaar ten overstaan van hun kinderen gaat knokken als ze hun zin niet krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Vis een optie? maandag 15 november 2021 @ 15:41:22 #50
70532 loveli
N
pi_202188748
quote:
Die ouders stonden niet voor dichte hekken. De hekken werden geplaatst terwijl de ouders met kinderen er al stonden.

Prima dat je iets vindt, maar doe dat wel op basis van de juiste info.
crap in = crap out
pi_202190842
quote:
Factcheck: weerde Zwolle ongevaccineerden bij de intocht van Sinterklaas?

Twitter ging gisteren los over Zwolle. Duizenden mensen deelden een foto van een kind in Piet-kostuum, dat door een kier tussen twee hekken door kijkt. De boodschap: Zwolle zou ongevaccineerden weren bij de Sinterklaasintocht. Ook politici doken er bovenop. Maar hoewel de bewuste foto niet in Zwolle is genomen, plaatste Zwolle wél blinderende hekken. Wat is er waar in deze Twitterstorm?

GESCHREVEN DOOR
Harry Hol
Vele honderden retweets, boze reacties, verontwaardiging alom over de foto, met burgemeester Peter Snijders van Zwolle als kop van Jut. "Fight!", twitterde Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet, in een bericht waarin hij de foto met het kind met zijn volgers deelt. Ook PVV-Statenlid Joeri Pool is boos. Hij spreekt er - op basis van wérkelijk Zwolse foto's - 'schande' van dat de gemeente Zwolle via zwarte schermen het uitzicht op de intocht ontnam. Hij wil daarover opheldering van het provinciebestuur.

Geen Zwolse foto
De bewuste foto van een kind dat voor een hek met wit zeil staat, is om te beginnen niet in Zwolle genomen maar in Rotterdam. Dit ontdekte onder meer Nieuwsuur verslaggever Rudy Bouma al vrij snel, en plaatste dit op Twitter.

[twitter]https://twitter.com/rudybouma/status/1459953759065411587[/twitter]

Een check via Google Maps bevestigt dit. De foto is genomen vanaf de Erasmusbrug met uitzicht op het Willemsplein in Rotterdam.

Hier ongeveer op de Erasmusbrug is de foto genomen van het kind in Piet-kostuum. (Foto: Google Streetview)

Het gebouw op de achtergrond is het Thon Hotel in Rotterdam.

Dit is het gebouw waar het kind tussen het hek door naar kijkt: Thon Hotels op het Willemsplein in Rotterdam (Foto: Google Streetview)

Wat we op de foto met het kind in Piet-kostuum zien, is de afzetting in Rotterdam op de Erasmusbrug, die daar om veiligheidsredenen altijd staat bij grote evenementen. Wel was er in Rotterdam sprake van een check op de QR-code voor mensen die het festivalterrein op wilden. Het ging hier om de gangbare QR, die geldig is als je getest bent, genezen van corona of gevaccineerd bent. Van een vaccinatieplicht was dus ook in Rotterdam geen sprake.

Wel afzettingen in Zwolle
In Zwolle was een zelfde check van kracht. De intocht had 5000 gratis kaarten voor wie de intocht van dichtbij wilde zien. Hiervoor werd ook hier gecontroleerd op de gebruikelijke QR-code, die geldig is als je ofwel negatief getest bent, ofwel genezen van corona ofwel gevaccineerd bent.

Ook in Zwolle was sprake van afzetting op sommige plaatsen. Maar was er ook, zoals op social media werd gedeeld, sprake van bewust aan het zicht onttrekken van de intocht voor mensen die geen QR-code konden laten zien?

Als we naar foto's kijken, zien we inderdaad op plekken zwarte hekken staan. Maar zeker niet langs de hele route en een paar meter verder is vrij zicht.

Wel is het zo, dat zelfs als je om deze afzettingen heen keek, niet veel kon zien van wat er op het festivalterrein gebeurde. Daarvoor is de afstand te groot. Het enige wat vanaf de kade zichtbaar was, was het langsvaren van de boot.

Hoewel op sommige plekken zwarte schermen stonden, was er geen sprake van dat de hele route aan het zicht werd onttrokken voor mensen zonder QR code. (Foto: Frans Paalman)

Reactie gemeente Zwolle
We hebben de gemeente Zwolle gevraagd waarom er op bepaalde plekken zwarte en gekleurde schermen waren geplaatst. Burgemeester Snijders reageerde hier als volgt op:

“Voor de intocht van Sinterklaas in Zwolle is door de organisatie dit jaar gekozen voor een evenement op één locatie, het Rodetorenplein. Er was plek voor 5000 mensen. Iedereen, gevaccineerd én niet gevaccineerd, kon daarvoor kaarten reserveren. Door te kiezen voor een afgezet terrein kon er gecontroleerd worden op coronatoegangsbewijzen om zo een veilig en verantwoord feest mogelijk te maken.

Dat niet iedereen daar blij mee is weten we, maar we hebben ook in Zwolle rekening te houden met de landelijke richtlijnen. Deze opzet past daar in.

Onderdeel van het veiligheidsplan waren hekken langs de hele evenementenlocatie in het belang van crowdmanagement en verkeersveiligheid. De hekken waren bedoeld om bezoekers te geleiden en ophoping van kijkers te voorkomen. Niet om (ongevaccineerde) ouders en hun kinderen tegen te houden.

Het spijt ons als die indruk is ontstaan. Het is vervelend dat een deel van de hekken zijn neergezet terwijl er al ouders stonden te kijken met kinderen. Dat is een ongelukkige timing en we begrijpen de frustratie van ouders die daar weg moesten.

Maar we zijn teleurgesteld dat dit beeld op social media een eigen leven gaat leiden. Dat coronamaatregelen die landelijk zijn ingesteld om het aantal besmettingen terug te brengen tot zulke heftige reacties leiden. Vooral van mensen die de situatie in Zwolle niet kennen.

Deze beeldvorming doet geen recht aan de feestelijke intocht, waarvan duizenden ouders en kinderen hebben genoten, die op het plein waren danwel via de livestream van de lokale omroep meekeken.”

Conclusie
De foto van het kind achter het witte hek is niet in Zwolle genomen maar in Rotterdam. De foto's van zwarte afzettingen zijn wel genomen in Zwolle, maar deze afzettingen stonden niet langs de hele vaarroute van de boot van Sinterklaas. Een paar meter voorbij de schermen was steeds gewoon vrij zicht op de varende boot, al was daar vanaf de kade niet veel te zien van de activiteiten op het festivalterrein.

Zowel in Rotterdam als in Zwolle was er geen sprake van dat mensen zonder vaccinatie de intocht niet mochten zien. Wel werd een geldige QR code (getest, genezen of gevaccineerd) gevraagd voor toegang tot het festivalterrein van de intochten in Rotterdam en in Zwolle. Buiten het festivalterrein was er in Zwolle niet veel te zien van de intocht, omdat de activiteiten zich focusten op het festivalterrein.

De claim dat ongevaccineerden geweerd werden van de intocht van Sinterklaas in Zwolle is hoe dan ook onjuist.

Aangevuld om 17:26 met statement van burgemeester Snijders van Zwolle.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ocht-van-Sinterklaas
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202190908
Boeoe mijn keuzes hebben consequenties huilie huilie :'( :'(
pi_202190974
Triest, hekken die het zicht ontnemen. Het begint lachwekkend te worden. En het toch nog steeds een feest vinden. Knap.
  maandag 15 november 2021 @ 18:33:44 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202191093
Die mensen staan gewoon op de openbare weg toch? Dan mag je ook niet meer kijken naar een publiek evenement?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202191315
quote:
16s.gif Op maandag 15 november 2021 11:23 schreef Starhopper het volgende:
Nogmaals:
[..]
[..]
Ik post de hele post maar weer ff (voor de derde keer):
-
-
-
-
-
Meer ophef op de Twitters! Tweedeling bij de Sinterklaasintocht in Zwolle! Want ze schermen ons af omdat we geen QR code hebben!!! :(

twitter

Uh... Een stapje naar links doen net als de rest van de wereld?

:')
pi_202191447
Het virus verspreidt niet eens in de buitenlucht.
2.
  maandag 15 november 2021 @ 19:29:19 #58
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202191784
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:07 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Het virus verspreidt niet eens in de buitenlucht.
Het verspreid zich wel, maar minder makkelijk. Als jij met je corona neus bovenop iemand staat wordt die gene echt wel ziek.

maandag 15 november 2021 @ 19:32:48 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202191858
En hierom heb ik een schijthekel aan wappies (wat overigens geen synoniem is voor niet-gevaccineerd, ook al lijken zeker wappies dat heel graag te willen geloven): Die pure leugens steeds, het willens en weten verspreiden van zaken waarvan je WEET dat ze niet waar zijn, enkel en alleen om in je fantasiewereld van achtervolging, slachtoffer- c.q. messiasschap en duistere complotten te kunnen blijven verkeren. Misselijkmakend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202192009
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar waren we hier op Fok! gisteren al vrij rap achter.
Hopelijk werkt de kracht van de herhaling ;)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 15 november 2021 @ 20:05:18 #61
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202192604
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Af en toe wat pepernoten door de brievenbus gooien.
Nee, geen Sinterklaas voor ongevaccineerden!
Hebben ze immers zelf voor gekozen. Ze zijn niet lief geweest dit jaar. :(
pi_202192943
Ik zou liever zien dat ze de intochten verboden houden voor KOZP
  Vis een optie? maandag 15 november 2021 @ 20:23:43 #63
70532 loveli
N
pi_202192987
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:21 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zou liever zien dat ze de intochten verboden houden voor KOZP
Bord voor hun KOZP :')
crap in = crap out
  maandag 15 november 2021 @ 20:24:13 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202193001
Waarom is dit nepnieuwstopic nog niet in BNW gedumpt?
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 20:49:57 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202193437
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:24 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is dit nepnieuwstopic nog niet in BNW gedumpt?
met BNW heeft het sowieso niets te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 07:59:52 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202197263
quote:
83s.gif Op maandag 15 november 2021 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
met BNW heeft het sowieso niets te maken
ONZ lijkt me beter ja
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 08:01:16 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202197270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
ONZ lijkt me beter ja
Het staat hier prima
  Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 08:09:38 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202197324
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het staat hier prima
Joh, maar dan wel met de juiste informatie, bij voorkeur. Maar je moet ook niet te veel verwachten op sommige onderwerpen, dat weet ik.
pi_202197461
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 18:22 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
Boeoe mijn keuzes hebben consequenties huilie huilie :'( :'(
Het is niet echt een keuze te noemen om te beslissen medische behandeling X niet te ondergaan omdat je zelf prima gezond bent. Dit is waar jouw redenatie fout gaat. Als ik jou de hele dag lastig val met het feit dat je toch echt een open-hart operatie moet ondergaan terwijl de dokter zegt dat je volledig gezond bent word je daar op den duur ook cynisch van. Laat staan als je dan niet meer naar de sinterklaas-intocht mag omdat je geen open-hart operatie hebt ondergaan. Maarja keuzes hebben consequenties he :')
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:36:27 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202198146
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Joh, maar dan wel met de juiste informatie, bij voorkeur. Maar je moet ook niet te veel verwachten op sommige onderwerpen, dat weet ik.
Geef maar
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:44:30 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202198212
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Heerlijk om zo te denken he? Lekkere cognitieve dissonantie!

GeneralRadek: "Jaa ze verliezen wel hun baan maar ja, is eigen keuze!"

:') :D
Dus kritiek hebben op wellicht wat dom gedrag hebben mag niet? En weet je wel wat cognitieve dissonantie is?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202198942
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan wel snappen hoor dat je boos wordt als zoiets gebeurd.

Dit laten gebeuren, is lager dan laag. Komop man, in NL. Dit soort dingen. -O-
Boos worden helemaal prima, maar je bent daar voor je kinderen en papa op de grond met een agent op zich is niet wat je moet willen.
pi_202198958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boos worden helemaal prima, maar je bent daar voor je kinderen en papa op de grond met een agent op zich is niet wat je moet willen.
Dan kan je je afvragen hoe ver we gezonken zijn inderdaad.
1947-2016
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:05:01 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202199110
Als gevaccineerden en ongevaccineerden met een paar hekken worden gescheiden is dat nu eenmaal zo.
Maar zo'n groot zwart scherm er voor plaatsen zodat je geen fuck ziet is natuurlijk belachelijk. Triest voor de kindjes. Degene die dat zo heeft bedacht mag zich schamen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202199159
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:26 schreef Cherni het volgende:
Triest, hekken die het zicht ontnemen. Het begint lachwekkend te worden. En het toch nog steeds een feest vinden. Knap.
In Maassluis 2017 stonden hekken, in Apeldoorn 2019 stonden hekken dus wat is je punt?
Dat er al jaren hekken met zwart zeil gebruikt worden bij een Sinterklaasintocht?
Heeft totaal niets met de Coronashit te maken.
  Vis een optie? dinsdag 16 november 2021 @ 11:22:00 #76
70532 loveli
N
pi_202199280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
In Maassluis 2017 stonden hekken, in Apeldoorn 2019 stonden hekken dus wat is je punt?
Dat er al jaren hekken met zwart zeil gebruikt worden bij een Sinterklaasintocht?
Werden ze daar ook geplaatst toen er al ouders met kinderen stonden?
...
crap in = crap out
pi_202199598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef loveli het volgende:

[..]
Werden ze daar ook geplaatst toen er al ouders met kinderen stonden?
...
Ja in Apeldoorn werd een zijstraatje van de winkelstraat afgesloten met hekken tijdens de intocht omdat het te druk werd daar. Mensen die daarachter stonden hadden dus pech.
pi_202200575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Schijnbaar heb ik al jaren geen idee meer wat er rondom dat feest plaats vind. Maar hekken met een zwart zeil bij een volksfeest en of intocht is mij totaal onbekend. Ik vind het lachwekkend.
pi_202200615
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Oja, dat is super belangrijk in de buitenlucht. En uiteraard moet je dan wel ff het zicht blokkeren. Want dat is normaal lol.
Als het om reguleren van drukte gaat, is het inderdaad vaak slim om hekken te gebruiken waarbij men niet kan zien hoe of wat de mensen aan de andere kant van het hek doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202200621
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
Schijnbaar heb ik al jaren geen idee meer wat er rondom dat feest plaats vind. Maar hekken met een zwart zeil bij een volksfeest en of intocht is mij totaal onbekend. Ik vind het lachwekkend.
Doen ze al jaren, omdat het anders gevaarlijk druk kan worden. Vond je het concert van Travis ook lachwekkend?
pi_202200632
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ja maar zoals je hier ook ziet is dat gewoon normaal hoor. Moet kunnen want het zijn ongevaccineerden. Al mag je uiteraard geen WO2 vergelijking maken. Want dan worden de fascisten boos lol.
Mag best. Maar dan ben je gewoon een complete randdebiel.

Was jij trouwens niet in een ander topic helemaal van het 'inzetten op verbinding en tegengaan van onderlinge strijd'? Misschien dan niet mensen wegzetten als fascisten. Nogal contraproductief.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202200660
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Doen ze al jaren, omdat het anders gevaarlijk druk kan worden. Vond je het concert van Travis ook lachwekkend?
Wie is Travis? En was dat concert gratis? Ik kan daar dus ook geen oordeel over geven.

Maar die lage hekken zijn prima als het te doen is om drukte te vermijden. Maar mensen het zicht ontnemen vind ik lachwekkend bij dit soort evenementen die over het algemeen gratis zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 16-11-2021 13:04:46 ]
pi_202200860
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:50 schreef AgLarrr het volgende:

Het is ook egoïsme. Veel van dat soort figuren denken dat de hele wereld om hun draait.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:14:18 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202200921
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het is ook egoïsme. Veel van dat soort figuren denken dat de hele wereld om hun draait.

Inderdaad.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202201024
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wie is Travis? En was dat concert gratis? Ik kan daar dus ook geen oordeel over geven.

Maar die lage hekken zijn prima als het te doen is om drukte te vermijden. Maar mensen het zicht ontnemen vind ik lachwekkend bij dit soort evenementen die over het algemeen gratis zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)travis-scott-9-jarig

Gratis of niet, mensenmassa’s kunnen gevaarlijk zijn. Een laag hek is vier rijen naar achter niet zichtbaar, staat er druk op aan de achterkant dan kunnen mensen verdrukt worden. Zeker met kleine kinderen en een hoop kinderwagens zeer onwenselijk, niks lachwekkends aan dus en voor mensen zoals jij dus noodzakelijk.
pi_202201036
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Uitkering stopzetten, probleem opgelost.
pi_202201052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gratis of niet, mensenmassa’s kunnen gevaarlijk zijn. Een laag hek is vier rijen naar achter niet zichtbaar, staat er druk op aan de achterkant dan kunnen mensen verdrukt worden. Zeker met kleine kinderen en een hoop kinderwagens zeer onwenselijk, niks lachwekkends aan dus en voor mensen zoals jij dus noodzakelijk.
Ah, vandaar dat ze bij concerten geblindeerde hekken van 2 meter hoog plaatsen… :?
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:24:01 #88
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202201058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:14 schreef daNpy het volgende:

Inderdaad.
Oja, dat is wel heel gemeen inderdaad. Nou, laat al die kankerpatiënten die nu geen zorg kunnen krijgen omdat de IC vol ligt met mensen met principes maar sterven dan.

pi_202201077
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:) Voor jou noodzakelijk zul je bedoelen.
pi_202201080
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Inderdaad.
Goede naam ook Kaltsteller :')
pi_202201105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat ze bij concerten geblindeerde hekken van 2 meter hoog plaatsen… :?
Precies. Snap jij het nog? Als je met voorstellingen te maken hebt die niet gratis zijn is het niet meer dan normaal dat je het zicht ontneemt. En dan is juist bij totale paniek een omheining die zeer hoog is een drama.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherni op 16-11-2021 13:33:19 ]
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:38:13 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202201267
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Oja, dat is wel heel gemeen inderdaad. Nou, laat al die kankerpatiënten die nu geen zorg kunnen krijgen omdat de IC vol ligt met mensen met principes maar sterven dan.
Omdat er flink is bezuinigd. Vorig jaar nog IC capaciteit verlaagd.
pi_202201361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Mag best. Maar dan ben je gewoon een complete randdebiel.

Was jij trouwens niet in een ander topic helemaal van het 'inzetten op verbinding en tegengaan van onderlinge strijd'? Misschien dan niet mensen wegzetten als fascisten. Nogal contraproductief.
Jaaa dat was ik. Maar dat was voor het vaccin!
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:44:19 #94
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202201365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:38 schreef daNpy het volgende:

[..]
Omdat er flink is bezuinigd. Vorig jaar nog IC capaciteit verlaagd.
Die 100 bedden maken het verschil niet en dat weet jij ook.

pi_202201462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het zijn er in iedergeval meer. Dus toch 100 mensen meer die je kunt helpen. Maar er is natuurlijk ook een gebrek aan personeel. Daar zal toch iets aan moeten gebeuren voor de langere termijn.
  dinsdag 16 november 2021 @ 14:02:10 #96
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202201665
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zijn er in iedergeval meer. Dus toch 100 mensen meer die je kunt helpen. Maar er is natuurlijk ook een gebrek aan personeel. Daar zal toch iets aan moeten gebeuren voor de langere termijn.
Mensen zijn het grootste probleem, ook nu al. 45.000 vacatures. Ik begreep dat het opschalen naar 2000 bedden daar nog 10k extra mensen bij op moesten.

dinsdag 16 november 2021 @ 14:06:48 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202201747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Niet zeuren dan. Iedereen heeft recht op zorg.
pi_202201794
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Inderdaad.
Hahaha wat is dat voor gestoord wijf dan. Ongevaccineerden dood wensen en wilt dat gevaccineerden naar kampen worden gedeporteerd... Maar ondertussen wel als blank wijf zo'n negerhandje in je profiel zetten en die regenboogvlag om het lgbtjkfdsljfdskjf te steunen. :')
pi_202201813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:02 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Mensen zijn het grootste probleem, ook nu al. 45.000 vacatures. Ik begreep dat het opschalen naar 2000 bedden daar nog 10k extra mensen bij op moesten.
Een hele klus. Dan moet je die sector interessant maken door arbeidsvoorwaarden drastisch te verbeteren. Dat dit jaren gaat duren is helaas waar. Maar we moeten dit niet blijven uitstellen of blijven roepen. Dan roepen we achter 10 jaar nog over gigantische tekorten. En met een behoorlijke vergrijzing op komst zul je wel moeten opschalen.
pi_202201843
quote:
[ afbeelding ]
[..]

Dit is allang vermeld als nep. Ouders waren te laat om hun bonnetje op te halen zodat ze naar de optocht konden, er waren een bepaald aantal plekken beschikbaar. Ook met QR code kwam je er dan niet meer in.

Wel sneu voor de kinderen dat er zulke hekken moeten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')