SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
![]()
oeew net niet.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Theater en bios gaan elke keer heel netjes en strict mee in de maatregelen
Horeca neemt een loopje
> OMT: 'We gooien de theaters en bioscopen dicht. Horeca mag open'
Testen is het enige middel dat op het moment zelf aangeeft op je besmet bent.
> OMT: 'Testen voor toegang gooien we eruit'
OMT-logica![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klootzak. Dit is niet leuk.![]()
sorry lenny, maar eigenlijk wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Gesteriliseerdquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?
GestorvenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Getestquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?
...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je zou van zorgwekkende staat van de mens kunnen spreken bij figuren die contextloos zich blind blijven staren op cijfertjes. Totaal niet wetende hoe een samenleving werkt, hoe mensen denken en doen. Tamelijk fascinerend dat dat in 1,5 jaar volledig uit hun systeem gesloopt is.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Yorick en Marino zijn van die figuren die nooit opgevallen zijn, zonder echt vrienden en waar allerhande collega's ook heel erg moe van werden en eigenlijk een compleet onopvallend leven hadden.
En nu door dat getwitter ineens in een positie zitten dat ze zelf het middelpunt van de belangstelling kunnen zijn. Eigenlijk bestaat hun hele huidige identiteit inmiddels uit 'corona'. Want in hun geval kan je wel zeggen dat het vooral heel veel heeft gebracht en ze er eigenlijk amper offers voor hebben moeten doen.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Getreiterd.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Getestquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?
Gezond![]()
wat is er dan gekocht? je nep qr code?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tuurlijk. Dikke handel. Verdienmodelletje waar Sywert nog een puntje aan kan zuigenquote:Op donderdag 11 november 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
wat is er dan gekocht? je nep qr code?![]()
Nou.. dan zijn alle fok!'ers wel klaar in deze maatschappij. Komen nergens meer in.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hihi komen nergens inquote:Op donderdag 11 november 2021 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou.. dan zijn alle fok!'ers wel klaar in deze maatschappij. Komen nergens meer in.
hihi![]()
Niet op reageren. Concentratie kampen waar ongevaccineerden op een industriële schaal uitgemoord gaan worden gaat niet gebeuren. Iemand die zulke plannen post is gewoon wat raar bezig en heeft wellicht wat professionele hulp nodig?quote:Op donderdag 11 november 2021 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar een vergelijking mag je niet maken hoor... Echt niet.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Uiteraard. Maar ben benieuwd naar de scope.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:47 schreef Discombobulate het volgende:
Die lockdown gaat er gewoon komen hoor.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ach.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Samen krijgen we hem onder controle!quote:Op donderdag 11 november 2021 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
User @:Lenny_Leonard wordt gesloopt.
Erg mooi.![]()
Logisch want je kunt nog steeds ziek worden op locaties waar tvt ingevoerd is.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef Benny het volgende:
Horeca neemt een loopje
OMT-logica
Het is doel is niet de besmettingen te laten dalen (althans niet het hoogste doel) maar de zorg niet te laten overlopen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ik las trouwens dat de openingstijden van de horeca ook verder ingeperkt gaan worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Logisch want je kunt nog steeds ziek worden op locaties waar tvt ingevoerd is.
Het is doel is niet de besmettingen te laten dalen (althans niet het hoogste doel) maar de zorg niet te laten overlopen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dit dus:quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat de openingstijden van de horeca ook verder ingeperkt gaan worden.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Tilburg krijgt van alle kanten klappen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
User @:Lenny_Leonard wordt gesloopt.
Erg mooi.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Weinig kansen met Janssen. Met Janssen niet van de schansen. Wel dansen, maar niet après-skiën met Janssen.
https://www.volkskrant.nl(...)le-kanten~bdf6c8220/1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Epsilonquote:Op donderdag 11 november 2021 12:05 schreef Cue_ het volgende:
Is er misschien niet ondertussen alweer een nieuwe variant dan de delta?![]()
Uitgemoord geloof ik ook niet. Maar verwijderd uit de maatschappij? Zie een 'beschaafd' land als australie...quote:Op donderdag 11 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet op reageren. Concentratie kampen waar ongevaccineerden op een industriële schaal uitgemoord gaan worden gaat niet gebeuren. Iemand die zulke plannen post is gewoon wat raar bezig en heeft wellicht wat professionele hulp nodig?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
![]()
Vol Ally Pally genot in december.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Janken met Janssen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weinig kansen met Janssen. Met Janssen niet van de schansen. Wel dansen, maar niet après-skiën met Janssen.
https://www.volkskrant.nl(...)le-kanten~bdf6c8220/Plaats hier uw advertentie![]()
Weer zo'n figuur dat niet verder kan nadenken dan "B gebeurt na A, dus B wordt veroorzaakt door A". De wereld is te complex voor mensen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:04 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
misschien werken de maatregelen helemaal niet?![]()
Jongste nichtje nu ook een positieve thuistest. Blijft rest vd week thuis van school. Zus en zwager lekker naar de teststraat vandaag. Genot.![]()
Het opsluiten van veilige landers die overlast veroorzaken hier lukt al niet. Waarom zou dat met 1.8 miljoen ongevaccineerden dan wel ineens lukken.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uitgemoord geloof ik ook niet. Maar verwijderd uit de maatschappij? Zie een 'beschaafd' land als australie...
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Meh. Dat toegeven zal nooit gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:04 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
misschien werken de maatregelen helemaal niet?
Dan geven politici namelijk toe dat ze net zo relevant zijn als.. ja wat eigenlijk?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Goed punt.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het opsluiten van veilige landers die overlast veroorzaken hier lukt al niet. Waarom zou dat met 1.8 miljoen ongevaccineerden dan wel ineens lukken.
Politiek zal wel denken. Dan sluiten we ze thuis maar op. Kost de overheid ook weer niks extra.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
- ? Geneuktquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?
- ? Genaaid
** is niet allebei hetzelfde **NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Wel volgens Jaap!quote:Op donderdag 11 november 2021 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
2G werkt niet. Zie gidsland Duitsland.![]()
Genot dat maatregelen eigenlijk dus overbodig zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Vol Ally Pally genot in december.
Top. Zijn we het daar ook over eens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat kan helemaal niet in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed punt.
Politiek zal wel denken. Dan sluiten we ze thuis maar op. Kost de overheid ook weer niks extra.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Laat me raden als iemand je 2 jaar geleden had verteld waar we nu in zitten had je hetzelfde gezegd.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet op reageren. Concentratie kampen waar ongevaccineerden op een industriële schaal uitgemoord gaan worden gaat niet gebeuren. Iemand die zulke plannen post is gewoon wat raar bezig en heeft wellicht wat professionele hulp nodig?Plaats hier uw advertentie![]()
Gelukkig is daarbij de besmettingskans extreem klein!quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het is gewoon constant ouwehoeren. Neem Zweden eens. Het is gewoon onkunde steeds. Het doet z'n eigen ding, zo veel invloed hebben we er niet op.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:04 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
misschien werken de maatregelen helemaal niet?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja het is inderdaad maar een kleine stap in de glijdende schaal waar we nu in zitten.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Laat me raden als iemand je 2 jaar geleden had verteld waar we nu in zitten had je hetzelfde gezegd.![]()
![]()
Wat een onzin. Dat er een pandemie zou komen was een kwestie van tijd, dat kon iedereen voorspellen. Tenminste... iedereen met een beetje verstand.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Laat me raden als iemand je 2 jaar geleden had verteld waar we nu in zitten had je hetzelfde gezegd.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Weet ik niet. Ik kan niet twee jaar in de toekomst kijken. Jij wel? Los daarvan kampen waar ongevaccineerden opgesloten gaan worden gaan er niet komen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Laat me raden als iemand je 2 jaar geleden had verteld waar we nu in zitten had je hetzelfde gezegd.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
2g.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet in Nederland.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
ja pandemieën komen wel vaker voor. Extreme (en niet werkende) maatregelen van de overheid waren niet voorzien.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef mazaru het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat er een pandemie zou komen was een kwestie van tijd, dat kon iedereen voorspellen. Tenminste... iedereen met een beetje verstand.Plaats hier uw advertentie![]()
Lockdown, alles dicht. Uitzondering voor de kerken natuurlijk
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Waarheid als eenquote:Op donderdag 11 november 2021 12:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ja pandemieën komen wel vaker voor. Extreme (en niet werkende) maatregelen van de overheid waren niet voorzien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ja pandemieën komen wel vaker voor. Extreme (en niet werkende) maatregelen van de overheid waren niet voorzien.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2021 12:20:07 ]![]()
2G is niet het opsluiten van mensen in kampen of hun huis. Wat wellicht een oplossing zou kunnen zijn is de QR app stoppen en een nieuwe app te maken speciaal voor ongevaccineerden. Dat je bijvoorbeeld een keer naar de kroeg mag en vervolgens twee weken in isolatie moet. En dat overal controleren. Kan de rest weer normaal leven.quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
En mensen niet verplichten thuis te werken. Kinderen rustig naar school laten gaan zonder beperkingen. Niet inzien dat mensen gewoon thuis gaan entertainen; zal voor veel mensen steeds moeilijker worden om klakkeloos elke winter in lockdown te gaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef MaxC het volgende:
Lockdown, alles dicht. Uitzondering voor de kerken natuurlijk![]()
Die zitten dan al lang op een onbewoond eilandquote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.
Plaats hier uw advertentie![]()
Dan moet je hopen dat je de loterij wint ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Op naar de 60K per dag in Duitsland!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondertussen in Deutschland:
[ twitter ]![]()
Of onze instelling.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
ja want met een goede instelling kan je virussen tegenhouden. is vorig jaar ook zo goed gegaanquote:
Plaats hier uw advertentie![]()
Nah, dan hoeft de regering in feite niets te doen, iedereen blijft dan vanzelf wel binnen. Probleem zit het meer in het feit dat dit virus niet dodelijk genoeg is om door mensen serieus genomen te worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.![]()
Dat ook natuurlijk. Als we dan nog steeds met klachten rustig naar kantoor gaan en onze kinderen naar school laten gaan zonder beperkingen...dan roepen we het ook wel over onszelf af natuurlijk.quote:![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Beleid maken op basis van 1 (naar nu blijkt wellicht matige) studie.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)le-kanten~bdf6c8220/![]()
Ben benieuwd of de Gezondheidsraad dezelfde conclusie trekt als de aangehaalde experts in het artikel van Keulemans.![]()
Dan blijven mensen uit zichzelf binnen en sterft het virus vanzelf uit want te dodelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.
Het vervelende aan corona is de combinatie te lakse regering, een op sociaal-maatschappelijk vlak totaal incompetent OMT en bevolking die zeg maar niet zo zin heeft in maatregeltjes. En natuurlijk als grote boosdoener voor de problemen deze golf gewoon een kapotbezuinigde zorg waardoor er sowieso nauwelijks plek is.Makkelijk eerste![]()
Gelukkig dragen ze allemaal braaf hun mondkapje. O wacht.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]![]()
Is maar wat ruis. Geen probleem!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig is daarbij de besmettingskans extreem klein!![]()
Als jij daar wat minder zuur van wordt zijn we het eens hoor. It never hurts to help.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Genot dat maatregelen eigenlijk dus overbodig zijn.
Top. Zijn we het daar ook over eens.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Robert Koch huilt nu van binnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelukkig dragen ze allemaal braaf hun mondkapje. O wacht.![]()
Erg mooi, snel 2G invoeren dan kan het hier ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Je moet gewoon even door de zure appel heen bijten allen![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
- Gechiptquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?
- Gebakken![]()
wonen veel Brabanders daarquote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]![]()
dan hebben we ook 60K besmettingen op 1 dag.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:35 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Erg mooi, snel 2G invoeren dan kan het hier ook.Plaats hier uw advertentie![]()
Ik heb volgende week concert ik vraag mij echt af of dit allemaal doorgaat"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
De klassieker: "Zonder eendesnavels zouden de besmetting 50x hoger liggen."quote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelukkig dragen ze allemaal braaf hun mondkapje. O wacht.![]()
hm, ik had 'gekopieerd' ondertussen nog bedachtquote:[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Relatief veel inwoners van de Biblebelt hebben zich in de afgelopen weken laten inenten tegen COVID-19. De opkomst bij de vaccinaties stijgt in sommige delen van dat gebied, waar veel gereformeerde mensen wonen, sneller dan in de rest van het land. Dat komt naar voren uit de weekcijfers van het RIVM.
In de Biblebelt zijn in de afgelopen maand veel mensen besmet geraakt. Zo was het Overijsselse Staphorst een tijdlang de grootste brandhaard van Nederland. Staphorst heeft op Urk na nog steeds de laagste vaccinatiegraad van Nederland, maar dit is aan het veranderen.
Begin oktober had 53 procent van alle Staphorsters van twaalf jaar of ouder minstens één prik gehad. Dat is inmiddels gestegen tot 57 procent. In veel buurgemeenten worden soortgelijke cijfers gemeld. De opkomst op Urk is nog steeds de laagste van het hele land, maar steeg wel: van 28 procent begin oktober tot 30 procent nu.
Het zijn vooral jongeren die zich laten vaccineren. Een maand geleden had 24 procent van de twaalf- tot en met zeventienjarigen in Staphorst minstens één prik gekregen, nu is dat 31 procent. In de Gelderse gemeente Elburg steeg de opkomst in die leeftijdsgroep in ongeveer een maand tijd van 51 tot 60 procent, en in Zwartewaterland van 48 tot 56 procent.
Ook hierin blijft Urk de grote achterblijver. Zo'n 9 procent van de twaalf- tot en met zeventienjarigen op het voormalige eiland is ingeënt. Een maand geleden was dit 7 procent.
Ook in de grote steden stijgt de opkomst. In Amsterdam is nu 48 procent van de twaalf- tot en met zeventienjarigen minstens één keer geprikt, tegen 43 procent een maand geleden. In Den Haag steeg dat percentage van 48 tot 53.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQzUpX?ocid=msedgntp![]()
Dat zou het einde betekenen van de moderne westerse beschaving.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een ding is zeker imo: als er een keer een echt heel dodelijk virus losgelaten wordt/ontstaat zijn we allemaal goed de sjaak met onze regering.![]()
Het blijft vaag dat je eigenlijk in het dagelijks leven niks merkt van het virus. Zelfs tijdens de hoogtijdagen liep ik een keer een ziekenhuis binnen en het was betrekkelijk kalm.
Dat was in de tijd dat hier de atletiekbaan was afgezet met linten en een beveiliger helemaal doorsloeg toen hij iemand op de baan zag joggen.![]()
![]()
Die schoenenquote:Op donderdag 11 november 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
Nu al de Persconferentie!
[ afbeelding ]
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.![]()
De QR-code mag overal in Urk wel verplicht worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef Oriente het volgende:
Relatief veel inwoners van de Biblebelt hebben zich in de afgelopen weken laten inenten tegen COVID-19. De opkomst bij de vaccinaties stijgt in sommige delen van dat gebied, waar veel gereformeerde mensen wonen, sneller dan in de rest van het land. Dat komt naar voren uit de weekcijfers van het RIVM.
In de Biblebelt zijn in de afgelopen maand veel mensen besmet geraakt. Zo was het Overijsselse Staphorst een tijdlang de grootste brandhaard van Nederland. Staphorst heeft op Urk na nog steeds de laagste vaccinatiegraad van Nederland, maar dit is aan het veranderen.
Begin oktober had 53 procent van alle Staphorsters van twaalf jaar of ouder minstens één prik gehad. Dat is inmiddels gestegen tot 57 procent. In veel buurgemeenten worden soortgelijke cijfers gemeld. De opkomst op Urk is nog steeds de laagste van het hele land, maar steeg wel: van 28 procent begin oktober tot 30 procent nu.
Het zijn vooral jongeren die zich laten vaccineren. Een maand geleden had 24 procent van de twaalf- tot en met zeventienjarigen in Staphorst minstens één prik gekregen, nu is dat 31 procent. In de Gelderse gemeente Elburg steeg de opkomst in die leeftijdsgroep in ongeveer een maand tijd van 51 tot 60 procent, en in Zwartewaterland van 48 tot 56 procent.
Ook hierin blijft Urk de grote achterblijver. Zo'n 9 procent van de twaalf- tot en met zeventienjarigen op het voormalige eiland is ingeënt. Een maand geleden was dit 7 procent.
Ook in de grote steden stijgt de opkomst. In Amsterdam is nu 48 procent van de twaalf- tot en met zeventienjarigen minstens één keer geprikt, tegen 43 procent een maand geleden. In Den Haag steeg dat percentage van 48 tot 53.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQzUpX?ocid=msedgntp[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jongeren vaccineren zich, terwijl de oudjes massaal naar de kerk gaan elke zondag.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef Oriente het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQzUpX?ocid=msedgntp
Wel mooie cijfers weer, om in te lijsten.![]()
Mwoah ze zouden het ook eens over een andere boeg kunnen gooien in plaats van altijd onderaan de piramide beginnen. Het verhaal is altijd kinderen -> ouders -> grootouders. Om de besmettingen bij ouderen te voorkomen worden dan onderaan de piramide de maatregelen genomen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ook natuurlijk. Als we dan nog steeds met klachten rustig naar kantoor gaan en onze kinderen naar school laten gaan zonder beperkingen...dan roepen we het ook wel over onszelf af natuurlijk.
Het is nooit een probleem gebleken om kinderen te beperken, of de ouders. Maar je zou ook eens kunnen denken aan de risicogroep beperken, bijvoorbeeld "2 weken" geen horeca/bios/theater voor 65+.![]()
Of gewoon de conclusie dat vaccins maar matigjes werken.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuw gidsland.![]()
Ze zijn een beetje opquote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuw gidsland.![]()
![]()
Dit lijkt me de beste oplossing.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwoah ze zouden het ook eens over een andere boeg kunnen gooien in plaats van altijd onderaan de piramide beginnen. Het verhaal is altijd kinderen -> ouders -> grootouders. Om de besmettingen bij ouderen te voorkomen worden dan onderaan de piramide de maatregelen genomen.
Het is nooit een probleem gebleken om kinderen te beperken, of de ouders. Maar je zou ook eens kunnen denken aan de risicogroep beperken, bijvoorbeeld "2 weken" geen horeca/bios/theater voor 65+.![]()
"Zeg tegen een Portugees dat mondkapjes mogen maar niet moeten en hij zal het toch dragen. Bij Nederlanders is dat precies het omgekeerde. Dàt is de verklaring van de goede coronacijfers hier: Portugezen zijn volgzame mensen."quote:
- De Speld AD 06.11.21![]()
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.![]()
100% werkt wel! echt!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.![]()
Die conclusie houdt op geen enkele manier stand, vaccins werken goed. Alleen niet zo goed dat er niemand meer ziek wordt.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of gewoon de conclusie dat vaccins maar matigjes werken.
En als je dan moeite hebt om te accepteren dat er mensen ziek worden en dood gaan, dan zit er weinig anders op dan een semi-permanente lockdown.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
98 is kennelijk niet genoeg, als het nou 99% was geweest was er geen vuiltje aan de lucht.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn nu al best wel de lul.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Doe even normaal! Neem gewoon dagelijks een spuitje bij het opstaan, kleine moeite, je poetst toch ook elke dag je tanden?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Voor type 1 diabetes patienten inderdaad heel normaalquote:Op donderdag 11 november 2021 12:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Doe even normaal! Neem gewoon dagelijks een spuitje bij het opstaan, kleine moeite, je poetst toch ook elke dag je tanden?![]()
De Tijdelijke Wet Coronabestrijding maar inruilen voor een permanente dan. Festivals en cafébezoek voortaan alleen nog als er geen r en geen i in de maand zit, en de 12 weken schoolvakantie doen we van half november tot eind februari.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Publieke figuren moeten echt stoppen met ongenuanceerd twitter-en. Die TVT cijfers worden nog geen eens meegeteld in de RIVM en GGD cijfersquote:Op donderdag 11 november 2021 12:50 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
VOLENDAM GEEFT ZE ERVAN LANGS![]()
![]()
Of we gaan gewoon accepteren dat doodgaan bij het leven hoort en de zorg daarop gaan aanpassen. Ook nu liggen er nog vooral 70+ op de verpleegafdelingen. Mensen die kwetsbaar en angstig zijn om te leven gaan zichzelf beschermen en de rest doorgaan met leven. we komen niet van dit virus af en telkens in een semi-lockdown hou je ook geen samenleving mee over. Of de oudjes die in hun laatste levensjaren zitten telkens opsluiten, zonder bezoek van familie en vrienden. Laten we het eens vragen aan de mensen zelf.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die conclusie houdt op geen enkele manier stand, vaccins werken goed. Alleen niet zo goed dat er niemand meer ziek wordt.
En als je dan moeite hebt om te accepteren dat er mensen ziek worden en dood gaan, dan zit er weinig anders op dan een semi-permanente lockdown.
[ Bericht 0% gewijzigd door mir1986 op 11-11-2021 13:13:29 ]![]()
Over 6 minuten het Catshuisoverleg, dan zal de boel rond 16:00 (net na de nieuwe besmettingscijfers) wel uit gaan lekken.![]()
laten we maar weer met China beginnenquote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef Caland het volgende:
Ok jongens, wat wordt nu het gidsland?![]()
Dat weet je pas over een paar weken. Besmettingen doen er niet toe als het rustig blijft in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Sweden? Danmark? (Norway?)quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef Caland het volgende:
Ok jongens, wat wordt nu het gidsland?
? @ikweethetooknietNIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Wel eens ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwoah ze zouden het ook eens over een andere boeg kunnen gooien in plaats van altijd onderaan de piramide beginnen. Het verhaal is altijd kinderen -> ouders -> grootouders. Om de besmettingen bij ouderen te voorkomen worden dan onderaan de piramide de maatregelen genomen.
Klinkt inderdaad als de enige optie, het is niet anders.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Tijdelijke Wet Coronabestrijding maar inruilen voor een permanente dan. Festivals en cafébezoek voortaan alleen nog als er geen r en geen i in de maand zit, en de 12 weken schoolvakantie doen we van half november tot eind februari.![]()
En de Cirkel is weer rond!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
laten we maar weer met China beginnen
De positieve tests wel hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:54 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Publieke figuren moeten echt stoppen met ongenuanceerd twitter-en. Die TVT cijfers worden nog geen eens meegeteld in de RIVM en GGD cijfers![]()
Nog geen maatregelen, dus ze staan nog.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, het bastion Portugal lijkt ook te vallen. Dan moet er definitief een nieuwe exitstrategie komen, want als 98% vaccinatiegraad al niet voldoende is dan zijn we de lul.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee, dat wordt wel weer drie maanden.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:57 schreef tim020hoorn het volgende:
2 weken een soort van lockdown zet toch ook geen zoden aan de dijk?
Dat hoop ik niet, maar dat verwacht ik.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Avondklokje er nog bij in januari.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat wordt wel weer drie maanden.
Dat hoop ik niet ,maar dat verwacht ik.![]()
Boel is nu wél afgeblazen. 140-145 man in een kleine ruimte leek de organisatoren toch wat te gortig in deze omstandigheden.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:00 schreef MissionPhailed het volgende:
Afdelingsuitje in de pijplijn voor de aankomende vrijdag. Enigszins verbaasd dat er nog geen bericht van annulering is gekomen gezien de omstandigheden.![]()
Tijd om toch een hond in huis te halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklokje er nog bij in januari.![]()
Alles lekt!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:02 schreef summer2bird het volgende:
Zijn er al maatregels uitgelekt?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Bizar hoe onze regering het weer doet. De maatregelen worden weer gelekt, die korte twee weken is een grove leugen en iedereen weet het en dan verbaasd zijn dat een substantieel deel van Nederland geen vertrouwen in de rest van je beleid heeft en zich niet laat prikken. En maar boos zijn als onze idiote lavendelsnuiver gaat vissen naar stemmers in het stinkende moeras dat je zelf hebt gemaakt.![]()
Ben wel benieuwd, gaan we ooit van de QR-code afkomen? Of blijven we de rest van ons leven vastzitten aan die Qr-code en gaat het ook voor andere dingen gebruikt worden.![]()
Keus zat in de Asielen... Voorraad is net weer aangevuld...quote:Op donderdag 11 november 2021 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tijd om toch een hond in huis te halen.
Verlengde schoolvakantie die dan op maandag 13 december begint (klinkt beter dan schoolsluiting).quote:Op donderdag 11 november 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklokje er nog bij in januari.![]()
Daar was de QR toch voor bedacht?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Boel is nu wél afgeblazen. 140-145 man in een kleine ruimte leek de organisatoren toch wat te gortig in deze omstandigheden.
Gisteravond zelf nog in een sportkantine met een paar honderd man gestaan.![]()
Gereformeerdquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Wat zijn de 5G's?
- Geprikt
- Genezen
- Gekocht
- ?
- ?
GeeftGeenFuck
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 11-11-2021 13:13:54 ]![]()
Ja, dacht ik ook. Werd in eerdere berichtgeving over die bijeenkomst ook nog specifiek aangestipt (QR code vereist) maar het begint allemaal als een kaartenhuis in elkaar te vallen. Voorproefje op wat komen gaat, vrees ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar was de QR toch voor bedacht?
Gisteravond zelf nog in een sportkantine met een paar honderd man gestaan.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Precies op tijd om de buitenlesactiviteiten nog af te gelasten die altijd in die weken gepland staan. Schoolkinderen die leuke dingen doen, dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Verlengde schoolvakantie die dan op maandag 13 december begint (klinkt beter dan schoolsluiting).
Overigens duurde die verlengde schoolvakantie afgelopen winter tot ruim na carnaval.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Gisteravond werd Sint Maarten gevierd in het kleine Duitse stadje waar ik woon, inclusief vuurwerk en een lampionnentocht door de straten met een fanfare. Op een handjevol mensen met mondkapjes na was het oude normaal weer terug. De Duitsers zijn wel klaar met hun rol van gidsland...quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Sportscholen 1,2%quote:
En serieus na alle ellende en heel veel besmettingen om me heen, mn gym is nooit een bron geweest. Nog steeds, school, werk en thuis.Go hard or go home![]()
Zou met zo'n chloorspuit door de straten gaan niet werken?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Werk verbieden.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja maar dat is beter dan een klas waar enkele leerlingen missen omdat die overleden zijn aan het virus.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies op tijd om de buitenlesactiviteiten nog af te gelasten die altijd in die weken gepland staan. Schoolkinderen die leuke dingen doen, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Overigens duurde die verlengde schoolvakantie afgelopen winter tot ruim na carnaval."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het gaat dan ook niet om de besmettingen, het gaat om het thuis houden van mensen en hun immuunsysteem slopen. Of is dat teveel BNW?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Sportscholen 1,2%
En serieus na alle ellende en heel veel besmettingen om me heen, mn gym is nooit een bron geweest. Nog steeds, school, werk en thuis.![]()
Weer 3 maanden?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat wordt wel weer drie maanden.
Dat hoop ik niet, maar dat verwacht ik.
De horeca was vorig jaar in oktober al gesloten hè. Ik in dec en ben ruimt 4 maanden gesloten geweest.Go hard or go home![]()
thuis, is dat niet gewoon omdat besmette mensen dat maar invullen om er vanaf te zijn?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Sportscholen 1,2%
En serieus na alle ellende en heel veel besmettingen om me heen, mn gym is nooit een bron geweest. Nog steeds, school, werk en thuis.![]()
Maart 2020 belde.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
Zou met zo'n chloorspuit door de straten gaan niet werken?![]()
Die geven hun stokje ook graag door aan de Fransen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gisteravond werd Sint Maarten gevierd in het kleine Duitse stadje waar ik woon, inclusief vuurwerk en een lampionnentocht door de straten met een fanfare. Op een handjevol mensen met mondkapjes na was het oude normaal weer terug. De Duitsers zijn wel klaar met hun rol van gidsland..."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Wij hebben thuis binnen no time weer het reserveringssysteem voor onze hond in de lucht. We gaan dit jaar wel met QR code werken. 2G. Onze hond is zelf niet gevaccineerd en valt in de kwetsbare groep. Geen risico nemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tijd om toch een hond in huis te halen.![]()
Ja je kunt het toch opnieuw proberen? Alles om maar te laten zien dat de overheid aan het werk is om corona de wereld uit te helpen.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nee, hoor dan van mensen dat ze het hebben opgelopen op een feestje of visite. Thuis of bij iemand thuis.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
thuis, is dat niet gewoon omdat besmette mensen dat maar invullen om er vanaf te zijn?Go hard or go home![]()
Zouden twee mondkapjes niet werken? Gewoon voor de zekerheid?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
3 Maanden was inderdaad nog te positief gedacht, ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Weer 3 maanden?
De horeca was vorig jaar in oktober al gesloten hè. Ik in dec en ben ruimt 4 maanden gesloten geweest.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
ik vind dat vreemd omdat er veel meer thuis etentjes/feestjes waren toen de horeca dicht wasquote:Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, hoor dan van mensen dat ze het hebben opgelopen op een feestje of visite. Thuis of bij iemand thuis.![]()
2 mondkapjes, 2 vaccins, 1 booster en een alcoholverbod en ik denk dat je safe bent.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
Zouden twee mondkapjes niet werken? Gewoon voor de zekerheid?
Maar ja, in huize Marino waart het ook al rond. Niemand is safe.
Go hard or go home![]()
Horeca heeft zich grotendeels aan de maatregelen gehouden sinds het beginquote:Op donderdag 11 november 2021 11:46 schreef Benny het volgende:
Horeca neemt een loopje
OMT-logica![]()
Nee die hebben geen landelijk beleid en de deelstaten mogen zelf bepalen welke maatregelen ze tegen corona nemen. Ta en wat de Fransen aangaat ik zou zeggen maar van de Rijn weer een grens en schrijf alles daaronder af.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die geven hun stokje ook graag door aan de Fransen.Maar dat is off topic verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Als het kopje 'bezoek' er ook tussen staat, dan betekent thuis toch gewoon besmettingen binnen een gezin? Dus 1 loopt het op op werk/bezoek/school/feest, en besmet huisgenoten?
Dat zijn ook lastig te voorkomen besmettingen, lijkt mij.![]()
In beweging blijven moeten we niet willen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:15 schreef DonDruiper het volgende:
Hoe zit het met buitensporten en sportwedstrijden? Ook aan banden?![]()
Op je buik op de bank.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In beweging blijven moeten we niet willen.
Kun je vast oefenen.Go hard or go home![]()
Zag net ik m’n insta allemaal carnavalsgekkies die nu hutje mutje in de kroeg staan
Lockdown incoming![]()
Met iemand er nog bij?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Op je buik op de bank.
Kun je vast oefenen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dit lijkt me fantastisch, lekker in juli op vakantie in het laagseizoen voor iedereen die geen wandelende parasieten heeftquote:Op donderdag 11 november 2021 12:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Tijdelijke Wet Coronabestrijding maar inruilen voor een permanente dan. Festivals en cafébezoek voortaan alleen nog als er geen r en geen i in de maand zit, en de 12 weken schoolvakantie doen we van half november tot eind februari.![]()
@Charz
![]()
Dan zou de QR niet werken?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:17 schreef jigggy het volgende:
Zag net ik m’n insta allemaal carnavalsgekkies die nu hutje mutje in de kroeg staan
Lockdown incoming![]()
Voor mezelf sprekend hoop ik dat de volgende zaken niet gesloten/verboden/geannuleerd worden:
- Sportschool
- Niet-essentiële winkels
- Vuurwerkshow einde van de maand
- Vuurwerk Oud & Nieuw![]()
Dat mag ook gewoon?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:17 schreef jigggy het volgende:
Lockdown incoming![]()
Madquote:Op donderdag 11 november 2021 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Bizar hoe onze regering het weer doet. De maatregelen worden weer gelekt, die korte twee weken is een grove leugen en iedereen weet het en dan verbaasd zijn dat een substantieel deel van Nederland geen vertrouwen in de rest van je beleid heeft en zich niet laat prikken. En maar boos zijn als onze idiote lavendelsnuiver gaat vissen naar stemmers in het stinkende moeras dat je zelf hebt gemaakt.![]()
Ook daar het beproefde recept, twee weken verlenging waarna gezegd kan worden dat het "effect wel zichtbaar is" maar er nog 2 weken nodig zijn. En dan nog een keer 2 weken.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies op tijd om de buitenlesactiviteiten nog af te gelasten die altijd in die weken gepland staan. Schoolkinderen die leuke dingen doen, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Overigens duurde die verlengde schoolvakantie afgelopen winter tot ruim na carnaval.
Maar hee, wie wil dat nou niet, gratis verlenging van zijn vakantie![]()
![]()
Als het amateurvoetballen stopt ga ik rellen.![]()
Naja paar weken extra winterstop kan wel en dan ben ik nog coulant![]()
Waarheid.quote:KNVB: 'Stadion veiliger dan thuis voetbal te kijken'
Ook de voetbalbond KNVB heeft gereageerd op het OMT-advies, waarin naar verluidt ook staat dat de maximale groepsgrootte moet worden aangepast. De bond zegt te begrijpen dat de huidige besmettingscijfers om nieuwe maatregelen vragen en wacht het besluit van het kabinet af. Toch zijn maatregelen rond voetbalwedstrijden volgens een KNVB-woordvoerder niet de oplossing, mocht het OMT dat adviseren en het kabinet daartoe besluiten.
"Dit bevestigen ook de cijfers van het RIVM en GGD: 90 procent van de besmettingen vinden thuis, op het werk of op bezoek bij vrienden of familie plaats", zegt de woordvoerder. "Het is dus veiliger om een wedstrijd te bezoeken, dan thuis mensen te ontvangen. Je zit 90 minuten op je plek in de buitenlucht en altijd in combinatie met een goede check van het coronatoegangsbewijs."
"Daarom zullen volgens de KNVB beperkende maatregelen voor stadionbezoek weinig effect hebben op de besmettingscijfers", vervolgt de woordvoerder. "Het kan zelfs een negatief effect hebben omdat mensen elkaar thuis gaan opzoeken om voetbal te kijken zonder controles."
De woordvoerder zegt coronatoegangsbewijzen altijd gecontroleerd worden voor de ingang van stadions. "Anders kom je er gewoon niet in. We hebben volop meegewerkt aan de fieldlabs en daarna de pilots met coronatestbewijs. Hierdoor hebben we (wetenschappelijke) kennis en ervaring opgedaan die we ook met andere sectoren delen. Daarmee is het betaald voetbal onderdeel van de oplossing, niet het probleem."VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik denk dat er vooral veel ouders zijn die geen verlenging van de vakantie van hun snotjong willen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook daar het beproefde recept, twee weken verlenging waarna gezegd kan worden dat het "effect wel zichtbaar is" maar er nog 2 weken nodig zijn. En dan nog een keer 2 weken.
Maar hee, wie wil dat nou niet, gratis verlenging van zijn vakantie![]()
Gewoon met een tent in de tuin gaan liggen, heb je ook gelijk goede ventilatiequote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Waarheid als een koe.quote:
Dus we gaan halve maatregelen veels te laat gebruiken om vervolgens de bron van besmettingen te versterken.
Willen ze meer of minder besmettingen?![]()
Veiliger voor een besmetting misschien wel, maar met al die rellen op de tribunes de laatste tijd niet echtquote:
_____
Beetje klepperij hoort erbij toch.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Veiliger voor een besmetting misschien wel, maar met al die rellen op de tribunes de laatste tijd niet echtVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
"Henk ligt in het ziekenhuis"quote:Op donderdag 11 november 2021 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje klepperij hoort erbij toch.
-Oh heeft die corona?
"Nee hij heeft een hoekvlag door zijn ribben gehad"Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Laten zien dat je iets doet is belangrijker dan de gevolgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:23 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Dus we gaan halve maatregelen veels te laat gebruiken om vervolgens de bron van besmettingen te versterken.
Willen ze meer of minder besmettingen?![]()
Via Thuisbezorgd.nl komt anders wel een besmette Yorick jouw vreten brengen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Mijn huis is nog nooit ingestort anders![]()
Sport verbroedert.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Henk ligt in het ziekenhuis"
-Oh heeft die corona?
"Nee hij heeft een hoekvlag door zijn ribben gehad"Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Daar heb je een punt mijn bestequote:Op donderdag 11 november 2021 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is er een reden om niet mad te zijn?![]()
Sinterklaas afschaffen is de oplossing voor die pietendiscussie:
https://www.trouw.nl/binn(...)n-doorgaan~b760f074/![]()
Letterlijk 1 week aan asielinstroom in het ziekenhuis en het systeem voor 17 miljoen kraakt. Hoe kansloos is dat?quote:![]()
Oplossing gevonden, het kabinet moet asielzoekers uit zetten.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Letterlijk 1 week aan asielinstroom in het ziekenhuis en het systeem voor 17 miljoen kraakt. Hoe kansloos is dat?![]()
Dat is overmorgen.. in tientallen steden.. dat kun je gewoon nu niet meer verbieden.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:27 schreef zipcon het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)n-doorgaan~b760f074/Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De ratelpiek staat nog niet op het dashboard.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden met de ratel op thuistribune hebben gezeten denk je?![]()
Dat is ook het enige voordeel, dat je van die Pieten-discussie af bent, wat mij betreft.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:27 schreef zipcon het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)n-doorgaan~b760f074/Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Daag ze niet uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is overmorgen.. in tientallen steden.. dat kun je gewoon nu niet meer verbieden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar een kinderfeest door verdwijnt. Alles wat het leven leuk maakt, moet verdwijnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is ook het enige voordeel, dat je van die Pieten-discussie af bent, wat mij betreft.![]()
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.![]()
Midlife crisis, had je die wel meegenomen?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.Go hard or go home![]()
Alleen maar crisis, het leven wordt er niet leuker op.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.![]()
Toupet met cabriocrisis?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Midlife crisis, had je die wel meegenomen?![]()
O, ja, die ook nog.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Midlife crisis, had je die wel meegenomen?![]()
je vergeet de energriecrisis nog.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Daar heb je wel gelijk in, maar het is eigenlijk allang geen feest meer met dat geruzie de hele tijd.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar een kinderfeest door verdwijnt. Alles wat het leven leuk maakt, moet verdwijnen.
Ze schaffen het ook niet echt af hoor, alleen vanwege Corona.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Na het zuur komt het zuur.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De horecasluiting werd ook een halfuurtje van te voren aangekondigd.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is overmorgen.. in tientallen steden.. dat kun je gewoon nu niet meer verbieden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Een cabrio kopen heeft helemaal niks te maken met een midlifecrisis, dat is gewoon hartstikke leuk en daarmee klaarquote:![]()
![]()
Ja vind je? Of is je midlifecrisis wat vroeger dan verwacht begonnen?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een cabrio kopen heeft helemaal niks te maken met een midlifecrisis, dat is gewoon hartstikke leuk en daarmee klaar![]()
![]()
Cabrio boomer gespot!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een cabrio kopen heeft helemaal niks te maken met een midlifecrisis, dat is gewoon hartstikke leuk en daarmee klaar![]()
Maar al die artsen en apothekers kunnen we goed gebruiken!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:30 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Oplossing gevonden, het kabinet moet asielzoekers uit zetten.![]()
Zou mevrouw Marino misschien stiekem de deur uit gegaan zijn om even niet maar het eeuwige gezanik van haar in huis mondkapjes dragende cijfertjesjunk te hoeven luisteren?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
2 mondkapjes, 2 vaccins, 1 booster en een alcoholverbod en ik denk dat je safe bent.
Maar ja, in huize Marino waart het ook al rond. Niemand is safe.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
Zou met zo'n chloorspuit door de straten gaan niet werken?
Ik zou even heel erg gaan uitkijken nu, mannetjequote:Op donderdag 11 november 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja vind je? Of is je midlifecrisis wat vroeger dan verwacht begonnen?![]()
![]()
Ik niet maar men vond mij altijd een doemdenker.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
Ach, mijn auto heeft een panoramadak. Dat is een soort armoedige cabrio. Ik kijk uit naar mn midlife crisis, eindelijk een excuus om een nieuwe motor te kopenquote:Op donderdag 11 november 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou even heel erg gaan uitkijken nu, mannetje![]()
![]()
Als het aan onze grote vriend Bruls ligt wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is overmorgen.. in tientallen steden.. dat kun je gewoon nu niet meer verbieden.![]()
Vlammenwerper is effectiever denk ik hoor, heb je ook het visuele aspect erbijquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Thuisblijven verbieden!quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vuurwerkverbod ligt ook weer op tafel!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:27 schreef zipcon het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)n-doorgaan~b760f074/
Die kun je vast opschrijven ja, die is wel binnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vuurwerkverbod ligt ook weer op tafel![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Waarom is Henk in vredesnaam in het ziekenhuis opgenomen? Als je geen corona hebt ben je nl. kerngezond en heb je niets in een ziekenhuis te zoeken. Henk zal wel zo'n vervelende hypochonder zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Henk ligt in het ziekenhuis"
-Oh heeft die corona?
"Nee hij heeft een hoekvlag door zijn ribben gehad"“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Evenementen schrappen..
Wat valt onder evenementen?
Binnen en buiten?
Zoveel vragen..Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Een leuk leven is pure decadentie, dat hoort niet thuis in het nieuwe normaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar een kinderfeest door verdwijnt. Alles wat het leven leuk maakt, moet verdwijnen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Mijn auto is roze.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach, mijn auto heeft een panoramadak. Dat is een soort armoedige cabrio. Ik kijk uit naar mn midlife crisis, eindelijk een excuus om een nieuwe motor te kopen
Ik ben heel confident in mijn identiteit.![]()
![]()
Ja, denk het wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je besmet raakt op een huisfeestje, valt dat dan onder feesten of thuis?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ah, vandaar dat sportstukje op de uitlaat waar nog een vuist in past.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn auto is roze.
Ik ben heel confident in mijn identiteit.![]()
Dingen die je de komende weken/maanden kunt verwachten:
- Willie op de foto met een ongevaccineerde binnen anderhalve meter op vakantie
- Grapperhaus huilend nadat hij op een illegaal georganiseerd feestje is gesignaleerd
- De Jonge die zorgmedewerkers toezingt met een kerstliedje
- Rutte die een nieuwe crisis introduceert
Zin in![]()
Sinterklaas die een verzorgingstehuis om zeep helpt.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:49 schreef Benny het volgende:
Dingen die je de komende weken/maanden kunt verwachten:
- Willie op de foto met een ongevaccineerde binnen anderhalve meter op vakantie
- Grapperhaus huilend nadat hij op een illegaal georganiseerd feestje is gesignaleerd
- De Jonge die zorgmedewerkers toezingt met een kerstliedje
- Rutte die een nieuwe crisis introduceert
Zin in![]()
Sinterklaas is dan ook een kindervriend, geen bejaardenvriend.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sinterklaas die een verzorgingstehuis om zeep helpt.![]()
Dat zou niet voor het eerst zijn, daar heeft België ervaring mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sinterklaas die een verzorgingstehuis om zeep helpt.![]()
Was dat niet vorig jaar in Belgie gebeurd?quote:Op donderdag 11 november 2021 13:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sinterklaas die een verzorgingstehuis om zeep helpt.
#oldnews
edit @chratnox godverdomme!![]()
![]()
Die heeft gewoon gezegd dat ze even wegging om een teststaafje door haar 'neus' te laten stoppenquote:Op donderdag 11 november 2021 13:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zou mevrouw Marino misschien stiekem de deur uit gegaan zijn om even niet maar het eeuwige gezanik van haar in huis mondkapjes dragende cijfertjesjunk te hoeven luisteren?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat was toch ook wel weer een fenomenaal stukje nieuwsquote:Op donderdag 11 november 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou niet voor het eerst zijn, daar heeft België ervaring mee.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
"Hey lieverd, ik ben eventjes weg. Ik moet even een harde staaf door één van mijn lichaamsopeningen halen om wat lichaamsvocht op te nemen."quote:Op donderdag 11 november 2021 13:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Die heeft gewoon gezegd dat ze even wegging om een teststaafje door haar 'neus' te laten stoppen![]()
Er zou niets aan de hand zijn als we gewoon gingen leven met het virus!
Dit is echt van de rijksoverheidquote:?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dat waren 18 doden in België van de Sint:
https://www.hln.be/mol/al(...)p-gevraagd~ad91dbaa/
Deze keer heeft Sint een coronapas.![]()
Binnenkort mag het OMT denk ik ook meebeslissen over de wooncrisis en de klimaatcrisis.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.Makkelijk eerste![]()
Ook wel een TV special waardig vind ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was toch ook wel weer een fenomenaal stukje nieuws
Aweeeeel, oma, komt u subiet es op d'n schoot van Sint zitten? Nee nee u hoeft gene schrik te hebben, Allez, Sint is gezond hoor, ben nie voor niets zo oud geworden! *HATSJOE*
![]()
![]()
Mag ook wel. Als Sinterklaas op de IC opgenomen wordt gaat de gemiddelde leeftijd van alle coronapatiënten op de IC naar 320.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:58 schreef zipcon het volgende:
Dat waren 18 doden in België van de Sint:
https://www.hln.be/mol/al(...)p-gevraagd~ad91dbaa/
Deze keer heeft Sint een coronapas.![]()
Ja dit is echt helaasquote:Op donderdag 11 november 2021 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is echt van de rijksoverheid?
Makkelijk eerste![]()
Nou eens kijken wat de ziekenhuisopnames daar gaan doen.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Alleen niet lang genoeg.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of gewoon de conclusie dat vaccins maar matigjes werken.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 13:22 schreef Caland het volgende:
90 procent van de besmettingen vinden thuis, op het werk of op bezoek bij vrienden of familie plaats", zegt de woordvoerder. "Het is dus veiliger om een wedstrijd te bezoeken, dan thuis mensen te ontvangenHoeveel minuten is men thuis. En hoeveel minuten zit men in een voetbalstadion.quote:90 procent van de besmettingen vinden thuis, op het werk of op bezoek bij vrienden of familie plaats", zegt de woordvoerder. "Het is dus veiliger om een wedstrijd te bezoeken, dan thuis mensen te ontvangen
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik ben benieuwd naar de protesten als 2G ingevoerd gaat worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het OMT denkt na om Sinterklaas dit te laten overlijden aan corona. Een goedheiligman past immers niet meer in deze tijd. Beter is het om een viroloog als kindervriend te introduceren. Om ook van de pietendiscussie af te zijn krijgt deze nieuwe kindervriend hulp van verpleegkundigen. Ab Osterhaus heeft inmiddels aangeboden om de centrale rol op zich te nemen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 14:05 schreef OProg het volgende:
Het OMT denkt na om Sinterklaas dit te laten overlijden aan corona. Een goedheiligman past immers niet meer in deze tijd. Beter is het om een viroloog als kindervriend te introduceren. Om ook van de pietendiscussie af te zijn krijgt deze nieuwe kindervriend hulp van verpleegkundigen. Ab Osterhaus heeft inmiddels aangeboden om de centrale rol op zich te nemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik lag dubbel hier.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:05 schreef OProg het volgende:
Het OMT denkt na om Sinterklaas dit te laten overlijden aan corona. Een goedheiligman past immers niet meer in deze tijd. Beter is het om een viroloog als kindervriend te introduceren. Om ook van de pietendiscussie af te zijn krijgt deze nieuwe kindervriend hulp van verpleegkundigen. Ab Osterhaus heeft inmiddels aangeboden om de centrale rol op zich te nemen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Uit het feit dat covid in Noord-Korea niet voorkomt blijkt maar weer dat het zingen van het volkslied bij aanvang van de dag en een portret van van de Grote Leider de beste bescherming bieden tegen Het Virus.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 14:05 schreef OProg het volgende:
Het OMT denkt na om Sinterklaas dit te laten overlijden aan corona. Een goedheiligman past immers niet meer in deze tijd. Beter is het om een viroloog als kindervriend te introduceren. Om ook van de pietendiscussie af te zijn krijgt deze nieuwe kindervriend hulp van verpleegkundigen. Ab Osterhaus heeft inmiddels aangeboden om de centrale rol op zich te nemen.Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan. Hij brengt ons nu niemand, want quarantaine komt eraan.
..
Zijn Piet staat te lachen en roept ons reeds toe:
Wie thuisblijft krijgt QR-codes, wie weggaat de roe.![]()
Vorig jaar juni ofzo waren er ook een stel virologen die vonden dat we de maatregelen moesten handhaven “uit respect voor het virus”.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:06 schreef -XOR- het volgende:
Uit het feit dat covid in Noord-Korea niet voorkomt blijkt maar weer dat het zingen van het volkslied bij aanvang van de dag en een portret van van de Grote Leider de beste bescherming bieden tegen Het Virus.
Misschien moeten we overal standbeelden neerzetten en eerbiedig bloemen leggen. Dan zal het virus ons wellicht genadig zijn.![]()
mijn knie operatie voor volgende week is afgelast, ben al een half jaar aan het wachten ivm de vorige wachtlijsten![]()
Zat er aan te komen helaas, wel kut voor jequote:Op donderdag 11 november 2021 14:09 schreef byah het volgende:
mijn knie operatie voor volgende week is afgelast, ben al een half jaar aan het wachten ivm de vorige wachtlijsten
_____
balen..quote:Op donderdag 11 november 2021 14:09 schreef byah het volgende:
mijn knie operatie voor volgende week is afgelast, ben al een half jaar aan het wachten ivm de vorige wachtlijstenAlius aliud dicit![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 14:09 schreef byah het volgende:
mijn knie operatie voor volgende week is afgelast, ben al een half jaar aan het wachten ivm de vorige wachtlijsten
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Zeker. We weten meer over een week of tweequote:Op donderdag 11 november 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou eens kijken wat de ziekenhuisopnames daar gaan doen.![]()
![]()
Ja, ho eens. Zo gaan we niet redeneren.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel minuten is men thuis. En hoeveel minuten zit men in een voetbalstadion.
We kunnen het beste zoveel mogelijk het huis uit. Als iedereen wat meer in de kroeg zou zijn, dan zouden we nu niet in de problemen zitten.
Het slechtste wat we nu kunnen doen is een lockdown. Iedereen in zijn huis, terwijl daar juist het meeste besmettingen plaatsvinden. OMT![]()
![]()
Een lockup? Je mag je huis niet in?quote:Op donderdag 11 november 2021 14:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, ho eens. Zo gaan we niet redeneren.
We kunnen het beste zoveel mogelijk het huis uit. Als iedereen wat meer in de kroeg zou zijn, dan zouden we nu niet in de problemen zitten.
Het slechtste wat we nu kunnen doen is een lockdown. Iedereen in zijn huis, terwijl daar juist het meeste besmettingen plaatsvinden. OMT![]()
Echt compleet waardeloos dit. Sterkte.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:09 schreef byah het volgende:
mijn knie operatie voor volgende week is afgelast, ben al een half jaar aan het wachten ivm de vorige wachtlijsten![]()
Er is geen coronacrisis, zorg crisis, financiele crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Er is alleen een pandemie van journalistiek zonder ethiek en integriteit die zoveel mogelijk clicks willen generen voor centjes en een overheid die zoveel mogelijk wilt dicteren. Je moet wat nu de Westerse wereld geen oorlogje meer kan voeren voor ome Sam.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
corona crisis, zorgcrisis, financiële crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Ik had mij de toekomst toch anders voorgesteld.
Er staan een half miljoen woningen vrij in Nederland (bron: FTM), de aarde is altijd warmer geworden, migranten? zorg gewoon voor een fatsoenlijk migratiebeleid tegen de extreme vergrijzing, stikstof is niet raar als de een op grootste land zijn na de VS dat vlees exporteert, zorg is bewust kapot gemaakt in de VS vragen zorgmedewerkers nu 1200$ per dienst omdat de zorgmedewerkers daar zijn ontslagen die niet gevaccineerd waren.![]()
![]()
Allemaal twee weken in een eigen tentje op anderhalve meter van een ander tentje voor de deur. Dat zal het virus leren.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een lockup? Je mag je huis niet in?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Huizenmarkt crisis!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
je vergeet de energriecrisis nog.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Voor Osterwaus zie ik om de een of andere reden eerder een rol als paashaas weggelegd.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:05 schreef OProg het volgende:
Het OMT denkt na om Sinterklaas dit te laten overlijden aan corona. Een goedheiligman past immers niet meer in deze tijd. Beter is het om een viroloog als kindervriend te introduceren. Om ook van de pietendiscussie af te zijn krijgt deze nieuwe kindervriend hulp van verpleegkundigen. Ab Osterhaus heeft inmiddels aangeboden om de centrale rol op zich te nemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Sommige vaccins.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of gewoon de conclusie dat vaccins maar matigjes werken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Grootste deel asielzoekers zijn Eritreers (IND 2017). Maar dat betekent niet dat ze in de horeca kunnen werken.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar al die artsen en apothekers kunnen we goed gebruiken!![]()
Jep.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is echt van de rijksoverheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nog nooit zoveel onzin in 1 post gezien.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:16 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Er is geen coronacrisis, zorg crisis, financiele crisis, migranten crisis, wooncrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis. Er is alleen een pandemie van journalistiek zonder ethiek en integriteit die zoveel mogelijk clicks willen generen voor centjes en een overheid die zoveel mogelijk wilt dicteren. Je moet wat nu de Westerse wereld geen oorlogje meer kan voeren voor ome Sam.
Er staan een half miljoen woningen vrij in Nederland (bron: FTM), de aarde is altijd warmer geworden, migranten? zorg gewoon voor een fatsoenlijk migratiebeleid tegen de extreme vergrijzing, stikstof is niet raar als de een op grootste land zijn na de VS dat vlees exporteert, zorg is bewust kapot gemaakt in de VS vragen zorgmedewerkers nu 1200$ per dienst omdat de zorgmedewerkers daar zijn ontslagen die niet gevaccineerd waren.![]()
Het maakt Ab niet uit, zo lang het maar een feest is waar de rode wijn rijkelijk kan vloeien.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor Osterwaus zie ik om de een of andere reden eerder een rol als paashaas weggelegd."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Poppodia en popfestivals "verbijsterd" over uitgelekt OMT-advies
Poppodia en popfestivals vinden dat het OMT-advies voor een lockdown van twee weken "de pijlen op het verkeerde doel" richt. Dat zegt de VNPF, de branchevereniging van de poppodia en -festivals van Nederland, in een verklaring. "Uit cijfers blijkt dat besmettingen vooral in familiaire kring en in horeca plaatsvinden. Niet in poppodia of bij evenementen."
"Het staat als een paal boven water dat de toename in besmettingen niet wordt veroorzaakt door bij de VNPF aangesloten organisaties. De concerten en evenementen worden professioneel georganiseerd en het coronatoegangsbewijs/de QR-code wordt overal strikt gecontroleerd", schrijft de vereniging.
De VNPF noemt het advies "symboolpolitiek" en zegt dat lockdowns en andere beperkende maatregelen voor nieuwe onzekerheid zorgen. Een ander bezwaar is dat het draagvlak voor de naleving en het gebruik van het coronatoegangsbewijs zou verminderen.
Of het OMT-advies echt wordt overgenomen, is nog niet duidelijk. Er is nu op het Catshuis weer overleg tussen de meest betrokken bewindslieden en de vaste adviseurs. Naast het Catshuisberaad zijn er nog allerlei andere besprekingen. Bijvoorbeeld vanavond tussen het kabinet en de burgemeesters.![]()
Mooi hoe al die mogelijk getroffen sectoren allemaal direct naar een ander sector wijzen
Onze regering is erg goed in groepen tegen elkaar opzetten![]()
Super kut. Het werd steeds spannender wat wel en wat niet door kon gaan. Balen dat je net te laat aan de beurt bent.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:09 schreef byah het volgende:
ik had gewoon nee gezegd, het gaat nu ff niet, moet gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:09 schreef byah het volgende:
Een stijging onder de oudere leeftijdsgroepen, die op zich geen problemen in de ziekenhuizen moeten opleveren. Dat zou de verwachting zijn denk ik, gebaseerd op alles wat we nu zien.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou eens kijken wat de ziekenhuisopnames daar gaan doen.![]()
Domme lockdownquote:Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef leolinedance het volgende:
Intelligente lockdown dus. Werkte vorige keer ook zo goedHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Daar luisteren ze echt niet naar.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik had gewoon nee gezegd, het gaat nu ff niet, moet gebeuren.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Uiteindelijk zal iedereen in contact met Corona komen. Met het echte probleem , de overbelasting van de zorg daar doen we al 2 jaar niets mee...... nauwelijks extra salaris en eerder verdere afbraak dan dat we de zorg op orde brengen.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:23 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi hoe al die mogelijk getroffen sectoren allemaal direct naar een ander sector wijzen
Onze regering is erg goed in groepen tegen elkaar opzettenblablablabla![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 14:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, sta eens op dan tegen die tiran.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Siiiiint van Dissel is uw nieuws alweer zo slecht?quote:Op donderdag 11 november 2021 14:05 schreef OProg het volgende:
Het OMT denkt na om Sinterklaas dit te laten overlijden aan corona. Een goedheiligman past immers niet meer in deze tijd. Beter is het om een viroloog als kindervriend te introduceren. Om ook van de pietendiscussie af te zijn krijgt deze nieuwe kindervriend hulp van verpleegkundigen. Ab Osterhaus heeft inmiddels aangeboden om de centrale rol op zich te nemen.
Want we zitten in een lockdown en die gaat nooit meer weg
En we testen, vaccineren, maar we zijn niet blij
Want er zijn ontelbare kwetsbaren bij“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het afbreken van de zorg is de grootste prestatie van de VVD dus snap wel dat ze niet willen toegeven dat daar het probleem zitquote:Op donderdag 11 november 2021 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal iedereen in contact met Corona komen. Met het echte probleem , de overbelasting van de zorg daar doen we al 2 jaar niets mee...... nauwelijks extra salaris en eerder verdere afbraak dan dat we de zorg op orde brengen.![]()
Stap eens over je eigen ego heen politici.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het afbreken van de zorg is de grootste prestatie van de VVD dus snap wel dat ze niet willen toegeven dat daar het probleem zitHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Hee die oneliner heb ik gemistquote:Op donderdag 11 november 2021 14:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het afbreken van de zorg is de grootste prestatie van de VVD dus snap wel dat ze niet willen toegeven dat daar het probleem zit.
![]()
hoor net van een zorgmedewerker dat ze dit jaar vier bonussen krijgt.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal iedereen in contact met Corona komen. Met het echte probleem , de overbelasting van de zorg daar doen we al 2 jaar niets mee...... nauwelijks extra salaris en eerder verdere afbraak dan dat we de zorg op orde brengen.![]()
Ze hebben gewoon gelijk. Het is daarnaast ongeveer de enige plek waar de QR wel goed gecontroleerd wordt, en weer wordt die sector aangepakt.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:22 schreef THEFXR het volgende:
Poppodia en popfestivals "verbijsterd" over uitgelekt OMT-advieswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En @Lenny_Leonard wacht nog steeds op zijn knaken!!!quote:Op donderdag 11 november 2021 14:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoor net van een zorgmedewerker dat ze dit jaar vier bonussen krijgt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Zie de maan schijnt door de bomen.
Makkers doe toch niet zo waus.
De intelligente lockdown is gekomen,
De lockdown van Ab Osterhaus
Vol verwachting klopt ons hart,
wie een QR krijgt, wie de gard.
Vol verwachting klopt ons hart,
wie een QR krijgt, wie de gard.quote:Dag Virloloogje,
dáág, dáág, dáág, dáág Verplegende Piet.
Dag Virloloogje,
dáág, dáág, luister naar ons afscheidslied."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Sommige zaken binnen een samenleving moeten gewoon publiek domein blijven en zijn niet te vrijuit te reguleren middels marktwerking. Zorg is daar een van.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hee die oneliner heb ik gemist.
blablablabla![]()
250 euro is toegezegd dacht ik, en dan die 1000. Welke nog meer dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 14:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoor net van een zorgmedewerker dat ze dit jaar vier bonussen krijgt.
1250 euro is verder ook niet het geld waarmee je mensen aan boord kan houden, tegenwoordig is dat drie keer tanken een maand boodschappen.blablablabla![]()
Is het 1250 netto of brutoquote:Op donderdag 11 november 2021 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
250 euro is toegezegd dacht ik, en dan die 1000. Welke nog meer dan?
1250 euro is verder ook niet het geld waarmee je mensen aan boord kan houden, tegenwoordig is dat drie keer tanken een maand boodschappen.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: