abonnement Unibet Coolblue
pi_202121337
quote:
OMT adviseert korte lockdown, vervolgens 2G; kabinet moet nog beslissen
Het OMT adviseert het kabinet "lockdown-achtige maatregelen" om de oplopende coronacijfers te bestrijden. Vanwege de ernst van de coronasituatie valt daar niet aan te ontkomen, melden bronnen rond het Outbreak Management Team tegen de NOS. Volgens de bronnen adviseert het OMT een lockdown van zo'n twee weken.

In die periode zouden evenementen moeten worden geschrapt en zouden bioscopen en theaters dicht moeten. Naar verluidt staat in het advies ook om de sluitingstijden voor de horeca en de groepsgrootte aan te passen. Volgens het OMT kunnen de scholen wel open blijven.

'Geen QR-code meer voor negatief getesten'
Na de korte lockdown zouden mensen geen QR-code meer kunnen krijgen als ze getest zijn. Nu is het nog zo dat bezoekers bijvoorbeeld een café in kunnen als ze twee keer zijn gevaccineerd, als ze corona hebben gehad of als ze negatief zijn getest. Volgens bronnen adviseert het OMT na de lockdown die laatste mogelijkheid te schrappen. Zo'n '2G-regel' is in andere landen al ingevoerd.

Als het kabinet het advies over een korte lockdown niet opvolgt, zijn volgens het OMT andere langdurige maatregelen nodig. Dan zou bijvoorbeeld de verplichte anderhalve meter afstand weer moeten terugkeren.

Catshuisberaad
Of deze maatregelen echt worden genomen, is nog niet duidelijk. Vanochtend is er op het Catshuis weer overleg tussen de meest betrokken bewindslieden en de vaste adviseurs. Ook zijn er nog allerlei andere overleggen.

Morgenavond is er weer een persconferentie van demissionair premier Rutte en minister De Jonge.
Here we go again... :{
  donderdag 11 november 2021 @ 09:46:25 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202121372
De wappies hebben weer gelijk *O*
Man of Steal.
pi_202121389
De maatregel die je wist dat zou komen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202121396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef SuperNeger het volgende:
De wappies hebben weer gelijk *O*
En zijn tevens de oorzaak -O-
  donderdag 11 november 2021 @ 09:47:54 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202121401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef DW457 het volgende:

[..]
En zijn tevens de oorzaak -O-
Dit nog steeds geloven _O- mijn god
Man of Steal.
pi_202121411
Een lockdown waarbij de bios en het theater dicht gaan? En een vroege sluitingstijd en maximale groepsgrootte? Nou nou, poe hee.
pi_202121426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dit nog steeds geloven _O- mijn god
Volgens mij zit jij anders nog steeds op het 't-is-maar-een-griepje-niveau, dus echt serieus neem ik jou niet :*
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:49:32 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_202121428
2G _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_202121439
Kunnen we alsjeblieft gewoon al die wappies uit gaan sluiten?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 11 november 2021 @ 09:51:16 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202121457
Altijd weer die wappies. Als je je laat vaccineren kan je geen corona krijgen en verspreiden. Je hebt immers een qr code.
Man of Steal.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 11 november 2021 @ 09:52:32 #11
186611 Haags
pi_202121482
Blijft lastig he, toegeven dat de QR pas niet werkt.
Zonder wrijving geen glans
pi_202121484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dit nog steeds geloven _O- mijn god
Leg uit, beste jongen. Hoe komt het dat de ziekenhuizen volstromen? En wat zou het kabinet daartegen moeten doen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202121485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef SuperNeger het volgende:
Altijd weer die wappies. Als je je laat vaccineren kan je geen corona krijgen en verspreiden. Je hebt immers een qr code.
Dat is het punt niet.

Als niemand gevaccineerd was zaten we nu dik in de shit. Dus take one for the team, of jank niet en ga je thuis lekker vermaken.
pi_202121506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef SuperNeger het volgende:
De wappies hebben weer gelijk *O*
Ook normaal denkende mensen zagen dit wel aankomen de afgelopen tijd.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:54:00 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202121516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Leg uit, beste jongen. Hoe komt het dat de ziekenhuizen volstromen? En wat zou het kabinet daartegen moeten doen?
Omdat ze steeds minder en minder plekken beschikbaar maken in het ziekenhuis.
Man of Steal.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 november 2021 @ 09:55:32 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202121546
Hoera, nog moeilijker maken voor niet-EU-mensen door zelfs nota bene negatieve tests niet meer toe te staan. Top!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202121547
Van de week las ik dat het vooral kinderen van 10 tot 15 jaar waren die oververtegenwoordigd waren in de besmettingscijfers?
Als dat klopt, waarom dan geen nieuwe maatregelen qua school ?

Maar goed, draagvlak wordt minder, merk het aan mezelf.
pi_202121562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Omdat ze steeds minder en minder plekken beschikbaar maken in het ziekenhuis.
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 november 2021 @ 09:56:40 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202121563
Het schijnt dat gereformeerden en allochtonen minder vaak gevaccineerd zijn. Gaan we iets doen aan de kerken en moskeeën? Nee! We pakken de bioscopen en de kroegen aan.

De acties lijken willekeurig, maar zijn dat niet. Gelovigen durven ze geen strootje in de weg te leggen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:56:46 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202121565
2G goden
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202121585
:')

Eerst is t kort om het te verkopen en daarna wordt het verlengd verlengd en nog een keer tot juni volgend jaar

Fuck. Off.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Haags het volgende:
Blijft lastig he, toegeven dat de QR pas niet werkt.
Niet alleen de pas. Het hele beleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:58:31 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202121590
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, nog moeilijker maken voor niet-EU-mensen door zelfs nota bene negatieve tests niet meer toe te staan. Top!
2G is om ongevaccineerden te beschermen, niet om te voorkomen dat ze gaan spreiden. De huidige situatie slaat eigenlijk helemaal nergens op en is hooguit een ontmoediging om ongevaccineerd te blijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202121602
Doe maar twee maanden, dan weet je zeker dat het enig effect heeft.
En misschien eens kijken wat Portugal beter doet dan wij.

Een valse QR-code is heel makkelijk op de kop te tikken dus het systeem is lek als een mandje.

Hoe je aan een vals vaccinatiebewijs komt? ,,Je betaalt een paar honderd euro, via via, en dan vult iemand bij de GGD in dat je gevaccineerd bent'', legt een man uit. Meer details wil hij niet geven. Die paar honderd euro leverden hem wel een QR-code op waarmee hij in het vliegtuig naar zijn vakantieadres kon stappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-opgepakt~a568eb2a/
https://www.nu.nl/tech/61(...)-valse-qr-codes.html
pi_202121699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef DW457 het volgende:

[..]
En zijn tevens de oorzaak -O-
Geeft niets, in het zelfde advies staat na die lockdown het invoeren van de 2G maatregel

uitsluiten die hap _O-

Kijken of ze dan nog zo kunnen lachen :')

Al die gedeelde nep test bewijzen in 1 klap onbruikbaar _O_
pi_202121751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
En misschien eens kijken wat Portugal beter doet dan wij.
Dat is niet zo moeilijk, 98% is gevaccineerd: https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/

Maar nee, omdat hier veel te weel wappies rondlopen, moet iedereen er onder lijden. En dat kansloze beleid van de overheid m.b.t. het tekort aan zorgpersoneel en maatregelen tegen de wappies helpt ook niet mee.
pi_202121788
Waarom moeten de bioscopen en theaters (weer) dicht? Mondkapjes en 1,5 meter-afstand helpen toch?

Logica ontbreekt mij.
pi_202121821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:56 schreef thedeedster het volgende:
Het schijnt dat gereformeerden en allochtonen minder vaak gevaccineerd zijn. Gaan we iets doen aan de kerken en moskeeën? Nee! We pakken de bioscopen en de kroegen aan.

De acties lijken willekeurig, maar zijn dat niet. Gelovigen durven ze geen strootje in de weg te leggen.
Precies. Alsof zo'n virus zich ook maar iets aantrekt van geloof of ras. Maar de overheid durft het beestje niet bij de naam te noemen want grondwet, racisme en discriminatie. Drie woorden waar dat virus trouwens ook geen fuck om geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Saekerhett op 11-11-2021 14:50:44 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 november 2021 @ 10:12:14 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202121843
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
2G is om ongevaccineerden te beschermen, niet om te voorkomen dat ze gaan spreiden. De huidige situatie slaat eigenlijk helemaal nergens op en is hooguit een ontmoediging om ongevaccineerd te blijven.
Uh, is goed, maar volgens mij quote je de verkeerde post :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202121847
Godverdomme wat een kutzooi pfff. Allemaal door die klote gevaccineerden die als een stel mongolen naar Andre Hazes Live in Avas gaan hossen of weet ik hoe die crap heet. Als die kneuzen zich nou ook eens aan de regels zouden houden zoals de ongevaccineerden dan zouden we niet in deze shitzooi zitten
pi_202121893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Godverdomme wat een kutzooi pfff. Allemaal door die klote gevaccineerden die als een stel mongolen naar Andre Hazes Live in Avas gaan hossen of weet ik hoe die crap heet. Als die kneuzen zich nou ook eens aan de regels zouden houden zoals de ongevaccineerden dan zouden we niet in deze shitzooi zitten
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat de tweekampen gevaccineerden-ongevaccineerden en ikhoumeaanderegelsmensen-ikhoumenietaanderegelsmensen flink door elkaar lopen, of niet?
pi_202121925
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat de tweekampen gevaccineerden-ongevaccineerden en ikhoumeaanderegelsmensen-ikhoumenietaanderegelsmensen flink door elkaar lopen, of niet?
Ach schei toch uit. Ik ben helemaal klaar met al die simpele kutmongolen die persé naar Turkije willen, naar Hardfest, carnavel en weet ik wat voor egoistische andere crap. We zitten in een PANDEMIE. Fuck al die nonsens en maak eens pas op plaats. Maar nee hoor, we zijn gevaccineerd DUS we mogen alles weer doen wat we willen. Wat een debiliteit. Stel egoisten en simpele zielen! :r
  donderdag 11 november 2021 @ 10:16:24 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202121937
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dit nog steeds geloven _O- mijn god
Het is niet geloven maar een feit. De meeste mensen op de IC zijn ongevaccineerd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202121974
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is niet geloven maar een feit. De meeste mensen op de IC zijn ongevaccineerd.
En die worden keihard aangestoken door de onoplettende debiele gevaccineerde mensen. Want die weten niet eens of ze COVID hebben. Sterker, het boeit ze geen ene reet zolang ze maar kunnen hossen en zuipen. :r Heerlijk die lockdown. Lekker keihard voelen met zijn allen.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:18:23 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202121987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Godverdomme wat een kutzooi pfff. Allemaal door die klote gevaccineerden die als een stel mongolen naar Andre Hazes Live in Avas gaan hossen of weet ik hoe die crap heet. Als die kneuzen zich nou ook eens aan de regels zouden houden zoals de ongevaccineerden dan zouden we niet in deze shitzooi zitten
Als iedereen voor zover mogelijk gevaccineerd zou zijn was er geen probleem. Je legt du schuld bij de verkeerde mensen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202121994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ach schei toch uit. Ik ben helemaal klaar met al die simpele kutmongolen die persé naar Turkije willen, naar Hardfest, carnavel en weet ik wat voor egoistische andere crap. We zitten in een PANDEMIE. Fuck al die nonsens en maak eens pas op plaats. Maar nee hoor, we zijn gevaccineerd DUS we mogen alles weer doen wat we willen. Wat een debiliteit. Stel egoisten en simpele zielen! :r
:')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202122012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als iedereen voor zover mogelijk gevaccineerd zou zijn was er geen probleem. Je legt du schuld bij de verkeerde mensen.
Ja, want iedereen kan een vaccin krijgen. Of de boosters zijn nog niet nodig. Wel dus. En hoe krijgen deze mensen COVID? Door onoplettende kutmongolen die gewoon achteloos alles willen doen in een PANDEMIE, wAnT Ik BeN ToCh GeVacCiNeErD.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:19:50 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122015
Dankjewel stelletje wappies
pi_202122025
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ach schei toch uit. Ik ben helemaal klaar met al die simpele kutmongolen die persé naar Turkije willen, naar Hardfest, carnavel en weet ik wat voor egoistische andere crap. We zitten in een PANDEMIE. Fuck al die nonsens en maak eens pas op plaats. Maar nee hoor, we zijn gevaccineerd DUS we mogen alles weer doen wat we willen. Wat een debiliteit. Stel egoisten en simpele zielen! :r
Hou toch op man. Bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden zijn er mensen die zich wel en niet aan de regels houden. En er is niks mis met een tripje als je je netjes aan de (daar geldende) regels houdt en gevaccineerd bent....
  donderdag 11 november 2021 @ 10:22:11 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:17 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
En die worden keihard aangestoken door de onoplettende debiele gevaccineerde mensen. Want die weten niet eens of ze COVID hebben. Sterker, het boeit ze geen ene reet zolang ze maar kunnen hossen en zuipen. :r Heerlijk die lockdown. Lekker keihard voelen met zijn allen.
Klopt. Maar je niet vaccineren is derhalve net zo debiel natuurlijk. Want die kiezen er met uitzonderingen daargelaten bewust voor om ziek te worden vanwege een besmetting. Niet iets waar een gevaccineerde zich druk om zou moeten maken. Die moeten nu weer een lockdown ondergaan vanwege juist de (debiele) keuze van een niet gevaccineerde.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:22:17 #40
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_202122065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef DW457 het volgende:

[..]
En zijn tevens de oorzaak -O-
Jep :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_202122068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:20 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Hou toch op man. Bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden zijn er mensen die zich wel en niet aan de regels houden. En er is niks mis met een tripje als je je netjes aan de (daar geldende) regels houdt en gevaccineerd bent....
Blijkbaar dus wel gezien de cijfers dramatisch oplopen. De ongevaccineerde wappies moeten zich testen bij alle activiteiten. Dat is dus zo'n klein percentage dat andere mensen kan besmetten. Nee, dit komt door alle gevaccineerde 'bourgondische' vetzakken en egoistische debielen die onze samenleving rijk is. Stel dwazen bij elkaar.
pi_202122074
17 miljoen verschillende meningen en iedereen heeft gelijk, dus de ander rot maar op.

Lang leve Nederland w/
pi_202122077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ach schei toch uit. Ik ben helemaal klaar met al die simpele kutmongolen die persé naar Turkije willen, naar Hardfest, carnavel en weet ik wat voor egoistische andere crap. We zitten in een PANDEMIE. Fuck al die nonsens en maak eens pas op plaats. Maar nee hoor, we zijn gevaccineerd DUS we mogen alles weer doen wat we willen. Wat een debiliteit. Stel egoisten en simpele zielen! :r
Als iedereen gevaccineerd zou zijn, konden we ook probleemloos op vakantie, naar de kroeg en naar evenementen.

Wij gevaccineerden helpen kwakkelende ondernemers ook graag een handje. Als we overal weg zouden blijven, zou de crisis alleen maar dieper worden voor deze hardwekende mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202122091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt. Maar je niet vaccineren is derhalve net zo debiel natuurlijk. Want die kiezen er met uitzonderingen daargelaten bewust voor om ziek te worden vanwege een besmetting. Niet iets waar een gevaccineerde zich druk om zou moeten maken. Die moeten nu weer een lockdown ondergaan vanwege juist de (debiele) keuze van een niet gevaccineerde.
Nou en, die kneuzen kunnen toch niks meer zonder een test en dus nauwelijks meer mensen besmetten.
pi_202122096
Sommige vaccinaties zal je echt moeten verplichten.
Onze grondwet verneukt het land, in de tijd dat het geschreven werd, hadden ze dit soort situaties nooit kunnen bedenken, voorstellen of in het achterhoofd kunnen houden tijdens het opstellen.

Idem voor massa immigratie bijvoorbeeld, onze grondwet laat iedereen binnen, geeft ze allemaal evenveel rechten en zijn daardoor haast onmogelijk uit te zetten in de praktijk.. gewoon Corona test weigeren en hoppa.

Dit was nooit de bedoeling.
pi_202122102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als iedereen gevaccineerd zou zijn, konden we ook probleemloos op vakantie, naar de kroeg en naar evenementen.

Wij gevaccineerden helpen kwakkelende ondernemers ook graag een handje. Als we overal weg zouden blijven, zou de crisis alleen maar dieper worden voor deze hardwekende mensen.
Nee helemaal niet. Dan nog hadden we veel mensen die niet eens gevaccineerd konden worden. Of mensen waar de vaccins alweer uit aan het werken zijn zoals bij de ouderen. Thanks overheid voor de late boosters en thanks gevaccineerde kneuzen voor de totale schijt aan alles.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:25:11 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122124
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Blijkbaar dus wel gezien de cijfers dramatisch oplopen. De ongevaccineerde wappies moeten zich testen bij alle activiteiten. Dat is dus zo'n klein percentage dat andere mensen kan besmetten. Nee, dit komt door alle gevaccineerde 'bourgondische' vetzakken en egoistische debielen die onze samenleving rijk is. Stel dwazen bij elkaar.
Het OMT las ik komt daarom dus derhalve met een G2 advies. En een klein percentage? Je praat over zo een 1.8 miljoen mensen die ongevaccineerd zijn. En daaronder moet je dus de werkelijke asocialen zoeken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het OMT las ik komt daarom dus derhalve met een G2 advies. En een klein percentage? Je praat over zo een 1.8 miljoen mensen die ongevaccineerd zijn. En daaronder moet je dus de werkelijke asocialen zoeken.
Ja ik doelde op een klein percentage dat geen activiteiten onderneemt en zich dus niet laat testen. Het gros blijft sporten, uit eten e.d. en moet dus elke keer getest worden.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:25:59 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als iedereen gevaccineerd zou zijn, konden we ook probleemloos op vakantie, naar de kroeg en naar evenementen.

Wij gevaccineerden helpen kwakkelende ondernemers ook graag een handje. Als we overal weg zouden blijven, zou de crisis alleen maar dieper worden voor deze hardwekende mensen.
Precies. 14.gif
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:26:15 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122139
En ohja 2G moet er komen. Die ongevaccineerde wappies ruimen hun eigen troep maar op.
pi_202122163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Nee helemaal niet. Dan nog hadden we veel mensen die niet eens gevaccineerd konden worden. Of mensen waar de vaccins alweer uit aan het werken zijn zoals bij de ouderen. Thanks overheid voor de late boosters en thanks gevaccineerde kneuzen voor de totale schijt aan alles.
De groep die niet gevaccineerd kan worden is klein en zal zich niet in menigtes begeven zolang de pandemie voortduurt. Ben met wel je eens dat er haast moet worden gemaakt met boosters.

Maar de ongevaccineerden zijn nog steeds de veroorzakers van deze ellende. Als deze groep kleiner zou zijn, belanden er immers minder mensen in het ziekenhuis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 november 2021 @ 10:27:42 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122170
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja ik doelde op een klein percentage dat geen activiteiten onderneemt en zich dus niet laat testen. Het gros blijft sporten, uit eten e.d. en moet dus elke keer getest worden.
Ik vermijd dat wel. Want dat je als gevaccineerde ben je natuurlijk wel besmettelijk. Dus uitgaan en naar de kroeg maar nog even niet bijvoorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:07 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat is niet zo moeilijk, 98% is gevaccineerd: https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/

Maar nee, omdat hier veel te weel wappies rondlopen, moet iedereen er onder lijden. En dat kansloze beleid van de overheid m.b.t. het tekort aan zorgpersoneel en maatregelen tegen de wappies helpt ook niet mee.
Maar hoe komt het dat Portugal het wél voor elkaar krijgt?
pi_202122194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Blijkbaar dus wel gezien de cijfers dramatisch oplopen.
Jij hebt een hele bijzondere manier van conclusies trekken.

quote:
De ongevaccineerde wappies moeten zich testen bij alle activiteiten.
Nee, dat is dus niet zo. Voorbeeld:

https://www.rijksoverheid(...)elijke-bijeenkomsten

quote:
Corona en vrijheid van godsdienst of levensovertuiging
Er is regelmatig overleg met de verschillende koepels van geloofsgemeenschappen in Nederland. De koepels maken zelf afspraken over maatregelen in de kerk, moskee, synagoge of een ander gebedshuis om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en dragen deze afspraken uit naar hun achterban.
Nergens hoef je je te laten testen bij een kerk of moskee, want dat zou een probleempje vormen met de grondwet. Punt.

quote:
Dat is dus zo'n klein percentage dat andere mensen kan besmetten. Nee, dit komt door alle gevaccineerde 'bourgondische' vetzakken en egoistische debielen die onze samenleving rijk is. Stel dwazen bij elkaar.
Weer zo'n nietszeggende conclusie. Kom eens met cijfers dan in welke mate gevaccineerde 'bourgondische vetzakken en egoïstische debielen die onze samenleving rijk is', andere mensen besmetten?
pi_202122205
Hulde voor Oostenrijk. Die laten hun belangrijkste toeristenseizoen niet verneuken door die schijtwappies. Laat ons dat voorbeeld vooral volgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202122206
Misschien ook maar eens beter communiceren dat het huidige virus 100 keer besmettelijker is dan het begin-virus?
pi_202122213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Maar hoe komt het dat Portugal het wél voor elkaar krijgt?
Goeie vraag. Ik denk minder wappies en minder groeperingen die zich vanuit geloof zich niet laten vaccineren. En ze houden zich veel beter aan de regels dan wij hier in Nederland.
pi_202122218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:30 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Goeie vraag. Ik denk minder wappies en minder groeperingen die zich vanuit geloof zich niet laten vaccineren. En ze houden zich veel beter aan de regels dan wij hier in Nederland.
Want ik neem aan dat het daar ook niet verplicht was.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:31:10 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Hulde voor Oostenrijk. Die laten hun belangrijkste toeristenseizoen niet verneuken door die schijtwappies. Laat ons dat voorbeeld vooral volgen.
Inderdaad, die wappies mogen hun troep lekker helemaal zelf opruimen
pi_202122224
quote:
'Geen QR-code meer voor negatief getesten'
Mensen die kunnen aantonen dat ze gezond zijn worden geweerd uit de horeca. Besmette gevaccineerden zijn welkom. 8)7
  donderdag 11 november 2021 @ 10:31:32 #61
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202122230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
Doe maar twee maanden, dan weet je zeker dat het enig effect heeft.
En misschien eens kijken wat Portugal beter doet dan wij.

Een valse QR-code is heel makkelijk op de kop te tikken dus het systeem is lek als een mandje.

Hoe je aan een vals vaccinatiebewijs komt? ,,Je betaalt een paar honderd euro, via via, en dan vult iemand bij de GGD in dat je gevaccineerd bent'', legt een man uit. Meer details wil hij niet geven. Die paar honderd euro leverden hem wel een QR-code op waarmee hij in het vliegtuig naar zijn vakantieadres kon stappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-opgepakt~a568eb2a/
https://www.nu.nl/tech/61(...)-valse-qr-codes.html
je kan je ook laten vaccineren. Spaart je dus een paar honderd euro uit, en als bijkomende bonus ben je ook beter beschermd tegen covid19 én zijn de symptomen een stuk milder als je het toch nog krijgt.
pi_202122234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Hulde voor Oostenrijk. Die laten hun belangrijkste toeristenseizoen niet verneuken door die schijtwappies. Laat ons dat voorbeeld vooral volgen.
En dan dit lezen: https://www.nu.nl/coronav(...)-te-versoepelen.html

De Jonge. :') :r
  donderdag 11 november 2021 @ 10:31:57 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Mensen die kunnen aantonen dat ze gezond zijn worden geweerd uit de horeca. Besmette gevaccineerden zijn welkom. 8)7
Mensen die potentieel ziekenhuisbedden bezet houden worden geweerd. Veel effectiever.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:31:59 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien ook maar eens beter communiceren dat het huidige virus 100 keer besmettelijker is dan het begin-virus?
Wellicht helpt dat maar de complot denkers ga je daarmee niet overtuigen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122260
Blijkbaar vinden religieuzen het helemaal niet erg als ze ziek worden. Is het zó erg om religieus te zijn?
pi_202122262
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Mensen die kunnen aantonen dat ze gezond zijn worden geweerd uit de horeca. Besmette gevaccineerden zijn welkom. 8)7
Weer een voorbeeld van de overheid die totaal geen plan heeft en maar wat aanknoeit. Want ook al ben ik zelf pro-vaccineren, deze maatregel slaat natuurlijk inderdaad nergens op.
pi_202122271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Mensen die kunnen aantonen dat ze gezond zijn worden geweerd uit de horeca. Besmette gevaccineerden zijn welkom. 8)7
Meer bedoeld om vaccinatiedrang te versterken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 november 2021 @ 10:33:39 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, die wappies mogen hun troep lekker helemaal zelf opruimen
Misschien het Markermeer inpolderen en dat Baudet/Willem land maken met een muur er om heen? :
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:33:42 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien ook maar eens beter communiceren dat het huidige virus 100 keer besmettelijker is dan het begin-virus?
Ik ben meer voor het uitzenden van reclamespots van kreunende ongevaccineerden op de IC die spijt betuigen van hun gedrag.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:34:42 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Misschien het Markermeer inpolderen en dat Baudet/Willem land maken met een muur er om heen? :
Nee gewoon QR-code voor alles wat niet essentieel is. Op een gegeven moment is de lol er dan snel vanaf.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:35:22 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:33 schreef Mondkapje het volgende:
Blijkbaar vinden religieuzen het helemaal niet erg als ze ziek worden. Is het zó erg om religieus te zijn?
Die geloven dat ziek worden en doodgaan een wil van god is. Dat diezelfde god de mens met een brein heeft uitgerust wat vaccins mogelijk heeft gemaakt is ze ontgaan lijkt het. Want dat zou volgens hun redenatie ook de wil van god moeten zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Die geloven dat ziek worden en doodgaan een wil van god is. Dat diezelfde god de mens met een brein heeft uitgerust wat vaccins mogelijk heeft gemaakt is ze ontgaan lijkt het. Want dat zou volgens hun redenatie ook de wil van god moeten zijn.
Ik geloof dat ze op hun ziekbed helemaal niet kreunen van spijt. Ze ondergaan alles als de wil van hun oppergod.
pi_202122344
Is de ingespoten 5G wel 'backwards compatible' met de 2G?

Anders gezegd, hoe kan ik mijn lichaam monitoren met Home Assistant als het 2G wordt?
pi_202122364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:30 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt en dat staat ook in de grondwet vastgelegd. .
Mensen die vinden dat je een groep mensen moet gaan buitensluiten en als publieke vijand gaat beschouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 11-11-2021 11:05:23 ]
pi_202122367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef ootjekatootje het volgende:
17 miljoen verschillende meningen en iedereen heeft gelijk, dus de ander rot maar op.

Lang leve Nederland w/
Was het maar waar dat er 17 miljoen verschillende meningen zouden zijn in Nederland, dan was het leven van niet-gelovigen niet meer zo zwaar.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:40:12 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik geloof dat ze op hun ziekbed helemaal niet kreunen van spijt. Ze ondergaan alles als de wil van hun oppergod.
Klopt maar heb wel wat complotdenkers voorbij zien komen met spijt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:42:09 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:39 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Mensen die vinden dat je een groep mensen moet gaan buitensluiten en als publieke vijand gaat beschouwen.
Ik vindt dat ook niet juist. Maar gezien de impact die ongevaccineerden hebben op de zorg niet onlogisch. Je zal maar kanker hebben en weer afgebeld worden omdat een wappie/complotdenker de IC bezet houd. Of een IC verpleegkundige die weer iemand moet gaan behadelen als een vaccin dat had kunnen voorkomen. En dan nog mogelijk uitgescholden is omdat covid niet zou bestaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122415
Terwijl God mensen met intelligentie heeft geschapen die een mooi vaccin hebben ontwikkeld. Dat wil er bij hen niet in.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:43:43 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:42 schreef Mondkapje het volgende:
Terwijl God mensen met intelligentie heeft geschapen die een mooi vaccin hebben ontwikkeld. Dat wil er bij hen niet in.
Precies. Maar daar is ook vaak weer wat op bedacht dan is het de schuld van de duivel weer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef ootjekatootje het volgende:
17 miljoen verschillende meningen en iedereen heeft gelijk, dus de ander rot maar op.

Lang leve Nederland w/
Zo'n 80+% van die 17 miljoen heeft gewoon dezelfde mening hoor: vaccineren!
"Pools are perfect for holding water"
pi_202122523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen die potentieel ziekenhuisbedden bezet houden worden geweerd. Veel effectiever.
Ja niet dus. Vetzakken die willen zuipen en dus ook de bedden bezet houden ondanks vaccinatie blijven nog gewoon de ziekenhuizen overspoelen. Trek toch eens een lijn. Wappies én ongezonde mensen gewoon oprotten uit de maatschappij. Kunnen wij eindelijk weer gewoon terug naar normaal.
pi_202122600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja niet dus. Vetzakken die willen zuipen en dus ook de bedden bezet houden ondanks vaccinatie blijven nog gewoon de ziekenhuizen overspoelen. Trek toch eens een lijn. Wappies én ongezonde mensen gewoon oprotten uit de maatschappij. Kunnen wij eindelijk weer gewoon terug naar normaal.
Goed plan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202122627
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Meer bedoeld om vaccinatiedrang te versterken.
Ja, maar noem het dan ook gewoon zo. Wij willen dat zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, dus doe je dat niet dan gaan we je het leven zuur maken
pi_202122638
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, maar noem het dan ook gewoon zo. Wij willen dat zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, dus doe je dat niet dan gaan we je het leven zuur maken
Dan zijn mensen minder bereid om zich te laten tsjakken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202122643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja niet dus. Vetzakken die willen zuipen en dus ook de bedden bezet houden ondanks vaccinatie blijven nog gewoon de ziekenhuizen overspoelen. Trek toch eens een lijn. Wappies én ongezonde mensen gewoon oprotten uit de maatschappij. Kunnen wij eindelijk weer gewoon terug naar normaal.
Maar ja, dan de logische ethische vervolgvraag: wie bepaalt die lijn? Waar ligt die lijn? Wanneer is een levensstijl ongezond?
  donderdag 11 november 2021 @ 10:53:44 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja niet dus. Vetzakken die willen zuipen en dus ook de bedden bezet houden ondanks vaccinatie blijven nog gewoon de ziekenhuizen overspoelen.
Dat klopt dus gewoon niet. Volgens de cijfers van het RIVM zijn het voornamelijk de ongevaccineerden die nu een druk op de zorg geven.

Wel is het niet geheel rechtvaardig daar alleen de ongevaccineerden de schuld van te geven. De zorg is door de jaren heen in het kader van bezuinigingen en efficiënt werken zodanig uitgekleed dat er geen ruimte is om klappen op te vangen. Het is om maar te zeggen tot op het bod uitgekleed. En daar komen slechte werkomstandigheden en werkdruk boven op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:54:21 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja niet dus. Vetzakken die willen zuipen en dus ook de bedden bezet houden ondanks vaccinatie blijven nog gewoon de ziekenhuizen overspoelen. Trek toch eens een lijn. Wappies én ongezonde mensen gewoon oprotten uit de maatschappij. Kunnen wij eindelijk weer gewoon terug naar normaal.
Nee, vrijwel niet. Bij 100% vaccinatie blijven er maar een handvol over die prima te beheersen is. Dus niet steeds allerlei anderen erbij halen. Gewoon ophouden met wappies goedpraten.
pi_202122693
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:51 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar ja, dan de logische ethische vervolgvraag: wie bepaalt die lijn? Waar ligt die lijn? Wanneer is een levensstijl ongezond?
Weegschaal en meetlint voor de kroeg. Bij een BMI boven de 25 gaat een rood lampje branden
pi_202122718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef Hexagon het volgende:
Dankjewel stelletje wappies
Dankjewel buitenlandse studenten, vakantiegangers, toeristen, booslims, expats en asielzoekers.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:56:09 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan zijn mensen minder bereid om zich te laten tsjakken.
Het heeft meer met kiezers die dan weglopen te maken. Maar verkiezingen zitten er niet in zeker nu het vertrouwen in de politiek nu nog maar 30% is. Vrijwel heel Nederland is Hugo en Rutte wel zat nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:56:36 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202122739
Wat een gedoe allemaal. Met dank aan een onbuigzame 10/15 % van dit land.

[ Bericht 72% gewijzigd door Eightyone op 11-11-2021 11:09:51 ]
  donderdag 11 november 2021 @ 10:56:44 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dankjewel buitenlandse studenten, vakantiegangers, toeristen, booslims, expats en asielzoekers.
Ah ga je nog eens uitleggen waarom er in jouw heilstaat Noord-Korea ook COVID is?
  donderdag 11 november 2021 @ 10:56:57 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dankjewel buitenlandse studenten, vakantiegangers, toeristen, booslims, expats en asielzoekers.
Dat verbaast mij ook wel. Maar de economie gaat voor natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 10:57:33 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202122765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah ga je nog eens uitleggen waarom er in jouw heilstaat Noord-Korea ook COVID is?
Volgens Kim is er daar geen corona? En als je daar zou wonen en jou zou dat wel vinden loopt het fataal met je af.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202122802
Ik zeg het al de hele epidemie lang, je moet de oorlog niet in je land voeren maar aan de grenzen van je land.
pi_202122815
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah ga je nog eens uitleggen waarom er in jouw heilstaat Noord-Korea ook COVID is?
Maar veel minder hevig dan hier.
pi_202122819
"Voor 2 weken" :')

De andere lockdowns waren in eerste instantie ook voor 2 weken, en we zijn er toen voor maanden ingerommeld. Als we nu weer een lockdown gaan instellen zit je er weer maanden aan vast, en dat weten ze bij het OMT ook dondersgoed, alleen durven ze dat niet te zeggen. Als die 2 weken voorbij zijn dan zijn "de besmettingen niet laag genoeg, of jongeren kunnen ook long covid krijgen".

Flikker a.u.b. op en laat ons met rust. Ik ben die witte kut jassen echt spuugzat die onze samenleving telkens proberen te gijzelen met hun angst en tunnelvisie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:00:38 #98
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_202122828
Ugh, zorg gewoon dat de enige plek waar nog met een QR code binnen mag de IC is. Opgelost. Maar dat zal wel weer FaScIsMe zijn.
Ik ga naar huis.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:01:53 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202122850
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Maar veel minder hevig dan hier.
Het is er dus hoeft niet van over de grens meer binnen te komen.
pi_202122855
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
"Voor 2 weken" :')

De andere lockdowns waren in eerste instantie ook voor 2 weken, en we zijn er toen voor maanden ingerommeld. Als we nu weer een lockdown gaan instellen zit je er weer maanden aan vast, en dat weten ze bij het OMT ook dondersgoed, alleen durven ze dat niet te zeggen. Als die 2 weken voorbij zijn dan zijn "de besmettingen niet laag genoeg, of jongeren kunnen ook long covid krijgen".

Flikker a.u.b. op en laat ons met rust. Ik ben die witte kut jassen echt spuugzat die onze samenleving telkens proberen te gijzelen met hun angst en tunnelvisie.
Gewoon niet naar het ziekenhuis gaan als je doodgaat en lekker rochelend sterven als een echte wappie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 11:02:17 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202122858
quote:
13s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:00 schreef nietzman het volgende:
Ugh, zorg gewoon dat de enige plek waar nog met een QR code binnen mag de IC is. Opgelost. Maar dat zal wel weer FaScIsMe zijn.
Antivaxxers verzinnen dan ook wel weer een kutexcuus om waarom dat slecht is. Misschien is die 0,00000000002 die ze claimen dan plots te groot.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202122888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is er dus hoeft niet van over de grens meer binnen te komen.
Als je continu blijft importeren moet je toch maar aan iets van grensbewaking gaan doen.
pi_202122896
Ook al doe je twee maanden een lockdown. Dan komt de volgende golf erna :')
Do what you love, love what you do!
  donderdag 11 november 2021 @ 11:04:59 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202122900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Frutsel het volgende:
Van de week las ik dat het vooral kinderen van 10 tot 15 jaar waren die oververtegenwoordigd waren in de besmettingscijfers?
Als dat klopt, waarom dan geen nieuwe maatregelen qua school ?

Maar goed, draagvlak wordt minder, merk het aan mezelf.
Die kinderen raken wel besmet maar komen praktisch nooit op de IC. Wat is het probleem dan?
Accepteer Corona en de sterfelijkheid van de mens gewoon. Gratis en vrijwillig vaccineren en de IC dicht voor alle corona- patiënten. Dan gaan er wat mensen dood, die zijn er toch teveel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202122911
Bedankt antivax mensen. :N
  donderdag 11 november 2021 @ 11:07:44 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202122946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien ook maar eens beter communiceren dat het huidige virus 100 keer besmettelijker is dan het begin-virus?
Als we gewoon niks gedaan hadden was iedereen besmet geraakt met de alfa-variant en waren we er van af.
Nu bewerkstelligen we dat het virus steeds besmettelijker en gevaarlijker wordt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:09:12 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202122970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Die geloven dat ziek worden en doodgaan een wil van god is. Dat diezelfde god de mens met een brein heeft uitgerust wat vaccins mogelijk heeft gemaakt is ze ontgaan lijkt het. Want dat zou volgens hun redenatie ook de wil van god moeten zijn.
Of God, of de natuur. Mijn brein zegt dat niet iedere obese astmapatient per se 90 hoeft te worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202122994




  donderdag 11 november 2021 @ 11:12:52 #109
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Of God, of de natuur. Mijn brein zegt dat niet iedere obese astmapatient per se 90 hoeft te worden.
Waarom niet? De belasten de zorg niet en hebben ook jaren lang belasting en ziekenfonds premie betaald. Je kan ook zeggen dat bijvoorbeeld een comazuiper de zorg belast ga je daar dan ook nee tegen zeggen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:14:11 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202123092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waarom niet? De belasten de zorg niet en hebben ook jaren lang belasting en ziekenfonds premie betaald. Je kan ook zeggen dat bijvoorbeeld een comazuiper de zorg belast ga je daar dan ook nee tegen zeggen?
Het punt is dat we af moeten van het idee dat kostte wat kost zoveel mogelijk mensen Corona moeten overleven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202123110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:33 schreef Mondkapje het volgende:
Blijkbaar vinden religieuzen het helemaal niet erg als ze ziek worden. Is het zó erg om religieus te zijn?
Het debiele is dat ze als ze niet ziek zijn geen interventie wensen maar op het moment dat ze ziek zijn alles uit de kast voor ze getrokken moet worden. Egoïstische debieltjes zijn het.
pi_202123127
Meest ergerlijk zijn anti-vaxxers die nu hard roepen dat hun 'gelijk hiermee wordt bewezen'. Zij voorspelden immers al dat we te maken zouden krijgen met een aaneenschakeling van lockdown.

Maar dat de boel weer op slot gaat, komt juist vooral door die verrekte ongevaccineerde idioten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202123129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee gewoon QR-code voor alles wat niet essentieel is. Op een gegeven moment is de lol er dan snel vanaf.
Je zit uiteindelijk met een grote groep gedesillusioneerde gevaccineerden die met hangende kopjes moeten toegeven dat dit ook niet voldoende gewerkt heeft. 'Holland Casino' heeft alles op vaccineren ingezet en geen rekening gehouden met kwakkelende vaccins. De wortel die werd voorgehouden bleek een pastinaak. De ongevaccineerden, waarvan ook een deel natuurlijke immuniteit heeft verkregen, zijn een makkelijke zondebok. Het is ook lastig met een kabinet dat van hypocrisie en illusiebeleid aan elkaar hangt.
pi_202123131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Of God, of de natuur. Mijn brein zegt dat niet iedere obese astmapatient per se 90 hoeft te worden.
Maar jij wel toch? Jij mag zelf 100 worden of niet? Egoïst.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:16:51 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het punt is dat we af moeten van het idee dat kostte wat kost zoveel mogelijk mensen Corona moeten overleven.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar zie daar wel problemen mee. En het is ook niet nodig wat jij voorstelt. Met het vaccin is dit scenario helemaal niet nodig. En kunnen we ook niet covid patiënten weer helpen die ook dreigen dood te gaan door de uitgestelde zorg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202123156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:16 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Je zit uiteindelijk met een grote groep gedesillusioneerde gevaccineerden die met hangende kopjes moeten toegeven dat dit ook niet voldoende gewerkt heeft. 'Holland Casino' heeft alles op vaccineren ingezet en geen rekening gehouden met kwakkelende vaccins. De wortel die werd voorgehouden bleek een pastinaak. De ongevaccineerden, waarvan ook een deel natuurlijke immuniteit heeft verkregen, zijn een makkelijke zondebok. Het is ook lastig met een kabinet dat van hypocrisie en illusiebeleid aan elkaar hangt.
Een volwassen vent die zo jankt als jij is een kind. Geen wonder dat je bang bent voor een prikje.
pi_202123165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waarom niet? De belasten de zorg niet en hebben ook jaren lang belasting en ziekenfonds premie betaald. Je kan ook zeggen dat bijvoorbeeld een comazuiper de zorg belast ga je daar dan ook nee tegen zeggen?
Of tegen mensen met een inenting die alsnog besmet raken zeggen dat ze inferieur zijn en derhalve achteraan de lijst staan. Ik ben benieuwd wat prikjosti's van dat idee vinden.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:19:37 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123197
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als we gewoon niks gedaan hadden was iedereen besmet geraakt met de alfa-variant en waren we er van af.
Nu bewerkstelligen we dat het virus steeds besmettelijker en gevaarlijker wordt.
Wat een heerlijk onzin is dit. Niet alleen een overbelaste zorg had je dan gekregen maar ook een probleem met de uitvoering van de wet lijkbezorging denk ik dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202123201
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, maar noem het dan ook gewoon zo. Wij willen dat zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, dus doe je dat niet dan gaan we je het leven zuur maken
Wie maakt er wie het leven zuur? 'Wij laten ons lekker niet vaccineren, komen jullie in de problemen!'
pi_202123203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Zo'n 80+% van die 17 miljoen heeft gewoon dezelfde mening hoor: vaccineren!
Ik ben ook gevaccineerd, en mijn hele familie. Ken persoonlijk weinig mensen die Corona hebben of zelfs gehad hebben.
pi_202123206
A) Er is nooit gezegd (behalve door antivax wappies) dat je als je gevaccineerd bent geen corona kunt krijgen en het niet kunt verspreiden (al verspreid je het wel minder).

B) Wat de vaccins wél doen, is je beschermen tegen ziekenhuis opname.
Je kunt er nog steeds ziek can worden, maar de kans dat je dusdanig ziek wordt dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen is klein (alleen als je hoogbejaard bent of een ernstige ziekte hebt dan is een vaccin geen garantie).

C) Volgens de artsen en ziekenhuizen zou het overgrote merendeel van de mensen die nu in de ziekenhuizen liggen/worden opgenomen, daar niet terecht (zijn) (ge)komen als zij gevaccineerd zouden zijn.


Dus bedankt wappies :r
Ik hoop dat jullie trots op jezelf zijn :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202123217
Beter de boel twee weken helemaal p slot en dan 2G. Dan schiet het tenminste op.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 11 november 2021 @ 11:21:27 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202123236
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, maar noem het dan ook gewoon zo. Wij willen dat zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, dus doe je dat niet dan gaan we je het leven zuur maken
Nee eerder

Jullie ongevaccineerden zorgen voor troep, jullie gaan het ook zelf opruimen
pi_202123260
Ik snap die opmerkingen niet van gedesillusioneerd zijn of teleurgesteld.
Waarom en waarover überhaupt?
pi_202123262
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee over zijn gehele oeuvre

En hoe lang het gaat duren ligt mede aan types zoals hijzelf
Ik heb netjes aan mijn burgerplicht voldaan kerel, ik heb de ziekte op natuurlijke wijze doorgemaakt.

Zelfs als 100% van de mensen gevaccineerd is, zal er druk op de zorg blijven.

twitter


twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202123275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee eerder

Jullie ongevaccineerden zorgen voor troep, jullie gaan het ook zelf opruimen
Gewoon geen bed geven. Lekker thuis uitzieken.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:23:30 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202123282
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:16 schreef Document1 het volgende:

[..]
Maar jij wel toch? Jij mag zelf 100 worden of niet? Egoïst.
Hopelijk wel. Ben ook gevaccineerd. Maar als je dat niet wil is dat je eigen zaak. Laat de natuur zijn gang gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:23:49 #128
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202123285
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Weegschaal en meetlint voor de kroeg. Bij een BMI boven de 25 gaat een rood lampje branden
Dus je gaat de mensen die voor de meeste omzet zorgen niet binnen laten? ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202123290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef SuperNeger het volgende:
De wappies hebben weer gelijk *O*
Nee hoor want de avondklok is ook weer opgeheven en zo zal het het ook gaan met alle andere maatregelen.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:24:44 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123298
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef Document1 het volgende:

[..]
Een volwassen vent die zo jankt als jij is een kind. Geen wonder dat je bang bent voor een prikje.
Misschien heeft hij een prikfobie? Los daarvan is vaccineren een van de grootste uitvindingen in de menselijke geschiedenis ooit. Samen met antibiotica. En heeft vele miljoenen zeg maar gerust miljarden mensen gered. En het gewauwel van mensen als Iwan1976 doet daar niets aan af. De oplossing voor covid vaccineren zo massaal mogelijk. En als het zou kunnen het liefst wereld wijd. Wat nu onmogelijk is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:25:11 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202123312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:19 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat een heerlijk onzin is dit. Niet alleen een overbelaste zorg had je dan gekregen maar ook een probleem met de uitvoering van de wet lijkbezorging denk ik dan.
Nee, want zulke grote aantallen gaan helemaal niet dood dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:25:41 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Celestien het volgende:
Beter de boel twee weken helemaal p slot en dan 2G. Dan schiet het tenminste op.
Ik zou juist zeggen G2 minder schadelijk voor de economie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202123353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:19 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat een heerlijk onzin is dit. Niet alleen een overbelaste zorg had je dan gekregen maar ook een probleem met de uitvoering van de wet lijkbezorging denk ik dan.
Ja klopt, de Zweden kunnen hier over meepraten. Het hout voor de lijkkisten was daar namelijk niet aan te slepen. Ziekenhuizen lagen ook stampvol. Naar verluid is het Zweedse volk bijna uitgestorven.

Je hebt je behoorlijk bang laten maken door de media. Ben jij het Ernst Kuipers?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:26:56 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, want zulke grote aantallen gaan helemaal niet dood dan.
Kijk eens naar anderen landen waar jou plan al is uitgevoerd. Lijken op straat en veel doden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202123378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hopelijk wel. Ben ook gevaccineerd. Maar als je dat niet wil is dat je eigen zaak. Laat de natuur zijn gang gaan.
De natuur z'n gang laten gaan betekent in dit geval dat de ziekenhuizen weer vollopen.

Ben het met je eens dat vaccineren uiteindelijk je eigen keuze is, dat moet je niet verplichten. Maar daar mogen best consequenties aan worden verbonden. Daarom ben ik in dit stadium ook voorstander van een 2G-aanpak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 november 2021 @ 11:28:26 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202123397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:26 schreef Megumi het volgende:

[..]
Kijk eens naar anderen landen waar jou plan al is uitgevoerd. lijken op straat en veel doden.
Welke landen? Die lijken op straat in China waren gewoon fake.
Zo snel grijpt Corona je niet aan, mensen hebben alle tijd om in bed te gaan liggen om te sterven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202123419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Meest ergerlijk zijn anti-vaxxers die nu hard roepen dat hun 'gelijk hiermee wordt bewezen'. Zij voorspelden immers al dat we te maken zouden krijgen met een aaneenschakeling van lockdown.
En die voorspelling kwam ook weer uit.

quote:
Maar dat de boel weer op slot gaat, komt juist vooral door die verrekte ongevaccineerde idioten.
Nee hoor. Dat komt omdat geen van de beloftes van onze regering uitkomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:29:51 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202123438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat komt omdat geen van de beloftes van onze regering uitkomt.
Ja joh, beloftes over een virus bestaan niet :')
pi_202123460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En die voorspelling kwam ook weer uit.

Nee hoor. Dat komt omdat geen van de beloftes van onze regering uitkomt.
Die voorspelling komt uit omdat de ziekenhuizen weer vollopen. En de ziekenhuizen lopen vol omdat er nog altijd teveel Nederlanders weigeren een prikje te halen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 november 2021 @ 11:31:19 #140
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123477
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ja klopt, de Zweden kunnen hier over meepraten. Het hout voor de lijkkisten was daar namelijk niet aan te slepen. Naar verluid is het Zweedse volk bijna uitgestorven.

Je hebt je behoorlijk bang laten maken door de media. Ben jij het Ernst Kuipers?
Ik heb het meer over landen als Brazilië. En ik ben nooit bang geweest? En wordt niet bang van de media. En doodgaan is normaal en hoort ook tenslotte bij het leven. Dus wat je over mij post klopt niet. Wellicht moet je meer naar je zelf kijken. Bang zijn voor de media. _O- Wat een onzin is dat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:31:29 #141
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202123481
Gewoon coronawachtlijsten aanhouden

Niet gevaccineerd = onderaan de lijst. Ga je eerder dood, eigen schuld.

Of koop lekker Ivermectine of een ander paardenmiddel wat helpt volgens je wappievriendjes.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 november 2021 @ 11:32:37 #142
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_202123506
Gevaccineerde voelen zich genaaid door Hugo :') Het zou allemaal goedkomen maar nu heb je die rotzooi in je lijf en leef je nog steeds niet vrij.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:33:20 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202123525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Welke landen? Die lijken op straat in China waren gewoon fake.
Zo snel grijpt Corona je niet aan, mensen hebben alle tijd om in bed te gaan liggen om te sterven.
Laten we het maar het Bolsonaro expiriment noemen. En China in dat onder de tafel vegen regime heb ik geen vertrouwen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28/wuhan-urnes/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202123569
De regering zou eens hardere maatregelen moeten nemen.

Al die wappies die zogenaamd geen vertrouwen hebben in de overheid moeten dan maar geen uitkeringen, geen HRA, geen kinderopvangtoeslag en geen ander geld krijgen. Van iemand die je niet vertrouwt neem je toch geen geld aan?
  donderdag 11 november 2021 @ 11:36:49 #145
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202123584
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:31 schreef fathank het volgende:
Gewoon coronawachtlijsten aanhouden

Niet gevaccineerd = onderaan de lijst. Ga je eerder dood, eigen schuld.

Of koop lekker Ivermectine of een ander paardenmiddel wat helpt volgens je wappievriendjes.
Ergens ben ik het met je eens, dat hardheid onderhand nodig is. Aan de andere kant zit ik ook weer met de naasten van de wappies in m'n hoofd. En bij een deel van de niet gevaccineerden heeft het een religieuze reden. Heb ik ook niks mee, maar het is wel een andere motivatie dan het standaard wappie-geschreeuw.

Maar ja, mede door dit soort gewik & geweeg blijven we al +anderhalf jaar lang dooretteren. Ik weet het.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 11 november 2021 @ 11:37:03 #146
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_202123589
Ik hoef niet naar een café maar die 2g regels vind ik onterecht. Omdat mensen slimmer zijn als de rest zelf nadenken en ook nog een keer elke keer gelijk krijgen worden ze gestraft.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_202123625
2g masterrace.
pi_202123642
Zijn er al speciaal georganiseerde Coronabesmettingsparty’s?
  donderdag 11 november 2021 @ 11:39:45 #149
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202123643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:36 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ergens ben ik het met je eens, dat hardheid onderhand nodig is. Aan de andere kant zit ik ook weer met de naasten van de wappies in m'n hoofd. En bij een deel van de niet gevaccineerden heeft het een religieuze reden. Heb ik ook niks mee, maar het is wel een andere motivatie dan het standaard wappie-geschreeuw.
Kan mij het schelen wat de reden is. Religie of debiliteit. Wat eigenlijk hetzelfde is.

Eerst een goedwerkend vaccin weigeren om vervolgens wel dure zorg op te eisen. Keuzes hebben consequenties.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202123654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:36 schreef GeneralRadek het volgende:
De regering zou eens hardere maatregelen moeten nemen.

Al die wappies die zogenaamd geen vertrouwen hebben in de overheid moeten dan maar geen uitkeringen, geen HRA, geen kinderopvangtoeslag en geen ander geld krijgen. Van iemand die je niet vertrouwt neem je toch geen geld aan?
Heb jij wel vertrouwen in de regering dan? Nee, ben geen wappie.
Vertrouw jij ze blindelings na alle leugens, schandalen, corruptie...

Je hoeft geen wappie te zijn om dit te constateren..
pi_202123657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Meest ergerlijk zijn anti-vaxxers die nu hard roepen dat hun 'gelijk hiermee wordt bewezen'. Zij voorspelden immers al dat we te maken zouden krijgen met een aaneenschakeling van lockdown.

Maar dat de boel weer op slot gaat, komt juist vooral door die verrekte ongevaccineerde idioten.
Hoe kan dat dan als ongevaccineerden nergens binnen komen? Je hebt overal een QR code voor nodig, en die hebben ongevaccineerden niet, dus dat de besmettingen weer oplopen lijkt me eerder te wijten aan het feit dat gevaccineerden alle regels aan hun laars lappen en weer leven alsof er nooit een pandemie heeft bestaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202123658
Haha, de mensen die dachten dat ze vrijheid konden terugkopen met een vaccin en nu allemaal doen alsof ze dit zagen aankomen en 2g heul wel terecht en proportioneel vinden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202123668
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
"Voor 2 weken" :')

De andere lockdowns waren in eerste instantie ook voor 2 weken, en we zijn er toen voor maanden ingerommeld. Als we nu weer een lockdown gaan instellen zit je er weer maanden aan vast, en dat weten ze bij het OMT ook dondersgoed, alleen durven ze dat niet te zeggen. Als die 2 weken voorbij zijn dan zijn "de besmettingen niet laag genoeg, of jongeren kunnen ook long covid krijgen".

Flikker a.u.b. op en laat ons met rust. Ik ben die witte kut jassen echt spuugzat die onze samenleving telkens proberen te gijzelen met hun angst en tunnelvisie.
Het is inderdaad bizar dat het OMT zich bemoeit met zaken buiten de bestrijding van het virus om.
Dat vuurwerkverbod bijvoorbeeld.
pi_202123705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe kan dat dan als ongevaccineerden nergens binnen komen? Je hebt overal een QR code voor nodig, en die hebben ongevaccineerden niet, dus dat de besmettingen weer oplopen lijkt me eerder te wijten aan het feit dat gevaccineerden alle regels aan hun laars lappen en weer leven alsof er nooit een pandemie heeft bestaan.
Ten eerste wordt die QR-code op veel plekken helemaal niet gehandhaafd. Maar wat er ook gebeurt is dat gevaccineerden besmet raken en het virus vervolgens overbrengen op ongevaccineerden - op school, werk, thuis, noem maar op. Dat mensen die een prikje hebben gehad ziek worden is niet zo'n probleem, de kans dat zij in het ziekenhuis belanden is immers minimaal. Maar voor ongevaccineerden is dat een ander verhaal. En dat is het probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202123753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat er ook gebeurt is dat gevaccineerden besmet raken en het virus vervolgens overbrengen op ongevaccineerden
Bedankt dat je de onzin van het QR-systeem uitlegt, en in het bijzonder de 2G-variant. Al zal je dit natuurlijk aangrijpen om 'm door te trekken naar de essentiële voorzieningen, scholen en misschien zelfs voor de huiskamer in het geval dat gevaccineerden met ongevaccineerden samenwonen. Sowieso wel top dat jullie als gevaccineerden het virus tot mutatie gaan dwingen door te leven alsof jullie níet het probleem zijn. Maar het zal vast goed voelen om ''consequenties te verbinden aan keuzes''. Niet dat jij dat doet, je bent immers maar een irrelevante burger die naar de pijpen danst van twee leraren, maar hè, het voelt zo lekker om de aars van de macht te likken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 11-11-2021 11:58:02 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202123815
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:17 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
En die worden keihard aangestoken door de onoplettende debiele gevaccineerde mensen. Want die weten niet eens of ze COVID hebben. Sterker, het boeit ze geen ene reet zolang ze maar kunnen hossen en zuipen. :r Heerlijk die lockdown. Lekker keihard voelen met zijn allen.
Onoplettend? Ken een gevaccineerde die positief getest was en gewoon op het vliegtuig is gestapt. Ze weten dondersgoed wat ze doen maar ja groene vink dus overal welkom hé. Prima dat er weer een lockdown komt hopelijk krijgen die gevaccineerden dan ook weer door dat ze het doen voor een ander en niet om op vakantie te kunnen gaan.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_202123841
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:50 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Onoplettend? Ken een gevaccineerde die positief getest was en gewoon op het vliegtuig is gestapt. Ze weten dondersgoed wat ze doen maar ja groene vink dus overal welkom hé. Prima dat er weer een lockdown komt hopelijk krijgen die gevaccineerden dan ook weer door dat ze het doen voor een ander en niet om op vakantie te kunnen gaan.
Ik ken 1 iemand dus iedereen doet dat. :')
pi_202123855
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Heb jij wel vertrouwen in de regering dan? Nee, ben geen wappie.
Vertrouw jij ze blindelings na alle leugens, schandalen, corruptie...

Je hoeft geen wappie te zijn om dit te constateren..
Maar je neemt dus geld aan van een organisatie die waar je geen vertrouwen in hebt?
pi_202123882
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef Document1 het volgende:

[..]
Een volwassen vent die zo jankt als jij is een kind. Geen wonder dat je bang bent voor een prikje.
Ik durf te wedden dat ik de afgelopen 2 jaar vaker geprikt en gevaccineerd ben dan jij. Daarnaast zet ik me in voor het bestrijden van een andere epi/pandemie: hiv. Daarop wordt beknibbeld en worden mensen tegengewerkt om zich te beschermen met een middel dat bewezen effectief is: PrEP. Aan de andere kant gooien we honderden miljoenen over de balk aan afgekeurde beschermingsmiddelen. Ik walg van dit soort hypocrisie en ik heb medelijden met mensen zoals jij die met zulke kinderachtige, simplistische uitspraken komen.

Gisteren hoorde ik een GGD-arts zeggen: we weten niet wat PrEP op de lange termijn voor effecten heeft op de gezondheid. Moet je nagaan, van een middel dat wèl veilig en effectief is. Als een ongevaccineerde dat zegt over coronavaccins wordt ie gelijk als wappie bestempeld. Als je tussen de regels door leest draait het alleen maar om geld. Laat je niet voor de gek houden door de strategie van inspelen op emoties. Als puntje bij paaltje komt geeft men geen ene flikker om de kwetsbaren (of dat nou op het gebied is van leeftijd, beperking, gezondheid, arbeid, milieu of financieel). Veertig jaar neoliberalisme heeft heel wat onderliggend lijden veroorzaakt.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:57:27 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202123909
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Complotwappie het volgende:
Haha, de mensen die dachten dat ze vrijheid konden terugkopen met een vaccin en nu allemaal doen alsof ze dit zagen aankomen en 2g heul wel terecht en proportioneel vinden.
Zeker, zolang er wappies zijn die de samenleving blijven gijzelen moet dat maar.
pi_202123924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker, zolang er wappies zijn die de samenleving blijven gijzelen moet dat maar.
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:59:03 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202123927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:36 schreef GeneralRadek het volgende:
De regering zou eens hardere maatregelen moeten nemen.

Al die wappies die zogenaamd geen vertrouwen hebben in de overheid moeten dan maar geen uitkeringen, geen HRA, geen kinderopvangtoeslag en geen ander geld krijgen. Van iemand die je niet vertrouwt neem je toch geen geld aan?
Hoeven ze dan ook geen belasting meer te betalen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:01:32 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202123962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Zijn er al speciaal georganiseerde Coronabesmettingsparty’s?
Nee want de groep die zich niet heeft gevaxineerd gelooft niet zo in Corona dus waarom zou je naar een feestje van iets gaan wat niet bestaat, volgens hen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_202123970
quote:
81s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:52 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ik ken 1 iemand dus iedereen doet dat. :')
Feit blijft dat gevaccineerden corona kunnen krijgen en besmettelijk kunnen zijn. Dat weten ze en toch leven ze alsof het niet zo is.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_202123981
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker, zolang er wappies zijn die de samenleving blijven gijzelen moet dat maar.
Dit blijft ook pertinente onzin. Het zijn dezelfde mensen die bereid zijn de samenleving te gijzelen en tot vaccinatie dwingen. Wappies kiezen voor geen van beide.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202123991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.
Nou nee. De maatregel mbt QR code werk ik niet aan mee ondanks dat ik gevaccineerd ben. Verder bij klachten laat ik mij testen en bij een positief resultaat blijf ik thuis. Zo moeilijk is dat niet. Dat voor mij bepaalde zaken niet meer mogelijk zijn ivm het tonen van een QR code heb ik tot dusver vrede mee.
pi_202123995
Wie heeft dit nou niet verwacht :')

In het internationale vliegverkeer zijn er ook nog eens al beslissingen/signalen dat er straks ook weer pcr testen worden gevraagd naast het gevaccineerd zijn. :7

Maar die vaccins zjin heel effectief. De laatste paar ongevaccineerden zijn het probleem! Iedereen hier zich al aangemeld voor de booster? Gaat alles oplossen.

Faal.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:03:48 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202123996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.
Je bent zelf een schaap door dier vooral FvD-propaganda neer te kwakken waar het maar kan.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:04:34 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202124009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:02 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dit blijft ook pertinente onzin. Het zijn dezelfde mensen die bereid zijn de samenleving te gijzelen en tot vaccinatie te dwingen. Wappies kiezen voor geen van beide.
Ohja, wappies wensen de zorg kapot en mensen dood, dat klopt
  donderdag 11 november 2021 @ 12:05:21 #170
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202124017
Ben benieuwd waar dat stelletje dronken konijnen nu weer mee komt.
pi_202124022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bent zelf een schaap door dier vooral FvD-propaganda neer te kwakken waar het maar kan.
Prima draaien we het om ben jij de wappie.
pi_202124028
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ohja, wappies wensen de zorg kapot en mensen dood, dat klopt
Wappies wensen vooral een wat breder perspectief op het leven, de dood en hoe een maatschappij ingericht dient te worden. Gewoon een stukje minder hysterisch en primitief zeg maar.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 11 november 2021 @ 12:06:41 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202124036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:06 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wappies wensen vooral een wat breder perspectief op het leven, de dood en hoe een maatschappij ingericht dient te worden. Gewoon een stukje minder hysterisch en primitief zeg maar.
Vaagtaal voor: "Ik wil me nergens aan houden, anderen gaan maar dood"
  donderdag 11 november 2021 @ 12:06:41 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202124038
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:40 schreef Complotwappie het volgende:
Haha, de mensen die dachten dat ze vrijheid konden terugkopen met een vaccin en nu allemaal doen alsof ze dit zagen aankomen en 2g heul wel terecht en proportioneel vinden.
Ik ben gevaxineerd maar vind 2G geen goede oplossing.
Het geeft een twee-deling (voor zover die er al niet was) maar als iemand gewoon negatief getest is waarom zou je die uitsluiten?
Ik ben gewoon voor betere handhaving van de Coronapas wat nu knudde gaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_202124048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de schaapjes degene die de samenleving gijzelen middels hun deelname aan de maatregelen.
Want als niemand zich meer aan de coronaregels houdt, lopen de ziekenhuizen niet meer vol? Hoe zie jij dat precies voor je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202124066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:54 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Maar je neemt dus geld aan van een organisatie die waar je geen vertrouwen in hebt?
Het gaat om het beleid wat ze voeren ivm corona. Daar mag je best vraagtekens bij zetten. En ze hebben recht op subsidies, ook al ben ik het daar ook niet altijd mee eens in veel gevallen..
pi_202124072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:05 schreef BasEnAad het volgende:
Ben benieuwd waar dat stelletje dronken konijnen nu weer mee komt.
Ik ga er maar vanuit dat ze niks geleerd hebben de afgelopen anderhalf jaar, en dat het erop neer gaat komen dat er weer maandenlang allerlei gerommel in de marge komt met maatregelen die geen zoden aan de dijk zetten, omdat men niet in wil grijpen daar waar het wel zoden aan de dijk zou zetten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202124084
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Want als niemand zich meer aan de coronaregels houdt, lopen de ziekenhuizen niet meer vol? Hoe zich jij dat precies voor je?
Als niemand zich meer aan de regels houdt dan gaat het kabinet uiteindelijk misschien wél een keer ooit de zorg opschalen.
pi_202124090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:06 schreef Hexagon het volgende:
Vaagtaal voor: "Ik wil me nergens aan houden, anderen gaan maar dood"
Ik wil me vooral vasthouden aan fundamentelere waarden. Dat is waar mensen zoals jij te bang, laf en egoïstisch voor zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 11 november 2021 @ 12:10:01 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202124099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:09 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik wil me vooral vasthouden aan fundamentelere waarden. Dat is waar mensen zoals jij te bang, laf en egoïstisch voor zijn.
Mensen dood wensen dus?
pi_202124102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Want als niemand zich meer aan de coronaregels houdt, lopen de ziekenhuizen niet meer vol? Hoe zich jij dat precies voor je?
Kun je makkelijk zelf bedenken niet? Gewoon om de 3 maanden voor iedere Nederlander een booster, na 90 dagen geen prik gehad? Toegang ontzeggen tot openbare voorzieningen. Voor de rest van het leven, want Corona blijft lekker onder ons net als de griep.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:11:11 #182
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202124108
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ga er maar vanuit dat ze niks geleerd hebben de afgelopen anderhalf jaar, en dat het erop neer gaat komen dat er weer maandenlang allerlei gerommel in de marge komt met maatregelen die geen zoden aan de dijk zetten, omdat men niet in wil grijpen daar waar het wel zoden aan de dijk zou zetten.
Dat zal wel ja. Ik kan me best voorstellen dat mensen zich gaan afvragen of de ministers echt zo dom zijn, of wellicht een andere agenda hebben.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:11:47 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202124125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Kun je makkelijk zelf bedenken niet? Gewoon om de 3 maanden voor iedere Nederlander een booster, na 90 dagen geen prik gehad? Toegang ontzeggen tot openbare voorzieningen. Voor de rest van het leven, want Corona blijft lekker onder ons net als de griep.
Er komt vast wel een beter vaccin of medicijn. Maar tot die tijd zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

En vooral de vervuiler laten betalen.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:12:41 #184
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202124142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:55 schreef Iwan1976 het volgende:

Gisteren hoorde ik een GGD-arts zeggen: we weten niet wat PrEP op de lange termijn voor effecten heeft op de gezondheid. Moet je nagaan, van een middel dat wèl veilig en effectief is. Als een ongevaccineerde dat zegt over coronavaccins wordt ie gelijk als wappie bestempeld.
het verschil zit 'm in de dosis en werking. Van een coronavaccin neem je 2x een hele kleine dosis (of vooruit, wellicht 1 a 2x per jaar een boosterprik), om je immuunsysteem te triggeren. PrEP neem je dagelijks voor een langere periode, én bevat de stof om de ziekte zelf tegen te gaan. Daarom is het daarvoor juist veel zorgelijker dat men de langetermijneffecten nog niet weet.
pi_202124164
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:09 schreef Nober het volgende:

[..]
Als niemand zich meer aan de regels houdt dan gaat het kabinet uiteindelijk misschien wél een keer ooit de zorg opschalen.
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.

Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202124179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er komt vast wel een beter vaccin of medicijn. Maar tot die tijd zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

En vooral de vervuiler laten betalen.
Ik geef het meer kans dat het effectief is Corona te bestrijden door te zorgen dat er minder mensen obese zijn, meer bewegen, minder veel en vet lopen te vreten. Vooral onder de oudjes (50+) is dat een probleem, ik kom althans zelden iemand tegen in die leeftijdsgroep die nog een (redelijke) platte buik heeft.

Maarja, beter leven met allerlei maatregelen voor een virusje waar 95% geen last van heeft, nog.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:16:03 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202124196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik geef het meer kans dat het effectief is Corona te bestrijden door te zorgen dat er minder mensen obese zijn, meer bewegen, minder veel en vet lopen te vreten. Vooral onder de oudjes (50+) is dat een probleem, ik kom althans zelden iemand tegen in die leeftijdsgroep die nog een (redelijke) platte buik heeft.

Oh en hoe ga je dat regelen dan?
pi_202124201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.

Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Duitsland weer bellen voor hulp.
pi_202124224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.

Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Ook niet in bijna-twee jaar corona overigens. En ook niet tijdens 10 jaar VVD. Hoe zie je de toekomst eigenlijk voor je? Verkoudheidsvirussen zullen blijven, de vergrijzing neemt rap toe en de zorg is aan het bezwijken. Als dít onze nieuwe verhouding is tussen vrijheid en (een gemankeerd idee over) de volksgezondheid, dan heb je hét recept om het nooit meer los te laten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202124225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.

Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Tja als we maar steeds blijven roepen dat de zorg opgeschaald moet worden en er jaren afgeschaald is en er gebeurt maar niets blijven we steeds roepen dat het geen oplossing is voor de korte termijn. Niet alleen corona maar vanwege de vergrijzing moet er iets gebeuren. En dat had al voor Corona moeten gebeuren.
pi_202124244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Duitsland weer bellen voor hulp.
Kortom, je loopt maar gewoon wat uit je reet te blaten.

Want het gevolg van het loslaten van alle maatregelen is dat ziekenhuizen volstromen en de zorg overbelast raakt. Jij hebt daar geen antwoord op, behalve wat holle kreten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202124260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:17 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ook niet in bijna-twee jaar corona overigens. En ook niet tijdens 10 jaar VVD. Hoe zie je de toekomst eigenlijk voor je? Verkoudheidsvirussen zullen blijven, de vergrijzing neemt rap toe en de zorg is aan het bezwijken.
Zorg opschalen lijkt mij een prima streven.

Maar daar hebben we nu niks aan. Je kunt niet binnen twee weken de zorg opschalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202124268
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja als we maar steeds blijven roepen dat de zorg opgeschaald moet worden en er jaren afgeschaald is en er gebeurt maar niets blijven we steeds roepen dat het geen oplossing is voor de korte termijn. Niet alleen corona maar vanwege de vergrijzing moet er iets gebeuren. En dat had al voor Corona moeten gebeuren.
Sure, maar daar kopen we nu niets voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202124287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh en hoe ga je dat regelen dan?
Ik ga niks regelen, men zoekt het maar uit. Ik geloof alleen niet in de huidige maatregelen, is toch duidelijk dat er steeds beter gezocht moet worden naar argumenten om te "bewijzen" dat ze effectief zijn? Waarom zou ik mij nog druk maken om een virusje die mij niet schaadt? Want ja, ik was al lang en breed geinfecteerd voordat ik mijn eerste prutvaccin kreeg. Zoals de meeste mensen.

Mijn inziens zou je het lekker in zijn beloop moeten laten. Ja, er gaan meer mensen (eerder) dood, jammer dan.
Komt het denk ik uiteindelijk toch wel op neer, tenzij je onder een streng regime wil leven en dan wel aan iets anders sterft.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:23:07 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202124306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Prima draaien we het om ben jij de wappie.
Zou het wat uitmaken hoe je het beestje noemt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202124311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh en hoe ga je dat regelen dan?
G2 voor sportscholen natuurlijk
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_202124316
Lockdown niks mis mee. Weer de peniskooi aan @Wereldgozer
pi_202124319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zorg opschalen lijkt mij een prima streven.

Maar daar hebben we nu niks aan. Je kunt niet binnen twee weken de zorg opschalen.
Uiteraard hebben we daar nu niets aan. Maar zelfs Duitsland geeft ons schijnbaar dit advies. Het is maar een ic arts. Maar toch.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-zorgen~aca7ea29/
pi_202124334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:55 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Ik durf te wedden dat ik de afgelopen 2 jaar vaker geprikt en gevaccineerd ben dan jij. Daarnaast zet ik me in voor het bestrijden van een andere epi/pandemie: hiv. Daarop wordt beknibbeld en worden mensen tegengewerkt om zich te beschermen met een middel dat bewezen effectief is: PrEP. Aan de andere kant gooien we honderden miljoenen over de balk aan afgekeurde beschermingsmiddelen. Ik walg van dit soort hypocrisie en ik heb medelijden met mensen zoals jij die met zulke kinderachtige, simplistische uitspraken komen.

Gisteren hoorde ik een GGD-arts zeggen: we weten niet wat PrEP op de lange termijn voor effecten heeft op de gezondheid. Moet je nagaan, van een middel dat wèl veilig en effectief is. Als een ongevaccineerde dat zegt over coronavaccins wordt ie gelijk als wappie bestempeld. Als je tussen de regels door leest draait het alleen maar om geld. Laat je niet voor de gek houden door de strategie van inspelen op emoties. Als puntje bij paaltje komt geeft men geen ene flikker om de kwetsbaren (of dat nou op het gebied is van leeftijd, beperking, gezondheid, arbeid, milieu of financieel). Veertig jaar neoliberalisme heeft heel wat onderliggend lijden veroorzaakt.
Je praat een hoop maar volgens mij weet je niet eens uit te leggen wat prep precies is. Het zou al schelen als je bij je uitleg zou zeggen dat dit een vaccin is dat je, volgens mij, dagelijks moet zetten.

Groot kind ben je dat de waarheid verdraaid om er zelf beter uit te komen.
pi_202124391
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Poepz0r het volgende:
Lockdown niks mis mee. Weer de peniskooi aan @:Wereldgozer
Locktober verlenging
pi_202124418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kortom, je loopt maar gewoon wat uit je reet te blaten.

Want het gevolg van het loslaten van alle maatregelen is dat ziekenhuizen volstromen en de zorg overbelast raakt. Jij hebt daar geen antwoord op, behalve wat holle kreten.
Misschien is groepsimmuniteit zo gek nog niet. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de huidige tweedeling.

Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
pi_202124445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken hoe je het beestje noemt?
Kennelijk wel anders noem je anderen geen wappie.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:33:34 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202124454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:32 schreef Nober het volgende:

[..]
Kennelijk wel anders noem je anderen geen wappie.
Wappie of niet, zo belasten in ieder geval de zorg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202124462
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard hebben we daar nu niets aan. Maar zelfs Duitsland geeft ons schijnbaar dit advies. Het is maar een ic arts. Maar toch.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-zorgen~aca7ea29/
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 november 2021 @ 12:36:38 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Met je eens. En die wappies zijn wel de eerste die er wel voor kiezen naar de IC te gaan terwijl dat hun eigen schuld is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202124512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Feit blijft dat gevaccineerden corona kunnen krijgen en besmettelijk kunnen zijn.
Dat klopt, maar dat heeft niets met je opmerking te maken.

quote:
Dat weten ze en toch leven ze alsof het niet zo is.
En dan trek je weer de conclusie dat alle gevaccineerden aso's zijn. :|W
pi_202124516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald moet worden en er meer ic bedden moeten komen? Het word met de dag gekker.
pi_202124539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wappie of niet, zo belasten in ieder geval de zorg.
Nou nee.



https://www.bnr.nl/nieuws(...)sismaatregelen-terug
pi_202124552
quote:
Stuk ook gelezen? Gommers heeft het over besmettingen, niet over ziekenhuisopnames.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:40:07 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202124557
quote:
Ik zie hier niets staan over de zorg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202124575
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:37 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald en er meer ic bedden moeten komen? Het word met de dag gekker.
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202124585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef Nober het volgende:

[..]
Misschien is groepsimmuniteit zo gek nog niet. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de huidige tweedeling.

Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
Waarom denk je dat dat nog niet is opgestart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202124599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
De groep die niet gevaccineerd kan worden is klein en zal zich niet in menigtes begeven zolang de pandemie voortduurt.
QR codes zijn straks nodig voor alles behalve de supermarkt en een wandeling buiten, niet alleen maar voor menigtes. Moeten zij maar kluizenaars worden?
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:43:09 #214
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202124607
Als iedereen die nu ongevaccineerd is, gevaccineerd was geweest, zou je minimaal 90% van die mensen af kunnen halen van het IC-aantal en het aantal opnames In het ziekenhuis. Stel dat dat inderdaad 50% is van het aandeel in het ziekenhuis, scheelt dat echt heel veel. (Dan kun je de aantallen met 45% omlaag halen)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:44:03 #215
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202124619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:42 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
QR codes zijn straks nodig voor alles behalve de supermarkt en een wandeling buiten, niet alleen maar voor menigtes. Moeten zij maar kluizenaars worden?
Dan hadden ze maar een prikkie moeten halen. Ben nu wel klaar met die 'solidariteit'.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 november 2021 @ 12:44:34 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Helemaal juist. Gommers heeft het puur over de besmettingen en dat daardoor vervolgens het aantal ziekenhuisopnames is een logisch gevolg daarvan. Omdat te snappen hoe je geen viroloog of epidemieloog te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202124637
Ongevaccineerden die zich netjes aan de regels houden, zich netjes laten testen, kunnen besmet raken, ziek worden, op de IC terecht komen of komen te overlijden omdat er genoeg egoïstische gevaccineerden zijn die menen alles weer te mogen (ook al hebben ze symptomen), omdat QR code.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 11 november 2021 @ 12:46:32 #218
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:45 schreef Montagui het volgende:
Ongevaccineerden die zich netjes aan de regels houden, zich netjes laten testen, kunnen besmet raken, ziek worden, op de IC terecht komen of komen te overlijden omdat er genoeg egoïstische gevaccineerden zijn die menen alles weer te mogen (ook al hebben ze symptomen), omdat QR code.
Maar dat zijn er veel minder dan de ongevaccineerden. Wat is je punt dus? En wie is er egoïstisch. De persoon die een IC bed bezet terwijl dat niet nodig was zou ik dan denken?

En je niet vaccineren heeft tot gevolg dat je zieker kan worden en daardoor veel meer kans hebt om op de IC terecht te komen. Dat is een bewuste keuze. Die voor velen ernstige gevolgen heeft vanwege uitgestelde zorg. Dat is pas egoïstisch bezig zijn. Niet gevaccineerd als keuze blijf dan thuis en ga niet naar de IC als je covid hebt. Dan heb je echt bewust nagedacht. En ben je principieel bezig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 11-11-2021 12:57:15 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202124665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Er is meer dan Corona alleen. De zorg is lang voor de Coronacrisis afgeschaald. Dit terwijl we straks met een vergrijzing te maken hebben.

Er zijn voor mij maar twee effectieve maatregelingen. Nl vaccinatie en bij klachten laten testen. Al het andere is nauwelijks te handhaven(mondkapjes en 1,5 mtr afstand houden)

En hoewel ik het niet eens ben met een QR code neem ik dat voor lief en dan vallen wat zaken weg. Maar daar is met wat creativiteit een oplossing voor nl andere vormen van vrijetijdsbesteding.
pi_202124827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Er is meer dan Corona alleen. De zorg is lang voor de Coronacrisis afgeschaald. Dit terwijl we straks met een vergrijzing te maken hebben.

Er zijn voor mij maar twee effectieve maatregelingen. Nl vaccinatie en bij klachten laten testen. Al het andere is nauwelijks te handhaven(mondkapjes en 1,5 mtr afstand houden)

En hoewel ik het niet eens ben met een QR code neem ik dat voor lief en dan vallen wat zaken weg. Maar daar is met wat creativiteit een oplossing voor nl andere vormen van vrijetijdsbesteding.
En wat heeft deze post met jouw eerdere opmerking te maken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202124896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat zijn er veel minder dan de ongevaccineerden. Wat is je punt dus? En wie is er egoïstisch. De persoon die een IC bed bezet terwijl dat niet nodig was zou ik dan denken?

En je niet vaccineren heeft tot gevolg dat je zieker kan worden en daardoor veel meer kans hebt om op de IC terecht te komen. Dat is een bewuste keuze. Die voor velen ernstige gevolgen heeft vanwege uitgestelde zorg. Dat is pas egoïstisch bezig zijn. Niet gevaccineerd als keuze blijf dan thuis en ga niet naar de IC als je covid hebt. Dan heb je echt bewust nagedacht. En principieel bezig.
Die ongevaccineerde houdt zich netjes aan de regels, en wordt daarvoor besmet door een zich veilig wanende gevaccineerde.

En verklaar dan ook maar waarom uitgestelde zorg nu ligt aan die 15% ongevaccineerden, daar waar vorig jaar nog 100% ongevaccineerd was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202124918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En wat heeft deze post met jouw eerdere opmerking te maken?
Welke opmerking? De zorg moet opgeschaald worden en dus ook meer ic bedden. Ook dat is een maatregel mbt Corona en vergrijzing. Net zoals vaccinatie ook een van de maatregelingen is. En het opschalen had al veel eerder moeten gebeuren.
  donderdag 11 november 2021 @ 13:01:15 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:58 schreef Montagui het volgende:

[..]
Die ongevaccineerde houdt zich netjes aan de regels, en wordt daarvoor besmet door een zich veilig wanende gevaccineerde.

En verklaar dan ook maar waarom uitgestelde zorg nu ligt aan die 15% ongevaccineerden, daar waar vorig jaar nog 100% ongevaccineerd was.
Tja als ongevaccineerde zou ik me daarom maar zo snel mogelijk dus laten vaccineren. En tja waarom zou ik solidair zijn met een ongevaccineerde als dat niet wederzijds is. Niet gevaccineerd en vervolgens ziek worden door covid een logisch gevolg van je eigen keuze waar een gevaccineerde geen schuld aan heeft. 1+1=....
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202125114
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.

Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
pi_202125316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welke opmerking? De zorg moet opgeschaald worden en dus ook meer ic bedden. Ook dat is een maatregel mbt Corona en vergrijzing. Net zoals vaccinatie ook een van de maatregelingen is. En het opschalen had al veel eerder moeten gebeuren.
Deze:
quote:
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald moet worden en er meer ic bedden moeten komen?
Reageer eens hier op:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202125371
Ik adviseer een lockdown tot 1 januari.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202125384
Just 2 weeks to flatten the curve. Don't worry.
pi_202125401
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef superniger het volgende:
Ik adviseer een lockdown tot 1 januari.
1 januari 2040. Dan zijn we wel door de vergrijzing heen lijkt me zo.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202125409
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef superniger het volgende:
Ik adviseer een lockdown tot 1 juno.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202125421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.

Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
Nee hoor. De Jonge denkt gewoon even creatief. Vaccineren onder NARCOSE bijvoorbeeld.


En wanneer het écht niet kan vanwege zware medische aandoeningen, dan krijg je de QR code gewoon.

Huh? De QR code ging toch om niet gevaccineerden uit te sluiten en dus om die aan de prik te krijgen? Of gaat het stiekem toch gewoon om iedereen aan een Coronapas te krijgen?
pi_202125471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze:
[..]
Reageer eens hier op:
[..]

Je snapte schijnbaar mijn vraagteken niet. Je begint met: al die wappies die voor meer ic bedden vragen en alles open willen gooien. Precies daar zou ik een voorstander van zijn(maw ik plaats een vraagteken achter mijn reactie). Uiteraard met een hoge vaccinatiegraad en testen.

Nou ja sorry dat ik er niet bij vermelde om dan alles open te gooien.
pi_202125500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je snapte schijnbaar mijn vraagteken niet. Je begint met: al die wappies die voor meer ic bedden vragen en alles open willen gooien. Precies daar zou ik een voorstander van zijn(maw ik plaats een vraagteken achter mijn reactie). Uiteraard met een hoge vaccinatiegraad en testen.
Je kan niet permanent zonder maatregelen. Al had je 10x zoveel ic capaciteit als nu. Je 'wint' er hooguit een paar weken uitstel mee en dan zit je met een probleem dat 4x zo groot is. Denken dat je zonder maatregelen kan is waanzin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 november 2021 @ 13:42:03 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202125513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
Doe maar twee maanden, dan weet je zeker dat het enig effect heeft.
En misschien eens kijken wat Portugal beter doet dan wij.

Een valse QR-code is heel makkelijk op de kop te tikken dus het systeem is lek als een mandje.

Hoe je aan een vals vaccinatiebewijs komt? ,,Je betaalt een paar honderd euro, via via, en dan vult iemand bij de GGD in dat je gevaccineerd bent'', legt een man uit. Meer details wil hij niet geven. Die paar honderd euro leverden hem wel een QR-code op waarmee hij in het vliegtuig naar zijn vakantieadres kon stappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-opgepakt~a568eb2a/
https://www.nu.nl/tech/61(...)-valse-qr-codes.html
Waarom halen mensen niet gewoon een gratis prikje? 100en euro's betalen voor een QR :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202125559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan niet permanent zonder maatregelen. Al had je 10x zoveel ic capaciteit als nu. Je 'wint' er hooguit een paar weken uitstel mee en dan zit je met een probleem dat 4x zo groot is. Denken dat je zonder maatregelen kan is waanzin.
Permanent? Ik mag toch hopen dat dit niet jaren gaat duren. Dan bedoel ik lockdowns die ook voor problemen zorgen. Want daar gaat het mij hoofdzakelijk om.

Vaccinatie en testen daar zou het wat mij betreft bij moeten blijven mbt de korte termijn. En zorg uitbreiden voor de langere termijn.
En mogelijk een vaccin zoals de griepprik die je jaarlijks kunt halen.
pi_202125699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.

Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
100% hoeft ook niet, 95% moet haalbaar zijn! Zie landen als Spanje en Portugal. Maar nee de anti-vaxxers denken dat ze onderdeel worden van een experiment, dat ze over 3 jaar doodvallen in het kader van het tegen gaan van de overbevolking (bill gates) of onder controle komen te staan van Klaus Schwab......alles in het kader van #zelfnadenken #wakkerworden
  donderdag 11 november 2021 @ 14:04:39 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202125753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef Nober het volgende:

Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
Je kunt bijna niet opleiden als je IC-capaciteit continu onder druk staat. Als iedereen gewoon een vaccin gaat halen, wordt de kans daarop in ieder geval kleiner.


quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:38 schreef Nober het volgende:

Nou nee.

Er staat alleen dat 50% van de besmettingen gevaccineerden zijn. Niet dat ze ook in het ziekenhuis terechtkomen.

Dus ga er maar van uit de het hoofdzakelijk de wappies niet-gevaccineerden zijn die de IC's bezetten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202125795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:00 schreef magrec het volgende:

[..]
100% hoeft ook niet, 95% moet haalbaar zijn! Zie landen als Spanje en Portugal. Maar nee de anti-vaxxers denken dat ze onderdeel worden van een experiment, dat ze over 3 jaar doodvallen in het kader van het tegen gaan van de overbevolking (bill gates) of onder controle komen te staan van Klaus Schwab......alles in het kader van #zelfnadenken #wakkerworden
Dat is triest. Vaccinaties zijn een prima middel tegen diverse ziekten. Het gaat hier om de volksgezondheid. Maar je kunt mensen helaas niet dwingen. Dat gaat mij veel te ver. Testen bij klachten ook prima.

Ik baal gewoon van diverse andere maatregelingen. Het mondkapje vind ik nog de ergste maatregel als het om een persoonlijke maatregel gaat. Die QR code ook een maatregel waar ik principieel tegen ben kan ik mee leven.

Een lockdown vind ik maatschappelijk een slechte maatregel ook al raakt die mij dan iets minder.
pi_202125878
Een lockdown voor iedereen omdat we de achterstandswijken met een vaccinatiegraad van minder dan 50% niet durven aan te pakken.

Lekker gewerkt.
pi_202125901
Maak er alvast maar een baby-prikje van anders zitten we hier decennialang aan vast.
pi_202125920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is triest. Vaccinaties zijn een prima middel tegen diverse ziekten. Het gaat hier om de volksgezondheid. Maar je kunt mensen helaas niet dwingen. Dat gaat mij veel te ver. Testen bij klachten ook prima.

Ik baal gewoon van diverse andere maatregelingen. Het mondkapje vind ik nog de ergste maatregel als het om een persoonlijke maatregel gaat. Die QR code ook een maatregel waar ik principieel tegen ben kan ik mee leven.

Een lockdown vind ik maatschappelijk een slechte maatregel ook al raakt die mij dan iets minder.
Mondkapje en QR code heb ik persoonlijk niet zo'n last van. Ik vind dwang trouwens ook niet kunnen, ik zou veel liever veel meer informatie zien vanuit artsen, ziekenhuizen etc over vaccineren en bijvoorbeeld een hard statement naar organisaties als het artsen collectief, dit collectief krijgt veel te veel ruimte om onzin te verspreiden zonder tegengeluid van andere artsen.

Ik zou zelf een voorstander zijn van een beter verspreid 2G/3G systeem. 2G in de nachthoreca en evenementen. 3G in bioscopen en restaurants en als een malle de kwetsbaren een booster geven.
pi_202125958
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:15 schreef Specularium het volgende:
Een lockdown voor iedereen omdat we de achterstandswijken met een vaccinatiegraad van minder dan 50% niet durven aan te pakken.

Lekker gewerkt.
Het gaat helemaal niet meer om de ongevaccineerden, gehersenspoelde drol.

Volgens de officiele cijfers is meer dan 87% gevaccineerd. Die laatste 12.5% ga je nooit bereiken, en al zou dat toch gebeuren, dan verandert dat weinig aan de zaak. Dat scheelt dan hooguit enkele tientallen IC bedden over de gehele winter. 100% is geen magisch getal in deze zaak. Ook gevaccineerden geven het virus nog steeds door en worden nog steeds ziek. Dus 100% gevaccineerd wordt nog steeds gelimiteerd door de werking van het vaccin.

Die, inmiddels bewezen, hard afneemt met de tijd. Vandaar dat er ook weer 3e en 4e prikken aan zitten te komen. Een levenslang abonnement op mRNA shots. Zo goed werken ze dus.

Die tweedeling slaat al nergens meer op. Als nou 30% van de bevolking gevaccineerd was én de vaccins zouden niet in werking afnemen, dan zou er nog iets voor te zeggen zijn. Maar met 9/10 is het gewoon klaar. Het werkt op deze manier niet en die laatste 12.5% voegt nog maar weinig verbetering toe aan de huidige situatie.
pi_202125984
In sommige wijken zit de vaccinatiegraad net boven de 50%. De ander 48% kan dus maar doorgaan met varianten van virussen aanmaken. Daar kan geen Chinees laboratorium tegenop.
pi_202126006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:24 schreef Mondkapje het volgende:
In sommige wijken zit de vaccinatiegraad net boven de 50%. De ander 48% kan dus maar doorgaan met varianten van virussen aanmaken. Daar kan geen Chinees laboratorium tegenop.
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.

Je praat de NOS na.
pi_202126069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.

Je praat de NOS na.
De viral load boeit niet, het aantal besmettingen boeit niet. Het aantal ziekenhuisopnames boeit wel.
pi_202126091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:21 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet meer om de ongevaccineerden, gehersenspoelde drol.
Het gaat wel om de ongevaccineerden, want die bezetten verhoudingsgewijs de meeste ic bedden.
pi_202126136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Leg uit, beste jongen. Hoe komt het dat de ziekenhuizen volstromen? En wat zou het kabinet daartegen moeten doen?
Gezien het nu vooral oudjes zijn, waarschijnlijk de gebrekkige werking van Astrazenica (wat natuurlijk ook gewoon de euroshopper variant van de vaccins is) en wat het kabinet zou moeten doen is vorige maand al beginnen met het bijprikken van de 60+ categorie met pfizer/moderna vaccins.

Wat ze verder moeten doen is zorgen dat de verpleging in ziekenhuizen meer krijgt dan een scheet en 3 knikkers als salaris en dat ze meer collega's krijgen zodat de werkdruk niet zo absurd hoog is. Verder ook nog even zorgen dat de bureautijgers terug in hun kooi gaan ipv de huidige absurdgrote bestuurslaag hun gang te laten gaan.

Maar dat alles vereist dat je tot meer in staat bent dan je veters strikken en bij Hugo de Jonge denk ik dat zelfs dat al flink hoog gegrepen is.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_202126226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.

Je praat de NOS na.
Maar dan moet je wel eerst besmet worden en die kans is kleiner als je gevaccineerd bent.
pi_202126264
-foutje-
pi_202126288
Met verpleegkundigen wordt niet gepraat, dat is de grootste fout. Alles wordt voor ze bedacht, terwijl als je dat zware werk moet doen in robotpakken de hele dag, kom je misschien zelf wel op ideeën hoe het beter, aangenamer kan of wat het beste werkt.
Gewoon bizar dat anno 2021 nog steeds over mensen beslist wordt ipv dat ze als deskundige, wat ze in feite zijn, geraadpleegd worden.
pi_202126416
Als ik verpleegkundige was - en ik kan me aardig inleven omdat ik een paar jaar een opleiding in die richting gedaan heb - zou ik er mismoedig van raken om steeds nieuwe niet-gevacinneerden te zien binnenkomen, wetende dat je al die hartpatienten niet kan helpen en dat een prikje genoeg was geweest om al dat werk te voorkomen.
Ik zou er dan voor pleiten om aparte corona-afdelingen op te zetten zodat verpleegkundigen die er geen problemen mee hebben, daar kunnen werken, en er een extra centje bovenop krijgen. Verpleegkundigen die er wél moeite mee hebben kunnen dan hun gewone vak, waar ze van houden, blijven uitoefenen en blijven behouden voor de zorg.
pi_202126568
Ik zie teveel Poolse, Duitse en Belgische auto’s. Kunnen ze niet eerst geweerd worden voordat het nationale volk de maatregelen op zich gelegd moeten krijgen?
pi_202126585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar je niet vaccineren is derhalve net zo debiel natuurlijk. Want die kiezen er met uitzonderingen daargelaten bewust voor om ziek te worden vanwege een besmetting. Niet iets waar een gevaccineerde zich druk om zou moeten maken.
Ik ben er na een bezoek van een beurs niet helemaal meer zeker van waar ik nou het liefst zou zijn. Op een beurs waar 1000 mensen ronlopen die allemaal gevaccineerd zijn, of op een beurs waar 1000 mensen rondlopen die allemaal NIET gevaccineerd zijn, maar wel een test van te voren hebben moeten afleggen.. Want het is wel echt een feit dat de gevaccineerde geen regels meer volgen.
pi_202126602
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:46 schreef Cherni het volgende:
En zorg uitbreiden voor de langere termijn.
Probleem is alleen dat niemand meer de verpleging in wil :P Worden liever iets in de IT, lekker op je reet kunnen blijven zitten met koffie in handbereik en twee keer of zelfs meer verdienen.
pi_202126617
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:46 schreef Cherni het volgende:

[..]
Permanent? Ik mag toch hopen dat dit niet jaren gaat duren. Dan bedoel ik lockdowns die ook voor problemen zorgen. Want daar gaat het mij hoofdzakelijk om.

Vaccinatie en testen daar zou het wat mij betreft bij moeten blijven mbt de korte termijn. En zorg uitbreiden voor de langere termijn.
En mogelijk een vaccin zoals de griepprik die je jaarlijks kunt halen.
Permanent zonder maatregelen schreef ik. Dat kan dus niet.

En ja, dit gaat nog wel een paar jaar duren. Dat vind iedereen vervelend, maar het is wel de realiteit waarmee we moeten dealen. En met vaccinaties en testen gaan we het dus niet redden. Met dank aan de ongevaccineerden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202126687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:00 schreef Mondkapje het volgende:
Als ik verpleegkundige was - en ik kan me aardig inleven omdat ik een paar jaar een opleiding in die richting gedaan heb - zou ik er mismoedig van raken om steeds nieuwe niet-gevacinneerden te zien binnenkomen, wetende dat je al die hartpatienten niet kan helpen en dat een prikje genoeg was geweest om al dat werk te voorkomen.
Ik zou er dan voor pleiten om aparte corona-afdelingen op te zetten zodat verpleegkundigen die er geen problemen mee hebben, daar kunnen werken, en er een extra centje bovenop krijgen. Verpleegkundigen die er wél moeite mee hebben kunnen dan hun gewone vak, waar ze van houden, blijven uitoefenen en blijven behouden voor de zorg.
Gelukkig ben jij dan ook geen verpleegkundige, want die behoren geen onderscheid te maken tussen patienten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202126875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij dan ook geen verpleegkundige, want die behoren geen onderscheid te maken tussen patienten.
Iedereen heeft de keuze om zijn beroep te verlaten. Als je dacht dat je afwisselend werk zou krijgen en je moet de hele dag in een robotpak rondlopen en hetzelfde saaie werk doen, en het eind is niet in zicht, dan ga je iets anders zoeken.
Verpleegkundigen zijn mensen en geen pionnen die je naar wens kan verzetten.
pi_202126915
Hoogste aantal besmettingen ooit. 16300+

Wel bijzonder zo vlak voor een persconferentie. Afgelopen twee jaar had ik daar nooit over nagedacht maar nu begin ik toch ernstig te twijfelen of dat 'toeval' is...
pi_202126928
16.000 _O-

Thuiswerk genot incoming :)

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2021 15:28:34 ]
pi_202126934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:27 schreef Frutsel het volgende:
Hoogste aantal besmettingen ooit. 16000+

Wel bijzonder zo vlak voor een persconferentie. Afgelopen twee jaar had ik daar nooit over nagedacht maar nu begin ik toch ernstig te twijfelen of dat 'toeval' is...
Hoezo? Het virus van nu is besmettelijker dan ooit en er is door deskundigen gezegd dat iedereen die niet is gevaccineerd, corona krijgt.
pi_202126941
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hoezo? Het virus van nu is besmettelijker dan ooit en er is door deskundigen gezegd dat iedereen die niet is gevaccineerd, corona krijgt.
Iedereen die wel gevaccineerd is ook, soms zelfs twee keer.
pi_202126965
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iedereen die wel gevaccineerd is ook, soms zelfs twee keer.
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33
https://www.ad.nl/politie(...)an-precies~a1347704/
Dit is het probleem.
pi_202126997
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33
https://www.ad.nl/politie(...)an-precies~a1347704/
Dit is het probleem.
Ja nu zeg je 'in het ziekenhuis belanden' , dat zei je net niet.

Het virus is besmettelijker dan ooit, of het vaccin werkt toch niet zo goed/lang als ze dachten, of beide.

Ik merk gewoon aan mezelf dat ik gewoon sceptisch wordt nadat ik twee jaar lang er alle begrip voor had.
pi_202127001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
/
Dit is het probleem.
Het probleem is dat je als gevaccineerde overal naar binnen mag zonder te weten of je besmet bent ofniet. Oja, en scholen zijn de problemen.
pi_202127021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef hyviiee het volgende:

[..]
. Oja, en scholen zijn de problemen.
Die blijven dan wel weer open :')
pi_202127030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33
https://www.ad.nl/politie(...)an-precies~a1347704/
Dit is het probleem.
En de kans voor een gezond persoon?
pi_202127050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iedereen die wel gevaccineerd is ook, soms zelfs twee keer.
Aantal gevaccineerden die zijn opgenomen op de IC is in 1 maand ruim verdubbeld en aantal niet gevaccineerden slechts licht gestegen. Is niet meer te verklaren met provax-propaganda.

Check zelf: https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
pi_202127110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Je bedoeld op z'n Brits waar ze geen maatregelen of wat dan ook meer hebben sinds de zomer? Oh en 't gaat daar prima. Wel flink wat besmettingen, maar door de vaccinaties kunnen ze het prima aan. Hebben een vaccinatiegraad die overigens wel ruim 15 punten lager is dan in NL.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_202127111
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33
https://www.ad.nl/politie(...)an-precies~a1347704/
Dit is het probleem.
Ierland 98% gevaccineerd en allemaal gevaccineerde in het ziekenhuis. KOEKOEK.
pi_202127132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef Alpha0 het volgende:
Dankjewel buitenlandse studenten, vakantiegangers, toeristen, booslims, expats en asielzoekers.
christenen uit de bible belt bedoel je, en atheïsten die festivals en concerten bezoeken
pi_202127142
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Heph844 het volgende:

Weegschaal en meetlint voor de kroeg. Bij een BMI boven de 25 gaat een rood lampje branden
:') en dan alcohol drinken want dat is gezond
pi_202127243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Die blijven dan wel weer open :')
Begrijp ik echt niks van. 4000 mensen per dag, ongetest en misschien zelfs wel ongevaccineerd, lopen er in en uit.
  donderdag 11 november 2021 @ 15:44:45 #272
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202127260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Aantal gevaccineerden die zijn opgenomen op de IC is in 1 maand ruim verdubbeld en aantal niet gevaccineerden slechts licht gestegen. Is niet meer te verklaren met provax-propaganda.

Check zelf: https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Ja klopt. In 1 maand tijd zijn er 20 (nu 105) meer gevaccineerden op de IC beland (totaal van 62%) en zijn er 60 meer gevaccineerden op de IC beland (= 27%) (De rest is onbekend)


Er zijn 11.839.055 personen gevaccineerd dat is 105/11839055 = 0,000887%
Van de 2184706 niet gevaccineerden liggen er 239 op de IC en dat is 0,01%

Vooralsnog 12 keer zoveel kans om op de IC te belanden als je geen vaccinatie hebt gehad.

Eigenlijk mogen er wel strengere maatregelen over de gehele linie worden toegepast.

Er worden 330 bedden bezet gehouden door de Corona patiënten en dat is maximale capaciteit. (Normaal 1150 IC bedden in NL die voor 70-75% vol zijn, dan blijven er nog 345 bedden over)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202127309
quote:
2s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ja klopt. In 1 maand tijd zijn er 20 (nu 105) meer gevaccineerden op de IC beland (totaal van 62%) en zijn er 60 meer gevaccineerden op de IC beland (= 27%) (De rest is onbekend)

Er zijn 11.839.055 personen gevaccineerd dat is 105/11839055 = 0,000887%
Van de 2184706 niet gevaccineerden liggen er 239 op de IC en dat is 0,01%

Vooralsnog 12 keer zoveel kans om op de IC te belanden als je geen vaccinatie hebt gehad.

Eigenlijk mogen er wel strengere maatregelen over de gehele linie worden toegepast.
Onzin. Hugo wil geen cijfers geven. Is al meerdere keren gevraagd in de kamer, dus aan deze cijfers hebben we niet zoveel.

Ierland is 98% gevaccineerd en er liggen enkel gevaccineerde in het ziekenhuis.
pi_202127350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef SuperNeger het volgende:
Altijd weer die wappies. Als je je laat vaccineren kan je geen corona krijgen en verspreiden. Je hebt immers een qr code.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als iedereen voor zover mogelijk gevaccineerd zou zijn was er geen probleem. Je legt du schuld bij de verkeerde mensen.
Aha, een mooie denkfout van zulke mensen. Degene die gevaccineerd zijn, denkt dat ze niet verspreiden.

Dat doet ze wel. De prik is alleen bedoeld zodat je niet ernstig ziek wordt en kleiner kans toch op IC moeten.
Intussen zijn ze wel besmettelijk.

Dus stop een schuld geven aan de andere.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 11 november 2021 @ 15:49:07 #275
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202127355
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Onzin. Hugo wil geen cijfers geven. Is al meerdere keren gevraagd in de kamer, dus aan deze cijfers hebben we niet zoveel.

Ierland is 98% gevaccineerd en er liggen enkel gevaccineerde in het ziekenhuis.
Als 98% gevaccineerd is dan blijven er niet zoveel andere mensen over ;) Dus dat resultaat is wel heel erg normaal. Geen reden voor discussie lijkt mij :?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202127408
`Gelukkig zijn ''we'' als een paar maanden aan het vaccineren, en hebben ''we'' nu al bijna twee jaar de tijd gehad om de IC capaciteit op te schalen.

Komt helemaal goed. ^O^

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 11 november 2021 @ 15:51:51 #277
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202127417
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Onzin. Hugo wil geen cijfers geven. Is al meerdere keren gevraagd in de kamer, dus aan deze cijfers hebben we niet zoveel.

Ierland is 98% gevaccineerd en er liggen enkel gevaccineerde in het ziekenhuis.
Waar komt het 98% cijfer vandaan? Ik kan alleen 81,35% volledig gevaccineerd vinden
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202127464
quote:
2s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ja klopt. In 1 maand tijd zijn er 20 (nu 105) meer gevaccineerden op de IC beland (totaal van 62%) en zijn er 60 meer gevaccineerden op de IC beland (= 27%) (De rest is onbekend)

Er zijn 11.839.055 personen gevaccineerd dat is 105/11839055 = 0,000887%
Van de 2184706 niet gevaccineerden liggen er 239 op de IC en dat is 0,01%

Vooralsnog 12 keer zoveel kans om op de IC te belanden als je geen vaccinatie hebt gehad.

Eigenlijk mogen er wel strengere maatregelen over de gehele linie worden toegepast.

Er worden 330 bedden bezet gehouden door de Corona patiënten en dat is maximale capaciteit. (Normaal 1150 IC bedden in NL die voor 70-75% vol zijn, dan blijven er nog 345 bedden over)
Van 45 naar 105 en van 219 naar 239.
De kans om met een vaccinatie te worden opgenomen op de IC neemt sterk toe. Het vaccinatiepercentage van de bevolking stijgt veel minder snel om dat weg te kunnen redeneren.

Zo zie je maar, het is maar net hoe je getallen gaat uitleggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Makrelis op 11-11-2021 15:58:36 ]
  donderdag 11 november 2021 @ 15:58:15 #279
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202127547
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Van 45 naar 105 en van 219 naar 239.
De kans om met een vaccinatie te worden opgenomen op de IC neemt sterk toe. De vaccinatiegraad van de bevolking stijgt veel minder snel.

Zo zie je maar, het is maar net hoe je getallen gaat uitleggen.
Dat klopt, dat had ik ook geschreven. Niet zo expliciet maar het gat wordt gedicht inderdaad. De vraag is waar dat vandaan komt. Daarom ook tijd voor strengere maatregelen.

Maar de discussie gaat of de maatregelen juist zijn, want het is wel duidelijk dat je als niet gevaccineerde meer kans hebt op complicaties toch? De gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden op de IC was 20 jaar jonger dan de gevaccineerden.

Ik hoor het wel, op dit moment is de zorg overbelast, we hebben een oplossing nodig.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202127552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:48 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
[..]
Aha, een mooie denkfout van zulke mensen. Degene die gevaccineerd zijn, denkt dat ze niet verspreiden.

Dat doet ze wel. De prik is alleen bedoeld zodat je niet ernstig ziek wordt en kleiner kans toch op IC moeten.
Intussen zijn ze wel besmettelijk.

Dus stop een schuld geven aan de andere.
Je moet wel eerst besmet raken voordat je het kunt verspreiden en die kans is na vaccinatie kleiner.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2021 15:58:46 ]
pi_202127586
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je moet wel eerst besmet raken voordat je het kunt verspreiden en die kans is na vaccinatie kleiner.
Je moet nog steeds een basisregel hanteren. Maar dat doet meesten blijkbaar niet. Dan krijg je het toch ook.
Dus linksom of rechtsom ze zijn even veel schuldig als ongevaccineerden aan oplopende besmetting.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_202127605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:58 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dat klopt, dat had ik ook geschreven. Niet zo expliciet maar het gat wordt gedicht inderdaad. De vraag is waar dat vandaan komt. Daarom ook tijd voor strengere maatregelen.

Maar de discussie gaat of de maatregelen juist zijn, want het is wel duidelijk dat je als niet gevaccineerde meer kans hebt op complicaties toch? De gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden op de IC was 20 jaar jonger dan de gevaccineerden.

Ik hoor het wel, op dit moment is de zorg overbelast, we hebben een oplossing nodig.
Misschien een combinatie van factoren: gevaccineerden voelen zich veilig en dus minder strikt met gedrag, het virus wordt resistent, werking vaccin neemt af na verloop van tijd.
pi_202127624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:53 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Van 45 naar 105 en van 219 naar 239.
De kans om met een vaccinatie te worden opgenomen op de IC neemt sterk toe. Het vaccinatiepercentage van de bevolking stijgt veel minder snel om dat weg te kunnen redeneren.

Zo zie je maar, het is maar net hoe je getallen gaat uitleggen.
105 op 85% van de bevolking (gevaccineerden)
239 op 15% van de bevolking (niet-gevaccineerden.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2021 16:03:58 ]
pi_202127685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
105 op 85% gevaccineerden
239 op 15% niet-gevaccineerden.
Als het ene getal verdubbeld en het andere getal stijgt 10% Wat begrijp jij daar niet aan? Jij kijkt naar absolute getallen, ik naar de trend.
  donderdag 11 november 2021 @ 16:05:51 #285
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202127710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:01 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Misschien een combinatie van factoren: gevaccineerden voelen zich veilig en dus minder strikt met gedrag, het virus wordt resistent, werking vaccin neemt af na verloop van tijd.
Inderdaad, ik hoor zoveel onzin (beide kanten op) over de basisbeginselen van vaccinaties dat ik wel snap dat de cijfers weer oplopen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202127730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:04 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Als het ene getal verdubbeld en het andere getal stijgt 10% Wat begrijp jij daar niet aan? Jij kijkt naar absolute getallen, ik naar de trend.
Zolang we via de cijfers de ongevaccineerden maar de schuld kunnen geven. :')

Echt he.

M.i. is de invoering van de QR code de grootste schuldige.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202127765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang we via de cijfers de ongevaccineerden maar de schuld kunnen geven. :')

Echt he.

M.i. is de invoering van de QR code de grootste schuldige.
Wordt leuk als gevaccineerden straks zichzelf de schuld kunnen gaan geven omdat ze door vaccinatie geen of onvoldoende immuniteit hebben opgebouwd.
pi_202127801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:09 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Wordt leuk als gevaccineerden straks zichzelf de schuld kunnen gaan geven omdat ze door vaccinatie geen of onvoldoende immuniteit hebben opgebouwd.
Nee, na de ongevaccineerden zijn diegenen aan de beurt die geen 3e prik nemen, dan krijgen de 2-prikkers de schuld van de 3-prikkers, ect etc etc.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202127804
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:04 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Als het ene getal verdubbeld en het andere getal stijgt 10% Wat begrijp jij daar niet aan? Jij kijkt naar absolute getallen, ik naar de trend.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang we via de cijfers de ongevaccineerden maar de schuld kunnen geven. :')

Echt he.

M.i. is de invoering van de QR code de grootste schuldige.
15% van de bevolking bezet nu 66% van de bedden. Dat heeft niets met schuld te maken, maar met feiten.
pi_202127818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, na de ongevaccineerden zijn diegenen aan de beurt die geen 3e prik nemen, dan krijgen de 2-prikkers de schuld van de 3-prikkers, ect etc etc.
Zit er dik in ja.
pi_202127831
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
[..]
15% van de bevolking bezet nu 66% van de bedden. Dat heeft niets met schuld te maken, maar met feiten.
Ja tuurlijk joh.
pi_202127900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
[..]
15% van de bevolking bezet nu 66% van de bedden. Dat heeft niets met schuld te maken, maar met feiten.
Vorig jaar was 100 ongevaccineerd en lagen de IC's vol, nu maar 15% en die zouden dan voor hetzelfde effect zorgen? Serieus man.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202127932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Vorig jaar was 100 ongevaccineerd en lagen de IC's vol, nu maar 15% en die zouden dan voor hetzelfde effect zorgen? Serieus man.
Denk je dan dat het nep is? Dat er niemand op de IC's liggen? :')
pi_202127970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Vorig jaar was 100 ongevaccineerd en lagen de IC's vol, nu maar 15% en die zouden dan voor hetzelfde effect zorgen? Serieus man.
Volgend jaar zullen er weer minder IC bedden beschikbaar zijn, want uitstroom is hoger dan instroom. Oftewel het tekort aan bedden blijft en er moet iemand de schuld krijgen.
pi_202128000
Waar zijn de laatste en meest accurate cijfers te vinden als het gaat om gevaccineerde/ongevaccineerde die liggen op de IC's in heel Nederland?
pi_202128008
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:23 schreef FL_Freak het volgende:
Waar zijn de laatste en meest accurate cijfers te vinden als het gaat om gevaccineerde/ongevaccineerde die liggen op de IC's in heel Nederland?
Ik gebruik dit als bron: https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
pi_202128025
quote:
Thanks!
  donderdag 11 november 2021 @ 16:25:47 #298
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202128029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgend jaar zullen er weer minder IC bedden beschikbaar zijn, want uitstroom is hoger dan instroom. Oftewel het tekort aan bedden blijft en er moet iemand de schuld krijgen.
Ik las ergens (interview met iemand van een ziekenhuis, betreffend dat ziekenhuis) dat er meer mensen uitstromen als IC verpleegkundige dan er in de opleiding zitten. Ergens gaat het dan wel logisch zijn dat er minder bedden beschikbaar zijn. Zeker als ook zoiets geldt voor de overige betrokken beroepen en we nu boven capaciteit draaien al 2 jaar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202128034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgend jaar zullen er weer minder IC bedden beschikbaar zijn, want uitstroom is hoger dan instroom. Oftewel het tekort aan bedden blijft en er moet iemand de schuld krijgen.
Jezelf tegenspreken in één en dezelfde zin vind ik dan ook wel weer apart.
Edit: Oh wacht, je hebt het over personeel. Vergeet wat ik zei.
pi_202128745
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Onzin. Hugo wil geen cijfers geven. Is al meerdere keren gevraagd in de kamer, dus aan deze cijfers hebben we niet zoveel.

Ierland is 98% gevaccineerd en er liggen enkel gevaccineerde in het ziekenhuis.
Tja als je 100% gevaccineerden hebt is dus ook iedereen die toch in het ziekenhuis beland gevaccineerd. De vraag is of die dan ook allemaal op een ic liggen. En is die vaccinatiegraad veel lager zou je mogelijk met meer doden te maken hebben en veel meer mensen op een ic of in iedergeval zorg in een ziekenhuis nodig hebben.
pi_202128786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:14 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat niemand meer de verpleging in wil :P Worden liever iets in de IT, lekker op je reet kunnen blijven zitten met koffie in handbereik en twee keer of zelfs meer verdienen.
Dan zul je de arbeidsvoorwaarden voor die sector veel beter moeten maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')