Oh en hoe ga je dat regelen dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik geef het meer kans dat het effectief is Corona te bestrijden door te zorgen dat er minder mensen obese zijn, meer bewegen, minder veel en vet lopen te vreten. Vooral onder de oudjes (50+) is dat een probleem, ik kom althans zelden iemand tegen in die leeftijdsgroep die nog een (redelijke) platte buik heeft.
Duitsland weer bellen voor hulp.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.
Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Ook niet in bijna-twee jaar corona overigens. En ook niet tijdens 10 jaar VVD. Hoe zie je de toekomst eigenlijk voor je? Verkoudheidsvirussen zullen blijven, de vergrijzing neemt rap toe en de zorg is aan het bezwijken. Als dít onze nieuwe verhouding is tussen vrijheid en (een gemankeerd idee over) de volksgezondheid, dan heb je hét recept om het nooit meer los te laten.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Zorg opschalen doe je niet in twee weken. Dat is dus geen oplossing voor de korte termijn.
Dus nogmaals mijn vraag: wat moeten we volgens jou doen als de zorg overbelast raakt?
Tja als we maar steeds blijven roepen dat de zorg opgeschaald moet worden en er jaren afgeschaald is en er gebeurt maar niets blijven we steeds roepen dat het geen oplossing is voor de korte termijn. Niet alleen corona maar vanwege de vergrijzing moet er iets gebeuren. En dat had al voor Corona moeten gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom, je loopt maar gewoon wat uit je reet te blaten.quote:
Zorg opschalen lijkt mij een prima streven.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook niet in bijna-twee jaar corona overigens. En ook niet tijdens 10 jaar VVD. Hoe zie je de toekomst eigenlijk voor je? Verkoudheidsvirussen zullen blijven, de vergrijzing neemt rap toe en de zorg is aan het bezwijken.
Sure, maar daar kopen we nu niets voor.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als we maar steeds blijven roepen dat de zorg opgeschaald moet worden en er jaren afgeschaald is en er gebeurt maar niets blijven we steeds roepen dat het geen oplossing is voor de korte termijn. Niet alleen corona maar vanwege de vergrijzing moet er iets gebeuren. En dat had al voor Corona moeten gebeuren.
Ik ga niks regelen, men zoekt het maar uit. Ik geloof alleen niet in de huidige maatregelen, is toch duidelijk dat er steeds beter gezocht moet worden naar argumenten om te "bewijzen" dat ze effectief zijn? Waarom zou ik mij nog druk maken om een virusje die mij niet schaadt? Want ja, ik was al lang en breed geinfecteerd voordat ik mijn eerste prutvaccin kreeg. Zoals de meeste mensen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh en hoe ga je dat regelen dan?
Zou het wat uitmaken hoe je het beestje noemt?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Prima draaien we het om ben jij de wappie.
G2 voor sportscholen natuurlijkquote:Op donderdag 11 november 2021 12:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh en hoe ga je dat regelen dan?
Uiteraard hebben we daar nu niets aan. Maar zelfs Duitsland geeft ons schijnbaar dit advies. Het is maar een ic arts. Maar toch.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zorg opschalen lijkt mij een prima streven.
Maar daar hebben we nu niks aan. Je kunt niet binnen twee weken de zorg opschalen.
Je praat een hoop maar volgens mij weet je niet eens uit te leggen wat prep precies is. Het zou al schelen als je bij je uitleg zou zeggen dat dit een vaccin is dat je, volgens mij, dagelijks moet zetten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:55 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat ik de afgelopen 2 jaar vaker geprikt en gevaccineerd ben dan jij. Daarnaast zet ik me in voor het bestrijden van een andere epi/pandemie: hiv. Daarop wordt beknibbeld en worden mensen tegengewerkt om zich te beschermen met een middel dat bewezen effectief is: PrEP. Aan de andere kant gooien we honderden miljoenen over de balk aan afgekeurde beschermingsmiddelen. Ik walg van dit soort hypocrisie en ik heb medelijden met mensen zoals jij die met zulke kinderachtige, simplistische uitspraken komen.
Gisteren hoorde ik een GGD-arts zeggen: we weten niet wat PrEP op de lange termijn voor effecten heeft op de gezondheid. Moet je nagaan, van een middel dat wèl veilig en effectief is. Als een ongevaccineerde dat zegt over coronavaccins wordt ie gelijk als wappie bestempeld. Als je tussen de regels door leest draait het alleen maar om geld. Laat je niet voor de gek houden door de strategie van inspelen op emoties. Als puntje bij paaltje komt geeft men geen ene flikker om de kwetsbaren (of dat nou op het gebied is van leeftijd, beperking, gezondheid, arbeid, milieu of financieel). Veertig jaar neoliberalisme heeft heel wat onderliggend lijden veroorzaakt.
Locktober verlengingquote:Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Poepz0r het volgende:
Lockdown niks mis mee. Weer de peniskooi aan @:Wereldgozer
Misschien is groepsimmuniteit zo gek nog niet. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de huidige tweedeling.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom, je loopt maar gewoon wat uit je reet te blaten.
Want het gevolg van het loslaten van alle maatregelen is dat ziekenhuizen volstromen en de zorg overbelast raakt. Jij hebt daar geen antwoord op, behalve wat holle kreten.
Kennelijk wel anders noem je anderen geen wappie.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken hoe je het beestje noemt?
Wappie of niet, zo belasten in ieder geval de zorg.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Kennelijk wel anders noem je anderen geen wappie.
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard hebben we daar nu niets aan. Maar zelfs Duitsland geeft ons schijnbaar dit advies. Het is maar een ic arts. Maar toch.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-zorgen~aca7ea29/
Met je eens. En die wappies zijn wel de eerste die er wel voor kiezen naar de IC te gaan terwijl dat hun eigen schuld is.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Dat klopt, maar dat heeft niets met je opmerking te maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:02 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Feit blijft dat gevaccineerden corona kunnen krijgen en besmettelijk kunnen zijn.
En dan trek je weer de conclusie dat alle gevaccineerden aso's zijn.quote:Dat weten ze en toch leven ze alsof het niet zo is.
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald moet worden en er meer ic bedden moeten komen? Het word met de dag gekker.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Nou nee.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wappie of niet, zo belasten in ieder geval de zorg.
Stuk ook gelezen? Gommers heeft het over besmettingen, niet over ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou nee.
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sismaatregelen-terug
Ik zie hier niets staan over de zorg.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou nee.
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sismaatregelen-terug
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald en er meer ic bedden moeten komen? Het word met de dag gekker.
Waarom denk je dat dat nog niet is opgestart?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Misschien is groepsimmuniteit zo gek nog niet. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de huidige tweedeling.
Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
QR codes zijn straks nodig voor alles behalve de supermarkt en een wandeling buiten, niet alleen maar voor menigtes. Moeten zij maar kluizenaars worden?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
De groep die niet gevaccineerd kan worden is klein en zal zich niet in menigtes begeven zolang de pandemie voortduurt.
Dan hadden ze maar een prikkie moeten halen. Ben nu wel klaar met die 'solidariteit'.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:42 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
QR codes zijn straks nodig voor alles behalve de supermarkt en een wandeling buiten, niet alleen maar voor menigtes. Moeten zij maar kluizenaars worden?
Helemaal juist. Gommers heeft het puur over de besmettingen en dat daardoor vervolgens het aantal ziekenhuisopnames is een logisch gevolg daarvan. Omdat te snappen hoe je geen viroloog of epidemieloog te zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.
En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |