Ik ben er na een bezoek van een beurs niet helemaal meer zeker van waar ik nou het liefst zou zijn. Op een beurs waar 1000 mensen ronlopen die allemaal gevaccineerd zijn, of op een beurs waar 1000 mensen rondlopen die allemaal NIET gevaccineerd zijn, maar wel een test van te voren hebben moeten afleggen.. Want het is wel echt een feit dat de gevaccineerde geen regels meer volgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar je niet vaccineren is derhalve net zo debiel natuurlijk. Want die kiezen er met uitzonderingen daargelaten bewust voor om ziek te worden vanwege een besmetting. Niet iets waar een gevaccineerde zich druk om zou moeten maken.
Probleem is alleen dat niemand meer de verpleging in wilquote:Op donderdag 11 november 2021 13:46 schreef Cherni het volgende:
En zorg uitbreiden voor de langere termijn.
Permanent zonder maatregelen schreef ik. Dat kan dus niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Permanent? Ik mag toch hopen dat dit niet jaren gaat duren. Dan bedoel ik lockdowns die ook voor problemen zorgen. Want daar gaat het mij hoofdzakelijk om.
Vaccinatie en testen daar zou het wat mij betreft bij moeten blijven mbt de korte termijn. En zorg uitbreiden voor de langere termijn.
En mogelijk een vaccin zoals de griepprik die je jaarlijks kunt halen.
Gelukkig ben jij dan ook geen verpleegkundige, want die behoren geen onderscheid te maken tussen patienten.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:00 schreef Mondkapje het volgende:
Als ik verpleegkundige was - en ik kan me aardig inleven omdat ik een paar jaar een opleiding in die richting gedaan heb - zou ik er mismoedig van raken om steeds nieuwe niet-gevacinneerden te zien binnenkomen, wetende dat je al die hartpatienten niet kan helpen en dat een prikje genoeg was geweest om al dat werk te voorkomen.
Ik zou er dan voor pleiten om aparte corona-afdelingen op te zetten zodat verpleegkundigen die er geen problemen mee hebben, daar kunnen werken, en er een extra centje bovenop krijgen. Verpleegkundigen die er wél moeite mee hebben kunnen dan hun gewone vak, waar ze van houden, blijven uitoefenen en blijven behouden voor de zorg.
Iedereen heeft de keuze om zijn beroep te verlaten. Als je dacht dat je afwisselend werk zou krijgen en je moet de hele dag in een robotpak rondlopen en hetzelfde saaie werk doen, en het eind is niet in zicht, dan ga je iets anders zoeken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij dan ook geen verpleegkundige, want die behoren geen onderscheid te maken tussen patienten.
Hoezo? Het virus van nu is besmettelijker dan ooit en er is door deskundigen gezegd dat iedereen die niet is gevaccineerd, corona krijgt.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:27 schreef Frutsel het volgende:
Hoogste aantal besmettingen ooit. 16000+
Wel bijzonder zo vlak voor een persconferentie. Afgelopen twee jaar had ik daar nooit over nagedacht maar nu begin ik toch ernstig te twijfelen of dat 'toeval' is...
Iedereen die wel gevaccineerd is ook, soms zelfs twee keer.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hoezo? Het virus van nu is besmettelijker dan ooit en er is door deskundigen gezegd dat iedereen die niet is gevaccineerd, corona krijgt.
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33quote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iedereen die wel gevaccineerd is ook, soms zelfs twee keer.
Ja nu zeg je 'in het ziekenhuis belanden' , dat zei je net niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33
https://www.ad.nl/politie(...)an-precies~a1347704/
Dit is het probleem.
Het probleem is dat je als gevaccineerde overal naar binnen mag zonder te weten of je besmet bent ofniet. Oja, en scholen zijn de problemen.quote:
Die blijven dan wel weer openquote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef hyviiee het volgende:
[..]
. Oja, en scholen zijn de problemen.
En de kans voor een gezond persoon?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is zeventien keer kleiner dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ic is die verhouding zelfs 1 op 33
Dit is het probleem.
Aantal gevaccineerden die zijn opgenomen op de IC is in 1 maand ruim verdubbeld en aantal niet gevaccineerden slechts licht gestegen. Is niet meer te verklaren met provax-propaganda.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iedereen die wel gevaccineerd is ook, soms zelfs twee keer.
Je bedoeld op z'n Brits waar ze geen maatregelen of wat dan ook meer hebben sinds de zomer? Oh en 't gaat daar prima. Wel flink wat besmettingen, maar door de vaccinaties kunnen ze het prima aan. Hebben een vaccinatiegraad die overigens wel ruim 15 punten lager is dan in NL.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.
En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Ierland 98% gevaccineerd en allemaal gevaccineerde in het ziekenhuis. KOEKOEK.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dit is het probleem.
christenen uit de bible belt bedoel je, en atheïsten die festivals en concerten bezoekenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:55 schreef Alpha0 het volgende:
Dankjewel buitenlandse studenten, vakantiegangers, toeristen, booslims, expats en asielzoekers.
quote:Op donderdag 11 november 2021 10:54 schreef Heph844 het volgende:
Weegschaal en meetlint voor de kroeg. Bij een BMI boven de 25 gaat een rood lampje branden
Begrijp ik echt niks van. 4000 mensen per dag, ongetest en misschien zelfs wel ongevaccineerd, lopen er in en uit.quote:
Ja klopt. In 1 maand tijd zijn er 20 (nu 105) meer gevaccineerden op de IC beland (totaal van 62%) en zijn er 60 meer gevaccineerden op de IC beland (= 27%) (De rest is onbekend)quote:Op donderdag 11 november 2021 15:33 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Aantal gevaccineerden die zijn opgenomen op de IC is in 1 maand ruim verdubbeld en aantal niet gevaccineerden slechts licht gestegen. Is niet meer te verklaren met provax-propaganda.
Check zelf: https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Onzin. Hugo wil geen cijfers geven. Is al meerdere keren gevraagd in de kamer, dus aan deze cijfers hebben we niet zoveel.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja klopt. In 1 maand tijd zijn er 20 (nu 105) meer gevaccineerden op de IC beland (totaal van 62%) en zijn er 60 meer gevaccineerden op de IC beland (= 27%) (De rest is onbekend)
Er zijn 11.839.055 personen gevaccineerd dat is 105/11839055 = 0,000887%
Van de 2184706 niet gevaccineerden liggen er 239 op de IC en dat is 0,01%
Vooralsnog 12 keer zoveel kans om op de IC te belanden als je geen vaccinatie hebt gehad.
Eigenlijk mogen er wel strengere maatregelen over de gehele linie worden toegepast.
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef SuperNeger het volgende:
Altijd weer die wappies. Als je je laat vaccineren kan je geen corona krijgen en verspreiden. Je hebt immers een qr code.
Aha, een mooie denkfout van zulke mensen. Degene die gevaccineerd zijn, denkt dat ze niet verspreiden.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen voor zover mogelijk gevaccineerd zou zijn was er geen probleem. Je legt du schuld bij de verkeerde mensen.
Als 98% gevaccineerd is dan blijven er niet zoveel andere mensen overquote:Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Onzin. Hugo wil geen cijfers geven. Is al meerdere keren gevraagd in de kamer, dus aan deze cijfers hebben we niet zoveel.
Ierland is 98% gevaccineerd en er liggen enkel gevaccineerde in het ziekenhuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |