Ja die kun je vergeten ja.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef Evenstar het volgende:
Nou gezeik over evenementen is weer begonnen, dus die zullen er wel weer aangaan.
Oke Haga!quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef JohnDDD het volgende:
De ziekenhuizen twitteren ons weer een lockdown in. Hier is geen ophouden meer aan. Weg met al die debiele maatregelen.
Woningcrisis, Coronacrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis, energiecrisis, financiële crisis, sinterklaascrisis enz,..quote:
Denk dat we allemaal dood zijn voor die tijd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd of we vrijdag halen…
Gewoon thuisblijven als je corona hebt. Dat is het antwoord.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef JohnDDD het volgende:
De ziekenhuizen twitteren ons weer een lockdown in. Hier is geen ophouden meer aan. Weg met al die debiele maatregelen.
Terwijl volgens mij de grootste evenementen zelfs nog maar minimaal bijdragen. Maak er desnoods 2G van, maar kap met alles maar dichtgooien omdat je constant te laat ingrijpt.quote:
Ziekenhuizen zijn enorm belangrijk en ik snap hun geklaag ook echt wel. Maar ze vergeten nog wel eens dat ze de overheid ook kunnen vragen om naar lange termijn opties te kijken zonder maar meteen met maatregelen te gaan gooien. In plaats daarvan smeken ze eigenlijk enkel om maatregelen - de korte termijn dus. De zorgmedewerkers kunnen wellicht geen nieuwe dreun gebruiken; maar dat geldt net zo goed voor ondernemers, kinderen....eigenlijk de gehele samenleving. Er is meer dan enkel de zorg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef JohnDDD het volgende:
Daar lijkt het wel op ja, en dat terwijl corona maar een klein deel van het probleem is: uitval/vertrek personeel, evt griepgolf, geboortegolf, traumazorg, reguliere zorg en dan ook nog corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef JohnDDD het volgende:
Precies. En er moet ook harder geroepen worden vanuit de ziekenhuizen om opschaling van de zorg op lange termijn. Dit zal zo nog jaaaaren doorgaan als we niet gaan opschalen. We moeten naar minstens 3 keer deze capaciteit, misschien zelfs 4 of 5 keer. Ik weet dat dat een lang proces is maar toch. Desnoods verpleegkundigen uit het buitenland halen ofzo, maar ze moeten iets doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn enorm belangrijk en ik snap hun geklaag ook echt wel. Maar ze vergeten nog wel eens dat ze de overheid ook kunnen vragen om naar lange termijn opties te kijken zonder maar meteen met maatregelen te gaan gooien. In plaats daarvan smeken ze eigenlijk enkel om maatregelen - de korte termijn dus. De zorgmedewerkers kunnen wellicht geen nieuwe dreun gebruiken; maar dat geldt net zo goed voor ondernemers, kinderen....eigenlijk de gehele samenleving. Er is meer dan enkel de zorg.
Het is over het algemeen niet binnen, dat zou een reden kunnen zijn. Aan de andere kant slaat het nergens op en zullen die ook dicht gaan vrees ik. Ergens ook wel terecht, hoe kut dit ook is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is betaald voetbal ook een evenement?
Dat zou wel typisch iets NLs zijn ja.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Terwijl volgens mij de grootste evenementen zelfs nog maar minimaal bijdragen. Maak er desnoods 2G van, maar kap met alles maar dichtgooien omdat je constant te laat ingrijpt.
Naar de lange termijn kijken is essentieel, maar daarmee verander je toch niets aan de huidige situatie?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn enorm belangrijk en ik snap hun geklaag ook echt wel. Maar ze vergeten nog wel eens dat ze de overheid ook kunnen vragen om naar lange termijn opties te kijken zonder maar meteen met maatregelen te gaan gooien. In plaats daarvan smeken ze eigenlijk enkel om maatregelen - de korte termijn dus. De zorgmedewerkers kunnen wellicht geen nieuwe dreun gebruiken; maar dat geldt net zo goed voor ondernemers, kinderen....eigenlijk de gehele samenleving. Er is meer dan enkel de zorg.
Yup, en dat is wat ik bedoel met de zorgbestuurders, die zakken geld vanuit de overheid zijn echt niet de enige oplossing voor de zorgproblemen, je zult als zorgsector ook eens kritisch naar je eigen aanpak moeten kijken: personeelsbeleid, marktwerking, omgang met wachtlijsten etc.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gaat je nooit lukken qua personeel. Wie wil er nou nog in de zorg werken? En uit het buitenland als ze de taal niet spreken lijkt me ook geen succes op een IC.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Precies. En er moet ook harder geroepen worden vanuit de ziekenhuizen om opschaling van de zorg op lange termijn. Dit zal zo nog jaaaaren doorgaan als we niet gaan opschalen. We moeten naar minstens 3 keer deze capaciteit, misschien zelfs 4 of 5 keer. Ik weet dat dat een lang proces is maar toch. Desnoods verpleegkundigen uit het buitenland halen ofzo, maar ze moeten iets doen.
Afblijven van de evenementenquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:58 schreef Evenstar het volgende:
Nou gezeik over evenementen is weer begonnen, dus die zullen er wel weer aangaan.
Ik ben echt zo klaar met dat ongefundeerd demoniseren van evenementen. Wat een pavlovreactie is dat geworden zeg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Terwijl volgens mij de grootste evenementen zelfs nog maar minimaal bijdragen. Maak er desnoods 2G van, maar kap met alles maar dichtgooien omdat je constant te laat ingrijpt.
Leuke mevrouw idd. Woont bij mij in de wijk en ik spot haar wel eens bij de AH.quote:
Zonder publiek gok ik van niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wisselende testbereidheidquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij hebben nog geen golf gehad met dermate hoge vaccinatiecijfers en een dermate wisselende testbereidheid.
Niet weer die lege stadionsquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het is over het algemeen niet binnen, dat zou een reden kunnen zijn. Aan de andere kant slaat het nergens op en zullen die ook dicht gaan vrees ik. Ergens ook wel terecht, hoe kut dit ook is.
Echt dit. Puur en alleen veroorzaakt door de clusterfuck met Dansen met Janssenquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben echt zo klaar met dat ongefundeerd demoniseren van evenementen. Wat een pavlovreactie is dat geworden zeg.
Nee voetbal is een geloof. En geloof wordt vrijgesteld.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, kunnen we niet gewoon eerst de lieve oudjes en arme kwetsbaren boosteren?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:04 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Laten wij vooral nog even wachten en secuur te werk gaan.
Invoering van 2G betekent ook wel meteen het eind van de testmaatschappij... ik weet niet of er nog OMT-ers zijn die baat hebben bij het in stand houden van de teststraten, maar het zou zomaar kunnen dat zij daarom voor 2G gaan liggenquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wisselende testbereidheid![]()
Zeker niet naar het nieuws gekeken.
Kan prima samen. Vaccins zouden er genoeg moeten zijn. Probleem bij de oudjes en kwetsbaren is de logistiek er naar toe. De mensen met Janssen kunnen gewoon zelf naar een priklocatie komen. Lijkt mij dat je per aanstaande maandag al zou kunnen beginnen. Al zal Hugo daar vast anders over denken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou, kunnen we niet gewoon eerst de lieve oudjes en arme kwetsbaren boosteren?
Zien we dan wel weer.
Nee maar een jaar geleden had je met lange termijn wel iets kunnen veranderen aan de huidige situatie. Die fout wordt telkens gemaakt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naar de lange termijn kijken is essentieel, maar daarmee verander je toch niets aan de huidige situatie?
Daar zijn maatregelen alsnog nodig.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee voetbal is een geloof. En geloof wordt vrijgesteld.
Maar bedoel je dan een tweede booster voor iedereen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee is wel degelijk wat anders. (al is de prik natuurlijk hetzelfde)
Dat klopt. Maar de situatie nu is zoals die is. Dus hoe dan ook moet je daar iets mee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar een jaar geleden had je met lange termijn wel iets kunnen veranderen aan de huidige situatie. Die fout wordt telkens gemaakt.
Ik ben nog steeds benieuwd of die uitspraak dat je dan 's avonds meteen de kroeg in kon ook echt ergens door ambtenaren is verzonnen of dat dat Hugo's eigen brainwave wasquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Echt dit. Puur en alleen veroorzaakt door de clusterfuck met Dansen met Janssen
Meer dan een jaar geleden ontslag genomen.quote:
Dat klopt en is ook heel kwalijk. Maar dat veranderd niks aan de huidige situatie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar een jaar geleden had je met lange termijn wel iets kunnen veranderen aan de huidige situatie. Die fout wordt telkens gemaakt.
Er moet helemaal geen lockdown komen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er moet een lockdown komen. Dit is onhoudbaar zo.
En dan kunnen we in die lockdown gelijk de opvolger van Hugo inwerken, die heeft het nu wel vaak genoeg verprutst dacht ik zo.
Mja, heb ook Jansen gehad in april en eind oktober toch redelijk ziek geweest door COVID-19. Gelukkig geen ernstige klachten, maar lag er wel even een dikke week uit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:04 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Laten wij vooral nog even wachten en secuur te werk gaan.
Ik gok zomaar dat het OMT deze keer met een zwaarder advies gaat komen dan wat het kabinet gaat doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er moet helemaal geen lockdown komen.
De bezem mag wel een keer door het OMT
Je veranderd de korte termijn van nu niet nee. Maar je kan de korte termijn van over een jaar wel veranderen. Als we het telkens maar blijven accepteren dat er amper lange termijn wordt gedacht zitten we over een jaar in precies dezelfde situatie met dezelfde discussies als die we nu voeren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naar de lange termijn kijken is essentieel, maar daarmee verander je toch niets aan de huidige situatie?
Daar zijn maatregelen alsnog nodig.
Dieuwertje heeft aangegeven dat de Sint gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pakjesboot komt WEER eens niet op tijd aan???!!??
quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pakjesboot komt WEER eens niet op tijd aan???!!??
Buitenlandse krachten zullen wel genoegen nemen met het karige Nederlandse zorgsalaris. Hoewel ik wel vind dat dat salaris flink omhoog moet. Ik lees hier dat IC-verpleegkundigen gemiddeld 3300 euro per maand bruto verdienen. Haha! Dat verdien ik dubbel vanuit mijn luie stoel. Dat is natuurlijk niks voor dat zware werk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:04 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Dat gaat je nooit lukken qua personeel. Wie wil er nou nog in de zorg werken? En uit het buitenland als ze de taal niet spreken lijkt me ook geen succes op een IC.
Zoiets als destijds afdwingen, om de kinderen te beschermen:quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
Hugo speelt het slim, er komt nu vanzelf een steeds grotere groep die om boosters vraagt. Draagvlak creëert zichzelf
Altiijd interessant hoe men door angst in te zetten, daarmee een verandering weet te bewerkstelligen om een doel te bereiken.quote:Bron: overheid 2020 Scholen en kinderdagverblijven gaan dicht vanaf maandag 16 maart tot en met maandag 6 april. Het gaat hierbij om scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo.
En dan vergeet je de belangrijkste wat-moeten-we-vanavond-nou-weer-eten crisisquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Woningcrisis, Coronacrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis, energiecrisis, financiële crisis, sinterklaascrisis enz,..
maar geen boosterquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dieuwertje heeft aangegeven dat de Sint gevaccineerd is.
Ja. Overigens werd ze in die tijd daarvoor ook het licht niet in de ogen gegund.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Echt dit. Puur en alleen veroorzaakt door de clusterfuck met Dansen met Janssen
Wie zegt dit, Hugo?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:17 schreef Evenstar het volgende:
November 2021 en hij zegt vol trots dat hij blij is met hoe snel men kan opschalen, terwijl het van geen kant deugt
Juichbandjesquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet weer die lege stadions![]()
Ja, nu bij vragenuurtje.quote:
Want nu zit het medisch personeel een beetje te wachten tot een zwaar geval aftakelt tot dit punt?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoiets als destijds afdwingen, om de kinderen te beschermen:
[..]
Altiijd interessant hoe men door angst in te zetten, daarmee een verandering weet te bewerkstelligen om een doel te bereiken.
Men hoeft het dan niet te hebben over beleid en een goed plan dat meer zoden aan de dijk zet. Zoiets als stoppen met focus om besmettingen terug te dringen (die er hier niet toedoen) en het beleid afstemmen op wat er wel toedoet nl. beschermen van kwetsbaren tegen gevolgen die anders daarmee in het ziekenhuis komen.
Niet zo heel moeilijk om de groep te identificeren die met name risico loopt om bij infectie gevolgen ontwikkelen door niet goed/zelf te herstellen. Vervolgens die groep om de 4-6 maanden boosters aanbieden en als ze dat niet willen/kunnen; ter eigen bescherming zelfisolatie adviseren en vol inzetten op (vroegtijdige) behandeling.
Dus niet wachten totdat iemand de IC wordt binnengereden, maar gelijk gericht platgooien met virus/ontstekingsremmers e.d. oftewel de trumpiaanse aanpak: make me great again.
Niet om die groep te pesten of zo maar mogelijkheden bieden omdat (zonder een totale ontwrichting van onze samenleving) het onmogelijk is een besmetting buiten de deur te houden.
Klopt. 😌quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:20 schreef Evenstar het volgende:
Nul zelfreflectie en/of bereidheid om tussendoor even wat bij te sturen bij Hugo.
Waar woon je ook alweerquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuke mevrouw idd. Woont bij mij in de wijk en ik spot haar wel eens bij de AH.
Hugo zegt letterlijk dat vrijdag nog eerder vroeg dan laat is om iets te doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, nu bij vragenuurtje.
Hij weigert ook eerder dan vrijdag in te grijpen.
Deels wel, en dat is geen verwijt, omdat zij de voorgeschreven protocollen moeten volgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want nu zit het medisch personeel een beetje te wachten tot een zwaar geval aftakelt tot dit punt?
Ja alleen gaat dat een stuk minder effectief zijn omdat men geen lange termijn visie heeft. Je kunt alles dichtgooien maar ik denk niet dat je de mensen nog zover krijgt als vorig jaar omdat het vaccin de uitweg was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de situatie nu is zoals die is. Dus hoe dan ook moet je daar iets mee.
dit is nu niet de tijd, hadden jullie van de zomer moeten doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:26 schreef Questular het volgende:
Net te horen gekregen dat het teamuitje niet door mag gaan. Stel je voor je hebt het even gezellig met je collega's buiten het werk om.
Gezelligheid doe je maar lekker wanneer er geen pandemie is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:26 schreef Questular het volgende:
Net te horen gekregen dat het teamuitje niet door mag gaan. Stel je voor je hebt het even gezellig met je collega's buiten het werk om.
Bek houden, werken en belasting betalen jij!quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:26 schreef Questular het volgende:
De eerste vraag die hij anders op een persco zou krijgen is: waarom moesten we voorheen 2 weken aankijken of maatregelen werken en kun je het nu in 2 dagen al zien dat het niet voldoende is?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo zegt letterlijk dat vrijdag nog eerder vroeg dan laat is om iets te doen.
En klappen voor de zorg natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bek houden, werken en belasting betalen jij!
Dan mag hij wel eens met uitleg daarover komen. Welke argumenten gaat hij aanbrengen dat we niet in code zwart terecht komen? De modellen van het RIVM zeker?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo zegt letterlijk dat vrijdag nog eerder vroeg dan laat is om iets te doen.
12.899 ga ikquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:32 schreef tja77 het volgende:
Ik zet voor vandaag in op 13.579 besmettingen
14084quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:32 schreef tja77 het volgende:
Dus je neemt afscheid met een klap in het gezicht van je collega's. Zal een leuk feestje wordenquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:35 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, kan donderdag in ieder geval mijn afscheidsborrel doorgaan, bedankt Hugo
met warme schotel?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:35 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, kan donderdag in ieder geval mijn afscheidsborrel doorgaan, bedankt Hugo
77.000 getest gisteren aldus Hugoquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens mij kan onze testcapaciteit dat niet aan.
Het lijkt erop dat we toch een soort Al-Sahaf hebben, dan. Of er ligt ergens een meesterplan klaar dat gebaseerd is op informatie die de rest van de bevolking niet heeft. (?)quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan mag hij wel eens met uitleg daarover komen. Welke argumenten gaat hij aanbrengen dat we niet in code zwart terecht komen? De modellen van het RIVM zeker?
Ik kan dat wel uitleggen ja. Code zwart in Limburg.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:19 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Jij gaat 15 miljoen gevaccineerde mensen vertellen dat wij gewoon weer de boel op slot gooien
Ja, Agema was heerlijk fel over een tweet van hem waarin stond "ventileer na bezoek" i.p.v. zorgen voor ventilatie tijdens bezoek.quote:
18-19% positief zou dan ruim 13k besmettingen opleveren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
77.000 getest gisteren aldus Hugo
Met een positiviteitspercentage van +17% zou je dus ruim boven de 13k moeten zitten nu?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
77.000 getest gisteren aldus Hugo
13.069quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:32 schreef tja77 het volgende:
quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:39 schreef LTVDK het volgende:
Dan zou het wel een nieuw dagrecord worden
Omdat die veelal niet naar een testlocatie kunnen komen en het onder begeleiding van een arts moet schijnbaar.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:39 schreef Evenstar het volgende:
Waarom kan je nu wel willekeurige mensen zonder afspraak prikken en goed registreren, maar kan het niet met de groep van 80+?
En niemand zegt er wat van ...quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:41 schreef Evenstar het volgende:
"Voor iedereen die zegt dat wij te laat zijn, dit is niet zo. Wij zijn op tijd. Wij gaan de boosters geven voordat wij gaan zien dat effectiviteit gaat afnemen"
Hoeveel bullshit kan je in een zin stoppen
Ter plekke ontslaan die man. Het percentage gevaccineerden loopt op in de ziekenhuizen en onevenredig aan het totale percentage gevaccineerden. Maar die man blijft weer volhouden..... Puur en alleen omdat hij niet wil toegeven dat hji weer te laat is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:41 schreef Evenstar het volgende:
"Voor iedereen die zegt dat wij te laat zijn, dit is niet zo. Wij zijn op tijd. Wij gaan de boosters geven voordat wij gaan zien dat effectiviteit gaat afnemen"
Hoeveel bullshit kan je in een zin stoppen
Dan moeten we juist vlak voor de persco met hoge cijfers zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik post 'm nog maar een keer:
[ afbeelding ]
Dat klopt, maar heeft niks met die boosters te maken toch?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Het is een beetje zo denk ik: Iedereen gaat vroeg of laat corona krijgen. Daar is niets aan te doen. Gelukkig hebben we vaccins om de ziekenhuizen te ontlasten, maar voor de rest zal iedereen het vroeg of laat gewoon moeten krijgen. Pas dan is het een keer klaar.
Denk dat we inmiddels wel rond de miljoen zitten (qua mensen zonder antistoffen).quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel ongevaccineerden hebben we nu nog eigenlijk. Die 1,8 miljoen klopt toch al lang van geen kanten meer.
Ik weet het niet hoor, ik hoor van mensen die een tweede keer besmet zijn en zich even ziek voelen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Het is een beetje zo denk ik: Iedereen gaat vroeg of laat corona krijgen. Daar is niets aan te doen. Gelukkig hebben we vaccins om de ziekenhuizen te ontlasten, maar voor de rest zal iedereen het vroeg of laat gewoon moeten krijgen. Pas dan is het een keer klaar.
als een mod hem even in de OP zet?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik post 'm nog maar een keer:
[ afbeelding ]
Probleem is dan dat je het systeem daarvoor ingericht moet hebben om het op te kunnen vangen en dat gaat nog steeds helemaal mis nu.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
denk ook dat iedereen het gaat krijgen, alleen is het dan nog niet klaarquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb ook wel meerdere keren griep gehad. Dat was een klap in mijn gezicht.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, ik hoor van mensen die een tweede keer besmet zijn en zich even ziek voelen.
Klopt. Zo heeft is user @Wereldgozer voor de tweede keer CORRED.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk ook dat iedereen het gaat krijgen, alleen is het dan nog niet klaar
Limburg en Staphorst isoleren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Probleem is dan dat je het systeem daarvoor ingericht moet hebben om het op te kunnen vangen en dat gaat nog steeds helemaal mis nu.
Heerlijk ja hoe die groep al maanden stabiel is en blijft, ondanks bakken besmettingen en toch mensen die overstag gaan voor vaccinatiesquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel ongevaccineerden hebben we nu nog eigenlijk. Die 1,8 miljoen klopt toch al lang van geen kanten meer.
Ja, waar heb ik het over boosters? Was gewoon even een opmerking tussendoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat klopt, maar heeft niks met die boosters te maken toch?
Ik heb het vragenuurtje net niet gezien maar het lijkt me toch wel dat ze ook begrijpen dat de boodschap die ze hiermee afgeven aan de zorgmedewerkers is dat ze hun spreekwoordelijke bek moeten houden en door moeten werken? Dat zorgt niet voor draagvlak onder die zorgmedewerkers om meer dan 'normaal' mogelijk is te leveren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ter plekke ontslaan die man. Het percentage gevaccineerden loopt op in de ziekenhuizen en onevenredig aan het totale percentage gevaccineerden. Maar die man blijft weer volhouden..... Puur en alleen omdat hij niet wil toegeven dat hji weer te laat is.
Yep, heel jammer want het was praktisch veel beter te doen zo. Kind meteen auto in jagen en die kant op maar.quote:
1,8 miljoen op 13 augustus zou nu rond de 800k in moeten houden met de hoeveelheid prikken en besmettingen die erbij zijn gekomen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heerlijk ja hoe die groep al maanden stabiel is en blijft, ondanks bakken besmettingen en toch mensen die overstag gaan voor vaccinaties
quote:- 7.727 nieuw gemelde positieve testen
- 209 nieuwe ziekenhuisopnames
- 22 nieuwe IC-opnames
- 18 nieuwe overlijdens
Dit klinkt qua aantallen als een eeuw geledenquote:
Beetje laat, want Staphorst en Zwartwaterland zijn nog al overgelopen naar Zwolle. Build that wall!quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Limburg en Staphorst isoleren.
Die goeie ouwe tijd dat hier geroepen werd dat de 'rona wel uitgespeeld was en het topic wel dicht konquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit klinkt qua aantallen als een eeuw geleden
VK is toch wel onze hoop voor de rest van 2021. Benieuwd of dat te verklaren is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie vorige week 2 november:
[..]
[ twitter ]
Ah, die goede oude tijd! Toen alles nog zo lekker kleinschalig en overzichtelijk was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit klinkt qua aantallen als een eeuw geleden
Dat is waar, geloof ik wel. Moeten ze eens goed onderzoeken want eigenlijk weten we daar echt nul van af nu. Maar in principe moet de natuur uiteindelijk weer in evenwicht geraken, zo lost het zich vanzelf wel weer op, misschien binnen paar maand, misschien nog één jaar of misschien drie. Hoe is dat eigenlijk bij de Spaanse griep gegaan? Ik denk dat daar tal van informatie te vinden is over hoe zo'n pandemie nou eigenlijk gaat verlopen. Dat is ook zo maar weggegaan. Raakten daar ook mensen meerdere malen besmet? Et cetera.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, ik hoor van mensen die een tweede keer besmet zijn en zich even ziek voelen.
40-45 keerquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klopt. Zo heeft is user @:wereldgozer voor de tweede keer CORRED.
Hoe vaak moet hij gecoronariseerd worden voordat het klaar is?
is al afgelopenquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:51 schreef popje het volgende:
Waar is een link naar de Tweede Kamer vragenuurtje?
Hoe is het daar eigenlijk? Ik hoor er niks meer over. Vriend van mij woont daar en die zegt dat het vrijwel geaccepteerd is, niemand maakt zich echt nog druk ofzo en doet gewoon weer zijn of haar ding.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:51 schreef aartstyle het volgende:
VK is toch wel onze hoop voor de rest van 2021. Benieuwd of dat te verklaren is.
Op zich heeft UK het wel verstandig gedaan door alles gewoon open te laten deze zomer. Als wij die 'discopiek' gewoon hadden uitgezeten was er al een stuk grotere groep nu tijdelijk immuun geweest denk ik en was deze golf wat lager geweest.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe kan het dat de UK daalt zonder noemenswaardige maatregelen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ twitter ]
Helpt ook dat ze daar de risicogroepen al wel flink aan het boosteren zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op zich heeft UK het wel verstandig gedaan door alles gewoon open te laten deze zomer. Als wij die 'discopiek' gewoon hadden uitgezeten was er al een stuk grotere groep nu tijdelijk immuun geweest denk ik en was deze golf wat lager geweest.
In UK is het wel klaar. Hebben de zure appel doorgebeten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe is het daar eigenlijk? Ik hoor er niks meer over. Vriend van mij woont daar en die zegt dat het vrijwel geaccepteerd is, niemand maakt zich echt nog druk ofzo en doet gewoon weer zijn of haar ding.
Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik had destijds inderdaad al de indruk dat er weer veel te snel gepaniekeerd werd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op zich heeft UK het wel verstandig gedaan door alles gewoon open te laten deze zomer. Als wij die 'discopiek' gewoon hadden uitgezeten was er al een stuk grotere groep nu tijdelijk immuun geweest denk ik en was deze golf wat lager geweest.
Boosters en ze lopen gewoon voor in deze golf op ons. Alleen hebben ze het daar 'geaccepteerd'.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kan het dat de UK daalt zonder noemenswaardige maatregelen?
Groepsimmuniteit, je moet wel wat ballen hebben om even door een zure appel heen te gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kan het dat de UK daalt zonder noemenswaardige maatregelen?
Zou niet te vroeg juichen. De NHS kan een normale griepgolf nauwelijks aan en krijgt straks te maken met griep + corona.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In UK is het wel klaar. Hebben de zure appel doorgebeten.
Ah, dat dusquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Boosters en ze lopen gewoon voor in deze golf op ons. Alleen hebben ze het daar 'geaccepteerd'.
Zouden wij ook eens moeten doen. Misschien ook wel lekker dat we er even geen invloed op hebben, laat het maar even gaan, des te eerder zijn we er van af. Na een piek volgt weer een dal, anders stel je alles maar steeds en steeds uit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In UK is het wel klaar. Hebben de zure appel doorgebeten.
Stel dat UK in januari of februari maatregelen moeten nemen vanwege de griep. Tegen die tijd zitten wij al 2-3 maanden in lockdown.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zou niet te vroeg juichen. De NHS kan een normale griepgolf nauwelijks aan en krijgt straks te maken met griep + corona.
Ja dat is balenquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:26 schreef Questular het volgende:
Maar wordt een golf dan minder als er geen maatregelen zijn en de winter nog niet eens begonnen is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |