quote:Op maandag 8 november 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Met zijn allen afspreken' zou niet mijn woordkeuze zijn, maar verder ben ik het wel met je eens dat ook in de Efteling gehandhaafd zou moeten worden.
Nog eerlozer dan een boa als je hier aan mee werkt.quote:Op maandag 8 november 2021 19:39 schreef Za het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er per direct gezocht wordt naar beveiligers om QR code controle bij winkels en kantoren te handhaven.
Job is voor 4 maanden:
Je zult vast van maandag t/m vrijdag ingepland worden bij 1 van onze opdrachtgevers binnen Den Haag, dit is meestal een object. Hierbij kan je denken aan winkels, kantoren of restaurants. Je werkzaamheden bestaan uit gasten/klanten vriendelijk verwelkomen, toegangscontrole uitvoeren, letten op de handhaving van de corona maatregelen, denk aan mondkapjes etc.
Duur van het project is 4 maanden en zal mogelijk nog verlengd worden.
Dat spul blijft waarschijnlijk met al die suiker beter op je gezicht plakken dan het gemiddelde mondkapjequote:Op maandag 8 november 2021 19:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij wel ‘s een baklava als masker gedragen?
"Hoewel deze balaclava’s niet zo goed beschermen als een mondkapje, zijn ze wel sneller op te doen"quote:Op maandag 8 november 2021 19:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)emonstratie-den-haag
Announce balaclava toegestaan in de supermarkt en het ov!
Goeie. Wel graag een spelshow op tv erover maken.quote:Op maandag 8 november 2021 19:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is om iedere vetklep op dieet te sturen. Iedere maand een weegmoment en voldoe je niet aan de eisen? Dan mag je de deur niet meer uit.
Wat vinden jullie van dit idee?
Kans op vast contract.quote:Op maandag 8 november 2021 19:39 schreef Za het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er per direct gezocht wordt naar beveiligers om QR code controle bij winkels en kantoren te handhaven.
Job is voor 4 maanden:
Benieuwd wat voor type mensen hier zich hiertoe aangroepen voelen om de wereld te redden.quote:Op maandag 8 november 2021 19:39 schreef Za het volgende:
[..]
Job is voor 4 maanden:
Je zult vast van maandag t/m vrijdag ingepland worden bij 1 van onze opdrachtgevers binnen Den Haag, dit is meestal een object. Hierbij kan je denken aan winkels, kantoren of restaurants. Je werkzaamheden bestaan uit gasten/klanten vriendelijk verwelkomen, toegangscontrole uitvoeren, letten op de handhaving van de corona maatregelen, denk aan mondkapjes etc.
Denk ook dat het beter werkt.quote:Op maandag 8 november 2021 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat spul blijft waarschijnlijk met al die suiker beter op je gezicht plakken dan het gemiddelde mondkapje
Ik vind heel die QR raar. Wat een wereld is dit gewordenquote:Op maandag 8 november 2021 19:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu ben ik echt niet vies van een beetje ophef, maar dit is toch niet raar? Bij een restaurant/cafe moet je bijvoorbeeld toegangscontrole doen. Bij een winkel handhaving op de mondkapjes.
Ik durf te wedden dat die QR code in detailhandel er gewoon aan komt, maar dit is daar naar mijn mening geen indicatie van.
Foeiquote:Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat handhaven op mondkapjes gaat geweldig. Zelf zonder er bij na te denken in de super geweest zonder kapje. De helft had denk ik ook geen kapje op.
Down the hill strategie lijkt mij de beste strategie. In een keer de pleister er keihard aftrekken.quote:Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Als het inderdaad zo is dat we nu de facto al min of meer op code zwart zitten gaan een lockdown ook niks meer doen. Dan kan je beter vol gas op de muur af rijden en hopen dat het meevalt.
Dat gaat een berg ellende opleveren, ja. Maar dat gaat het linksom of rechtsom toch wel.
Heel eerlijk, ik was het echt vergeten. Ik wil zo'n supermarkt knul toch niet voor het blok zetten.quote:Op maandag 8 november 2021 19:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Foei![]()
Wat een stoute jongen ben je ook
Ik ga er eerder vanuit dat winkels hetzij weer groepsgrootte moeten hanteren of anders een QR code moeten checken. Niet essentiële winkels (of gelegenheden) zonder QR check mogen dan bv maar één klant per etage binnenlaten.quote:Op maandag 8 november 2021 19:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu ben ik echt niet vies van een beetje ophef, maar dit is toch niet raar? Bij een restaurant/cafe moet je bijvoorbeeld toegangscontrole doen. Bij een winkel handhaving op de mondkapjes.
Ik durf te wedden dat die QR code in detailhandel er gewoon aan komt, maar dit is daar naar mijn mening geen indicatie van.
Strijderquote:Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat handhaven op mondkapjes gaat geweldig. Zelf zonder er bij na te denken in de super geweest zonder kapje. De helft had denk ik ook geen kapje op.
quote:'Deense regering van plan coronapas opnieuw in te stellen'
De Deense regering is van plan om de coronapas te herintroduceren vanwege het oplopend aantal besmettingen. Dat meldt de Deense zender TV 2. De afgelopen periode worden gemiddeld zo'n tweeduizend besmettingen per dag geregistreerd, tegenover tweehonderd besmettingen in september.
Begin september hief het Scandinavische land alle maatregelen op omdat het virus niet meer werd beschouwd als bedreiging voor de volksgezondheid.
Op tijd ingrijpen zodat lichte middelen ook nog zin hebben? Onbestaanbaar. Van Hugo heb ik vernomen dat dat niet kan...quote:
Gidsland Denemarken valt ook door de mand.quote:
Dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 8 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit beleid kan je toch óók geen jaren volhouden?
Geld over?quote:Op maandag 8 november 2021 20:06 schreef capricia het volgende:
Ik ga zoiets doen, als de lockdown en de schoolsluiting er komt en mijn knie-operatie niet door gaat:
https://www.casitatravel.(...)nitachell-9-personen
"In de periode november t/m februari bedraagt de winterverhuur ¤ 1400,- per maand. De tarieven zijn exclusief gas voor de verwarming ¤ 75,- per week, ter plaatse te voldoen. De winterverblijf tarieven zijn exclusief eindschoonmaak ¤ 60,- voor max. 4 personen en ¤ 100,- bij 5 personen of meer, bedlinnen en handdoeken ¤ 15,- per persoon en kosten voor de verwarming. Exclusief reserveringskosten, calamiteitenfonds en VZR garantie."
Retourtje Alicante is 60 euro pp via Ryanair. Lekker thuisonderwijs daar.
https://www.1limburg.nl/z(...)gende-week-vastlooptquote:Het hele zorgsysteem in Limburg dreigt volgende week vast te lopen als er niet direct stevige coronamaatregelen komen.
1400 euro voor een maand, en dan met een bevriend stel die ook een kind hebben. Dus 700 per gezin. Dat is gewoon lachen man.quote:
Vervelend dat jouw knieoperatie niet doorgaat wegens drukte in het ziekenhuizen wegens corona patiënten. Ik kan me echt voorstellen dat je er van baalt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:06 schreef capricia het volgende:
Ik ga zoiets doen, als de lockdown en de schoolsluiting er komt en mijn knie-operatie niet door gaat:
"In de periode november t/m februari bedraagt de winterverhuur ¤ 1400,- per maand. De tarieven zijn exclusief gas voor de verwarming ¤ 75,- per week, ter plaatse te voldoen. De winterverblijf tarieven zijn exclusief eindschoonmaak ¤ 60,- voor max. 4 personen en ¤ 100,- bij 5 personen of meer, bedlinnen en handdoeken ¤ 15,- per persoon en kosten voor de verwarming. Exclusief reserveringskosten, calamiteitenfonds en VZR garantie."
En je huis in Nederland doe je dan maar even weg ofzo?quote:Op maandag 8 november 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
1400 euro voor een maand, en dan met een bevriend stel die ook een kind hebben. Dus 700 per gezin. Dat is gewoon lachen man.
BOA, Bewust Ongeschoolde Ambtenaar..quote:Op maandag 8 november 2021 19:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nog eerlozer dan een boa als je hier aan mee werkt.
Oh en dit natuurlijkquote:Op maandag 8 november 2021 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Vervelend dat jouw knieoperatie niet doorgaat wegens drukte in het ziekenhuizen wegens corona patiënten. Ik kan me echt voorstellen dat je er van baalt.
HAHAHA, die kende ik nog nietquote:Op maandag 8 november 2021 20:08 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
BOA, Bewust Ongeschoolde Ambtenaar..
Die verdwijnt niet hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En je huis in Nederland doe je dan maar even weg ofzo?
Wanneer vanaf morgen iedereen een zelftest doet alvorens een oudere/zwakkere te bezoeken of bij hen in de buurt rond te hangen, is het tij snel te keren.quote:Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Als het inderdaad zo is dat we nu de facto al min of meer op code zwart zitten gaan een lockdown ook niks meer doen. Dan kan je beter vol gas op de muur af rijden en hopen dat het meevalt.
Dat gaat een berg ellende opleveren, ja. Maar dat gaat het linksom of rechtsom toch wel.
Dan worden vele Limburgse coronapatiënten gewoon verplaatst naar andere ziekenhuizen waar het niet druk is. Ik hou echt rekening mee dat in het ziekenhuis hier in mijn eigen woonplaats ook druk krijgt met verpleging van corona patiënten.quote:Op maandag 8 november 2021 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/z(...)gende-week-vastloopt
Wat is dit nu weer voor een apekool dan? Nu maatregelen doet niets meer aan de drukte volgende week...
Reguliere zorg platgooienquote:Op maandag 8 november 2021 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/z(...)gende-week-vastloopt
Wat is dit nu weer voor een apekool dan? Nu maatregelen doet niets meer aan de drukte volgende week...
Tja het is niet anders.quote:Op maandag 8 november 2021 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Vervelend dat jouw knieoperatie niet doorgaat wegens drukte in het ziekenhuizen wegens corona patiënten. Ik kan me echt voorstellen dat je er van baalt.
Al die Limburgers in de mergelgrotten 'bewaren' gewoonquote:Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan worden vele Limburgse coronapatiënten gewoon verplaatst naar andere ziekenhuizen waar het niet druk is. Ik hou echt rekening mee dat in het ziekenhuis hier in mijn eigen woonplaats ook druk krijgt met verpleging van corona patiënten.
Je bedoelt die zelftesten die niet werken als iemand al een snotneus heeft?quote:Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer vanaf morgen iedereen een zelftest doet alvorens een oudere/zwakkere te bezoeken of bij hen in de buurt rond te hangen, is het tij snel te keren.
Ja is het ook, ik las dat je graag op vakantie naar Spanje wou?quote:Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja het is niet anders.
Dat ik het niet weet, vind ik eigenlijk het meest vervelende. Kan geen plannen maken nu.
Kan ook, maar wordt steeds erger.quote:Op maandag 8 november 2021 20:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Al die Limburgers in de mergelgrotten 'bewaren' gewoon
Waar het om gaat is, dat deze plannen er dus daadwerkelijk zijn, voor winkels en kantoren.quote:Op maandag 8 november 2021 19:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nog eerlozer dan een boa als je hier aan mee werkt.
Niet duur.quote:Op maandag 8 november 2021 20:06 schreef capricia het volgende:
Als er hier een lockdown komt en weer thuisonderwijs, ja. Dan ga ik overwinteren. Ergens.quote:Op maandag 8 november 2021 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja is het ook, ik las dat je graag op vakantie naar Spanje wou?
Dan heb je groot gelijk in, in Spanje is dan veel rustiger dan in Nederland, Echter als er een lockdown komt gaan veel mensen niet accepteren, komen misschien wel rellen van!quote:Op maandag 8 november 2021 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er hier een lockdown komt en weer thuisonderwijs, ja. Dan ga ik overwinteren. Ergens.
Ja maar dat wisten we op zich al een tijdje helaas. K ben het er totaal mee oneens maar zou raarder opkijken als ze het er niet doordrammen.quote:Op maandag 8 november 2021 20:12 schreef Za het volgende:
[..]
Waar het om gaat is, dat deze plannen er dus daadwerkelijk zijn, voor winkels en kantoren.
De vacature is veelzeggend vwb wat je kunt verwachten qua maatregelen.
De zorg krijgt weer zware slagen.quote:Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Tijd voor een nieuwe eiersnijder.quote:Op maandag 8 november 2021 20:00 schreef leolinedance het volgende:
Gelukkig zal de Action als essentiële winkel geen QR circus krijgen
Een project van 4 maanden mondkapjes?quote:Op maandag 8 november 2021 19:48 schreef chratnox het volgende:
Zou wel heel erg dom zijn om nu weer zo'n maatregel onnodig in te zetten.quote:Op maandag 8 november 2021 20:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gidsland Denemarken valt ook door de mand.
Waarschijnlijk zit zo'n bedrijf al in de dienstverlening van dergelijke controle services voor bedrijven die dat niet willen of kunnen uitbesteden aan hun reguliere personeel maar wel aan de actuele wetgeving of adviezen willen voldoen. De inhoud van de vacature zal mee bewegen met de omstandigheden, maar deze vacature tekst schetst wel aardig de aard van de te verwachten werkzaamheden.quote:Op maandag 8 november 2021 20:22 schreef Za het volgende:
[..]
Een project van 4 maanden mondkapjes?
Er worden specifiek winkels en kantoren genoemd. Ik denk dat het een indicatie is van een wederom zinloze maatregel cq uitbreiding QR code.
Dat ontbreekt er nog maar aan. Maar goed, als zij denken dat dit vruchtbare grond is voor hun inzichten, is de kans natuurlijk levensgroot.quote:Op maandag 8 november 2021 20:25 schreef D_A het volgende:
Heeft 't red team al een reünie aangekondigd?
geen goed idee, als je niet naar buiten mag worden ze alleen maar dikker, dus over die stormbaan jagen!quote:Op maandag 8 november 2021 19:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is om iedere vetklep op dieet te sturen. Iedere maand een weegmoment en voldoe je niet aan de eisen? Dan mag je de deur niet meer uit.
Wat vinden jullie van dit idee?
Daar hebben ze geen bevoegdheid voor.quote:Op maandag 8 november 2021 20:31 schreef Benny het volgende:
Wat ik niet begrijp... Waarom geen Europese maatregelen?
Ik heb voor zo'n soort bedrag ook een maand in de Algarve gezeten. Zwembad erbij, you name itquote:Op maandag 8 november 2021 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
1400 euro voor een maand, en dan met een bevriend stel die ook een kind hebben. Dus 700 per gezin. Dat is gewoon lachen man.
Lekker zoomen met de klas vanaf je balkon.![]()
Dit dus.quote:Op maandag 8 november 2021 20:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb voor zo'n soort bedrag ook een maand in de Algarve gezeten. Zwembad erbij, you name itPrima te doen. Als je toch thuiswerkt maakt het ook niet uit waar je huis staat
Omdat elk land dan denkt, nu zitten we met Nederland opgescheept.quote:Op maandag 8 november 2021 20:31 schreef Benny het volgende:
Wat ik niet begrijp... Waarom geen Europese maatregelen?
In Australië noemen ze ze Covid Marshall's.quote:Op maandag 8 november 2021 20:27 schreef GemMagic het volgende:
Waarschijnlijk zit zo'n bedrijf al in de dienstverlening van dergelijke controle services voor bedrijven die dat niet willen of kunnen uitbesteden aan hun reguliere personeel maar wel aan de actuele wetgeving of adviezen willen voldoen. De inhoud van de vacature zal mee bewegen met de omstandigheden, maar deze vacature tekst schetst wel aardig de aard van de te verwachten werkzaamheden.
Beter zetten ze zo'n huurling bij ons voor de deur, want een collega zou ik vierkant in het gezicht uitlachen als die een QR zou vragen.
Dat staat er niet en kan ook niet. Mensen moeten ook eten.quote:Op maandag 8 november 2021 19:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Leuke vacatures. Genoeg werk!
Gelijk heb je!quote:Op maandag 8 november 2021 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit dus.
En thuiswerken kunnen we daar ook.
Zeker te veel flessen wijn gehad.quote:Op maandag 8 november 2021 18:34 schreef Za het volgende:
Hebben jullie dit pareltje nog meegekregen?
Ab Osterhaus: "Ongevaccineerden zijn de stofzuigers; ze slurpen het virus op van besmette mensen die weliswaar gevaccineerd zijn, maar niet ziek. En zo houden we het virus gaande.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-lockdown-verstandig
Bezorgbundel betaalde ik 96 euro voor een jaar voor. Wat is het nu dan?quote:Op maandag 8 november 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
Zijn de bezorgbundels van de AH nou zoveel duurder geworden? Kan me dat niet herinneren dat het zo duur was anderhalf jaar geleden 🤨
De pasta die we altijd hebben is niet te koop in de winkels hier in de omgeving en de bestelservice heeft het wel, vandaar![]()
En je hebt een mooie pool van mensen om uit te vissen als het werk naar de toekomst toe nóg zwartere randjes krijgt. Zoals het faciliteren van actief aangezet vervoer van ongevaccineerden uit hun huizen naar quarantaine zones. Voor hun eigen bestwil, uiteraard.quote:Op maandag 8 november 2021 20:38 schreef Za het volgende:
[..]
In Australië noemen ze ze Covid Marshall's.
https://www.covid-19.sa.gov.au/business-and-events/covid-marshals
Misschien hebben wij die ook nodig, het werk van een covid maarschalk is zoveel breder dan die van een boa.
¤120,- maar ik dacht echt dat heel veel en veel minder wasquote:Op maandag 8 november 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Bezorgbundel betaalde ik 96 euro voor een jaar voor. Wat is het nu dan?
Hugo 'managed' het nog steeds als een acute pandemie.quote:
quote:Op maandag 8 november 2021 20:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker te veel flessen wijn gehad.
Lul.
Wouw. Dat vind ik nogal een prijsstijging.quote:Op maandag 8 november 2021 20:50 schreef Molo het volgende:
[..]
¤120,- maar ik dacht echt dat heel veel en veel minder was
Zal wel verkeerd onthouden hebben. Al is het ook flink duurder dan wat jij aangaf
zaterdag en zondag hoeft niet voor winkels en restaurants?quote:Op maandag 8 november 2021 19:39 schreef Za het volgende:
[..]
Job is voor 4 maanden:
Dat zijn rustdagen. Het kabinet heeft besloten dat alle niet essentiële winkels dan gesloten zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zaterdag en zondag hoeft niet voor winkels en restaurants?
Yepquote:Op maandag 8 november 2021 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw. Dat vind ik nogal een prijsstijging.
Pfizer werkt aan een vaccin dat door die drinkwasser kan gemengd, geen ontkomt. Je weet zelf.quote:Op maandag 8 november 2021 20:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Prikken, pillen, stomp iedereen maar vol want dan kunnen we snel weer naar de disco.
Teveel aan die whiskyfles geslurpt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker te veel flessen wijn gehad.
Lul.
Erg mooi.quote:Op maandag 8 november 2021 20:55 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Pfizer werkt aan een vaccin dat door die drinkwasser kan gemengd, geen ontkomt. Je weet zelf.
quote:Op maandag 8 november 2021 20:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zijn rustdagen. Het kabinet heeft besloten dat alle niet essentiële winkels dan gesloten zijn.
Hij voelt zich super in zijn positie en gaat door tot 2030.quote:Op maandag 8 november 2021 20:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo 'managed' het nog steeds als een acute pandemie.
Geen lange termijn oplossingen, niks. En maar de schuld afschuiven op wat anders.
Eerst overmacht, dan afwezig zijn van een vaccin, nu de 'ongevaccineerden'.
Ga aan het werk vent.
TvT kan nog overstappen op de betrouwbaardere anale testkits...quote:Op maandag 8 november 2021 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
Er zullen wel weer wat maatregelen worden aangescherpt en een paar nieuwe bijkomen, maar ik geloof niet dat we weer in lockdown gaan.
Ik denk 2G, een verbod op binnenevenementen en geplaceerd zitten in kroegen etc.
Ik denk dat ze het gewoon zo goed en kwaad als het kan gecontroleerd willen laten uitrazen.
Jij volgt de basismaatregelen niet meer op? Tijd voor straf van Ome Hugo.quote:Op maandag 8 november 2021 21:05 schreef DonDruiper het volgende:
Overigens vanavond naar m'n sportschool geweest.
Geen QR, geen afstand houden etc.
Erg mooi.
We hebben nog 59 IC bedden, hoe dan?quote:Op maandag 8 november 2021 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
Er zullen wel weer wat maatregelen worden aangescherpt en een paar nieuwe bijkomen, maar ik geloof niet dat we weer in lockdown gaan.
Ik denk 2G, een verbod op binnenevenementen en geplaceerd zitten in kroegen etc.
Ik denk dat ze het gewoon zo goed en kwaad als het kan gecontroleerd willen laten uitrazen.
17000? Bron?quote:Op maandag 8 november 2021 21:08 schreef Za het volgende:
[..]
We hebben nog 59 IC bedden, hoe dan?
Een lockdown is volslagen nutteloos en werkt mogelijk averechts, want thuis vinden de meeste besmettingen plaats, en met 17.000 per dag vrijdag is dat het laatste wat je wil.
Gevaccineerden ongelimiteerd laten feesten en schranzen is ook de oplossing niet.
De aanvoer uit het huidige aantal besmettingen is al onomkeerbaar, wat ik niet begrijp is de afwachtende houding, het voor schut staan met elke dag dat ze langer wachten.
Er zijn maatregelen denkbaar die hout snijden, maar die worden niet genomen.
85% van de bevolking gevaccineerd en in de ziekenhuzen lijken we er slechter dan ooit voor te staan. Waar gaat het mis?quote:Op maandag 8 november 2021 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn nu al aan het wijzen naar het rookgordijn.quote:Op maandag 8 november 2021 16:51 schreef THEFXR het volgende: [..] fop maatregelen, als het niet werkt is het de schuld van de burger, maar niet van de politiek!
Dat zal minder slecht zijn dan de pillen en prikken die ze in de disco pakkenquote:Op maandag 8 november 2021 20:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Prikken, pillen, stomp iedereen maar vol want dan kunnen we snel weer naar de disco.
Iets zegt me dat virologen, arts-microbiologen enz. zo'n hele samenleving vol menselijke labratten geweldig vinden. "Wat gebeurt er als ik aan het lockdownknopje draai? En wat gebeurt er als als ik de avondklok een uur eerder laat beginnen?" Zo'n Osterhaus of Koopmans genieten hier waarschijnlijk met volle teugen van.quote:Op maandag 8 november 2021 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan, maar dat blindstaren op 'de jeugd' is toch ook behoorlijk populistisch en op de emotie spelend.
Niemand heeft het leuk gehad de afgelopen anderhalf jaar.
Onder druk word alles vloeibaar.quote:
Door te denken dat we er nu slecht voor staanquote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
85% van de bevolking gevaccineerd en in de ziekenhuzen lijken we er slechter dan ooit voor te staan. Waar gaat het mis?
mm, wordt tijd om aandelen beveilingsbedrijven te kopen, die gaan heel veel werk krijgenquote:Op maandag 8 november 2021 20:42 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En je hebt een mooie pool van mensen om uit te vissen als het werk naar de toekomst toe nóg zwartere randjes krijgt. Zoals het faciliteren van actief aangezet vervoer van ongevaccineerden uit hun huizen naar quarantaine zones. Voor hun eigen bestwil, uiteraard.
Geen idee.quote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
85% van de bevolking gevaccineerd en in de ziekenhuzen lijken we er slechter dan ooit voor te staan. Waar gaat het mis?
Van een viroloog verwacht je toch wel een vergelijking die enigszins treffend is...quote:Op maandag 8 november 2021 18:34 schreef Za het volgende:
Hebben jullie dit pareltje nog meegekregen?
Ab Osterhaus: "Ongevaccineerden zijn de stofzuigers; ze slurpen het virus op van besmette mensen die weliswaar gevaccineerd zijn, maar niet ziek. En zo houden we het virus gaande.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-lockdown-verstandig
Hij wilde verpleegsters zeggen maar bedacht zich net op tijdquote:Op maandag 8 november 2021 21:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Van een viroloog verwacht je toch wel een vergelijking die enigszins treffend is...
quote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een maarschalk wordt geslagen door een spion.quote:Op maandag 8 november 2021 20:38 schreef Za het volgende:
[..]
In Australië noemen ze ze Covid Marshall's.
https://www.covid-19.sa.gov.au/business-and-events/covid-marshals
Misschien hebben wij die ook nodig, het werk van een covid maarschalk is zoveel breder dan die van een boa.
Einde draagvlak ook.quote:Op maandag 8 november 2021 16:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vrijdag toch maar ook 2G voor buitensport.
Einde seizoen.
Ze genieten vooral van de machtspositie. Ik hoorde een filosoof laatst daarover praten, dat de machtspositie heel snel is opgezet en sindsdien nooit meer ondervraagd kan worden, want "expert". Elk argument kan je verwerpen als je viroloog voor je naam hebt staan.quote:Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Iets zegt me dat virologen, arts-microbiologen enz. zo'n hele samenleving vol menselijke labratten geweldig vinden. "Wat gebeurt er als ik aan het lockdownknopje draai? En wat gebeurt er als als ik de avondklok een uur eerder laat beginnen?" Zo'n Osterhaus of Koopmans genieten hier waarschijnlijk met volle teugen van.
Ach ventquote:Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zegt vandaag te bekijken of de extra prikronde in verpleeghuizen eerder kan starten. "Of het sneller kan hangt ervan af of het sneller lukt om dit georganiseerd te krijgen."
"We moeten niet onderschatten wat dit betekent", stelt De Jonge. Hij noemt daarbij de uitnodigingen die verpleeghuisbewoners moeten krijgen en de toestemming die zij of hun familie moeten geven voor de prik. "Dat is nog los van het werkelijk toedienen van de vaccins en de levering ervan aan deze instellingen. Het is met name het proces wat eraan voorafgaat wat veel tijd vergt."
Herfst in heel Europa, de fabeltjes dat we het allemaal zelf in handen hebben kunnen weer de ijskast in.quote:Op maandag 8 november 2021 21:19 schreef tim020hoorn het volgende:
Coronapas wellicht ook weer terug in Denemarken. Sprookje dat het ergens anders zo veek beter is kan dan ook weer de prullenbak in.
Overal hetzelfde lijkt wel, niemand heeft er grip op.
QR op werk en verbod op alcoholverkoop na 20u.quote:Op maandag 8 november 2021 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens de ziekenhuizen is dat zoquote:Op maandag 8 november 2021 21:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Door te denken dat we er nu slecht voor staan.
alleen vaccineren is helaas niet de oplossing iddquote:Op maandag 8 november 2021 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Herfst in heel Europa, de fabeltjes dat we het allemaal zelf in handen hebben kan weer de ijskast in.
Klopt, maar we blijven maar graaien in de grabbelton van maatregelen om de illusie van controle in stand te houden.quote:Op maandag 8 november 2021 21:19 schreef tim020hoorn het volgende:
Coronapas wellicht ook weer terug in Denemarken. Sprookje dat het ergens anders zo veek beter is kan dan ook weer de prullenbak in.
Waarom die maakt die vent telkens dezelfde fout, die is toch totaal incapabel mogen we onderhand wel concluderen. Ach gladde praatjes zijn belangrijker...quote:Op maandag 8 november 2021 21:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-jonge-kijkt-ernaar
[..]
Ach vent
Precies, daar kunnen we ons vervolgens weer vol stampen met prikken en pillen.quote:Op maandag 8 november 2021 20:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Misschien dat de maatregelen meer deden dan we dachten.quote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is absoluut beter ergens anders, dat is geen sprookje. Het is is ook slechter ergens anders.quote:Op maandag 8 november 2021 21:19 schreef tim020hoorn het volgende:
Zo goed dat de gemiddelde weerstand tot 0 is gezakt en we binnen no-time ziek worden.quote:Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien dat de maatregelen meer deden dan we dachten.
De tyfus er mee met ze. Ook als ze die idiote qr code eis voor de retail gaan invoeren.quote:Op maandag 8 november 2021 18:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als er een lockdown komt denk ik dat een groot gedeelte van de gevaccineerden (84% van de volwassen) zich ontzettend genaaid voelt.
iedereen zal daar idd anders over denken, hangt er vanaf wie je het vraagtquote:Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het is absoluut beter ergens anders, dat is geen sprookje. Het is is ook slechter ergens anders.
mwah, Delta heeft een R0 van 6, die is nu 1.2quote:Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien dat de maatregelen meer deden dan we dachten.
De ziekenhuizen stromen vol. Die hebben het kut dus iedereen moet het kut hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 18:53 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk slaat het helemaal nergens op om die 11-11 af te lasten. Als je dat al niet vertrouwt met QR-toegang kun je dat hele ding wel bij het vuil dumpen, want waarom kunnen restaurantbezoekjes, concerten en andere grote bijeenkomsten dan wel
Dus kun je niet zomaar dingen als sprookje bestempelenquote:Op maandag 8 november 2021 21:30 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
iedereen zal daar idd anders over denken, hangt er vanaf wie je het vraagt
Rutte moet even met Duitsland bellen voor die gehuurde IC beddenquote:Op maandag 8 november 2021 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
Lekker weer schooien bij de Duitsers omdat wij er een puinhoop van hebben gemaakt.quote:Op maandag 8 november 2021 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Rutte moet even met Duitsland bellen voor die gehuurde IC bedden
Politie opeens wel?quote:Op maandag 8 november 2021 19:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)emonstratie-den-haag
Announce balaclava toegestaan in de supermarkt en het ov!
Hoezo staan we er slechter voor dan ooit? Als ik de ziekenhuis opnames bekijk ten opzichte van een paar golven eerder bij dezelfde besmettingsgraad zijn er minder ziekenhuis opnames en vooral minder IC opnames, dan gaat het toch beter of mis essentiele getallen. (baseer me alleen op het dashboard)quote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook al bitchen we veel over wat er kut gaat in Nederland, ik zou niet heel graag ergens anders wonen. Kan geen land bedenken waar ik me op dit moment beter zou voelen -om te wonen, niet voor vakantie-quote:Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het is absoluut beter ergens anders, dat is geen sprookje. Het is is ook slechter ergens anders.
Omdat we de vorige winter een doel hadden met lockdowntoestanden, en nu niet meer.quote:Op maandag 8 november 2021 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo staan we er slechter voor dan ooit? Als ik de ziekenhuis opnames bekijk ten opzichte van een paar golven eerder bij dezelfde besmettingsgraad zijn er minder ziekenhuis opnames en vooral minder IC opnames, dan gaat het toch beter of mis essentiele getallen. (baseer me alleen op het dashboard)
Het is ook niet gebaseerd op getallen maar puur op de berichtgeving vanuit ziekenhuizen. Qua getallen gaat het vrij hard maar niet harder dan eerst etc, daarom snap ik t ook niet zo goed.quote:Op maandag 8 november 2021 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo staan we er slechter voor dan ooit? Als ik de ziekenhuis opnames bekijk ten opzichte van een paar golven eerder bij dezelfde besmettingsgraad zijn er minder ziekenhuis opnames en vooral minder IC opnames, dan gaat het toch beter of mis essentiele getallen. (baseer me alleen op het dashboard)
Dus we zijn nu niet in lockdown en er zijn minder ziekenhuis en IC opnames bij eenzelfde besmettingsgraad... dat is toch wat we wilden?quote:Op maandag 8 november 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat we de vorige winter een doel hadden met lockdowntoestanden, en nu niet meer.
Inderdaad, ik heb ook een vrij waardeloos gevoel momenteel. De cijfers zijn nog niet zo slecht als vorig jaar, maar het gevoel van 'dit is het dan' is wel veel sterker dan vorig jaar.quote:Op maandag 8 november 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat we de vorige winter een doel hadden met lockdowntoestanden, en nu niet meer.
Nu niet, nee. Geef het een week of wat.quote:Op maandag 8 november 2021 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus we zijn nu niet in lockdown en er zijn minder ziekenhuis en IC opnames bij eenzelfde besmettingsgraad... dat is toch wat we wilden?
Hoe kan dit nu opnieuw gebeuren?quote:Op maandag 8 november 2021 20:01 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-jonge-kijkt-ernaar
De verpleeghuizen willen ook sneller boosteren. Hugo 'kijkt er naar' want het kost echt heul veul tijd om het zorgvuldig te doen
Een jaar terugkijken heeft geen zin omdat de golven niet precies jaarlijks zijn... kijk eens bij gelijke besmettingsgraad.quote:Op maandag 8 november 2021 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb ook een vrij waardeloos gevoel momenteel. De cijfers zijn nog niet zo slecht als vorig jaar, maar het gevoel van 'dit is het dan' is wel veel sterker dan vorig jaar.
Bovendien:
IC opnames 1-7/11 dit jaar: 204
IC opnames 2-8/11 vorig jaar: 266
Zo gek ver ontloopt het elkaar niet meer.
Hugo leert gewoon niet zo snel, even geduld nog!quote:Op maandag 8 november 2021 21:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Hoe kan dit nu opnieuw gebeuren?![]()
Groundhog day!
Hoe kan dit dan? De vaccines werken toch dat ze voor een mild ziekteverloop zouden moeten zorgen?quote:Op maandag 8 november 2021 21:55 schreef Za het volgende:
In Wales zijn 2/3 van alle nieuwe cases en 87% van alle covid gehospitaliseerden volledig gevaccineerden.
[ twitter ]
https://www.bbc.com/news/uk-wales-58680204
Vaccinaties: van 60 plus is 95% volledig gevaccineerd.
Staat in het artikel goed uitgelegdquote:Op maandag 8 november 2021 21:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe kan dit dan? De vaccines werken toch dat ze voor een mild ziekteverloop zouden moeten zorgen?
Ook dat is nauwelijks te vergelijken. Omstandigheden zijn anders. Vorig jaar konden we net testen bij klachten, nu testen we ook voor toegang. Testbereidheid zal bij bepaalde groepen gevaccineerden weer lager liggen, etc. Ik denk dat het werkelijk aantal besmettingen nog een stuk hoger dan de 12k ligt.quote:Op maandag 8 november 2021 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een jaar terugkijken heeft geen zin omdat de golven niet precies jaarlijks zijn... kijk eens bij gelijke besmettingsgraad.
Precies, onder ideale omstandigheden is immers 100% van de Corona patiënten op de IC gevaccineerd.quote:
Het vaccin werkt fantastisch bij diegene die ook zonder vaccin nauwelijks last zouden ondervinden van corona.quote:Op maandag 8 november 2021 21:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe kan dit dan? De vaccines werken toch dat ze voor een mild ziekteverloop zouden moeten zorgen?
Hier heb je wel de kern te pakken. En anders dan vorig jaar is er geen enkel zicht op een oplossing.quote:Op maandag 8 november 2021 22:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Anderzijds blijkt het bij lange na niet genoeg om weer terug naar pre-2020 te kunnen en met een vaccinatiegraad van 87% bij 18+ en ruim boven de 90% bij risicogroepen vind ik dat erg teleurstellend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |