Pure ophitserij. Het moest strafbaar zijn. Er liggen nu ook al redelijk wat mensen op de ic/verpleegafdeling die wel gevaccineerd zijn immers.quote:Op maandag 8 november 2021 18:34 schreef Za het volgende:
Hebben jullie dit pareltje nog meegekregen?
Ab Osterhaus: "Ongevaccineerden zijn de stofzuigers; ze slurpen het virus op van besmette mensen die weliswaar gevaccineerd zijn, maar niet ziek. En zo houden we het virus gaande.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-lockdown-verstandig
De Jonge is voor mij de personificatie van alles wat er mis is (gegaan) deze crisis. Nul maar dan ook echt nul lerend en vooruitkijken vermogen. Elitair neerkijken op "de anderen" en niet kunnen toegeven dat er fouten zij gemaakt.quote:Op maandag 8 november 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overigens: "Volgens De Jonge is grote haast overigens niet nodig, omdat het de coronagolf in de ziekenhuizen waar nu sprake van is niet zal voorkomen. Maar volgens Bleeker van het Radboudumc zal met het huidige extreem hoog aantal besmettingen op landelijke schaal een kleine afname van bescherming al een groot effect hebben.
Een booster, zo blijkt uit een Israëlisch onderzoek, zorgt al binnen twee weken tot een veel grotere bescherming tegen een ernstig ziekteverloop."
Is die man nou zo dom of moeten we dit duiden als kwaadaardige eigenwijsheid? Wat een treurige vertoning weer.
dan ook nog steeds die wandelende virussen op je schoot hebbenquote:Op maandag 8 november 2021 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die ouwe baas is risicogroep ++++, als die zich niet mag laten prikken houd je gewoon niet van Sinterklaas.
Van mij mag het, je kunt 90% van de maatschappij niet meer on hold zetten voor de kleine minderheid die er bewust voor kiest om niet te prikken.quote:Op maandag 8 november 2021 18:23 schreef Nattekat het volgende:
Maar het zou me echt heel erg verbazen als we niet naar 2G gaan binnen zeer korte termijn.
Absoluut, maar het is niet meer ‘de oplossing’ in de context van ‘nu gaan we in lockdown, maar als iedereen die wil gevaccineerd is hoeft dat niet meer’. Dat leek mij vrij duidelijk.quote:Op maandag 8 november 2021 18:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vaccineren is nog steeds een oplossing hoor, maar wel pas als meer mensen het doen.
Dat het de ziekenhuismedewerkers die op hun laatste benen lopen kan laten zien dat er alles aan gedaan wordt ze te ontlasten lijkt niet echt in hem op te komen.quote:Op maandag 8 november 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overigens: "Volgens De Jonge is grote haast overigens niet nodig, omdat het de coronagolf in de ziekenhuizen waar nu sprake van is niet zal voorkomen. Maar volgens Bleeker van het Radboudumc zal met het huidige extreem hoog aantal besmettingen op landelijke schaal een kleine afname van bescherming al een groot effect hebben.
Een booster, zo blijkt uit een Israëlisch onderzoek, zorgt al binnen twee weken tot een veel grotere bescherming tegen een ernstig ziekteverloop."
Is die man nou zo dom of moeten we dit duiden als kwaadaardige eigenwijsheid? Wat een treurige vertoning weer.
Yes, gemist. Deze opties had ik zo in m'n hoofd als semi-realistisch. Evenementen worden NU effectief al gecancelled door intrekken van vergunningen, maar het kan inderdaad algemeen aangescherpt worden in het beleid zodat er geen tussendoor kunnen glippen.quote:Op maandag 8 november 2021 18:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik mis de optie verbieden van evenementen.
Dat klinkt plausibel maar iets niet doen, is geen synoniem om het gebruik van beschikbare zorg te ontzeggen.quote:Op maandag 8 november 2021 18:52 schreef littlemindy het volgende:
Ik ben ook wel voor een max aantal bedden beschikbaar voor Covid, en geen voor ongevaccineerden.
Kwestie van helder communiceren. Wilt u geen vaccin? Prima, dat heeft dan als gevolg dat u geen aanspraak kunt maken op een IC bed. Daar kiest u dan voor, want u vond het allemaal niet zo ernstig.
Dan raak je tenminste alleen de groep die werkelijk het probleem veroorzaakt (nl oudere personen met overgewicht en/of onderliggend lijden die wél risico lopen maar gewoon koppig zijn). En kunnen alle andere mensen gewoon doorleven zonder dat ze in al hun doen en laten belemmerd worden door een idiote QR code.
Mensen worden ziek en gaan dood. Dat is altijd zo geweest. Het klinkt allemaal heel nobel om het niet te willen, maar het is niet realistisch.
Gaat mooie tv-beelden opleveren. Naar adem happende mensen voor het ziekenhuis die niet naar binnen mogen en op de stoep sterven, inclusief woedende familieleden die met zuurstofflessen in de weer zijn. Een soort India dus.quote:Op maandag 8 november 2021 18:52 schreef littlemindy het volgende:
Ik ben ook wel voor een max aantal bedden beschikbaar voor Covid, en geen voor ongevaccineerden.
Kwestie van helder communiceren. Wilt u geen vaccin? Prima, dat heeft dan als gevolg dat u geen aanspraak kunt maken op een IC bed. Daar kiest u dan voor, want u vond het allemaal niet zo ernstig.
Zeker, de meeste mensen zijn er nu ook op bedacht he. Ze kennen nu wel hun opties om door te leven terwijl het openbare leven stil wordt gezet.quote:Op maandag 8 november 2021 19:01 schreef Wereldgozer het volgende:
Bij 2G krijg je wel een hoop jongeren die coronafeestjes gaan organiseren denk ik
Ik denk dat dat wel bij meer mogelijke maatregelen het gevolg gaat zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 19:01 schreef Wereldgozer het volgende:
Bij 2G krijg je wel een hoop jongeren die coronafeestjes gaan organiseren denk ik
Ik begin wel moe te worden van die ziekenhuizen/artsen en hun eisen. Zullen we het bestuur anders aan de personen overlaten die daar verantwoordelijk voor zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gelasten-coronavirus
Ziekenhuizen pleiten voor einde aan grootschalige evenementen.
Dan weet ik voldoende..quote:Op maandag 8 november 2021 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gelasten-coronavirus
Ziekenhuizen pleiten voor einde aan grootschalige evenementen.
Kom jongens, wel solidair blijven nu. Haal dat prikje nou maar gewoon, stel je voor dat je obese huisbaas van begin 60 in het ziekenhuis komt. Aan wie moet je dan die 500 euro per maand voor een schimmelhok overmaken?quote:Op maandag 8 november 2021 19:01 schreef Wereldgozer het volgende:
Dat is iets nieuws?quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat klinkt plausibel maar iets niet doen, is geen synoniem om het gebruik van beschikbare zorg te ontzeggen.
Dat doen wij nergens, niet bij schadelijk gedrag en zelfs niet als een misdadiger wordt neergeschoten, waarom dan wel voor Covid19 ?
Het stellen dat iemand (zelf)verantwoordelijk is, is vooral populistische prietpraat die tegemoet komt aan de onderbuik dat iemand die zich niet kan/wil/gaat verweren, dus schuldig is (te maken).
Er zijn ook nog normale bedden.quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat mooie tv-beelden opleveren. Naar adem happende mensen voor het ziekenhuis die niet naar binnen mogen en op de stoep sterven, inclusief woedende familieleden die met zuurstofflessen in de weer zijn. Een soort India dus.
Nee, laten we dat maar niet doen.
Dit is elke keer dezelfde discussie. Maar alle mensen met uitgestelde zorg dan? Mensen die hun onderneming kapot zien gaan door de maatregelen en noem het allemaal op. Dit beleid kan je toch óók geen jaren volhouden?quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat mooie tv-beelden opleveren. Naar adem happende mensen voor het ziekenhuis die niet naar binnen mogen en op de stoep sterven, inclusief woedende familieleden die met zuurstofflessen in de weer zijn. Een soort India dus.
Nee, laten we dat maar niet doen.
Mooie spin welquote:Op maandag 8 november 2021 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kom jongens, wel solidair blijven nu. Haal dat prikje nou maar gewoon, stel je voor dat je obese huisbaas van begin 60 in het ziekenhuis komt. Aan wie moet je dan die 500 euro per maand voor een schimmelhok overmaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |