abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 november 2021 @ 17:13:25 #1
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202088629


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

  maandag 8 november 2021 @ 18:00:08 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202089115
Goeden TT.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202089302
Ehang $EH
  maandag 8 november 2021 @ 19:21:53 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202090063
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.

Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.

Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202090240
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:21 schreef Tyr80 het volgende:
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.

Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.

Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
Tja, Chinese aandelen... Zal vast ook een hoop goeds tussen zitten, maar ik zou niet afgaan op flitsende filmpjes zeg maar ;)
  maandag 8 november 2021 @ 19:33:29 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202090266
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Tja, Chinese aandelen... Zal vast ook een hoop goeds tussen zitten, maar ik zou niet afgaan op flitsende filmpjes zeg maar ;)
Ja snap je voorzichtigheid wel eigenlijk. Ga er ook niet heel diep in, 350 stuks gekocht vandaag.

Als iemand inhoudelijke vragen heeft hoor ik het graag, alleen maar goed om het verhaal helder(der) te krijgen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 november 2021 @ 20:28:38 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202091375
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:21 schreef Tyr80 het volgende:
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.

Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.

Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
Wat is de markt waar zij zich op richten? Toerisme? Rijke mensen die geen zin hebben om in de file te staan? :P

Overigens is China natuurlijk zo groot en heeft het zoveel rijke mensen dat alleen de Chinese markt al voldoende is voor een bedrijf om zich op te richten.

Doet me trouwens een beetje denken aan dat Nederlandse bedrijf PAL-V.
  maandag 8 november 2021 @ 20:32:47 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202091440
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 20:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wat is de markt waar zij zich op richten? Toerisme? Rijke mensen die geen zin hebben om in de file te staan? :P

Overigens is China natuurlijk zo groot en heeft het zoveel rijke mensen dat alleen de Chinese markt al voldoende is voor een bedrijf om zich op te richten.

Doet me trouwens een beetje denken aan dat Nederlandse bedrijf PAL-V.
Primair wat nu met helicopters gedaan wordt, dus best luxe, en vaste routes. City to city, of to airport. Herinner me dat je HK - Macau ook met chopper kon doen, lijkt het me ook geschikt voor.

Maja, apparaat is goedkoper, geen dure piloot nodig. Er is ook een brandblusmodel, wel handig met die appartementsgebouwen daar ook.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 november 2021 @ 20:39:02 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202091513
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 20:32 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Primair wat nu met helicopters gedaan wordt, dus best luxe, en vaste routes. City to city, of to airport. Herinner me dat je HK - Macau ook met chopper kon doen, lijkt het me ook geschikt voor.

Maja, apparaat is goedkoper, geen dure piloot nodig. Er is ook een brandblusmodel, wel handig met die appartementsgebouwen daar ook.
Wat mij wel interessant lijkt, is dat het volledig elektrisch is en daarmee wel een duurzaam (en goedkoper?) alternatief voor privéjets of helikopters. Ik zie dat de maximale snelheid nog ligt op 130, maar voor een korte vlucht van de ene kant van de stad naar de andere kant voldoende als je daarmee de files vermijdt.

Ook kan ik me voorstellen dat ze vrijwel overal kunnen landen en je ze mogelijk in de toekomst zelfs op bestelling bij je huis kunnen laten landen en ze je overal afzetten waar je maar wilt?
  maandag 8 november 2021 @ 20:41:24 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202091544
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 20:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wat mij wel interessant lijkt, is dat het volledig elektrisch is en daarmee wel een duurzaam (en goedkoper?) alternatief voor privéjets of helikopters. Ik zie dat de maximale snelheid nog ligt op 130, maar voor een korte vlucht van de ene kant van de stad naar de andere kant voldoende als je daarmee de files vermijdt.

Ook kan ik me voorstellen dat ze vrijwel overal kunnen landen en je ze mogelijk in de toekomst zelfs op bestelling bij je huis kunnen laten landen en ze je overal afzetten waar je maar wilt?
Electrisch idd, en volledig AI bestuurd. Hebt alleen een vlak stuk grond nodig van wat zal het zijn, 8x8 meter ofzo?

Is echt de toekomst dit denk ik.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 november 2021 @ 21:28:33 #11
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_202092059
Welke broker hebben jullie? Bij flatex kan ik hem niet vinden op naam of isin. Niet dat ik meteen in wil stappen maar wellicht even volgen voor de grap.
  maandag 8 november 2021 @ 22:06:03 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202092506
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef kloon_bassie het volgende:
Welke broker hebben jullie? Bij flatex kan ik hem niet vinden op naam of isin. Niet dat ik meteen in wil stappen maar wellicht even volgen voor de grap.
De Giro.
pi_202092921
Er zijn toch nog een aantal spac's die die taxidrones willen maken in de u.s.

Anyway die jim cramer doet het wel goed zeg. Lijkt me dat ie de markt wel verslaat met zn portefeuille. Nvidia en amd zijn niet te stoppen.

Edit: en ford uiteraard
pi_202094262
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 22:35 schreef SOG het volgende:
Er zijn toch nog een aantal spac's die die taxidrones willen maken in de u.s.

Anyway die jim cramer doet het wel goed zeg. Lijkt me dat ie de markt wel verslaat met zn portefeuille. Nvidia en amd zijn niet te stoppen.

Edit: en ford uiteraard

Noem er één in productie
pi_202095227
Enig idee hoe laat Rivian in de ramsj is vandaag op DeGiro? :+
pi_202096270
Wat ik altijd een beetje heb met die vliegende 1-zitters is dat ze al sinds de uitvinding van de auto verwacht worden, er heel wat startups met prototypes en mooie beloften zijn geweest maar het wil nog niet zo van de grond komen (hihi).

Historisch gezien een riskante investering.

Maar misschien is de tijd en de techniek er nu wel klaar voor?
pi_202096992
Ik heb vertrouwen in GGPI aka Polestar. Enige pure ev play buiten tesla om. Bovendien zijn ze nu al succesvol. Nu bezig met stijgen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:47:51 #18
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202097147
China zet gewoon enorm (vol) in op AI gestuurde steden en het voorop blijven lopen wat betreft dit soort disruptive innovaties. Hele fabrieken krijgt EHang kado van ze, ze zitten samen om tafel om de eisen voor certificering op te stellen, het wordt ze gewoon wel erg makkelijk gemaakt lijkt het.

Vandaag een conferentie in Israel waar EHang bij aanwezig is, ze gaan het product tonen in Indonesie, een koersstijging lijkt voorzichtig ingezet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202097236
Eén ding wat ik geleerd heb is om ver weg te blijven van china plays.

Thanks to prosus.
pi_202097735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 05:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Noem er één in productie
Ehang? :P

Vandaag gaat rivian public? Hebben 157 autos gemaakt volgens cnbc en gaan wss in de buurt raken van de grote autobedrijven qua waarde :o

[ Bericht 18% gewijzigd door SOG op 09-11-2021 12:40:04 ]
pi_202098128
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:28 schreef SOG het volgende:

[..]
Ehang? :P

Vandaag gaat rivian public? Hebben 157 autos gemaakt volgens cnbc en gaan wss in de buurt raken van de grote autobedrijven qua waarde :o
Tsja, iedereen hoopt het nieuwe "Tesla" te ontdekken :P
pi_202098167
BESI en Intel ook al bijna weer terug op de aanschafprijs :)

pi_202098204
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
BESI en Intel ook al bijna weer op de aanschafprijs :)

[ afbeelding ]
Baal wel dat ik een aankoopkans op BESI opties heb gemist. In het verleden aangekocht voor circa 20 euro de stuk op flatex, maar gebruik flatex niet meer en heb het niet op een watchlist gezet. Zonde, toen die even terug was op 65 euro ideale moment om opties te kopen.
pi_202098317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:11 schreef xminator het volgende:

[..]
Baal wel dat ik een aankoopkans op BESI opties heb gemist. In het verleden aangekocht voor circa 20 euro de stuk op flatex, maar gebruik flatex niet meer en heb het niet op een watchlist gezet. Zonde, toen die even terug was op 65 euro ideale moment om opties te kopen.
Er komt altijd wel weer een nieuwe dip ;)
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:25:42 #25
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202099017
quote:
Het aanbod van turbo’s aan Nederlandse retailbeleggers wordt aan banden gelegd. Met ingang van 1 oktober komt er een hefboombeperking, een verplichte risicowaarschuwing en een verbod op handelsbonussen. Daarmee wil de Autoriteit Financiële Markten (AFM) particuliere beleggers beter beschermen tegen de risico’s van turbo’s. Uit eerder onderzoek bleek dat een ruime meerderheid veel geld verliest. De beperkingen gelden vanaf 1 oktober 2021.

[...]

Hefboomlimieten verminderen financieel risico

Turbo’s zijn hefboomproducten: beleggers speculeren op een koersdaling of -stijging van een onderliggende waarde, zoals een aandeel, index of valuta. De onderliggende waarde wordt voor een groot deel gefinancierd met geleend geld. Dat verhoogt het risico en kan ertoe leiden dat beleggers hun volledige inleg verliezen. Om dat risico te verminderen, kiest de AFM ervoor om hefboomlimieten toe te passen.
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)t-beperkingen-turbos

Wat een betutteling weer. Eerst al die debiele vragenlijstjes bij je broker. Dan kreeg je nog dat het onmogelijk werd gemaakt ETF's te kopen die niet de juiste bijsluiter hadden :')
En nu mag dus een turbo met een onderliggend aandeel geen hogere hefboom meer hebben dan 5. Gaat wel ver hoor.
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:17:54 #26
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_202099663
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 22:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De Giro.
Thanks voor de tip, binnen een dag aangemeld en te gebruiken! Werkt top! En overmaken via iDeal is een fijne toevoeging.

Flatex is eigenaar van DeGiro, wat een slecht platform is dat zeg! Traag, onoverzichtelijk en minder keuze.
pi_202100243
twitter
pi_202100263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Hmm, dit helpt niet echt voor de waarde van m'n portfolio :+
pi_202100293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Da's natuurlijk Elon die zijn 10% verkoopt _O-
pi_202100314
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Da's natuurlijk Elon die zijn 10% verkoopt _O-
En anders wel traders, zitten paniekvogels tussen.

Fabriek bij Austin en Berlijn open en het ziet er weer heel anders uit wss.
pi_202100320
Nu nog maar -6%
pi_202100326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Nu nog maar -6%
Het lijkt de bitcoin koers wel :+
pi_202100838
5 Adyen Put opties (gaan per 10 onderliggende aandelen ipv 100) gekocht, uitoefenprijs 2000 maart 22, 29 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202100874
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)t-beperkingen-turbos

Wat een betutteling weer. Eerst al die debiele vragenlijstjes bij je broker. Dan kreeg je nog dat het onmogelijk werd gemaakt ETF's te kopen die niet de juiste bijsluiter hadden :')
En nu mag dus een turbo met een onderliggend aandeel geen hogere hefboom meer hebben dan 5. Gaat wel ver hoor.
Maar fiscaal worden schulden ook anders behandeld.....
Box 3 schuld trek je niet meer 1:1 af van box 3 vermogen.

Cq, fiscaal voordeel om je geleende geld bij je aandelen te proppen i.p.v. box 3.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 9 november 2021 @ 19:10:35 #35
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202102104
Interessant die korting bij Tesla nu.
pi_202104398
Toch gek dat er niet gewoon een datum en tijd bekend zijn wbt het wanneer Rivian kunnen kopen op DeGiro of de ING.
pi_202104476
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:10 schreef Zwansen het volgende:
Interessant die korting bij Tesla nu.
Mwah een maand geleden nog 800. +25% in een maand en we spreken over korting?
pi_202105600
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:28 schreef SOG het volgende:

[..]
Ehang? :P

Vandaag gaat rivian public? Hebben 157 autos gemaakt volgens cnbc en gaan wss in de buurt raken van de grote autobedrijven qua waarde :o
Oh is morgen
pi_202105607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch gek dat er niet gewoon een datum en tijd bekend zijn wbt het wanneer Rivian kunnen kopen op DeGiro of de ING.
Tijd weet niemand. Allerlei toestanden op de dag zelf om de prijs te bepalen. Duurt uren.
  woensdag 10 november 2021 @ 08:58:42 #40
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202107222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:06 schreef DIJK het volgende:

[..]
Mwah een maand geleden nog 800. +25% in een maand en we spreken over korting?
Klopt, maar inderdaad is alles relatief kijkend naar de exorbitante koersstijging die dat bedrijf doormaakt.

Overigens wordt Rivian ingeschat op 80 miljard? _O-
  woensdag 10 november 2021 @ 10:26:50 #41
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202108190
Feestje bij Ahold vandaag. Omzet- en winstverwachtingen overtroffen, outlook verhoogd. Dividend wordt verhoogd en aandeleninkoop wordt doorgezet.

quote:
Ahold Delhaize remains committed to its dividend policy and share buyback program in 2021, as previously stated. We expect to grow the full-year 2021 dividend year-over-year.
quote:
Ahold Delhaize presteert boven verwachting en verhoogt outlook
(ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal van 2021 de omzet harder zien stijgen dan verwacht en besloot de outlook voor het hele jaar te verhogen. Dit bleek woensdag uit de cijfers die de supermarktketen voorbeurs presenteerde.

Volgens CEO Frans Muller lieten de kwartaalcijfers opnieuw de veerkracht van zijn bedrijf zien.

Ahold zag de omzet op jaarbasis stijgen van 17,8 miljard naar ruim 18,5 miljard euro. Analisten hadden vooraf gerekend op 18,0 miljard euro. De taxaties liepen vooraf wel flink uiteen. De laagste raming stond op 16,7 miljard en de hoogste op 18,8 miljard euro.

Analisten wezen in aanloop naar de cijfers op de goede prestaties die in de VS werden verwacht, maar hadden vrees voor de tegenwind waarmee de supermarktketen in Europa kampte. Muller bevestigde de goede gang van zaken in de VS, maar wees ook op de sterke groei bij Bol.com.

De operationele winst ging van 207 miljoen naar 780 miljoen euro. Onderliggend kwam de operationele winst uit op 812 miljoen euro. Dat is beduidend meer dan de 748 miljoen euro waarop analisten hadden gerekend. De onderliggende marge bedroeg 4,4 procent, 0,2 procentpunt minder dan vorig jaar, toen Ahold dankzij de coronacrisis ongebruikelijk hoge marges realiseerde.

Netto verdiende Ahold in het derde kwartaal 522 miljoen euro. Volgens de analistenconsensus zou dit 496 miljoen euro zijn. In het derde kwartaal van 2020 bedroeg de nettowinst 68 miljoen euro.

Outlook

Voor dit jaar verwacht Ahold een stijging van de onderliggende winst per aandeel met 20 tot 25 procent in vergelijking tot 2019. Voor de kwartaalcijfers ging Ahold uit van 15 tot 20 procent. De margeverwachting van het bedrijf ligt op circa 4,4 procent, 0,1 procentpunt meer dan eerder voorzien.

Analisten zien de marge uitkomen op 4,4 procent en rekenen op een onderliggende winst per aandeel van 2,08 euro.

Daarbij zal de vrije kasstroom circa 1,7 miljard euro bedragen, denkt de supermarktketen. Dat is 100 miljoen euro meer dan eerder verwacht. De consensus gaat uit van 1,8 miljard euro.

Bron: ABM Financial News
pi_202110012
Tis nu ook korting bij Adyen. Nog een 50% korting en ik verkoop de put optie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202110505
Ik ben te vroeg met call opties gestopt op ahold helaas. Had ze op 21/22 euro… :%


Gelukkig gecompenseerd met abn amro opties _O_ . Q4 gaat abn ook knallen.
pi_202111732
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:28 schreef xminator het volgende:
Ik ben te vroeg met call opties gestopt op ahold helaas. Had ze op 21/22 euro… :%


Gelukkig gecompenseerd met abn amro opties _O_ . Q4 gaat abn ook knallen.
Beetje gokken blijft het wel hé met die opties.

Maar soms maakt de markt het wel heel idioot allemaal.. Postnl 1 euro. Jaar erop 36 cent dividend. Tjah volgens mij is dat een onzin waardering geweest.

Gazprom idem.

Maar de markt is gek.. Ik verwacht geen gekke inflatie in dit land. Wel iets meer in de USA.

USA aandelen waren al overpriced, nu de dollar ook nog...

Op voorhand had je niet kunnen weten dat de waarderingen zo extreem zouden kunnen worden.. 60% drop is naar mijn idee gewoon realistisch, genomineerd in reële termen dan (ex inflatie).

Maar wie weet gebeurt er niks en hebben we 10 jaar stagnatie of we gaan nog extremer zoals in Japan.

De risk /rewards zijn iig overall niet zo gunstig als maart 2020.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202113286
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor Herbert Diess eruit getrapt wordt bij Volkswagen (omdat hij te veel en te snel wil) en daarna bij Tesla aan de slag gaat.

POLL
pi_202113350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor Herbert Diess eruit getrapt wordt bij Volkswagen (omdat hij te veel en te snel wil) en daarna bij Tesla aan de slag gaat.

[poll=3096]
VW komt er wel.
En ze moeten.
En er is wel synergie te bedenken (passen ze ook toe) met auto's / brandstof / electriciteit.

Die Giga press is sneller maar de vraag is voor mij nog een beetje of die ook beter is. Wss wel, genoeg schaal... Maar kapitaal schrijf je ook af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202113623
Zit te twijfelen om volgende keer Pfizer aandelen te halen (staan nu aardig hoog) of Heijmans (ook hoog, maar heeft de komende jaren denk ik wel veel perspectief). Iemand suggesties?
pi_202113861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor Herbert Diess eruit getrapt wordt bij Volkswagen (omdat hij te veel en te snel wil) en daarna bij Tesla aan de slag gaat.

[poll=3096]
pi_202114076
Amazon-backed EV start-up Rivian to go public

https://www.cnbc.com/2021(...)urce=androidappshare


:o :o
  woensdag 10 november 2021 @ 17:31:55 #50
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202114339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:38 schreef Anton91 het volgende:
Zit te twijfelen om volgende keer Pfizer aandelen te halen (staan nu aardig hoog) of Heijmans (ook hoog, maar heeft de komende jaren denk ik wel veel perspectief). Iemand suggesties?
Pfizer staat inderdaad relatief hoog en het is maar de vraag hoe lang Pfizer van corona blijft profiteren natuurlijk. Je pakt sowieso altijd het dividend mee. Op deze koers zou ik geen Pfizer meer kopen. Pfizer heeft ook een lange geschiedenis van achterblijven op de rest van de markt. Onder de 40 dollar vind ik Pfizer koopwaardig, geeft dan ook een mooi dividend van 4%, waar elk jaar dan weer wat bovenop komt.

Voor groei in die sector hou ik de laatste tijd Viatris in de gaten. Afgesplitst van Pfizer. In mijn ogen zwaar ondergewaardeerd en kan in een paar jaar uitgroeien tot een sterk dividendaandeel en nog 3 keer zoveel waard worden. Viatris ontwikkelt zelf geen nieuwe medicijnen, maar specialiseert zich in medicijnen waar het patent van verlopen is oa. (Zoals Viagra hihaho)

[ Bericht 0% gewijzigd door BasEnAad op 10-11-2021 17:37:13 ]
  woensdag 10 november 2021 @ 18:54:08 #51
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_202115357
twitter
pi_202115992
twitter
  woensdag 10 november 2021 @ 20:18:11 #54
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_202116882
Ai ai ai. Allemaal slecht nieuws dit.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 10 november 2021 @ 20:18:57 #55
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202116899
Daar werd toch al lang rekening mee gehouden? Het is nou niet echt onverwacht
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 10 november 2021 @ 20:21:03 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202116930
Ik denk dat veel financiële instellingen hier al wel op voorgesorteerd hebben. Geen idee of dit echt effect heeft op de markt in de EU en VS.
pi_202116968
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:18 schreef Mortaxx het volgende:
Daar werd toch al lang rekening mee gehouden? Het is nou niet echt onverwacht
Lang genoeg uitgesteld zodat de Chinese overheid de gevolgen een beetje binnen de perken kon houden.
  woensdag 10 november 2021 @ 20:30:33 #58
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202117081
TELL -O-
pi_202117123
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:30 schreef Zwansen het volgende:
TELL -O-
Zijn er mensen die uberhaupt long zitten op Tell? _O-
  woensdag 10 november 2021 @ 20:34:40 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202117142
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:30 schreef Zwansen het volgende:
TELL -O-
Tja dat hoort erbij bij zulke hype-aandelen.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 10 november 2021 @ 20:48:17 #61
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202117297
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:33 schreef xminator het volgende:

[..]
Zijn er mensen die uberhaupt long zitten op Tell? _O-
Deze halve SC

Ach wat is nu 15% als je crypto gewend bent
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 10 november 2021 @ 21:02:32 #62
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202117420
quote:
Andere partijen die een belang hebben in Tesla hebben, zullen bepaald niet gelukkig zijn met de stap van Musk om de verkoop van 10% van zijn belang in de elektrische automaker in stemming te brengen. Zo zag pensioenfonds ABP, dat bijna 800 aandelen heeft in Tesla, op papier ongeveer $100.000 in waarde verdampen door de stevige averij bij Tesla.
https://www.telegraaf.nl/(...)zelf-miljarden-armer

Lol, zulke onzin blijft dus meer dan 24 uur staan bij de Telegraaf :')
pi_202117594
Ik heb eerder al eens naar de fundamentals van Tell gekeken maar Tell is echt geen bedrijf om lang in te investeren.

Kijk voor de grap eens op https://finance.yahoo.com/quote/TELL/financials?p=TELL

En dan naar de revenues en earnings grafiek. En bedenk dan hoe veel jaar het kost om die verliezen van afgelopen jaren te compenseren, zelfs als de revenues de netto winst zou zijn.
Tell is een geldverbrandingsmachine. Prima, maar niet van mijn geld.
pi_202118534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:54 schreef Sunri5e het volgende:
[ twitter ]
En tov de euro apprecieert die en het handelstekort is noggg groter.

Amerika wordt overeind gehouden door China die gek genoeg financierder wilt blijven spelen tegen 0% rente en x% inflatie.

Ik kan dit niet verklaren de dollar zou 5% gedeprecieerd moeten zijn sinds covid niet geapprecieerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202118556
Wat zou er gebeuren... Goede vraag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 10 november 2021 @ 22:39:46 #66
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202118586
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:19 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb eerder al eens naar de fundamentals van Tell gekeken maar Tell is echt geen bedrijf om lang in te investeren.

Kijk voor de grap eens op https://finance.yahoo.com/quote/TELL/financials?p=TELL

En dan naar de revenues en earnings grafiek. En bedenk dan hoe veel jaar het kost om die verliezen van afgelopen jaren te compenseren, zelfs als de revenues de netto winst zou zijn.
Tell is een geldverbrandingsmachine. Prima, maar niet van mijn geld.
Hoezo compenseren? De balans is positief (200m).
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202118600
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:30 schreef Zwansen het volgende:
TELL -O-
Nog steeds x2 sinds dat iemand het hier postte hele tijd terug

[ Bericht 0% gewijzigd door SOG op 10-11-2021 23:40:01 ]
pi_202119195
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:33 schreef xminator het volgende:

[..]
Zijn er mensen die uberhaupt long zitten op Tell? _O-
Sinds de tip hier rondging op FOK! :+
pi_202119237
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Hoezo compenseren? De balans is positief (200m).
Ja omdat ze aandelen hebben uitgebracht en dat geld in rap tempo aan het verbranden zijn.
De balans in NU NOG positief is een beter passend statement.
pi_202119688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:19 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb eerder al eens naar de fundamentals van Tell gekeken maar Tell is echt geen bedrijf om lang in te investeren.
Ik ben het met je eens en heb hier eerder al eens voor gewaarschuwd in dit forum. @tuinkabouter5000 reageerde daar sportief op en we waren het uiteindelijk eens dat TELL een turn-around situatie is, gedreven door nieuw management. Met een geslaagde turn-around kun je veel geld verdienen en Tuinkabouter lijkt behoorlijk wat research te hebben verricht. Met voldoende inzicht in de markt en het bedrijf weet je ook beter of je kunt blijven zitten of eruit moet stappen.

Als je de waarschuwing niet van ons wil aannemen, dan misschien van een professional: https://investorplace.com(...)-bet-on-natural-gas/
pi_202119967
BAM is aan het knallen, wat een onzin om mij te vertellen to sell!
pi_202123306
BAM!
  donderdag 11 november 2021 @ 11:27:12 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202123365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:21 schreef Beursaap het volgende:
BAM is aan het knallen, wat een onzin om mij te vertellen to sell!
Beetje raar om adviezen te wegen op zo een korte termijn.
Sowieso is er niemand met een glazen bol in deze wereld die exact weet wat er morgen gebeurd.

Maar beleggen en dan zoiets zeggen omdat er 2 dagen later iets omhoog vliegt... Tja :') .
pi_202124370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:21 schreef Beursaap het volgende:
BAM is aan het knallen, wat een onzin om mij te vertellen to sell!
Sinds het twee weken geleden definitief uit het Feyenoord-nieuwbouwproject is gestapt. is de koers van BAM al meer dan 20% omhoog gegaan. BAM wilde terecht niet een onverantwoord verlies nemen op de aanneemsom van enkele jaren geleden.
pi_202124826
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Sinds het twee weken geleden definitief uit het Feyenoord-nieuwbouwproject is gestapt. is de koers van BAM al meer dan 20% omhoog gegaan. BAM wilde terecht niet een onverantwoord verlies nemen op de aanneemsom van enkele jaren geleden.
Feyenooit :')__!! Dan kun je nog beter in de FIRA investeren!! _O- _O-
pi_202125646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:19 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb eerder al eens naar de fundamentals van Tell gekeken maar Tell is echt geen bedrijf om lang in te investeren.

Kijk voor de grap eens op https://finance.yahoo.com/quote/TELL/financials?p=TELL

En dan naar de revenues en earnings grafiek. En bedenk dan hoe veel jaar het kost om die verliezen van afgelopen jaren te compenseren, zelfs als de revenues de netto winst zou zijn.
Tell is een geldverbrandingsmachine. Prima, maar niet van mijn geld.
Grappig. Dat zei de markt destijds in 2010 ook over Cheniere energy (ticker $LNG).

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 11-11-2021 14:31:15 ]
pi_202126318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:19 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb eerder al eens naar de fundamentals van Tell gekeken maar Tell is echt geen bedrijf om lang in te investeren.
Denk ook niet dat iemand hier echt van plan is lang (dat is voor mij 2 jaar of meer) in TELL te zitten.

Althans voor mij is het heerlijk speelgoed, beetje speculeren met geld dat je kan missen. Why not?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_202126542
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Denk ook niet dat iemand hier echt van plan is lang (dat is voor mij 2 jaar of meer) in TELL te zitten.

Althans voor mij is het heerlijk speelgoed, beetje speculeren met geld dat je kan missen. Why not?
Ik wel, en ik denk @Tyr80 ook wel.

Daarnaast zitten we in een nieuwsgroep met meer dan 1000 man waarbij de helft ook long is.

Als je diep in de materie zit, het nieuws als eerste onder jouw ogen komt en je op de hoogte bent van interne ontwikkelingen, dan is het allemaal niet zo spannend. Vooral veelbelovend.
pi_202127207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Sinds het twee weken geleden definitief uit het Feyenoord-nieuwbouwproject is gestapt. is de koers van BAM al meer dan 20% omhoog gegaan. BAM wilde terecht niet een onverantwoord verlies nemen op de aanneemsom van enkele jaren geleden.
We hebben gezien dat het in rotterdam normaal is om volle blikken red bull tegen mensen aan te smijten (zie feyenoord-az) dus lekker voor dat schorrie morrie :D
pi_202128454
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:55 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Grappig. Dat zei de markt destijds in 2010 ook over Cheniere energy (ticker $LNG).
Die zijn ook pas in 2017 operationeel rendabel geworden.

En in ken beide bedrijven niet goed genoeg om te zeggen dat als iets voor bedrijf A geldt, het ook voor bedrijf B zal gaan gelden.

Ieder moet weten wat hij/zij met z’n geld doet. Ik heb alleen geen halleluja stemming bij Tell, ik laat graag een wat ander geluid horen.
Maar verwachtingen komen ook niet altijd uit. Ik heb ook geen goede verwachtingen bij Fastned en die beurskoers gaat ook nog steeds best redelijk en ik eigenlijk wel had verwacht dat ze nu zo ongeveer failliet zouden zijn.
Belabberde cijfers wil niet altijd zeggen dat de beurskoers in elkaar zakt vreemd genoeg.
Of mensen schatten de groeipotentie toch zo hoog in dat ze een hoge koers rechtvaardig vinden.
  donderdag 11 november 2021 @ 18:28:57 #81
545 dop
:copyright: dop
pi_202129828
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Ik wel, en ik denk @:tyr80 ook wel.

Daarnaast zitten we in een nieuwsgroep met meer dan 1000 man waarbij de helft ook long is.

Als je diep in de materie zit, het nieuws als eerste onder jouw ogen komt en je op de hoogte bent van interne ontwikkelingen, dan is het allemaal niet zo spannend. Vooral veelbelovend.
Dit soort onzin maakt dat je alleen maar extra op je hoede moet zijn.
Zou betekenen dat ze de beurs regels aan hun laars lappen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 11 november 2021 @ 18:31:41 #82
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202129864
Beyond Meat flink door de hoeven, -15%, na tegenvallende winst en twijfels over groei in de toekomst.
https://seekingalpha.com/symbol/BYND
pi_202130402
Tja 2 van die burgers kosten ook echt 4x zoveel als 2 vleesburgers :{


Ik koop ze regelmatig als er een 35 procent korting sticker op zit _O-

Zijn wel te pruimen.
  donderdag 11 november 2021 @ 19:38:48 #84
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202130928
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:10 schreef SOG het volgende:
Tja 2 van die burgers kosten ook echt 4x zoveel als 2 vleesburgers :{

Ik koop ze regelmatig als er een 35 procent korting sticker op zit _O-

Zijn wel te pruimen.
Ik vind het ook te duur, koop ze alleen als ze in de aanbieding zijn ja. Ik vind het wel gewoon een goed product.

Verder heeft Beyond Meat wel deals met PepsiCo, MacDonalds, KFC, Taco Bell, Pizza Hut enz. Ze zijn dus wel goed gepositioneerd om te profiteren van de trend minder vlees te eten.
pi_202132401
https://finance.yahoo.com/quote/PSFE/

Jeetje zeg! Deze had k kunnen zien aankomen. Paar jaar geleden veel gebruik gemaakt van die bonnen van hun om te pokeren online. Daarna fysieke debitcard aangevraagd voor 15 euro ofzo en dan moest je je id verifiëren. Dan kon je dus contant geld op die kaart zetten en dan gebruiken bij bookmakers etc. Enige probleem was dat je eindeloos je paspoort en utilitybills moest uploaden om geverifieerd te worden. Na stuk of 3x gedaan te hebben en telkens dat het afgekeurd werd om bs redenen eens gegoogled op reviews en dat bleek gewoon gebakken lucht te zijn dus. Daarna heb ik de bonnen ook nooit meer gekocht, omdat ik het niet meer vertrouwde. Heel het internet stond vol met klachten. Die debitcard was gewoon een niet werkend product.

Tijd terug gemerged met een spac.

Was deze al langsgekomen hier...?


Bizar
pi_202132846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:31 schreef BasEnAad het volgende:
Beyond Meat flink door de hoeven, -15%, na tegenvallende winst en twijfels over groei in de toekomst.
https://seekingalpha.com/symbol/BYND
Blijft toch mooi om te zien dat bepaalde DD op WSB dan helemaal uitkomt.

Was ook zo met peloton.
  donderdag 11 november 2021 @ 21:15:48 #87
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202132908
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:47 schreef SOG het volgende:
https://finance.yahoo.com/quote/PSFE/

Jeetje zeg! Deze had k kunnen zien aankomen. Paar jaar geleden veel gebruik gemaakt van die bonnen van hun om te pokeren online. Daarna fysieke debitcard aangevraagd voor 15 euro ofzo en dan moest je je id verifiëren. Dan kon je dus contant geld op die kaart zetten en dan gebruiken bij bookmakers etc. Enige probleem was dat je eindeloos je paspoort en utilitybills moest uploaden om geverifieerd te worden. Na stuk of 3x gedaan te hebben en telkens dat het afgekeurd werd om bs redenen eens gegoogled op reviews en dat bleek gewoon gebakken lucht te zijn dus. Daarna heb ik de bonnen ook nooit meer gekocht, omdat ik het niet meer vertrouwde. Heel het internet stond vol met klachten. Die debitcard was gewoon een niet werkend product.

Tijd terug gemerged met een spac.

Was deze al langsgekomen hier...?


Bizar
Ik gebruikte altijd Neteller of Moneybookers. Goeie ouwe tijd. :P
pi_202133616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:52 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Die zijn ook pas in 2017 operationeel rendabel geworden.

En in ken beide bedrijven niet goed genoeg om te zeggen dat als iets voor bedrijf A geldt, het ook voor bedrijf B zal gaan gelden.

Ieder moet weten wat hij/zij met z’n geld doet. Ik heb alleen geen halleluja stemming bij Tell, ik laat graag een wat ander geluid horen.
Maar verwachtingen komen ook niet altijd uit. Ik heb ook geen goede verwachtingen bij Fastned en die beurskoers gaat ook nog steeds best redelijk en ik eigenlijk wel had verwacht dat ze nu zo ongeveer failliet zouden zijn.
Belabberde cijfers wil niet altijd zeggen dat de beurskoers in elkaar zakt vreemd genoeg.
Of mensen schatten de groeipotentie toch zo hoog in dat ze een hoge koers rechtvaardig vinden.
Ik snap waar je vandaag komt. Helemaal mee eens verder.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:28 schreef dop het volgende:

[..]
Dit soort onzin maakt dat je alleen maar extra op je hoede moet zijn.
Zou betekenen dat ze de beurs regels aan hun laars lappen.
Lees nog eens wat ik zei, en verwerk dat eerst even.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:05:23 #89
545 dop
:copyright: dop
pi_202138436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Lees nog eens wat ik zei, en verwerk dat eerst even.
Wat is je argument?
Ik weet meer dan een ander dus loop ik geen risico?
Wat wil je vertellen?

Wat wil je zeggen met
quote:
Als je diep in de materie zit, het nieuws als eerste onder jouw ogen komt en je op de hoogte bent van interne ontwikkelingen.
Een nieuwsgroep met 1000 man die allemaal long zitten staat garant voor veel neuzen de zelfde kant op, en wilde fantasie.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202138466
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:05 schreef dop het volgende:

[..]
Wat is je argument?
Ik weet meer dan een ander dus loop ik geen risico?
Wat wil je vertellen?

Wat wil je zeggen met
[..]
Een nieuwsgroep met 1000 man die allemaal long zitten staat garant voor veel neuzen de zelfde kant op, en wilde fantasie.
Het lijkt er gewoon echt op alsof je niet wíl lezen wat ik heb gezegd.

Reageer dan niet.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:39:23 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_202139797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Het lijkt er gewoon echt op alsof je niet wíl lezen wat ik heb gezegd.

Reageer dan niet.
Ik lees geen argumenten waarom we Tell moeten kopen.
Je deelt geen veelbelovende info.
Je doet alleen voorkomen dat je die info tot je beschikking hebt.

Ik vraag je er note benen naar.
Wie leest wat niet?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202140237
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:39 schreef dop het volgende:

[..]
Ik lees geen argumenten waarom we Tell moeten kopen.

Daar vroeg je niet eens naar :?

quote:
Je deelt geen veelbelovende info.
Ik heb hele epistels geschreven hier. Meerderen. Dus wat lul je?

quote:
Je doet alleen voorkomen dat je die info tot je beschikking hebt.
Die info is beschikbaar voor iedereen die interesse heeft in Tellurian en die nieuwsgroep(en).

quote:
Ik vraag je er note benen naar.
Wie leest wat niet?
Nee. Dat doe je niet.

Wat je doet is in je eerste zin gelijk hetgeen ik zei als onzin bestempelen. Je vroeg helemaal nergens naar.

Als je daar nou mee was begonnen, dan had ik alles wat ik weet met je gedeeld en uitgelegd, net zoals ik voor iedereen die hier vragen had de afgelopen maanden ook heb gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 12-11-2021 12:41:33 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 12:44:42 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202140650
Johnson & Johnson splitst de farmacietak af van de consumententak.
https://seekingalpha.com/(...)two-public-companies

"CEO Alex Gorsky told the Journal the split is not related to lawsuits the company is facing over Johnson's Baby Powder."

Beleggers zien hier wel waarde in blijkbaar, koers staat voorbeurs 4% in de plus.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:16:45 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202142564
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)zelf-miljarden-armer

Lol, zulke onzin blijft dus meer dan 24 uur staan bij de Telegraaf :')
Wat heb ik een hekel aan dat soort berichten zeg :')
Musk/Gates/Buffett vandaag x% armer door koersbeweging ban x% op dag x.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202151098
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:36 schreef xminator het volgende:
Ik heb vertrouwen in GGPI aka Polestar. Enige pure ev play buiten tesla om. Bovendien zijn ze nu al succesvol. Nu bezig met stijgen.
Begint nu tractie te krijgen. Nog niet te laat om in te stappen ;)
  maandag 15 november 2021 @ 08:20:34 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_202183418
Bol.com mogelijk naar de beurs, wel een minderheidsbelang want de meerderheid van de aandelen blijven bij Ahold

https://www.aholddelhaize(...)more-customer-value/
  maandag 15 november 2021 @ 08:41:39 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202183521
Shell nu definitief Brits… Als de aandeelhouders het willen tenminste.
pi_202184837
Philips :')______! Mensen die investeren in dat bejaardentehuis _O- _O- _O- :W
pi_202186851
Saaie dag op de beurs, tot nu toe.
pi_202190409
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:26 schreef xminator het volgende:

[..]
Begint nu tractie te krijgen. Nog niet te laat om in te stappen ;)
En lift-off ;) Net de 16,25 usd aangetikt.
pi_202191555
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 08:41 schreef Zwansen het volgende:
Shell nu definitief Brits… Als de aandeelhouders het willen tenminste.
Weggepest door een activistische rechter die buiten haar boekje gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202193745
Ik las in een artikel dat het aandeel A (RDSA) dan weg gaat, heeft iemand een idee wat dit zou betekenen? Omdat ik op dit moment een aantal van die aandelen heb en het prima zou vinden als die omgezet worden in RDSB. Maar geen idee hoe dit in z'n werking gaat.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eg-wil-uit-nederland

quote:
1. Waarom doet Shell dit?
Een versimpeling van de bedrijfsstructuur, voert het bedrijf zelf als reden aan. De belangrijkste verandering is dat het aandeel Royal Dutch Shell A verdwijnt, alleen RDS B blijft over.
  maandag 15 november 2021 @ 21:28:40 #103
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202194123
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weggepest door een activistische rechter die buiten haar boekje gaat.
:')

Heeft vooral te maken met de dividendbelasting.
pi_202194372
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 21:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:')

Heeft vooral te maken met de dividendbelasting.
Wat jij wilt joh. Zou ik ook zeggen als ik Shell was, beetje groen lullen grijs vullen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:37:53 #105
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202198162
Wat is nu slim om te doen ? Hadden rds b aandelen niet een discount TOV Rds a ?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:49:54 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202199687
Shellgoden *O*
pi_202200422
Dat van de rechter en het milieubeleid zal ook wel meegespeeld hebben.

Op Euronext Parijs heb ik Sumo Resources bijgekocht. Speculatief, een aandeel met alleen handel van 11:30 tot 15:00 en van 16:30 tot 17:30 tegen alleen de koers die om 11:30 of 16:30 tot stand kwam. In procenten grote schommelingen maar de bodem lijkt te zijn geweest. Verder was investor relations openhartig via mailcontact wat mij deed besluiten langzaam op te bouwen.
pi_202200918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:49 schreef leolinedance het volgende:
Shellgoden *O*
12k erin!!!
  dinsdag 16 november 2021 @ 14:31:54 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202202094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:14 schreef Beursaap het volgende:

[..]
12k erin!!!
We zijn allemaal klein begonnen.
  dinsdag 16 november 2021 @ 14:46:50 #110
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202202302
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
pi_202203404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
En geen linkse klimaatproleten! *O*
pi_202203734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:47 schreef Beursaap het volgende:

[..]
En geen linkse klimaatproleten! *O*
@TheFreshPrince
pi_202203999
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:06 schreef SOG het volgende:

[..]
@:thefreshprince
Hmm? :D

Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine :+

Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.

En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
pi_202205129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag nog wat Canoo (GOEV) bijgekocht op $6,21
Prijs zakte nog aardig door dus wat DCA toegepast.

Al met al zit er nog niet 1% van m'n portfolio in, dus heel spannend zal het niet worden.
Ben benieuwd waar het over 2 jaar staat. Ik zie 2 opties: "failliet" of "redelijk succes".

Tesla wacht ik nog even af wanneer ik bijkoop. Voorlopig lijkt het meer op een aandeel voor duikboten.
50% in de plus *O*
pi_202205285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hmm? :D

Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine :+

Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.

En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
Gazprom teruggekocht?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202205581
quote:
80s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gazprom teruggekocht?
Ik ga sowieso niet meer in fossiele brandstoffen.
Heb nog wel een "plukje" Tell maar dat gaat er tzt ook uit.
pi_202205735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ga sowieso niet meer in fossiele brandstoffen.
Heb nog wel een "plukje" Tell maar dat gaat er tzt ook uit.
Neem Gazprom. :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202205794
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neem Gazprom. :(
  dinsdag 16 november 2021 @ 19:12:30 #119
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202206574
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
Als nieuwe lockdowns geen roet in het eten gooien.. Zit altijd long in RDS (aandelen en geschreven puts), maar 30 euro dat verwacht ik niet heel snel.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202207174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hmm? :D

Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine :+

Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.

En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.

Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.

Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.

En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
  dinsdag 16 november 2021 @ 19:59:09 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202207261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 19:52 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.

Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.

Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.

En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
Nou is GAS of LNG wel een faktor 3 schoner dan steenkool om electriciteit van te maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202207709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou is GAS of LNG wel een faktor 3 schoner dan steenkool om electriciteit van te maken
Minimaal 2x als je alleen naar CO2 uitstoot kijkt idd.
pi_202211721
quote:
Ghehehe
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202211781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 19:52 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.

Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.

Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.

En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
Tuurlijk is het politiek.

Anderen met macht over het geld van anderen... Tada..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202212278
https://www.nu.nl/economie/6168162/amerikaanse-opdrachtgever-trapt-op-rem-voor-productie-bij-autofabriek-nedcar.html

quote:
Amerikaanse opdrachtgever trapt op rem voor productie bij autofabriek Nedcar

De Amerikaanse start-up Canoo gaat zijn plannen om bij VDL Nedcar in het Limburgse Born elektrische voertuigen te laten bouwen opnieuw tegen het licht houden. Dat heeft topman Tony Aquila dinsdag gezegd bij de presentatie van de kwartaalcijfers, meldt De Telegraaf. VDL Nedcar wil tegenover NU.nl niet reageren op de berichtgeving.

In juni werd bekend dat Canoo vanaf het vierde kwartaal van 2022 elektrische auto's wilde laten bouwen bij VDL Nedcar. Het doel voor 2023, het eerste volledige productiejaar, was aanvankelijk om vijftienduizend stuks van de band te laten rollen.

"Wij zouden VDL Nedcar inzetten voor de opstartfase en daarna de industrialisatie- en productiefase", zo wordt Aquila geciteerd door De Telegraaf. "Ik heb ook gezegd dat VDL Nedcar een soort back-up zou zijn, totdat we de zaken in de VS op een rijtje zouden hebben. Dat is nu gebeurd. Nu alles veel duidelijker is geworden, gaan we met VDL Nedcar in gesprek over een herprioritering".

Volgens de topman zal de Nederlandse fabriek weer in beeld komen zodra de plannen voor uitbreiding naar Europa vorm krijgen.

BMW Group trok eerder al stekker uit productie
De VDL Groep, het moederbedrijf van VDL Nedcar, zei afgelopen juni dat Canoo de intentie had om zijn voertuigen tot 2028 in Limburg te laten bouwen. Canoo zelf repte daarover destijds met geen woord.

Sinds de BMW Group heeft bekendgemaakt eind 2023 met de autoproductie bij VDL Nedcar te stoppen, is VDL op zoek naar nieuwe opdrachtgevers. De BMW Group laat in Limburg dit moment niet alleen de BMW X1 bouwen, maar ook de MINI Countryman en de MINI Cabrio.

Daar moet op termijn de zogeheten Lifestyle Vehicle van Canoo bij komen. Op welke termijn dat gaat gebeuren, is niet duidelijk. De eerste exemplaren zullen in ieder geval in de Verenigde Staten gebouwd worden en dus niet in Limburg. Dat is volgens Aquila gezien de onzekerheden rondom corona, het zeetransport en de schaarste aan materialen veiliger.
  woensdag 17 november 2021 @ 08:47:12 #126
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202214475
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:07 schreef Anton91 het volgende:
Ik las in een artikel dat het aandeel A (RDSA) dan weg gaat, heeft iemand een idee wat dit zou betekenen? Omdat ik op dit moment een aantal van die aandelen heb en het prima zou vinden als die omgezet worden in RDSB. Maar geen idee hoe dit in z'n werking gaat.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eg-wil-uit-nederland
[..]

Die wisselt je broker kosteloos voor je om, dat gaat vanzelf.
  woensdag 17 november 2021 @ 14:56:25 #127
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202218652
Een activistische aandeelhouder in Ahold, jawel!

quote:
Elliott meldt zich als aandeelhouder Ahold

Vooral gecharmeerd van Bol.com.

(ABM FN-Dow Jones) Elliott Advisors heeft een belang van ruim 3 procent in Ahold Delhaize. Dit maakte Elliott woensdag bekend.

Elliott laat in een toelichting weten overtuigd te zijn van de kwaliteit en de vooruitzichten van Ahold, en dan in het bijzonder die van Bol.com, dat de supermarktketen volgend jaar naar de beurs wil brengen. Die afsplitsing kan rekenen op de steun van Elliott. Dit zal namelijk waarde ontsluiten, aldus de aandeelhouder.

"Elliott kijkt uit naar de voortzetting van de constructieve dialoog met Ahold Delhaize", meldde het nog.

Door: ABM Financial News.
pi_202220510
https://www.tellurianinc.com







Interview Charif Souki @Bloomberg:
https://ufile.io/bhipshem
  woensdag 17 november 2021 @ 17:39:09 #129
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202220879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 08:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Die wisselt je broker kosteloos voor je om, dat gaat vanzelf.
Thanks!

@Geerd
pi_202221425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Thanks!

@:Geerd
^O^
Ik zwaai naar dieren.
pi_202228714
quote:
H1 EARNINGS PER SHARE INCREASED TO ¤ 0.62 (H1 2020/21: ¤ 0.16)
Bols.... 11 euro.... 60 cent winst per aandeel in een half jaartje. KW van onder de 10 dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 november 2021 @ 12:29:09 #134
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202228768
quote:
?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202230215
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bols.... 11 euro.... 60 cent winst per aandeel in een half jaartje. KW van onder de 10 dus.
Boomerstock!!

Aandelen met een positieve koerswinstverhouding is echt zooo 2019
pi_202230275
quote:
12s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:58 schreef SOG het volgende:

[..]
Boomerstock!!

Aandelen met een positieve koerswinstverhouding is echt zooo 2019
Wacht maar tot de volgende crash :p

Overigens is mijn verwachting dat we weer minder bier gaan drinken en wat meer bijzondere drankjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202231267
Ik zet cnbc aan en er staat een boomer te ratelen over een bubble en de overeenkomsten met de internetbubble.

Ok boomer
pi_202232447
Prima aankoopmoment die 5 put opties Adyen, 2000, maart 2022.

Vooralsnog, laten we zien of we gaan crashen. Kom maar door.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202232987
Laat maar crashen dan. Heb ik een instapmoment. Heb 110k aflosvrij geleend. 1.7% 30 jaar vast. Zit te denken om een verhuurde flat te kopen in limburg -O-

Iemand anders een beter idee..
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:49:34 #140
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202259461
Iemand nog ideeen van volatiele aandelen om puts en gedekte calls op te schrijven?

Op TELL doet ik het al. Fugro en SLV vol is aardig gedaald dus niet meer zo interessant. Gamestop, AMC staan te hoog. Het liefst een aandeel onder de 10$/¤.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 20-11-2021 12:03:52 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:51:51 #141
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202259486
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:49 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand nog ideeen van volatiele aandelen om puts en gedekte calls op te schrijven?

Op TELL doet ik het al. Furgo en SLV vol is aardig gedaald dus niet meer zo interessant. Gamestop, AMC staan te hoog. Het liefst een aandeel onder de 10$/¤.
Bij welke broker doe je dit?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:32 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202259627
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:51 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Bij welke broker doe je dit?
Lynx
(assignement is gratis en transactiekosten op NL opties zijn laag (US wel duurder))
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202265024
Ik zit er aan te denken om mijn jarenoude positie in Tesla te sluiten. Hoe is de mening over het aandeel hier?
pi_202265107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:11 schreef wiemaghetzeggen het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn jarenoude positie in Tesla te sluiten. Hoe is de mening over het aandeel hier?
De fabrieken in Berlijn en Austin zijn nog niet eens open, Cybertruck en Semi nog niet in productie, 4680 nog niet in productie, Megapacks uitverkocht tot 2023... dus de komende 2 tot 3 jaren kunnen eigenlijk alleen nog maar beter worden qua productieaantallen en verkopen.

Voor mij is $2450 het punt waarop ik de helft verkoop.

Bij twijfel kan je ook de helft verkopen nu en de rest houden.
Ligt er ook aan bij welke koers je gekocht hebt, hoeveel je er hebt, hoeveel risico je wil nemen.

Disclaimer: uiteraard is mijn "advies" een persoonlijke visie, ik ben geen professional (verre van).
pi_202266208
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:29 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
?
In de zin van: een overzicht van share dilution zonder verdere context zegt niet zo veel.
  zaterdag 20 november 2021 @ 19:47:02 #146
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202266214
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
In de zin van: een overzicht van share dilution zonder verdere context zegt niet zo veel.
Oooooooohh….
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202295061
Degiro ligt er tijdelijk uit?
pi_202295106
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:29 schreef Anton91 het volgende:
Degiro ligt er tijdelijk uit?
Ik krijg mezelf ook niet ingelogd nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202295118
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor mij is $2450 het punt waarop ik de helft verkoop.
Hoop het voor je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:03:57 #150
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202301251
ASMI :o
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:10:07 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202301298
Ah, ze trekken weer wat bij. Ze openden met -10% namelijk zonder enig relevant nieuws volgens mij.
pi_202304125
Terminale verliezen de afgelopen week, angst voor het Chinese virus weer??
pi_202304135
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:22 schreef SOG het volgende:
Laat maar crashen dan. Heb ik een instapmoment. Heb 110k aflosvrij geleend. 1.7% 30 jaar vast. Zit te denken om een verhuurde flat te kopen in limburg -O-

Iemand anders een beter idee..
Limburg :')___!! Ergens in NL is een beter idee dus.
pi_202304189
DeGiro ligt er weer uit :')
pi_202305234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
DeGiro ligt er weer uit :')
Vaccinate, vaccinate, lets get rid of Covid.......................................

Wel prima aankoop moment Adyen put optie. Laten we hopen dat de beurs crashed. :7
Adyenn *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 23-11-2021 17:15:39 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202305336
Wat is jullie mening over/ervaring met Robeco? De beheerskosten van +- 1% valt mee als je kijkt naar het rendement dat zij verklaren. De rendementen verschillen wel maar je hebt sommige met een rendement van 20% op jaar basis. Persoonlijk vind ik dat best veel ( niet kijkend naar de afgelopen 2 jaar).
pi_202305457
Mijn portefeuille kleurt vandaag aardig rood ;(
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 23 november 2021 @ 15:31:57 #158
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202305715
Echt triest om eruit te liggen als trading platform, zou niet moeten mogen kunnen.

Werkt weer.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202306949
Total, bp, exxon, chevron... allen hogere stijging dan shell
pi_202306986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:07 schreef Beursaap het volgende:

[..]
Limburg :')___!! Ergens in NL is een beter idee dus.
Met 110k is limburg geloof ik de enige optie om een gehuurde flat te kopen.
pi_202310965
He he eindelijk overname van Intertrust, dat heeft even geduurd. Zal wel een eurootje of 20 worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 24 november 2021 @ 09:23:07 #162
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202314523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:06 schreef Beursaap het volgende:
Terminale verliezen de afgelopen week, angst voor het Chinese virus weer??
Echt he, mijn jaarlijkse winst is lekker verdampt. _O- Zal wel weer goedkomen binnen enkele weken/maanden, maar alsnog is het geen fijn aanzicht.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202315876
Aegon _O_ Koersdoel naar 5,30!! *O*
  woensdag 24 november 2021 @ 11:15:01 #164
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202315893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:21 schreef Beursaap het volgende:
BAM is aan het knallen, wat een onzin om mij te vertellen to sell!
Inmiddels al weer terug op het niveau waar ze horen. :+
pi_202316670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:13 schreef Beursaap het volgende:
Aegon _O_ Koersdoel naar 5,30!! *O*
Adyen, koersdoel 1000. _O_ *O*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202317307
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Inmiddels al weer terug op het niveau waar ze horen. :+
Precies, bij 3,- verkocht haha weg ermee! Een stadion voor Feyenooit willen bouwen _O- _O- Weg ermee! :W
pi_202321535
Wat een vola joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202325654
Is weer aardig aangetrokken, begon niet zo denderend :P

Canoo nu 90% in de plus :D
Nog geen auto gebouwd maar dat hoeft tegenwoordig niet meer :')
pi_202327448
:P

pi_202331982
Bewi _O_ _O_
Pfizer _O_
Intertrust _O_
Virtu _O_

Wat een heerlijkheid zeg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 25 november 2021 @ 19:36:45 #171
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202338595
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:15 schreef nostra het volgende:
Bewi _O_ _O_
Pfizer _O_
Intertrust _O_
Virtu _O_

Wat een heerlijkheid zeg.
Zou mooi zijn als Pfizer nog een extra dividend uitkeert.
pi_202338812
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Zou mooi zijn als Pfizer nog een extra dividend uitkeert.
Moet wel ofwel een superdividend uitkomen ofwel 1 of andere rare overname, ze hebben wel een enorm patent cliff.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202344889
twitter
pi_202345397
twitter
pi_202345440
quote:
Damn..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202345467
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Damn..
pi_202345489
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:22 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Lol..

Maar hoeveel is daarvan vanwege supply chain issues?

Anders verwoord.. Zijn de lonen veel hoger of kan men gewoon minder kopen?

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 26-11-2021 08:45:20 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:02:57 #178
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202345765
Black Friday betekent dus ook uitverkoop op de beurzen? :o
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:11:26 #179
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202345869
Fuck, kopen bij De Giro lukt niet. Daar gaat m’n kans op Shell voor ¤18,20. :{

Ah, nu wel. 18,33. ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door Zwansen op 26-11-2021 09:18:25 ]
pi_202345946
ROOOOOD! Stomme Afrikanen ook, hopelijk snel herstel!
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:25 #181
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202346037
Hopelijk zeer snel een bericht vanuit bijvoorbeeld Pfizer dat de huidige vaccins ook beschermen tegen deze variant. Dan schieten we weer omhoog.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:28:01 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202346065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef Beursaap het volgende:
ROOOOOD! Stomme Afrikanen ook, hopelijk snel herstel!
Is niet de schuld van de 1,3 miljard afrikanen , er zal altijd nieuwe vrianten op blijven duiken als we hen niet inenten

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:22 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
dit vind ik veel zorgelijker , een gevolg van de geldsmijterij , dit vraagt om een hele harde correcitie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202346980
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:02 schreef Zwansen het volgende:
Black Friday betekent dus ook uitverkoop op de beurzen? :o
Je bent te vroeg, de uitverkoop is pas juni 2022.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202351126
DeGiro ;(
  vrijdag 26 november 2021 @ 17:38:23 #185
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_202352658
Gister Aegon bijgekocht… dit is echt de schrik die ik al jaren heb en nu gebeurd het dan ook :')

Net of je een dure broek koopt die een week later voor de helft weggaat _O-

Maja hoort erbij.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_202353442
Volgens mij zitten hier behoorlijk wat mensen met een zeer risicovolle portefeuille. Ik ben wel benieuwd wat jullie portefeuille vandaag heeft gedaan. De Beurs in de USA sluit vandaag om 19.00 uur.
POLL
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:21:59 #187
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202354698
Geeft VWRL EFT nu dividend of niet? De VHYL doet dat wel. Ben een beginner en ik maak nogal wat beginnersfouten merk ik :')
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:23:29 #188
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202354756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:34 schreef Groepfunder het volgende:
Volgens mij zitten hier behoorlijk wat mensen met een zeer risicovolle portefeuille. Ik ben wel benieuwd wat jullie portefeuille vandaag heeft gedaan. De Beurs in de USA sluit vandaag om 19.00 uur.
[poll=3167]
Heb vooral Vanguard EFT. Je merkt dat het nieuws over die nieuwe variant er aardig ingehakt heeft vandaag.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202354912
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:21 schreef EINZ het volgende:
VWRL EFT
Ik zit er niet in, maar volgens mij is het antwoord: Ja.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:42:23 #190
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202355326
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:28 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik zit er niet in, maar volgens mij is het antwoord: Ja.
VWRL en VHYL zijn inderdaad beide Vanguard, maar alleen bij VHYL staat het expliciet vermeld bij bux.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202357117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:38 schreef AQuila360 het volgende:
Gister Aegon bijgekocht… dit is echt de schrik die ik al jaren heb en nu gebeurd het dan ook :')

Net of je een dure broek koopt die een week later voor de helft weggaat _O-

Maja hoort erbij.
Anuszooi idd! Hier 8k aan waarde erin, GAK van 3,30 dus nog winst mrja kutzooi!
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:30:08 #192
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_202357649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:00 schreef Beursaap het volgende:

[..]
Anuszooi idd! Hier 8k aan waarde erin, GAK van 3,30 dus nog winst mrja kutzooi!
Kijken wat we maandag doen.. dit was heel erg veel paniek namelijk maargoed.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_202392867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Kijken wat we maandag doen.. dit was heel erg veel paniek namelijk maargoed.
Boven de 4 alweer, toch ga ik em eruit gooien wss deze week ik voel klappen aankomen, zinloos geweld wel te verstaan.
pi_202394623
Tot nu toe ja. ik denk dat alles binnen 2 weken weer op slot gaat wereldwijd, Basic Fit en Sligro kun je erna voor een prikkie oppikken dat dan weer wel :9
  maandag 29 november 2021 @ 19:33:07 #195
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202395628
Vrijdag had ik een klein verlies en vandaag een kleine winst. Lijkt me een schokbestendige portefeuille :P
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 19:40:53 #196
236264 crew  capricia
pi_202395728
Ja. Weer ontopic verder allemaal.
Definitely not CIA
  maandag 29 november 2021 @ 19:41:19 #197
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202395739
Vrijdag had ik een groot verlies, vandaag een klein winstje maar de dag is nog niet om.

Alles in TELL, blijf hodlen tot het 1m waard is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202399931
Ben vrijdag weer ingestapt. Abn, ing, shell, vandaag aegon.
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:11 schreef Beursaap het volgende:
Tot nu toe ja. ik denk dat alles binnen 2 weken weer op slot gaat wereldwijd, Basic Fit en Sligro kun je erna voor een prikkie oppikken dat dan weer wel :9
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Usa heeft al drie dagen <40k besmettingen. Sleepy Joe heeft vandaag ook aangegeven dat er geen inreisbeperkingen komen en geen lockdowns...

EU daarentegen..
pi_202400329
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:33 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Ja snap je voorzichtigheid wel eigenlijk. Ga er ook niet heel diep in, 350 stuks gekocht vandaag.

Als iemand inhoudelijke vragen heeft hoor ik het graag, alleen maar goed om het verhaal helder(der) te krijgen.
Betekent dit dat je uit TELL bent gestapt?
  dinsdag 30 november 2021 @ 04:44:55 #200
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202400421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 02:37 schreef jaco het volgende:

[..]
Betekent dit dat je uit TELL bent gestapt?
Nope, still hodling, EH is maar een klein beetje.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202401382
Vrijdag werd de 13de maand gestort maar gisteren even flink ingekocht:
Een kwart van de portfolio bestaat uit: https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00B8GKDB10
En de rest uit: https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00B4X9L533.

Iemand nog tips voor Degiro etf's?

Teven heb ik in januari 2020 Wereldhave en ABN gekocht. Die renderen niet best momenteel :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:09:31 #202
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202401416
Durft iemand al Philips te kopen? Die staan nu op -40% ten opzichte van hun top van een half jaar geleden…
pi_202401565
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:09 schreef Zwansen het volgende:
Durft iemand al Philips te kopen? Die staan nu op -40% ten opzichte van hun top van een half jaar geleden…
Technische noob analyse zegt kopen op 33. Of 31.8.

Pfoe, als ik naar de winsten kijk van afgelopen 20 jaar zou ik er geen 15 euro voor neertellen. Boven de 25 kopen = dief van eigen portemonnee.
https://www.aandelencheck.nl/aandelen/philips/winst-per-aandeel/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401568
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:09 schreef Zwansen het volgende:
Durft iemand al Philips te kopen? Die staan nu op -40% ten opzichte van hun top van een half jaar geleden…
Nooit aan beginnen, 2 jaar daar als mantelzorger gewerkt: het is een overrated bejaardenhuis, wegblijven!
pi_202401973
De dag is nog niet voorbij maar het staat weer aardig in het rood :') De laatste weken al constant dat het een dag +- +1% is en de volgende dag -2% :')
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:42:42 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202402615
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Technische noob analyse zegt kopen op 33. Of 31.8.

Pfoe, als ik naar de winsten kijk van afgelopen 20 jaar zou ik er geen 15 euro voor neertellen. Boven de 25 kopen = dief van eigen portemonnee.
https://www.aandelencheck.nl/aandelen/philips/winst-per-aandeel/
Tja, die winsten houden niet over. Ooit Neerlands trots. :{

Ik zie overigens dat het dividend rond de 85 cent is. Zal me niet verbazen als dat het komende jaar niet kan worden uitgekeerd en dat ze omlaag gaan.
pi_202416640
Ik zit via DeGiro al een aantal jaren volledig in VWRL. Bij DeGiro heb ik een Custody account.

Nu zag ik dit bericht op Financieel Onafhankelijk Blog: https://www.financieelona(...)lectie-vwrl-vs-vwce/

Ik ben nu gedeelten van VWRL aan het verkopen voor VWCE, omdat dan het dividend automatisch wordt herbelegd en ik met een custody account minder kosten maak.

Hoe kijken jullie hier tegen aan en ik vraag mij af of ik iets over het hoofd zie.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202416910
Nvidia dividend staat aangekondigd bij DeGiro :D

$0.04 per aandeel :')

Dat wordt geen rit naar de Chinees maar een patatje oorlog, frikandel speciaal en een raketje moet nog wel lukken.
pi_202417109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:54 schreef Patroon het volgende:
Ik zit via DeGiro al een aantal jaren volledig in VWRL. Bij DeGiro heb ik een Custody account.

Nu zag ik dit bericht op Financieel Onafhankelijk Blog: https://www.financieelona(...)lectie-vwrl-vs-vwce/

Ik ben nu gedeelten van VWRL aan het verkopen voor VWCE, omdat dan het dividend automatisch wordt herbelegd en ik met een custody account minder kosten maak.

Hoe kijken jullie hier tegen aan en ik vraag mij af of ik iets over het hoofd zie.
Is S&P500 niet beter qua rendement?

Als je de afgelopen 10 jaar erbij pakt hebben ze het zelfde "landschap" qua koersverloop alleen lijken de zwakkere landen het rendement van de VWRL / VWCE wat te dempen.

Het spreiden lijkt zo meer nadelen dan voordelen te bieden.

S&P500 lijkt sinds 2014 ruwweg zo'n 350% rendement gegeven te hebben.
VWRL zit op zo'n 250% in diezelfde (bijna) 8 jaar.

Nu zat ik zelf de eerste maanden ook in een hele berg ETF's maar ben nu terug naar nog 3 waarvan S&P500 veruit de grootste. Daarnaast nog Nasdaq, AEX en een aantal tech aandelen.





Voor de Nasdaq heb ik een accumulerende ETF gekozen, vond zo snel geen ETF met lange history en distribuerend. Rendement zal niet gigantisch verschillen.



[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-12-2021 11:56:36 ]
pi_202417323
Wel irritant dat je bij degiro niet sp500 etf's kan kopen in de dip als amerika open is en europa dicht. Volgende dag zijn de futures al gestegen plus er is after hours trading, staat die etf al weer dik in de plus -O-

Edit: hmm toch maar via tradegate markt moeten doen op de giro.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:07:47 #211
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202417439
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:57 schreef SOG het volgende:
Wel irritant dat je bij degiro niet sp500 etf's kan kopen in de dip als amerika open is en europa dicht. Volgende dag zijn de futures al gestegen plus er is after hours trading, staat die etf al weer dik in de plus -O-

Edit: hmm toch maar via tradegate markt moeten doen op de giro.
Mijn beeld is dat je wel binnen het platform moet blijven dan. Ik kan mijn overdag gekochte TELL bijv. niet voor- of nabeurs verkopen lijkt het.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202417659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is S&P500 niet beter qua rendement?

Als je de afgelopen 10 jaar erbij pakt hebben ze het zelfde "landschap" qua koersverloop alleen lijken de zwakkere landen het rendement van de VWRL / VWCE wat te dempen.

Het spreiden lijkt zo meer nadelen dan voordelen te bieden.

S&P500 lijkt sinds 2014 ruwweg zo'n 350% rendement gegeven te hebben.
VWRL zit op zo'n 250% in diezelfde (bijna) 8 jaar.

Nu zat ik zelf de eerste maanden ook in een hele berg ETF's maar ben nu terug naar nog 3 waarvan S&P500 veruit de grootste. Daarnaast nog Nasdaq, AEX en een aantal tech aandelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor de Nasdaq heb ik een accumulerende ETF gekozen, vond zo snel geen ETF met lange history en distribuerend. Rendement zal niet gigantisch verschillen.

[ afbeelding ]
Grote voordeel van VWRL en VWCE is dat ik ze maandelijks gratis kan kopen..dat gaat over jaren een groot verschil in rendement maken.

Ik heb wel eens gelezen dat op lange termijn de kosten die je maakt een grotere invloed op het rendement hebben dan de prestatie van van ETF (uiteraard tot zekere hoogte)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202417699
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Patroon het volgende:

[..]
Grote voordeel van VWRL en VWCE is dat ik ze maandelijks gratis kan kopen..dat gaat over jaren een groot verschil in rendement maken.

Ik heb wel eens gelezen dat op lange termijn de kosten die je maakt een grotere invloed op het rendement hebben dan de prestatie van van ETF (uiteraard tot zekere hoogte)
Kosteloos aankopen kan toch met alle ETF's in de kernselectie?

Maar zou dat het extra rendement verslaan als het niet zo was?
(ik heb het niet uitgerekend, dus open vraag)
pi_202417827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kosteloos aankopen kan toch met alle ETF's in de kernselectie?

Maar zou dat het extra rendement verslaan als het niet zo was?
(ik heb het niet uitgerekend, dus open vraag)
Dat weet ik niet. Zit S&P500 ook in de kernselectie?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202417870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:39 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Zit S&P500 ook in de kernselectie?
Hele lijst ;)

https://www.degiro.nl/data/pdf/DEGIRO_Trackers_Kernselectie.pdf
pi_202418027
quote:
Ja ik zie het. Kende de lijst maar had al tijd niet meer in gezien. Zou je dan deze kiezen? IE00BRKWGL70.
Ik kan natuurlijk ook spreiden tussen S&P 500 en VWCE.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202418126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:53 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ja ik zie het. Kende de lijst maar had al tijd niet meer in gezien. Zou je dan deze kiezen? IE00BRKWGL70.
Ik werd er door @ludovico eens op gewezen dat er bij die Invesco "Replication: Synthetic (Unfunded swap)" staat, waardoor het wss niet 100% gebacked is door echte aandelen (wie weet hier meer van?).
Ze zijn wel heel goedkoop qua kosten maar kan dat risico niet inschatten.

Ik heb zelf deze Vanguard gekozen: IE00B3XXRP09

quote:
Ik kan natuurlijk ook spreiden tussen S&P 500 en VWCE.
Dat kan, maar die VWCE is ook al iets van 60% USA dus dan spreid je alleen nog 40% over de rest van de wereld (of 20% op het totaal) met fors minder (historisch!) rendement. Ik zou dan eerder spreiden tussen 65% S&P500 en 35% Nasdaq.

En je ziet: als het in de USA regent, druppelt het overal...

Maar goed, ik gooi ook alleen mijn ideeën hier neer, een ander zal mss een andere onderbouwde mening hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-12-2021 13:07:18 ]
pi_202418603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik werd er door @:Ludovico eens op gewezen dat er bij die Invesco "Replication: Synthetic (Unfunded swap)" staat, waardoor het wss niet 100% gebacked is door echte aandelen (wie weet hier meer van?).
Ze zijn wel heel goedkoop qua kosten maar kan dat risico niet inschatten.

Ik heb zelf deze Vanguard gekozen: IE00B3XXRP09
[..]
Dat kan, maar die VWCE is ook al iets van 60% USA dus dan spreid je alleen nog 40% over de rest van de wereld (of 20% op het totaal) met fors minder (historisch!) rendement. Ik zou dan eerder spreiden tussen 65% S&P500 en 35% Nasdaq.

En je ziet: als het in de USA regent, druppelt het overal...

Maar goed, ik gooi ook alleen mijn ideeën hier neer, een ander zal mss een andere onderbouwde mening hebben.
Ik apprecieer je meedenken! ^O^

Zit er nog verschil in presteren tussen VWRL en VWCE?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202418650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:07 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Mijn beeld is dat je wel binnen het platform moet blijven dan. Ik kan mijn overdag gekochte TELL bijv. niet voor- of nabeurs verkopen lijkt het.
Ja precies dat d8 ik al. Want die tradegate markt is natuurlijk veel minder liquide dan de normale markten.
pi_202419609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik werd er door @:Ludovico eens op gewezen dat er bij die Invesco "Replication: Synthetic (Unfunded swap)" staat, waardoor het wss niet 100% gebacked is door echte aandelen (wie weet hier meer van?).
Ze zijn wel heel goedkoop qua kosten maar kan dat risico niet inschatten.

Ik heb zelf deze Vanguard gekozen: IE00B3XXRP09
[..]
Dat kan, maar die VWCE is ook al iets van 60% USA dus dan spreid je alleen nog 40% over de rest van de wereld (of 20% op het totaal) met fors minder (historisch!) rendement. Ik zou dan eerder spreiden tussen 65% S&P500 en 35% Nasdaq.

En je ziet: als het in de USA regent, druppelt het overal...

Maar goed, ik gooi ook alleen mijn ideeën hier neer, een ander zal mss een andere onderbouwde mening hebben.
Met die 2 zit je 100% in de VS. Eer ik in Europa woon lijkt het mij handig om toch ook euro aandelen aan te houden. SP500 rendeert wel beter idd al is er een fonds van tech aandelen wat al 10 jaar op rij 20+% doet.

Overigens hoe vaak kun je gratis kernselectie etf's kopen?
Heb er maandag 2 verschillende gekocht maar geen transactiekosten hoeven te betalen.
Dat was toch eigenlijk 1x per maand?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202419985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Met die 2 zit je 100% in de VS. Eer ik in Europa woon lijkt het mij handig om toch ook euro aandelen aan te houden. SP500 rendeert wel beter idd al is er een fonds van tech aandelen wat al 10 jaar op rij 20+% doet.
Wat zou het voordeel kunnen zijn van het hebben van ETF's of aandelen uit Europa, Nederland of Japan tegenover die in Amerika? Als de markt zakt, is alles door het putje toch? Of bedoel je in geval van oorlog, wereldwijde internetstoring of een andere vergelijkbare crisis?

quote:
Overigens hoe vaak kun je gratis kernselectie etf's kopen?
Heb er maandag 2 verschillende gekocht maar geen transactiekosten hoeven te betalen.
Dat was toch eigenlijk 1x per maand?
Is het niet 1 transactie per maand van iedere ETF uit de kernselectie?
pi_202420015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:31 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik apprecieer je meedenken! ^O^

Zit er nog verschil in presteren tussen VWRL en VWCE?
Ik dacht alleen ACC vs DIST, toch?
ACC zou in theorie beter presteren omdat ze het dividend gelijk weer omzetten in aandelen en je geen dividendlekkage hebt.
Heb de ETF's niet vergeleken maar bij justetf.com kan je dat vrij eenvoudig zelf doen (ook leuk om even rond te neuzen).
pi_202420457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat zou het voordeel kunnen zijn van het hebben van ETF's of aandelen uit Europa, Nederland of Japan tegenover die in Amerika? Als de markt zakt, is alles door het putje toch? Of bedoel je in geval van oorlog, wereldwijde internetstoring of een andere vergelijkbare crisis?
[..]
Is het niet 1 transactie per maand van iedere ETF uit de kernselectie?
Dat inderdaad plus alles op 1 land inzetten lijkt mij ook niet gezond. En stel dat je van het dividend wilt leven is het handig als je wat minder gevoelig bent voor eur/usd schommelingen.

Ah 1x per etf dan snap ik hem. Ik dacht totaal 1x. Maar dan snap ik hun verdienmodel niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202420690
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:07 schreef Tyr80 het volgende:
Mijn beeld is dat je wel binnen het platform moet blijven dan. Ik kan mijn overdag gekochte TELL bijv. niet voor- of nabeurs verkopen lijkt het.
Klopt. Wat je via tradergate koopt, kun je alleen via tradergate verkopen en andersom.
  woensdag 1 december 2021 @ 16:18:09 #225
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202420701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:17 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Klopt. Wat je via tradergate koopt, kun je alleen via tradergate verkopen en andersom.
Beperkt het nut nogal vind ik…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202420746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het niet 1 transactie per maand van iedere ETF uit de kernselectie?
En ook dit is juist.
pi_202420988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat inderdaad plus alles op 1 land inzetten lijkt mij ook niet gezond. En stel dat je van het dividend wilt leven is het handig als je wat minder gevoelig bent voor eur/usd schommelingen.

Ah 1x per etf dan snap ik hem. Ik dacht totaal 1x. Maar dan snap ik hun verdienmodel niet meer.
Ik weet niet, ik zie vrijwel alle grafieken van alle westerse landen mee schommelen op die van de S&P500 (of andersom, is maar hoe je het bekijkt). In dat geval pak ik toch maar wat meer rendement.
Heb ook wel wat EU / NL aandelen maar dat zet geen zoden aan de dijk qua aandeel van het totaal.
Als ik ergens op terug moet vallen is dat het vermogen op m'n bankrekening.

En wat betreft dividend, voordat je fatsoenlijk van dividend kan leven dan zit je ook wel richting een miljoen Euro aan aandelen. Als je het als aanvulling op je AOW (al dan niet met een pensioen) hebt, dan kan je met een paar ton al heel leuk uit de voeten denk ik.

Ik had niet het idee dat Patroon daar al aan toe was en ook niet dat hij al op dat punt zat qua opbouw van z'n aandelenportfolio maar dat is misschien een foute aanname :+

Verder kijk ik zelf niet echt naar dividend als het om aandelen gaat. Neem Nvidia of Tesla; amper of geen dividend maar wel heel goede performance van de koersen. Uiteraard weet je dat ook niet van tevoren maar dat is met dividend ook geen zekerheidje (zoals we onlangs gezien hebben).

Ik probeer overigens niet "betweterig" over te komen, ik gooi in veel gevallen ook maar een mening in de groep en aan de hand van het tegengas probeer ik vast te stellen of ik enigszins in de goede richting denk :+
pi_202421608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet, ik zie vrijwel alle grafieken van alle westerse landen mee schommelen op die van de S&P500 (of andersom, is maar hoe je het bekijkt). In dat geval pak ik toch maar wat meer rendement.
Heb ook wel wat EU / NL aandelen maar dat zet geen zoden aan de dijk qua aandeel van het totaal.
Als ik ergens op terug moet vallen is dat het vermogen op m'n bankrekening.

En wat betreft dividend, voordat je fatsoenlijk van dividend kan leven dan zit je ook wel richting een miljoen Euro aan aandelen. Als je het als aanvulling op je AOW (al dan niet met een pensioen) hebt, dan kan je met een paar ton al heel leuk uit de voeten denk ik.

Ik had niet het idee dat Patroon daar al aan toe was en ook niet dat hij al op dat punt zat qua opbouw van z'n aandelenportfolio maar dat is misschien een foute aanname :+

Verder kijk ik zelf niet echt naar dividend als het om aandelen gaat. Neem Nvidia of Tesla; amper of geen dividend maar wel heel goede performance van de koersen. Uiteraard weet je dat ook niet van tevoren maar dat is met dividend ook geen zekerheidje (zoals we onlangs gezien hebben).

Ik probeer overigens niet "betweterig" over te komen, ik gooi in veel gevallen ook maar een mening in de groep en aan de hand van het tegengas probeer ik vast te stellen of ik enigszins in de goede richting denk :+
Je hebt helemaal gelijk maar dat is allemaal het verleden. Ik zit daar trouwens nog tussenin met mijn hsbc etf, die pakt alleen de ontwikkelde wereld. En heb ik een Vanguard high dividend om ook wat emerging mee te pakken.
Dit in verhouding 1 staat tot 4. Maar misschien moet ik ook een Nasdaq en SP500 tracker erbij pakken.

Qua dividend is het nu idd huilen maar rond 2017 toen ik nog rabo obligaties en dergelijke had pakte ik zo 6% aan coupons en dividend en was het een lekker 14de maand per jaar extra.

Nu gebruik ik ze met name zodat er altijd inkomsten op de beleggingsrekening binnenkomt zodat eventuele kosten gedekt worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 december 2021 @ 17:22:06 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202421753
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:25 schreef Zwansen het volgende:
Hopelijk zeer snel een bericht vanuit bijvoorbeeld Pfizer dat de huidige vaccins ook beschermen tegen deze variant. Dan schieten we weer omhoog.
*O*
pi_202422390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:20 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
En ook dit is juist.
Pdf
https://www.google.com/ur(...)nQNXj8V0Nc0YEDym_iFA

Elke volgende kooptransactie van ten minste 1000 euro is ook gratis
pi_202422970
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[Info]Ja. Weer ontopic verder allemaal. [/info]
Zijn we dat niet dan?
Wat vinden jullie van Basic Fit? Krijgt flinke klappen nu met deze lockdown.
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 18:33:49 #232
236264 crew  capricia
pi_202423058
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:27 schreef Beursaap het volgende:

[..]
Zijn we dat niet dan?
Wat vinden jullie van Basic Fit? Krijgt flinke klappen nu met deze lockdown.
Er is een hele corona discussie verwijderd. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 01-12-2021 19:47:58 ]
Definitely not CIA
  woensdag 1 december 2021 @ 19:39:10 #233
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202424112
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is een hele corona discussie verwijdert. :+
verwijderd
pi_202425170
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:27 schreef Beursaap het volgende:
Zijn we dat niet dan?
Wat vinden jullie van Basic Fit? Krijgt flinke klappen nu met deze lockdown.
Ene Niels mag bij de beleggingspodcast van IEX wekelijks vertellen hoe gecharmeerd hij wel niet is van het aandeel Basic Fit. En dat doet hij dus ook. Tijdens de lock down daalde het aandeel tot ¤12,-. Ik heb niets met sportscholen en nog minder met de prijsvechters onder de sportscholen. Dus: geen mening over het aandeel.
pi_202426605
Alle gains weer weg omdat iemand omikron heeft in california.. hadden ze al voor gewaarschuwd op cnbc dat dat aan zat te komen...

Chevron gekocht... ben vanaf vrijdag toch weer een portfolio langzaam aan het opbouwen. Als ik het geld op de bank laat staan is er over 12 maanden met geluk nog 95 procent over ivm inflatie...

Nu 12k van de ca 100k geinvesteerd.
Ben van plan om het leeuwendeel in etfs te gooien.
pi_202427259
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is een hele corona discussie verwijderd. :+
Kan iemand dit topic misschien ook verwijderen/verplaatsen?
AEX / Iemand ervaring met extra sensitiviteit condooms?

Gaat over condooms, hoort in Sex en niet in Aex...

Heb het al eens gerapporteerd maar heeft niet geholpen.
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:26:42 #237
236264 crew  capricia
pi_202427379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Kan iemand dit topic misschien ook verwijderen/verplaatsen?
SEX / Iemand ervaring met extra sensitiviteit condooms?

Gaat over condooms, hoort in Sex en niet in Aex...

Heb het al eens gerapporteerd maar heeft niet geholpen.
Done ^O^
Definitely not CIA
pi_202427473
De volgende TT wordt "I wanna have AEX on the beach".
pi_202427490
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:36 schreef SOG het volgende:
Alle gains weer weg omdat iemand omikron heeft in california.. hadden ze al voor gewaarschuwd op cnbc dat dat aan zat te komen...
Las het ook net, hysterisch gedoe altijd op de beurs.

quote:
Chevron gekocht... ben vanaf vrijdag toch weer een portfolio langzaam aan het opbouwen. Als ik het geld op de bank laat staan is er over 12 maanden met geluk nog 95 procent over ivm inflatie...

Nu 12k van de ca 100k geinvesteerd.
Ben van plan om het leeuwendeel in etfs te gooien.
Ook wel een heel leuk bedrag om mee te investeren :)
pi_202428017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Las het ook net, hysterisch gedoe altijd op de beurs.
[..]
Ook wel een heel leuk bedrag om mee te investeren :)
Is helicoptergeld he. 30 jaar vast aflosvrij.

Heb overigens wel al mijn kozijnen, deuren en glas vervangen (triple glas). ^O^ creëert ook wel waarde
pi_202434454
Adyen, goed bezigggz, zak zak zak zak maar lekker door door door...... Tot de grond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 december 2021 @ 16:24:53 #242
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202436126
Ehang ook fors omlaag. Goed dat ik nog even heb gewacht met instappen…

Overigens word ik wel een beetje onrustig van die mega-volatiliteit. :{
pi_202436429
Wat stond er in die corona discussie hier dan? Heeft toch ook met de markt te maken. Usa zit nu al 2 dagen op 120k per dag. Duitsland gisteren op 71k. Dat gaat wel rap nu...

Heb vandaag die spdr sp500 etf gekocht en net meta gekocht.
pi_202437021
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:49 schreef SOG het volgende:
Wat stond er in die corona discussie hier dan? Heeft toch ook met de markt te maken. Usa zit nu al 2 dagen op 120k per dag. Duitsland gisteren op 71k. Dat gaat wel rap nu...

Heb vandaag die spdr sp500 etf gekocht en net meta gekocht.
Stond wat desinformatie en een reactie daarop ;) Was niet heel erg ontopic ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:24 schreef Zwansen het volgende:
Ehang ook fors omlaag. Goed dat ik nog even heb gewacht met instappen…

Overigens word ik wel een beetje onrustig van die mega-volatiliteit. :{
Mss helpt dit? :+



quote:
Like the lessons of Zen, the lessons in this book are brief, simple and profound. They are intended as much for the person who glances at the financial pages in the evening to see how his or her investments are faring as for the full-time trader or professional money manager. Their underlying message is that you are in a contest with yourself and not the market.
Mijn strategie is "hodl" en dan maakt het niet zoveel uit wat de markt doet (al word ik er ook niet altijd vrolijk van als ik inlog :+)
pi_202437954
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:24 schreef Zwansen het volgende:
Ehang ook fors omlaag. Goed dat ik nog even heb gewacht met instappen…

Overigens word ik wel een beetje onrustig van die mega-volatiliteit. :{
Is nog niks, hooppp down down down.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202438670
pi_202440189
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:24 schreef Zwansen het volgende:
Ehang ook fors omlaag. Goed dat ik nog even heb gewacht met instappen…

Overigens word ik wel een beetje onrustig van die mega-volatiliteit. :{
Uh? Afgelopen jaren zijn we mega veel omhoog gegaan. Voordat je het door hebt gaan we weer omhoog en zit jij nog met je geld aan de zijlijn. Pas daar wel mee op. Time in the market > Time the market.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 2 december 2021 @ 20:52:17 #248
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202440553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:32 schreef Patroon het volgende:

[..]
Uh? Afgelopen jaren zijn we mega veel omhoog gegaan. Voordat je het door hebt gaan we weer omhoog en zit jij nog met je geld aan de zijlijn. Pas daar wel mee op. Time in the market > Time the market.
Weet ik, maar ik doel ook echt op de laatste dagen. :P

En overigens zit m’n meeste geld al in aandelen en trackers, dus zoveel geld zit er niet meer aan de zijlijn. :7
pi_202441991
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:08 schreef nostra het volgende:
Vanmiddag wat Ciena oppakken. Zitten op middellange termijn in precies de juiste sectoren - 5G, cloud, datacenters - en niet al te duur.
Nou, begint eindelijk een beetje te renderen (+ 28%), maar nog steeds zo veel meer potentie. Hoe beter je balans en hoe conservatiever je beleid, hoe lager je waardering blijkbaar. Dit moet over een paar jaar gewoon richting 200 gaan wmb.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202442183
En Virtu blijft ook geweldig ondergewaardeerd, manman, wat een cashmachine zelfs in zo'n involatiele markt als die van het afgelopen jaar. 7% van je uitstaande AK lachend terugkopen in 9 maanden lol.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 3 december 2021 @ 08:23:51 #251
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202444803
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou, begint eindelijk een beetje te renderen (+ 28%), maar nog steeds zo veel meer potentie. Hoe beter je balans en hoe conservatiever je beleid, hoe lager je waardering blijkbaar. Dit moet over een paar jaar gewoon richting 200 gaan wmb.
Hoe kom je aan dat soort pareltjes? Heel veel zoeken of via tips van bepaalde fora of Reddit-achtige sites?

Als ik die site bekijk van Ciena dan zitten ze inderdaad in een aantal hele mooie groeimarkten, maar geen idee wat hun onderscheidend vermogen is t.o.v. al die partijen die daarin ook actief zijn.
pi_202446415
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoe kom je aan dat soort pareltjes? Heel veel zoeken of via tips van bepaalde fora of Reddit-achtige sites?

Als ik die site bekijk van Ciena dan zitten ze inderdaad in een aantal hele mooie groeimarkten, maar geen idee wat hun onderscheidend vermogen is t.o.v. al die partijen die daarin ook actief zijn.
Doe er niet al teveel aan hoor. Luister in de auto wat podcasts (Squawk on the street, Halftime Report, Market Foolery) en ik vind het soms leuk om random op beurzen wat fondsen te bekijken, meestal small- en midcaps. Soms zit daar dan wat tussen wat me wat lijkt. Kijk dan vooral naar een sterke balans, verdiencapaciteit/cashflow en groeipotentieel, alhoewel het dan weer zeldzaam is dat alle drie aanwezig zijn.

Ciena is volgens mij gewoon superconservatief, bijna volledig tegengesteld aan de gemiddelde Amerikaan(se corporate) en dat nekt ze wat in de marktwaardering. Het gezeik met Huawei gaat ze ook geen windeieren leggen, alleen duren dat soort dingen gewoon lang voordat ze materialiseren in cash. Verder was hun probleem altijd dat ze bijna al hun opbrengsten bij telco's vandaan haalden en dat zijn er a) maar een paar en b) zijn die jongens nogal extreem op en af in hun investeringsuitgaven. Maar de balans in die mix is inmiddels redelijk omgeslagen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202446468
Zeg het maar jongens, obligatie-ETF's. Zet dat zoden aan de dijk? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_202446754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zeg het maar jongens, obligatie-ETF's. Zet dat zoden aan de dijk? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nee
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202447585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zeg het maar jongens, obligatie-ETF's. Zet dat zoden aan de dijk? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nee, obligaties zijn redelijk "dood" qua rendement.

Op zich heb je niet zoveel ETF's nodig, met alleen de S&P500 (65%) en Nasdaq (35%) heb je prima spreiding en historisch rendement. Uiteraard biedt historisch rendement geen garanties maar dat heb je bij andere ETF's ook niet.

Heb je al wat in je portfolio?

disclaimer: ik doe ook maar wat

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-12-2021 12:30:49 ]
pi_202447789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, obligaties zijn redelijk "dood" qua rendement.

Op zich heb je niet zoveel ETF's nodig, met alleen de S&P500 (65%) en Nasdaq (35%) heb je prima spreiding en historisch rendement. Uiteraard biedt historisch rendement geen garanties maar dat heb je bij andere ETF's ook niet.

Heb je al wat in je portfolio?
Ja ik heb nu S&P 500, Euro Stoxx 50 en een Multi-Asset ETF waar ook een gedeelte obligaties inzit. Maar in vergelijking met het rendement wat je krijgt op een spaarrekening is een obligatie ETF misschien wel het overwegen waard toch?

Ik ben pas een paar maanden bezig dus momenteel staat 90% van mijn "vermogen" nog te verstoffen op een spaarrekening. Om nou all-in te gaan in aandelen is weer het andere uiterste.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lokale_Notabele op 03-12-2021 12:44:59 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_202449048
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Maar in vergelijking met het rendement wat je krijgt op een spaarrekening is een obligatie ETF misschien wel het overwegen waard toch?
Staatsobligaties zijn de meeste veilige obligaties. Maar De Nederlandsche Bank meldt op zijn website dat in juni 2021 74%.van de Nederlandse staatsobligaties met een negatief rendement werden verhandeld. Dat is minder dan de rente op een spaarrekening. En dan krijg je er nog het koersrisico en de kosten voor aan- en verkoop bij. Maar iedereen moet zijn/haar eigen keuzes maken.
pi_202449106
Nee dat schiet dan niet op. Niemand hier heeft een obligatie ETF die nog wel enigszins rendeert?

[ Bericht 13% gewijzigd door Lokale_Notabele op 03-12-2021 14:29:33 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:38:56 #259
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202449472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nee dat schiet dan niet op. Niemand hier heeft een obligatie ETF die nog wel enigszins rendeert?
Ik denk dat veel obligaties met enigszins rendement vooral de obligaties zijn van de economisch of politiek instabielere landen. Check de Turkse obligaties maar eens. :P

Overigens zijn er ook bedrijven die obligaties uitgeven. Apple heeft dat vorig jaar ook eens gedaan dacht ik. Rendeert niet echt, maar in elk geval is het positief en kan handig zijn om je risico te spreiden.
pi_202449863
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:38 schreef Zwansen het volgende:
Overigens zijn er ook bedrijven die obligaties uitgeven. Apple heeft dat vorig jaar ook eens gedaan dacht ik. Rendeert niet echt, maar in elk geval is het positief en kan handig zijn om je risico te spreiden.
Je zou inderdaad een ETF kunnen zoeken waarin relatief veilige bedrijfsobligaties zitten. Maar dan moet je jezelf wel bedenken of het koersrisico en de kosten opwegen tegen het te verwachten rendement. Zelf houd ik spaargeld op een spaarrekening aan (en depositio's) en geen enkele obligatie. Als de rente ooit stijgt, dan zal de koers van obligaties met een lagere couponrente (flink) dalen. Dan koop ik liever een ETF met dividend arristocraten. Die dalen dan vermoedelijk ook, maar leveren tot die tijd meer dividendrendement.
pi_202450689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Je zou inderdaad een ETF kunnen zoeken waarin relatief veilige bedrijfsobligaties zitten. Maar dan moet je jezelf wel bedenken of het koersrisico en de kosten opwegen tegen het te verwachten rendement. Zelf houd ik spaargeld op een spaarrekening aan (en depositio's) en geen enkele obligatie. Als de rente ooit stijgt, dan zal de koers van obligaties met een lagere couponrente (flink) dalen. Dan koop ik liever een ETF met dividend arristocraten. Die dalen dan vermoedelijk ook, maar leveren tot die tijd meer dividendrendement.
Zo doe ik het ook.

Je ziet vaak wel (oud) advies om ook wat obligaties in je portfolio op te nemen om het risico te verlagen maar momenteel kan je idd beter gewoon geld aanhouden op je rekening en dat als "veilige haven" zien.

En qua aandelenportfolio investeer je dan het deel wat je aan risico wil lopen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:52:42 #262
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_202450749
Weet niet of het helemaal on topic is. Voor mij is het sowieso niet van toepassing op dit moment.

Bij een spaarrekening heb je een depositogarantiestelsel. Hoe zit dat bij brokers? Wat als degiro omvalt? Zijn de aandelen echt van jou of niet? Zit daar nog verschil in tussen brokers/banken?
pi_202452379
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:52 schreef kloon_bassie het volgende:
Weet niet of het helemaal on topic is. Voor mij is het sowieso niet van toepassing op dit moment.

Bij een spaarrekening heb je een depositogarantiestelsel. Hoe zit dat bij brokers? Wat als degiro omvalt? Zijn de aandelen echt van jou of niet? Zit daar nog verschil in tussen brokers/banken?
Goede vraag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202452382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zo doe ik het ook.

Je ziet vaak wel (oud) advies om ook wat obligaties in je portfolio op te nemen om het risico te verlagen maar momenteel kan je idd beter gewoon geld aanhouden op je rekening en dat als "veilige haven" zien.

En qua aandelenportfolio investeer je dan het deel wat je aan risico wil lopen.
Obligaties kunnen ook kortlopend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202453095
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:52 schreef kloon_bassie het volgende:
Weet niet of het helemaal on topic is. Voor mij is het sowieso niet van toepassing op dit moment.

Bij een spaarrekening heb je een depositogarantiestelsel. Hoe zit dat bij brokers? Wat als degiro omvalt? Zijn de aandelen echt van jou of niet? Zit daar nog verschil in tussen brokers/banken?
Je cash geld wordt bij DeGiro tegenwoordig gestald bij Flatex Bank, dat valt dus onder het depositogarantiestelsel.

Je beleggingen zijn altijd afgezonderd van de broker, dus als je broker omvalt blijven die ook gewoon intact. Althans, zolang DeGiro zich aan alle regels houdt (wat ze in het verleden meermaals niet hebben gedaan).
pi_202461350
https://nos.nl/l/2408126

Lekker nieuws.
pi_202470095
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:22 schreef SOG het volgende:
https://nos.nl/l/2408126

Lekker nieuws.
Kan wel weer eens een mooi extra bijkoop moment worden.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 4 december 2021 @ 21:37:47 #268
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_202471834
Welke website gebruiken jullie voor een simpel overzicht met de koersen van internationale beurzen? Beetje de coingecko.com van de financiële markten.
pi_202472441
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:37 schreef Plots het volgende:
Welke website gebruiken jullie voor een simpel overzicht met de koersen van internationale beurzen? Beetje de coingecko.com van de financiële markten.
https://monitor.iex.nl/

Als iemand een betere heeft houd ik me aanbevolen
pi_202472773
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:22 schreef SOG het volgende:
https://nos.nl/l/2408126

Lekker nieuws.
Gazprom aandeelhouders dont give a shit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202479709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Zelf houd ik spaargeld op een spaarrekening aan (en depositio's) en geen enkele obligatie. Als de rente ooit stijgt, dan zal de koers van obligaties met een lagere couponrente (flink) dalen.
Ook obligaties met een hogere couponrente zullen dan flink dalen. Beleggers willen een rendement dat bestaat uit de risico-loze marktrente plus een vergoeding voor het debiteuren risico van de obligatie uitgever. Een verhoging van de markrente doet daarom de prijs in alle categorieen van obligaties dalen. Belangrijk is vooral hoe lang de nog resterende looptijd van de obligatie is.

Maar terecht dat je het renterisico aanstipt! De rente is zo laag, dat deze haast wel omhoog moet gaan, tenzij we uitgaan van nog lagere standen onder de nul. Ik kan me daar weinig bij voorstellen en heb zelf al lange tijd geen obligaties meer in mijn portfolio.

Wat je eventueel nog kunt overwegen zijn inflation linked bonds. Dit zijn obligaties van overheden die met de officiele inflatie cijfers meestijgen. Als de rente stijgt, dan is er meestal een correlatie met hogere inflatie, dus zo'n obligatie zou moeten stijgen of op z'n minst z'n waarde behouden bij hogere rente-standen. Ik heb deze trouwens ook niet, omdat ik mijn twijfels heb bij de juistheid van de officiele inflatie cijfers.
pi_202479759
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:24 schreef jaco het volgende:

[..]
Ook obligaties met een hogere couponrente zullen dan flink dalen. Beleggers willen een rendement dat bestaat uit de risico-loze marktrente plus een vergoeding voor het debiteuren risico van de obligatie uitgever. Een verhoging van de markrente doet daarom de prijs in alle categorieen van obligaties dalen. Belangrijk is vooral hoe lang de nog resterende looptijd van de obligatie is.

Maar terecht dat je het renterisico aanstipt! De rente is zo laag, dat deze haast wel omhoog moet gaan, tenzij we uitgaan van nog lagere standen onder de nul. Ik kan me daar weinig bij voorstellen en heb zelf al lange tijd geen obligaties meer in mijn portfolio.

Wat je eventueel nog kunt overwegen zijn inflation linked bonds. Dit zijn obligaties van overheden die met de officiele inflatie cijfers meestijgen. Als de rente stijgt, dan is er meestal een correlatie met hogere inflatie, dus zo'n obligatie zou moeten stijgen of op z'n minst z'n waarde behouden bij hogere rente-standen. Ik heb deze trouwens ook niet, omdat ik mijn twijfels heb bij de juistheid van de officiele inflatie cijfers.
Downward biased inflatie?

In principe als ze een juist mandje aan goederen meenemen heb je een upward bias van de inflatie omdat men andere goederen gaat kopen als er prijsverschillen gaan ontstaan, de inflatie wordt dan ontweken door andere goederen te kopen kortweg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202491943
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Downward biased inflatie?
Ja

quote:
In principe als ze een juist mandje aan goederen meenemen heb je een upward bias van de inflatie omdat men andere goederen gaat kopen als er prijsverschillen gaan ontstaan, de inflatie wordt dan ontweken door andere goederen te kopen kortweg.
Klopt, maar er zijn weer andere elementen die zorgen voor downward bias, bijvoorbeeld de observatie dat het gekozen mandje aan goederen een slechte weergave is van de levenskosten van de gemiddelde consument.

Ik ben verder geen deskundige of aanhanger van complot theorieen op dit onderwerp, maar elke keer dat ik kritiek op de CPI cijfers lees, klinkt die geloofwaardig. Ik heb daarbij ook sterk de indruk dat mijn eigen kosten in levensonderhoud veel harder stijgen dan de zeer lage inflatie cijfers zoals die officieel gepubliceerd worden.

Wat betreft die inflation-linked bonds zit het me niet lekker dat dezelfde organisatie (overheid) die de inflatie vergoeding moet betalen tevens de inflatie vaststelt. Niettemin is de inflation-linked bond een mooi instrument dat sommige beleggers zouden moeten overwegen. Bij inflatie biedt het bescherming, zij het niet perfect, in tegenstelling tot een gewone obligatie.
pi_202492220
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:49 schreef nostra het volgende:
En Intertrust maar verdubbelen, volg Lucerne wel in hun beschouwing over de waardering daarvan. Zou me ook niets verbazen als die binnenkort opgekocht worden overigens.
20 euro dus door CSC. Beetje mèh, maar alsnog wel redelijk rendement met 50%+ binnen een jaar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202492232
twitter
pi_202492364
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me wel erg extreem?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202492458
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel erg extreem?
twitter
pi_202492571
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:32 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
[ twitter ]
The F?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202492632
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
The F?
De DAX-future staat gewoon +1% nu, niks aan de hand ;)
  maandag 6 december 2021 @ 08:52:27 #280
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202492643
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
De DAX-future staat gewoon +1% nu, niks aan de hand ;)
Of wij op Fok hebben voorkennis.
pi_202492656
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
De DAX-future staat gewoon +1% nu, niks aan de hand ;)
Laat maar droppen die shit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202494179
Geen klappen van de crypto voor ons! Gezwijnd dus!
pi_202507159
https://www.beurs.nl/opin(...)apagos-op-kooplijst/

Helaas heb ik die drollen voor 87,- gekocht -O-
pi_202508485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:50 schreef Anton91 het volgende:
Wat denken jullie van het aandeel Knot offshore partners?

Wil weer wat aandelen kopen en dit lijkt mij op de korte termijn wel een leuk dividend aandeel.
Ik wil hier toch even op terug komen nadat ik het dit sinds je post in de gaten heb gehouden.

De koers is vorige week flink (20 --> 12) gezakt en lijkt nu te herstellen. Op zich een goed instapmoment. Ook al ligt de focus op het dividend, lijkt me niet verkeerd om "laag" in te stappen.

Ik heb me daarom verdiept in wat MLPs, zoals KNOT, nu eigenlijk zijn. Mede omdat je bij DeGiro een toets moet afleggen om hierin te kunnen handelen.

Maar als ik verschillende websites mag geloven, moet je over de uitkeringen 30% belasting afdragen in de VS en dat mag je zelf regelen. Vind ik dan toch wat tricky (afgezien ik niet eens weet hoe dat moet?).

Bronnen:
https://www.beleggersbela(...)komt-hierbij-kijken/
https://www.traden.nl/blo(...)limited-partnerships
https://www.einkommen-inv(...)limited-partnership/ (ook ff in 't Duits aangezien ik in Duitsland belastingplichtig ben).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_202509250
pi_202511541
Zet je cnbc aan komt die viesdikke plofkop van timmermans in een reclame over klimaat :') begin eens bij jezelf
pi_202512281
Beursdagje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202512586
Lekker dagje vandaag zo hoor (wel jammer voor mijn Sligro en Meta puts, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de rest), alle jongens met een hoge bèta knallen al helemaal door het dak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202513344
Ik snap niets meer van de beurs.
Maar ik klaag niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 december 2021 @ 17:40:29 #290
862 Arcee
Look closer
pi_202513366
AEX +3.5% maar liefst.

Die angst voor omicron duurde maar liefst 2 dagen. :Y)
pi_202514140
Al die volatiliteit is wel een teken van onrust. Maar na wat slechte dagen is deze stijging wel welkom. Ik heb op ¤680 nog 10 stuks ASML opgepikt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_202514266
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:42 schreef nostra het volgende:
Lekker dagje vandaag zo hoor (wel jammer voor mijn Sligro en Meta puts, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de rest), alle jongens met een hoge bèta knallen al helemaal door het dak.
Morgen -20%.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202514351
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Morgen -20%.
Alles kan, alles mag.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202514401
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Alles kan, alles mag.
Sligro - 30%.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:14:11 #295
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202514709
TELL +8%, ASML +8%, ASMI +8%. Ik heb mindere dagen gehad.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:46:27 #296
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_202517862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:40 schreef Arcee het volgende:
AEX +3.5% maar liefst.

Die angst voor omicron duurde maar liefst 2 dagen. :Y)
Ik twijfelde afgelopen maandag nog om m’n hele portfolio te verkopen, na die daling van afgelopen vrijdag. Gelukkig niet gedaan (ook geen tijd voor gehad overdag, misschien was dat m’n geluk).
pi_202520434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Maar als ik verschillende websites mag geloven, moet je over de uitkeringen 30% belasting afdragen in de VS en dat mag je zelf regelen. Vind ik dan toch wat tricky (afgezien ik niet eens weet hoe dat moet?).
Lange tijd geleden was er iemand in dit forum die ook (onbewust) in een MLP was gestapt. Je krijgt de Amerikaanse belastingpapieren thuisgestuurd! Omdat je in feite een (stille) vennoot bent van een onderneming in de VS kan dit een relatief ingewikkelde aanslag worden. Je kan de aangifte negeren, maar dat lijkt me niet handig als je denkt ooit de VS nog eens te bezoeken.

Ik zou er zelf niet in beleggen, zoals in een van je links al wordt aangeraden. Het is het gedoe niet waard.
pi_202522987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 06:04 schreef jaco het volgende:

[..]
Lange tijd geleden was er iemand in dit forum die ook (onbewust) in een MLP was gestapt. Je krijgt de Amerikaanse belastingpapieren thuisgestuurd! Omdat je in feite een (stille) vennoot bent van een onderneming in de VS kan dit een relatief ingewikkelde aanslag worden. Je kan de aangifte negeren, maar dat lijkt me niet handig als je denkt ooit de VS nog eens te bezoeken.

Ik zou er zelf niet in beleggen, zoals in een van je links al wordt aangeraden. Het is het gedoe niet waard.
Thanks voor de bevestiging dat ik er van af moet blijven. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:28:46 #300
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202523901
Ik heb het maar op TELL gehouden voor schrijven van opties. Tijdens dip richting $3 de put April $3 kunnen schrijven voor 65 cent. Verder heb ik de dec call met strike $3.5. Kans is aanwezig dat die wordt geassigned. Dan schrijf ik weer een put JAN of FEB op TELL. Tot nu toe aardige trades. Heel klein deel van de porto.

Verder heb ik nog wat Fugro (schiet niet op), HAL (dood geld nu CB voorlopig niet meer naar de beurs gaat), RDS uiteraard (vaste waarde in de porto), miners (RIO en BHP), zilver (SLV), Prosus en Nintendo.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')