Weggepest door een activistische rechter die buiten haar boekje gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 08:41 schreef Zwansen het volgende:
Shell nu definitief Brits… Als de aandeelhouders het willen tenminste.
quote:1. Waarom doet Shell dit?
Een versimpeling van de bedrijfsstructuur, voert het bedrijf zelf als reden aan. De belangrijkste verandering is dat het aandeel Royal Dutch Shell A verdwijnt, alleen RDS B blijft over.
quote:Op maandag 15 november 2021 19:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weggepest door een activistische rechter die buiten haar boekje gaat.
Wat jij wilt joh. Zou ik ook zeggen als ik Shell was, beetje groen lullen grijs vullen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heeft vooral te maken met de dividendbelasting.
En geen linkse klimaatproleten!quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
Hmm?quote:
50% in de plusquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag nog wat Canoo (GOEV) bijgekocht op $6,21
Prijs zakte nog aardig door dus wat DCA toegepast.
Al met al zit er nog niet 1% van m'n portfolio in, dus heel spannend zal het niet worden.
Ben benieuwd waar het over 2 jaar staat. Ik zie 2 opties: "failliet" of "redelijk succes".
Tesla wacht ik nog even af wanneer ik bijkoop. Voorlopig lijkt het meer op een aandeel voor duikboten.
Gazprom teruggekocht?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm?
Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine
Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.
En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
Ik ga sowieso niet meer in fossiele brandstoffen.quote:
Neem Gazprom.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ga sowieso niet meer in fossiele brandstoffen.
Heb nog wel een "plukje" Tell maar dat gaat er tzt ook uit.
Als nieuwe lockdowns geen roet in het eten gooien.. Zit altijd long in RDS (aandelen en geschreven puts), maar 30 euro dat verwacht ik niet heel snel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm?
Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine
Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.
En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
Nou is GAS of LNG wel een faktor 3 schoner dan steenkool om electriciteit van te makenquote:Op dinsdag 16 november 2021 19:52 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.
Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.
Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.
En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
Minimaal 2x als je alleen naar CO2 uitstoot kijkt idd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou is GAS of LNG wel een faktor 3 schoner dan steenkool om electriciteit van te maken
Ghehehequote:
Tuurlijk is het politiek.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:52 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.
Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.
Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.
En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
quote:Amerikaanse opdrachtgever trapt op rem voor productie bij autofabriek Nedcar
De Amerikaanse start-up Canoo gaat zijn plannen om bij VDL Nedcar in het Limburgse Born elektrische voertuigen te laten bouwen opnieuw tegen het licht houden. Dat heeft topman Tony Aquila dinsdag gezegd bij de presentatie van de kwartaalcijfers, meldt De Telegraaf. VDL Nedcar wil tegenover NU.nl niet reageren op de berichtgeving.
In juni werd bekend dat Canoo vanaf het vierde kwartaal van 2022 elektrische auto's wilde laten bouwen bij VDL Nedcar. Het doel voor 2023, het eerste volledige productiejaar, was aanvankelijk om vijftienduizend stuks van de band te laten rollen.
"Wij zouden VDL Nedcar inzetten voor de opstartfase en daarna de industrialisatie- en productiefase", zo wordt Aquila geciteerd door De Telegraaf. "Ik heb ook gezegd dat VDL Nedcar een soort back-up zou zijn, totdat we de zaken in de VS op een rijtje zouden hebben. Dat is nu gebeurd. Nu alles veel duidelijker is geworden, gaan we met VDL Nedcar in gesprek over een herprioritering".
Volgens de topman zal de Nederlandse fabriek weer in beeld komen zodra de plannen voor uitbreiding naar Europa vorm krijgen.
BMW Group trok eerder al stekker uit productie
De VDL Groep, het moederbedrijf van VDL Nedcar, zei afgelopen juni dat Canoo de intentie had om zijn voertuigen tot 2028 in Limburg te laten bouwen. Canoo zelf repte daarover destijds met geen woord.
Sinds de BMW Group heeft bekendgemaakt eind 2023 met de autoproductie bij VDL Nedcar te stoppen, is VDL op zoek naar nieuwe opdrachtgevers. De BMW Group laat in Limburg dit moment niet alleen de BMW X1 bouwen, maar ook de MINI Countryman en de MINI Cabrio.
Daar moet op termijn de zogeheten Lifestyle Vehicle van Canoo bij komen. Op welke termijn dat gaat gebeuren, is niet duidelijk. De eerste exemplaren zullen in ieder geval in de Verenigde Staten gebouwd worden en dus niet in Limburg. Dat is volgens Aquila gezien de onzekerheden rondom corona, het zeetransport en de schaarste aan materialen veiliger.
Die wisselt je broker kosteloos voor je om, dat gaat vanzelf.quote:Op maandag 15 november 2021 21:07 schreef Anton91 het volgende:
Ik las in een artikel dat het aandeel A (RDSA) dan weg gaat, heeft iemand een idee wat dit zou betekenen? Omdat ik op dit moment een aantal van die aandelen heb en het prima zou vinden als die omgezet worden in RDSB. Maar geen idee hoe dit in z'n werking gaat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eg-wil-uit-nederland
[..]
quote:Elliott meldt zich als aandeelhouder Ahold
Vooral gecharmeerd van Bol.com.
(ABM FN-Dow Jones) Elliott Advisors heeft een belang van ruim 3 procent in Ahold Delhaize. Dit maakte Elliott woensdag bekend.
Elliott laat in een toelichting weten overtuigd te zijn van de kwaliteit en de vooruitzichten van Ahold, en dan in het bijzonder die van Bol.com, dat de supermarktketen volgend jaar naar de beurs wil brengen. Die afsplitsing kan rekenen op de steun van Elliott. Dit zal namelijk waarde ontsluiten, aldus de aandeelhouder.
"Elliott kijkt uit naar de voortzetting van de constructieve dialoog met Ahold Delhaize", meldde het nog.
Door: ABM Financial News.
quote:Op woensdag 17 november 2021 17:39 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.sharesoutstandinghistory.com/tell/
Thanks!quote:Op woensdag 17 november 2021 08:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die wisselt je broker kosteloos voor je om, dat gaat vanzelf.
Bols.... 11 euro.... 60 cent winst per aandeel in een half jaartje. KW van onder de 10 dus.quote:H1 EARNINGS PER SHARE INCREASED TO ¤ 0.62 (H1 2020/21: ¤ 0.16)
Boomerstock!!quote:Op donderdag 18 november 2021 12:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bols.... 11 euro.... 60 cent winst per aandeel in een half jaartje. KW van onder de 10 dus.
Wacht maar tot de volgende crash :pquote:Op donderdag 18 november 2021 13:58 schreef SOG het volgende:
[..]
Boomerstock!!
Aandelen met een positieve koerswinstverhouding is echt zooo 2019
Bij welke broker doe je dit?quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:49 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand nog ideeen van volatiele aandelen om puts en gedekte calls op te schrijven?
Op TELL doet ik het al. Furgo en SLV vol is aardig gedaald dus niet meer zo interessant. Gamestop, AMC staan te hoog. Het liefst een aandeel onder de 10$/¤.
Lynxquote:
De fabrieken in Berlijn en Austin zijn nog niet eens open, Cybertruck en Semi nog niet in productie, 4680 nog niet in productie, Megapacks uitverkocht tot 2023... dus de komende 2 tot 3 jaren kunnen eigenlijk alleen nog maar beter worden qua productieaantallen en verkopen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:11 schreef wiemaghetzeggen het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn jarenoude positie in Tesla te sluiten. Hoe is de mening over het aandeel hier?
Oooooooohh….quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
In de zin van: een overzicht van share dilution zonder verdere context zegt niet zo veel.
Ik krijg mezelf ook niet ingelogd nee.quote:
Hoop het voor je.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor mij is $2450 het punt waarop ik de helft verkoop.
Limburgquote:Op donderdag 18 november 2021 17:22 schreef SOG het volgende:
Laat maar crashen dan. Heb ik een instapmoment. Heb 110k aflosvrij geleend. 1.7% 30 jaar vast. Zit te denken om een verhuurde flat te kopen in limburg![]()
Iemand anders een beter idee..
Vaccinate, vaccinate, lets get rid of Covid.......................................quote:
Met 110k is limburg geloof ik de enige optie om een gehuurde flat te kopen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:07 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Limburg___!! Ergens in NL is een beter idee dus.
Echt he, mijn jaarlijkse winst is lekker verdampt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:06 schreef Beursaap het volgende:
Terminale verliezen de afgelopen week, angst voor het Chinese virus weer??
Inmiddels al weer terug op het niveau waar ze horen.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:21 schreef Beursaap het volgende:
BAM is aan het knallen, wat een onzin om mij te vertellen to sell!
Adyen, koersdoel 1000.quote:
Precies, bij 3,- verkocht haha weg ermee! Een stadion voor Feyenooit willen bouwenquote:Op woensdag 24 november 2021 11:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Inmiddels al weer terug op het niveau waar ze horen.
Zou mooi zijn als Pfizer nog een extra dividend uitkeert.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:15 schreef nostra het volgende:
Bewi![]()
![]()
Pfizer![]()
Intertrust![]()
Virtu![]()
Wat een heerlijkheid zeg.
Moet wel ofwel een superdividend uitkomen ofwel 1 of andere rare overname, ze hebben wel een enorm patent cliff.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Pfizer nog een extra dividend uitkeert.
Damn..quote:
Lol..quote:
Is niet de schuld van de 1,3 miljard afrikanen , er zal altijd nieuwe vrianten op blijven duiken als we hen niet inentenquote:Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef Beursaap het volgende:
ROOOOOD! Stomme Afrikanen ook, hopelijk snel herstel!
dit vind ik veel zorgelijker , een gevolg van de geldsmijterij , dit vraagt om een hele harde correcitiequote:
Je bent te vroeg, de uitverkoop is pas juni 2022.quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:02 schreef Zwansen het volgende:
Black Friday betekent dus ook uitverkoop op de beurzen?
Heb vooral Vanguard EFT. Je merkt dat het nieuws over die nieuwe variant er aardig ingehakt heeft vandaag.quote:Op vrijdag 26 november 2021 18:34 schreef Groepfunder het volgende:
Volgens mij zitten hier behoorlijk wat mensen met een zeer risicovolle portefeuille. Ik ben wel benieuwd wat jullie portefeuille vandaag heeft gedaan. De Beurs in de USA sluit vandaag om 19.00 uur.
[poll=3167]
VWRL en VHYL zijn inderdaad beide Vanguard, maar alleen bij VHYL staat het expliciet vermeld bij bux.quote:Op vrijdag 26 november 2021 19:28 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik zit er niet in, maar volgens mij is het antwoord: Ja.
Anuszooi idd! Hier 8k aan waarde erin, GAK van 3,30 dus nog winst mrja kutzooi!quote:Op vrijdag 26 november 2021 17:38 schreef AQuila360 het volgende:
Gister Aegon bijgekocht… dit is echt de schrik die ik al jaren heb en nu gebeurd het dan ook![]()
Net of je een dure broek koopt die een week later voor de helft weggaat![]()
Maja hoort erbij.
Kijken wat we maandag doen.. dit was heel erg veel paniek namelijk maargoed.quote:Op vrijdag 26 november 2021 21:00 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Anuszooi idd! Hier 8k aan waarde erin, GAK van 3,30 dus nog winst mrja kutzooi!
Boven de 4 alweer, toch ga ik em eruit gooien wss deze week ik voel klappen aankomen, zinloos geweld wel te verstaan.quote:Op vrijdag 26 november 2021 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kijken wat we maandag doen.. dit was heel erg veel paniek namelijk maargoed.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesquote:Op maandag 29 november 2021 18:11 schreef Beursaap het volgende:
Tot nu toe ja. ik denk dat alles binnen 2 weken weer op slot gaat wereldwijd, Basic Fit en Sligro kun je erna voor een prikkie oppikken dat dan weer wel
Betekent dit dat je uit TELL bent gestapt?quote:Op maandag 8 november 2021 19:33 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja snap je voorzichtigheid wel eigenlijk. Ga er ook niet heel diep in, 350 stuks gekocht vandaag.
Als iemand inhoudelijke vragen heeft hoor ik het graag, alleen maar goed om het verhaal helder(der) te krijgen.
Nope, still hodling, EH is maar een klein beetje.quote:Op dinsdag 30 november 2021 02:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Betekent dit dat je uit TELL bent gestapt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |