Tja, Chinese aandelen... Zal vast ook een hoop goeds tussen zitten, maar ik zou niet afgaan op flitsende filmpjes zeg maarquote:Op maandag 8 november 2021 19:21 schreef Tyr80 het volgende:
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.
Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.
Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
Ja snap je voorzichtigheid wel eigenlijk. Ga er ook niet heel diep in, 350 stuks gekocht vandaag.quote:Op maandag 8 november 2021 19:31 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja, Chinese aandelen... Zal vast ook een hoop goeds tussen zitten, maar ik zou niet afgaan op flitsende filmpjes zeg maar
Wat is de markt waar zij zich op richten? Toerisme? Rijke mensen die geen zin hebben om in de file te staan?quote:Op maandag 8 november 2021 19:21 schreef Tyr80 het volgende:
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.
Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.
Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
Primair wat nu met helicopters gedaan wordt, dus best luxe, en vaste routes. City to city, of to airport. Herinner me dat je HK - Macau ook met chopper kon doen, lijkt het me ook geschikt voor.quote:Op maandag 8 november 2021 20:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is de markt waar zij zich op richten? Toerisme? Rijke mensen die geen zin hebben om in de file te staan?
Overigens is China natuurlijk zo groot en heeft het zoveel rijke mensen dat alleen de Chinese markt al voldoende is voor een bedrijf om zich op te richten.
Doet me trouwens een beetje denken aan dat Nederlandse bedrijf PAL-V.
Wat mij wel interessant lijkt, is dat het volledig elektrisch is en daarmee wel een duurzaam (en goedkoper?) alternatief voor privéjets of helikopters. Ik zie dat de maximale snelheid nog ligt op 130, maar voor een korte vlucht van de ene kant van de stad naar de andere kant voldoende als je daarmee de files vermijdt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:32 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Primair wat nu met helicopters gedaan wordt, dus best luxe, en vaste routes. City to city, of to airport. Herinner me dat je HK - Macau ook met chopper kon doen, lijkt het me ook geschikt voor.
Maja, apparaat is goedkoper, geen dure piloot nodig. Er is ook een brandblusmodel, wel handig met die appartementsgebouwen daar ook.
Electrisch idd, en volledig AI bestuurd. Hebt alleen een vlak stuk grond nodig van wat zal het zijn, 8x8 meter ofzo?quote:Op maandag 8 november 2021 20:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat mij wel interessant lijkt, is dat het volledig elektrisch is en daarmee wel een duurzaam (en goedkoper?) alternatief voor privéjets of helikopters. Ik zie dat de maximale snelheid nog ligt op 130, maar voor een korte vlucht van de ene kant van de stad naar de andere kant voldoende als je daarmee de files vermijdt.
Ook kan ik me voorstellen dat ze vrijwel overal kunnen landen en je ze mogelijk in de toekomst zelfs op bestelling bij je huis kunnen laten landen en ze je overal afzetten waar je maar wilt?
De Giro.quote:Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef kloon_bassie het volgende:
Welke broker hebben jullie? Bij flatex kan ik hem niet vinden op naam of isin. Niet dat ik meteen in wil stappen maar wellicht even volgen voor de grap.
Noem er één in productiequote:Op maandag 8 november 2021 22:35 schreef SOG het volgende:
Er zijn toch nog een aantal spac's die die taxidrones willen maken in de u.s.
Anyway die jim cramer doet het wel goed zeg. Lijkt me dat ie de markt wel verslaat met zn portefeuille. Nvidia en amd zijn niet te stoppen.
Edit: en ford uiteraard
Ehang?quote:
Tsja, iedereen hoopt het nieuwe "Tesla" te ontdekkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:28 schreef SOG het volgende:
[..]
Ehang?
Vandaag gaat rivian public? Hebben 157 autos gemaakt volgens cnbc en gaan wss in de buurt raken van de grote autobedrijven qua waarde
Baal wel dat ik een aankoopkans op BESI opties heb gemist. In het verleden aangekocht voor circa 20 euro de stuk op flatex, maar gebruik flatex niet meer en heb het niet op een watchlist gezet. Zonde, toen die even terug was op 65 euro ideale moment om opties te kopen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
BESI en Intel ook al bijna weer op de aanschafprijs
[ afbeelding ]
Er komt altijd wel weer een nieuwe dipquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Baal wel dat ik een aankoopkans op BESI opties heb gemist. In het verleden aangekocht voor circa 20 euro de stuk op flatex, maar gebruik flatex niet meer en heb het niet op een watchlist gezet. Zonde, toen die even terug was op 65 euro ideale moment om opties te kopen.
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)t-beperkingen-turbosquote:Het aanbod van turbo’s aan Nederlandse retailbeleggers wordt aan banden gelegd. Met ingang van 1 oktober komt er een hefboombeperking, een verplichte risicowaarschuwing en een verbod op handelsbonussen. Daarmee wil de Autoriteit Financiële Markten (AFM) particuliere beleggers beter beschermen tegen de risico’s van turbo’s. Uit eerder onderzoek bleek dat een ruime meerderheid veel geld verliest. De beperkingen gelden vanaf 1 oktober 2021.
[...]
Hefboomlimieten verminderen financieel risico
Turbo’s zijn hefboomproducten: beleggers speculeren op een koersdaling of -stijging van een onderliggende waarde, zoals een aandeel, index of valuta. De onderliggende waarde wordt voor een groot deel gefinancierd met geleend geld. Dat verhoogt het risico en kan ertoe leiden dat beleggers hun volledige inleg verliezen. Om dat risico te verminderen, kiest de AFM ervoor om hefboomlimieten toe te passen.
Thanks voor de tip, binnen een dag aangemeld en te gebruiken! Werkt top! En overmaken via iDeal is een fijne toevoeging.quote:
En anders wel traders, zitten paniekvogels tussen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:06 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Da's natuurlijk Elon die zijn 10% verkoopt
Maar fiscaal worden schulden ook anders behandeld.....quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)t-beperkingen-turbos
Wat een betutteling weer. Eerst al die debiele vragenlijstjes bij je broker. Dan kreeg je nog dat het onmogelijk werd gemaakt ETF's te kopen die niet de juiste bijsluiter hadden
En nu mag dus een turbo met een onderliggend aandeel geen hogere hefboom meer hebben dan 5. Gaat wel ver hoor.
Oh is morgenquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:28 schreef SOG het volgende:
[..]
Ehang?
Vandaag gaat rivian public? Hebben 157 autos gemaakt volgens cnbc en gaan wss in de buurt raken van de grote autobedrijven qua waarde
Tijd weet niemand. Allerlei toestanden op de dag zelf om de prijs te bepalen. Duurt uren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch gek dat er niet gewoon een datum en tijd bekend zijn wbt het wanneer Rivian kunnen kopen op DeGiro of de ING.
Klopt, maar inderdaad is alles relatief kijkend naar de exorbitante koersstijging die dat bedrijf doormaakt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:06 schreef DIJK het volgende:
[..]
Mwah een maand geleden nog 800. +25% in een maand en we spreken over korting?
quote:Ahold Delhaize remains committed to its dividend policy and share buyback program in 2021, as previously stated. We expect to grow the full-year 2021 dividend year-over-year.
quote:Ahold Delhaize presteert boven verwachting en verhoogt outlook
(ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal van 2021 de omzet harder zien stijgen dan verwacht en besloot de outlook voor het hele jaar te verhogen. Dit bleek woensdag uit de cijfers die de supermarktketen voorbeurs presenteerde.
Volgens CEO Frans Muller lieten de kwartaalcijfers opnieuw de veerkracht van zijn bedrijf zien.
Ahold zag de omzet op jaarbasis stijgen van 17,8 miljard naar ruim 18,5 miljard euro. Analisten hadden vooraf gerekend op 18,0 miljard euro. De taxaties liepen vooraf wel flink uiteen. De laagste raming stond op 16,7 miljard en de hoogste op 18,8 miljard euro.
Analisten wezen in aanloop naar de cijfers op de goede prestaties die in de VS werden verwacht, maar hadden vrees voor de tegenwind waarmee de supermarktketen in Europa kampte. Muller bevestigde de goede gang van zaken in de VS, maar wees ook op de sterke groei bij Bol.com.
De operationele winst ging van 207 miljoen naar 780 miljoen euro. Onderliggend kwam de operationele winst uit op 812 miljoen euro. Dat is beduidend meer dan de 748 miljoen euro waarop analisten hadden gerekend. De onderliggende marge bedroeg 4,4 procent, 0,2 procentpunt minder dan vorig jaar, toen Ahold dankzij de coronacrisis ongebruikelijk hoge marges realiseerde.
Netto verdiende Ahold in het derde kwartaal 522 miljoen euro. Volgens de analistenconsensus zou dit 496 miljoen euro zijn. In het derde kwartaal van 2020 bedroeg de nettowinst 68 miljoen euro.
Outlook
Voor dit jaar verwacht Ahold een stijging van de onderliggende winst per aandeel met 20 tot 25 procent in vergelijking tot 2019. Voor de kwartaalcijfers ging Ahold uit van 15 tot 20 procent. De margeverwachting van het bedrijf ligt op circa 4,4 procent, 0,1 procentpunt meer dan eerder voorzien.
Analisten zien de marge uitkomen op 4,4 procent en rekenen op een onderliggende winst per aandeel van 2,08 euro.
Daarbij zal de vrije kasstroom circa 1,7 miljard euro bedragen, denkt de supermarktketen. Dat is 100 miljoen euro meer dan eerder verwacht. De consensus gaat uit van 1,8 miljard euro.
Bron: ABM Financial News
Beetje gokken blijft het wel hé met die opties.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:28 schreef xminator het volgende:
Ik ben te vroeg met call opties gestopt op ahold helaas. Had ze op 21/22 euro…
Gelukkig gecompenseerd met abn amro opties . Q4 gaat abn ook knallen.
VW komt er wel.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor Herbert Diess eruit getrapt wordt bij Volkswagen (omdat hij te veel en te snel wil) en daarna bij Tesla aan de slag gaat.
[poll=3096]
quote:Op woensdag 10 november 2021 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor Herbert Diess eruit getrapt wordt bij Volkswagen (omdat hij te veel en te snel wil) en daarna bij Tesla aan de slag gaat.
[poll=3096]
Pfizer staat inderdaad relatief hoog en het is maar de vraag hoe lang Pfizer van corona blijft profiteren natuurlijk. Je pakt sowieso altijd het dividend mee. Op deze koers zou ik geen Pfizer meer kopen. Pfizer heeft ook een lange geschiedenis van achterblijven op de rest van de markt. Onder de 40 dollar vind ik Pfizer koopwaardig, geeft dan ook een mooi dividend van 4%, waar elk jaar dan weer wat bovenop komt.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:38 schreef Anton91 het volgende:
Zit te twijfelen om volgende keer Pfizer aandelen te halen (staan nu aardig hoog) of Heijmans (ook hoog, maar heeft de komende jaren denk ik wel veel perspectief). Iemand suggesties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |