abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197937018
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:36 schreef invesduurder het volgende:
Paar mooie dividend aristocraten onderzoeken en evt kopen.
Het zal wel wat saais worden, ja. Paar stukjes HAL oid, nu die deal met GV gewoon door lijkt te gaan. BOKA, Vopak, Coolblue doen het allemaal prima, ook met goede vooruitzichten SBM dan wat minder. En Intertrust maar verdubbelen, volg Lucerne wel in hun beschouwing over de waardering daarvan. Zou me ook niets verbazen als die binnenkort opgekocht worden overigens.

Flow er even tijdelijk uitgegooid voor de Q4-cijfers op vrijdag, op die cijfers wordt altijd wat panisch gereageerd. Market statistics tot net met december waren flatline tov Q3, dus verwacht eenzelfde koersreactie als in oktober.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_197938019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Beste mensen,

Wat zijn jullie gedachtes over Astra? https://astra.com/

Via Holicity (HOL) in te investeren sinds vorige week en naar verwachting in Q2 als ASTR verder.
pi_197939002
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:49 schreef nostra het volgende:

[..]

Het zal wel wat saais worden, ja. Paar stukjes HAL oid, nu die deal met GV gewoon door lijkt te gaan. BOKA, Vopak, Coolblue doen het allemaal prima, ook met goede vooruitzichten SBM dan wat minder. En Intertrust maar verdubbelen, volg Lucerne wel in hun beschouwing over de waardering daarvan. Zou me ook niets verbazen als die binnenkort opgekocht worden overigens.

Flow er even tijdelijk uitgegooid voor de Q4-cijfers op vrijdag, op die cijfers wordt altijd wat panisch gereageerd. Market statistics tot net met december waren flatline tov Q3, dus verwacht eenzelfde koersreactie als in oktober.
Ze willen coolblue ook naar de beurs brengen
pi_197942471
Unibail keert voorlopig geen dividend uit. Koers zakt vandaag behoorlijk. Goed moment om nu in te stappen. De coronacrisis is bijna voorbij.
pi_197942814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Unibail keert voorlopig geen dividend uit. Koers zakt vandaag behoorlijk. Goed moment om nu in te stappen. De coronacrisis is bijna voorbij.
Bij Eurocommercial Properties heb ik een GAK van ¤30,50. Bij Unibail-Rodamco een GAK van ¤72,72. Ik beleg juist voor het dividend, dus een tijdje geen dividend uitkeren is wel ... flink balen! Maar goed, ik blijf zitten. Ik heb het dividend nu niet nodig en ik zie niet het einde der tijden voor winkelcentra.
pi_197943540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:51 schreef floris_b het volgende:
Ze willen coolblue ook naar de beurs brengen
Ah, dat had ik niet meegekregen. Ik heb geen idee wat ze nou precies voor die 49% betaald hebben, dat is ook incremental gegaan vanaf 2016 dus zal stapsgewijs ook wel duurder geworden zijn. Uiteindelijk is het gewoon een veredelde lokale dozenschuiver met flinterdunne marges natuurlijk. Maar zal best wat moois voor te vangen zijn in deze tijd.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_197943545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Idd lekker ding geworden! Denk morgen em te kopen denk nog 3% eraf morgen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:23:46 #108
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197945389
Unibail staat op dezelfde koers als 3 weken geleden. Schade valt dus mee, wel slim van het management om gelijk in 1 keer al het slechte nieuws op 1 hoop te gooien, dan heb je dat gehad. Ik verwacht nog wel wat verkoopdruk van instellingen en particulieren die niet op een dividendloos aandeel zitten te wachten.
pi_197952494
Mooi om te zien dat boomer stocks aan het bloeden zijn. Er komt een nieuw tijdperk aan, dit is nog maar het begin.
pi_197952619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Ah, dat had ik niet meegekregen. Ik heb geen idee wat ze nou precies voor die 49% betaald hebben, dat is ook incremental gegaan vanaf 2016 dus zal stapsgewijs ook wel duurder geworden zijn. Uiteindelijk is het gewoon een veredelde lokale dozenschuiver met flinterdunne marges natuurlijk. Maar zal best wat moois voor te vangen zijn in deze tijd.
Klopt maar mensen willen schijnbaar toch betalen voor de service/winkels en de klantvriendelijkheid. En ze gaan nu ook al energie leveren. Ben eigenlijk benieuwd wat hun business propositie is. Alles leveren met een glimlach?
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:04:54 #111
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197953482
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:38 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Bij Eurocommercial Properties heb ik een GAK van ¤30,50. Bij Unibail-Rodamco een GAK van ¤72,72. Ik beleg juist voor het dividend, dus een tijdje geen dividend uitkeren is wel ... flink balen! Maar goed, ik blijf zitten. Ik heb het dividend nu niet nodig en ik zie niet het einde der tijden voor winkelcentra.
City group heeft Unibail Rodamco op 21 staan
https://www.analist.nl/aa(...)il-rodamco-westfield
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197959220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

City group heeft Unibail Rodamco op 21 staan
https://www.analist.nl/aa(...)il-rodamco-westfield
Dat is wel extreem laag!!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:20:00 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197960124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:48 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Dat is wel extreem laag!!
De laatste koop staat op 11 december en dan op koersdoel 75 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197962131
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:49 schreef nostra het volgende:
Flow er even tijdelijk uitgegooid voor de Q4-cijfers op vrijdag, op die cijfers wordt altijd wat panisch gereageerd.
Goed gezien Boris. :+
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:03 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197962336
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:19 schreef xminator het volgende:
Mooi om te zien dat boomer stocks aan het bloeden zijn. Er komt een nieuw tijdperk aan, dit is nog maar het begin.
Wat zijn de boomer-stocks? ZIjn dat traditionele aandelen met dividend?

De hype op Adyen, Tesla, Amazon c.s. is al geweest. Je betaalt daar nu de absolute hoofdprijs gezien de fundamentals. De boomer-stocks zijn nog steeds erg goedkoop tov de rente. Ik denk dat daar de comeback zit.
The End Times are wild
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:49:18 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197962364
Nog mensen die SNS-obligaties hadden? Ik had 15.000 van de achtergestelde 11,25%. Vlak voor de onteigening voor de helft van de nominale waarde gekocht. Achteraf nog een mooie belegging geweest.
The End Times are wild
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:50:24 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197962391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

De hype op Adyen, Tesla, Amazon c.s. is al geweest. Je betaalt daar nu de absolute hoofdprijs gezien de fundamentals. De boomer-stocks zijn nog steeds erg goedkoop tov de rente. Ik denk dat daar de comeback zit.
Op dit moment is Shell of Royal Dutch in mijn ogen een absolute koop gezien de LNG

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:49 schreef LXIV het volgende:
Nog mensen die SNS-obligaties hadden? Ik had 15.000 van de achtergestelde 11,25%. Vlak voor de onteigening voor de helft van de nominale waarde gekocht. Achteraf nog een mooie belegging geweest.
Dat zal best ja, Met de achtergestelde 7% DSB is het ook goed afgelopen
pi_197962446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:49 schreef LXIV het volgende:
Wat krijg je nu terug? Face?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:57:05 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197962497
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat krijg je nu terug? Face?
ca 90%, inclusief wettelijke rente.

Sommigen vinden het te weinig, anderen te veel. Voor mij is dit wel prima. Had ik de nominale waarde ontvangen inclusief die extreme rente over al die jaren dan was het natuurlijk helemaal feest geweest, maar je moet reeel bljiven.
The End Times are wild
pi_197962524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

ca 90%, inclusief wettelijke rente.

Sommigen vinden het te weinig, anderen te veel. Voor mij is dit wel prima. Had ik de nominale waarde ontvangen inclusief die extreme rente over al die jaren dan was het natuurlijk helemaal feest geweest, maar je moet reeel bljiven.
Best oké nog inderdaad. Wel twaalf (?) jaar op moeten wachten natuurlijk. :+
pi_197962570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat er grote financiële instituties zijn die trailing interest rates gebruiken als verdisconteringsvoet.

Dat zorgt voor overwaardering growth stock tov value.

Andere zijde is dat er mogelijk dikke inflatie komt en dat hoge waarderingen voor aandelen te rectificeren zijn. Maar overvalued growth blijft dan nog steeds van toepassing.

En de economie is maar matig nu. Op de korte termijn kan een goede crash nog best mogelijk zijn. Aex terug naar 400 punten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:08:54 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197962650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat er grote financiële instituties zijn die trailing interest rates gebruiken als verdisconteringsvoet.

Dat zorgt voor overwaardering growth stock tov value.

Andere zijde is dat er mogelijk dikke inflatie komt en dat hoge waarderingen voor aandelen te rectificeren zijn. Maar overvalued growth blijft dan nog steeds van toepassing.

En de economie is maar matig nu. Op de korte termijn kan een goede crash nog best mogelijk zijn. Aex terug naar 400 punten.
We krijgen een zeer serieuze crash als de eerste bedrijven salaris in Bitcoin gaan betalen en je op de GIRO Bitcoin kunt kopen

Digitale euro gaat niet werken die zal ook in honderden miljarden tegelijk worden aangemaakt en is niet wereldwijd geaccepteerd

We hebben de keus of de rente flink omhoog of Weimar scenario

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2021 12:15:04 ]
pi_197962727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

We krijgen een zeer serieuze crash als de eerste bedrijven salaris in Bitcoin gaan betalen en je op de GIRO Bitcoin kunt kopen

Digitale euro gaat niet werken die zal ook in honderden miljarden tegelijk worden aangemaakt en is niet wereldwijd geaccepteerd
Gebeurt niet. Bitcoin wordt gewoon verboden als het teveel voet aan de aarde krijgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:15:48 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197962744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gebeurt niet. Bitcoin wordt gewoon verboden als het teveel voet aan de aarde krijgt.
Sommige zaken kun je niet tegenhouden of verbieden

Banken en ECB worden buitenspel gezet
pi_197962780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Sommige zaken kun je niet tegenhouden of verbieden

Banken en ECB worden buitenspel gezet
... Je mist een stuk rationeel denkvermogen als je serieus denkt dat overheden de ECB buitenspel gaan zetten ten gunste van bitcoin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')