Volgens mij zeg ik ook dat Bitcoin en libertarisme goed bij elkaar passen. Maar Bitcoin is niet "bedoeld om te voorkomen dan men belasting betaald". Je kan Bitcoin in vele ideologieën toepassen. In Nederland zijn de SP en JA21 fan van Bitcoin. Die liggen mijlenver uit elkaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bitcoin is zeer libertarisch, bitcoin is opgericht om de overheid uit het geldsysteem te halen. En om te voorkomen dat men belasting moet betalen, het ergste kwaad volgens libertariërs. Als je bitcoin al niet meer libertarisch noemt, dan heb je geen idee wat het libertarisme in houdt.
Dit topic doet me meer denken aan Multi level marketing vertegenwoordigers. Iedereen die niks ziet in dat model is dom. een ouderwetse boomer en snapt niet dat <insert holle containerbegrippen> allemaal stom en slecht zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:33 schreef Piva het volgende:
[..]
Dat doet me erg denken aan deze imagine!:
[ afbeelding ]
Om de vooruitgang van de automobiel tegen te werken moest er een vlagman voor de auto lopen...
Ironisch genoeg is het aantal doden per mile transported in NY in honderd jaar tijd gehalveerd in vergelijking met de paard.
Religieuze bitcoin-discipelen. En straks als het kaartenhuis instort, kon natuurlijk niemand dat zien aankomen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit topic doet me meer denken aan Multi level marketing vertegenwoordigers. Iedereen die niks ziet in dat model is dom. een ouderwetse boomer en snapt niet dat <insert holle containerbegrippen> allemaal stom en slecht zijn.
quote:Op maandag 1 november 2021 16:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hee weer zo'n ACN verkoper met zijn beledigingen
quote:Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah de simpele "Ja maar hullie, gullie en zullie"-argumenten. Dat deden van die ACN-verkopers ook altijd om maar niet in te hoeven gaan op kritiek.
Let's recycle?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit topic doet me meer denken aan Multi level marketing vertegenwoordigers.
Net was het nog een luchtkasteel. Nu ineens een kaartenhuis?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Religieuze bitcoin-discipelen. En straks als het kaartenhuis instort, kon natuurlijk niemand dat zien aankomen.
Je hetzelfde type argumenten wordt ook hier gerecycled door enkele users. Ik zie wel een opvallende gelijkenis tussen het soort argumenten dat gebruikt wordt om crypto te verdedigen. Daar deden veel aanhangers dat ook met persoonlijke aanvallen en voortdurend wijzen naar een ander "kwaad". En is er ook een direct belang bij om kritiek zoveel mogelijk te smoren.quote:
Mjah, en mocht blockchain technologie ooit ons monetaire systeem overnemen, dan kunnen de norse weigeraars in ieder geval nog veinzen dat ze er uit principieel morele overwegingen nooit aan meegedaan hebben, al blij en uiterst succesvol deelnemend aan de neo-liberale consumeer-economie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Religieuze bitcoin-discipelen. En straks als het kaartenhuis instort, kon natuurlijk niemand dat zien aankomen.
Als dat jouw ideaalbeeld is... ik ben toch liever die man met een baan dan die persoon op dat jacht, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:37 schreef Smegma. het volgende:
Over een jaartje of 10 belt deze vroege investeerder TS wel op vanaf zijn jacht terwijl TS zich door een baan zwoegt richting maandsalaris en bij thuiskomst een potige vrouw op hem wacht die hem maar weer eens voorhoud dat hij "destijds toch maar 1000 euro op bitcoin had moeten zetten."
Mooie "ja maar hullie [in een ander topic / ergens op de interwebs]!!" hoor. Wie zijn er in dit topic nou de felle critici? Wie begint hier nou met persoonlijke aanvallen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hetzelfde type argumenten wordt ook hier gerecycled door enkele users. Ik zie wel een opvallende gelijkenis tussen het soort argumenten dat gebruikt wordt om crypto te verdedigen. Daar deden veel aanhangers dat ook met persoonlijke aanvallen en voortdurend wijzen naar een ander "kwaad". En is er ook een direct belang bij om kritiek zoveel mogelijk te smoren.
Ik ben graag die man op een jacht die zijn geld gebruikt om te investeren in projecten, ondernemingen en mensen die de wereld schoner, eerlijker, gezonder en veiliger achterlaten. Het idee dat je alleen maar wat ronddobbert op zo'n jacht is niet mijn ambitie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat jouw ideaalbeeld is... ik ben toch liever die man met een baan dan die persoon op dat jacht, eerlijk gezegd.
Het weerlegt de belangrijkste kritiek helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:52 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Maar de rest van mijn eerdere post die je quite, ga daar eens op in als je wil, want dat weerlegt zo'n beetje al je kritiek wel.
Het is ook niet gericht aan dimmak. Die komt in ieder geval nog tot de kern dat het gaat om de vraag of inflatie een groot onrecht is of een noodzakelijk kwaad. En daar zijn we het over oneens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Mooie "ja maar hullie [in een ander topic / ergens op de interwebs]!!" hoor. Wie zijn er in dit topic nou de felle critici? Wie begint hier nou met persoonlijke aanvallen?
Dimmak is vanaf het eerste moment hard bezig om inhoudelijk in te gaan op kritiek.
Plus dat de kans dat je die jacht hebt of platzak bent op heel veel onzekerheden is gebaseerd. Die persoon op die jacht kan namelijk alleen die jacht betalen met geld dat anderen verloren hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat jouw ideaalbeeld is... ik ben toch liever die man met een baan dan die persoon op dat jacht, eerlijk gezegd.
Ik denk inderdaad dat het grote verschil daar in zit en daar gaan we het dan ook nooit over eens worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook niet gericht aan dimmak. Die komt in ieder geval nog tot de kern dat het gaat om de vraag of inflatie een groot onrecht is of een noodzakelijk kwaad. En daar zijn we het over oneens.
Ah, we gaan jou terug zien in zo'n online advertentie vanaf je jacht?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:37 schreef Smegma. het volgende:
Wat een flagrant gebrek aan kennis over cryptocurrency bij TS en medestanders.
[ afbeelding ]
1. Banken zijn in grote mate medeverantwoordelijk voor witwassen, ponzi piramides en ander verdacht financieel gedrag.
https://internationalbank(...)-of-financial-crime/
2. Het financiële en bancaire systeem doet veel en veel meer aan criminele transacties en zaken met terroristen, zware drugscriminaliteit, financieel-boekhoudkundig gegoochel dan crypto.
https://www.forbes.com/si(...)ncy/?sh=6a1780487b37
"The Financial Crimes Enforcement Network (“FinCEN”), an agency within the Treasury Department, charged with combating money laundering, terrorist financing, and other financial crimes. A collection of “suspicious activity reports” offers a window into financial corruption, and how governments are unable or unwilling to stop it. Profits from deadly drug wars, fortunes embezzled from developing countries, and hard-earned savings stolen in Ponzi schemes, all flow through financial institutions, despite warnings from bank employees."
How would you compare the volume of illicit transactions in crypto versus fiat?
"CZ: It’s probably a thousand times less. Basically, for any meaningful amount of money you want to move in the crypto, it is very hard to move it anonymously. There are third-party monitoring tools, and databases that can match many of the addresses to known persons. The cryptocurrency market cap is so small, that if you are moving a $100 million dollars, you cannot do so without going through a centralized exchange, making it even easier to track."
1,1% van de crypto transacties in 2019 was illegaal: https://cointelegraph.com(...)-in-2019-was-illicit
Bitcoin is juist erg zichtbaar wat transacties aangaat en niet geschikt voor criminelen: https://www.technologyrev(...)-they-thought-wrong/
3. Herverdeling van welvaart? Rijken die rijker worden en armen steeds armer? Geen crypto voor nodig.
https://www.businessinsid(...)irus-vaccines-2021-1
https://www.theguardian.c(...)nings-ilo-job-losses
https://www.forbes.com/si(...)ons/?sh=4957cb754090
4. Cryptocurrency slecht voor het milieu? Ook weer onzin. Genoeg cryptomunten die helemaal niet aan mining doen.
https://www.nbcnews.com/t(...)gy-concerns-rcna1030
https://theconversation.c(...)ptocurrencies-163409
https://www.leafscore.com(...)currencies-for-2021/
Zelfs de VN is voor crypto:
https://news.un.org/en/story/2021/06/1094362
"Despite these issues, UN experts believe that cryptocurrencies and the technology that powers them (blockchain) can play an important role in sustainable development, and actually improving our stewardship of the environment."
Verder:
https://finance.yahoo.com(...)i0ZzT0vpAoiwM7QE7iI7
https://www.cgdev.org/blo(...)l-salvador-does-year (kerstverlichting maar afschaffen?)
5. Cryptocurrency is in handen van de miners, de mensen die vroeg zijn ingestapt en veel coins bezitten.
Ten dele waar, er zijn cryptomunten zoals XRP/Ripple waarvan te grote delen in een te klein aantal handen is. Met DeFi-cryptomunten wordt dit probleem verholpen: die munten zijn van niemand, want gedecentraliseerd. Ook doen steeds meer cryptomunten aan governance: Er kan op volledig democratische wijze gestemd worden en invloed uitgeoefend worden op de munt in kwestie.
6. Cryptocurrency is puur digitaal speelgoedgeld en heeft geen toepassing in de echte wereld, het heeft ook geen intrinsieke waarde.
Op zich waar, maar de dollar en de euro hebben ook alleen maar waarde omdat we nu eenmaal in de wet vastgelegd hebben dat het een legaal betaalmiddel is. Bitcoin is al legaal in El Salvador, de verwachting is dat meer landen gaan volgen.
Verder lijkt het mij zeer dommig om het over speelgoedgeld en intrinsieke waarde te hebben als we in een financieel systeem zitten waar centrale banken met de druk op een knop ongedekt geld kunnen printen.
7. Slechts een paar bedrijven en landen accepteren cryptocurrency.
Nee:
https://www.forbes.com/si(...)row/?sh=1f4c95b41459
https://www.reuters.com/b(...)dy-finds-2021-07-20/
https://www.nasdaq.com/ar(...)over-gold-2021-10-07
https://www.cnbc.com/2021(...)o-crypto-demand.html
https://cointelegraph.com(...)within-a-year-survey
Cryptocurrency heeft de nodige problemen, het is dan ook relatief nieuwe technologie, waar nog allerlei kinderziekten uitgewerkt moeten worden. In die zin lijkt het wel op een uurwerk, de auto en verlichting.
Over een jaartje of 10 belt deze vroege investeerder TS wel op vanaf zijn jacht terwijl TS zich door een baan zwoegt richting maandsalaris en bij thuiskomst een potige vrouw op hem wacht die hem maar weer eens voorhoud dat hij "destijds toch maar 1000 euro op bitcoin had moeten zetten."
Als je een goede belegger bent en een uitstekend netwerk hebt dan kun je idd professioneel beleggen en daar een leuke cent aan overhouden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:52 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Ik ben graag die man op een jacht die zijn geld gebruikt om te investeren in projecten, ondernemingen en mensen die de wereld schoner, eerlijker, gezonder en veiliger achterlaten. Het idee dat je alleen maar wat ronddobbert op zo'n jacht is niet mijn ambitie.
weerlegt zo'n beetje al je kritiek wel.
Ik ben niet super bekend met de techniek. Aangezien ik het om economische redenen er zowel als betaalmiddel en als belegging helemaal niets in zie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:47 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het grote verschil daar in zit en daar gaan we het dan ook nooit over eens worden.
Maar buitenom geld zijn er meer toepassingen met bitcoin mogelijk waar je moeilijk tegen kan zijn. Denk bijv. aan je data. Wat zou het toch mooi zijn als die decentraal opgeslagen kan worden en waar jij alleen de volledige controle over hebt. Denk aan patiëntendossiers, logins bij websites, afspeellijsten in Spotify, chatgesprekken enz.. Het netwerk bitcoin is open-source en decentraal, de toepassingen zijn oneindig. Geld is daar maar een klein onderdeel van. Het hoeft geen leidende rol te hebben, het kan zijn dat het beter is van niet. Maar een store of value zal het blijven.
Door het netwerk nu te negeren, wegreguleren of verbieden, geef je het geen kans om te door te ontwikkelen naar iets wat nu misschien nog onbegrijpbaar is. Misschien mislukt achteraf het hele netwerk wel, dan heb je er helemaal geen last van want dan bloedt het zelf dood.
In het kort is een DID niets meer dan een versleuteld document waar informatie opgeslagen kan worden over jouw data. Je DID wordt opgeslagen in de blockchain, elke verandering in die DID daarna ook. Dus het is niet zo dat al jouw data in die blockchain wordt opgeslagen. Je paspoort kan bijv. in de DID zitten, die zou je kunnen gebruiken om ergens in te loggen waarbij jij aangeeft wat je wil delen met een derde partij in plaats dat je steeds al je data weer moet opgeven bij verschillende partijen bij elke registratie. Uitgebreide uitleg en voorbeelden zijn te vinden kun je vinden in de link.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben niet super bekend met de techniek. Aangezien ik het om economische redenen er zowel als betaalmiddel en als belegging helemaal niets in zie.
Maar dat decentraal opslaan lijkt me op basis van mijn simpele gedachten ook wat lastig. Je moet namelijk steeds de hele geschiedenis heen en weer pompen over alle deelnemers. Dat wordt qua dataload met de dag zwaarder zou ik dan denken. Maar verbeter me als ik dat geheel fout zie.
Ja maar hetgene ik dus niet begrijp is hoe dat werkt zonder een immer exponentieel groeiende dataload bij een immer groeiende geschiedenis.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
In het kort is een DID niets meer dan een versleuteld document waar informatie opgeslagen kan worden over jouw data. Je DID wordt opgeslagen in de blockchain, elke verandering in die DID daarna ook. Dus het is niet zo dat al jouw data in die blockchain wordt opgeslagen. Je paspoort kan bijv. in de DID zitten, die zou je kunnen gebruiken om ergens in te loggen waarbij jij aangeeft wat je wil delen met een derde partij in plaats dat je steeds al je data weer moet opgeven bij verschillende partijen bij elke registratie. Uitgebreide uitleg en voorbeelden zijn te vinden kun je vinden in de link.
Bitcoin leent zich hier uitstekend voor omdat het decentraal, digitaal en open-source is.
Iets voor data of contracten lijkt me inderdaad prima, maar daar hoeven banken en pensioenfondsen dan niet hun geld in te stoppen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:47 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het grote verschil daar in zit en daar gaan we het dan ook nooit over eens worden.
Maar buitenom geld zijn er meer toepassingen met bitcoin mogelijk waar je moeilijk tegen kan zijn. Denk bijv. aan je data. Wat zou het toch mooi zijn als die decentraal opgeslagen kan worden en waar jij alleen de volledige controle over hebt. Denk aan patiëntendossiers, logins bij websites, afspeellijsten in Spotify, chatgesprekken enz.. Het netwerk bitcoin is open-source en decentraal, de toepassingen zijn oneindig. Geld is daar maar een klein onderdeel van. Het hoeft geen leidende rol te hebben, het kan zijn dat het beter is van niet. Maar een store of value zal het blijven.
Door het netwerk nu te negeren, wegreguleren of verbieden, geef je het geen kans om te door te ontwikkelen naar iets wat nu misschien nog onbegrijpbaar is. Misschien mislukt achteraf het hele netwerk wel, dan heb je er helemaal geen last van want dan bloedt het zelf dood.
Niet alle gebruikers hoeven de hele blockchain te downloaden. En met elk block wordt de chain groter ja, maar waarom is dat een verkeerd iets? Maar ook dit hoeft niet op de de eerste laag. Dit kan net als het betaalnetwerk (Lightning Network) op een 2e laag gebouwd worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar hetgene ik dus niet begrijp is hoe dat werkt zonder een immer exponentieel groeiende dataload bij een immer groeiende geschiedenis.
Dit was lichtelijk off topic om aan te geven wat mogelijk zou kunnen zijn met het bitcoin netwerk. Het is meer dan alleen betaalmiddel of beleggingsobject. Terwijl dat hier elke keer naar voren komt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iets voor data of contracten lijkt me inderdaad prima, maar daar hoeven banken en pensioenfondsen dan niet hun geld in te stoppen.
Ja, en als methode om contracten te versturen ken ik het ook en vind ik het best een mogelijke toekomstige optie. Maar dat maakt het nog niet een goed idee als valuta. Als een bank belegt in een bedrijf die bezig is de bitcoin of andere crypto te perfectioneren tot een goede methode om er zoiets mee te doen, zieik dat ook niet echt als een probleem. Het probleem is dat je dan de wat mij betreft zeer negatieve valutakant er bij hebt (wellicht kun je dus beter iets vergelijkbaars vanaf 0 starten).quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dit was lichtelijk off topic om aan te geven wat mogelijk zou kunnen zijn met het bitcoin netwerk. Het is meer dan alleen betaalmiddel of beleggingsobject.
Hoe verkeerd dat is hangt een beetje af hoe vaak die chain naar iedere gebruiker steeds moet worden getransporteerd. Als dat gaat leiden tot een dataload die iedere dag exponentieel groeit dan is het niet future-proof omdat het tegen de grenzen van je beschikbare hardware aan gaat lopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
Niet alle gebruikers hoeven de hele blockchain te downloaden. En met elk block wordt de chain groter ja, maar waarom is dat een verkeerd iets?
Maar dat hoeft dus niet elke gebruiker te doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe verkeerd dat is hangt een beetje af hoe vaak die chain naar iedere gebruiker steeds moet worden getransporteerd. Als dat gaat leiden tot een dataload die iedere dag exponentieel groei dan is het niet future-proof omdat het tegen de grenzen van je beschikbare hardware aan gaat lopen.
Dat hoeft ook niet. Als data geverifieerd is en wordt toegevoegd aan de blockchain, wordt het gehashed. Daarmee kan je dan eenvoudig verifieren of de data authentiek is, zonder dat je de hele blockchain hoeft te downloaden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe verkeerd dat is hangt een beetje af hoe vaak die chain naar iedere gebruiker steeds moet worden getransporteerd. Als dat gaat leiden tot een dataload die iedere dag exponentieel groeit dan is het niet future-proof omdat het tegen de grenzen van je beschikbare hardware aan gaat lopen.
Waarom negatieve valutakant? Elke argument wat je daarvoor hebt aangedragen op de eerste pagina heb prima kunnen verweren waarna je niet meer reageerde. Met iets nieuws opstarten krijg je niet dezelfde decentrale voorwaarden die Bitcoin nu heeft. De verdwijning van Satoshi was het beste wat Bitcoin kon overkomen na de eerlijke start van Bitcoin. (Oktober whitepaper en publieke aankondiging in januari kon iedereen tegelijk starten)quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, en als methode om contracten te versturen ken ik het ook en vind ik het best een mogelijke toekomstige optie. Maar dat maakt het nog niet een goed idee als valuta. Als een bank belegt in een bedrijf die bezig is de bitcoin of andere crypto te perfectioneren tot een goede methode om er zoiets mee te doen, zieik dat ook niet echt als een probleem. Het probleem is dat je dan de wat mij betreft zeer negatieve valutakant er bij hebt (wellicht kun je dus beter iets vergelijkbaars vanaf 0 starten).
Omdat ik een valuta die niet wordt gecontroleerd door overheid en AFM gewoon zeer negatief vind. Bij valuta hoort wat mij betreft gewoon controle door de overheid. Al is het maar omdat ik graag een flink wat steviger belasting op vermogen zie (belasting zou voor een veel groter deel van arbeid naar vermogen en consumptie moeten). En ook omdat bitcoin, hoeveel je ook kunt roepen van niet, gewoon zeer opvallend vaak op duikt in witwaszaken. En met name andere crypto ook in de financiering van terrorisme.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Waarom negatieve valutakant? Elke argument wat je daarvoor hebt aangedragen op de eerste pagina heb prima kunnen verweren waarna je niet meer reageerde. Met iets nieuws opstarten krijg je niet dezelfde decentrale voorwaarden die Bitcoin nu heeft. De verdwijning van Satoshi was het beste wat Bitcoin kon overkomen na de eerlijke start van Bitcoin. (Oktober whitepaper en publieke aankondiging in januari kon iedereen tegelijk starten)
De DNB heeft het toezicht naar zich toegetrokken en dat is een drama gebleken. Zowel de AFM als de Bitcoin industrie zouden willen dat de AFM het toezicht zelf had gedaan. Dus toezicht is er. Belastingen kunnen ook op een andere manier geïnt worden en wat dat betreft is ons hele belastingsysteem wel aan een hervorming toe.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ik een valuta die niet wordt gecontroleerd door overheid en AFM gewoon zeer negatief vind. Bij valuta hoort wat mij betreft gewoon controle door de overheid. Al is het maar omdat ik graag een flink wat steviger belasting op vermogen zie (belasting zou voor een veel groter deel van arbeid naar vermogen en consumptie moeten). En ook omdat bitcoin, hoeveel je ook kunt roepen van niet, gewoon zeer opvallend vaak op duikt in witwaszaken. En met name andere crypto ook in de financiering van terrorisme.
Als bitcoin een betaalmiddel moet zijn, moet het wat mij betreft onder controle van de overheden, de AFM (en hun gelijken in het buitenland) en de centrale banken. En dan is het niet meer geschikt voor wat anders.
Ja, ik denk ook dat we mijlenver uit elkaar liggen. De kern is waarschijnlijk dat mensen die voor bitcoin zijn grotendeel libertarisch zijn of in elk geval voor een zo klein mogelijke overheid omdat ze de overheid wantrouwen of omdat ze belasting een soort diefstal (in dit topic viel het woord afpersing) vinden. Ik vind belasting juist een groot goed, zeker ook belasting op vermogen. En ik heb van nature een groter vertrouwen in de overheid dan in marktpartijen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:37 schreef dimmak het volgende:
[..]
De DNB heeft het toezicht naar zich toegetrokken en dat is een drama gebleken. Zowel de AFM als de Bitcoin industrie zouden willen dat de AFM het toezicht zelf had gedaan. Dus toezicht is er.
Wil je het compleet onder controle van overheid heb je geen Bitcoin nodig, maar komen de CBDC's om de hoek kijken. Tja, als je dat als positief iets ziet dan liggen we inderdaad mijlenver uit elkaar.
Belasting vind ik an sich ook niet verkeerd, je moet Bitcoin dan ook gewoon aangeven in Box 3, wat heel Nederland trouw doet omdat ze vroeg of laat de sjaak zijn en de belastingdienst onverbiddelijk is. De geldontwaarding is wat mij betreft wel een groot probleem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat we mijlenver uit elkaar liggen. De kern is waarschijnlijk dat mensen die voor bitcoin zijn grotendeel libertarisch zijn of in elk geval voor een zo klein mogelijke overheid omdat ze de overheid wantrouwen of omdat ze belasting een soort diefstal (in dit topic viel het woord afpersing) vinden. Ik vind belasting juist een groot goed, zeker ook belasting op vermogen. En ik heb van nature een groter vertrouwen in de overheid dan in marktpartijen.
Ik ben natuurlijk tegen een sociaal kredietsysteem, zoals iedereen in Nederland.
Monetair beleid van een valuta-unie heeft weinig te maken met lokale belastingen..quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ik een valuta die niet wordt gecontroleerd door overheid en AFM gewoon zeer negatief vind. Bij valuta hoort wat mij betreft gewoon controle door de overheid. Al is het maar omdat ik graag een flink wat steviger belasting op vermogen zie (belasting zou voor een veel groter deel van arbeid naar vermogen en consumptie moeten). En ook omdat bitcoin, hoeveel je ook kunt roepen van niet, gewoon zeer opvallend vaak op duikt in witwaszaken. En met name andere crypto ook in de financiering van terrorisme.
Als bitcoin een betaalmiddel moet zijn, moet het wat mij betreft onder controle van de overheden, de AFM (en hun gelijken in het buitenland) en de centrale banken. En dan is het niet meer geschikt voor wat anders.
Tjah, echte argumenten komen er anders niet... Het is niet anders dan:quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit topic doet me meer denken aan Multi level marketing vertegenwoordigers. Iedereen die niks ziet in dat model is dom. een ouderwetse boomer en snapt niet dat <insert holle containerbegrippen> allemaal stom en slecht zijn.
Maar het klopt toch gewoon dat jij het concept van digitale schaarste niet begrijpt terwijl dit voor jongeren iets heel vanzelfsprekends is. Dat is voor die groep al jaren gemeengoed dankzij online gaming.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En daar begin je wel een beetje het probleem in te zien. Je wilt wel een overheid maar niet één die naar macht streeft. En dat lukt bij overheden dus niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef Hanca het volgende:
Ik ben natuurlijk tegen een sociaal kredietsysteem, zoals iedereen in Nederland.
Uiteraard begrijp ik dat wel. Maar dat is juist de reden dat ik er hlemaal niets in zie als betaalmiddel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Maar het klopt toch gewoon dat jij het concept van digitale schaarste niet begrijpt terwijl dit voor jongeren iets heel vanzelfsprekends is. Dat is voor die groep al jaren gemeengoed dankzij online gaming.
Ik wil wel een overheid met macht. Juist wel. Gecontroleerd door de volksvertegenwoordiging. Zoals in Nederland prima geregeld is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:10 schreef Piva het volgende:
[..]
En daar begin je wel een beetje het probleem in te zien. Je wilt wel een overheid maar niet één die naar macht streeft. En dat lukt bij overheden dus niet.
Bron ? Historie - sla eens een boek open zou ik zeggen.
De staat en religie scheiden was een erg goede uitkomst voor de vrije burger. Het geld en de staat scheiden gaat nog een 100x zo'n groot effect hebben.
Je begrijpt toch wel dat de wereld groter is dan je eigen dorp he?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik wil wel een overheid met macht. Juist wel. Gecontroleerd door de volksvertegenwoordiging. Zoals in Nederland prima geregeld is.
En dus wel 1 die zijn burgers laat leven. En dat lukt prima. Bron? Sla eens een boek open. En kijk eens om je heen in Nederland.
Maja dat zijn twee verschillende use-cases.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik dat wel. Maar dat is juist de reden dat ik er hlemaal niets in zie als betaalmiddel.
Ja, dat begrijp ik heel goed. En ik zie door de hele wereld goed functionerende overheden. Ja, niet overal. Maar wel in alle werelddelen, landen als Uruguay en Botswana zijn prima voorbeelden van perfect werkende overheden die prima macht kunnen hebben. Sterker: het is zeer goed voor een land als zo'n overheid macht heeft, genoeg macht om in te grijpen waar nodig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:37 schreef Piva het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat de wereld groter is dan je eigen dorp he?
Dan moet je die problemen aanpakken, vooral dat laatste is prima te doen als men blijkbaar wel geld heeft om bitcoin te kopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:41 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Maja dat zijn twee verschillende use-cases.
Als betaalmiddel zijn er ook aantoonbare voordelen. Bijvoorbeeld de reden dat men Bitcoin in El Salvador een wettig betaalmiddel heeft gemaakt is omdat er een relatief groot deel van het BNP verloren gaat aan transactiekosten van en naar het buitenland en omdat 70% van de inwoners geen bankrekening heeft.
Dat probleem is niet op te lossen omdat je altijd met tussenpartijen te maken hebt die hoge kosten rekenen voor internationale transacties. Bitcoin verwijdert die tussenpersoon.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet je die problemen aanpakken, vooral dat laatste is prima te doen als men blijkbaar wel geld heeft om bitcoin te kopen.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik heel goed. En ik zie door de hele wereld goed functionerende overheden. Ja, niet overal. Maar wel in alle werelddelen, landen als Uruguay en Botswana zijn prima voorbeelden van perfect werkende overheden die prima macht kunnen hebben. Sterker: het is zeer goed voor een land als zo'n overheid macht heeft, genoeg macht om in te grijpen waar nodig.
Kun je ook inhoudelijk reageren, of ben je zo'n inhoudsloze libertariër die alleen 'overheid is slecht' en 'belasting is diefstal' en 'verplicht belasting betalen is afpersing' kan roepen?quote:
Iedereen een bankrekening is gewoon voor te zorgen, desnoods open je een staatsbank, zoals de ING ook begon. De ING was ook gewoon een spaarbank onder de vleugels van de overheid. En zo'n bank kan dan ook gewoon de wisselkoers regelen, zoiets is ook gewoon wettelijk vast te leggen met een maximumtarief voor tussenpersonen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat probleem is niet op te lossen omdat je altijd met tussenpartijen te maken hebt die hoge kosten rekenen voor internationale transacties. Bitcoin verwijdert die tussenpersoon.
Leuk en aardig dat jij je vertrouwen wel in overheden en banken wilt steken qua bewaring van en controle over onze monetaire systemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren, of ben je zo'n inhoudsloze libertariër die alleen 'overheid is slecht' en 'belasting is diefstal' en 'verplicht belasting betalen is afpersing' kan roepen?
Zo ja, dan weet ik dat, dan zijn we uitgepraat.
Hoe moet ik die twee emoticons en de eerdere opmerking in dit topic dat belasting afpersing is anders interpreteren? En we hebben enige ervaring hier met libertarische topics, wat ik zeg zijn vrij letterlijke citaten daar uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Meerdere voorstanders van bitcoin hebben al aangegeven dat ze die gewoon netjes in box 3 opgeven. En toch blijf je daarover doordrammen. Begint een beetje een smerige frame te worden.
Waarom denk je dat die mensen geen bankrekening hebben?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen een bankrekening is gewoon voor te zorgen, desnoods open je een staatsbank, zoals de ING ook begon. De ING was ook gewoon een spaarbank onder de vleugels van de overheid. En zo'n bank kan dan ook gewoon de wisselkoers regelen, zoiets is ook gewoon wettelijk vast te leggen met een maximumtarief voor tussenpersonen.
Ik snap dat dat lastig is met een slechter functionerende overheid. Maar dan is dat dus het probleem. Dan moet de overheid beter functioneren en dan dus meer macht en niet minder macht krijgen.
Quote me die post even, wil je? Je maakt het me verdomde lastig om met ctrl+f op 'belasting' te zoeken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe moet ik die twee emoticons en de eerdere opmerking in dit topic dat belasting afpersing is anders interpreteren?
Een vraag die je nu al 250 reacties bij mensen door de strot aan het rammen bent, hoe vaak men ook ontkennend antwoordt.quote:En ik stelde het vraag, hij kan ook terug komen met een echt antwoord.
Ik kan hem niet meer vinden, ik denk dat het een verwijderde reactie is (hij stond vlak voor die modbreak). Maar Piva geeft aan fan te zijn van Rothbard, die was fundamenteel tegen overheden en belastingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Quote me die post even, wil je? Je maakt het me verdomde lastig om met ctrl+f op 'belasting' te zoeken.
[..]
Een vraag die je nu al 250 reacties bij mensen door de strot aan het rammen bent, hoe vaak men ook ontkennend antwoordt.
Sterker nog, de ontwaarding van geld is blijkbaar een uitstekend idee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
@:Hanca
Jij vindt het dus een goed idee dat ondemocratische instituties en zelfs private partijen het monetaire beleid bepalen?
En het beleid dat al een decennium gevoerd vind je ook een goed idee? Duizenden Miljarden creëren uit het niks om die heilig verklaarde inflatie maar te halen? Zuid Europa overeind houden met geld uit het Noorden? De US die jaar in jaar uit hun schuldenplafond moet verhogen en maar weer een oorlog start om de geldpers weer aan te kunnen zetten?
In Nederland voert de overheid gelukkig geen bedenkelijk regime.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam pleiten voor meer overheidsmacht als diezelfde overheid een bedenkelijk regime voert. Nooit orwell gelezen blijkbaar.
Wij leven in een Orwell regime hier? Dat is wel een hele bijzondere uitspraak. Lijkt mij nogal bezijden de waarheid, eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam pleiten voor meer overheidsmacht als diezelfde overheid een bedenkelijk regime voert. Nooit orwell gelezen blijkbaar.
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, de ontwaarding van geld is blijkbaar een uitstekend idee.
Rijken worden rijker met dit systeem maar nee, Bitcoin is het echte probleem. Snap jij het nog ?
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
Jij vindt het dus een goed idee dat ondemocratische instituties en zelfs private partijen het monetaire beleid bepalen?
En het beleid dat al een decennium gevoerd vind je ook een goed idee? Duizenden Miljarden creëren uit het niks om die heilig verklaarde inflatie maar te halen? Zuid Europa overeind houden met geld uit het Noorden? De US die jaar in jaar uit hun schuldenplafond moet verhogen en maar weer een oorlog start om de geldpers weer aan te kunnen zetten?
Heb je vandaag de quote 500 bekeken? Hoeveel crypto miljardairs staan erin?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.
Ja hoe makkelijk is dit danquote:Op dinsdag 2 november 2021 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.
Ik had liever geen euro gezien, maar die is er nu eenmaal.
Ik ben het trouwens wel eens met het geld scheppen van de afgelopen 1,5 jaar om banen te behouden tijdens de lockdowns.
https://www.google.nl/amp(...)data-van-burgers.ampquote:Op dinsdag 2 november 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij leven in een Orwell regime hier? Dat is wel een hele bijzondere uitspraak. Lijkt mij nogal bezijden de waarheid, eigenlijk.
Ik heb ook nergens voor een verbod op bitcoin gepleit, dit topic gaat daar ook niet over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoe makkelijk is dit dan
Bitcoin is er nu ook gewoon eenmaal, je had het liever ook niet gezien, maar het is er nu eenmaal dus kan je er maar beter mee dealen.
Of gaat nu je eigen argument opeens niet meer op?
Jij denkt dat een beleggingsportefeullie geen crypto omvat? Hedge funds beleggen ook in crypto, he?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je vandaag de quote 500 bekeken? Hoeveel crypto miljardairs staan erin?
Dan moet jij mischien 1984 toch nog eens even lezen want dat is toch wel even andere koek dan een departement wat iets verkeerds doet en daarvoor teruggefloten wordt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.google.nl/amp(...)data-van-burgers.amp
Dit even gemist ofzo? Je hebt het hier over een overheidsinstantie die op enorme schaal massaal data van zijn burgers verzameld zonder wettelijke grondslag om te bepalen of en wanneer het volk in opstand zou kunnen komen tegen overheidsbeleid . Hoe meer Orwelliaans moet het nog worden dan?
Met de rijken rijker worden bedoelen we het cantillion effect. Door de schaarste geldt dat niet bij Bitcoin. En iedereen heeft dezelfde kans.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.
Voor deze zaken maar ook voor pensioenen en eigenlijk alles geldt het Pareto-principe oftewel de 80-20 regel. 80% van alle bezit is in handen van 20% van de Nederlandse bevolking. Dit zal voor Bitcoin niet anders zijn. En voor de rest van het Westen ook niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Voor deze zaken maar ook voor pensioenen en eigenlijk alles geldt het Pareto-principe oftewel de 80-20 regel. 80% van alle bezit is in handen van 20% van de Nederlandse bevolking. Dit zal voor Bitcoin niet anders zijn. En voor de rest van het Westen ook niet.
Ik ken geen betere natuurlijke distributie over tijd eerlijk gezegd..quote:Op maandag 1 november 2021 16:51 schreef dimmak het volgende:
[..]Oké
Er is geen eerlijkere valuta dan Bitcoin en steeds meer mensen beginnen dit te zien.
Mwah ik weet niet hoor. Bitcoin is niet bedoeld als democratisch instrument naar wij dachten. Het Pareto-principe is ijzersterk wat dat betreft. Maar het is wel interessant hoe die verdeling werkelijk zit met Bitcoin. Dat zal ook wel weer door het schimmige karakter en de anonimiteit niet bekend zijn. Als je cijfers kunt overleggen dan graag.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Ik ken geen betere natuurlijke distributie over tijd eerlijk gezegd..
Jammer maar helaas, het is niet anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.
Ik had liever geen euro gezien, maar die is er nu eenmaal.
Ik ben het trouwens wel eens met het geld scheppen van de afgelopen 1,5 jaar om banen te behouden tijdens de lockdowns.
Mij hoor je daar niet over klagen. Jij legt nu uit waarom het Pareto-principe ook voor Bitcoin (en voor andere Crypto) opgaat. Wat dat betreft is het ook maar business as usual. Dus de aparte status die veel fanboys claimen is niet terecht. Het is misschien democratisch begonnen maar uiteindelijk trekt de elite ook dit naar zichzelf toe.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteraard zal je nooit een geheel eerlijke verdeling krijgen, zelfs als je nu gewoon opnieuw zou starten met bitcoin en iedereen 0,0027 bitcoin zou geven, zou een hele grote groep het direct verkopen en over 10 jaar klagen dat "20% zo'n 80% bezit".
Minen is financieel niet aantrekkelijk voor particulieren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mij hoor je daar niet over klagen. Jij legt nu uit waarom het Pareto-principe ook voor Bitcoin (en voor andere Crypto) opgaat. Wat dat betreft is het ook maar business as usual. Dus de aparte status die veel fanboys claimen is niet terecht. Het is misschien democratisch begonnen maar uiteindelijk trekt de elite ook dit naar zichzelf toe.
Ik werd terecht gewezen over het Tweaker-achtige karakter van jongens op een zolderkamer die dit doen. Dat was dus inderdaad vroeger. Als welwillende particulier maak je dus geen kans meer. Dat zegt genoeg toch?
Je ziet nu precies weer hetzelfde riedeltje met particulieren die een Helium-miner aanschaffen en een antenne. Want als gimmick werkt dat via LoRa ofwel het 860-870 MHz bandje. Dat zal ook weer overgenomen worden door kapitaalkrachtige entiteiten. Of een stille dood sterven. Wat waarschijnlijker lijkt.
Zo krijg je toch de indruk dat rijken steeds rijker worden van het voorwerk wat gewone particulieren hebben gedaan. Ook wat dat betreft niks nieuws.
Dat LoRa bandje: ik doe aan amateur/piraten zenden. Ook o.a. op de 35 cm band: 870-875 MHz. Dat maakt dat het lager gelegen bandje in beeld is en je ziet het gigantisch druk worden. Ook met apparatuur die buiten de legale band zendt. En ook nog met teveel vermogen. Zo maakt dat Helium gebeuren ook weer alles kapot. Het wordt vaak een succes door het inherent inhalige karakter van de mens. Dat is wat betreft ons bandje wel heel jammer.
Als een speculatief middel. Dat valt niet te ontkennen toch? Dan zijn we waar we wezen willen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:50 schreef fathank het volgende:
Minen is financieel niet aantrekkelijk voor particulieren.
Bitcoin kopen als asset in een gediversifieerd portfolio wel.
Dat is inderdaad een stuk beter dan het alternatief inderdaad. Want dat zou betekenen dat een virusje als COVID ons land volledig aan de grond kan doen raken omdat de overheid geen instrument meer heeft om zaken overeind te houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
Je bent dus oké met het continue minder waard maken van je spaargeld terwijl de rijke bovenlaag zichzelf straffeloos kan verrijken zonder daarvoor enige vorm van arbeid te leveren?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een stuk beter dan het alternatief inderdaad. Want dat zou betekenen dat een virusje als COVID ons land volledig aan de grond kan doen raken omdat de overheid geen instrument meer heeft om zaken overeind te houden.
De vraag blijft altijd onbeantwoord hoe men dan precies een dergelijke crisis wil aanpakken. Blijkbaar niet en moet de hele economie als een dominobouwerk in elkaar storten omdat men de waarde van gespaarde centen zo heilig vind.
Dat iemand Bitcoin koopt om mee te speculeren moet diegene zelf weten. Iemand koopt wel eens kunstcollectie, een horloge of een auto omdat ze ze mooi vinden. En niet per se om te speculeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als een speculatief middel. Dat valt niet te ontkennen toch? Dan zijn we waar we wezen willen.![]()
Toch wordt die zienswijze te vuur en te zwaard bestreden. Waarom is dat toch?Bovendien een speculatief middel wat gigantisch veel energie verspilt. Wat ook mijn strekking was. De aap komt wel uit de mouw zo. Allerlei zogenaamd edele motieven worden geponeerd terwijl het is wat het is en waar het voor gebruikt wordt: speculatie zonder daar zelf werk voor te verrichten. Duidelijk.
Dat is in de context van COVID inderdaad een stuk minder erg dan mijn baan en huis kwijt raken omdat de economie door het putje gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent dus oké met het continue minder waard maken van je spaargeld terwijl de rijke bovenlaag zichzelf straffeloos kan verrijken zonder daarvoor enige vorm van arbeid te leveren?
Lekker blijven cherrypicken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als een speculatief middel. Dat valt niet te ontkennen toch? Dan zijn we waar we wezen willen.![]()
Toch wordt die zienswijze te vuur en te zwaard bestreden. Waarom is dat toch?Bovendien een speculatief middel wat gigantisch veel energie verspilt. Wat ook mijn strekking was. De aap komt wel uit de mouw zo. Allerlei zogenaamd edele motieven worden geponeerd terwijl het is wat het is en waar het voor gebruikt wordt: speculatie zonder daar zelf werk voor te verrichten. Duidelijk.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bekijk die video eens en laat ons weten of je er nog steeds over denkt dat bitcoin "speculanten" geen werk verrichten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:19 schreef Piva het volgende:
Bitcoin mining![]()
![]()
Neem eens een kijkje zou ik zeggen. Dan leer je ook direct nog wat waarom het opslaan van energie in de vorm van geld nou net zo belangrijk is voor de mensheid.
OK. Sterke reply hoor.quote:
Dit gebeurde allang voordat COVID een ding was hè. Of gebruiken we nu COVID wanneer het ons uitkomt zoals alle argumenten alleen maar in het voordeel van de no-coiners worden uitgelegd ?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is in de context van COVID inderdaad een stuk minder erg dan mijn baan en huis kwijt raken omdat de economie door het putje gaat.
Monetair maffiabeleid wordt al 'iets' langer gevoerd dan sinds covidquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is in de context van COVID inderdaad een stuk minder erg dan mijn baan en huis kwijt raken omdat de economie door het putje gaat.
Het is vooral dat het huidige beleid de mogelijkheid heeft geboden om bij COVID te zorgen dat de schade minder desastreus dan was geweest als die mogelijkheden er niet waren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit gebeurde allang voordat COVID een ding was hè. Of gebruiken we nu COVID wanneer het ons uitkomt zoals alle argumenten alleen maar in het voordeel van de no-coiners worden uitgelegd ?
Mja leuk, maar nogal kortzichtig aangezien dit monetair beleid totaal niet houdbaar is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:35 schreef Piva het volgende:
[..]
Hexagon heeft een schuld, dus het juichen voor inflatie is vooral zelf verrijking.
“Na mij de zondvloed”. Gelukkig neem je anderen niet zo de maat zoals Bart doetquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vooral dat het huidige beleid de mogelijkheid heeft geboden om bij COVID te zorgen dat de schade minder desastreus dan was geweest als die mogelijkheden er niet waren.
Verder heb ik een hypotheek dus inflatie is niet puur in mijn nadeel.
Welke zondvloed precies? Dat anderen ook voordeel hebben op lange termijn door een huis te kopen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Na mij de zondvloed”. Gelukkig neem je anderen niet zo de maat zoals Bart doet
De immer groeiende en onhoudbare schuldenberg die alles en iedereen aan het opbouwen is, de enorme koopkrachtverlies die door inflatie in stand wordt gehouden, het oneindige geloof dat een economie altijd dient te groeien om in stand te houden zodat je de shit kunt doorschuiven naar de volgende generatie, etc etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke zondvloed precies? Dat anderen ook voordeel hebben op lange termijn door een huis te kopen?
Schulden aanhouden loont helaas nog wel, dus een huis volledig betalen is niet de meest slimme actie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:44 schreef fathank het volgende:
Ik heb ook nog een hypotheek
Straks niet meer dankzij crypto
Oh dat boeit me niet. Ga liever schuldenvrij door het leven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Schulden aanhouden loont helaas nog wel, dus een huis volledig betalen is niet de meest slimme actie.
Maar waar baseer jij op dat je met Bitcoin of andere crypto geen schuldenberg zou hebben of dat inflatie en koopkrachtverlies verdwijnen daardoor? Dat begrijp ik niet goed, eindige geldvoorraad is niets nieuws, vroeger heette dat de goudstandaard en dat was geen succes maar als je het crypto noemt dan is het ineens het ei van Columbus of zo?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De immer groeiende en onhoudbare schuldenberg die alles en iedereen aan het opbouwen is, de enorme koopkrachtverlies die door inflatie in stand wordt gehouden, het oneindige geloof dat een economie altijd dient te groeien om in stand te houden zodat je de shit kunt doorschuiven naar de volgende generatie, etc etc.
Maar wat kleine puntjes wat je met jouw gedrag in stand aan het houden bent, en waarbij die 0.2% bitcointransacties die mogelijkerwijs crimineel zijn bij in het niet vallen.
Kun je dat ook aantonen met feiten of data dat er bij Bitcoin geen sprake is van een 80/20 distributie en waarom is het precies eerlijker dan, zeg, beleggen in vastgoed waarbij je precies hetzelfde mechanisme kan toepassen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:32 schreef Piva het volgende:
[..]
[..]
Bekijk die video eens en laat ons weten of je er nog steeds over denkt dat bitcoin "speculanten" geen werk verrichten.
Het geld wat je verdiend hebt en in bitcoin stopt is namelijk al energie wat jij gebruikt hebt om aan dat geld te komen. Nu wil je als slimme burger deze energie natuurlijk zo lang mogelijk opslaan/sparen.
80/20 is idd een heel erg veel voorkomende distributie. Al lijkt die er bij bitcoin (zie gegeven bronnen) toch echt niet te zijn. Het is een aantal stappen "eerlijker".
Met de vergrijzing en minder inleg tegenwoordig?quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met de hervormimg van het pensioenstelsel is de kans vrij zeker dat iedereen die in legt gewoon een pensioen krijgt. Die hervorming was wel hard nodig.
Oh, een hypotheek hebben is al fout eigenlijk? Hoe ziet dat er dan uit in de ideale wereld? Huurt iedereen daar?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De immer groeiende en onhoudbare schuldenberg die alles en iedereen aan het opbouwen is, de enorme koopkrachtverlies die door inflatie in stand wordt gehouden, het oneindige geloof dat een economie altijd dient te groeien om in stand te houden zodat je de shit kunt doorschuiven naar de volgende generatie, etc etc.
Maar wat kleine puntjes wat je met jouw gedrag in stand aan het houden bent, en waarbij die 0.2% bitcointransacties die mogelijkerwijs crimineel zijn bij in het niet vallen.
En hetzelfde gaat op voor banken en belegging bedrijven die hun beursfondsen en indexen aan de man proberen te brengen, En wat jij zo'n safe business vind ligt aan de basis van de financiële ciisis in 2008, een ongereguleerd zooitje wat derivaat na derivaat ontwikkeld om maar zoveel mogelijk geld de markt in te krijgen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:23 schreef Hexagon het volgende:
Dat kun je even goed zeggen van al die crypto figuren die op internet rondstruinen. Hebben er belang bij dat zoveel mogelijk mensen denken dat ze daar geld in moeten steken.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:
Persoonlijk vind ik jullie vrij ongeloofwaardig met dit soort opmerkingen, liever een leven lang werken dan vroeg met pensioen en op een jacht chillen? Natuurlijk....quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef Bart2002 het volgende:
Persoonlijk zie ik niets in dat rijk worden zonder dat daar tastbare arbeid tegenover staat.
Lees je eens goed in als je over die stroom blijft door huilen. In China verhuisden de miners mee met het regenseizoen om de overtollige stroom van de hydrocentrales op te kopen tot China crypto mining en trading verbood. Sindsdien is Texas het nieuwe mine walhalla vanwege de goedkope windenergie, er loopt nl. een natuurlijke geul door Texas heen waar het altijd waait, en die ligt ten westen van de bewoonde wereld waardoor het transport soms een probleem is, miners zitten dicht bij de powerplants omdat daar de stroom het goedkoopste is, en nemen zo de surplus af die sowieso geproduceert wordt en anders door eindeloos balancen op t net moet blijven (0=0 namelijk, wat erin gaat moet eruit, en dat is soms bij overproductie problematisch)quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef Bart2002 het volgende:En het stroomgebruik is een probleem vind ik puur als "gestolde energie" om random mensen rijker te maken en andere armer. Dat kan ook zonder al dat nutteloze verbruik van energie. Tenslotte is jouw winst het verlies van een ander.
Daarnaast is het weer een anti topic vol gebruikelijk gezemel van nocoiners die het allemaal maar oneerlijk vinden wat er in de crypto gebeurt, nergens voor nodig, lees je in en profiteer gezellig mee, het einde is nog lang niet in zichtquote:Here’s why: many of the state's wind farms are far to the west of its biggest population centers, particularly the Houston area. Transmission lines that stretch across the state can move the power to where there is demand for it, but sometimes there's so much wind power that there’s not enough transmission capacity to carry it all. That means power producers are eager to find customers closer to them who will purchase that excess electricity. In theory, that could give miners leverage to purchase wind power at very low prices.
Ne is zie die handel in crypto gewoon weer als de zoveelste verschijning van hetgene waar je in je de eerste alinea van je post tegen ageert. De hedendaagse variant van World Online, Aandelenlease of Palm Invest. Een vorm van hebzucht die zorgt voor schade.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En hetzelfde gaat op voor banken en belegging bedrijven die hun beursfondsen en indexen aan de man proberen te brengen, En wat jij zo'n safe business vind ligt aan de basis van de financiële ciisis in 2008, een ongereguleerd zooitje wat derivaat na derivaat ontwikkeld om maar zoveel mogelijk geld de markt in te krijgen.
Wat resulteerde in enorme bailouts en nu nog steeds opkoopprogramma's van centrale banken in stand houdt die gek genoeg vooral ten goede komen aan diezelfde banken die de crisis veroorzaakten en geen spat zijn verandert.
Maar ik begrijp jouw grudge tegenover crypto nooit zo goed, heb je zelf ooit een hoop btc gehad en te vroeg verkocht? Zit dat je dwars? want zo kom je de hele tijd over....
Ik ben het met je eens dat crypto, net als de huizenmarkt in Nederland, de beurzen wereldwijd, de zeecontainers, natural gas enz enz in een enorme bubbel omhoog zit die ooit zou moeten knappen, ware het niet dat er zo ontzettend veel geld de wereld in gepompt wordt door de centrale banken dat dit systeem voorlopig in stand wordt gehouden tot het echt onhoudbaar is en ontploft, dan is fiat geld waardeloos en is het enige wat overblijft cryptoquote:Op woensdag 3 november 2021 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Ne is zie die handel in crypto gewoon weer als de zoveelste verschijning van hetgene waar je in je de eerste alinea van je post tegen ageert. De hedendaagse variant van World Online, Aandelenlease of Palm Invest. Een vorm van hebzucht die zorgt voor schade.
En ik zie er zowel als belegging als valuta helemaal niets in (om de eerder genoemde redenen) en daarom vind ik het een bedreiging voor
Waarom was de goudstandaard geen succes? Het ging door de gehele historie pas echt fout als de goudstandaard werd losgelaten. Keer op keer. Eerder in dit topic heb ik er al over geschreven.quote:Op woensdag 3 november 2021 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar waar baseer jij op dat je met Bitcoin of andere crypto geen schuldenberg zou hebben of dat inflatie en koopkrachtverlies verdwijnen daardoor? Dat begrijp ik niet goed, eindige geldvoorraad is niets nieuws, vroeger heette dat de goudstandaard en dat was geen succes maar als je het crypto noemt dan is het ineens het ei van Columbus of zo?
Nogmaals Bitcoin is niet hetzelfde als crypto. Spreken we over een crypto bubbel, dan ben ik het met je eens. Maar Bitcoin is geen bubbel.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ne is zie die handel in crypto gewoon weer als de zoveelste verschijning van hetgene waar je in je de eerste alinea van je post tegen ageert. De hedendaagse variant van World Online, Aandelenlease of Palm Invest. Een vorm van hebzucht die zorgt voor schade.
En ik zie er zowel als belegging als valuta helemaal niets in (om de eerder genoemde redenen) en daarom vind ik het een bedreiging voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |