Ik kan hem niet meer vinden, ik denk dat het een verwijderde reactie is (hij stond vlak voor die modbreak). Maar Piva geeft aan fan te zijn van Rothbard, die was fundamenteel tegen overheden en belastingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Quote me die post even, wil je? Je maakt het me verdomde lastig om met ctrl+f op 'belasting' te zoeken.
[..]
Een vraag die je nu al 250 reacties bij mensen door de strot aan het rammen bent, hoe vaak men ook ontkennend antwoordt.
Sterker nog, de ontwaarding van geld is blijkbaar een uitstekend idee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
@:Hanca
Jij vindt het dus een goed idee dat ondemocratische instituties en zelfs private partijen het monetaire beleid bepalen?
En het beleid dat al een decennium gevoerd vind je ook een goed idee? Duizenden Miljarden creëren uit het niks om die heilig verklaarde inflatie maar te halen? Zuid Europa overeind houden met geld uit het Noorden? De US die jaar in jaar uit hun schuldenplafond moet verhogen en maar weer een oorlog start om de geldpers weer aan te kunnen zetten?
In Nederland voert de overheid gelukkig geen bedenkelijk regime.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam pleiten voor meer overheidsmacht als diezelfde overheid een bedenkelijk regime voert. Nooit orwell gelezen blijkbaar.
Wij leven in een Orwell regime hier? Dat is wel een hele bijzondere uitspraak. Lijkt mij nogal bezijden de waarheid, eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam pleiten voor meer overheidsmacht als diezelfde overheid een bedenkelijk regime voert. Nooit orwell gelezen blijkbaar.
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, de ontwaarding van geld is blijkbaar een uitstekend idee.
Rijken worden rijker met dit systeem maar nee, Bitcoin is het echte probleem. Snap jij het nog ?
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
Jij vindt het dus een goed idee dat ondemocratische instituties en zelfs private partijen het monetaire beleid bepalen?
En het beleid dat al een decennium gevoerd vind je ook een goed idee? Duizenden Miljarden creëren uit het niks om die heilig verklaarde inflatie maar te halen? Zuid Europa overeind houden met geld uit het Noorden? De US die jaar in jaar uit hun schuldenplafond moet verhogen en maar weer een oorlog start om de geldpers weer aan te kunnen zetten?
Heb je vandaag de quote 500 bekeken? Hoeveel crypto miljardairs staan erin?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.
Ja hoe makkelijk is dit danquote:Op dinsdag 2 november 2021 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.
Ik had liever geen euro gezien, maar die is er nu eenmaal.
Ik ben het trouwens wel eens met het geld scheppen van de afgelopen 1,5 jaar om banen te behouden tijdens de lockdowns.
https://www.google.nl/amp(...)data-van-burgers.ampquote:Op dinsdag 2 november 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij leven in een Orwell regime hier? Dat is wel een hele bijzondere uitspraak. Lijkt mij nogal bezijden de waarheid, eigenlijk.
Ik heb ook nergens voor een verbod op bitcoin gepleit, dit topic gaat daar ook niet over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoe makkelijk is dit dan
Bitcoin is er nu ook gewoon eenmaal, je had het liever ook niet gezien, maar het is er nu eenmaal dus kan je er maar beter mee dealen.
Of gaat nu je eigen argument opeens niet meer op?
Jij denkt dat een beleggingsportefeullie geen crypto omvat? Hedge funds beleggen ook in crypto, he?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je vandaag de quote 500 bekeken? Hoeveel crypto miljardairs staan erin?
Dan moet jij mischien 1984 toch nog eens even lezen want dat is toch wel even andere koek dan een departement wat iets verkeerds doet en daarvoor teruggefloten wordt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.google.nl/amp(...)data-van-burgers.amp
Dit even gemist ofzo? Je hebt het hier over een overheidsinstantie die op enorme schaal massaal data van zijn burgers verzameld zonder wettelijke grondslag om te bepalen of en wanneer het volk in opstand zou kunnen komen tegen overheidsbeleid . Hoe meer Orwelliaans moet het nog worden dan?
Met de rijken rijker worden bedoelen we het cantillion effect. Door de schaarste geldt dat niet bij Bitcoin. En iedereen heeft dezelfde kans.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.
Voor deze zaken maar ook voor pensioenen en eigenlijk alles geldt het Pareto-principe oftewel de 80-20 regel. 80% van alle bezit is in handen van 20% van de Nederlandse bevolking. Dit zal voor Bitcoin niet anders zijn. En voor de rest van het Westen ook niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Voor deze zaken maar ook voor pensioenen en eigenlijk alles geldt het Pareto-principe oftewel de 80-20 regel. 80% van alle bezit is in handen van 20% van de Nederlandse bevolking. Dit zal voor Bitcoin niet anders zijn. En voor de rest van het Westen ook niet.
Ik ken geen betere natuurlijke distributie over tijd eerlijk gezegd..quote:Op maandag 1 november 2021 16:51 schreef dimmak het volgende:
[..]Oké
Er is geen eerlijkere valuta dan Bitcoin en steeds meer mensen beginnen dit te zien.
Mwah ik weet niet hoor. Bitcoin is niet bedoeld als democratisch instrument naar wij dachten. Het Pareto-principe is ijzersterk wat dat betreft. Maar het is wel interessant hoe die verdeling werkelijk zit met Bitcoin. Dat zal ook wel weer door het schimmige karakter en de anonimiteit niet bekend zijn. Als je cijfers kunt overleggen dan graag.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Ik ken geen betere natuurlijke distributie over tijd eerlijk gezegd..
Jammer maar helaas, het is niet anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.
Ik had liever geen euro gezien, maar die is er nu eenmaal.
Ik ben het trouwens wel eens met het geld scheppen van de afgelopen 1,5 jaar om banen te behouden tijdens de lockdowns.
Mij hoor je daar niet over klagen. Jij legt nu uit waarom het Pareto-principe ook voor Bitcoin (en voor andere Crypto) opgaat. Wat dat betreft is het ook maar business as usual. Dus de aparte status die veel fanboys claimen is niet terecht. Het is misschien democratisch begonnen maar uiteindelijk trekt de elite ook dit naar zichzelf toe.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteraard zal je nooit een geheel eerlijke verdeling krijgen, zelfs als je nu gewoon opnieuw zou starten met bitcoin en iedereen 0,0027 bitcoin zou geven, zou een hele grote groep het direct verkopen en over 10 jaar klagen dat "20% zo'n 80% bezit".
Minen is financieel niet aantrekkelijk voor particulieren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mij hoor je daar niet over klagen. Jij legt nu uit waarom het Pareto-principe ook voor Bitcoin (en voor andere Crypto) opgaat. Wat dat betreft is het ook maar business as usual. Dus de aparte status die veel fanboys claimen is niet terecht. Het is misschien democratisch begonnen maar uiteindelijk trekt de elite ook dit naar zichzelf toe.
Ik werd terecht gewezen over het Tweaker-achtige karakter van jongens op een zolderkamer die dit doen. Dat was dus inderdaad vroeger. Als welwillende particulier maak je dus geen kans meer. Dat zegt genoeg toch?
Je ziet nu precies weer hetzelfde riedeltje met particulieren die een Helium-miner aanschaffen en een antenne. Want als gimmick werkt dat via LoRa ofwel het 860-870 MHz bandje. Dat zal ook weer overgenomen worden door kapitaalkrachtige entiteiten. Of een stille dood sterven. Wat waarschijnlijker lijkt.
Zo krijg je toch de indruk dat rijken steeds rijker worden van het voorwerk wat gewone particulieren hebben gedaan. Ook wat dat betreft niks nieuws.
Dat LoRa bandje: ik doe aan amateur/piraten zenden. Ook o.a. op de 35 cm band: 870-875 MHz. Dat maakt dat het lager gelegen bandje in beeld is en je ziet het gigantisch druk worden. Ook met apparatuur die buiten de legale band zendt. En ook nog met teveel vermogen. Zo maakt dat Helium gebeuren ook weer alles kapot. Het wordt vaak een succes door het inherent inhalige karakter van de mens. Dat is wat betreft ons bandje wel heel jammer.
Als een speculatief middel. Dat valt niet te ontkennen toch? Dan zijn we waar we wezen willen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:50 schreef fathank het volgende:
Minen is financieel niet aantrekkelijk voor particulieren.
Bitcoin kopen als asset in een gediversifieerd portfolio wel.
Dat is inderdaad een stuk beter dan het alternatief inderdaad. Want dat zou betekenen dat een virusje als COVID ons land volledig aan de grond kan doen raken omdat de overheid geen instrument meer heeft om zaken overeind te houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |