abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2021 @ 18:20:43 #251
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202001427
@Hanca

Jij vindt het dus een goed idee dat ondemocratische instituties en zelfs private partijen het monetaire beleid bepalen?

En het beleid dat al een decennium gevoerd vind je ook een goed idee? Duizenden Miljarden creëren uit het niks om die heilig verklaarde inflatie maar te halen? Zuid Europa overeind houden met geld uit het Noorden? De US die jaar in jaar uit hun schuldenplafond moet verhogen en maar weer een oorlog start om de geldpers weer aan te kunnen zetten?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202001436
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Quote me die post even, wil je? Je maakt het me verdomde lastig om met ctrl+f op 'belasting' te zoeken.
[..]
Een vraag die je nu al 250 reacties bij mensen door de strot aan het rammen bent, hoe vaak men ook ontkennend antwoordt.
Ik kan hem niet meer vinden, ik denk dat het een verwijderde reactie is (hij stond vlak voor die modbreak). Maar Piva geeft aan fan te zijn van Rothbard, die was fundamenteel tegen overheden en belastingen.
Ik zeg het dan ook niet tegen iedereen, alleen tegen mensen die zoals Piva aangeven libertarisch te zijn.

En ik heb ook niet gezegd dat iemand hier belasting ontwijkt of ontduikt, alleen dat bitcoin daar veel voor gebruikt wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202001452
Hoe kan je nou in hemelsnaam pleiten voor meer overheidsmacht als diezelfde overheid een bedenkelijk regime voert. Nooit orwell gelezen blijkbaar.
pi_202001464
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:20 schreef fathank het volgende:
@:Hanca

Jij vindt het dus een goed idee dat ondemocratische instituties en zelfs private partijen het monetaire beleid bepalen?

En het beleid dat al een decennium gevoerd vind je ook een goed idee? Duizenden Miljarden creëren uit het niks om die heilig verklaarde inflatie maar te halen? Zuid Europa overeind houden met geld uit het Noorden? De US die jaar in jaar uit hun schuldenplafond moet verhogen en maar weer een oorlog start om de geldpers weer aan te kunnen zetten?

Sterker nog, de ontwaarding van geld is blijkbaar een uitstekend idee.
Rijken worden rijker met dit systeem maar nee, Bitcoin is het echte probleem. Snap jij het nog ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 18:25:43 ]
pi_202001487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam pleiten voor meer overheidsmacht als diezelfde overheid een bedenkelijk regime voert. Nooit orwell gelezen blijkbaar.
In Nederland voert de overheid gelukkig geen bedenkelijk regime.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202001504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Scorpie het volgende:
Wij leven in een Orwell regime hier? Dat is wel een hele bijzondere uitspraak. Lijkt mij nogal bezijden de waarheid, eigenlijk.
pi_202001514
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sterker nog, de ontwaarding van geld is blijkbaar een uitstekend idee.
Rijken worden rijker met dit systeem maar nee, Bitcoin is het echte probleem. Snap jij het nog ?
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.
pi_202001602
quote:

Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.
Ik had liever geen euro gezien, maar die is er nu eenmaal.

Ik ben het trouwens wel eens met het geld scheppen van de afgelopen 1,5 jaar om banen te behouden tijdens de lockdowns.
pi_202001673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rijken worden ook steeds rijker met Bitcoin of dacht jij nu echt dat de meerderheid van de BC in handen was van mensen zoals jij en ik? Kom aan, zeg, het is een speculatief vehikel waarin je met (veel) geld veel geld verdient.
Heb je vandaag de quote 500 bekeken? Hoeveel crypto miljardairs staan erin?
pi_202001683
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het huidige europese monetaire beleid perfect is. Het is dom geweest om een monetaire unie te maken met zulke verschillende landen met enorm verschillende wetten. Dat werkt niet. Helaas is er nu weinig anders aan te doen dan wat de ECB nu doet. Italië om laten vallen kan gewoon niet.

Ik ben het trouwens wel eens met het geld scheppen van de afgelopen 1,5 jaar om banen te behouden tijdens de lockdowns.
Ja hoe makkelijk is dit dan :D
Bitcoin is er nu ook gewoon eenmaal, je had het liever ook niet gezien, maar het is er nu eenmaal dus kan je er maar beter mee dealen.

Of gaat nu je eigen argument opeens niet meer op?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 18:42:49 ]
pi_202001693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wij leven in een Orwell regime hier? Dat is wel een hele bijzondere uitspraak. Lijkt mij nogal bezijden de waarheid, eigenlijk.
https://www.google.nl/amp(...)data-van-burgers.amp

Dit even gemist ofzo? Je hebt het hier over een overheidsinstantie die op enorme schaal massaal data van zijn burgers verzameld zonder wettelijke grondslag om te bepalen of en wanneer het volk in opstand zou kunnen komen tegen overheidsbeleid . Hoe meer Orwelliaans moet het nog worden dan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 18:45:08 ]
pi_202001734
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja hoe makkelijk is dit dan :D
Bitcoin is er nu ook gewoon eenmaal, je had het liever ook niet gezien, maar het is er nu eenmaal dus kan je er maar beter mee dealen.

Of gaat nu je eigen argument opeens niet meer op?
Ik heb ook nergens voor een verbod op bitcoin gepleit, dit topic gaat daar ook niet over.
pi_202001837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je vandaag de quote 500 bekeken? Hoeveel crypto miljardairs staan erin?
Jij denkt dat een beleggingsportefeullie geen crypto omvat? Hedge funds beleggen ook in crypto, he?
pi_202001851
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
https://www.google.nl/amp(...)data-van-burgers.amp

Dit even gemist ofzo? Je hebt het hier over een overheidsinstantie die op enorme schaal massaal data van zijn burgers verzameld zonder wettelijke grondslag om te bepalen of en wanneer het volk in opstand zou kunnen komen tegen overheidsbeleid . Hoe meer Orwelliaans moet het nog worden dan?
Dan moet jij mischien 1984 toch nog eens even lezen want dat is toch wel even andere koek dan een departement wat iets verkeerds doet en daarvoor teruggefloten wordt.
pi_202001943
quote:

[..]
Met de rijken rijker worden bedoelen we het cantillion effect. Door de schaarste geldt dat niet bij Bitcoin. En iedereen heeft dezelfde kans.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202001976
quote:

[..]
Voor deze zaken maar ook voor pensioenen en eigenlijk alles geldt het Pareto-principe oftewel de 80-20 regel. 80% van alle bezit is in handen van 20% van de Nederlandse bevolking. Dit zal voor Bitcoin niet anders zijn. En voor de rest van het Westen ook niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202002532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Voor deze zaken maar ook voor pensioenen en eigenlijk alles geldt het Pareto-principe oftewel de 80-20 regel. 80% van alle bezit is in handen van 20% van de Nederlandse bevolking. Dit zal voor Bitcoin niet anders zijn. En voor de rest van het Westen ook niet.
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:51 schreef dimmak het volgende:

[..]
:') Oké

Er is geen eerlijkere valuta dan Bitcoin en steeds meer mensen beginnen dit te zien.
Ik ken geen betere natuurlijke distributie over tijd eerlijk gezegd..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_202002835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:17 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Ik ken geen betere natuurlijke distributie over tijd eerlijk gezegd..
Mwah ik weet niet hoor. Bitcoin is niet bedoeld als democratisch instrument naar wij dachten. Het Pareto-principe is ijzersterk wat dat betreft. Maar het is wel interessant hoe die verdeling werkelijk zit met Bitcoin. Dat zal ook wel weer door het schimmige karakter en de anonimiteit niet bekend zijn. Als je cijfers kunt overleggen dan graag.

Ik ben wel benieuwd hoe je denkt te weten dat het zo'n "eerlijke valuta" is. Dus shoot!
pi_202003004
De distributie van bitcoin is op zich vrij eerlijk verlopen.
Vanaf het begin kon iedereen (!) met een computer ze minen of kopen.

Het is dat ook ik niet voldoende vertrouwen had in bitcoin in 2011 waardoor de coins die ik heb gemined ook vrij vlot weer heb verkocht voor een schamele ¤5 tot ¤30 per stuk.

Maar op dat moment wist niemand hoe dat zich zou ontwikkelen.

Het is logisch dat mensen met veel geld, veel van die bitcoins hebben kunnen kopen maar zonder vertrouwen in bitcoin zou iemand dat niet gedaan hebben.

We zijn nu 12 jaar na de lancering.

Uiteraard zal je nooit een geheel eerlijke verdeling krijgen, zelfs als je nu gewoon opnieuw zou starten met bitcoin en iedereen 0,0027 bitcoin zou geven, zou een hele grote groep het direct verkopen en over 10 jaar klagen dat "20% zo'n 80% bezit".
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:31:58 #270
157922 fathank
pi_202003011
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jammer maar helaas, het is niet anders.

Gelukkig is er Bitcoin om aan dat maffiabeleid te ontkomen.
pi_202003236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteraard zal je nooit een geheel eerlijke verdeling krijgen, zelfs als je nu gewoon opnieuw zou starten met bitcoin en iedereen 0,0027 bitcoin zou geven, zou een hele grote groep het direct verkopen en over 10 jaar klagen dat "20% zo'n 80% bezit".
Mij hoor je daar niet over klagen. Jij legt nu uit waarom het Pareto-principe ook voor Bitcoin (en voor andere Crypto) opgaat. Wat dat betreft is het ook maar business as usual. Dus de aparte status die veel fanboys claimen is niet terecht. Het is misschien democratisch begonnen maar uiteindelijk trekt de elite ook dit naar zichzelf toe.

Ik werd terecht gewezen over het Tweaker-achtige karakter van jongens op een zolderkamer die dit doen. Dat was dus inderdaad vroeger. Als welwillende particulier maak je dus geen kans meer. Dat zegt genoeg toch?

Je ziet nu precies weer hetzelfde riedeltje met particulieren die een Helium-miner aanschaffen en een antenne. Want als gimmick werkt dat via LoRa ofwel het 860-870 MHz bandje. Dat zal ook weer overgenomen worden door kapitaalkrachtige entiteiten. Of een stille dood sterven. Wat waarschijnlijker lijkt.

Zo krijg je toch de indruk dat rijken steeds rijker worden van het voorwerk wat gewone particulieren hebben gedaan. Ook wat dat betreft niks nieuws.

Dat LoRa bandje: ik doe aan amateur/piraten zenden. Ook o.a. op de 35 cm band: 870-875 MHz. Dat maakt dat het lager gelegen bandje in beeld is en je ziet het gigantisch druk worden. Ook met apparatuur die buiten de legale band zendt. En ook nog met teveel vermogen. Zo maakt dat Helium gebeuren ook weer alles kapot. Het wordt vaak een succes door het inherent inhalige karakter van de mens. Dat is wat betreft ons bandje wel heel jammer.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bart2002 op 02-11-2021 19:47:29 ]
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:50:04 #272
157922 fathank
pi_202003645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Mij hoor je daar niet over klagen. Jij legt nu uit waarom het Pareto-principe ook voor Bitcoin (en voor andere Crypto) opgaat. Wat dat betreft is het ook maar business as usual. Dus de aparte status die veel fanboys claimen is niet terecht. Het is misschien democratisch begonnen maar uiteindelijk trekt de elite ook dit naar zichzelf toe.

Ik werd terecht gewezen over het Tweaker-achtige karakter van jongens op een zolderkamer die dit doen. Dat was dus inderdaad vroeger. Als welwillende particulier maak je dus geen kans meer. Dat zegt genoeg toch?

Je ziet nu precies weer hetzelfde riedeltje met particulieren die een Helium-miner aanschaffen en een antenne. Want als gimmick werkt dat via LoRa ofwel het 860-870 MHz bandje. Dat zal ook weer overgenomen worden door kapitaalkrachtige entiteiten. Of een stille dood sterven. Wat waarschijnlijker lijkt.

Zo krijg je toch de indruk dat rijken steeds rijker worden van het voorwerk wat gewone particulieren hebben gedaan. Ook wat dat betreft niks nieuws.

Dat LoRa bandje: ik doe aan amateur/piraten zenden. Ook o.a. op de 35 cm band: 870-875 MHz. Dat maakt dat het lager gelegen bandje in beeld is en je ziet het gigantisch druk worden. Ook met apparatuur die buiten de legale band zendt. En ook nog met teveel vermogen. Zo maakt dat Helium gebeuren ook weer alles kapot. Het wordt vaak een succes door het inherent inhalige karakter van de mens. Dat is wat betreft ons bandje wel heel jammer.
Minen is financieel niet aantrekkelijk voor particulieren.

Bitcoin kopen als asset in een gediversifieerd portfolio wel.
pi_202003704
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:50 schreef fathank het volgende:
Minen is financieel niet aantrekkelijk voor particulieren.

Bitcoin kopen als asset in een gediversifieerd portfolio wel.
Als een speculatief middel. Dat valt niet te ontkennen toch? Dan zijn we waar we wezen willen. :)

Toch wordt die zienswijze te vuur en te zwaard bestreden. Waarom is dat toch? :D Bovendien een speculatief middel wat gigantisch veel energie verspilt. Wat ook mijn strekking was. De aap komt wel uit de mouw zo. Allerlei zogenaamd edele motieven worden geponeerd terwijl het is wat het is en waar het voor gebruikt wordt: speculatie zonder daar zelf werk voor te verrichten. Duidelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 02-11-2021 20:30:48 ]
pi_202003990
Kijk: als men daar gewoon eerlijk in is. Dat zou mooi zijn. De aantrekkingskracht van dat het zomaar 1000% kan stijgen in een maand zal best onweerstaanbaar zijn voor sommigen. Dat is een menselijk trekje. Maar verzin er dan geen diverse edele motieven en smoezen omheen waarom het mooi is.

Persoonlijk zie ik niets in dat rijk worden zonder dat daar tastbare arbeid tegenover staat. En het stroomgebruik is een probleem vind ik puur als "gestolde energie" om random mensen rijker te maken en andere armer. Dat kan ook zonder al dat nutteloze verbruik van energie. Tenslotte is jouw winst het verlies van een ander.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 02-11-2021 20:29:29 ]
  dinsdag 2 november 2021 @ 20:32:56 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202004851
quote:

Dat is inderdaad een stuk beter dan het alternatief inderdaad. Want dat zou betekenen dat een virusje als COVID ons land volledig aan de grond kan doen raken omdat de overheid geen instrument meer heeft om zaken overeind te houden.

De vraag blijft altijd onbeantwoord hoe men dan precies een dergelijke crisis wil aanpakken. Blijkbaar niet en moet de hele economie als een dominobouwerk in elkaar storten omdat men de waarde van gespaarde centen zo heilig vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')