abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201998834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe verkeerd dat is hangt een beetje af hoe vaak die chain naar iedere gebruiker steeds moet worden getransporteerd. Als dat gaat leiden tot een dataload die iedere dag exponentieel groei dan is het niet future-proof omdat het tegen de grenzen van je beschikbare hardware aan gaat lopen.
Maar dat hoeft dus niet elke gebruiker te doen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201998856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe verkeerd dat is hangt een beetje af hoe vaak die chain naar iedere gebruiker steeds moet worden getransporteerd. Als dat gaat leiden tot een dataload die iedere dag exponentieel groeit dan is het niet future-proof omdat het tegen de grenzen van je beschikbare hardware aan gaat lopen.
Dat hoeft ook niet. Als data geverifieerd is en wordt toegevoegd aan de blockchain, wordt het gehashed. Daarmee kan je dan eenvoudig verifieren of de data authentiek is, zonder dat je de hele blockchain hoeft te downloaden.

pi_201998901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, en als methode om contracten te versturen ken ik het ook en vind ik het best een mogelijke toekomstige optie. Maar dat maakt het nog niet een goed idee als valuta. Als een bank belegt in een bedrijf die bezig is de bitcoin of andere crypto te perfectioneren tot een goede methode om er zoiets mee te doen, zieik dat ook niet echt als een probleem. Het probleem is dat je dan de wat mij betreft zeer negatieve valutakant er bij hebt (wellicht kun je dus beter iets vergelijkbaars vanaf 0 starten).
Waarom negatieve valutakant? Elke argument wat je daarvoor hebt aangedragen op de eerste pagina heb prima kunnen verweren waarna je niet meer reageerde. Met iets nieuws opstarten krijg je niet dezelfde decentrale voorwaarden die Bitcoin nu heeft. De verdwijning van Satoshi was het beste wat Bitcoin kon overkomen na de eerlijke start van Bitcoin. (Oktober whitepaper en publieke aankondiging in januari kon iedereen tegelijk starten)
pi_201999248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef dimmak het volgende:

[..]
Waarom negatieve valutakant? Elke argument wat je daarvoor hebt aangedragen op de eerste pagina heb prima kunnen verweren waarna je niet meer reageerde. Met iets nieuws opstarten krijg je niet dezelfde decentrale voorwaarden die Bitcoin nu heeft. De verdwijning van Satoshi was het beste wat Bitcoin kon overkomen na de eerlijke start van Bitcoin. (Oktober whitepaper en publieke aankondiging in januari kon iedereen tegelijk starten)
Omdat ik een valuta die niet wordt gecontroleerd door overheid en AFM gewoon zeer negatief vind. Bij valuta hoort wat mij betreft gewoon controle door de overheid. Al is het maar omdat ik graag een flink wat steviger belasting op vermogen zie (belasting zou voor een veel groter deel van arbeid naar vermogen en consumptie moeten). En ook omdat bitcoin, hoeveel je ook kunt roepen van niet, gewoon zeer opvallend vaak op duikt in witwaszaken. En met name andere crypto ook in de financiering van terrorisme.
Als bitcoin een betaalmiddel moet zijn, moet het wat mij betreft onder controle van de overheden, de AFM (en hun gelijken in het buitenland) en de centrale banken. En dan is het niet meer geschikt voor wat anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201999316
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat ik een valuta die niet wordt gecontroleerd door overheid en AFM gewoon zeer negatief vind. Bij valuta hoort wat mij betreft gewoon controle door de overheid. Al is het maar omdat ik graag een flink wat steviger belasting op vermogen zie (belasting zou voor een veel groter deel van arbeid naar vermogen en consumptie moeten). En ook omdat bitcoin, hoeveel je ook kunt roepen van niet, gewoon zeer opvallend vaak op duikt in witwaszaken. En met name andere crypto ook in de financiering van terrorisme.
Als bitcoin een betaalmiddel moet zijn, moet het wat mij betreft onder controle van de overheden, de AFM (en hun gelijken in het buitenland) en de centrale banken. En dan is het niet meer geschikt voor wat anders.
De DNB heeft het toezicht naar zich toegetrokken en dat is een drama gebleken. Zowel de AFM als de Bitcoin industrie zouden willen dat de AFM het toezicht zelf had gedaan. Dus toezicht is er. Belastingen kunnen ook op een andere manier geļnt worden en wat dat betreft is ons hele belastingsysteem wel aan een hervorming toe.

Wil je het compleet onder controle van overheid heb je geen Bitcoin nodig, maar komen de CBDC's om de hoek kijken. Tja, als je dat als positief iets ziet dan liggen we inderdaad mijlenver uit elkaar. De CBDC projecten die al lopen zijn mislukt of zijn een ramp voor de gebruikers (China met sociale creditsysteem).
pi_201999356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:37 schreef dimmak het volgende:

[..]
De DNB heeft het toezicht naar zich toegetrokken en dat is een drama gebleken. Zowel de AFM als de Bitcoin industrie zouden willen dat de AFM het toezicht zelf had gedaan. Dus toezicht is er.

Wil je het compleet onder controle van overheid heb je geen Bitcoin nodig, maar komen de CBDC's om de hoek kijken. Tja, als je dat als positief iets ziet dan liggen we inderdaad mijlenver uit elkaar.
Ja, ik denk ook dat we mijlenver uit elkaar liggen. De kern is waarschijnlijk dat mensen die voor bitcoin zijn grotendeel libertarisch zijn of in elk geval voor een zo klein mogelijke overheid omdat ze de overheid wantrouwen of omdat ze belasting een soort diefstal (in dit topic viel het woord afpersing) vinden. Ik vind belasting juist een groot goed, zeker ook belasting op vermogen. En ik heb van nature een groter vertrouwen in de overheid dan in marktpartijen.

Ik ben natuurlijk tegen een sociaal kredietsysteem, zoals iedereen in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201999366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik denk ook dat we mijlenver uit elkaar liggen. De kern is waarschijnlijk dat mensen die voor bitcoin zijn grotendeel libertarisch zijn of in elk geval voor een zo klein mogelijke overheid omdat ze de overheid wantrouwen of omdat ze belasting een soort diefstal (in dit topic viel het woord afpersing) vinden. Ik vind belasting juist een groot goed, zeker ook belasting op vermogen. En ik heb van nature een groter vertrouwen in de overheid dan in marktpartijen.

Ik ben natuurlijk tegen een sociaal kredietsysteem, zoals iedereen in Nederland.
Belasting vind ik an sich ook niet verkeerd, je moet Bitcoin dan ook gewoon aangeven in Box 3, wat heel Nederland trouw doet omdat ze vroeg of laat de sjaak zijn en de belastingdienst onverbiddelijk is. De geldontwaarding is wat mij betreft wel een groot probleem.

Het probleem is dat als het kan om een CBDC te misbruiken op een bepaald moment het ook gaat gebeuren bij bijv. een crisis of pandemie.
  dinsdag 2 november 2021 @ 15:56:03 #233
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201999588
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Monetair beleid van een valuta-unie heeft weinig te maken met lokale belastingen..

Mijn crypto zit gewoon keurig in box 3. Als de fiscus belt heb ik een complete traden historie voor ze en al mijn wallet adressen inlc transacties.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202000523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit topic doet me meer denken aan Multi level marketing vertegenwoordigers. Iedereen die niks ziet in dat model is dom. een ouderwetse boomer en snapt niet dat <insert holle containerbegrippen> allemaal stom en slecht zijn.
Tjah, echte argumenten komen er anders niet... Het is niet anders dan:

Het wordt gebruikt door criminielen en daarom moet het verboden worden.
Belasting ontduiking
Multi level marketing
Het is een tulpenmania
Energiemisbruiker

De gemiddelde boomer doet zulke niet onderbouwde uitspraken. Vandaar dat daar vaak mee gegooid wordt.
pi_202000608
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit topic doet me meer denken aan Multi level marketing vertegenwoordigers. Iedereen die niks ziet in dat model is dom. een ouderwetse boomer en snapt niet dat <insert holle containerbegrippen> allemaal stom en slecht zijn.
Maar het klopt toch gewoon dat jij het concept van digitale schaarste niet begrijpt terwijl dit voor jongeren iets heel vanzelfsprekends is. Dat is voor die groep al jaren gemeengoed dankzij online gaming.
pi_202000697
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef Hanca het volgende:
En daar begin je wel een beetje het probleem in te zien. Je wilt wel een overheid maar niet één die naar macht streeft. En dat lukt bij overheden dus niet.

Bron ? Historie - sla eens een boek open zou ik zeggen.

De staat en religie scheiden was een erg goede uitkomst voor de vrije burger. Het geld en de staat scheiden gaat nog een 100x zo'n groot effect hebben.
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:14:38 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202000739
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:02 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Maar het klopt toch gewoon dat jij het concept van digitale schaarste niet begrijpt terwijl dit voor jongeren iets heel vanzelfsprekends is. Dat is voor die groep al jaren gemeengoed dankzij online gaming.
Uiteraard begrijp ik dat wel. Maar dat is juist de reden dat ik er hlemaal niets in zie als betaalmiddel.
pi_202000835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:10 schreef Piva het volgende:

[..]
En daar begin je wel een beetje het probleem in te zien. Je wilt wel een overheid maar niet één die naar macht streeft. En dat lukt bij overheden dus niet.

Bron ? Historie - sla eens een boek open zou ik zeggen.

De staat en religie scheiden was een erg goede uitkomst voor de vrije burger. Het geld en de staat scheiden gaat nog een 100x zo'n groot effect hebben.
Ik wil wel een overheid met macht. Juist wel. Gecontroleerd door de volksvertegenwoordiging. Zoals in Nederland prima geregeld is.

En dus wel 1 die zijn burgers laat leven. En dat lukt prima. Bron? Sla eens een boek open. En kijk eens om je heen in Nederland.
pi_202000951
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wil wel een overheid met macht. Juist wel. Gecontroleerd door de volksvertegenwoordiging. Zoals in Nederland prima geregeld is.

En dus wel 1 die zijn burgers laat leven. En dat lukt prima. Bron? Sla eens een boek open. En kijk eens om je heen in Nederland.
Je begrijpt toch wel dat de wereld groter is dan je eigen dorp he?
pi_202000994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard begrijp ik dat wel. Maar dat is juist de reden dat ik er hlemaal niets in zie als betaalmiddel.
Maja dat zijn twee verschillende use-cases.

Als betaalmiddel zijn er ook aantoonbare voordelen. Bijvoorbeeld de reden dat men Bitcoin in El Salvador een wettig betaalmiddel heeft gemaakt is omdat er een relatief groot deel van het BNP verloren gaat aan transactiekosten van en naar het buitenland en omdat 70% van de inwoners geen bankrekening heeft.
pi_202001014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:37 schreef Piva het volgende:

[..]
Je begrijpt toch wel dat de wereld groter is dan je eigen dorp he?
Ja, dat begrijp ik heel goed. En ik zie door de hele wereld goed functionerende overheden. Ja, niet overal. Maar wel in alle werelddelen, landen als Uruguay en Botswana zijn prima voorbeelden van perfect werkende overheden die prima macht kunnen hebben. Sterker: het is zeer goed voor een land als zo'n overheid macht heeft, genoeg macht om in te grijpen waar nodig.
pi_202001047
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Maja dat zijn twee verschillende use-cases.

Als betaalmiddel zijn er ook aantoonbare voordelen. Bijvoorbeeld de reden dat men Bitcoin in El Salvador een wettig betaalmiddel heeft gemaakt is omdat er een relatief groot deel van het BNP verloren gaat aan transactiekosten van en naar het buitenland en omdat 70% van de inwoners geen bankrekening heeft.
Dan moet je die problemen aanpakken, vooral dat laatste is prima te doen als men blijkbaar wel geld heeft om bitcoin te kopen.
pi_202001101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet je die problemen aanpakken, vooral dat laatste is prima te doen als men blijkbaar wel geld heeft om bitcoin te kopen.
Dat probleem is niet op te lossen omdat je altijd met tussenpartijen te maken hebt die hoge kosten rekenen voor internationale transacties. Bitcoin verwijdert die tussenpersoon.
pi_202001130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik heel goed. En ik zie door de hele wereld goed functionerende overheden. Ja, niet overal. Maar wel in alle werelddelen, landen als Uruguay en Botswana zijn prima voorbeelden van perfect werkende overheden die prima macht kunnen hebben. Sterker: het is zeer goed voor een land als zo'n overheid macht heeft, genoeg macht om in te grijpen waar nodig.
:') :')
pi_202001213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:51 schreef Piva het volgende:

[..]
:') :')
Kun je ook inhoudelijk reageren, of ben je zo'n inhoudsloze libertariėr die alleen 'overheid is slecht' en 'belasting is diefstal' en 'verplicht belasting betalen is afpersing' kan roepen?
Zo ja, dan weet ik dat, dan zijn we uitgepraat.
pi_202001241
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dat probleem is niet op te lossen omdat je altijd met tussenpartijen te maken hebt die hoge kosten rekenen voor internationale transacties. Bitcoin verwijdert die tussenpersoon.
Iedereen een bankrekening is gewoon voor te zorgen, desnoods open je een staatsbank, zoals de ING ook begon. De ING was ook gewoon een spaarbank onder de vleugels van de overheid. En zo'n bank kan dan ook gewoon de wisselkoers regelen, zoiets is ook gewoon wettelijk vast te leggen met een maximumtarief voor tussenpersonen.
Ik snap dat dat lastig is met een slechter functionerende overheid. Maar dan is dat dus het probleem. Dan moet de overheid beter functioneren en dan dus meer macht en niet minder macht krijgen.
pi_202001249
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren, of ben je zo'n inhoudsloze libertariėr die alleen 'overheid is slecht' en 'belasting is diefstal' en 'verplicht belasting betalen is afpersing' kan roepen?
Zo ja, dan weet ik dat, dan zijn we uitgepraat.
Leuk en aardig dat jij je vertrouwen wel in overheden en banken wilt steken qua bewaring van en controle over onze monetaire systemen.

Anderen hebben dat vertrouwen minder. Daar valt prima over te discussiėren.

Maar het zou je sieren als je mensen die dat niet doen niet meteen wegzet als "inhoudsloze libertariėr die alleen 'overheid is slecht' en 'belasting is diefstal' en 'verplicht belasting betalen is afpersing' kan roepen".

Meerdere voorstanders van bitcoin hebben al aangegeven dat ze die gewoon netjes in box 3 opgeven. En toch blijf je daarover doordrammen. Begint een beetje een smerige frame te worden. Niemand hier zegt tegen belastingen te zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202001278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Meerdere voorstanders van bitcoin hebben al aangegeven dat ze die gewoon netjes in box 3 opgeven. En toch blijf je daarover doordrammen. Begint een beetje een smerige frame te worden.
Hoe moet ik die twee emoticons en de eerdere opmerking in dit topic dat belasting afpersing is anders interpreteren? En we hebben enige ervaring hier met libertarische topics, wat ik zeg zijn vrij letterlijke citaten daar uit.

En ik stelde het vraag, hij kan ook terug komen met een echt antwoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 02-11-2021 18:12:54 ]
  dinsdag 2 november 2021 @ 18:11:13 #249
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202001320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen een bankrekening is gewoon voor te zorgen, desnoods open je een staatsbank, zoals de ING ook begon. De ING was ook gewoon een spaarbank onder de vleugels van de overheid. En zo'n bank kan dan ook gewoon de wisselkoers regelen, zoiets is ook gewoon wettelijk vast te leggen met een maximumtarief voor tussenpersonen.
Ik snap dat dat lastig is met een slechter functionerende overheid. Maar dan is dat dus het probleem. Dan moet de overheid beter functioneren en dan dus meer macht en niet minder macht krijgen.
Waarom denk je dat die mensen geen bankrekening hebben?

Omdat meermaals gebleken is dat bedenkelijke regimes en staatsbanken niet te vertrouwen zijn.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202001339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe moet ik die twee emoticons en de eerdere opmerking in dit topic dat belasting afpersing is anders interpreteren?
Quote me die post even, wil je? Je maakt het me verdomde lastig om met ctrl+f op 'belasting' te zoeken.

quote:
En ik stelde het vraag, hij kan ook terug komen met een echt antwoord.
Een vraag die je nu al 250 reacties bij mensen door de strot aan het rammen bent, hoe vaak men ook ontkennend antwoordt.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')