abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201995907
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef dimmak het volgende:
Ik sta er echt van te kijken hoeveel onzin argumenten aangedragen worden als waarheid. Vervolgens worden de antwoorden genegeerd en gaan de critici verder met het volgende onzin argument. Als je er geen verstand van hebt zou ik iets minder vocaal zijn en mij eerst wat inlezen of sta open voor de antwoorden. Kom daarna aan met goede argumenten. Want er zijn genoeg punten aan Bitcoin om kritiek op te hebben. Maar door het geen eerlijke kans te geven schieten we niet veel op in deze discussie.
Het hoofdkritiekpunt blijft gewoon de reden waarom het is opgericht: het onttrekt zich volledig aan het toezicht van de overheid en de AFM e.d. Dat is gewoon al iets wat je niet zou moeten willen. En ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom je dat wel zou willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:06:48 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201995908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:06 schreef Piva het volgende:

[..]
Lekker kortzichtig wel Henk.
We spreken elkaar over 10 jaar wel, Sjon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_201995926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het hoofdkritiekpunt blijft gewoon de reden waarom het is opgericht: het onttrekt zich volledig aan het toezicht van de overheid en de AFM e.d. Dat is gewoon al iets wat je niet zou moeten willen. En ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom je dat wel zou willen.
Omdat de overheid de macht van de geldpers overduidelijk niet aankan. Daarnaast worden er personen, partijen en zelfs hele landen uitgesloten van het geldsysteem. Op de eerste pagina heb ik genoeg argumenten hierover gegeven.

Het mooie is, je hoeft er niet aan mee te doen. Misschien mislukt Bitcoin zelf wel en dan gebruikt het geen stroom meer of zit er geen geld meer in. Maar de markt gaat dat bepalen en niet de overheid of andere partijen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201995965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef dimmak het volgende:

[..]
Omdat de overheid de macht van de geldpers overduidelijk niet aankan. Daarnaast worden er personen, partijen en zelfs hele landen uitgesloten van het geldsysteem. Op de eerste pagina heb ik genoeg argumenten hierover gegeven.

Het mooie is, je hoeft er niet aan mee te doen. Misschien mislukt Bitcoin zelf wel en dan gebruikt het geen stroom meer of zit er geen geld meer in. Maar de markt gaat dat bepalen en niet de overheid of andere partijen.
Sorry, ik vertrouw de overheid ontelbaar veel meer dan de markt in dit geval. Niet voor niets noemde ik het libertarisme (waar de bitcoin op gestoeld is) het allerslechtste systeem om een samenleving in te richten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201995992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sorry, ik vertrouw de overheid ontelbaar veel meer dan de markt in dit geval. Niet voor niets noemde ik het libertarisme (waar de bitcoin op gestoeld is) het allerslechtste systeem om een samenleving in te richten.
Dat mag jij vinden. Ik vertrouw de markt wel in deze zin. De markt heeft ook ooit beslist dat er betaald moest worden met goud. Elke keer als een overheid dat ondermijnde in de gehele historie ging het fout, zoals vanaf 1971 bijvoorbeeld, het einde van Bretton Woods.
pi_201995999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je na 12 jaar de reden hiervan nog niet bergijpt, denk ik niet dat je het ooit zult begrijpen.

Wel raad ik je aan wat meer Rothbard en mises.org te gaan lezen!

https://www.amazon.nl/Wha(...)-Money/dp/1607967766

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 11:17:12 ]
pi_201996016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:16 schreef Piva het volgende:

[..]
Als je na 12 jaar de reden hiervan nog niet bergijpt, denk ik niet dat je het ooit zult begrijpen.

Zoals gezegd: 2 libertariërs. Ik ken hun denkbeelden. Ik vind ze verschrikkelijk.

Echt, ik zie nog veel liever een dictatuur dan een libertarische samenleving.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:44 #183
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_201996037
alsof iemand anders dan boomers penioen krijgt... ik koop juist bitcoin en weiger mee te doen met de ponzi pensioenstelsels waar ik niks van terug zie
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_201996060
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef BlauweHoofd het volgende:
alsof iemand anders dan boomers penioen krijgt... ik koop juist bitcoin en weiger mee te doen met de ponzi pensioenstelsels waar ik niks van terug zie
Met de hervormimg van het pensioenstelsel is de kans vrij zeker dat iedereen die in legt gewoon een pensioen krijgt. Die hervorming was wel hard nodig.
pi_201996091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals gezegd: 2 libertariërs. Ik ken hun denkbeelden. Ik vind ze verschrikkelijk.
Ok. Wat is er goed aan een systeem van centrale bankiers en overheden die hun onderdanen uitpersen?

Er is nog nooit zoveel energie (levens uren) van de mensheid gestolen dan onder het huidige systeem.

Dus zowel etisch, als ook in je footprint straatje zou dit prima moeten passen als je echt realistisch was geweest met de punten die je aanbrengt.

https://breedlove22.mediu(...)f-money-255ecc93404f

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 11:25:01 ]
pi_201996108
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met de hervormimg van het pensioenstelsel is de kans vrij zeker dat iedereen die in legt gewoon een pensioen krijgt. Die hervorming was wel hard nodig.
Het ene luchtkasteel met een verbeterde luchtkasteel vervangen is wel een prachtig plan inderdaad!
pi_201996181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:22 schreef Piva het volgende:

[..]
Ok. Wat is er goed aan een systeem van centrale bankiers en overheden die hun onderdanen uitpersen?
Ze persen niet uit, ze herverdelen. En dat is een geweldig systeem. Zorgen voor armen. Als je het hebt over 'nog nooit', nou nog nooit is de armste laag van de bevolking in Nederland zo welvarend geweest. Dat is een essentieel iets.

Dat jij belasting die gebruikt wordt voor het sociale stelsel, voor onderwijs, voor zorg, voor veiligheid al ziet als uitpersen zegt voldoende.

De verschrikkelijke libertarische "het recht van de sterkste/rijkste" gedachten zijn enorm ondermijnend voor alles wat er in dit land is opgebouwd. En dat geldt ook voor het belastingontwijken via bitcoin.
pi_201996205
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze persen niet uit, ze herverdelen. En dat is een geweldig systeem. Zorgen voor armen. Als je het hebt over 'nog nooit', nou nog nooit is de armste laag van de bevolking in Nederland zo welvarend geweest. Dat is een essentieel iets.

Dat jij belasting die gebruikt wordt voor het sociale stelsel, voor onderwijs, voor zorg, voor veiligheid al ziet als uitpersen zegt voldoende.

De verschrikkelijke libertarische "het recht van de sterkste/rijkste" gedachten zijn enorm ondermijnend voor alles wat er in dit land is opgebouwd. Inclusief het belastingontwijken via bitcoin.
Waar heb je deze linkse onzin opgedaan? Door een overheid gefinancieerde instelling?

We hebben het allemaal goed in Nederland vanwege technologische ontwikkelingen en niet vanwege de inflatie herverdeling...
pi_201996219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:31 schreef Piva het volgende:

[..]
Waar heb je deze linkse onzin opgedaan? Door een overheid gefinancieerde instelling?

We hebben het allemaal goed in Nederland vanwege technologische ontwikkelingen en niet vanwege de inflatie herverdeling...
Ja, het sociale stelsel bestaat niet? Die heeft er niet voor gezorgd dat velen uit de ellende zijn gekomen?

Als ik jou was zou ik maar eens wat Nederlandse geschiedenislessen gaan volgen...
pi_201996246
quote:

[..]

De verschrikkelijke libertarische "het recht van de sterkste/rijkste" gedachten zijn enorm ondermijnend voor alles wat er in dit land is opgebouwd. Inclusief het belastingontwijken via bitcoin.

Overigens wel lekker ironisch om te praten over onze welvaarden terwijl we één van de grootste belasting paradijzen op aarde zijn. Uiteraard is dat geen probleem zolang wij het maar goed hebben toch?
pi_201996284
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:35 schreef Piva het volgende:

[..]
Overigens wel lekker ironisch om te praten over onze welvaarden terwijl we één van de grootste belasting paradijzen op aarde zijn. Uiteraard is dat geen probleem zolang wij het maar goed hebben toch?
Natuurlijk is dat wel een probleem.

Het huidige kabinet heeft daar al wel redelijk wat aan gedaan: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingontwijking
Ik hoop dat het komende kabinet daar nog hele flinke stappen in kan zetten.
pi_201996364
quote:

[..]
De armsten van het land nog nooit zo welvarend? Noem je dit welvarend?

Het grootste bijeffect van de geldprinter is het cantillon effect. Het meeste geld raakt niet eens de reële economie.
pi_201996381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:16 schreef Piva het volgende:

Dat je fan bent van Rothbard zegt genoeg. De man die alles aan de vrije markt wilde overlaten, of het nu onderwijs of het zorgstelsel was. Sociale zekerheid moest al helemaal afgebroken worden. En belasting heffen was al helemaal het ultieme kwaad, dat stond voor Rothbard gelijk aan moderne slavernij.

In zo'n wereld past de Bitcoin perfect ja.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 11:48:31 ]
pi_201996399
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:46 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het armere deel van de bevolking heeft grotendeels gewoon allerlei luxegoederen en kan meestal zelfs op vakantie.

Ja, aan de alleronderste kant gaat er helaas nog te veel mis. Maar dat zou echt niet beter worden met een libertarisch systeem.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:49:36 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201996405
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef BlauweHoofd het volgende:
Nou ik hoop dat het nog iets waard is wanneer je oud bent. En of je de codes niet kwijtraakt.
pi_201996434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het armere deel van de bevolking heeft grotendeels gewoon allerlei luxegoederen en kan meestal zelfs op vakantie.

Ja, aan de alleronderste kant gaat er helaas nog te veel mis. Maar dat zou echt niet beter worden met een libertarisch systeem.
Bitcoin is niet libertarisch. Past wel goed bij het libertarisme, maar dat is een ander verhaal.

Veel mensen geloven dat de huidige wereld baat heeft bij een harde geld standaard, ongeacht je politieke voorkeur. Daar is Bitcoin het meest geschikt voor en is in elke ideologie wel toepasbaar. Behalve als je fan bent van geldontwaarding.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:52:03 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201996438
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:46 schreef dimmak het volgende:

[..]

Het grootste bijeffect van de geldprinter is het cantillon effect. Het meeste geld raakt niet eens de reële economie.
Tja vergeleken met hoe ze het 50 jaar geleden hadden zijn de armsten er zeker op vooruit geraakt.

Bovendien is het weer een "ja maar die en die"-argument. Het is geen enkele onderbouwing dat libertarisme minder armoede gaat oplevren.
pi_201996446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja vergeleken met hoe ze het 50 jaar geleden hadden zijn de armsten er zeker op vooruit geraakt.

Bovendien is het weer een "ja maar die en die"-argument. Het is geen enkele onderbouwing dat libertarisme minder armoede gaat oplevren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef dimmak het volgende:

[..]
Bitcoin is niet libertarisch. Past wel goed bij het libertarisme, maar dat is een ander verhaal.

Veel mensen geloven dat de huidige wereld baat heeft bij een harde geld standaard, ongeacht je politieke voorkeur. Daar is Bitcoin het meest geschikt voor en is in elke ideologie wel toepasbaar. Behalve als je fan bent van geldontwaarding.
pi_201996457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bitcoin is zeer libertarisch, bitcoin is opgericht om de overheid uit het geldsysteem te halen. En om te voorkomen dat men belasting moet betalen, het ergste kwaad volgens libertariërs. Als je bitcoin al niet meer libertarisch noemt, dan heb je geen idee wat het libertarisme in houdt.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:54:12 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201996463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]

Ja uiteindelijk komt het altijd weer bij een ding uit. Of er inflatie mag bestaan.

Dat roept bij sommige een soort blinde razernij op. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')