abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201995349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens zal vrachtverkeer op waterstof nooit kunnen concurreren tegen elektrische vrachtwagens, simpelweg om dat je 3x meer stroom nodig hebt voor hetzelfde aantal kilometers.

Maar dat is een andere discussie.
Een vrachtwagen op waterstof rijdt 800km zomder te tanken, een elektrische vrachtwagen op bergachtige weg staat meer stil dan hij rijdt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201995373
Bitcoin mining _O_ _O_

Neem eens een kijkje zou ik zeggen. Dan leer je ook direct nog wat waarom het opslaan van energie in de vorm van geld nou net zo belangrijk is voor de mensheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 10:22:41 ]
pi_201995374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is wat jij zegt, zonder bron.
Hier is je bron om het rendement van minen uit te rekenen:

13,5Terrahash/s miner met 3000Watt verbruik.

https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/btc

quote:
Eerder werd hier (ook al bronloos) gemeld dat restenergie werd gebruikt voor minen. Er werd zelfs iets gezegd over Canadese dammen, als ik het goed heb.
Minen gebeurt alleen op plekken waar de stroom $0,03 of minder per kWh kost.
SImpele reden: als de stroom duurder is, is er geen verdienmodel om te minen.
Stroom is alleen zo goedkoop op plaatsen waar een overschot is.
Als er meerdere kapers op de kust zijn, zoals waterstofproducenten of accuparken, dan stijgt de stroomprijs en is minen in dat gebied niet meer rendabel.

Simpele economie.

quote:
En wat jij beweert kan waar zijn. Het kan ook zijn dat op een plek waar ze minen (en waar er dus nu geen energie 'over' is), zonder die miners er waterstofproductie zou verschijnen. Kan net zo goed waar zijn.
Waterstofproducenten of accuparken hoeven maar 3,5 cent per kWh te bieden en ze duwen miners direct uit de markt.

En met de toenemende difficulty wordt dat omslagpunt steeds minder gunstig voor miners.
pi_201995379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een vrachtwagen op waterstof rijdt 800km zomder te tanken, een elektrische vrachtwagen op bergachtige weg staat meer stil dan hij rijdt.
Onzin.

Een bergachtige weg gaat zowel omhoog als omlaag, bij het afdalen sla je de rem-energie weer terug op in de accu.

Het is al aangetoond dat EV's in bergachtig gebied niet minder range hebben.

En ook elektrische bussen en vrachtwagens met 600 tot 800km range zijn prima mogelijk.
De nieuwe VDL Citea bus (~30 ton) is al met 600km range leverbaar.
Tesla Semi moet 800km range krijgen.
pi_201995397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin.

Een bergachtige weg gaat zowel omhoog als omlaag, bij het afdalen sla je de rem-energie weer terug op in de accu.

Het is al aangetoond dat EV's in bergachtig gebied niet minder range hebben.
Dan nog haalt een batterij lang die 800km niet bij een vrachtwagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201995401
Welke banken en pensioenfondsen verbieden dit?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201995410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi

https://www.ovmagazine.nl/nieuws/nieuwe-vdl-bus-kan-tot-600-km-rijden
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:23:15 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201995414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom zou je 800 km moeten kunnen rijden met een vrachtwagen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:21 #159
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201995436
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Om je ecologische footprint klein te houden zodat je ongeinformeerde huilie kan doen over het energieverbruik van bitcoin
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201995471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:22 schreef KroketBroodje het volgende:
Welke banken en pensioenfondsen verbieden dit?
Pensioenfondsen hoeven niks te verbieden, die kunnen zelf beslissen en volgens mij doet momenteel geen enkel pensioenfonds aan bitcoin of andere crypto.

Verder heeft in elk geval Rabobank de handel in crypto vanaf een zakelijke rekening verboden.
pi_201995482
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wel eens een programma gezien over vrachtwagens in de VS, Australië of Canada oid?
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:30:02 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201995514
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel eens een programma gezien over vrachtwagens in de VS, Australië of Canada oid?
Oh ik wist niet dat alle vracht ter wereld zo vervoert werd.

Je weet dat in Nederland een chauffeur maar een X aantal uur mag rijden en dan pauze moet nemen? Mooi moment om op te laden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201995523
quote:
Je geeft hier prachtige voorbeelden wat de overheid kan doen tegen banken, wanneer ze onvoldoende tegen witwassen optreden. Werkelijk gigantische boetes, wat weer leidt tot het aannemen van duizenden mensen door banken om meer te controleren op witwassen.

Waarom kan de overheid hier tegen optreden? Omdat ze controle heeft op het financiële systeem. Als ABN Amro of HSBC niet meewerken zijn ze simpelweg de lul. Bij een decentraal netwerk is die controle er per definitie niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 10:33:15 ]
pi_201995572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef Hanca het volgende:
Verder heeft in elk geval Rabobank de handel in crypto vanaf een zakelijke rekening verboden.
Dat doet me erg denken aan deze imagine!:

Om de vooruitgang van de automobiel tegen te werken moest er een vlagman voor de auto lopen...

Ironisch genoeg is het aantal doden per mile transported in NY in honderd jaar tijd gehalveerd in vergelijking met de paard.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 10:35:54 ]
pi_201995605
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja, we weten dat je fan bent van economische waardevermindering door fiat geld elk jaar minder waard te laten worden en de koopkracht achteruit te laten hollen. Crypto fixes this :)
Crypto fixed dat? Een uitspraak op Twitter doet de koers van Bitcoin met 20% dalen. Noem dat maar een fix.

Kijk, ik vond Bitcoin leuk toen het begon, ik heb in de begintijd ook zelf wat BC gemined en dat is, hilarisch genoeg, nu een fortuin waard maar het is en blijft een tulpenbollen hype zonder enige echte waarde naar mijn mening.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 10:38:22 ]
pi_201995617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:33 schreef Piva het volgende:

[..]
Dat doet me erg denken aan deze imagine!:
[ afbeelding ]
Dit topic doet me meer denken aan dat gedoe van Hoekstra laatst. Nu zijn er nog mensen die het gewoon vinden om je vermogen in bitcoin of andere crypto om te zetten, in een aantal jaar verwacht ik dat in elk geval de moraal zo is dat een fatsoenlijk persoon dat niet doet, zoals een fatsoenlijk persoon nu ook niet meer zijn geld weg sluist via een BV in een belastingparadijs.

Gaan er straks ministers komen die uit moeten leggen waarom ze anno 2020 in bitcoins handelden.
pi_201995661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit topic doet me meer denken aan dat gedoe van Hoekstra laatst. Nu zijn er nog mensen die het gewoon vinden om je vermogen in bitcoin of andere crypto om te zetten, in een aantal jaar verwacht ik dat in elk geval de moraal zo is dat een fatsoenlijk persoon dat niet doet, zoals een fatsoenlijk persoon nu ook niet meer zijn geld weg sluist via een BV in een belastingparadijs.

Gaan er straks ministers komen die uit moeten leggen waarom ze anno 2020 in bitcoins handelden.
De meest Totalitaire staat CCP krijgt het niet totaal verboden. Wat laat je denken dat het Nederland wel gaat lukken?

En zelfs als het wel lukt, dan nog zullen er altijd landen zijn die niet hiervoor kiezen. Je krijgt dus een enorme kennis en kapitaal drain. Wat je in NL al prima kan zien, het heeft al een aantal grote crypto bedrijven weggepest naar andere landen. Want over het algemeen zijn de bitcoin boys niet de stomste jongens van de klas..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 10:43:48 ]
pi_201995808
Het mooiste van alles is dat bitcoin geen fuck geeft om wat naysayers denken of doen.

Je zal over 20 jaar maar aan je kinderen en klein kinderen moeten uitleggen waarom je tegen deze fenomenale ontwikkeling was en het compleet gemist hebt.
pi_201995828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:41 schreef Piva het volgende:

[..]
De meest Totalitaire staat CCP krijgt het niet totaal verboden. Wat laat je denken dat het Nederland wel gaat lukken?

En zelfs als het wel lukt, dan nog zullen er altijd landen zijn die niet hiervoor kiezen. Je krijgt dus een enorme kennis en kapitaal drain. Wat je in NL al prima kan zien, het heeft al een aantal grote crypto bedrijven weggepest naar andere landen. Want over het algemeen zijn de bitcoin boys niet de stomste jongens van de klas..
Ik heb het dus niet over een verbod, maar over moreel onjuist. Op dit moment is belasting ontwijken via de Maagdeneilanden ook niet verboden, toch moest Hoekstra zich stevig verdedigen.

Ik verwacht ook geen totaalverbod, lijkt me onhaalbaar. Een verbod zoals de TS schrijft is natuurlijk wel haalbaar en kan ook gewoon gaan gebeuren. Komt het gewoon op de lijst met wapenhandel en kolencentrales, daar handelen de meeste of volgens mij zelfs alle pensioenfondsen niet meer in en ook banken zijn steeds meer teruggekomen van dergelijke investeringen. Dat juridisch afdwingbaar maken kan natuurlijk prima, de meerderheid van de Nederlanders wil nu al niet dat hun geld gebruikt wordt voor milieuvervuiling of wapenhandel.

En voor pensioenfondsen kan het nu pijnloos: nu zitten ze nog niet in crypto. Eigenlijk best een goed moment voor een verbod dus.
pi_201995848
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:57 schreef Hanca het volgende:
Een verbod zoals de TS schrijft is natuurlijk wel haalbaar en kan ook gewoon gaan gebeuren. Komt het gewoon op de lijst met wapenhandel en kolencentrales op komen, daar handelen de meeste of volgens mij zelfs alle pensioenfondsen niet meer in en ook banken zijn steeds meer teruggekomen van dergelijke investeringen. Dat juridisch afdwingbaar maken kan natuurlijk prima, de meerderheid van de Nederlanders wil nu al niet dat hun geld gebruikt wordt voor milieuvervuiling of wapenhandel.
Zoals eerder gezegt. Dit moet je als land echt niet willen.

We waren als één van de eerste waarbij we echt voor liepen zoals Bitcoin city Arhnem of Thuisbezorgd die bitcoin betalingen accepteerden. Nederland is groot in de bitcoin space, veel Nederlanders die het juist bitcoin wel willen gebruiken als ethisch wapen tegen de centrale bankiers.

Maar goed, ik ga mijn bitcoin wel lekker in El Salvador OID uitgeven, scheelt ook mooi weer een pak belastingen dan ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 11:02:33 ]
pi_201995855
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 23:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Bitcoin is uiteindelijk extreem oneerlijk juist. Op zich is een digitale valuta misschien wel de toekomst, maar het anonieme zal er toch af moeten. Nu is het een feestje voor criminelen en lieden die hun geld buiten bereik van de overheid willen stallen.
Stel dat bitcoin wel groot wordt, dan gaat iedereen zijn bezit en bankrekeningen direct naar bitcoins omzetten. De enige manier voor overheden om geld binnen te harken is dan belasten op werk ipv inkomen en dat is precies wat rijken (veel bezit, weinig inkomen op papier vaak) en armen aka loonslaven (veel werk, weinig bezit) onderscheidt. Er zal op zijn minst bij overheden bekend moeten worden wie bitcoins heeft en hoeveel zodat de taxatie bij burgers eerlijk verdeeld wordt en een loonslaaf als ik niet een nog groter deel van mijn inkomen naar de belastingdienst zie gaan omdat de overheid te weinig vermogensbelasting binnenharkt.

Ook als de huidige schimmigheid van bitcoins volledig wordt teniet gedaan zal het in principe nog steeds een stabiele valuta moeten zijn omdat overheden niet de zomaar de geldpers aan kunnen zetten.
Bitcoin is niet anoniem, maar pseudoniem. Bovendien zijn de on- en offramps streng gereguleerd. Criminelen hebben er niet zoveel aan eigenlijk. Tenzij ze in een ongereguleerd land zitten, maar dan kun je het met normaal geld ook wel.

Verder zijn er vele manieren om belastingen te innen. Dus daar kunnen genoeg oplossingen voor gevonden worden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201995872
Ik sta er echt van te kijken hoeveel onzin argumenten aangedragen worden als waarheid. Vervolgens worden de antwoorden genegeerd en gaan de critici verder met het volgende onzin argument. Als je er geen verstand van hebt zou ik iets minder vocaal zijn en mij eerst wat inlezen of sta open voor de antwoorden. Kom daarna aan met goede argumenten. Want er zijn genoeg punten aan Bitcoin om kritiek op te hebben. Maar door het geen eerlijke kans te geven schieten we niet veel op in deze discussie.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:05:14 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201995884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:54 schreef Piva het volgende:
Het mooiste van alles is dat bitcoin geen fuck geeft om wat naysayers denken of doen.

[ afbeelding ]

Je zal over 20 jaar maar aan je kinderen en klein kinderen moeten uitleggen waarom je tegen deze fenomenale ontwikkeling was en het compleet gemist hebt.
Je zal straks maar een van de vele bagholders zijn die zijn spaarcentje in dit zoveelste luchtkasteel heeft gestopt, ondanks alle waarschuwingen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_201995902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je zal straks maar een van de vele bagholders zijn die zijn spaarcentjes heeft gestopt in dit luchtkasteel.
Lekker kortzichtig wel Henk.

Overigens heb ik nog nooit een valide waarschuwing gezien dat niet onderuit gehaald is door sterke argumentatie. Mocht je dat ooit tegen komen, stuur het naar me toe!

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 11:08:16 ]
pi_201995905
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je zal straks maar een van de vele bagholders zijn die zijn spaarcentjes heeft gestopt in dit luchtkasteel.
Dat argument heb ik in 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en ook in 2021 al eens gehoord. Vermoedelijk de komende jaren ook nog wel.

Als het een luchtkasteel is, lost het "probleem" zich vanzelf toch op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')