Een vrachtwagen op waterstof rijdt 800km zomder te tanken, een elektrische vrachtwagen op bergachtige weg staat meer stil dan hij rijdt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens zal vrachtverkeer op waterstof nooit kunnen concurreren tegen elektrische vrachtwagens, simpelweg om dat je 3x meer stroom nodig hebt voor hetzelfde aantal kilometers.
Maar dat is een andere discussie.
Hier is je bron om het rendement van minen uit te rekenen:quote:
Minen gebeurt alleen op plekken waar de stroom $0,03 of minder per kWh kost.quote:Eerder werd hier (ook al bronloos) gemeld dat restenergie werd gebruikt voor minen. Er werd zelfs iets gezegd over Canadese dammen, als ik het goed heb.
Waterstofproducenten of accuparken hoeven maar 3,5 cent per kWh te bieden en ze duwen miners direct uit de markt.quote:En wat jij beweert kan waar zijn. Het kan ook zijn dat op een plek waar ze minen (en waar er dus nu geen energie 'over' is), zonder die miners er waterstofproductie zou verschijnen. Kan net zo goed waar zijn.
Onzin.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een vrachtwagen op waterstof rijdt 800km zomder te tanken, een elektrische vrachtwagen op bergachtige weg staat meer stil dan hij rijdt.
Dan nog haalt een batterij lang die 800km niet bij een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onzin.
Een bergachtige weg gaat zowel omhoog als omlaag, bij het afdalen sla je de rem-energie weer terug op in de accu.
Het is al aangetoond dat EV's in bergachtig gebied niet minder range hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semiquote:Op dinsdag 2 november 2021 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan nog haalt een batterij lang die 800km niet bij een vrachtwagen.
Waarom zou je 800 km moeten kunnen rijden met een vrachtwagen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan nog haalt een batterij lang die 800km niet bij een vrachtwagen.
Om je ecologische footprint klein te houden zodat je ongeinformeerde huilie kan doen over het energieverbruik van bitcoinquote:Op dinsdag 2 november 2021 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je 800 km moeten kunnen rijden met een vrachtwagen?
Pensioenfondsen hoeven niks te verbieden, die kunnen zelf beslissen en volgens mij doet momenteel geen enkel pensioenfonds aan bitcoin of andere crypto.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:22 schreef KroketBroodje het volgende:
Welke banken en pensioenfondsen verbieden dit?
Wel eens een programma gezien over vrachtwagens in de VS, Australië of Canada oid?quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je 800 km moeten kunnen rijden met een vrachtwagen?
Oh ik wist niet dat alle vracht ter wereld zo vervoert werd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel eens een programma gezien over vrachtwagens in de VS, Australië of Canada oid?
Je geeft hier prachtige voorbeelden wat de overheid kan doen tegen banken, wanneer ze onvoldoende tegen witwassen optreden. Werkelijk gigantische boetes, wat weer leidt tot het aannemen van duizenden mensen door banken om meer te controleren op witwassen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:14 schreef fathank het volgende:
https://www.fiod.nl/ing-b(...)voorkomen-witwassen/
https://nltimes.nl/2021/0(...)g-case-eu480-million
https://www.justice.gov/o(...)sanctions-violations
ja maar terroristen gebruiken bitcoin!!!! En PedofiElen op het DarKweBBB!!!
Dat doet me erg denken aan deze imagine!:quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef Hanca het volgende:
Verder heeft in elk geval Rabobank de handel in crypto vanaf een zakelijke rekening verboden.
Crypto fixed dat? Een uitspraak op Twitter doet de koers van Bitcoin met 20% dalen. Noem dat maar een fix.quote:Op maandag 1 november 2021 22:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, we weten dat je fan bent van economische waardevermindering door fiat geld elk jaar minder waard te laten worden en de koopkracht achteruit te laten hollen. Crypto fixes this
Dit topic doet me meer denken aan dat gedoe van Hoekstra laatst. Nu zijn er nog mensen die het gewoon vinden om je vermogen in bitcoin of andere crypto om te zetten, in een aantal jaar verwacht ik dat in elk geval de moraal zo is dat een fatsoenlijk persoon dat niet doet, zoals een fatsoenlijk persoon nu ook niet meer zijn geld weg sluist via een BV in een belastingparadijs.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:33 schreef Piva het volgende:
[..]
Dat doet me erg denken aan deze imagine!:
[ afbeelding ]
De meest Totalitaire staat CCP krijgt het niet totaal verboden. Wat laat je denken dat het Nederland wel gaat lukken?quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit topic doet me meer denken aan dat gedoe van Hoekstra laatst. Nu zijn er nog mensen die het gewoon vinden om je vermogen in bitcoin of andere crypto om te zetten, in een aantal jaar verwacht ik dat in elk geval de moraal zo is dat een fatsoenlijk persoon dat niet doet, zoals een fatsoenlijk persoon nu ook niet meer zijn geld weg sluist via een BV in een belastingparadijs.
Gaan er straks ministers komen die uit moeten leggen waarom ze anno 2020 in bitcoins handelden.
Ik heb het dus niet over een verbod, maar over moreel onjuist. Op dit moment is belasting ontwijken via de Maagdeneilanden ook niet verboden, toch moest Hoekstra zich stevig verdedigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:41 schreef Piva het volgende:
[..]
De meest Totalitaire staat CCP krijgt het niet totaal verboden. Wat laat je denken dat het Nederland wel gaat lukken?
En zelfs als het wel lukt, dan nog zullen er altijd landen zijn die niet hiervoor kiezen. Je krijgt dus een enorme kennis en kapitaal drain. Wat je in NL al prima kan zien, het heeft al een aantal grote crypto bedrijven weggepest naar andere landen. Want over het algemeen zijn de bitcoin boys niet de stomste jongens van de klas..
Zoals eerder gezegt. Dit moet je als land echt niet willen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:57 schreef Hanca het volgende:
Een verbod zoals de TS schrijft is natuurlijk wel haalbaar en kan ook gewoon gaan gebeuren. Komt het gewoon op de lijst met wapenhandel en kolencentrales op komen, daar handelen de meeste of volgens mij zelfs alle pensioenfondsen niet meer in en ook banken zijn steeds meer teruggekomen van dergelijke investeringen. Dat juridisch afdwingbaar maken kan natuurlijk prima, de meerderheid van de Nederlanders wil nu al niet dat hun geld gebruikt wordt voor milieuvervuiling of wapenhandel.
Bitcoin is niet anoniem, maar pseudoniem. Bovendien zijn de on- en offramps streng gereguleerd. Criminelen hebben er niet zoveel aan eigenlijk. Tenzij ze in een ongereguleerd land zitten, maar dan kun je het met normaal geld ook wel.quote:Op maandag 1 november 2021 23:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Bitcoin is uiteindelijk extreem oneerlijk juist. Op zich is een digitale valuta misschien wel de toekomst, maar het anonieme zal er toch af moeten. Nu is het een feestje voor criminelen en lieden die hun geld buiten bereik van de overheid willen stallen.
Stel dat bitcoin wel groot wordt, dan gaat iedereen zijn bezit en bankrekeningen direct naar bitcoins omzetten. De enige manier voor overheden om geld binnen te harken is dan belasten op werk ipv inkomen en dat is precies wat rijken (veel bezit, weinig inkomen op papier vaak) en armen aka loonslaven (veel werk, weinig bezit) onderscheidt. Er zal op zijn minst bij overheden bekend moeten worden wie bitcoins heeft en hoeveel zodat de taxatie bij burgers eerlijk verdeeld wordt en een loonslaaf als ik niet een nog groter deel van mijn inkomen naar de belastingdienst zie gaan omdat de overheid te weinig vermogensbelasting binnenharkt.
Ook als de huidige schimmigheid van bitcoins volledig wordt teniet gedaan zal het in principe nog steeds een stabiele valuta moeten zijn omdat overheden niet de zomaar de geldpers aan kunnen zetten.
Je zal straks maar een van de vele bagholders zijn die zijn spaarcentje in dit zoveelste luchtkasteel heeft gestopt, ondanks alle waarschuwingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:54 schreef Piva het volgende:
Het mooiste van alles is dat bitcoin geen fuck geeft om wat naysayers denken of doen.
[ afbeelding ]
Je zal over 20 jaar maar aan je kinderen en klein kinderen moeten uitleggen waarom je tegen deze fenomenale ontwikkeling was en het compleet gemist hebt.
Lekker kortzichtig wel Henk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zal straks maar een van de vele bagholders zijn die zijn spaarcentjes heeft gestopt in dit luchtkasteel.
Dat argument heb ik in 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en ook in 2021 al eens gehoord. Vermoedelijk de komende jaren ook nog wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zal straks maar een van de vele bagholders zijn die zijn spaarcentjes heeft gestopt in dit luchtkasteel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |