Sorry, maar dat verhaal van die advocaat is anekdotisch en niet onderbouwd met cijfers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is meer bron dan waar jij mee bent gekomen, de advocaat heeft namelijk gewoon alle witwasprocessen die er de laatste tijd zijn geweest bekeken.
Maar dat is zeker toeval, dat dat massaal om bitcoins gaat? We moeten nog steeds die uit de duim gezogen 1% geloven, omdat een user of Fok! dat gezegd heeft?
Maar laat maar verder, als jullie graag een crimineel systeem dat opgezet is om belasting te ontwijken en wordt gebruikt voor de financiering van terrorisme steunen, dan is dat blijkbaar zo.
Ik ben blij dat de pensioenfondsen en banken dat niet doen. En mocht mijn bank wel over gaan op crypto, ben ik daar gelijk weg. En aangezien de meeste mensen zo denken, omdat ze wel tegen witwassen, terrorisme en belastingontwijking zijn, zou het goed zijn als de overheid dat geld van die mensen beschermt. Zoals je niet wil dat je geld in wapenhandel wordt gestoken, zo wil je ook niet dat het in bitcoins wordt gestoken.
Ik heb dan ook al een heel aantal andere bronnen gegeven voor je van rechtszaken. Maar jij mag alle witwaszaken van de laatste paar jaar best langs lopen om te bewijzen dat het maar 1% is, hoor. Jij beweert dat die advocaat ongelijk heeft, jij mag dus met tegenbewijs komen. Zo werkt dat hier.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sorry, maar dat verhaal van die advocaat is anekdotisch en niet onderbouwd met cijfers.
Dan mag je zo graag daar iets groots in willen zien, hij substantieert het niet voor je.
Als het rechtszaken waren, was het witwassen met bitcoin blijkbaar niet zo succesvol.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb dan ook al een heel aamtal andere bronnen gegeven voor je van rechtszaken. Maar jij mag alle witwaszaken van de laatste paar jaar best langs lopen om te bewijzen dat het maar 1% is, hoor.
Klopt ja, is even bruikbaar. Maar als je geld wil overdragen naar je partner in Turkije zal je een geldezel met tassen geld op pad moeten sturen via Schiphol. Met alle risico's van dien dat het onderschept wordt of dat er iets anders mis gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, in bankbiljetten of goudstaven handelen kan ook gewoon anoniem.
Dan moet je die handel in vouchers verbieden, heeft niets met crypto te maken.
Grapjas, jij doet claims die je niet kan onderbouwen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb dan ook al een heel aantal andere bronnen gegeven voor je van rechtszaken. Maar jij mag alle witwaszaken van de laatste paar jaar best langs lopen om te bewijzen dat het maar 1% is, hoor. Jij beweert dat die advocaat ongelijk heeft, jij mag dus met tegenbewijs komen. Zo werkt dat hier.
Jij weet heel goed dat wat bij rechtszaken komt het topje van de ijsberg is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het rechtszaken waren, was het witwassen met bitcoin blijkbaar niet zo succesvol.
Op giraal geld is veel betere handhaving en controle mogelijk. Ik snap niet waarom dat zo hartstochtelijk ontkend wordt hier, want dat gebrek aan centrale overheidscontrole is juist een van de belangrijkste eigenschappen van crypto.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:57 schreef SuperNeger het volgende:
"Bitcoin wordt veel door criminelen gebruikt"
Oei wacht maar tot mensen erachter komen wat Euro's en Dollars zijn.
Nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg naar de herkomst van mijn briefje van 50quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Op giraal geld is veel betere handhaving en controle mogelijk. Ik snap niet waarom dat zo hartstochtelijk ontkend wordt hier, want dat gebrek aan centrale overheidscontrole is juist een van de belangrijkste eigenschappen van crypto.
Ik heb niets tegen Anguilla, Bahama’s, Bahrein, Barbados, Bermuda, Britse Maagdeneilanden, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Kaaimaneilanden, Panama, Turkmenistan, Turks- en Caicoseilanden, Vanuatu of de Verenigde Arabische Emiraten maar het zijn wel belastingparadijzen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij weet heel goed dat wat bij rechtszaken komt het topje van de ijsberg is.
Maar goed, jij verheerlijkt een systeem wat is opgericht om belasting te ontwijken,
Makkelijk scoren.quote:om vermogen buiten het zicht van de overheid te houden. Enig ethisch besef verwachten is dan natuurlijk lastig.
Is jouw briefje van 50 giraal geld?quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg naar de herkomst van mijn briefje van 50
@Hanca, graag wat bronnen. Ik ben namelijk heel benieuwd om iets nieuws te leren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:38 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik heb deze memo dat dit altijd de bedoeling was even gemist. Kun je even een bron geven?
Daarnaast, kun je een bron geven van hoe je rest gas (wat afgefakkeled wordt) omzet in waterstof?
Hier bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:49 schreef Piva het volgende:
[..]
@:hanca, graag wat bronnen. Ik ben namelijk heel benieuwd om iets nieuws te leren.
Of heb je toevallig claims gemaakt die je zelf niet kunt onderbouwen en uit je grote duim gezogen hebt?
Je vergeet Nederlandquote:Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Anguilla, Bahama’s, Bahrein, Barbados, Bermuda, Britse Maagdeneilanden, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Kaaimaneilanden, Panama, Turkmenistan, Turks- en Caicoseilanden, Vanuatu of de Verenigde Arabische Emiraten maar het zijn wel belastingparadijzen.
[..]
Makkelijk scoren.
Ik steun bitcoin als techniek omdat het geheel transparant is, zowel de code als de blockchain.
Het is bekend dat zo'n 1 tot 2% van alle bitcoin transacties crimineel zijn, dat is bij geld absoluut niet anders.
Bitcoin verbieden wegens dat soort mogelijkheden is het kind met het badwater weggooien.
Ik neem aan dat jij geen Euro's bezit? Weet je hoe vaak die door criminelen gebruikt worden? Je houdt dat systeem in stand zo.
Doe maar eens een verdachte banktransactie. Moet je kijken hoe snel je rekening wordt geblokkeerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg naar de herkomst van mijn briefje van 50
Nu zijn dat Nederlandse bronnen en wordt er in Nederland sowieso niet gemined.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld:
https://www.rvo.nl/subsid(...)n-met-hoog-rendement
https://www.bouw-duurzaam.nl/waterstofgas/
En ook hier wordt het genoemd:
https://vragen.wetenschap(...)-en-duurzaam-opslaan
Dit is echt absurd qua grootte.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:22 schreef fathank het volgende:
Echt heel slim om criminele activiteiten voor eeuwig immutable vast te leggen in een openbaar grootboek
Als je wit wil wassen kun je beter gewoon je lokale bankdirecteur bellen.
[..]
Ik volg inderdaad de Nederlandse politiek en wat er om heen hangt beter dan pakweg de Chinese, maar wat hier op gaat als ideaal volgens wetenschappers (restenergie gebruiken voor de productie van waterstof), is natuurlijk in principe ideaal over de hele wereld omdat overal waterstof nodig is voor industrie, vrachtverkeer en in de toekomst ook voor vliegtuigen en schepen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu zijn dat Nederlandse bronnen en wordt er in Nederland sowieso niet gemined.
Negeer de rest evenquote:Op dinsdag 2 november 2021 10:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik volg inderdaad de Nederlandse politiek en wat er om heen hangt beter dan pakweg de Chinese, maar wat hier op gaat als ideaal volgens wetenschappers (restenergie gebruiken voor de productie van waterstof), is natuurlijk in principe ideaal over de hele wereld omdat overal waterstof nodig is voor industrie, vrachtverkeer en in de toekomst ook voor vliegtuigen en schepen waarschijnlijk.
Aanvulling:quote:Maar het is simpel: op het moment dat stroom gebruikt wordt, wordt het duurder en is het te duur om te gebruiken om te minen. Minen zal een transitie naar waterstof of energy storage nooit in de weg staan.
Als je de hashrate vs difficulty uitrekent dan is eigenlijk alleen stroom van $0,03 of minder per kWh geschikt om te minen, anders haal je nooit de investering van de apparatuur eruit.
Op het moment dat miners en waterstofproducenten moeten gaan bieden op de stroomprijzen, dan vallen miners direct af. Voor waterstof is (ondanks het belachelijk lage rendement) $0,07 per kWh laag genoeg om nog te concurreren.
Vriend, door het gebruiken van je bankieren app hou je anders nog veel meer terrorisme en criminele activiteiten in stand.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is meer bron dan waar jij mee bent gekomen, de advocaat heeft namelijk gewoon alle witwasprocessen die er de laatste tijd zijn geweest bekeken.
Maar dat is zeker toeval, dat dat massaal om bitcoins gaat? We moeten nog steeds die uit de duim gezogen 1% geloven, omdat een user of Fok! dat gezegd heeft?
Maar laat maar verder, als jullie graag een crimineel systeem dat opgezet is om belasting te ontwijken en wordt gebruikt voor de financiering van terrorisme steunen, dan is dat blijkbaar zo.
Ik ben blij dat de pensioenfondsen en banken dat niet doen. En mocht mijn bank wel over gaan op crypto, ben ik daar gelijk weg. En aangezien de meeste mensen zo denken, omdat ze wel tegen witwassen, terrorisme en belastingontwijking zijn, zou het goed zijn als de overheid dat geld van die mensen beschermt. Zoals je niet wil dat je geld in wapenhandel wordt gestoken, zo wil je ook niet dat het in bitcoins wordt gestoken.
Zoals je zelf net klaagde over de kwaliteit van bronnen (waarbij je roept dat Zdnet geen goede bron zou zijn) is een anekdotisch verhaal van een advocaat natuurlijk pure bagger om op te voeren als argument.quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wordt dus net ontkracht door de bron die ik gaf, een advocaat die er onderzoek naar heeft gedaan. Maar ga vooral verder met je kop in het zand steken.
Dat is wat jij zegt, zonder bron. Eerder werd hier (ook al bronloos) gemeld dat restenergie werd gebruikt voor minen. Er werd zelfs iets gezegd over Canadese dammen, als ik het goed heb.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |