abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201994267
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is meer bron dan waar jij mee bent gekomen, de advocaat heeft namelijk gewoon alle witwasprocessen die er de laatste tijd zijn geweest bekeken.

Maar dat is zeker toeval, dat dat massaal om bitcoins gaat? We moeten nog steeds die uit de duim gezogen 1% geloven, omdat een user of Fok! dat gezegd heeft?

Maar laat maar verder, als jullie graag een crimineel systeem dat opgezet is om belasting te ontwijken en wordt gebruikt voor de financiering van terrorisme steunen, dan is dat blijkbaar zo.

Ik ben blij dat de pensioenfondsen en banken dat niet doen. En mocht mijn bank wel over gaan op crypto, ben ik daar gelijk weg. En aangezien de meeste mensen zo denken, omdat ze wel tegen witwassen, terrorisme en belastingontwijking zijn, zou het goed zijn als de overheid dat geld van die mensen beschermt. Zoals je niet wil dat je geld in wapenhandel wordt gestoken, zo wil je ook niet dat het in bitcoins wordt gestoken.
Sorry, maar dat verhaal van die advocaat is anekdotisch en niet onderbouwd met cijfers.

Dan mag je zo graag daar iets groots in willen zien, hij substantieert het niet voor je.

Ik zie jou vooral bitcoin aanvallen met argumenten die al honderden jaren voor geld gelden.

Verrassing: geld, in welke vorm dan ook, trekt criminelen aan.
Moeten we geld dan afschaffen? Natuurlijk niet, je moet de criminelen oppakken.
pi_201994285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sorry, maar dat verhaal van die advocaat is anekdotisch en niet onderbouwd met cijfers.

Dan mag je zo graag daar iets groots in willen zien, hij substantieert het niet voor je.
Ik heb dan ook al een heel aantal andere bronnen gegeven voor je van rechtszaken. Maar jij mag alle witwaszaken van de laatste paar jaar best langs lopen om te bewijzen dat het maar 1% is, hoor. Jij beweert dat die advocaat ongelijk heeft, jij mag dus met tegenbewijs komen. Zo werkt dat hier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201994292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb dan ook al een heel aamtal andere bronnen gegeven voor je van rechtszaken. Maar jij mag alle witwaszaken van de laatste paar jaar best langs lopen om te bewijzen dat het maar 1% is, hoor.
Als het rechtszaken waren, was het witwassen met bitcoin blijkbaar niet zo succesvol.
pi_201994300
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, in bankbiljetten of goudstaven handelen kan ook gewoon anoniem.

Dan moet je die handel in vouchers verbieden, heeft niets met crypto te maken.
Klopt ja, is even bruikbaar. Maar als je geld wil overdragen naar je partner in Turkije zal je een geldezel met tassen geld op pad moeten sturen via Schiphol. Met alle risico's van dien dat het onderschept wordt of dat er iets anders mis gaat.

Bij bitcoin is het een druk op de knop. Decentraal, zonder enige mogelijkheid voor handhavers om de transactie te stoppen of om tegoeden te bevriezen.

Zou jij dan kiezen voor de tassen met geld?
pi_201994302
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb dan ook al een heel aantal andere bronnen gegeven voor je van rechtszaken. Maar jij mag alle witwaszaken van de laatste paar jaar best langs lopen om te bewijzen dat het maar 1% is, hoor. Jij beweert dat die advocaat ongelijk heeft, jij mag dus met tegenbewijs komen. Zo werkt dat hier.
Grapjas, jij doet claims die je niet kan onderbouwen.

>99% van alle criminele transacties is in geld, Euro's, Dollars, Ponden, etc.
pi_201994307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het rechtszaken waren, was het witwassen met bitcoin blijkbaar niet zo succesvol.
Jij weet heel goed dat wat bij rechtszaken komt het topje van de ijsberg is.

Maar goed, jij verheerlijkt een systeem wat is opgericht om belasting te ontwijken, om vermogen buiten het zicht van de overheid te houden. Enig ethisch besef verwachten is dan natuurlijk lastig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:57:15 #132
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_201994324
"Bitcoin wordt veel door criminelen gebruikt"

Oei wacht maar tot mensen erachter komen wat Euro's en Dollars zijn. :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:57:50 #133
479315 SuperNeger
pi_201994330
Laten we alle snelle auto's en keukenmessen en sporttassen en mobiele telefoons ook maar verbieden.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_201994355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:57 schreef SuperNeger het volgende:
"Bitcoin wordt veel door criminelen gebruikt"

Oei wacht maar tot mensen erachter komen wat Euro's en Dollars zijn. :')
Op giraal geld is veel betere handhaving en controle mogelijk. Ik snap niet waarom dat zo hartstochtelijk ontkend wordt hier, want dat gebrek aan centrale overheidscontrole is juist een van de belangrijkste eigenschappen van crypto.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:00:02 #135
479315 SuperNeger
pi_201994360
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Op giraal geld is veel betere handhaving en controle mogelijk. Ik snap niet waarom dat zo hartstochtelijk ontkend wordt hier, want dat gebrek aan centrale overheidscontrole is juist een van de belangrijkste eigenschappen van crypto.
Nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg naar de herkomst van mijn briefje van 50
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_201994363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij weet heel goed dat wat bij rechtszaken komt het topje van de ijsberg is.

Maar goed, jij verheerlijkt een systeem wat is opgericht om belasting te ontwijken,
Ik heb niets tegen Anguilla, Bahama’s, Bahrein, Barbados, Bermuda, Britse Maagdeneilanden, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Kaaimaneilanden, Panama, Turkmenistan, Turks- en Caicoseilanden, Vanuatu of de Verenigde Arabische Emiraten maar het zijn wel belastingparadijzen.

quote:
om vermogen buiten het zicht van de overheid te houden. Enig ethisch besef verwachten is dan natuurlijk lastig.
Makkelijk scoren.
Ik steun bitcoin als techniek omdat het geheel transparant is, zowel de code als de blockchain.

Het is bekend dat zo'n 1 tot 2% van alle bitcoin transacties crimineel zijn, dat is bij geld absoluut niet anders.
Bitcoin verbieden wegens dat soort mogelijkheden is het kind met het badwater weggooien.

Ik neem aan dat jij geen Euro's bezit? Weet je hoe vaak die door criminelen gebruikt worden? Je houdt dat systeem in stand zo.
pi_201994385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Is jouw briefje van 50 giraal geld?
pi_201995026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:38 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik heb deze memo dat dit altijd de bedoeling was even gemist. Kun je even een bron geven?

Daarnaast, kun je een bron geven van hoe je rest gas (wat afgefakkeled wordt) omzet in waterstof?
@Hanca, graag wat bronnen. Ik ben namelijk heel benieuwd om iets nieuws te leren.

Of heb je toevallig claims gemaakt die je zelf niet kunt onderbouwen en uit je grote duim gezogen hebt?
pi_201995176
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:49 schreef Piva het volgende:

[..]
@:hanca, graag wat bronnen. Ik ben namelijk heel benieuwd om iets nieuws te leren.

Of heb je toevallig claims gemaakt die je zelf niet kunt onderbouwen en uit je grote duim gezogen hebt?
Hier bijvoorbeeld:
https://www.rvo.nl/subsid(...)n-met-hoog-rendement
https://www.bouw-duurzaam.nl/waterstofgas/

En ook hier wordt het genoemd:
https://vragen.wetenschap(...)-en-duurzaam-opslaan
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:05:07 #140
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201995192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb niets tegen Anguilla, Bahama’s, Bahrein, Barbados, Bermuda, Britse Maagdeneilanden, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Kaaimaneilanden, Panama, Turkmenistan, Turks- en Caicoseilanden, Vanuatu of de Verenigde Arabische Emiraten maar het zijn wel belastingparadijzen.
[..]
Makkelijk scoren.
Ik steun bitcoin als techniek omdat het geheel transparant is, zowel de code als de blockchain.

Het is bekend dat zo'n 1 tot 2% van alle bitcoin transacties crimineel zijn, dat is bij geld absoluut niet anders.
Bitcoin verbieden wegens dat soort mogelijkheden is het kind met het badwater weggooien.

Ik neem aan dat jij geen Euro's bezit? Weet je hoe vaak die door criminelen gebruikt worden? Je houdt dat systeem in stand zo.
Je vergeet Nederland :D _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:05:58 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201995208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Doe maar eens een verdachte banktransactie. Moet je kijken hoe snel je rekening wordt geblokkeerd.
pi_201995236
quote:
Nu zijn dat Nederlandse bronnen en wordt er in Nederland sowieso niet gemined.

Maar het is simpel: op het moment dat stroom gebruikt wordt, wordt het duurder en is het te duur om te gebruiken om te minen. Minen zal een transitie naar waterstof of energy storage nooit in de weg staan.

Als je de hashrate vs difficulty uitrekent dan is eigenlijk alleen stroom van $0,03 of minder per kWh geschikt om te minen, anders haal je nooit de investering van de apparatuur eruit.

Op het moment dat miners en waterstofproducenten moeten gaan bieden op de stroomprijzen, dan vallen miners direct af. Voor waterstof is (ondanks het belachelijk lage rendement) $0,07 per kWh laag genoeg om nog te concurreren.

Wat betreft het minen in Texas zie je nu nog een 3e kaper voor de kust: battery energy storage.
Ook bedrijven als Tesla kopen daar nu de stroomoverschotten in om die tijdens piekmomenten duurder te verkopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-11-2021 10:14:36 ]
pi_201995254
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:22 schreef fathank het volgende:
Echt heel slim om criminele activiteiten voor eeuwig immutable vast te leggen in een openbaar grootboek _O-

Als je wit wil wassen kun je beter gewoon je lokale bankdirecteur bellen.
[..]

Dit is echt absurd qua grootte.
pi_201995290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nu zijn dat Nederlandse bronnen en wordt er in Nederland sowieso niet gemined.
Ik volg inderdaad de Nederlandse politiek en wat er om heen hangt beter dan pakweg de Chinese, maar wat hier op gaat als ideaal volgens wetenschappers (restenergie gebruiken voor de productie van waterstof), is natuurlijk in principe ideaal over de hele wereld omdat overal waterstof nodig is voor industrie, vrachtverkeer en in de toekomst ook voor vliegtuigen en schepen waarschijnlijk.
pi_201995295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik volg inderdaad de Nederlandse politiek en wat er om heen hangt beter dan pakweg de Chinese, maar wat hier op gaat als ideaal volgens wetenschappers (restenergie gebruiken voor de productie van waterstof), is natuurlijk in principe ideaal over de hele wereld omdat overal waterstof nodig is voor industrie, vrachtverkeer en in de toekomst ook voor vliegtuigen en schepen waarschijnlijk.
Negeer de rest even :')

quote:
Maar het is simpel: op het moment dat stroom gebruikt wordt, wordt het duurder en is het te duur om te gebruiken om te minen. Minen zal een transitie naar waterstof of energy storage nooit in de weg staan.

Als je de hashrate vs difficulty uitrekent dan is eigenlijk alleen stroom van $0,03 of minder per kWh geschikt om te minen, anders haal je nooit de investering van de apparatuur eruit.

Op het moment dat miners en waterstofproducenten moeten gaan bieden op de stroomprijzen, dan vallen miners direct af. Voor waterstof is (ondanks het belachelijk lage rendement) $0,07 per kWh laag genoeg om nog te concurreren.
Aanvulling:

Wat betreft het minen in Texas zie je nu nog een 3e kaper voor de kust: battery energy storage.
Ook bedrijven als Tesla kopen daar nu de stroomoverschotten in om die tijdens piekmomenten duurder te verkopen.
pi_201995307
Overigens zal vrachtverkeer op waterstof nooit kunnen concurreren tegen elektrische vrachtwagens, simpelweg om dat je 3x meer stroom nodig hebt voor hetzelfde aantal kilometers.

Maar dat is een andere discussie.
pi_201995312
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is meer bron dan waar jij mee bent gekomen, de advocaat heeft namelijk gewoon alle witwasprocessen die er de laatste tijd zijn geweest bekeken.

Maar dat is zeker toeval, dat dat massaal om bitcoins gaat? We moeten nog steeds die uit de duim gezogen 1% geloven, omdat een user of Fok! dat gezegd heeft?

Maar laat maar verder, als jullie graag een crimineel systeem dat opgezet is om belasting te ontwijken en wordt gebruikt voor de financiering van terrorisme steunen, dan is dat blijkbaar zo.

Ik ben blij dat de pensioenfondsen en banken dat niet doen. En mocht mijn bank wel over gaan op crypto, ben ik daar gelijk weg. En aangezien de meeste mensen zo denken, omdat ze wel tegen witwassen, terrorisme en belastingontwijking zijn, zou het goed zijn als de overheid dat geld van die mensen beschermt. Zoals je niet wil dat je geld in wapenhandel wordt gestoken, zo wil je ook niet dat het in bitcoins wordt gestoken.
Vriend, door het gebruiken van je bankieren app hou je anders nog veel meer terrorisme en criminele activiteiten in stand.
pi_201995321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat wordt dus net ontkracht door de bron die ik gaf, een advocaat die er onderzoek naar heeft gedaan. Maar ga vooral verder met je kop in het zand steken.
Zoals je zelf net klaagde over de kwaliteit van bronnen (waarbij je roept dat Zdnet geen goede bron zou zijn) is een anekdotisch verhaal van een advocaat natuurlijk pure bagger om op te voeren als argument.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:14:58 #149
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201995322
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201995330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Negeer de rest even :')
[..]

Dat is wat jij zegt, zonder bron. Eerder werd hier (ook al bronloos) gemeld dat restenergie werd gebruikt voor minen. Er werd zelfs iets gezegd over Canadese dammen, als ik het goed heb.

En wat jij beweert kan waar zijn. Het kan ook zijn dat op een plek waar ze minen (en waar er dus nu geen energie 'over' is), zonder die miners er waterstofproductie zou verschijnen. Kan net zo goed waar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')