Tja, biblebelt hè, dan gelden er andere regels.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom ook wel absurd dat het bij Urkers in dat ene ziekenhuisje waarvan ik de naam alweer kwijt ben, wel zo naar buiten werd gebracht, dat ze van Urk komen.
Wenkbrauwtje opgetrokken hier.
In het dorp weet nu iedereen wel wie dat is. En als je nu van de IC komt daar, word je in het ziekenhuis ook lekker scheef aangekeken
Truequote:Op zondag 31 oktober 2021 19:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, als je daar tien minuten te laat thuis komt weten ze het ook wel, dus denk dat ze geen media nodig hadden
Wel eens verder hoor
Klinkt als een zeer gecoördineerd verhaal, mondiaal. Dus nee, geloof ik nietquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:41 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Ze zeggen dat niet omdat als ze dat zeggen dat niemand zich meer laat inspuiten
Ze zitten met miljoenen vaccins waar ze miljarden voor betaald hebben
Dat moet gewoon gebruikt worden anders ze allemaal in hun hemd
jij hapt omdat je heel goed weet dat wat ik zeg geloofwaardig kan zijn.en een kern van waarheid in zit.
kansloos.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:44 schreef Sfancta het volgende:
Woon in Limburg, en kreeg mail dat de basisschool hier gaan afwijken van de landelijke regels in samenspraak van het RIVM. (Heb 2 kinderen erop)
Niezen, licht hoesten, loopneus. Thuisblijven en niet welkom op school. Controle smorgens aan de poort anders rechtsomkeerts.
Kind dat klachten krijgt op school, worden ouders gelijk gebeld en kind gaat tot die tijd in quarantaine op school![]()
Ja, het gaat goed allemaal
Dit kan niet .... Kinderen lopen constant met een snotneus in de herfst en winter.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:44 schreef Sfancta het volgende:
Woon in Limburg, en kreeg mail dat de basisschool hier gaan afwijken van de landelijke regels in samenspraak van het RIVM. (Heb 2 kinderen erop)
Niezen, licht hoesten, loopneus. Thuisblijven en niet welkom op school. Controle smorgens aan de poort anders rechtsomkeerts.
Kind dat klachten krijgt op school, worden ouders gelijk gebeld en kind gaat tot die tijd in quarantaine op school![]()
28 besmettingen onder de kinderen op de school.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:46 schreef Haags het volgende:
[..]
kansloos.
Jonge kinderen hebben om de haverklap een loopneus. Succes hé
Uhh ja klopt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
De conclusie moet dan ook zijn dat ook niet gevaccineerden besmet raken ondanks hun prikken
Dat betekent gewoon dat de prikken niet volledig werken
Woon je in Gennep?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:47 schreef Sfancta het volgende:
[..]
28 besmettingen onder de kinderen op de school.
Denk voor vrijdag gaat het helemaal dicht, krijgen het lerarenrooster niet meer dicht ivm met de thuisblijvers
Geachte ouders / verzorgers,quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit kan niet .... Kinderen lopen constant met een snotneus in de herfst en winter.
Echt schandalig dat een school dit gewoon kan besluiten en dat het RIVM hierin mee gaat.
Hahaha, koekoekquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:44 schreef Sfancta het volgende:
Als heel de wereld een autogordel zou dragen dan zou je nog steeds verkeersdoden hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:47 schreef fantasyboy het volgende:
Als heel de wereld een prik zou hebben dan is het probleem nog steeds niet opgelost
OMdat de prik bij de ene wel werkt en bij de ander niet
Het is dus niet vanuit schoolbestuur besloten, maar echt een opdracht van het RIVM/GGD begrijp ik dan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:50 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Geachte ouders / verzorgers,
De afgelopen dagen hebben we nog van verschillende leerlingen bericht ontvangen dat zij besmet zijn met Corona. Uiteraard hebben we hier contact over gehad met de GGD en ons schoolbestuur.
Wel hebben we vanwege het oplopende aantal besmettingen in onze regio (en daarmee ook op onze school) een aangescherpt advies gekregen m.b.t. het naar school gaan van kinderen. Dit wijkt dus af van de landelijke richtlijn.
Met ingang van 1-11-2021 mogen ook kinderen met lichte verkoudheidsklachten (loopneus, niezen, lichte hoest, e.d.) NIET naar school komen.
Het blijft de komende tijd van groot belang dat u goed in de gaten houdt of uw kind klachten ontwikkelt die Corona-gerelateerd zouden kunnen zijn. Mocht dat het geval zijn, dan kan uw kind uiteraard niet naar school komen en is het advies om uw kind te laten testen via de GGD. Wilt u dit dan ook z.s.m. op school melden.
Dit. Voornamelijk omdat de vaccinaties waarschijnlijk ietsjes minder goed werken (qua effectiviteit en duur) dan de overheid en het RIVM probeert te beweren. Niet voor niets blijft de data omtrent de gevaccineerden/ongevaccineerden in de ziekenhuizen ook achter slot en grendel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:47 schreef fantasyboy het volgende:
Als heel de wereld een prik zou hebben dan is het probleem nog steeds niet opgelost
Ik gok GGD vanuit BCO.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is dus niet vanuit schoolbestuur besloten, maar echt een opdracht van het RIVM/GGD begrijp ik dan?
Nog steeds kansloos, of gaat dit vanaf dinsdag beleid zijn?
het zou wel een boel schelen natuurlijk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:47 schreef fantasyboy het volgende:
OMdat de prik bij de ene wel werkt en bij de ander niet
Om Farid Azarkan maar weer eens te quoten: “Maar wij hebben Hugo de Jonge”quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]![]()
Ik ben voor boosters voor de groepen die de zorg belasten. Daaronder lijkt het mij geen of weinig nut te hebben.
Dat die boosters al niet gegeven zijn vind ik eigenlijk al heel raar. Geen idee waar ze op wachten of wie daar nog een plasje over moet doen. Misschien zijn ze vergeten het OMT, de Gezondheidsraad, Sinterklaas en/of de Paashaas om raad te vragen, geen idee. Niemand die er ook over begint of vragen over stelt.
Nee natuurlijk niet. Ik roep al 1,5 jaar dat we het moeten laten rusten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Huh jij bent voor qr bewijs op je werk?
Je was toch tegen dit soort onzin? Waarom zo gedraaid?
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit. Voornamelijk omdat de vaccinaties waarschijnlijk ietsjes minder goed werken (qua effectiviteit en duur) dan de overheid en het RIVM probeert te beweren. Niet voor niets blijft de data omtrent de gevaccineerden/ongevaccineerden in de ziekenhuizen ook achter slot en grendel.
Die was wel echt heel mooi (ook al heb ik een hekel aan Azarkan).quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om Farid Azarkan maar weer eens te quoten: “Maar wij hebben Hugo de Jonge”
Volgens mij heb ik jou toch uitgelegd dat die effectiviteit niet minder wordt?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit. Voornamelijk omdat de vaccinaties waarschijnlijk ietsjes minder goed werken (qua effectiviteit en duur) dan de overheid en het RIVM probeert te beweren. Niet voor niets blijft de data omtrent de gevaccineerden/ongevaccineerden in de ziekenhuizen ook achter slot en grendel.
Janneke141 heeft weer een brief geschrevenquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:50 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Geachte ouders / verzorgers,
De afgelopen dagen hebben we nog van verschillende leerlingen bericht ontvangen dat zij besmet zijn met Corona. Uiteraard hebben we hier contact over gehad met de GGD en ons schoolbestuur.
Wel hebben we vanwege het oplopende aantal besmettingen in onze regio (en daarmee ook op onze school) een aangescherpt advies gekregen m.b.t. het naar school gaan van kinderen. Dit wijkt dus af van de landelijke richtlijn.
Met ingang van 1-11-2021 mogen ook kinderen met lichte verkoudheidsklachten (loopneus, niezen, lichte hoest, e.d.) NIET naar school komen.
Het blijft de komende tijd van groot belang dat u goed in de gaten houdt of uw kind klachten ontwikkelt die Corona-gerelateerd zouden kunnen zijn. Mocht dat het geval zijn, dan kan uw kind uiteraard niet naar school komen en is het advies om uw kind te laten testen via de GGD. Wilt u dit dan ook z.s.m. op school melden.
Ik raak echt doodmoe van die zich blijvend herhalende onzinquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou toch uitgelegd dat die effectiviteit niet minder wordt?
De effectiviteit wordt wél minder na loop van tijd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou toch uitgelegd dat die effectiviteit niet minder wordt?
Dit. Maar de overheid en het RIVM zijn helaas te druk met het overhalen van pubers om zich te laten vaccineren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]![]()
Ik ben voor boosters voor de groepen die de zorg belasten. Daaronder lijkt het mij geen of weinig nut te hebben.
Bron?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..][b]
De effectiviteit wordt wél minder na loop van tijd.[b/]
[..]
Dit. Maar de overheid en het RIVM zijn helaas te druk met het overhalen van pubers om zich te laten vaccineren.
Het is meer vermoeiend dat sommige mensen op religieuze wijze blijven geloven dat de vaccins volledige en langdurige bescherming bieden. Ik vraag mij af hoe dat komt. Misschien speelt angst hier een rol en is de wens is de vader van de gedachte.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik raak echt doodmoe van die zich blijvend herhalende onzin
Kom eerst maar eens met een bron voor je beweringen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is meer vermoeiend dat sommige mensen op religieuze wijze blijven geloven dat de vaccins volledige en langdurige bescherming bieden. Ik vraag mij af hoe dat komt. Misschien speelt angst hier een rol en is de wens is de vader van de gedachte.
Dat moet je op fok niet doen want je berichten worden toch verwijderdquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom eerst maar eens met een bron voor je beweringen.
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-steeds-heel-goedquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuk hè met die flurpenquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:52 schreef Haags het volgende:
Overigens net terug van een halloweentocht door de wijk hier. Nou als dit kan met zoveel mensen (het was echt tyfus druk) in smalle straten dan is die sint intocht ook geen probleem kan ik je vertellen.
Noodopvang, echt, wie gaat er nou zijn kind nog thuishouden. Sodemieter op, die kinderen hebben genoeg te verduren gehad afgelopen anderhalf jaarquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok GGD vanuit BCO.
Fijne voorbode dit. Ik hou er vast rekening mee dat kinderopvang ook weer gesloten wordt enzo
Checkquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die was wel echt heel mooi (ook al heb ik een hekel aan Azarkan).
2.5 maand oud... en toen daalden ze al.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-steeds-heel-goed
90 dagen, 90 dagen, waarom zouden ze 90 dagen hebben uitgekozen?quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel twee dingen die men doorelkaar gebruikt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kloptquote:
Heb mijn vrouw hier in elkaar geslagen voor de tocht, en ze won de eerste prijs " beste make up effecten "quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Ik heb gisteren lekker uitgepakt hoor. Kostuum aan, nepbloed op mijn bek en alles
Kan, mogelijk. Moet inderdaad nog wat duidelijker worden allemaal. Feit is wel dat óók het aantal gevaccineerden in de zorg weer toenemen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wel twee dingen die men doorelkaar gebruikt.
Beschermen tegen COVID-19 doormaken zonder symptomen (dit is wat ze vaak bedoelen met besmet raken)
en
Beschermen tegen zorg belasten.
Uiteindelijk is punt twee belangrijk en daar is volgens mij nog heel weinig over bekend. In ieder geval heb ik nog geen enkel onderzoek gezien waarin dit duidelijk minder was.
Wtf zwagerquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:44 schreef Sfancta het volgende:
Dat laatste is echt nog niet zo zeker volgens mij. Er was één ziekenhuis die dat zei, maar zonder aantallen te weten stelt dat weinig voor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, mogelijk. Moet inderdaad nog wat duidelijker worden allemaal. Feit is wel dat óók het aantal gevaccineerden in de zorg weer toenemen.
Was in Limburg. Uitbraak in een bejaardenhuis/verzorgingstehuisquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat laatste is echt nog niet zo zeker volgens mij. Er was één ziekenhuis die dat zei, maar zonder aantallen te weten stelt dat weinig voor.
Daarnaast is het niet gek dat het wat toeneemt, want aantal besmettingen neemt toe, dus aantal besmette gevaccineerden zal toenemen, en dus ook het aantal gevaccineerden in het ziekenhuis. Het draait om de verhoudingen en daar wordt gewoon te weinig over gecommuniceerd en is er echt geen conclusie te trekken in een situatie met tientallen variabelen.
Zelfde met een ziekenhuis met 6 bedden waarvan 4 uit Urk komen (weet niet of dat de exacte getallen waren). Lekker roepen dat meer dan de helft uit Urk komt , maar eigenlijk zegt dat bizar weinig.
Ah ja Limburg.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was in Limburg. Uitbraak in een bejaardenhuis/verzorgingstehuis
Nouja in Belgie en Israel anticiperen ze al op de instroom van gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus daar wordt het wel degelijk waargenomen. Wij zouden een bijzonder ras zijn als dat hier niet zou gebeuren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat laatste is echt nog niet zo zeker volgens mij. Er was één ziekenhuis die dat zei, maar zonder aantallen te weten stelt dat weinig voor.
Daarnaast is het niet gek dat het wat toeneemt, want aantal besmettingen neemt toe, dus aantal besmette gevaccineerden zal toenemen, en dus ook het aantal gevaccineerden in het ziekenhuis. Het draait om de verhoudingen en daar wordt gewoon te weinig over gecommuniceerd en is er echt geen conclusie te trekken in een situatie met tientallen variabelen.
Zelfde met een ziekenhuis met 6 bedden waarvan 4 uit Urk komen (weet niet of dat de exacte getallen waren). Lekker roepen dat meer dan de helft uit Urk komt , maar eigenlijk zegt dat bizar weinig.
Hier wordt duidelijk aangegeven dat men o.a. inzet op jongeren.quote:
Zie hier en hier.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had al moeten gebeuren, maar helaas gingen zijn nogmaals uit van een "best case scenario" waarbij vaccinatie alle problemen zou oplossen, zodat zij niet echt aan het werk moesten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja in Belgie en Israel anticiperen ze al op de instroom van gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus daar wordt het wel degelijk waargenomen. Wij zouden een bijzonder ras zijn als dat hier niet zou gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, vaccineren helpt significant om covid te managen en dat is ruimschoots gelukt ook. Maar zoals het is niet een gouden kogel. Het andere deel van de cure is acceptatie. De overheid moet toch een scenario hebben wat we gaan doen als covid bij tijd en wijlen oplaait. Of gaan we een periode tegemoet dat we allemaal kleine en minder kleine maatregelen krijgen?
Geen beleidsmaker die iets geschreven heeft?quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Had al moeten gebeuren, maar helaas gingen zijn nogmaals uit van een "best case scenario" waarbij vaccinatie alle problemen zou oplossen, zodat zij niet echt aan het werk moesten.
Levensechtquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:07 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb mijn vrouw hier in elkaar geslagen voor de tocht, en ze won de eerste prijs " beste make up effecten "
Zou (positief) verrast zijn als dat wel het geval is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen beleidsmaker die iets geschreven heeft?
Om heel eerlijk te zijn snap ik de vermeende afname van effectiviteit ook niet. Tegenover een nieuwe variant, sure, maar in principe kunnen t/b-cellen an sich enorm lang mee dus dezelfde variant zou niet echt een probleem moeten kunnen opleveren. Misschien dat oudjes te weinig tijd hebben om snel genoeg afdoende cellen actief te krijgen en daarom continu met antistoffen moeten rondlopen, maar bij het gros vd populatie zou de aanwezigheid van memory b-cells (dit zijn de cellen die de beste hebben opgeslagen voor een andere dag) voldoende moeten zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
Het is meer vermoeiend dat sommige mensen op religieuze wijze blijven geloven dat de vaccins volledige en langdurige bescherming bieden. Ik vraag mij af hoe dat komt. Misschien speelt angst hier een rol en is de wens is de vader van de gedachte.
Ik denk dat beleidsmakers heus wel weten wat er moet gebeuren, maar dat het probleem vooral is dat de politiek niet durft door te pakken. Zodra je als politicus aan de knoppen probeert te draaien komt de lobbymachine in de zorg op gang om alles bij het oude te houden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zou (positief) verrast zijn als dat wel het geval is.
Mickey Mouse en Randy Marsh waren in China en hebben seks gehad met een gordeldier en zo is corona de wereld in geholpen dus dat kan best.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geef eens een bron waarin iemand beweert dat een gevacccineerde 100% zeker niet meer besmet kan raken? Wie heeft dat ooit gezegd? De overheid? WHO? Mickey Mouse?
Edit: Waarom hap ik ook
Edit2: Mickey Mouse heeft mij trouwens wel ondanks mijn vaccinatie besmet, kut muis.
Dat zou ik ook niet weten, ik ben geen medisch deskundige wat dat betreft. Maar het zou mij niet verbazen als de deltavariant een rol speelt (daar waren de vaccins namelijk niet specifiek voor gemaakt) en ook dat het rappe tempo waarin de vaccins zijn klaargestoomd een rol kan spelen. Immers was er niet een paar jaar de tijd om rustig alles te testen via het normale protocol dat wordt gebruikt bij het creëren van vaccins. En dan kan het maar zo dat je natuurijk een vaccin krijgt dat werkt, maar ook een aantal hiaten kent.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn snap ik de vermeende afname van effectiviteit ook niet. Tegenover een nieuwe variant, sure, maar in principe kunnen t/b-cellen an sich enorm lang mee dus dezelfde variant zou niet echt een probleem moeten kunnen opleveren. Misschien dat oudjes te weinig tijd hebben om snel genoeg afdoende cellen actief te krijgen en daarom continu met antistoffen moeten rondlopen, maar bij het gros vd populatie zou de aanwezigheid van memory b-cells als afdoende moeten zijn?
Moeten gebeuren? Een optie zou ook kunnen zijn niets meer doen en de verwachtingen managen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:22 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik denk dat beleidsmakers heus wel weten wat er moet gebeuren, maar dat het probleem vooral is dat de politiek niet durft door te pakken. Zodra je als politicus aan de knoppen probeert te draaien komt de lobbymachine in de zorg op gang om alles bij het oude te houden.
Ja, de opmars van een andere/nieuwe variant lijkt me de juiste conclusie. Dat heeft verder niet zoveel met de technologie van het vaccin te maken (niet gezegd dat ze zonder problemen komt) maar met hoe virussen en immuunsystemen werken. Tevens de reden waarom ik nooit veel hoop heb gehad in vaccineren als eindoplossing, zoals het de burger werd voorgehouden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zou ik ook niet weten, ik ben geen medisch deskundige wat dat betreft. Maar het zou mij niet verbazen als de deltavariant een rol speelt (daar waren de vaccins namelijk niet specifiek voor gemaakt) en ook dat het rappe tempo waarin de vaccins zijn klaargestoomd een rol kan spelen. Immers was er niet een paar jaar de tijd om rustig alles te testen via het normale protocol dat wordt gebruikt bij het creëren van vaccins. En dan kan het maar zo dat je natuurijk een vaccin krijgt dat werkt, maar ook een aantal hiaten kent.
Artikel uit augustus. Inmiddels hebben ze daar die derde dosis er bij miljoenen ingejast en zijn de besmettingscijfers weer prima onder controle. Dus ik weet niet welk punt je probeerde te maken, maar het zou pleiten voor dat booster-shotquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja in Belgie en Israel anticiperen ze al op de instroom van gevaccineerden in de ziekenhuizen, dus daar wordt het wel degelijk waargenomen. Wij zouden een bijzonder ras zijn als dat hier niet zou gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, vaccineren helpt significant om covid te managen en dat is ruimschoots gelukt ook. Maar zoals het is niet een gouden kogel. Het andere deel van de cure is acceptatie. De overheid moet toch een scenario hebben wat we gaan doen als covid bij tijd en wijlen oplaait. Of gaan we een periode tegemoet dat we allemaal kleine en minder kleine maatregelen krijgen?
Tja nu nog of werknemers wel voldoen aan de andere karaktereisen die hiermee mogelijk worden of ze dan passen in het denkbeeld van deze totale onderwerping.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Je weet dat een groen vinkje helemaal niks zegt? Je kan gevaccineerd, getest of weer beter zijn om een groen vinkje te krijgen.
Het enige wat je werkgever hoeft te weten is of het veilig is om jouw op de werkvloer toe te laten.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:47 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Wat vinden we hier eigenlijk van?
Weinig over te zeggen onder veel en veel meer context.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:47 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Wat vinden we hier eigenlijk van?
zondag 31 oktober 2021 @ 20:47:05quote:
Nee, dat is niet waar. Er is geen significante afname.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De effectiviteit wordt wél minder na loop van tijd.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weinig over te zeggen onder veel en veel meer context.
Nee hoor, men zegt dat omdat het gewoon waar is. Het is eerder dat er opvallend veel posters zijn die uit verwarring onzin posten en dat blijven doen, ook al worden ze op de verwarring gewezen. Dat is pas vermoeiend.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus je moet periodiek iedereen boosteren om het onder controle te houden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Artikel uit augustus. Inmiddels hebben ze daar die derde dosis er bij miljoenen ingejast en zijn de besmettingscijfers weer prima onder controle. Dus ik weet niet welk punt je probeerde te maken, maar het zou pleiten voor dat booster-shot
Dat kan wellicht helpen maar hoeft niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus je moet periodiek iedereen boosteren om het onder controle te houden?
Jawel, die is er wel en dus ook aangetoond in verscheidene onderzoeken. Maar geloof verder vooral wat jou 's avonds met een gerust hart naar bed laat gaan.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:51 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Er is geen significante afname.
Nee, maar specifieke risicogroepen wellicht wel. Precies zoals het jaarlijks met de griepprik gaat.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stel je hebt drie optiesquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik refereer nogmaals naar mijn eerdere post waarin ik uitleg wat ik bedoel en waar je verwarring zit. Lees dat nog een keer, zou ik zeggen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, die is er wel en dus ook aangetoond in verscheidene onderzoeken. Maar geloof verder vooral wat jou 's avonds met een gerust hart naar bed laat gaan.
[..]
Nee, maar specifieke risicogroepen wellicht wel. Precies zoals het jaarlijks met de griepprik gaat.
Dit. Ik verwacht dat het toedienen van een derde boostershot voortvarend wordt aangepakt en dat er niet eindeloos wordt getreuzeld in Nederland als blijkt dat die verstandig is. Er moeten dan weer miljoenen mensen worden gevaccineerd en laten we dan weer beginnen bij de ouderen en de kwetsbare groepen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Artikel uit augustus. Inmiddels hebben ze daar die derde dosis er bij miljoenen ingejast en zijn de besmettingscijfers weer prima onder controle. Dus ik weet niet welk punt je probeerde te maken, maar het zou pleiten voor dat booster-shot
Ik denk dat de verwarring vooral bij jou ligt. Ik ben ook een van de users waar je vanmiddag op reageerde. Het vaccin is aangekondigd (en eigenlijk nog steeds door Rutte en de Jonge) als uitweg uit deze crisis. Als je nu naar de opnames onder 70+ kijkt in de ziekenhuizen, dan zitten we na genoeg op de helft van de opnames tijdens afgelopen winter. Dit is een groep met een vaccinatiegraad van ruim boven de 90%. Dan kan je toch concluderen dat de vaccins niet het wondermiddel zoals het aangekondigd is en dat de maatschappij niet beschermd tegen Covid?quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee hoor, men zegt dat omdat het gewoon waar is. Het is eerder dat er opvallend veel posters zijn die uit verwarring onzin posten en dat blijven doen, ook al worden ze op de verwarring gewezen. Dat is pas vermoeiend.
Voor de duidelijkheid: vaccins zijn gemaakt om te vechten tegen de ziekte. N
Keuze 3 inderdaad. Randvoorwaardelijk: vrijwillig, niet gekoppeld aan entrance etc, uitsluitend risicogroepen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stel je hebt drie opties
1) Aankloten zoals nu, dus met maatregelen etc.
2) Geen maatregelen, maar meer doden accepteren, zorg laten overspoelen of gewoon geen coronapatiënten meer opnemen
3) Leven zoals voor maart 2020, maar dan wel 1x per jaar een booster halen als je bijvoorbeeld 50+ bent.
Dan is het toch geen moeilijke keuze? Krijg beetje het gevoel dat men moet schoppen om het schoppen. Men wil niet linksaf, men wil niet rechtsaf, men wil niet rechtdoor. Wat dan?
Zsm door naar 3 natuurlijk, maar de vraag is hoe we omgaan met de tijd en zorgdruk tot die tijdquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stel je hebt drie opties
2) Geen maatregelen, maar meer doden accepteren, zorg laten overspoelen of gewoon geen coronapatiënten meer opnemen
3) Leven zoals voor maart 2020, maar dan wel 1x per jaar een booster halen als je bijvoorbeeld 50+ bent.
Dan is het toch geen moeilijke keuze? Krijg beetje het gevoel dat men moet schoppen om het schoppen. Men wil niet linksaf, men wil niet rechtsaf, men wil niet rechtdoor. Wat dan?
Schets is een realistische uitwegquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat de verwarring vooral bij jou ligt. Ik ben ook een van de users waar je vanmiddag op reageerde. Het vaccin is aangekondigd (en eigenlijk nog steeds door Rutte en de Jonge) als uitweg uit deze crisis. Als je nu naar de opnames onder 70+ kijkt in de ziekenhuizen, dan zitten we na genoeg op de helft van de opnames tijdens afgelopen winter. Dit is een groep met een vaccinatiegraad van ruim boven de 90%. Dan kan je toch concluderen dat de vaccins niet het wondermiddel zoals het aangekondigd is en dat de maatschappij niet beschermd tegen Covid?
Op individueel niveau bieden vaccins zeker enige mate van bescherming tegen ernstig verloop van de ziekte. Maar ze voorkomen geen besmettingen, terwijl het beleid (zie QR codes) daar wel op gebaseerd is. Bovendien kan je met de huidige opnamecijfers wel gaan afvragen of er toch geen afname van bescherming is bij de oudste groepen die als eerste gevaccineerd zijn. Waarom anders wordt er nu veel gesproken over boosters voor ouderen? Dat lijkt me niet van toepassing als er voldoende werking is en geen afname van effectiviteit.
Concluderend, vaccins zijn niet de uitweg zoals voorgehouden en we moeten zoeken naar een plan B in combinatie met vaccinatie.
Dat is nu de vraag, hoe lang die derde vaccinatie zal werken. Bij de kinderziekten krijg je er ook drie dacht ik en die blijven 15 à 20 jaar werken. Hepatitis B werkt levenslang.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik deel de overwegingen niet, ik ben geen viroloog en dit gaat allemaal echt mijn pet te boven. Maar de conclusie wel... We hebben een plan B nodig en rap en niet als we straks weer in een soort lockdown zitten. Want daar koersen we gewoon keihard op af.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat de verwarring vooral bij jou ligt. Ik ben ook een van de users waar je vanmiddag op reageerde. Het vaccin is aangekondigd (en eigenlijk nog steeds door Rutte en de Jonge) als uitweg uit deze crisis. Als je nu naar de opnames onder 70+ kijkt in de ziekenhuizen, dan zitten we na genoeg op de helft van de opnames tijdens afgelopen winter. Dit is een groep met een vaccinatiegraad van ruim boven de 90%. Dan kan je toch concluderen dat de vaccins niet het wondermiddel zoals het aangekondigd is en dat de maatschappij niet beschermd tegen Covid?
Op individueel niveau bieden vaccins zeker enige mate van bescherming tegen ernstig verloop van de ziekte. Maar ze voorkomen geen besmettingen, terwijl het beleid (zie QR codes) daar wel op gebaseerd is. Bovendien kan je met de huidige opnamecijfers wel gaan afvragen of er toch geen afname van bescherming is bij de oudste groepen die als eerste gevaccineerd zijn. Waarom anders wordt er nu veel gesproken over boosters voor ouderen? Dat lijkt me niet van toepassing als er voldoende werking is en geen afname van effectiviteit.
Concluderend, vaccins zijn niet de uitweg zoals voorgehouden en we moeten zoeken naar een plan B in combinatie met vaccinatie.
De delta-variant wijkt nauwelijks af van de Wuhan standaard waarvoor het vaccin een voorraadje antilichamen klaarzet. Hier niet (be)denken dat iedereen ondanks dat mensen hetzelfde vaccin gebruik zij dan ook exact dezelfde antilichamen hebben. Het is geen serie productie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet weten, ik ben geen medisch deskundige wat dat betreft. Maar het zou mij niet verbazen als de deltavariant een rol speelt (daar waren de vaccins namelijk niet specifiek voor gemaakt) en ook dat het rappe tempo waarin de vaccins zijn klaargestoomd een rol kan spelen. Immers was er niet een paar jaar de tijd om rustig alles te testen via het normale protocol dat wordt gebruikt bij het creëren van vaccins. En dan kan het maar zo dat je natuurijk een vaccin krijgt dat werkt, maar ook een aantal hiaten kent.
Zou het er niet misschien ook mee te maken hebben dat het vertrouwen weg is? Vaccins zijn initieel verkocht als de uitweg. Later als de belangrijkste stap om extra vrijheid te krijgen. De coronapas zou gebruikt gaan worden om eerder dan 'verantwoordelijk' meer mogelijk te maken maar wordt nu gebruikt als pressiemiddel om alsnog te vaccineren, terwijl de daadwerkelijke winst qua vaccinaties daar niet te halen valt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stel je hebt drie opties
Ik kies voor optie 2 gecombineerd met 3. We moeten door.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stel je hebt drie opties
vraag je liever afquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit. Ik verwacht dat het toedienen van een derde boostershot voortvarend wordt aangepakt en dat er niet eindeloos wordt getreuzeld in Nederland als blijkt dat die verstandig is. Er moeten dan weer miljoenen mensen worden gevaccineerd en laten we dan weer beginnen bij de ouderen en de kwetsbare groepen.
Hoe erg zou het gegaan zijn met de delta variant en geen vaccinaties?quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Afgelopen winter hadden wij een lockdown, avondklok, gesloten horeca, limiet op groepsgrootte etc. etc. etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ben er bang voor..quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien zijn de herhaalde lockdowns en aanverwante maatregelen wel gewoon het plan B.
Ik haal de rest van je reactie even weg omdat het niet relevant is. Maar nogmaals, vaccins zijn een uitweg als genoeg mensen de vaccins nemen. Dat heeft niets met de werking van het vaccin zelf te maken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar iedereen is al zowat gevaccineerd op wat vissers en allochtonen na.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:16 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik haal de rest van je reactie even weg omdat het niet relevant is. Maar nogmaals, vaccins zijn een uitweg als genoeg mensen de vaccins nemen. Dat heeft niets met de werking van het vaccin zelf te maken.
Vaccins zijn daadwerkelijk de uitweg uit de crisis, maar nogmaals dat geldt alleen als de maatschappij daar aan mee wil werken.
En heel veel ouderen. Die nu in het ziekenhuis komen. De vaccinatiegraad is echt niet hoog.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar iedereen is al zowat gevaccineerd op wat vissers en allochtonen na.
Dat is zo als groepsimmuniteit een optie is. Als iemand die gevaccineerd is alsnog besmettelijk kan zijn en ~10% van de bevolking alsnog ernstig ziek kan worden is het niet de uitweg, dan is vaccinatie een middel wat je dichter bij die uitweg brengt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:16 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik haal de rest van je reactie even weg omdat het niet relevant is. Maar nogmaals, vaccins zijn een uitweg als genoeg mensen de vaccins nemen. Dat heeft niets met de werking van het vaccin zelf te maken.
Vaccins zijn daadwerkelijk de uitweg uit de crisis, maar nogmaals dat geldt alleen als de maatschappij daar aan mee wil werken.
Ik zie niet in wat het verschil is tussen die twee termen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zo als groepsimmuniteit een optie is. Als iemand die gevaccineerd is alsnog besmettelijk kan zijn en ~10% van de bevolking alsnog ernstig ziek kan worden is het niet de uitweg, dan is vaccinatie een middel wat je dichter bij die uitweg brengt.
Prachtig. Opgeslagen, zodat ik die vaker kan quoten.quote:
De vaccins zijn juist specifek gemaakt en werkzaam op het viruskenmerk, t.w. het SpikeEiwit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee hoor, men zegt dat omdat het gewoon waar is. Het is eerder dat er opvallend veel posters zijn die uit verwarring onzin posten en dat blijven doen, ook al worden ze op de verwarring gewezen. Dat is pas vermoeiend.
Voor de duidelijkheid: vaccins zijn gemaakt om te vechten tegen de ziekte. Niet primair tegen het virus.
Hoe kan je blijven beweren dat het aan de vaccinatiegraad ligt met deze cijfers:quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:16 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |