abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201976809
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:52 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het is meer vermoeiend dat sommige mensen op religieuze wijze blijven geloven dat de vaccins volledige en langdurige bescherming bieden. Ik vraag mij af hoe dat komt. Misschien speelt angst hier een rol en is de wens is de vader van de gedachte.

Nee hoor, men zegt dat omdat het gewoon waar is. Het is eerder dat er opvallend veel posters zijn die uit verwarring onzin posten en dat blijven doen, ook al worden ze op de verwarring gewezen. Dat is pas vermoeiend.

Voor de duidelijkheid: vaccins zijn gemaakt om te vechten tegen de ziekte. N
Ik denk dat de verwarring vooral bij jou ligt. Ik ben ook een van de users waar je vanmiddag op reageerde. Het vaccin is aangekondigd (en eigenlijk nog steeds door Rutte en de Jonge) als uitweg uit deze crisis. Als je nu naar de opnames onder 70+ kijkt in de ziekenhuizen, dan zitten we na genoeg op de helft van de opnames tijdens afgelopen winter. Dit is een groep met een vaccinatiegraad van ruim boven de 90%. Dan kan je toch concluderen dat de vaccins niet het wondermiddel zoals het aangekondigd is en dat de maatschappij niet beschermd tegen Covid?

Op individueel niveau bieden vaccins zeker enige mate van bescherming tegen ernstig verloop van de ziekte. Maar ze voorkomen geen besmettingen, terwijl het beleid (zie QR codes) daar wel op gebaseerd is. Bovendien kan je met de huidige opnamecijfers wel gaan afvragen of er toch geen afname van bescherming is bij de oudste groepen die als eerste gevaccineerd zijn. Waarom anders wordt er nu veel gesproken over boosters voor ouderen? Dat lijkt me niet van toepassing als er voldoende werking is en geen afname van effectiviteit.

Concluderend, vaccins zijn niet de uitweg zoals voorgehouden en we moeten zoeken naar een plan B in combinatie met vaccinatie.
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:09:07 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201976824
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Stel je hebt drie opties

1) Aankloten zoals nu, dus met maatregelen etc.

2) Geen maatregelen, maar meer doden accepteren, zorg laten overspoelen of gewoon geen coronapatiënten meer opnemen

3) Leven zoals voor maart 2020, maar dan wel 1x per jaar een booster halen als je bijvoorbeeld 50+ bent.

Dan is het toch geen moeilijke keuze? Krijg beetje het gevoel dat men moet schoppen om het schoppen. Men wil niet linksaf, men wil niet rechtsaf, men wil niet rechtdoor. Wat dan?
Keuze 3 inderdaad. Randvoorwaardelijk: vrijwillig, niet gekoppeld aan entrance etc, uitsluitend risicogroepen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:09:52 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201976836
quote:

[..]
Stel je hebt drie opties

2) Geen maatregelen, maar meer doden accepteren, zorg laten overspoelen of gewoon geen coronapatiënten meer opnemen

3) Leven zoals voor maart 2020, maar dan wel 1x per jaar een booster halen als je bijvoorbeeld 50+ bent.

Dan is het toch geen moeilijke keuze? Krijg beetje het gevoel dat men moet schoppen om het schoppen. Men wil niet linksaf, men wil niet rechtsaf, men wil niet rechtdoor. Wat dan?
Zsm door naar 3 natuurlijk, maar de vraag is hoe we omgaan met de tijd en zorgdruk tot die tijd :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:10:12 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201976846
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik denk dat de verwarring vooral bij jou ligt. Ik ben ook een van de users waar je vanmiddag op reageerde. Het vaccin is aangekondigd (en eigenlijk nog steeds door Rutte en de Jonge) als uitweg uit deze crisis. Als je nu naar de opnames onder 70+ kijkt in de ziekenhuizen, dan zitten we na genoeg op de helft van de opnames tijdens afgelopen winter. Dit is een groep met een vaccinatiegraad van ruim boven de 90%. Dan kan je toch concluderen dat de vaccins niet het wondermiddel zoals het aangekondigd is en dat de maatschappij niet beschermd tegen Covid?

Op individueel niveau bieden vaccins zeker enige mate van bescherming tegen ernstig verloop van de ziekte. Maar ze voorkomen geen besmettingen, terwijl het beleid (zie QR codes) daar wel op gebaseerd is. Bovendien kan je met de huidige opnamecijfers wel gaan afvragen of er toch geen afname van bescherming is bij de oudste groepen die als eerste gevaccineerd zijn. Waarom anders wordt er nu veel gesproken over boosters voor ouderen? Dat lijkt me niet van toepassing als er voldoende werking is en geen afname van effectiviteit.

Concluderend, vaccins zijn niet de uitweg zoals voorgehouden en we moeten zoeken naar een plan B in combinatie met vaccinatie.
Schets is een realistische uitweg :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:10:53 #180
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201976862
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus je moet periodiek iedereen boosteren om het onder controle te houden?
Dat is nu de vraag, hoe lang die derde vaccinatie zal werken. Bij de kinderziekten krijg je er ook drie dacht ik en die blijven 15 à 20 jaar werken. Hepatitis B werkt levenslang.

Maar dit zijn weinig veranderlijke virussen. Bij griep zie je al dat er jaarlijks een prik nodig hebt met de meest voorkomende varianten. Corona zit hier tussenin qua snelheid. Trager dan griep, sneller dan de bekende kinderziekten.

De komende jaren gaan uitwijzen wat er mogelijk is.
pi_201976883
quote:

[..]

Ik deel de overwegingen niet, ik ben geen viroloog en dit gaat allemaal echt mijn pet te boven. Maar de conclusie wel... We hebben een plan B nodig en rap en niet als we straks weer in een soort lockdown zitten. Want daar koersen we gewoon keihard op af.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:12:11 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201976890
quote:
14s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou ik ook niet weten, ik ben geen medisch deskundige wat dat betreft. Maar het zou mij niet verbazen als de deltavariant een rol speelt (daar waren de vaccins namelijk niet specifiek voor gemaakt) en ook dat het rappe tempo waarin de vaccins zijn klaargestoomd een rol kan spelen. Immers was er niet een paar jaar de tijd om rustig alles te testen via het normale protocol dat wordt gebruikt bij het creëren van vaccins. En dan kan het maar zo dat je natuurijk een vaccin krijgt dat werkt, maar ook een aantal hiaten kent.
De delta-variant wijkt nauwelijks af van de Wuhan standaard waarvoor het vaccin een voorraadje antilichamen klaarzet. Hier niet (be)denken dat iedereen ondanks dat mensen hetzelfde vaccin gebruik zij dan ook exact dezelfde antilichamen hebben. Het is geen serie productie.
Ons afweersysteem is zodanig dat, dankzij evolutie per mens net weer wat verschillende, marges worden aangehouden voor antilichamen die generiek passen op SpikeEiwit variaties.

Virusmutaties zijn beter in het infecteren, repliceren en/of besmetten. Kan zijn dat mutatievarianten meer of minder Spikes hebben zodat de hoeveelheid antilichamen moeten worden aangepast. Kan ook zijn dat mensen zelf ontvankelijker worden doordat ze vaker zijn besmet of juist (te rap) zijn gevaccineerd dat weer kan zorgen voor gewenning. Virusmutaties kunnen net wat beter gaan passen op (wie, weet veranderende) receptoren of dat mutaties voor meer nakomelingen zorgen die zich beter onttrekken aan detectie.
Een ander vaccin, dat specifiek wordt aangepast op het SpikeEiwit van een zorgwekkende virusmutatie, zal niet effectiever zijn.

Een "beter" vaccin zal fundamenteel ook andere viruskenmerken moeten bestrijden. Bv door andere eiwitten van het virus op de korrel te nemen. Het mooiste zou zijn dat we een vaccin hebben dat het virus simpelweg generiek op haar kenmerken elimineert.
Nog veel beter zou zijn dat we een medicijn hebben dat voorkomt dat mensen oorzakelijke gevolgen krijgen vanwege hun onderliggende aandoening of dat we middelen hebben die de immuno-overreactie beheersbaarder maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-10-2021 21:23:22 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201976903
quote:

[..]
Stel je hebt drie opties

Zou het er niet misschien ook mee te maken hebben dat het vertrouwen weg is? Vaccins zijn initieel verkocht als de uitweg. Later als de belangrijkste stap om extra vrijheid te krijgen. De coronapas zou gebruikt gaan worden om eerder dan 'verantwoordelijk' meer mogelijk te maken maar wordt nu gebruikt als pressiemiddel om alsnog te vaccineren, terwijl de daadwerkelijke winst qua vaccinaties daar niet te halen valt.

Voor mij is het simpel. De overheid heeft de afgelopen anderhalf jaar laten zien geen betrouwbare partner te zijn. Ik snap volledig dat ze ook niet alle antwoorden hebben, ik zou het volledig begrepen hebben als ze het ook op die manier uitgesproken hadden.

Maar de manier waarop sommige zaken doorgedrukt worden en een tegengeluid met zoveel machtsvertoon de kop in gedrukt wordt vind ik niet passen bij een land als Nederland.

Als er een booster komt zal ik 'm halen, voor mijn eigen gezondheid. Zolang de coronapas er is en zolang die misbruikt wordt om druk te zetten op de eigen bevolking zal ik daartegen blijven schoppen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:12:58 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201976908
Misschien zijn de herhaalde lockdowns en aanverwante maatregelen wel gewoon het plan B.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201976909
quote:

[..]
Stel je hebt drie opties

Ik kies voor optie 2 gecombineerd met 3. We moeten door.

Maximaal aantal van 100 IC bedden en 500 ziekenhuisbedden voor coronapatienten. Triage op: vaccinatiestatus dan medische kansen. Verder vind ik een jaarlijkse prik voor risico groepen prima, maar dit gaat niet voldoende zijn.
pi_201976937
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dit. Ik verwacht dat het toedienen van een derde boostershot voortvarend wordt aangepakt en dat er niet eindeloos wordt getreuzeld in Nederland als blijkt dat die verstandig is. Er moeten dan weer miljoenen mensen worden gevaccineerd en laten we dan weer beginnen bij de ouderen en de kwetsbare groepen.
vraag je liever af

Er is op hele korte tijd een vaccin ontwikkeld door bedrijven als Pfizzer enzovoorts

We zijn nu een jaar verder, die bedrijven hebben in de tussentijd miljarden verdiend met een vaccin

Dat vaccin is nu bijna een jaar oud

Wat hebben al die grote bedrijven die deze vaccins hebben ontwikkeld in die tussentijd gedaan???

Hebben ze niets door ontwikkeld?/

Moeten ze 1 jaar na die vaccins niet zo langzamerhand met nieuwe vaccins komen die beter werken????

We horen niets van dit alles....

Blijkbaar moeten eerst al die oude vaccins op voordat ze met wat nieuws komen????

Dit verhaal rammelt aan alle kanten _O- _O- _O- _O-

money money money
Ajax is mijn leven!
pi_201976954
quote:

[..]

Hoe erg zou het gegaan zijn met de delta variant en geen vaccinaties?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 21:15:56 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201976964
quote:

[..]

Afgelopen winter hadden wij een lockdown, avondklok, gesloten horeca, limiet op groepsgrootte etc. etc. etc.

Je kan toch niet met droge ogen beweren dat vaccins niet werken, terwijl wij nu behalve QR en 75% capaciteit geen maatregelen meer hebben? Probleem is niet dat vaccins niet werken, probleem is eerder dat jij hele hoge verwachtingen gehad (al dan niet geholpen door de bullshit wat uit de mond van de Jonge komt).

Dat gezegd hebbende moeten wij eerst precies weten wie (gevaccineerd/ongevaccineerd) de zorg belasten om echt iets nuttigs te zeggen, maar dat de vaccins werken is een feit.
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:16:00 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201976967
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien zijn de herhaalde lockdowns en aanverwante maatregelen wel gewoon het plan B.
Ben er bang voor..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201976973
quote:

[..]
Ik haal de rest van je reactie even weg omdat het niet relevant is. Maar nogmaals, vaccins zijn een uitweg als genoeg mensen de vaccins nemen. Dat heeft niets met de werking van het vaccin zelf te maken.

Vaccins zijn daadwerkelijk de uitweg uit de crisis, maar nogmaals dat geldt alleen als de maatschappij daar aan mee wil werken.
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:17:15 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201976989
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:16 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik haal de rest van je reactie even weg omdat het niet relevant is. Maar nogmaals, vaccins zijn een uitweg als genoeg mensen de vaccins nemen. Dat heeft niets met de werking van het vaccin zelf te maken.

Vaccins zijn daadwerkelijk de uitweg uit de crisis, maar nogmaals dat geldt alleen als de maatschappij daar aan mee wil werken.
Maar iedereen is al zowat gevaccineerd op wat vissers en allochtonen na.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201976995
Hebben ze een marathon vergadering of heeft de vraag van het CU geholpen over lekken vanuit het catshuis
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:17:59 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977006
Hoe communiceren de zuid-europese landen naar hun burgers over de uitweg eigenlijk?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201977022
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar iedereen is al zowat gevaccineerd op wat vissers en allochtonen na.
En heel veel ouderen. Die nu in het ziekenhuis komen. De vaccinatiegraad is echt niet hoog.
pi_201977024
Mooi plaatje van nrc

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201977039
quote:

[..]

Dat is zo als groepsimmuniteit een optie is. Als iemand die gevaccineerd is alsnog besmettelijk kan zijn en ~10% van de bevolking alsnog ernstig ziek kan worden is het niet de uitweg, dan is vaccinatie een middel wat je dichter bij die uitweg brengt.
pi_201977053
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is zo als groepsimmuniteit een optie is. Als iemand die gevaccineerd is alsnog besmettelijk kan zijn en ~10% van de bevolking alsnog ernstig ziek kan worden is het niet de uitweg, dan is vaccinatie een middel wat je dichter bij die uitweg brengt.
Ik zie niet in wat het verschil is tussen die twee termen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 21:20:58 #198
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201977063
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Mooi plaatje van nrc

[ afbeelding ]
Prachtig. Opgeslagen, zodat ik die vaker kan quoten.

in before "vaccins werken niet, want 45 van de 240 mensen in het ziekenhuis zijn gevaccineerd"!!!
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:21:32 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201977077
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:52 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nee hoor, men zegt dat omdat het gewoon waar is. Het is eerder dat er opvallend veel posters zijn die uit verwarring onzin posten en dat blijven doen, ook al worden ze op de verwarring gewezen. Dat is pas vermoeiend.

Voor de duidelijkheid: vaccins zijn gemaakt om te vechten tegen de ziekte. Niet primair tegen het virus.
De vaccins zijn juist specifek gemaakt en werkzaam op het viruskenmerk, t.w. het SpikeEiwit.
Vaccins incl de antilichamern die ze bewerkstelligen, bestrijdend niet de ziekte (Covid19). Vaccinatie biedt met name mensen met een ontoereikende afweer, de gelegenheid om die ziekte te voorkomen.
Iemand besmet, zal nog steeds zelf op eigen kracht moeten herstellen van infectie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201977107
quote:

[..]

Hoe kan je blijven beweren dat het aan de vaccinatiegraad ligt met deze cijfers:

60-64: 88%
65-69: 91%
70-74: 93%
75-79: 93%
80-84: 91%
85-89: 89%
90+: 83% (kleine groep, vaak niet mogelijk om te vaccineren)

Wat voor een verwachting heb je dan over de vaccinatiegraad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')