Laat ook meteen zien dat het koppelen aan QR enige manier is om mensen zover te krijgen om zich te laten vaccineren. Hoe kut dat ook is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een deel van de vaccinaties uit het RVP bestaat ook uit drie vaccinaties. Het HPV-vaccin is in principe 2 vaccinaties, maar als het als iets oudere tiener wordt genomen, is ook 3 het geadviseerde aantal.
Ik vind het vooral ook erg vreemd dat een derde vaccinatie kennelijk echt onmogelijk is en sowieso wijst op de verkeerde intenties van onze overheid.
Voor toegang tot landen, globaal, kan ik me daar wat bij voorstellen in pandemische situatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ben je wel voorstander van een koppeling met twee vaccins?
Laat ze eerst maar eens helder uitleggen waarom een gezonde twintiger een booster zou moeten nemen tegen dit virus.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Laat ook meteen zien dat het koppelen aan QR enige manier is om mensen zover te krijgen om zich te laten vaccineren. Hoe kut dat ook is.
Ook hier op FOK! zie je genoeg users die roepen dat ze alleen maar gevaccineerd zijn om een groen vinkje te krijgen. Tsja, dan kan de overheid niet veel meer dan koppelen op dit moment, want dat is de route die ze willen varen.
Ga communiceren dat je het verplicht of doe het niet, maar kap met deze "het is je vrije keuze, maar we maken je leven onmogelijk als je niet de juiste keuze maakt"-onzin.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Laat ook meteen zien dat het koppelen aan QR enige manier is om mensen zover te krijgen om zich te laten vaccineren. Hoe kut dat ook is.
Ook hier op FOK! zie je genoeg users die roepen dat ze alleen maar gevaccineerd zijn om een groen vinkje te krijgen. Tsja, dan kan de overheid niet veel meer dan koppelen op dit moment, want dat is de route die ze willen varen.
Klopt, maar dat laatste is dus een beleidskeuze. Er zijn geen tovermiddelen maar zat mogelijkheden die meer benut kunnen worden. Nu is het alles of niets met het b staande veel te krappe zorgsysteem en dat is diep triest.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders
Aan de andere kant zie ik ook niet echt een andere oplossing op dit moment, behalve zorgcapaciteit vergroten en/of accepteren, maar dat gaat voorlopig ook niet gebeuren.
Ah nee oke. Ik was even bang dat je het an sich prima vond maar niet met booster geïncludeerd omdat je dan mogelijk weer lang moest wachten om iets (leuks) te kunnen doen. Gelukkig ben je er niet zo een. (Het zit er hier vol mee, helaas.)quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef Molo het volgende:
Voor toegang tot landen, globaal, kan ik me daar wat bij voorstellen in pandemische situatie.
Europees (want dat helpt niet voor virus tegenhouden en vrij verkeer is wel een groot goedl, en buiten pandemie (dus bij endemische fase), niet.
Zwaar tegen inzet voor 'domestic use' zoals dat heet. Het inzetten als toegangsbewijs
Tuurlijk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een discussieforum hè. Als dat niet gewenst is kan dit forum beter gesloten worden.
Overigens, veel mensen hier willen ook iets leren heb ik het idee.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens helder uitleggen waarom een gezonde twintiger een booster zou moeten nemen tegen dit virus.
Toch zou het RIVM dit gewoon bekend kunnen maken. Ik denk ook niet dat @Bliksem92 wil dat wij op www.watisdeleeftijdvancovid19patienten.nl informatie kunnen krijgenquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het kader van privacy lijkt het me best logisch dat niet heel NL toegang heeft tot de data van de mensen in het ziekenhuis. Dat die niet volledig open zijn betekent niet dat ze voor mensen waarvoor ze belangrijk zijn ook niet toegankelijk zijn.
Dat staat nu toch helemaal niet ter discussie? Volgens mij gaan de boosters over 50+ a.k.a. grootste groep dat de zorg belast?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens helder uitleggen waarom een gezonde twintiger een booster zou moeten nemen tegen dit virus.
Uiteraard, maar daar vraag ik ook niet om. Ik wil data zien, geen persoonsgegevensquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het kader van privacy lijkt het me best logisch dat niet heel NL toegang heeft tot de data van de mensen in het ziekenhuis. Dat die niet volledig open zijn betekent niet dat ze voor mensen waarvoor ze belangrijk zijn ook niet toegankelijk zijn.
Ja maar principes hebben een prijs hé!quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga communiceren dat je het verplicht of doe het niet, maar kap met deze "het is je vrije keuze, maar we maken je leven onmogelijk als je niet de juiste keuze maakt"-onzin.
Nu staat het nog niet ter discussie nee, maar als straks de risicogroep geboosterd is en het virus nog steeds blijft rondgaan zal de leeftijdsgrens wel gaan zakken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat staat nu toch helemaal niet ter discussie? Volgens mij gaan de boosters over 50+ a.k.a. grootste groep dat de zorg belast?
Ja, op een gegeven moment is het wel klaar gewoon..quote:
Centraal, nopequote:Op zondag 31 oktober 2021 19:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het vooral de ziekenhuizen zelf die dat soort dingen bijhouden toch? Maar centraal is niets geregeld?
Oke.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, op een gegeven moment is het wel klaar gewoon..
Was jij niet degene die iedereen boven de 50 wilde opsluiten/isoleren? Met je principesquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar principes hebben een prijs hé!
En hoe droeg jouw eigen post daar precies aan bij?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Een beetje nuance aanbrengen of de mogelijkheid meenemen dat men zelf niet de volledige wijsheid in pacht heeft, past ook prima op een discussieforum en maakt leren niet minder mogelijk. Integendeel, wat mij betreft.
Zolang de zorg niet overspoeld wordt door <30 is er geen enkel reden om die groep te boosten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu staat het nog niet ter discussie nee, maar als straks de risicogroep geboosterd is en het virus nog steeds blijft rondgaan zal de leeftijdsgrens wel gaan zakken.
Snap ik ook wel, want zodra de media ergens lucht van krijgt heb je de rapen gaar. Bijvoorbeeld toen bekend werd dat bepaalde gegevens op servers van Google stonden en dat dat schijnbaar een probleem of opmerkelijk was. Bizar.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Centraal, nope
Niet voldoende om een goeie analyse op te kunnen doen.
Gepseudonimiseerde gezondheidsdata doorzetten en gebruiken is in het hele land een zwaar beladen, ondergewaardeerd en onderontwikkeld iets
Voor hun eigen veiligheid.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was jij niet degene die iedereen boven de 50 wilde opsluiten/isoleren? Met je principes![]()
Toch belachelijk voor een land wat gezondheid, wetenschap etc. zo hoog heeft staanquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Centraal, nope
Niet voldoende om een goeie analyse op te kunnen doen.
Gepseudonimiseerde gezondheidsdata doorzetten en gebruiken is in het hele land een zwaar beladen, ondergewaardeerd en onderontwikkeld iets
Volgens mij zijn we het dan toch wel eens, alleen hadden we het anders verwoord.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zolang de zorg niet overspoeld wordt door <30 is er geen enkel reden om die groep te boosten.
<30 loopt nauwelijks risico, als de ouderen die wel risico lopen gewoon een booster halen en beschermd zijn (en blijven, desnoods door jaarlijkse boosters) dan moet dat genoeg zijn.
Wij gaan toch ook geen jongeren de griepprik aanbieden zodat oma en opa het niet oplopen
Juist ja. Niet omdat jij gewoon gewoon door wilde gaan met je leven als voorheen uiteraardquote:
Data zijn ook persoonsgegevens en/of tot de persoon herleidbare gegevensquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar vraag ik ook niet om. Ik wil data zien, geen persoonsgegevens.
Jij wil met je leven doorgaan zoals het al anderhalf jaar gaat?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist ja. Niet omdat jij gewoon gewoon door wilde gaan met je leven als voorheen uiteraard
Het is voor zover ik weet vooral een mentaliteit in de zorg. Niet geheel onterecht overigens. Maar het is niet voor niets dat de NHS in de UK zo enorm veel problemen had en heeft met ransomware.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Toch belachelijk voor een land wat gezondheid, wetenschap etc. zo hoog heeft staanIk val sinds februari 2020 van de ene verbazing in de andere joh
Ja, eigenlijk welquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil met je leven doorgaan zoals het al anderhalf jaar gaat?
Niet altijd, ik maak graag dat onderscheid. Maar als we data kunnen delen wat betreft leeftijd kan dat ook met andere factoren. Vind ik.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Data zijn ook persoonsgegevens en/of tot de persoon herleidbare gegevens
quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het dan toch wel eens, alleen hadden we het anders verwoord.
Dat mag ookquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel![]()
Bevalt me uitstekend eerlijk gezegd.
Decentraal werken zonder groter plan/sturing heeft nogal wat nadelenquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Toch belachelijk voor een land wat gezondheid, wetenschap etc. zo hoog heeft staanIk val sinds februari 2020 van de ene verbazing in de andere joh
Who is taking this one? I give up ....quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:30 schreef fantasyboy het volgende:
Vaccineren heeft geen klote geholpen.
Hoe is het mogelijk dat er weer zoveel corona gevallen zijn?
Alle niet gevaccineerden komen toevallig allemaal niet gevacineerden tegen die dan allemaal toevallig besmet woren? hahahaha
Het is gewoon statistische niet mogelijk
Het vaccin werkt niet.
Daarom worden er booster shots uitgevoden, omdat het vaccin niet werkt
Je zal straks 10 prikken nodig hebben en dan nog zullen de cijfers hoog zijn omdat er heel toevallig niet gevacinneerden ongevacineerden tegen
Ik zie graag je statistische toelichting dat het niet mogelijk is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:30 schreef fantasyboy het volgende:
Vaccineren heeft geen klote geholpen.
Hoe is het mogelijk dat er weer zoveel corona gevallen zijn?
Alle niet gevaccineerden komen toevallig allemaal niet gevacineerden tegen die dan allemaal toevallig besmet woren? hahahaha
Het is gewoon statistische niet mogelijk
Het vaccin werkt niet.
Daarom worden er booster shots uitgevoden, omdat het vaccin niet werkt
Je zal straks 10 prikken nodig hebben en dan nog zullen de cijfers hoog zijn omdat er heel toevallig niet gevacinneerden ongevacineerden tegen
Als je een paar variabelen hebt over mensen op een IC bijvoorbeeld, kun je al behoorlijk snel weten wie het is. Tot op de persoon. Door de kleine aantallen die er liggen, door specifieke kenmerken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:28 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Niet altijd, ik maak graag dat onderscheid. Maar als we data kunnen delen wat betreft leeftijd kan dat ook met andere factoren. Vind ik.
Nopequote:Op zondag 31 oktober 2021 19:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Who is taking this one? I give up ....
Dit dus.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga communiceren dat je het verplicht of doe het niet, maar kap met deze "het is je vrije keuze, maar we maken je leven onmogelijk als je niet de juiste keuze maakt"-onzin.
Toch kan ik in 3 minuten een programma schrijven waar je alleen maar even een leeftijdsgroep en een 0 (niet gevaccineerd) of een 1 (gevaccineerd) hoeft in te tikken voor dataquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je een paar variabelen hebt over mensen op een IC bijvoorbeeld, kun je al behoorlijk snel weten wie het is. Tot op de persoon. Door de kleine aantallen die er liggen, door specifieke kenmerken.
Is niet zo moeilijk.
De combinatie maakt dat vrij tricky en daar moet je voor oppassen.
Niets bijhouden en/of delen is dan weer een ander uiterste. Er zijn best mogelijkheden
Kloptquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Toch kan ik in 3 minuten een programma schrijven waar je alleen maar even een leeftijdsgroep en een 0 (niet gevaccineerd) of een 1 (gevaccineerd) hoeft in te tikken voor data
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar ja, regelgeving etc....
De samplegroepen zijn te klein. Als er totaal 4 IC bedden zijn en er ligt 1 vrouw en 3 mannen kun je al heel makkelijk herleiden tot persoon. Dat mag niet vanuit privacywetgeving.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Data zijn ook persoonsgegevens en/of tot de persoon herleidbare gegevens
Het is een leugen van de overheid dat het merendeel niet gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie graag je statistische toelichting dat het niet mogelijk is.
Geef eens een bron waarin iemand beweert dat een gevacccineerde 100% zeker niet meer besmet kan raken? Wie heeft dat ooit gezegd? De overheid? WHO? Mickey Mouse?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Het is een leugen van de overheid dat het merendeel niet gevaccineerd zijn.
ze zeggen niet ALLE besmette gevallen zijn niet gevaccineeren
De conclusie moet dan ook zijn dat ook niet gevaccineerden besmet raken ondanks hun prikken
Dat betekent gewoon dat de prikken niet volledig werken
Dat betekent weer dat gevacinerden ongevaccineerden besmetten ondanks dat ze te koop lopen dat ze gevaccineerd zijn en denken dat ze niet besmet kunnen worden.
Wiskundig betekend dit 2 delta - 1 delta x het virus geen delta 3 gedeeld door 2 = besmetting.
Kortom vaccinatie heeft niet geholpen het afgelopen jaar en we gaan weer naar de 10 duizend of meer
Conclusie? Alle winkels zullen gesloten zijn tijdens de kerst.
Daarom ook wel absurd dat het bij Urkers in dat ene ziekenhuisje waarvan ik de naam alweer kwijt ben, wel zo naar buiten werd gebracht, dat ze van Urk komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
De samplegroepen zijn te klein. Als er totaal 4 IC bedden zijn en er ligt 1 vrouw en 3 mannen kun je al heel makkelijk herleiden tot persoon. Dat mag niet vanuit privacywetgeving.
Nou ja, als je daar tien minuten te laat thuis komt weten ze het ook wel, dus denk dat ze geen media nodig haddenquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom ook wel absurd dat het bij Urkers in dat ene ziekenhuisje waarvan ik de naam alweer kwijt ben, wel zo naar buiten werd gebracht, dat ze van Urk komen.
Wenkbrauwtje opgetrokken hier.
In het dorp weet nu iedereen wel wie dat is. En als je nu van de IC komt daar, word je in het ziekenhuis ook lekker scheef aangekeken
Ze zeggen dat niet omdat als ze dat zeggen dat niemand zich meer laat inspuitenquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geef eens een bron waarin iemand beweert dat een gevacccineerde 100% zeker niet meer besmet kan raken? Wie heeft dat ooit gezegd? De overheid? WHO? Mickey Mouse?
Edit: Waarom hap ik ook
Huh jij bent voor qr bewijs op je werk?quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil met je leven doorgaan zoals het al anderhalf jaar gaat?
Met de manier waarop er in deze crisis met geld en middelen wordt gesmeten zal dit wel het allerlaatste zijn waar ze zich druk over maken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 19:41 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Ze zeggen dat niet omdat als ze dat zeggen dat niemand zich meer laat inspuiten
Ze zitten met miljoenen vaccins waar ze miljarden voor betaald hebben
Dat moet gewoon gebruikt worden anders ze allemaal in hun hemd
jij hapt omdat je heel goed weet dat wat ik zeg geloofwaardig kan zijn.en een kern van waarheid in zit.
Je begrijpt hem verkeerdquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Huh jij bent voor qr bewijs op je werk?
Je was toch tegen dit soort onzin? Waarom zo gedraaid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |