abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:44:07 #1
3542 Gia
User under construction
pi_201974575

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
pi_201974584
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nope. Geen idee hoe je bij dat idee komt. Er is in de reguliere wetenschap/gezondheidszorg geen enkele twijfel over.
quote:
De effectiviteit van de vaccins van Pfizer en AstraZeneca bij de Deltavariant wordt minder, naarmate de tijd vordert. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Oxford. Drie maanden na de tweede prik is het Pfizer-vaccin op dat moment nog 75 procent effectief. Het AstraZeneca-vaccin is dan nog maar 61 procent effectief.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:44:57 #3
3542 Gia
User under construction
pi_201974586
Kon zo gauw geen andere titel bedenken. En deze is nog actueel.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:45:26 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201974590
Noodkreet universitaire ic-afdelingshoofden over zorgelijke coronasituatie: ’Water staat aan de lippen’

https://www.telegraaf.nl/(...)-staat-aan-de-lippen

Code zwart!!1!
pi_201974592
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:44 schreef Gia het volgende:
Kon zo gauw geen andere titel bedenken. En deze is nog actueel.
Zal nog wel een paar dagen actueel zijn ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201974598
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Daarmee wordt effectiviteit tegen besmetting bedoeld. De media verwart dat eigenlijk bijna altijd met de primaire werkzaamheid van de vaccins.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:46:29 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201974606
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verplicht om de groene vink te behouden. Ik beschouw dat als een indirecte plicht.
nationaal zal dat allemaal wel meevallen maar kan me voorstellen dat dit internationaal anders ligt, als er een variant x opduikt waar een booster tegen zou helpen kan je verwachten dat landen die prik dan als voorwaarde voor entry verplichten.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:46:56 #8
3542 Gia
User under construction
pi_201974609
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:

Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.
Dan klopt dat toch ook. Na een zware operatie lig je soms één dag op de IC.
Ik lag er, na een openhartoperatie, zelfs geen hele dag.
pi_201974613
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.

Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.
Zijn dat diezelfde werkgevers die krokodillentranen huilen dat ze geen personeel vinden?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201974624
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende: [..] Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.
Is dat? Eerst was een QR code 3g met gratis testen. Er wordt gesproken over 3g met betalen voor testen, over 2g, over het tijdelijk intrekken van de code als je gevaccineerd bent en toch een besmetting oploopt. De stap naar intrekken van je QR code als je vaccin ouder is dan x periode is echt niet groot. Maar we zijn nu nog in de fase dat we ongevaccineerden de schuld geven, maar ik twijfel er niet aan dat er later weer een nieuwe schuldige wordt aangewezen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:48:28 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201974631
quote:

[..]
[..]

Qua actieve antilichamen. Maar dat is geen probleem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201974642
Er moeten echt vragen gesteld worden aan al die media die constant bericht over verminderde werking van de vaccins. Zo veel mensen vatten dat verkeerd op schijnbaar.
pi_201974647
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet op gehint nee? :D :D :D

Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @:chratnox om uit te leggen hoe dat werkt

Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig O+

Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïef
De coronacheck app is vorige maand aangepast op derde vaccinatie/booster. Initieel internationaal.
pi_201974649
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef Bliksem92 het volgende:
Er moeten echt vragen gesteld worden aan al die media die constant bericht over verminderde werking van de vaccins. Zo veel mensen vatten dat verkeerd op schijnbaar.
Op welke verkeerde manier vatten mensen dit dan op?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:49:53 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201974650
quote:
Eensch
pi_201974670
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:45 schreef leolinedance het volgende:
Noodkreet universitaire ic-afdelingshoofden over zorgelijke coronasituatie: ’Water staat aan de lippen’

Code zwart!!1!
En niemand heeft dit zien aankomen, echt :')
pi_201974691
quote:
14s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke verkeerde manier vatten mensen dit dan op?
De vaccins zijn ontwikkeld om (hevige) symptomen van de ziekte te voorkomen. Daarnaast zorgt het toedienen van het vaccin er ook voor dat het immuunsysteem meteen anti-lichamen aanmaakt. Die helpen vooral goed tegen het voorkomen van een besmetting met het virus. Maar die anti-lichamen verdwijnen na verloop van tijd. Dat is ook zo na het doormaken van een besmetting zonder gevaccineerd te zijn. Daarom is het dus mogelijk (hoewel de kans een stuk kleiner is) om wederom besmet te raken.

De media focusen zich vrijwel alleen maar op berichten over hoe snel die anti-lichamen verdwijnen, terwijl dat dus niet de primaire functie van de vaccins is. Bij vrijwel elk van zo'n bericht staat er dan ook een zinnetje dat de bescherming tegen ernstige symptomen (ziekenhuisopname) nauwelijks verandert.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bliksem92 op 31-10-2021 18:59:55 ]
pi_201974707
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:45 schreef leolinedance het volgende:

Code zwart!!1!
Ik wil best gelovem wat ze zeggen, maar een nieuwe echte lockdown is niet meer acceptabel.

Er zal gekozen en geofferd moeten worden in het landsbelang. De schuld ligt uiteraard bij de overheid die een lachwekkend aantal beddem heeft kunnen regelen.
pi_201974739
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Vaccinatie verhindert absoluut een ziekenhuisopname. Wat is dat toch met die golf van anti-vaxxers ineens hier :o.
Als ik antivaxxer zou zijn had ik me niet laten vaccineren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201974747
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als ik antivaxxer zou zijn had ik me niet laten vaccineren...
Tja, dan ben je slecht geinformeerd.
pi_201974749
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]
https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf

Er waren zo rond de 300.000 behandeldagen op de IC op totaal 76.000 opnames. Dat uitgemiddeld kom je op ongeveer 4 dagen (pagina 30)

Toegegeven. Minder dan de 6 die ik in mn hoofd had.
pi_201974754
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik na een slagaderlijke bloeding 3 uurtjes
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201974774
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:53 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
De vaccins zijn ontwikkeld om (hevige) symptomen van de ziekte te voorkomen. Daarnaast zorgt het toedienen van het vaccin er ook voor dat het immuunsysteem meteen anti-lichamen aanmaakt. Die helpen vooral goed tegen het voorkomen van een besmetting met het virus. Maar die anti-lichamen verdwijnen na verloop van tijd. Dat is ook zo na het doormaken van een besmetting zonder gevaccineerd te zijn. Daarom is het dus mogelijk (hoewel de kans een stuk kleiner is) om wederom besmet te raken.

De media focusen zich vrijwel alleen maar op berichten over hoe snel die anti-lichamen verdwijnen, terwijl dat dus niet de primaire functie van de vaccins is. Bij vrijwel elk van zo'n bericht staat er dan ook een zinnetje dat de bescherming tegen ernstige symptomen (ziekenhuisopname) nauwelijks verandert.
Laten we de komende 2/3 weken de ziekenhuisopnames in kaart houden. Ik vind dat de opnames in de hogere leeftijdsgroepen te hard oplopen om uit te sluiten dat de vaccinaties minder effectief worden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:02:45 #24
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201974776
quote:
Precies. Meeste lui die dat soort berichten schrijven hebben echt geen flauw idee waar ze het over hebben. Niemand die het controleert en het roept alleen maar vragen op bij de leken. Je ziet nu overal mensen roepen "ach het werkt toch niet" of "het heeft nu al een verminderde werking" etc. etc
pi_201974781
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.
Denk dat dat risico wel mee valt eerlijk gezegd. Dat was in ieder geval niet de reden voor mij om de vaccinaties te halen.

Maar goed, als ze de QR code afhankelijk maken van een booster ga ik waarschijnlijk toch wel overstag.
pi_201974793
quote:

[..]
[..]

Dat is slecht nieuws. Echter ik ga niet nog een keer een of meerdere vaccinaties halen. Het is klaar zo dan maar ziek worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201974795
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Laten we de komende 2/3 weken de ziekenhuisopnames in kaart houden. Ik vind dat de opnames in de hogere leeftijdsgroepen te hard oplopen om uit te sluiten dat de vaccinaties minder effectief worden.
Maar dat alleen is toch niet genoeg om dat te vermoeden? Heb je andere bronnen waaruit dat zou kunnen blijken? Weten we hoeveel van die mensen sowieso minder vatbaar zijn voor de vaccins? Ik vind dat er nog veel te veel variabelen zijn die we niet weten. En de resultaten van onderzoeken laten voorlopig weinig reden tot zorgen zien wat mij betreft.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:06:32 #28
3542 Gia
User under construction
pi_201974815
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:00 schreef chratnox het volgende:

https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf

Er waren zo rond de 300.000 behandeldagen op de IC op totaal 76.000 opnames. Dat uitgemiddeld kom je op ongeveer 4 dagen (pagina 30)

Toegegeven. Minder dan de 6 die ik in mn hoofd had.
Dat kan een vertekend beeld zijn, als er bijvoorbeeld 2 patiënten langdurig in coma liggen.

Die stuwen dan dat gemiddelde wel omhoog.
pi_201974816
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:00 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Tja, dan ben je slecht geinformeerd.
Dan muteer ik maar van volledig gevaccineerde naar antivaxx wappie, het zal mij aan m'n reet roesten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:07:37 #30
416575 crew  Evenstar
pi_201974822
Je kan in een situatie met zoveel variabelen niet steeds één willekeurige variable eruit halen om je punt te maken. Dat is toch niet al te moeilijk om te begrijpen?

Vaccins zouden ondertussen best minder kunnen werken bij de oudere groepen, maar misschien ook niet. Dat is echt niet te zeggen door alleen even naar ziekenhuisopnames te kijken. Er zijn minstens tientallen andere variabelen die daar invloed op hebben.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:09:30 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974843
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
De coronacheck app is vorige maand aangepast op derde vaccinatie/booster. Initieel internationaal.
Precies *)

Paniekzaaierij is het :+
Of....
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201974847
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:04 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar dat alleen is toch niet genoeg om dat te vermoeden? Heb je andere bronnen waaruit dat zou kunnen blijken? Weten we hoeveel van die mensen sowieso minder vatbaar zijn voor de vaccins? Ik vind dat er nog veel te veel variabelen zijn die we niet weten. En de resultaten van onderzoeken laten voorlopig weinig reden tot zorgen zien wat mij betreft.
Dat kan uiteraard ook zijn wat er is, dat de mensen die alleen anti-stoffen aangemaakt hebben en problemen hebben met hun immuniteit nu als gevaccineerden in de ziekenhuizen komen.

Er wordt op veel plekken krampachtig gesproken dat boosters nodig zijn. Er zijn diverse onderzoeken die zeggen dat de immuniteit afneemt.

Ik weet niet wat het daadwerkelijke verhaal is, maar uitsluiten dat de werking afneemt vind ik ook niet juist
pi_201974859
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan een vertekend beeld zijn, als er bijvoorbeeld 2 patiënten langdurig in coma liggen.

Die stuwen dan dat gemiddelde wel omhoog.
Ja, net als er coronapatienten zijn die een week op de IC liggen en coronapatienten die er 2 maanden liggen ;)
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:11:16 #34
416575 crew  Evenstar
pi_201974863
Ik snap afgunst richting een eventuele booster vaccin echt niet trouwens. Eerste twee vaccins zijn prima, maar een derde is uit den boze?

Het is iets nieuws, niemand wist precies hoe het zou gaan, om nu constant te doen alsof dit allemaal van te voren was gepland is echt kansloos. Sorry.
pi_201974868
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:53 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik heb dit nog niet gezien eigenlijk. De mainstream media doen er juist veel aan om de vaccinatiebereidheid hoog te houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201974870
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:07 schreef Evenstar het volgende:
Je kan in een situatie met zoveel variabelen niet steeds één willekeurige variable eruit halen om je punt te maken. Dat is toch niet al te moeilijk om te begrijpen?

Vaccins zouden ondertussen best minder kunnen werken bij de oudere groepen, maar misschien ook niet. Dat is echt niet te zeggen door alleen even naar ziekenhuisopnames te kijken. Er zijn minstens tientallen andere variabelen die daar invloed op hebben.
Dat klopt. Mijn punt is ook niet dat het zo is. Mijn punt is dat het niet uit te sluiten is op basis van die groeiende cijfers.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 19:12:16 #37
5428 crew  miss_sly
pi_201974874
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:07 schreef Evenstar het volgende:
Dat blijkt al anderhalf jaar vrij moeilijk om te begrijpen.
De hele tijd mopperen over allemaal mensen die zichzelf aanmeten van alles te zijn, terwijl dit topic vol zit met allemaal ‘virologen’ en anderszins specialisten op het gebied van cijfertjes en pandemieën.

Iets met splinter en balk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201974880
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat kan uiteraard ook zijn wat er is, dat de mensen die alleen anti-stoffen aangemaakt hebben en problemen hebben met hun immuniteit nu als gevaccineerden in de ziekenhuizen komen.

Er wordt op veel plekken krampachtig gesproken dat boosters nodig zijn. Er zijn diverse onderzoeken die zeggen dat de immuniteit afneemt.

Ik weet niet wat het daadwerkelijke verhaal is, maar uitsluiten dat de werking afneemt vind ik ook niet juist
Uitsluiten lijkt me inderdaad ook te ver gaan. Ik zou vooral graag betere data willen zien zodat we beter die nu onbekende variabelen kunnen beoordelen. Ik vind het nogal stuitend dat er na zoveel maanden nog steeds niet goed bijgehouden wordt wie er nu wordt opgenomen, behalve de leeftijd. Privacy kan daarbij toch niet het probleem zijn?
pi_201974893
quote:
14s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb dit nog niet gezien eigenlijk. De mainstream media doen er juist veel aan om de vaccinatiebereidheid hoog te houden.
Dan heb je niet goed opgelet want de eerste post in dit topic gaat er al over ;).
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:14:16 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201974905
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van de eerdere uitlatingen van onze minister verwacht ik trouwens dat werkgevers nog voor Sinterklaas toestemming hebben om hun medewerkers te gaan controleren op QR-codes.
Mooi kunnen we weer volle bak op kantoor komen mét QR ^O^
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:14:23 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974906
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:11 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap afgunst richting een eventuele booster vaccin echt niet trouwens. Eerste twee vaccins zijn prima, maar een derde is uit den boze?

Het is iets nieuws, niemand wist precies hoe het zou gaan, om nu constant te doen alsof dit allemaal van te voren was gepland is echt kansloos. Sorry.
Niets mis met boosters

Alles mis met koppelen aan QR codes, wmb
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:15:10 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974919
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De hele tijd mopperen over allemaal mensen die zichzelf aanmeten van alles te zijn, terwijl dit topic vol zit met allemaal ‘virologen’ en anderszins specialisten op het gebied van cijfertjes en pandemieën.

Misschien is ietssss minder generalisatie ook mogelijk
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:15:36 #43
416575 crew  Evenstar
pi_201974924
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Niets mis met boosters

Dat is weer wat anders :)

Aan de andere kant zie ik ook niet echt een andere oplossing op dit moment, behalve zorgcapaciteit vergroten en/of accepteren, maar dat gaat voorlopig ook niet gebeuren.
pi_201974928
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:14 schreef Molo het volgende:
Ben je wel voorstander van een koppeling met twee vaccins?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201974929
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:12 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Uitsluiten lijkt me inderdaad ook te ver gaan. Ik zou vooral graag betere data willen zien zodat we beter die nu onbekende variabelen kunnen beoordelen. Ik vind het nogal stuitend dat er na zoveel maanden nog steeds niet goed bijgehouden wordt wie er nu wordt opgenomen, behalve de leeftijd. Privacy kan daarbij toch niet het probleem zijn?
In de rapporten van Stichting NICE is toch wel wat meer zichtbaar dan enkel de leeftijd. Voornamelijk omtrent de patiënten op de IC's. Ziekenhuisopnames blijft inderdaad wat vaag. En sowieso is het natuurlijk bizar dat de structurele data omtrent de verhoudingen gevaccineerd/ongevaccineerd niet openbaar wordt gemaakt op dagelijkse/wekelijkse basis.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 19:16:16 #46
5428 crew  miss_sly
pi_201974934
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:11 schreef Evenstar het volgende:

Een deel van de vaccinaties uit het RVP bestaat ook uit drie vaccinaties. Het HPV-vaccin is in principe 2 vaccinaties, maar als het als iets oudere tiener wordt genomen, is ook 3 het geadviseerde aantal.

Ik vind het vooral ook erg vreemd dat een derde vaccinatie kennelijk echt onmogelijk is en sowieso wijst op de verkeerde intenties van onze overheid.
pi_201974936
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is een discussieforum hè. Als dat niet gewenst is kan dit forum beter gesloten worden.

Overigens, veel mensen hier willen ook iets leren heb ik het idee.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2021 19:17:21 ]
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:16:29 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974940
quote:

[..]
Wordt wel bijgehouden
Maar niet op een zelfde manier
En niet gedeeld, o.a. vanwege privacy. En politieke redenen
pi_201974948
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Wordt wel bijgehouden
Maar niet op een zelfde manier
En niet gedeeld, o.a. vanwege privacy. En politieke redenen
Volgens mij zijn het vooral de ziekenhuizen zelf die dat soort dingen bijhouden toch? Maar centraal is niets geregeld?
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 19:18:36 #50
5428 crew  miss_sly
pi_201974962
quote:

[..]
In het kader van privacy lijkt het me best logisch dat niet heel NL toegang heeft tot de data van de mensen in het ziekenhuis. Dat die niet volledig open zijn betekent niet dat ze voor mensen waarvoor ze belangrijk zijn ook niet toegankelijk zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:18:37 #51
416575 crew  Evenstar
pi_201974963
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een deel van de vaccinaties uit het RVP bestaat ook uit drie vaccinaties. Het HPV-vaccin is in principe 2 vaccinaties, maar als het als iets oudere tiener wordt genomen, is ook 3 het geadviseerde aantal.

Ik vind het vooral ook erg vreemd dat een derde vaccinatie kennelijk echt onmogelijk is en sowieso wijst op de verkeerde intenties van onze overheid.
Laat ook meteen zien dat het koppelen aan QR enige manier is om mensen zover te krijgen om zich te laten vaccineren. Hoe kut dat ook is.

Ook hier op FOK! zie je genoeg users die roepen dat ze alleen maar gevaccineerd zijn om een groen vinkje te krijgen. Tsja, dan kan de overheid niet veel meer dan koppelen op dit moment, want dat is de route die ze willen varen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:19:11 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974970
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:15 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ben je wel voorstander van een koppeling met twee vaccins?
Voor toegang tot landen, globaal, kan ik me daar wat bij voorstellen in pandemische situatie.
Europees (want dat helpt niet voor virus tegenhouden en vrij verkeer is wel een groot goedl, en buiten pandemie (dus bij endemische fase), niet.
Zwaar tegen inzet voor 'domestic use' zoals dat heet. Het inzetten als toegangsbewijs
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:19:24 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201974976
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Laat ook meteen zien dat het koppelen aan QR enige manier is om mensen zover te krijgen om zich te laten vaccineren. Hoe kut dat ook is.

Ook hier op FOK! zie je genoeg users die roepen dat ze alleen maar gevaccineerd zijn om een groen vinkje te krijgen. Tsja, dan kan de overheid niet veel meer dan koppelen op dit moment, want dat is de route die ze willen varen.
Laat ze eerst maar eens helder uitleggen waarom een gezonde twintiger een booster zou moeten nemen tegen dit virus.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:19:56 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201974980
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ga communiceren dat je het verplicht of doe het niet, maar kap met deze "het is je vrije keuze, maar we maken je leven onmogelijk als je niet de juiste keuze maakt"-onzin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:20:30 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974989
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat is weer wat anders :)

Aan de andere kant zie ik ook niet echt een andere oplossing op dit moment, behalve zorgcapaciteit vergroten en/of accepteren, maar dat gaat voorlopig ook niet gebeuren.
Klopt, maar dat laatste is dus een beleidskeuze. Er zijn geen tovermiddelen maar zat mogelijkheden die meer benut kunnen worden. Nu is het alles of niets met het b staande veel te krappe zorgsysteem en dat is diep triest.
pi_201974990
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef Molo het volgende:
Voor toegang tot landen, globaal, kan ik me daar wat bij voorstellen in pandemische situatie.
Europees (want dat helpt niet voor virus tegenhouden en vrij verkeer is wel een groot goedl, en buiten pandemie (dus bij endemische fase), niet.
Zwaar tegen inzet voor 'domestic use' zoals dat heet. Het inzetten als toegangsbewijs
Ah nee oke. Ik was even bang dat je het an sich prima vond maar niet met booster geïncludeerd omdat je dan mogelijk weer lang moest wachten om iets (leuks) te kunnen doen. Gelukkig ben je er niet zo een. (Het zit er hier vol mee, helaas.)
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 19:20:42 #57
5428 crew  miss_sly
pi_201974994
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is een discussieforum hè. Als dat niet gewenst is kan dit forum beter gesloten worden.

Overigens, veel mensen hier willen ook iets leren heb ik het idee.
Tuurlijk.

Een beetje nuance aanbrengen of de mogelijkheid meenemen dat men zelf niet de volledige wijsheid in pacht heeft, past ook prima op een discussieforum en maakt leren niet minder mogelijk. Integendeel, wat mij betreft.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:21:02 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201974998
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Laat ze eerst maar eens helder uitleggen waarom een gezonde twintiger een booster zou moeten nemen tegen dit virus.
:')
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:21:22 #59
416575 crew  Evenstar
pi_201975001
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In het kader van privacy lijkt het me best logisch dat niet heel NL toegang heeft tot de data van de mensen in het ziekenhuis. Dat die niet volledig open zijn betekent niet dat ze voor mensen waarvoor ze belangrijk zijn ook niet toegankelijk zijn.
Toch zou het RIVM dit gewoon bekend kunnen maken. Ik denk ook niet dat @Bliksem92 wil dat wij op www.watisdeleeftijdvancovid19patienten.nl informatie kunnen krijgen :D

Denk eerder dat het politieke redenen heeft om het zo vaag te houden.

Als het vooral ongevaccineerden zijn krijg je een grote groep die vooral voor maatregelen voor ongevaccineerden gaan schreeuwen.

Als het vooral gevaccineerden zijn krijg je een grote groep die gaan zeggen dat ze geen vaccins meer gaan nemen, want "het werkt toch niet".

Hoe dan ook schiet de overheid zichzelf in de voet als dit heel duidelijk gecommuniceerd zou worden.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:22:23 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201975013
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:')
Goede reactie wel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:22:31 #61
416575 crew  Evenstar
pi_201975014
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat staat nu toch helemaal niet ter discussie? Volgens mij gaan de boosters over 50+ a.k.a. grootste groep dat de zorg belast?
pi_201975019
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Uiteraard, maar daar vraag ik ook niet om. Ik wil data zien, geen persoonsgegevens :P.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:22:54 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201975022
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ga communiceren dat je het verplicht of doe het niet, maar kap met deze "het is je vrije keuze, maar we maken je leven onmogelijk als je niet de juiste keuze maakt"-onzin.
Ja maar principes hebben een prijs hé!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:23:12 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201975028
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat staat nu toch helemaal niet ter discussie? Volgens mij gaan de boosters over 50+ a.k.a. grootste groep dat de zorg belast?
Nu staat het nog niet ter discussie nee, maar als straks de risicogroep geboosterd is en het virus nog steeds blijft rondgaan zal de leeftijdsgrens wel gaan zakken.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:23:17 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201975029
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Goede reactie wel.
Ja, op een gegeven moment is het wel klaar gewoon..
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:23:28 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975033
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn het vooral de ziekenhuizen zelf die dat soort dingen bijhouden toch? Maar centraal is niets geregeld?
Centraal, nope

Niet voldoende om een goeie analyse op te kunnen doen.

Gepseudonimiseerde gezondheidsdata doorzetten en gebruiken is in het hele land een zwaar beladen, ondergewaardeerd en onderontwikkeld iets
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:23:35 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201975037
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, op een gegeven moment is het wel klaar gewoon..
Oke.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:24:17 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201975044
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja maar principes hebben een prijs hé!
Was jij niet degene die iedereen boven de 50 wilde opsluiten/isoleren? Met je principes :')
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:24:36 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975047
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk.

Een beetje nuance aanbrengen of de mogelijkheid meenemen dat men zelf niet de volledige wijsheid in pacht heeft, past ook prima op een discussieforum en maakt leren niet minder mogelijk. Integendeel, wat mij betreft.
En hoe droeg jouw eigen post daar precies aan bij?
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:24:43 #70
416575 crew  Evenstar
pi_201975049
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nu staat het nog niet ter discussie nee, maar als straks de risicogroep geboosterd is en het virus nog steeds blijft rondgaan zal de leeftijdsgrens wel gaan zakken.
Zolang de zorg niet overspoeld wordt door <30 is er geen enkel reden om die groep te boosten.

<30 loopt nauwelijks risico, als de ouderen die wel risico lopen gewoon een booster halen en beschermd zijn (en blijven, desnoods door jaarlijkse boosters) dan moet dat genoeg zijn.

Wij gaan toch ook geen jongeren de griepprik aanbieden zodat oma en opa het niet oplopen :P
pi_201975052
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Centraal, nope

Gepseudonimiseerde gezondheidsdata doorzetten en gebruiken is in het hele land een zwaar beladen, ondergewaardeerd en onderontwikkeld iets
Snap ik ook wel, want zodra de media ergens lucht van krijgt heb je de rapen gaar. Bijvoorbeeld toen bekend werd dat bepaalde gegevens op servers van Google stonden en dat dat schijnbaar een probleem of opmerkelijk was. Bizar.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:25:17 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201975058
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Was jij niet degene die iedereen boven de 50 wilde opsluiten/isoleren? Met je principes :')
Voor hun eigen veiligheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:25:28 #73
416575 crew  Evenstar
pi_201975062
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Centraal, nope

Toch belachelijk voor een land wat gezondheid, wetenschap etc. zo hoog heeft staan _O- Ik val sinds februari 2020 van de ene verbazing in de andere joh :D
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:26:09 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201975071
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zolang de zorg niet overspoeld wordt door <30 is er geen enkel reden om die groep te boosten.

<30 loopt nauwelijks risico, als de ouderen die wel risico lopen gewoon een booster halen en beschermd zijn (en blijven, desnoods door jaarlijkse boosters) dan moet dat genoeg zijn.

Wij gaan toch ook geen jongeren de griepprik aanbieden zodat oma en opa het niet oplopen :P
Volgens mij zijn we het dan toch wel eens, alleen hadden we het anders verwoord.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:26:24 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201975072
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor hun eigen veiligheid.
Juist ja. Niet omdat jij gewoon gewoon door wilde gaan met je leven als voorheen uiteraard :N
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:26:26 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975074
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:22 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Uiteraard, maar daar vraag ik ook niet om. Ik wil data zien, geen persoonsgegevens :P.
Data zijn ook persoonsgegevens en/of tot de persoon herleidbare gegevens
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:27:05 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201975079
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Juist ja. Niet omdat jij gewoon gewoon door wilde gaan met je leven als voorheen uiteraard :N
Jij wil met je leven doorgaan zoals het al anderhalf jaar gaat?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201975083
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Toch belachelijk voor een land wat gezondheid, wetenschap etc. zo hoog heeft staan _O- Ik val sinds februari 2020 van de ene verbazing in de andere joh :D
Het is voor zover ik weet vooral een mentaliteit in de zorg. Niet geheel onterecht overigens. Maar het is niet voor niets dat de NHS in de UK zo enorm veel problemen had en heeft met ransomware.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:28:02 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201975091
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel :P
Bevalt me uitstekend eerlijk gezegd.
pi_201975095
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet altijd, ik maak graag dat onderscheid. Maar als we data kunnen delen wat betreft leeftijd kan dat ook met andere factoren. Vind ik.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:28:39 #81
416575 crew  Evenstar
pi_201975100
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Volgens mij zijn we het dan toch wel eens, alleen hadden we het anders verwoord.
^O^

Ik ben voor boosters voor de groepen die de zorg belasten. Daaronder lijkt het mij geen of weinig nut te hebben.

Dat die boosters al niet gegeven zijn vind ik eigenlijk al heel raar. Geen idee waar ze op wachten of wie daar nog een plasje over moet doen. Misschien zijn ze vergeten het OMT, de Gezondheidsraad, Sinterklaas en/of de Paashaas om raad te vragen, geen idee. Niemand die er ook over begint of vragen over stelt.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:28:56 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201975104
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel :P
Bevalt me uitstekend eerlijk gezegd.
Dat mag ook :)

Alleen niet aan andere opdringen gaarne.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:29:23 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975109
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Decentraal werken zonder groter plan/sturing heeft nogal wat nadelen :P

Er wordt wel over gesproken trouwens, Maastricht universiteit is er druk mee bezig, FAIR gebruik van gezondheidsdata. Is wel interessant, maar nog lang niet zo ver dat het ook gebruikt kan worden. O.a. door diezelfde decentrale organisatie van zorg :B
pi_201975116
Vaccineren heeft geen klote geholpen.

Hoe is het mogelijk dat er weer zoveel corona gevallen zijn?

Alle niet gevaccineerden komen toevallig allemaal niet gevacineerden tegen die dan allemaal toevallig besmet woren? hahahaha

Het is gewoon statistische niet mogelijk

Het vaccin werkt niet.

Daarom worden er booster shots uitgevoden, omdat het vaccin niet werkt

Je zal straks 10 prikken nodig hebben en dan nog zullen de cijfers hoog zijn omdat er heel toevallig niet gevacinneerden ongevacineerden tegen komen :)
Ajax is mijn leven!
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:31:15 #85
416575 crew  Evenstar
pi_201975132
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:30 schreef fantasyboy het volgende:

Alle niet gevaccineerden komen toevallig allemaal niet gevacineerden tegen die dan allemaal toevallig besmet woren? hahahaha

Het vaccin werkt niet.

Je zal straks 10 prikken nodig hebben en dan nog zullen de cijfers hoog zijn omdat er heel toevallig niet gevacinneerden ongevacineerden tegen :)
Who is taking this one? I give up ....
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:31:32 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201975137
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:30 schreef fantasyboy het volgende:

Het vaccin werkt niet.

Je zal straks 10 prikken nodig hebben en dan nog zullen de cijfers hoog zijn omdat er heel toevallig niet gevacinneerden ongevacineerden tegen :)
Ik zie graag je statistische toelichting dat het niet mogelijk is.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:32:19 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975144
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:28 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Niet altijd, ik maak graag dat onderscheid. Maar als we data kunnen delen wat betreft leeftijd kan dat ook met andere factoren. Vind ik.
Als je een paar variabelen hebt over mensen op een IC bijvoorbeeld, kun je al behoorlijk snel weten wie het is. Tot op de persoon. Door de kleine aantallen die er liggen, door specifieke kenmerken.
Is niet zo moeilijk.
De combinatie maakt dat vrij tricky en daar moet je voor oppassen.

Niets bijhouden en/of delen is dan weer een ander uiterste. Er zijn best mogelijkheden
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:33:00 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975149
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Who is taking this one? I give up ....
Nope :D
pi_201975160
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit dus.

Het niet beslissen een vaccinatieplicht in het leven te roepen is puur en alleen politieke lafheid uit angst er in het stemhokje op afgerekend te worden en uit angst publiekelijk afgebrand te worden wanneer het aantal besmettingen en ziekenhuis- en IC-opnames zelfs bij een vaccinatiegraad van bijna 100 procent even goed explosief stijgt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:34:02 #90
416575 crew  Evenstar
pi_201975162
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Als je een paar variabelen hebt over mensen op een IC bijvoorbeeld, kun je al behoorlijk snel weten wie het is. Tot op de persoon. Door de kleine aantallen die er liggen, door specifieke kenmerken.
Is niet zo moeilijk.
De combinatie maakt dat vrij tricky en daar moet je voor oppassen.

Niets bijhouden en/of delen is dan weer een ander uiterste. Er zijn best mogelijkheden
Toch kan ik in 3 minuten een programma schrijven waar je alleen maar even een leeftijdsgroep en een 0 (niet gevaccineerd) of een 1 (gevaccineerd) hoeft in te tikken voor data :D

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar ja, regelgeving etc....
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:34:40 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975167
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Toch kan ik in 3 minuten een programma schrijven waar je alleen maar even een leeftijdsgroep en een 0 (niet gevaccineerd) of een 1 (gevaccineerd) hoeft in te tikken voor data :D

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar ja, regelgeving etc....
Klopt

Techniek en alles is ook werkelijk totaaaaaal niet het probleem daar :P
pi_201975177
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:

[..]
De samplegroepen zijn te klein. Als er totaal 4 IC bedden zijn en er ligt 1 vrouw en 3 mannen kun je al heel makkelijk herleiden tot persoon. Dat mag niet vanuit privacywetgeving.
pi_201975193
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zie graag je statistische toelichting dat het niet mogelijk is.
Het is een leugen van de overheid dat het merendeel niet gevaccineerd zijn.

ze zeggen niet ALLE besmette gevallen zijn niet gevaccineeren

De conclusie moet dan ook zijn dat ook niet gevaccineerden besmet raken ondanks hun prikken

Dat betekent gewoon dat de prikken niet volledig werken

Dat betekent weer dat gevacinerden ongevaccineerden besmetten ondanks dat ze te koop lopen dat ze gevaccineerd zijn en denken dat ze niet besmet kunnen worden.

Wiskundig betekend dit 2 delta - 1 delta x het virus geen delta 3 gedeeld door 2 = besmetting.

Kortom vaccinatie heeft niet geholpen het afgelopen jaar en we gaan weer naar de 10 duizend of meer

Conclusie? Alle winkels zullen gesloten zijn tijdens de kerst. :P
Ajax is mijn leven!
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:37:50 #94
416575 crew  Evenstar
pi_201975205
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Het is een leugen van de overheid dat het merendeel niet gevaccineerd zijn.

ze zeggen niet ALLE besmette gevallen zijn niet gevaccineeren

De conclusie moet dan ook zijn dat ook niet gevaccineerden besmet raken ondanks hun prikken

Dat betekent gewoon dat de prikken niet volledig werken

Dat betekent weer dat gevacinerden ongevaccineerden besmetten ondanks dat ze te koop lopen dat ze gevaccineerd zijn en denken dat ze niet besmet kunnen worden.

Wiskundig betekend dit 2 delta - 1 delta x het virus geen delta 3 gedeeld door 2 = besmetting.

Kortom vaccinatie heeft niet geholpen het afgelopen jaar en we gaan weer naar de 10 duizend of meer

Conclusie? Alle winkels zullen gesloten zijn tijdens de kerst. :P
Geef eens een bron waarin iemand beweert dat een gevacccineerde 100% zeker niet meer besmet kan raken? Wie heeft dat ooit gezegd? De overheid? WHO? Mickey Mouse?

Edit: Waarom hap ik ook :D
Edit2: Mickey Mouse heeft mij trouwens wel ondanks mijn vaccinatie besmet, kut muis.
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:39:19 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201975220
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
De samplegroepen zijn te klein. Als er totaal 4 IC bedden zijn en er ligt 1 vrouw en 3 mannen kun je al heel makkelijk herleiden tot persoon. Dat mag niet vanuit privacywetgeving.
Daarom ook wel absurd dat het bij Urkers in dat ene ziekenhuisje waarvan ik de naam alweer kwijt ben, wel zo naar buiten werd gebracht, dat ze van Urk komen.
Wenkbrauwtje opgetrokken hier.

In het dorp weet nu iedereen wel wie dat is. En als je nu van de IC komt daar, word je in het ziekenhuis ook lekker scheef aangekeken :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:40:01 #96
416575 crew  Evenstar
pi_201975225
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Daarom ook wel absurd dat het bij Urkers in dat ene ziekenhuisje waarvan ik de naam alweer kwijt ben, wel zo naar buiten werd gebracht, dat ze van Urk komen.
Wenkbrauwtje opgetrokken hier.

In het dorp weet nu iedereen wel wie dat is. En als je nu van de IC komt daar, word je in het ziekenhuis ook lekker scheef aangekeken :')
Nou ja, als je daar tien minuten te laat thuis komt weten ze het ook wel, dus denk dat ze geen media nodig hadden :D

Wel eens verder hoor :P
pi_201975239
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Geef eens een bron waarin iemand beweert dat een gevacccineerde 100% zeker niet meer besmet kan raken? Wie heeft dat ooit gezegd? De overheid? WHO? Mickey Mouse?

Edit: Waarom hap ik ook :D
Ze zeggen dat niet omdat als ze dat zeggen dat niemand zich meer laat inspuiten

Ze zitten met miljoenen vaccins waar ze miljarden voor betaald hebben

Dat moet gewoon gebruikt worden anders ze allemaal in hun hemd

jij hapt omdat je heel goed weet dat wat ik zeg geloofwaardig kan zijn. :) en een kern van waarheid in zit.
Ajax is mijn leven!
pi_201975266
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Huh jij bent voor qr bewijs op je werk?

Je was toch tegen dit soort onzin? Waarom zo gedraaid?
pi_201975273
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:41 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Ze zeggen dat niet omdat als ze dat zeggen dat niemand zich meer laat inspuiten

Ze zitten met miljoenen vaccins waar ze miljarden voor betaald hebben

Dat moet gewoon gebruikt worden anders ze allemaal in hun hemd

jij hapt omdat je heel goed weet dat wat ik zeg geloofwaardig kan zijn. :) en een kern van waarheid in zit.
Met de manier waarop er in deze crisis met geld en middelen wordt gesmeten zal dit wel het allerlaatste zijn waar ze zich druk over maken.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 19:43:29 #100
416575 crew  Evenstar
pi_201975274
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:42 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Huh jij bent voor qr bewijs op je werk?

Je was toch tegen dit soort onzin? Waarom zo gedraaid?
Je begrijpt hem verkeerd :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')