SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Geen idee hoe je bij dat idee komt. Er is in de reguliere wetenschap/gezondheidszorg geen enkele twijfel over.quote:De effectiviteit van de vaccins van Pfizer en AstraZeneca bij de Deltavariant wordt minder, naarmate de tijd vordert. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Oxford. Drie maanden na de tweede prik is het Pfizer-vaccin op dat moment nog 75 procent effectief. Het AstraZeneca-vaccin is dan nog maar 61 procent effectief.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Noodkreet universitaire ic-afdelingshoofden over zorgelijke coronasituatie: ’Water staat aan de lippen’
https://www.telegraaf.nl/(...)-staat-aan-de-lippen
Code zwart!!1!![]()
Zal nog wel een paar dagen actueel zijnquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:44 schreef Gia het volgende:
Kon zo gauw geen andere titel bedenken. En deze is nog actueel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Daarmee wordt effectiviteit tegen besmetting bedoeld. De media verwart dat eigenlijk bijna altijd met de primaire werkzaamheid van de vaccins.quote:![]()
nationaal zal dat allemaal wel meevallen maar kan me voorstellen dat dit internationaal anders ligt, als er een variant x opduikt waar een booster tegen zou helpen kan je verwachten dat landen die prik dan als voorwaarde voor entry verplichten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verplicht om de groene vink te behouden. Ik beschouw dat als een indirecte plicht.![]()
Dan klopt dat toch ook. Na een zware operatie lig je soms één dag op de IC.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.
Ik lag er, na een openhartoperatie, zelfs geen hele dag.![]()
Zijn dat diezelfde werkgevers die krokodillentranen huilen dat ze geen personeel vinden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Is dat? Eerst was een QR code 3g met gratis testen. Er wordt gesproken over 3g met betalen voor testen, over 2g, over het tijdelijk intrekken van de code als je gevaccineerd bent en toch een besmetting oploopt. De stap naar intrekken van je QR code als je vaccin ouder is dan x periode is echt niet groot. Maar we zijn nu nog in de fase dat we ongevaccineerden de schuld geven, maar ik twijfel er niet aan dat er later weer een nieuwe schuldige wordt aangewezen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende: [..] Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.
![]()
Qua actieve antilichamen. Maar dat is geen probleem.quote:"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Er moeten echt vragen gesteld worden aan al die media die constant bericht over verminderde werking van de vaccins. Zo veel mensen vatten dat verkeerd op schijnbaar.![]()
De coronacheck app is vorige maand aangepast op derde vaccinatie/booster. Initieel internationaal.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet op gehint nee?![]()
![]()
![]()
Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @:chratnox om uit te leggen hoe dat werkt
Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig![]()
Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïef![]()
Op welke verkeerde manier vatten mensen dit dan op?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef Bliksem92 het volgende:
Er moeten echt vragen gesteld worden aan al die media die constant bericht over verminderde werking van de vaccins. Zo veel mensen vatten dat verkeerd op schijnbaar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Eenschquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef Bliksem92 het volgende:
Er moeten echt vragen gesteld worden aan al die media die constant bericht over verminderde werking van de vaccins. Zo veel mensen vatten dat verkeerd op schijnbaar."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En niemand heeft dit zien aankomen, echtquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:45 schreef leolinedance het volgende:
Noodkreet universitaire ic-afdelingshoofden over zorgelijke coronasituatie: ’Water staat aan de lippen’
Code zwart!!1!![]()
![]()
De vaccins zijn ontwikkeld om (hevige) symptomen van de ziekte te voorkomen. Daarnaast zorgt het toedienen van het vaccin er ook voor dat het immuunsysteem meteen anti-lichamen aanmaakt. Die helpen vooral goed tegen het voorkomen van een besmetting met het virus. Maar die anti-lichamen verdwijnen na verloop van tijd. Dat is ook zo na het doormaken van een besmetting zonder gevaccineerd te zijn. Daarom is het dus mogelijk (hoewel de kans een stuk kleiner is) om wederom besmet te raken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke verkeerde manier vatten mensen dit dan op?
De media focusen zich vrijwel alleen maar op berichten over hoe snel die anti-lichamen verdwijnen, terwijl dat dus niet de primaire functie van de vaccins is. Bij vrijwel elk van zo'n bericht staat er dan ook een zinnetje dat de bescherming tegen ernstige symptomen (ziekenhuisopname) nauwelijks verandert.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bliksem92 op 31-10-2021 18:59:55 ]![]()
Ik wil best gelovem wat ze zeggen, maar een nieuwe echte lockdown is niet meer acceptabel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:45 schreef leolinedance het volgende:
Code zwart!!1!
Er zal gekozen en geofferd moeten worden in het landsbelang. De schuld ligt uiteraard bij de overheid die een lachwekkend aantal beddem heeft kunnen regelen.![]()
Als ik antivaxxer zou zijn had ik me niet laten vaccineren...quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vaccinatie verhindert absoluut een ziekenhuisopname. Wat is dat toch met die golf van anti-vaxxers ineens hier.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tja, dan ben je slecht geinformeerd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als ik antivaxxer zou zijn had ik me niet laten vaccineren...![]()
https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdfquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan klopt dat toch ook. Na een zware operatie lig je soms één dag op de IC.
Ik lag er, na een openhartoperatie, zelfs geen hele dag.
Er waren zo rond de 300.000 behandeldagen op de IC op totaal 76.000 opnames. Dat uitgemiddeld kom je op ongeveer 4 dagen (pagina 30)
Toegegeven. Minder dan de 6 die ik in mn hoofd had.![]()
Ik na een slagaderlijke bloeding 3 uurtjesquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan klopt dat toch ook. Na een zware operatie lig je soms één dag op de IC.
Ik lag er, na een openhartoperatie, zelfs geen hele dag.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Laten we de komende 2/3 weken de ziekenhuisopnames in kaart houden. Ik vind dat de opnames in de hogere leeftijdsgroepen te hard oplopen om uit te sluiten dat de vaccinaties minder effectief worden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:53 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De vaccins zijn ontwikkeld om (hevige) symptomen van de ziekte te voorkomen. Daarnaast zorgt het toedienen van het vaccin er ook voor dat het immuunsysteem meteen anti-lichamen aanmaakt. Die helpen vooral goed tegen het voorkomen van een besmetting met het virus. Maar die anti-lichamen verdwijnen na verloop van tijd. Dat is ook zo na het doormaken van een besmetting zonder gevaccineerd te zijn. Daarom is het dus mogelijk (hoewel de kans een stuk kleiner is) om wederom besmet te raken.
De media focusen zich vrijwel alleen maar op berichten over hoe snel die anti-lichamen verdwijnen, terwijl dat dus niet de primaire functie van de vaccins is. Bij vrijwel elk van zo'n bericht staat er dan ook een zinnetje dat de bescherming tegen ernstige symptomen (ziekenhuisopname) nauwelijks verandert.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Precies. Meeste lui die dat soort berichten schrijven hebben echt geen flauw idee waar ze het over hebben. Niemand die het controleert en het roept alleen maar vragen op bij de leken. Je ziet nu overal mensen roepen "ach het werkt toch niet" of "het heeft nu al een verminderde werking" etc. etcquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:49 schreef Bliksem92 het volgende:
Er moeten echt vragen gesteld worden aan al die media die constant bericht over verminderde werking van de vaccins. Zo veel mensen vatten dat verkeerd op schijnbaar.![]()
Denk dat dat risico wel mee valt eerlijk gezegd. Dat was in ieder geval niet de reden voor mij om de vaccinaties te halen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.
Maar goed, als ze de QR code afhankelijk maken van een booster ga ik waarschijnlijk toch wel overstag.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: