abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:44:33 #203
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201965506
Die QR-code overal opplakken gaat natuurlijk geen reet helpen, maar ok.
pi_201965507
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:43 schreef Grems het volgende:

[..]
Komt erg verwend over.
Je plaat is een beetje grijsgedraaid inmiddels. Ook nog inhoudelijk iets te melden behalve dan dat ondergetekende verwend is? Zo nee dan noteren we het en is het hiermee klaar.
zie email 27 oktober
pi_201965508
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:40 schreef Grems het volgende:

[..]
Ik vind dat mensen die moeilijk doen over een paar ( mogelijke ) minimale beperkingen op wappies lijken

Mij geen woorden in de mond schuiven svp
Hoezo moet ik me leven beperken? Omdat jij nog niet besmet bent geweest of gevaccineerd bent. Maak je niet druk deze winter krijg je gewoon je natuurlijke vaccin of je moet de rest van de winter alle mensen ontwijken.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:45:08 #206
451005 Grems
Clown World
pi_201965512
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je plaat is een beetje grijsgedraaid inmiddels. Ook nog inhoudelijk iets te melden behalve dan dat ondergetekende verwend is? Zo nee dan noteren we het en is het hiermee klaar.
Dat ligt eraan of je blijft klagen over de mogelijkheid van zeer minimale beperkingen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:45:34 #207
451005 Grems
Clown World
pi_201965519
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoezo moet ik me leven beperken? Omdat jij nog niet besmet bent geweest of gevaccineerd bent. Maak je niet druk deze winter krijg je gewoon je natuurlijke vaccin of je moet de rest van de winter alle mensen ontwijken.
Ik moet helemaal niks.
pi_201965522
quote:
2s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:44 schreef Tijn het volgende:
Die QR-code overal opplakken gaat natuurlijk geen reet helpen, maar ok.
Is ook. Ik heb daar nul fiducie in. Omdat A de handhaving non-existent is. En B omdat de groep die wil raken toch niet in de sportschool of in het zwembad komt.
zie email 27 oktober
pi_201965524
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:45 schreef Grems het volgende:

[..]
Ik moet helemaal niks.
Mooi dan zal je na deze winter ook deel uit maken van de groepsimmuniteit.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:47:21 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201965531
quote:

[..]
Ik moet helemaal niks.
En dan anderen verwend noemen _O-
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:50:28 #211
451005 Grems
Clown World
pi_201965553
quote:
10s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
En dan anderen verwend noemen _O-
Volgens mij geldt er nergens een verplichting om besmet te raken en/of iedereen te ontwijken.

Mocht dat nog komen dan stelt dat ook vrij weinig voor, geen probleem.
  zondag 31 oktober 2021 @ 02:31:42 #212
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_201965691
quote:

[..]
Ik moet helemaal niks.
dat is alleen op een onbewoond eiland
pi_201965696
als ze wel werken waarom zitten ze nog in test fase? bijv de Jansen vax.

https://www.jnj.com/johns(...)inst-global-pandemic

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04505722
Estimated Study Completion Date :January 2, 2023

https://www.ema.europa.eu(...)d-19-vaccine-janssen
Can COVID-19 Vaccine Janssen reduce transmission of the virus from one person to another?
The effect of COVID-19 Vaccine Janssen on the spread of the SARS-CoV-2 virus in the community is not yet known.

How long does protection from COVID-19 Vaccine Janssen last?
Protection with COVID-19 Vaccine Janssen starts around 14 days after vaccination but it is not currently known how long protection continues.
_O-
vanaf 14 dagen, maar hoelang werkt het? na maandje uitgewerkt?

allemaal proefkonijnen,
met kleine kans op dodelijke bloedklotten staat op de website.

wat is hoger risico voor gezonde mensen, dood gaan door covid of doodgaan aan bijwerkingen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 03:06:12 #214
451005 Grems
Clown World
pi_201965705
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 02:45 schreef Mytho het volgende:

Can COVID-19 Vaccine Janssen reduce transmission of the virus from one person to another?
The effect of COVID-19 Vaccine Janssen on the spread of the SARS-CoV-2 virus in the community is not yet known.

Protection with COVID-19 Vaccine Janssen starts around 14 days after vaccination but it is not currently known how long protection continues.
_O-

allemaal proefkonijnen,

wat is hoger risico voor gezonde mensen, dood gaan door covid of doodgaan aan bijwerkingen.
Janssen is helemaal een grap

"For the period mid-March 2021 – August 13, 2021, full vaccination with Janssen was also associated with a lower risk of infection (aHR 0.30, 95% CI 0.28, 0.32), owing to the fact that full vaccination with the Janssen vaccine was not possible until March because of timing of authorization. However, these protective associations declined over time (p<0.01 for time dependence, Table 2), even after adjusting for age and comorbidity. The proportionate reduction in infection associated with vaccination declined for all vaccine types, with the largest declines for Janssen followed by Pfizer-BioNTech and Moderna (Figure 1).Specifically, in March, protection against infection was: 88% (95% CI, 87% to 89%) for Janssen; 92% (95% CI, 92% to 93%) for Moderna; and 91% (95% CI, 91% to 92%) for Pfizer-BioNTech. By August, protection against infection had declined to: 3% (95% CI, -7% to 12%) for Janssen; 64% (95% CI, 62%-66%) for Moderna; and 50% (95% CI, 47% to 52%) for Pfizer-BioNTech."

https://www.medrxiv.org/c(...)21264966v1.full-text
pi_201965714
Deze parlementariër wilde de covid opnamecijfers uitgesplitst in gevaccineerd en niet gevaccineerd, maar zijn verzoek werd afgewezen. De minister van Volksgezondheid antwoordde dat het nodig was om deze cijfers te verbergen om het vertrouwen in het vaccinatieprogramma niet te ondermijnen.

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 31-10-2021 04:30:43 ]
pi_201965727
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:21 schreef trein2000 het volgende:

Ben ik het mee eens. Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon niet zie hoe we dit de komende maanden gaan rooien zonder uitslaande maatschappelijke branden.
Ik denk het ook, dit keer niet de wappie maar de gevaccineerden die de straat op gaan, omdat vrijheden gaan worden ingeperkt.

Omdat volgende week veel te laat is zullen vrij kort na volgende week extra maatregelen volgen, en dan slaat de vlam in de pan bij de gevaccineerden die dachten zoals beloofd het paspoort tot vrijheid in handen te hebben.

Voorgelogen door de Jonge, die hen er eerst van overtuigde dat de vaccins vrijheid zouden geven, maar hen inmiddels zo heeft weten op te jutten dat ze geloven dat het allemaal ligt aan een kleine groep. Mogelijk zullen ze zich daar op richten in hun woede zoals hier soms al verbaal.

Het is zo simpel, ondanks al die miljoenen vaccins hadden we 10x meer besmettingen en 10x meer opnames dan vorig jaar zomer, de UK 43x zoveel.
Dat kan niet door de ongevaccineerden komen, want vorig jaar zomer was iedereen een ongevaccineerde.

Toch lukt het de Jonge mensen dat wijs te maken, gevaccineerden gijzelen de andere 90%, houden de bedden bezet en what not, en mensen geloven het.

Het vaccinatiebeleid heeft gefaald voor de ogen van iedereen, afgelopen zomer al. En degene die verantwoording zou moeten afleggen, duidelijkheid zou moeten scheppen en eerlijk zijn, is op een ordinaire en vulgaire manier de bevolking tegen elkaar aan het uitspelen, en onderneemt geen tijdige actie, waardoor straks misschien vervelende rellen gaan uitbreken, omdat mensen zich genaaid voelen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 06:51:08 #217
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201965805
Ik denk dat als je niet de vlam in de pan wilt laten slaan, je een nieuw eindpunt moet schetsen.
Als je nu zegt ja de vaccins helpen niet voldoende om niet sterk te hoeven ingrijpen in uw leven én we hebben geen ander beleid in gedachten dan lockdowns, dan wordt dat slecht ontvangen.

Je kunt met een vals eindpunt komen en dat oprekken tot mei 2022. Bijvoorbeeld de inzet van boosters gaat ons redden.

Alternatief kun je die olifant in de kamer negeren en proberen om de kikker heel langzaam te koken.
Dan verwacht ik dinsdag vrij impactloze beperkingen die men elke 2-4 weken opvoert tot dat we met kerst weer effectief in lockdown zitten. Nog altijd zonder lange termijn visie.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201965824
Vorig jaar denderde vanaf deze dag het aantal besmettingen omlaag, met duizenden per dag.

Vermoed werd ivm de herfstvakantie.
Zal dat dit jaar wederom zo'n invloed hebben?

(ik verwacht het niet omdat ik denk dat de gevaccineerden heden de besmettingen massaal in stand houden)
pi_201965829

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 31-10-2021 07:01:36 ]
pi_201965839
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 02:45 schreef Mytho het volgende:

_O-

allemaal proefkonijnen,

Al gekeken wat het risico op bloedklonters bij covid zelf is?
Kan je aanraden daar eens naar te kijken.
pi_201965841
quote:
4s.gif Op zondag 31 oktober 2021 06:59 schreef Za het volgende:
Vorig jaar denderde vanaf deze dag het aantal besmettingen omlaag, met duizenden per dag.

Vermoed werd ivm de herfstvakantie.
Zal dat dit jaar wederom zo'n invloed hebben?

(ik verwacht het niet omdat ik denk dat de gevaccineerden heden de besmettingen massaal in stand houden)
Maar gelukkig zijn dat niet de mensen die in het ziekenhuis terecht komen
  zondag 31 oktober 2021 @ 07:30:58 #222
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201965899
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 06:51 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat als je niet de vlam in de pan wilt laten slaan, je een nieuw eindpunt moet schetsen.
Als je nu zegt ja de vaccins helpen niet voldoende om niet sterk te hoeven ingrijpen in uw leven én we hebben geen ander beleid in gedachten dan lockdowns, dan wordt dat slecht ontvangen.

Je kunt met een vals eindpunt komen en dat oprekken tot mei 2022. Bijvoorbeeld de inzet van boosters gaat ons redden.

Alternatief kun je die olifant in de kamer negeren en proberen om de kikker heel langzaam te koken.
Dan verwacht ik dinsdag vrij impactloze beperkingen die men elke 2-4 weken opvoert tot dat we met kerst weer effectief in lockdown zitten. Nog altijd zonder lange termijn visie.
Het zal dat laatste wel worden. Waarbij alle maatregelen uiteraard maar 'voor drie weken' zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 31 oktober 2021 @ 07:42:51 #223
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201965930
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 07:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zal dat laatste wel worden. Waarbij alle maatregelen uiteraard maar 'voor drie weken' zijn.
Grote kans, in feite doe je steeds te weinig om de cijfers te remmen en legitimeert deze stijging elke volgende verzwaring. Even voorspelbaar als zinloos, maar politiek makkelijker te verdedigen dan écht ingrijpen. Een dergelijke ad hoc benadering is nu niet meer gepast, vind ik.
pi_201965995
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 07:42 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Grote kans, in feite doe je steeds te weinig om de cijfers te remmen en legitimeert deze stijging elke volgende verzwaring. Even voorspelbaar als zinloos, maar politiek makkelijker te verdedigen dan écht ingrijpen. Een dergelijke ad hoc benadering is nu niet meer gepast, vind ik.
Het duurt allemaal weer veel te lang idd, voordat er ingegrepen wordt. Afgelopen winter verkondigde de geleerden nog dat er niet meer landelijk maar juist op lokaal niveau maatregelen zouden worden genomen, ofwel in risicogebieden.

Je had bijv. op de biblebelt en in de randstad kerk- en moskeebezoek prima kunnen decimeren. Max. 30 bezoekers, daar hadden gelovigen al vaker mee te maken gehad.
Maar nee; Hugo moest weer zo nodig onverantwoord doen en alle maatregelen loslaten.
Niks geleerd van het 'Dansen met Janssen'-debacle.
pi_201966087
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:21 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat zegt de ECB zelf in je eigen bron, beetje vreemd om daar dan als leek meer van te weten dan de experts.

Wat is het punt wel dan? Verwende mensen moeten niet zo klagen dat ze een keer een paar jaar wat minder kunnen dan voorheen.

Horeca en dergelijke kan best nog een half jaartje dicht.
Oh? Ik was sinds lange tijd weer eens uit eten en constateerde een prijsstijging van zeker 30% mensen zullen dus sowieso minder uitgaan als dit zo blijft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 31 oktober 2021 @ 08:18:24 #226
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201966123
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 07:58 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het duurt allemaal weer veel te lang idd, voordat er ingegrepen wordt. Afgelopen winter verkondigde de geleerden nog dat er niet meer landelijk maar juist op lokaal niveau maatregelen zouden worden genomen, ofwel in risicogebieden.

Je had bijv. op de biblebelt en in de randstad kerk- en moskeebezoek prima kunnen decimeren. Max. 30 bezoekers, daar hadden gelovigen al vaker mee te maken gehad.
Maar nee; Hugo moest weer zo nodig onverantwoord doen en alle maatregelen loslaten.
Ook al is dat niet hoe ík het graag zie, zou ik op dit moment inderdaad tevreden zijn met elke vorm van uitgedragen langere termijn visie. Laat NL weten wat we gaan doen. De informatie ligt nu op tafel.
pi_201966234
Nou ja, als je een vervroegde persco gaat doen i.v.m. stijgende besmettingen/ziekenhuis bezetting, terwijl er al weken geen persco is geweest, dan zet van 5 naar 2 november natuurlijk niet echt zoden aan de dijk. Lijkt me nu ook met symbolisch "jongens, het virus is nog niet klaar met ons, foei!", dan dat er daadwerkelijk grote beslissingen worden genomen.
pi_201966273
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:39 schreef SilverEyes het volgende:
Nou ja, als je een vervroegde persco gaat doen i.v.m. stijgende besmettingen/ziekenhuis bezetting, terwijl er al weken geen persco is geweest, dan zet van 5 naar 2 november natuurlijk niet echt zoden aan de dijk. Lijkt me nu ook met symbolisch "jongens, het virus is nog niet klaar met ons, foei!", dan dat er daadwerkelijk grote beslissingen worden genomen.
Ik denk dat die persco is om eventuele maatregelen voor sectoren die vooral in 't weekend actief zijn direct in te laten gaan.

Als je de persco op 5 november doet dan gaan de maatregelen over 't algemeen de maandag erop in. Op het moment dat je de persco op maandag/dinsdag doet kunnen de maatregelen voor het weekend al in gaan.

Daarom lijkt bredere inzet coronapas en dat soort dingen het meest logisch.
pi_201966291
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 07:58 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Die 30 bezoekers in kerken was alleen wel door kerken zelf opgelegd, niet vanuit de regering. Hugo is nog steeds van het CDA én ze willen CU aan boord houden, dus maatregelen voor kerken lijken me niet logisch.
pi_201966292
Ik zie dat toch anders. Als ze willen kunnen ze per direct dingen dichtgooien. Ik mis nog steeds de urgentie.
pi_201966306
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 06:51 schreef GemMagic het volgende:

Als je zegt "okee jongens, we hebben geen uitzicht op een oplossing," schiet iedereen in een depressie, inderdaad.

Dus dat is ook geen optie. Al is het misschien wel zo.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201966316
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is ook. Ik heb daar nul fiducie in. Omdat A de handhaving non-existent is. En B omdat de groep die wil raken toch niet in de sportschool of in het zwembad komt.
Mwah ik denk dan groep b best wel op locaties komen die nu niet onder QR beleid zitten.
Sportscholen, doorstroom locaties, zwembaden etc worden daar vast wel door bezocht.

En waar je voor een restaurant nog een alternatief hebt (thuis eten) danwel dat het niet zo vaak gebruikt wordt zie ik echt niemand een test gaan doen voordat hij naar de fitness, voetbalwedstrijd gaat.
pi_201966318
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zie dat toch anders. Als ze willen kunnen ze per direct dingen dichtgooien. Ik mis nog steeds de urgentie.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat in deze fase niet zomaar meer kan. Als je op vrijdag een persco houdt en aankondigt dat diezelfde dag alles dicht moet krijg je heel veel protest op die maatregelen. Waarschijnlijk een flinke groep die denkt: Stik er maar in met je maatregelen, je kan me wat. Tel daarbij op dat er dan niet te handhaven is en je gaat je doel voorbij.

Het draagvlak is sowieso al een stuk lager dan het aan het begin van de pandemie was, daarom kun je niet zomaar zeggen: Vanaf 6u vanmiddag is x dicht.
pi_201966358
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 07:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat gelooft toch niemand meer.
  zondag 31 oktober 2021 @ 08:59:23 #235
346939 Janneke141
pi_201966366
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat in deze fase niet zomaar meer kan. Als je op vrijdag een persco houdt en aankondigt dat diezelfde dag alles dicht moet krijg je heel veel protest op die maatregelen. Waarschijnlijk een flinke groep die denkt: Stik er maar in met je maatregelen, je kan me wat. Tel daarbij op dat er dan niet te handhaven is en je gaat je doel voorbij.

Het draagvlak is sowieso al een stuk lager dan het aan het begin van de pandemie was, daarom kun je niet zomaar zeggen: Vanaf 6u vanmiddag is x dicht.
Maar dan pak je sectoren die toch al vergunningsplichtig zijn, dan is draagvlak niet zo'n relevant criterium voor de opvolging.

Als je nu de anderhalve meter herinvoert gaat bijna niemand daar nog veel mee doen, althans niet anders dan afgelopen augustus. Als je nu de horeca, de sportverenigingen of de scholen weer gaat sluiten dan gaan ze allemaal keurig dicht. In het lokale krantje zal wel ergens iemand heldhaftig protest bieden en open blijven, die heeft binnen de kortste keren een paar agenten op de stoep en dan kan die ook gewoon zijn deuren sluiten.
pi_201966379
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Draagvlak wordt bepaald door de Staat, niet de bevolking. Alle afdwingbare maatregelen zijn tot nu toe met groot gemak afgedwongen. Avondklok, mondkapjes, QR-codes, vaccins etc.
pi_201966387
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dan pak je sectoren die toch al vergunningsplichtig zijn, dan is draagvlak niet zo'n relevant criterium voor de opvolging.

Als je nu de anderhalve meter herinvoert gaat bijna niemand daar nog veel mee doen, althans niet anders dan afgelopen augustus. Als je nu de horeca, de sportverenigingen of de scholen weer gaat sluiten dan gaan ze allemaal keurig dicht. In het lokale krantje zal wel ergens iemand heldhaftig protest bieden en open blijven, die heeft binnen de kortste keren een paar agenten op de stoep en dan kan die ook gewoon zijn deuren sluiten.
Dat is waar natuurlijk. Sectoren nu sluiten zal ervoor zorgen dat de opvolging hoog is. Ik denk wel dat dat dé manier is om mensen die nu het beleid nog steunen ook over de kling te jagen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:04:20 #238
346939 Janneke141
pi_201966396
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is waar natuurlijk. Sectoren nu sluiten zal ervoor zorgen dat de opvolging hoog is. Ik denk wel dat dat dé manier is om mensen die nu het beleid nog steunen ook over de kling te jagen.
Dat denk ik ook, maar ik heb niet het idee dat het OMT dat zo'n interessant gegeven vindt. En dus Hugo ook niet. En Ferd redeneert sowieso al vanuit juridische overwegingen, waarin de wetgever altijd gelijk heeft en de burger zijn mond moet houden.
pi_201966400
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar ik heb niet het idee dat het OMT dat zo'n interessant gegeven vindt. En dus Hugo ook niet. En Ferd redeneert sowieso al vanuit juridische overwegingen, waarin de wetgever altijd gelijk heeft en de burger zijn mond moet houden.
Maar het zal wel een overweging zijn die de NCTV meegeeft. Nu dat soort maatregelen nemen zal het risico op eventuele dreigingen doen toenemen.
pi_201966405
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:01 schreef Confetti het volgende:

[..]
Draagvlak wordt bepaald door de Staat, niet de bevolking. Alle afdwingbare maatregelen zijn tot nu toe met groot gemak afgedwongen. Avondklok, mondkapjes, QR-codes, vaccins etc.
Maar wel in een fase dat deze maatregelen nodig waren om tijd te kopen voor de definitieve oplossing (vaccins).

Dat zeggende komt er idd echt geen opstand/volkswoede of wat dan ook.

Als de overheid zegt de horeca gaat dicht per 10 november is dat zo.

Enig wat ik wel dat de opvolging van algemene maatregelen (1,5 mtr etc) niet meer opgevolgd worden en er gewoon "illegale huisfeestjes" komen mocht de horeca dicht gaan.

Feitelijk heb je dan een splitsing in "harde maatregelen door de staat afgedwongen" en zachte maatregelen die waarschijnlijk grotendeels genegeerd worden.
pi_201966417
Nou, de lokale krantjes zijn ook wakker geworden.

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211030_5048320

Oh echt?
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:07:57 #242
346939 Janneke141
pi_201966421
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar het zal wel een overweging zijn die de NCTV meegeeft. Nu dat soort maatregelen nemen zal het risico op eventuele dreigingen doen toenemen.
Maar daar zit de kern van het draagvlak niet. Mensen die gaan dreigen zijn de echte wappies, zeg maar. Engel/Baudet-aanhangers, de gebruikelijke linksdraaiende anarchisten, voetbalhooligans, dat soort werk. Héél zichtbaar, maar vrij klein in getal en ook niet belangrijk genoeg om je beleid op aan te passen wat mij betreft.

Maar het draagvlak zit in de hele grote groep die geen ME'ers gaat belagen, maar het er gewoon niet meer mee eens is. Of het nog wel eens is met maatregelen in het algemeen, maar niet met de keuzes. Zelfde concept. Met die groep, die enigszins in stilte zo veel mogelijk maatregelen omzeilt, heeft de NCTV niet zo veel te schaften.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:08:33 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201966425
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mwah ik denk dan groep b best wel op locaties komen die nu niet onder QR beleid zitten.
Sportscholen, doorstroom locaties, zwembaden etc worden daar vast wel door bezocht.

En waar je voor een restaurant nog een alternatief hebt (thuis eten) danwel dat het niet zo vaak gebruikt wordt zie ik echt niemand een test gaan doen voordat hij naar de fitness, voetbalwedstrijd gaat.
Als je nu de horeca gaat sluiten als overheid, geef je eigenlijk toe dat je gefaald hebt en je vaccinatiecampagne een grote leugen is geweest.

Ik vrees dat alle draagvlak dan weg is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:15:02 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201966476
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, de lokale krantjes zijn ook wakker geworden.

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211030_5048320

Oh echt?
"Moet je me niet checken?"

:')
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:16:05 #245
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201966484
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je nu de horeca gaat sluiten als overheid, geef je eigenlijk toe dat je gefaald hebt en je vaccinatiecampagne een grote leugen is geweest.

Is nu toch al zo. Het zou klaar zijn.
pi_201966495
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eens met het falen en deels met het draagvlak (er is vast een groep die nu al harde maatregelen wilt).
Maar uiteindelijk worden er gewoon boa's /boetes uitgedeeld
.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:25:17 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201966560
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eens met het falen en deels met het draagvlak (er is vast een groep die nu al harde maatregelen wilt).
.
De horeca zelf faalt natuurlijk ook, zo'n systeem is er ook voor hun, je kan er van alles van vinden maar het naast je neerleggen is niet de meest handige actie.
pi_201966564
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
.
Dan hebben alle overheden ter wereld blijkbaar gefaald, of zie ik dat verkeerd?
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:27:57 #249
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201966583
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar het draagvlak zit in de hele grote groep die geen ME'ers gaat belagen, maar het er gewoon niet meer mee eens is. Of het nog wel eens is met maatregelen in het algemeen, maar niet met de keuzes. Zelfde concept. Met die groep, die enigszins in stilte zo veel mogelijk maatregelen omzeilt, heeft de NCTV niet zo veel te schaften.
Eens, ik zou mezelf tot die groep rekenen. Een directe confrontatie met de overheid eindigt zelden in je voordeel. Naar buiten toe kun je dus met fatoenlijke middellen uitting geven aan je standpunt, maar ondertussen kun je grotendeels de impact van de onvermijdbare maatregelen mitigeren voor jezelf. Bijvoorbeeld door juist ergens naar toe te gaan waar de regels niet gelden, je eigen alternatief te organiseren of soms simpelweg te vertrouwen op het gebrek aan handhaving. En er zijn heel veel mensen die dat in meer of mindere mate doen. Terwijl naar buiten toe vooral de noodzaak van de maatregelen wordt bepleit.
pi_201966603
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar daar zit de kern van het draagvlak niet. Mensen die gaan dreigen zijn de echte wappies, zeg maar. Engel/Baudet-aanhangers, de gebruikelijke linksdraaiende anarchisten, voetbalhooligans, dat soort werk. Héél zichtbaar, maar vrij klein in getal en ook niet belangrijk genoeg om je beleid op aan te passen wat mij betreft.

Dreiging is natuurlijk breder dan een aanslag. De dreiging de maatregelen met grote getale niet op te volgen, de dreiging dat het draagvlak naar 0 daalt, etc.

Ik bedoelde dan ook niet dat de tent kort en klein zal worden geslagen ofzo, maar dat bijvoorbeeld in de rest van de sectoren de opvolging van het gebruik van de coronapas daalt richting het nulpunt. Er is een tijd geweest dat we dat burgerlijke ongehoorzaamheid noemden :P
pi_201966614
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dan hebben alle overheden ter wereld blijkbaar gefaald, of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat zie je verkeerd.
pi_201966615
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Grems het volgende:

[..]
Je kunt altijd wel een paar afvallige experts vinden die het niet eens zijn met de gevestigde topexperts.

Klagen over vrijheid, gezondheid en onderwijs in Nederland :')

Dat bedoel ik, tot op het bot verwend :')
Dat komt omdat we iedereen tevreden willen houden, als je als maatschappij het belangrijk vind dat mensen zelf mogen kiezen of ze zich laten vaccineren of niet dan moet je ook niet zeuren dat de zorg overstroomd, anderen mensen hun behandeling uitgesteld wordt of dat we van de halve te laat komende maatregelen krijgen. Dan is dit het beste wat we kunnen krijgen en moet je roeien met de riemen die je hebt en dat is gewoon dat we weer maanden aan regels vastzitten voordat de ziekenhuizen weer leeg zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:33:45 #253
346939 Janneke141
pi_201966636
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dreiging is natuurlijk breder dan een aanslag. De dreiging de maatregelen met grote getale niet op te volgen, de dreiging dat het draagvlak naar 0 daalt, etc.

Ik bedoelde dan ook niet dat de tent kort en klein zal worden geslagen ofzo, maar dat bijvoorbeeld in de rest van de sectoren de opvolging van het gebruik van de coronapas daalt richting het nulpunt. Er is een tijd geweest dat we dat burgerlijke ongehoorzaamheid noemden :P
Ja, maar bij het sluiten van sectoren is burgerlijke ongehoorzaamheid zo goed als onmogelijk.

Draagvlak heb je nodig om gedragsregels die in de praktijk nauwelijks handhaafbaar zijn, zoals afstand, groepsvormen en eventueel thuiswerken, breed voor elkaar te krijgen. Als je de horeca dicht wíl, dan lukt het je, ook zonder draagvlak. Wat het verder voor de staat van de bevolking betekent zal ik even in het midden laten, maar voor de uitvoering van dergelijke ingrepen is draagvlak gewoon niet van belang. Dat het op termijn andere effecten gaat hebben ligt uiteraard voor de hand.
pi_201966642
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, dat zie je verkeerd.
Welke niet dan?
pi_201966643
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:31 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat komt omdat we iedereen tevreden willen houden, als je als maatschappij het belangrijk vind dat mensen zelf mogen kiezen of ze zich laten vaccineren of niet dan moet je ook niet zeuren dat de zorg overstroomd, anderen mensen hun behandeling uitgesteld wordt of dat we van de halve te laat komende maatregelen krijgen. Dan is dit het beste wat we kunnen krijgen en moet je roeien met de riemen die je hebt en dat is gewoon dat we weer maanden aan regels vastzitten voordat de ziekenhuizen weer leeg zijn.
Waarom mag je niet zeuren dat er op het eerste gezicht al anderhalf jaar niets aan is gedaan om de uitstroom in de zorg te beperken? Of om het aantrekkelijker te maken er te werken zodat mensen die uitgestroomd zijn terug willen komen?

Er is wat mij betreft op dit moment maar één ding duidelijk. Onze zorg is in staat om technische hoogstandjes te leveren die veel landen niet kunnen doen, maar legt het qua volume af. Door de manier waarop Nederland georganiseerd is is het vrijwel onmogelijk om te gaan met een situatie als die er nu is, doordat je dan in een bureaucratische hel belandt. Er zijn te weinig mensen die zich hard willen maken die bureaucratie te doorbreken, dus kabbelen we door.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:34:40 #256
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201966645
Hugo zet nu nog even in op het beschuldigen van ongevaccineerden, maar daarna komt de echte aap uit de mouw:

De beschermende periode van het vaccin is korter dan gehoopt. Het aantal break-throughs bij kwetsbare gevaccineerden is in de nabije toekomst een groter probleem dan de vaccinatiebereidheid van de laatste 15%.
pi_201966663
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Welke niet dan?
Er is in Nederland gegokt met de vaccinatiebereidheid. Die gok heeft verkeerd uitgepakt dus nu wordt de schuld neergelegd bij de ongevaccineerden. Een makkelijk populistisch praatje, maar het is natuurlijk wel complexer dan dat.

Dus eigenlijk, specifiek Nederland heeft hierin gefaald zoals het nu lijkt.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:39:33 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201966686
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom mag je niet zeuren dat er op het eerste gezicht al anderhalf jaar niets aan is gedaan om de uitstroom in de zorg te beperken? Of om het aantrekkelijker te maken er te werken zodat mensen die uitgestroomd zijn terug willen komen?

Er is wat mij betreft op dit moment maar één ding duidelijk. Onze zorg is in staat om technische hoogstandjes te leveren die veel landen niet kunnen doen, maar legt het qua volume af. Door de manier waarop Nederland georganiseerd is is het vrijwel onmogelijk om te gaan met een situatie als die er nu is, doordat je dan in een bureaucratische hel belandt. Er zijn te weinig mensen die zich hard willen maken die bureaucratie te doorbreken, dus kabbelen we door.
Wel gedeeltelijk mee eens maar er is een giga ziekteverzuim momenteel, die bereidheid om met z'n allen de schouders eronder te zetten in de zorg, zeg maar dat gedeelte waar we voor klapten, is nu wel weg.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:42:29 #259
346939 Janneke141
pi_201966709
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is in Nederland gegokt met de vaccinatiebereidheid. Die gok heeft verkeerd uitgepakt dus nu wordt de schuld neergelegd bij de ongevaccineerden. Een makkelijk populistisch praatje, maar het is natuurlijk wel complexer dan dat.

Dit ben ik niet met je eens trouwens. De invloed van overheidsingrijpen op de verspreiding van het virus wordt wereldwijd overschat. Qua vaccinatiebereidheid zit Nederland in de Europese subtop en haalt scores die vrij algemeen gezien werden als 'genoeg'.
pi_201966711
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wel gedeeltelijk mee eens maar er is een giga ziekteverzuim momenteel, die bereidheid om met z'n allen de schouders eronder te zetten in de zorg, zeg maar dat gedeelte waar we voor klapten, is nu wel weg.
Ja, en precies dat is iets waar iets aan gedaan had kunnen worden. Het ziekteverzuim is (onder andere) zo hoog doordat de werkdruk zo hoog is. Als je de uitstroom beperkt beperk je ook de werkdruk zoveel mogelijk.

Ik geef het de mensen in de zorg te doen hoor, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het daar op de vloer momenteel is. Daarom begrijp ik ook niet dat niet hemel en aarde bewogen wordt om te voorkomen dat mensen weglopen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:44:43 #261
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201966729
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, en precies dat is iets waar iets aan gedaan had kunnen worden. Het ziekteverzuim is (onder andere) zo hoog doordat de werkdruk zo hoog is. Als je de uitstroom beperkt beperk je ook de werkdruk zoveel mogelijk.
Daarom ben ik nu ook bang voor een sneeuwbaleffect. Doordat de werkdruk nu hoog is lopen mensen uit de zorg weg, en wordt de werkdruk op de rest nog hoger. Waardoor er elke keer zwaardere maatregelen nodig zijn om de bezetting te beperken, en je nog altijd de kans hebt dat de rest van die mensen het ook op een lopen zetten. Repeat.

Als dat proces aan de hand is dan zijn we eigenlijk gewoon te laat en is het instorten van de zorg al in gang gezet. Ik weet niet of je die trein nu nog zou kunnen stoppen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201966745
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit ben ik niet met je eens trouwens. De invloed van overheidsingrijpen op de verspreiding van het virus wordt wereldwijd overschat. Qua vaccinatiebereidheid zit Nederland in de Europese subtop en haalt scores die vrij algemeen gezien werden als 'genoeg'.
Daar heb je gelijk in. Specifiek qua vaccinaties helpt het niet dat er iemand aan het roer is die vooral uit de heup schiet. Die niet zoveel geeft om bij-effecten en verborgen leed maar gewoon wil dat wat hij wil gedaan wordt.

Ik denk persoonlijk dat de vaccinatiebereidheid onder de groep 12-17 een stuk hoger was geweest als die op een fatsoenlijke manier betrokken werden en niet van 't begin af aan werd gezegd: Je wil toch niet de reden zijn dat oma doodgaat?

Dat geldt eigenlijk ook gedeeltelijk wel voor maatregelen. Er wordt teveel gedaan voor de bühne, om het beeld te geven dat er iets gedaan wordt.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:45:41 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201966747
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geef het de mensen in de zorg te doen hoor, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het daar op de vloer momenteel is. Daarom begrijp ik ook niet dat niet hemel en aarde bewogen wordt om te voorkomen dat mensen weglopen.
of die werkdruk werkelijk zo hoog is of dat ze het gewoon niet gewend zijn kan ik niet beoordelen, wat me wel altijd opvalt in ziekenhuizen is dat ze met giga veel zijn.
pi_201966776
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
85% is redelijk succesvol.
Dat het de ongevaccineerden zijn die momenteel de zorg overspoelen is gewoon een feit.

quote:
Oh? Dus andere landen hebben geen maatregelen (gehad ) om de instroom te beperken?
Noem er eens 1
pi_201966791
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
of die werkdruk werkelijk zo hoog is of dat ze het gewoon niet gewend zijn kan ik niet beoordelen, wat me wel altijd opvalt in ziekenhuizen is dat ze met giga veel zijn.
Nouja, N=1. Mijn nichtje is arts en was bezig met haar co-schap en heeft waar mogelijk bijgesprongen op de cohorten, dat was wel echt aanpoten.

Ik denk dat het verschilt per afdeling of ze het gewend zijn. De SEH zal vaker dat soort momenten hebben, maar dat zal niet overal zijn.

Als ik het goed begrijp worden er altijd ~200 IC bedden leeg gehouden 'voor het geval dat'. Dat zou dus inhouden dat je ook het personeel voor die 200 IC bedden op de vloer hebt lopen, dus in een normale situatie heb je meer IC verpleegkundigen tot je beschikking dan strikt noodzakelijk. Doordat Covid-zorg veel aandacht nodig heeft en in 'isolatie' van andere patiënten gedaan wordt heb je ook te maken met allerlei stricte protocollen.

Terug naar mijn nichtje. Ze gaf aan minimaal anderhalf uur per dag kwijt te zijn aan constant het voorbereidende werk. Pakken aan, pakken uit. Handschoenen, maskers, etc.
pi_201966800
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]
85% is redelijk succesvol.
Dat het de ongevaccineerden zijn die momenteel de zorg overspoelen is gewoon een feit.
[..]
Oh? Dus andere landen hebben geen maatregelen (gehad ) om de instroom te beperken?
Noem er eens 1
De discussie ging over vaccinatiecampagnes hè, niet over maatregelen om de instroom te beperken.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:52:04 #267
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201966812
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:44 schreef Stoney3K het volgende:
Daarom ben ik nu ook bang voor een sneeuwbaleffect. Doordat de werkdruk nu hoog is lopen mensen uit de zorg weg, en wordt de werkdruk op de rest nog hoger. Waardoor er elke keer zwaardere maatregelen nodig zijn om de bezetting te beperken, en je nog altijd de kans hebt dat de rest van die mensen het ook op een lopen zetten. Repeat.

Als dat proces aan de hand is dan zijn we eigenlijk gewoon te laat en is het instorten van de zorg al in gang gezet. Ik weet niet of je die trein nu nog zou kunnen stoppen.
Klopt, mensen werken vrijwillig. Er staat wel een vergoeding tegenover, maar je moet wel dat werk willen doen. Als die bereidheid verdwijnt, is het snel gedaan.

Waarom is het echter zo slecht? Als het echt komt door de hoge zorgbelasting door corona, dan schaal de zorg preventief af tot een duurzaam in stand te houden niveau. Zonder beslag te leggen op personeel van andere afdelingen of mensen structureel te laten overwerken.

Er valt hier vaak genoeg het argument dat het uitbreiden van de zorg geen zin heeft, omdat je dan in een golf 1 week later tegen de grens aan loopt. Dat geldt het andersom ook, het iets beperken van de capaciteit is niet zo erg, je loopt alleen iets eerder tegen het maximum aan. Dat lijkt het me het behoud van de zorgsector als geheel wel waard.
pi_201966819
quote:
Qua vaccinatiebereidheid zit Nederland in de Europese subtop en haalt scores die vrij algemeen gezien werden als 'genoeg'.
Jamaar de deltavariant!!!! :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:55:08 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201966842
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Jamaar de deltavariant!!!! :')
hier nog wat voor jou

pi_201966883
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:52 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Klopt, mensen werken vrijwillig. Er staat wel een vergoeding tegenover, maar je moet wel dat werk willen doen. Als die bereidheid verdwijnt, is het snel gedaan.

Waarom is het echter zo slecht? Als het echt komt door de hoge zorgbelasting door corona, dan schaal de zorg preventief af tot een duurzaam in stand te houden niveau. Zonder beslag te leggen op personeel van andere afdelingen of mensen structureel te laten overwerken.

Er valt hier vaak genoeg het argument dat het uitbreiden van de zorg geen zin heeft, omdat je dan in een golf 1 week later tegen de grens aan loopt. Dat geldt het andersom ook, het iets beperken van de capaciteit is niet zo erg, je loopt alleen iets eerder tegen het maximum aan. Dat lijkt het me het behoud van de zorgsector als geheel wel waard.
Ik vind het constant benoemen van 'jamaar exponentiële groei!' afleiden van het daadwerkelijke probleem.

Ja, exponentiële groei ga je niet van winnen. Maar als er aangegeven wordt dat zonder maatregelen de druk op de zorg structureel 200 IC bedden gaat worden gaat de discussie daar niet meer over. Dan houdt het in dat je structureel 200 extra IC bedden nodig hebt wil je dezelfde zorg leveren als je deed voor de pandemie. Als je die 200 IC bedden er niet bij plaatst zeg je effectief dat je zorg in gaat leveren. De vraag groeit en het aanbod groeit niet mee, waardoor je schaarste krijgt.

Als het een 'gezonde' bezetting is om (ik noem maar even een getal) 60% bezetting te hebben op de IC om in te kunnen springen op een urgente en onverwachtte situatie en eventueel uitval van personeel zul je dus terug moeten naar die 60%. Bij een gegroeide zorgvraag houdt dat dus in dat je meer bedden nodig hebt.

Note: Ik heb het met bedden uiteraard over 'beschikbare' bedden, dus inclusief personeel, ruimte etc.
pi_201966886
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
De discussie ging over vaccinatiecampagnes hè, niet over maatregelen om de instroom te beperken.
Waarom vaccineren we denk je.
Maar goed ik zal hem anders stellen. In welke landen was de vaccinatie campagne wel succesvol volgens jou en waarin verschillen die met Nederland
pi_201966911
quote:

[..]
Destijds moesten opkomstpercentages van ca 60-70% toereikend zijn. Die waardes werden rechtstreeks afgeleid van de R0 (van de alfa-variant toen nog) en gaan dus uit van vrijwel volledige preventie van transmissie door gevaccineerden.
Dit blijkt niet zo te zijn dus daarom vind ik het ook een beetje lulkoek als men beweert dat de vaccins 'precies doen wat ze moeten doen'.
I'll give you something to do
pi_201966917
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind het constant benoemen van 'jamaar exponentiële groei!' afleiden van het daadwerkelijke probleem.
het daadwerkelijke probleem momenteel is dat 80% van die 200 die je hieronder als voorbeeld neemt er niet had hoeven liggen
quote:
Ja, exponentiële groei ga je niet van winnen. Maar als er aangegeven wordt dat zonder maatregelen de druk op de zorg structureel 200 IC bedden gaat worden gaat de discussie daar niet meer over. Dan houdt het in dat je structureel 200 extra IC bedden nodig hebt wil je dezelfde zorg leveren als je deed voor de pandemie. Als je die 200 IC bedden er niet bij plaatst zeg je effectief dat je zorg in gaat leveren. De vraag groeit en het aanbod groeit niet mee, waardoor je schaarste krijgt.

Als het een 'gezonde' bezetting is om (ik noem maar even een getal) 60% bezetting te hebben op de IC om in te kunnen springen op een urgente en onverwachtte situatie en eventueel uitval van personeel zul je dus terug moeten naar die 60%. Bij een gegroeide zorgvraag houdt dat dus in dat je meer bedden nodig hebt.

Note: Ik heb het met bedden uiteraard over 'beschikbare' bedden, dus inclusief personeel, ruimte etc.
Precies.. daarom vaccinatieplicht
pi_201966927
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom vaccineren we denk je.
Maar goed ik zal hem anders stellen. In welke landen was de vaccinatie campagne wel succesvol volgens jou en waarin verschillen die met Nederland
Nogmaals, de discussie ging erover of de vaccinatiecampagne succesvol was of niet, dat staat los van de reden om te vaccineren.

Portugal is een land met een erg goede vaccinatiecampagne zo lijkt het. Denemarken etc zitten qua percentage redelijk vergelijkbaar. Maar los van percentage is het nog belangrijker hoe die percentages verdeeld zijn onder leeftijdsgroepen. Blijkbaar zijn er nog redelijk wat mensen die risico lopen maar zich toch niet laten vaccineren, om welke reden ook. Of mensen die zich niet kunnen laten vaccineren zonder dat erin geïnvesteerd wordt hoe je die mensen alsnog kunt bereiken. De groep mensen die niet gevaccineerd kan worden is in Nederland relatief groot. Gedeeltelijk ook omdat die hele groep op één hoop gegooid wordt.
pi_201966960
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]
het daadwerkelijke probleem momenteel is dat 80% van die 200 die je hieronder als voorbeeld neemt er niet had hoeven liggen
[..]
Hoe jij het invoeren van een vaccinatieplicht leest in mijn post is me echt totaal onduidelijk.

Maar laten we 'm dan over een andere boeg gooien. Zelfs met een vaccinatieplicht ga je niet iedereen bereiken, of je moet de deuren in gaan trappen bij mensen. Stel dat Nederland met een plicht richting de 95% gaat en Covid-zorg consequent ~100 extra IC bedden oplevert. Mensen met een contra-indicatie, mensen met een slecht werkend immuunsysteem, ga zo maar door.

Als er dan een griepgolf aan komt die ~150 IC bedden nodig heeft (wat geen raar aantal is voor een griepgolf) loopt de zorg ook uit zijn voegen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:07:53 #276
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201966977
quote:
Beste devlinmr, stel dat we dat nu doen en iedereen werkt mee. Moeten we dan niet kijken naar de groep die ondanks vaccinatie in de zorg terecht komt?

Dat zijn er toch alsnog te veel. Of zullen we nog even doen alsof dat niet zo is. Dat is ook goed. Wmbt mag je me dwingen te vaccineren (met booster naar keuze, want ik heb al 2x pfizer), maar dan staat daar tegenover dat het daarna direct en onomkeerbaar dansen met jansen tijd is.

Je zult zien dat de besmettingen dan alsnog zullen stijgen en de kwetsbaren alsnog op de ICs komen, maar dan moeten we hard zijn en niet ingrijpen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:10:20 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201967005
quote:

[..]
[..]
Sodemieter op met je vaccinatieplicht.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:10:41 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201967010
quote:

[..]
Maar 'we doen wat' met al die regeltjes. Kunnen bestuurders hun straatje weer schoonvegen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:13:02 #279
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201967033
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Sodemieter op met je vaccinatieplicht.
Mwa, ik zou graag zien dat ze in Den Haag eindelijk eens ergens mee doorpakken en dus wel drastische beslissingen durven nemen. Misschien geen vaccinatieplicht, maar wel bijvoorbeeld QR-codes op de werkplek of bij gebedshuizen.

Want nu is het bij elke maatregel die gericht en effectief resultaat biedt "Ja maar kan niet" en wordt er weer links en rechts gepolderd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:14:30 #280
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201967052
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Mwa, ik zou graag zien dat ze in Den Haag eindelijk eens ergens mee doorpakken en dus wel drastische beslissingen durven nemen. Misschien geen vaccinatieplicht, maar wel bijvoorbeeld QR-codes op de werkplek of bij gebedshuizen.

Want nu is het bij elke maatregel die gericht en effectief resultaat biedt "Ja maar kan niet" en wordt er weer links en rechts gepolderd.
Klopt, het is laten uitbranden of hermetisch dichttimmeren, maar alles er tussenin heeft werkelijk niemand baat bij.
pi_201967054
twitter

Kunnen ze dit niet doen met oud en nieuw in Den Haag. Lijkt me wel geinig.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:16:11 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201967067
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Klopt, het is laten uitbranden of hermetisch dichttimmeren, maar alles er tussenin heeft werkelijk niemand baat bij.
het is ook rijkelijk laat om nu nog een vaccinatieplicht in te voeren, wat minder prioriteit aan covid geven in de ziekenhuizen lijkt me voor nu de betere oplossing
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:16:32 #283
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201967072
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:14 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Kunnen ze dit niet doen met oud en nieuw in Den Haag. Lijkt me wel geinig.
Zou het in NL niet op een of ander een manier strafbaar zijn als daarmee de hulpverlening in het gevaar komt?
pi_201967077
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe jij het invoeren van een vaccinatieplicht leest in mijn post is me echt totaal onduidelijk.
die lees ik niet in je post.. dat is wat ik graag zou zien
quote:
Maar laten we 'm dan over een andere boeg gooien. Zelfs met een vaccinatieplicht ga je niet iedereen bereiken, of je moet de deuren in gaan trappen bij mensen. Stel dat Nederland met een plicht richting de 95% gaat en Covid-zorg consequent ~100 extra IC bedden oplevert. Mensen met een contra-indicatie, mensen met een slecht werkend immuunsysteem, ga zo maar door.

Als er dan een griepgolf aan komt die ~150 IC bedden nodig heeft (wat geen raar aantal is voor een griepgolf) loopt de zorg ook uit zijn voegen.
Prima, nu heb je een veelvoud nodig
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:18:34 #285
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201967086
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:16 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Zou het in NL niet op een of ander een manier strafbaar zijn als daarmee de hulpverlening in het gevaar komt?
Strafbaar voor wie? De mensen die bij de hulpverlening werken? Of voor de overheid die die vaccinatieplicht instelt?
pi_201967105
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
die lees ik niet in je post.. dat is wat ik graag zou zien
[..]
Prima, nu heb je een veelvoud nodig
Nee hoor, die veelvoud heb je niet nodig. Er is een nieuwe ziekte bijgekomen en de hoeveelheid zorg die geleverd kan worden is niet toereikend. Daar moet iets aan gedaan worden, dat los je niet op met een vaccinatieplicht.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:21:33 #287
342627 tja77
pi_201967124
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het is compleet ridicuul dat je je als gezonde Nederlander < 50 jaar zou moeten vaccineren.
QR codes op je werkplek :')

Druk op de zorg, operaties die uitgesteld moeten worden enz. is iets wat je de gezonde ongevaccineerden onmogelijk in de maag kunt splitsen.

Hier in 2015 al de melding.

https://www.1limburg.nl/u(...)kenhuizen-door-griep

Maar hey het is 2018 ondertussen en het is nog steeds niet opgelost.

https://www.omroepbrabant(...)steld-door-griepgolf

https://www.ad.nl/utrecht(...)-griepgolf~a2df0f57/

Nu al ruim 1,5 jaar een pandemie, niks opschalen of opleiden. Nee, iedereen MOET een prikkie (waarvan de werking na verloop van tijd afneemt) persé halen.

Kom ajb op zeg.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:22:19 #288
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201967136
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Strafbaar voor wie? De mensen die bij de hulpverlening werken? Of voor de overheid die die vaccinatieplicht instelt?
Oh, ik dacht dat je medewerker van de brandweer niet zo maar zou mogen staken/stoppen als dat betekent dat er geen noodzakelijke hulp meer geleverd kan worden. Dus strafbaar voor de werknemers. Maar dat zou wel erg oneerlijk zijn in dit geval.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:23:08 #289
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201967149
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het is compleet ridicuul dat je je als gezonde Nederlander < 50 jaar zou moeten vaccineren.

Druk op de zorg, operaties die uitgesteld moeten worden enz. is iets wat je de gezonde ongevaccineerden onmogelijk in de maag kunt splitsen.

Nu al ruim 1,5 jaar een pandemie, niks opschalen of opleiden. Nee, iedereen MOET een prikkie (waarvan de werking na verloop van tijd afneemt) persé halen.

Kom ajb op zeg.
Het enige wat je de hele tijd loopt te verkondigen is "Ja, we hadden hier 5 jaar geleden wat aan moeten doen."

Daar koop je NU natuurlijk niets voor. Je zit nu met een acuut probleem wat je niet opgelost krijgt zonder keuzes te moeten maken die hoe dan ook tegen een zeer been gaan stoten.
pi_201967160
quote:

[..]
Maar ja, al die ongevaccineerde brandweermannen die tijdens hun werk als blussende virusbommen corona door de stad lopen te verspreiden moet je ook niet hebben.
I'll give you something to do
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:25:00 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201967181
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het enige wat je de hele tijd loopt te verkondigen is "Ja, we hadden hier 5 jaar geleden wat aan moeten doen."

Daar koop je NU natuurlijk niets voor. Je zit nu met een acuut probleem wat je niet opgelost krijgt zonder keuzes te moeten maken die hoe dan ook tegen een zeer been gaan stoten.
Zou me niet verbazen als we over 12 maanden nog minder zorgcapaciteit hebben dan nu.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:25:11 #292
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201967187
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:23 schreef galantis het volgende:

[..]
Maar ja, al die ongevaccineerde brandweermannen die tijdens hun werk als blussende virusbommen corona door de stad lopen te verspreiden moet je ook niet hebben.
Lekker de ene brandhaard voor de andere inruilen!
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:25:20 #293
342627 tja77
pi_201967190
quote:

[..]

Wat heb je eraan om een gezonde 50 minner verplichten om zich te laten vaccineren?
Die heeft 0,02% kans om in het ziekenhuis terecht te komen na een eventuele besmetting.
0,02% :')
Vaccinatieplicht lost daar niks aan op.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:26:18 #294
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201967202
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:25 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat heb je eraan om een gezonde 50 minner verplichten om zich te laten vaccineren?
Die heeft 0,02% kans om in het ziekenhuis terecht te komen na een eventuele besmetting.
0,02% :')
Vaccinatieplicht lost daar niks aan op.
Omdat je dan wel een demper zet op verspreiding.

Niet compleet stoppen, wel remmen, waardoor die 50+'er minder kans heeft om besmet te raken.
pi_201967210
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kom ajb op zeg.
Uit 2008: Behoefteraming Intensive Care voor Volwassenen 2006-2016

In 2008 waren er zo'n 1065 IC bedden operationeel. Met het oog op vergrijzing e.d. is de gewenste capaciteit (van 2016) 1144.

quote:
Overigens bleek uit het vorige hoofdstuk dat op basis van de leeftijdsverdeling van de
opgenomen patiënten en de bevolkingsprognoses geschat kan worden dat – bij gelijkblijvende bezetting van de beddencapaciteit – het aantal IC-bedden tot 2016 met 17% moet toenemen. Deze benodigde groei staat los van de benodigde groei in verband met de huidige gewenste beddencapaciteit. Gecombineerd betekent dit dat er in 2016 29% meer bedden nodig zijn om tegemoet te komen aan zowel de Richtlijn Intensive Care als de
demografische ontwikkeling.
In dat rapport staat ook kort wat genoemd over 2021, dat de verwachting is dat het nog verder omhoog moet. We zitten gewoon onder de richtlijn intensive care, zelfs zonder corona. Een vaccinatieplicht is dan niet meer dan een doekje voor het bloeden, los van de gevolgen die een vaccinatieplicht heeft.
pi_201967236
quote:

[..]

Er had ook iets aan gedaan moeten worden, 5 jaar geleden. 10 jaar geleden, wanneer dan ook. Maar dat er zelfs nu, nu de nood zo hoog is niets aan gedaan wordt is meer dan tegen een zeer been stoten, dat is het onverdoofd amputeren van een zeer been.

De bevolking wordt (naar mijn idee onbewust) tegen elkaar opgezet om ongevaccineerden de schuld te geven, maar daar valt de schuld niet te halen. Het beleid heeft hiertoe geleid. Als dat beleid niet nu veranderd zitten we volgend jaar weer in deze discussie, maar dan vanwege een griepgolf.

Overigens, het debat VWS van afgelopen week kwam naar voren dat de zorgbegroting voor 2022 gelijkgesteld was aan 2021, dus het lijkt niet dat ze echt iets aan het beleid gaan doen (want demissionair enzo).
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:32:36 #297
342627 tja77
pi_201967270
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Omdat je dan wel een demper zet op verspreiding.

Niet compleet stoppen, wel remmen, waardoor die 50+'er minder kans heeft om besmet te raken.
Je dempt niks met vaccinatie wanneer je met het groene vinkje ongehinderd je gang kunt gaan en je het vertikt je te laten testen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:35:32 #298
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201967293
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Je dempt niks met vaccinatie wanneer je met het groene vinkje ongehinderd je gang kunt gaan en je het vertikt je te laten testen.
Dus wel, als je alleen gevaccineerden kan besmetten. Sowieso zijn besmette groene vinkjes al (5x of zo) minder besmettelijk dan rode vinkjes. Het blijft nog altijd om statistiek gaan.

*drukt op play*

- Een gevaccineerde raakt minder snel besmet
- Een gevaccineerde is minder besmettelijk
- Een gevaccineerde is minder lang besmettelijk

*drukt op stop*

Als je inderdaad denkt dat "groen vinkje = onbesmettelijk" dan zijn we uitgepraat. |:(
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:37:19 #299
346939 Janneke141
pi_201967316
quote:

[..]
Je bedoelt dat je de ongevaccineerde brandweerman die op last van de overheid zijn werk niet meer mag uitvoeren, ook nog even strafrechtelijk wil gaan vervolgen wegens plichtsverzuim?
pi_201967321
quote:

[..]

Het "NU" waar jij het over hebt was maart vorig jaar.

Er is geen klote gedaan om überhaupt maar te proberen om een structurele verhoging van de IC capaciteit te realiseren.

Zolang daar niet aan begonnen wordt kunnen we over 5 jaar nog steeds roepen dat we er NU niets voor kopen.

Zegmaar hetzelfde riedeltje wat al sinds maart vorig jaar afgespeeld wordt.

Men had een begin moeten maken. Dat heeft men niet gedaan. Dan kan je dat argument niet tot in den treuren blijven gebruiken. We zijn anderhalf jaar verder. Er is geen enkele poging ondernomen. En dat is een schande.

En dan krijg ik als ongevaccineerde vanuit de overheid de schuld dat we met maatregelen zitten.

Donder toch op. We zitten met maatregelen vanwege een virus en vanwege het feit dat de zorg al jarenlang uitgehold is door het instituut wat vanaf het begin al weigert iets te doen aan de capaciteit en zich verschuilt achter "we kunnen er nu niets aan doe" en dat instituut speelt mij nu de Zwarte Piet toe.

Het is wel best met Rutte en Hugo :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')