Ook al is dat niet hoe ík het graag zie, zou ik op dit moment inderdaad tevreden zijn met elke vorm van uitgedragen langere termijn visie. Laat NL weten wat we gaan doen. De informatie ligt nu op tafel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:58 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het duurt allemaal weer veel te lang idd, voordat er ingegrepen wordt. Afgelopen winter verkondigde de geleerden nog dat er niet meer landelijk maar juist op lokaal niveau maatregelen zouden worden genomen, ofwel in risicogebieden.
Je had bijv. op de biblebelt en in de randstad kerk- en moskeebezoek prima kunnen decimeren. Max. 30 bezoekers, daar hadden gelovigen al vaker mee te maken gehad.
Maar nee; Hugo moest weer zo nodig onverantwoord doen en alle maatregelen loslaten.
Niks geleerd van het 'Dansen met Janssen'-debacle.
Ik denk dat die persco is om eventuele maatregelen voor sectoren die vooral in 't weekend actief zijn direct in te laten gaan.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:39 schreef SilverEyes het volgende:
Nou ja, als je een vervroegde persco gaat doen i.v.m. stijgende besmettingen/ziekenhuis bezetting, terwijl er al weken geen persco is geweest, dan zet van 5 naar 2 november natuurlijk niet echt zoden aan de dijk. Lijkt me nu ook met symbolisch "jongens, het virus is nog niet klaar met ons, foei!", dan dat er daadwerkelijk grote beslissingen worden genomen.
Die 30 bezoekers in kerken was alleen wel door kerken zelf opgelegd, niet vanuit de regering. Hugo is nog steeds van het CDA én ze willen CU aan boord houden, dus maatregelen voor kerken lijken me niet logisch.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:58 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het duurt allemaal weer veel te lang idd, voordat er ingegrepen wordt. Afgelopen winter verkondigde de geleerden nog dat er niet meer landelijk maar juist op lokaal niveau maatregelen zouden worden genomen, ofwel in risicogebieden.
Je had bijv. op de biblebelt en in de randstad kerk- en moskeebezoek prima kunnen decimeren. Max. 30 bezoekers, daar hadden gelovigen al vaker mee te maken gehad.
Maar nee; Hugo moest weer zo nodig onverantwoord doen en alle maatregelen loslaten.
Niks geleerd van het 'Dansen met Janssen'-debacle.
Als je zegt "okee jongens, we hebben geen uitzicht op een oplossing," schiet iedereen in een depressie, inderdaad.quote:Op zondag 31 oktober 2021 06:51 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat als je niet de vlam in de pan wilt laten slaan, je een nieuw eindpunt moet schetsen.
Als je nu zegt ja de vaccins helpen niet voldoende om niet sterk te hoeven ingrijpen in uw leven én we hebben geen ander beleid in gedachten dan lockdowns, dan wordt dat slecht ontvangen.
Je kunt met een vals eindpunt komen en dat oprekken tot mei 2022. Bijvoorbeeld de inzet van boosters gaat ons redden.
Alternatief kun je die olifant in de kamer negeren en proberen om de kikker heel langzaam te koken.
Dan verwacht ik dinsdag vrij impactloze beperkingen die men elke 2-4 weken opvoert tot dat we met kerst weer effectief in lockdown zitten. Nog altijd zonder lange termijn visie.
Mwah ik denk dan groep b best wel op locaties komen die nu niet onder QR beleid zitten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is ook. Ik heb daar nul fiducie in. Omdat A de handhaving non-existent is. En B omdat de groep die wil raken toch niet in de sportschool of in het zwembad komt.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat in deze fase niet zomaar meer kan. Als je op vrijdag een persco houdt en aankondigt dat diezelfde dag alles dicht moet krijg je heel veel protest op die maatregelen. Waarschijnlijk een flinke groep die denkt: Stik er maar in met je maatregelen, je kan me wat. Tel daarbij op dat er dan niet te handhaven is en je gaat je doel voorbij.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zie dat toch anders. Als ze willen kunnen ze per direct dingen dichtgooien. Ik mis nog steeds de urgentie.
Dat gelooft toch niemand meer.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal dat laatste wel worden. Waarbij alle maatregelen uiteraard maar 'voor drie weken' zijn.
Maar dan pak je sectoren die toch al vergunningsplichtig zijn, dan is draagvlak niet zo'n relevant criterium voor de opvolging.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat in deze fase niet zomaar meer kan. Als je op vrijdag een persco houdt en aankondigt dat diezelfde dag alles dicht moet krijg je heel veel protest op die maatregelen. Waarschijnlijk een flinke groep die denkt: Stik er maar in met je maatregelen, je kan me wat. Tel daarbij op dat er dan niet te handhaven is en je gaat je doel voorbij.
Het draagvlak is sowieso al een stuk lager dan het aan het begin van de pandemie was, daarom kun je niet zomaar zeggen: Vanaf 6u vanmiddag is x dicht.
Draagvlak wordt bepaald door de Staat, niet de bevolking. Alle afdwingbare maatregelen zijn tot nu toe met groot gemak afgedwongen. Avondklok, mondkapjes, QR-codes, vaccins etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat in deze fase niet zomaar meer kan. Als je op vrijdag een persco houdt en aankondigt dat diezelfde dag alles dicht moet krijg je heel veel protest op die maatregelen. Waarschijnlijk een flinke groep die denkt: Stik er maar in met je maatregelen, je kan me wat. Tel daarbij op dat er dan niet te handhaven is en je gaat je doel voorbij.
Het draagvlak is sowieso al een stuk lager dan het aan het begin van de pandemie was, daarom kun je niet zomaar zeggen: Vanaf 6u vanmiddag is x dicht.
Dat is waar natuurlijk. Sectoren nu sluiten zal ervoor zorgen dat de opvolging hoog is. Ik denk wel dat dat dé manier is om mensen die nu het beleid nog steunen ook over de kling te jagen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan pak je sectoren die toch al vergunningsplichtig zijn, dan is draagvlak niet zo'n relevant criterium voor de opvolging.
Als je nu de anderhalve meter herinvoert gaat bijna niemand daar nog veel mee doen, althans niet anders dan afgelopen augustus. Als je nu de horeca, de sportverenigingen of de scholen weer gaat sluiten dan gaan ze allemaal keurig dicht. In het lokale krantje zal wel ergens iemand heldhaftig protest bieden en open blijven, die heeft binnen de kortste keren een paar agenten op de stoep en dan kan die ook gewoon zijn deuren sluiten.
Dat denk ik ook, maar ik heb niet het idee dat het OMT dat zo'n interessant gegeven vindt. En dus Hugo ook niet. En Ferd redeneert sowieso al vanuit juridische overwegingen, waarin de wetgever altijd gelijk heeft en de burger zijn mond moet houden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk. Sectoren nu sluiten zal ervoor zorgen dat de opvolging hoog is. Ik denk wel dat dat dé manier is om mensen die nu het beleid nog steunen ook over de kling te jagen.
Maar het zal wel een overweging zijn die de NCTV meegeeft. Nu dat soort maatregelen nemen zal het risico op eventuele dreigingen doen toenemen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik heb niet het idee dat het OMT dat zo'n interessant gegeven vindt. En dus Hugo ook niet. En Ferd redeneert sowieso al vanuit juridische overwegingen, waarin de wetgever altijd gelijk heeft en de burger zijn mond moet houden.
Maar wel in een fase dat deze maatregelen nodig waren om tijd te kopen voor de definitieve oplossing (vaccins).quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Draagvlak wordt bepaald door de Staat, niet de bevolking. Alle afdwingbare maatregelen zijn tot nu toe met groot gemak afgedwongen. Avondklok, mondkapjes, QR-codes, vaccins etc.
Maar daar zit de kern van het draagvlak niet. Mensen die gaan dreigen zijn de echte wappies, zeg maar. Engel/Baudet-aanhangers, de gebruikelijke linksdraaiende anarchisten, voetbalhooligans, dat soort werk. Héél zichtbaar, maar vrij klein in getal en ook niet belangrijk genoeg om je beleid op aan te passen wat mij betreft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het zal wel een overweging zijn die de NCTV meegeeft. Nu dat soort maatregelen nemen zal het risico op eventuele dreigingen doen toenemen.
Als je nu de horeca gaat sluiten als overheid, geef je eigenlijk toe dat je gefaald hebt en je vaccinatiecampagne een grote leugen is geweest.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah ik denk dan groep b best wel op locaties komen die nu niet onder QR beleid zitten.
Sportscholen, doorstroom locaties, zwembaden etc worden daar vast wel door bezocht.
En waar je voor een restaurant nog een alternatief hebt (thuis eten) danwel dat het niet zo vaak gebruikt wordt zie ik echt niemand een test gaan doen voordat hij naar de fitness, voetbalwedstrijd gaat.
"Moet je me niet checken?"quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, de lokale krantjes zijn ook wakker geworden.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211030_5048320
Oh echt?
Is nu toch al zo. Het zou klaar zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je nu de horeca gaat sluiten als overheid, geef je eigenlijk toe dat je gefaald hebt en je vaccinatiecampagne een grote leugen is geweest.
Ik vrees dat alle draagvlak dan weg is.
Eens met het falen en deels met het draagvlak (er is vast een groep die nu al harde maatregelen wilt).quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je nu de horeca gaat sluiten als overheid, geef je eigenlijk toe dat je gefaald hebt en je vaccinatiecampagne een grote leugen is geweest.
Ik vrees dat alle draagvlak dan weg is.
De horeca zelf faalt natuurlijk ook, zo'n systeem is er ook voor hun, je kan er van alles van vinden maar het naast je neerleggen is niet de meest handige actie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens met het falen en deels met het draagvlak (er is vast een groep die nu al harde maatregelen wilt).
Maar uiteindelijk worden er gewoon boa's /boetes uitgedeeld
.
Dan hebben alle overheden ter wereld blijkbaar gefaald, of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens met het falen en deels met het draagvlak (er is vast een groep die nu al harde maatregelen wilt).
Maar uiteindelijk worden er gewoon boa's /boetes uitgedeeld
.
Eens, ik zou mezelf tot die groep rekenen. Een directe confrontatie met de overheid eindigt zelden in je voordeel. Naar buiten toe kun je dus met fatoenlijke middellen uitting geven aan je standpunt, maar ondertussen kun je grotendeels de impact van de onvermijdbare maatregelen mitigeren voor jezelf. Bijvoorbeeld door juist ergens naar toe te gaan waar de regels niet gelden, je eigen alternatief te organiseren of soms simpelweg te vertrouwen op het gebrek aan handhaving. En er zijn heel veel mensen die dat in meer of mindere mate doen. Terwijl naar buiten toe vooral de noodzaak van de maatregelen wordt bepleit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het draagvlak zit in de hele grote groep die geen ME'ers gaat belagen, maar het er gewoon niet meer mee eens is. Of het nog wel eens is met maatregelen in het algemeen, maar niet met de keuzes. Zelfde concept. Met die groep, die enigszins in stilte zo veel mogelijk maatregelen omzeilt, heeft de NCTV niet zo veel te schaften.
Dreiging is natuurlijk breder dan een aanslag. De dreiging de maatregelen met grote getale niet op te volgen, de dreiging dat het draagvlak naar 0 daalt, etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar daar zit de kern van het draagvlak niet. Mensen die gaan dreigen zijn de echte wappies, zeg maar. Engel/Baudet-aanhangers, de gebruikelijke linksdraaiende anarchisten, voetbalhooligans, dat soort werk. Héél zichtbaar, maar vrij klein in getal en ook niet belangrijk genoeg om je beleid op aan te passen wat mij betreft.
Maar het draagvlak zit in de hele grote groep die geen ME'ers gaat belagen, maar het er gewoon niet meer mee eens is. Of het nog wel eens is met maatregelen in het algemeen, maar niet met de keuzes. Zelfde concept. Met die groep, die enigszins in stilte zo veel mogelijk maatregelen omzeilt, heeft de NCTV niet zo veel te schaften.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |