abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201965211
Ik ben vooral heel benieuwd hoe we deze winter gaan doorkomen. In de komende ronde van maatregelen heb ik geen fiducie, too little too late. De stijging zal wellicht iets afnemen, maar voordat we dat bereiken zitten we dik boven de tienduizend gevallen per dag. Combineer dat met een zorg die afgemat is (ik vind dat overigens een stevig puntje voor de evaluatie, hoe kan dit...) en je hebt een vrij dodelijk cocktail.

Om de druk op de ziekenhuizen omlaag te brengen vrees ik dat je twee opties hebt, een is het verregaand inperken van de bewegingsvrijheid van ongevaccineerden. Waarvoor politiek (en ik denk ook in de samenleving) echt totaal geen draagvlak is. En de andere optie is lockdownachtige maatregelen, maar dat is ook heel lastig verkoopbaar nadat je bijna een jaar hebt verkocht dat gevaccineerden off the hook zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over de economische gevolgen. Enorm explosieve situatie, misschien wel een tikkende tijdbom.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:06:59 #152
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201965288
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:29 schreef Wereldgozer het volgende:
Net terug van festivalletje

Tot volgend jaar

@:lenny_leonard @:fetx
Avondklok overtreden?
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 01:08:54 #153
236264 crew  capricia
pi_201965300
Ik denk dat er weer sectoren gesloten gaan worden, deze winter. Of een 2G beleid.
En dat komt niet door 100 IC plaatsen te weinig, want die kun je in DL ook inkopen (of je stelt gewoon nog meer reguliere zorg uit). Maar doordat sturen op IC opnamens veel te laat in de keten is.
Er wordt te laat ingegrepen en te zwak. En gezien het feit dat wij ouden van dagen geen booster aanbieden, zoals de ons omringende landen wel doen, verwacht ik daar ook nog wel wat sterfte. Wat simpel voorkoombaar zou zijn geweest.

Maar goed, mss horen we daar dinsdag meer over, over die boosters.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:09:19 #154
451005 Grems
Clown World
pi_201965306
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:55 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoe we deze winter gaan doorkomen. In de komende ronde van maatregelen heb ik geen fiducie, too little too late. De stijging zal wellicht iets afnemen, maar voordat we dat bereiken zitten we dik boven de tienduizend gevallen per dag. Combineer dat met een zorg die afgemat is (ik vind dat overigens een stevig puntje voor de evaluatie, hoe kan dit...) en je hebt een vrij dodelijk cocktail.

Om de druk op de ziekenhuizen omlaag te brengen vrees ik dat je twee opties hebt, een is het verregaand inperken van de bewegingsvrijheid van ongevaccineerden. Waarvoor politiek (en ik denk ook in de samenleving) echt totaal geen draagvlak is. En de andere optie is lockdownachtige maatregelen, maar dat is ook heel lastig verkoopbaar nadat je bijna een jaar hebt verkocht dat gevaccineerden off the hook zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over de economische gevolgen. Enorm explosieve situatie, misschien wel een tikkende tijdbom.
Wat is nou een paar jaar op een mensenleven?

Altijd dat zielige geklaag. Geldpers kan ook best nog een tandje harder.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:11:37 #155
451005 Grems
Clown World
pi_201965326
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:08 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat er weer sectoren gesloten gaan worden, deze winter. Of een 2G beleid.
En dat komt niet door 100 IC plaatsen te weinig, want die kun je in DL ook inkopen (of je stelt gewoon nog meer reguliere zorg uit). Maar doordat sturen op IC opnamens veel te laat in de keten is.
Er wordt te laat ingegrepen en te zwak. En gezien het feit dat wij ouden van dagen geen booster aanbieden, zoals de ons omringende landen wel doen, verwacht ik daar ook nog wel wat sterfte. Wat simpel voorkoombaar zou zijn geweest.

Aflevering 3 van vaccinatieseizoen 1 zou ik niet te lang uitstellen inderdaad.
pi_201965328
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:09 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat is nou een paar jaar op een mensenleven?
Te veel. Zeker als het vermijdbaar is. En dan hebben we het nog niet gehad over langdurige, zo niet permanente, gevolgen.
quote:
Altijd dat zielige geklaag. Geldpers kan ook best nog een tandje harder.
Ooit van inflatie gehoord? Zomaar de geldpers aanslingeren is geen goed idee, we hebben al een inflatieprobleem. Maar je krijgt ook te maken met een aspect dat 'onzekerheid' heet. Wie gaat er nog een theater, horecagelegenheid, toeristenwinkel, vakantiepark en noem het allemaal maar op financieren als je weet dat er in december weer een sluiting boven de markt hangt. Dat is nieuw aspect, kun je niet negeren.
zie email 27 oktober
pi_201965332
quote:

Maar hoe gaan we het dan oplossen? We gaan half Duitsland koloniseren? We breiden de mortuaria uit? Of wat zie je voor je?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:13:09 #158
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201965333
Denk eerder dat er gezeik gaat komen bij verregaande algemen maatregelen dan bij maatregelen voor ongevaccineerden. Denk dat er best draagvlak voor is, alleen diegenen die er tegen zijn kunnen harder schreeuwen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:13:55 #159
451005 Grems
Clown World
pi_201965338
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Te veel. Zeker als het vermijdbaar is. En dan hebben we het nog niet gehad over langdurige, zo niet permanente, gevolgen.
[..]
Ooit van inflatie gehoord? Zomaar de geldpers aanslingeren is geen goed idee, we hebben al een inflatieprobleem. Maar je krijgt ook te maken met een aspect dat 'onzekerheid' heet. Wie gaat er nog een theater, horecagelegenheid, toeristenwinkel, vakantiepark en noem het allemaal maar op financieren als je weet dat er in december weer een sluiting boven de markt hangt. Dat is nieuw aspect, kun je niet negeren.
Klinkt erg BNW zo hoor, die inflatie valt allemaal best wel mee.

Paar jaar niet kunnen feesten stelt echt niet zoveel voor, mensen zijn tegenwoordig een beetje verwend heb ik het idee.
pi_201965344
quote:

Als jij het zo zegt maak ik me ineens een stuk minder zorgen :D.
pi_201965348
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:13 schreef Grems het volgende:

[..]
Klinkt erg BNW zo hoor, die inflatie valt allemaal best wel mee.
Ik zou niet weten wat hier BNW aan is. Is echt basiseconomie. En dat we een inflatieprobleem hebben staat gewoon in de krant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)latie-koers-a4063513
quote:
Paar jaar niet kunnen feesten stelt echt niet zoveel voor, mensen zijn tegenwoordig een beetje verwend heb ik het idee.
Ja want dat is echt het punt ofzo :')
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:15:33 #162
451005 Grems
Clown World
pi_201965352
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:13 schreef Evenstar het volgende:
Denk eerder dat er gezeik gaat komen bij verregaande algemen maatregelen dan bij maatregelen voor ongevaccineerden. Denk dat er best draagvlak voor is, alleen diegenen die er tegen zijn kunnen harder schreeuwen.
Nederlanders doen sowieso wel wat ze opgedragen wordt, begrijp het probleem niet zo.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:16:56 #163
416575 crew  Evenstar
pi_201965359
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:11 schreef Grems het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Aflevering 3 van vaccinatieseizoen 1 zou ik niet te lang uitstellen inderdaad.
"Vaccine effectiveness against symptomatic infection"

Niet aan jou gericht hoor, maar dit is wel een beetje wat ik bedoel.

Als ik het goed begrijp gaat dit dus over hoe effectief een vaccin is tegen een infectie met symptomen. Het zegt dus niks over hoe effectief het is tegen een ernstig verloop (of noodzaak voor zorg). Je kan best symtpomen vertonen zonder dat je zorg nodig hebt.

Uiteindelijk draait alles om zorgcapaciteit, dus al die verschillende onderzoeken die steeds weer een andere variabele onderzoeken kunnen niet zomaar gebruikt worden.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:17:05 #164
451005 Grems
Clown World
pi_201965360
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat hier BNW aan is. Is echt basiseconomie. En dat we een inflatieprobleem hebben staat gewoon in de krant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)latie-koers-a4063513
[..]
Ja want dat is echt het punt ofzo :')
Beetje tijdelijke inflatie en eventjes wat minder kunnen feesten, vreselijk zeg.
pi_201965371
quote:
Laat ik het eens concreet maken.
1. QR-code in de sportschool
2. QR wordt 2G
3. Supermarkten worden 2G
4. Avondklok voor ongevaccineerden

Volgens mij zijn dit de vier 'gradaties' (voor de goede orde, het gaat niet om de specifieke maatregel maar als een soort 'ordegrootte') die je daar in kunt aanbrengen, ik denk dat er voor 1 & 2 wel draagvlak is. Maar voor 3 en 4 betwijfel ik dat echt hoor. Wij zijn toch ook een volkje dat individuele vrijheid hoog heeft.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 01:19:41 #166
236264 crew  capricia
pi_201965376
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar hoe gaan we het dan oplossen? We gaan half Duitsland koloniseren? We breiden de mortuaria uit? Of wat zie je voor je?
Je kent onze regering beter dan wie dan ook hier op fok.
Er wordt pas ingegrepen als het echt moet. Als echt niet anders kan.
En de reguliere zorg is sws weer de pineut.

Ik vind het een soort minachting, verontachtzaming, naar de burgers toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201965377
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:17 schreef Grems het volgende:

[..]
Beetje tijdelijke inflatie
Dat hoop je. De geldpers verder aanslingeren gaat dat niet dichterbij brengen.
quote:
en eventjes wat minder kunnen feesten, vreselijk zeg.
Dat is het punt niet grapjas.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:20:30 #168
416575 crew  Evenstar
pi_201965378
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laat ik het eens concreet maken.
1. QR-code in de sportschool
2. QR wordt 2G
3. Supermarkten worden 2G
4. Avondklok voor ongevaccineerden

Volgens mij zijn dit de vier 'gradaties' (voor de goede orde, het gaat niet om de specifieke maatregel maar als een soort 'ordegrootte') die je daar in kunt aanbrengen, ik denk dat er voor 1 & 2 wel draagvlak is. Maar voor 3 en 4 betwijfel ik dat echt hoor. Wij zijn toch ook een volkje dat individuele vrijheid hoog heeft.
3 en 4 zal zeker geen draagvlak voor zijn en die gaan ook wel wat ver inderdaad, dus eens.
pi_201965380
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Je kent onze regering beter dan wie dan ook hier op fok.
Er wordt pas ingegrepen als het echt moet. Als echt niet anders kan.
En de reguliere zorg is sws weer de pineut.

Ik vind het een soort minachting, verontachtzaming, naar de burgers toe.
Ben ik het mee eens. Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon niet zie hoe we dit de komende maanden gaan rooien zonder uitslaande maatschappelijke branden.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:21:42 #170
451005 Grems
Clown World
pi_201965382
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hoop je. De geldpers verder aanslingeren gaat dat niet dichterbij brengen.
[..]
Dat is het punt niet grapjas.
Dat zegt de ECB zelf in je eigen bron, beetje vreemd om daar dan als leek meer van te weten dan de experts.

Wat is het punt wel dan? Verwende mensen moeten niet zo klagen dat ze een keer een paar jaar wat minder kunnen dan voorheen.

Horeca en dergelijke kan best nog een half jaartje dicht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:22:30 #171
416575 crew  Evenstar
pi_201965386
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens. Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon niet zie hoe we dit de komende maanden gaan rooien zonder uitslaande maatschappelijke branden.
Toegegeven dat de situatie nu echt wel anders is, roepen wij toch al maanden dat er geen draagvlak is en dat er brandjes gaan ontstaan, dit dat etc.... en het valt allemaal heel erg mee tot nu toe. Hier en daar wat wappies die protesteren, maar echt niks op een grotere schaal.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 01:22:54 #172
236264 crew  capricia
pi_201965389
quote:
Ik heb niet de illusie dat maatregelen voor alleen ongevaccineerden de oplossing gaat zijn. Dat dan de ziekenhuizen leeg stromen.
Want ook de 65+ers hebben gewoon jaarlijks rond de griepprik een booster nodig voor COVID. En daar hoor je hier niets over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201965392
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
3 en 4 zal zeker geen draagvlak voor zijn en die gaan ook wel wat ver inderdaad, dus eens.
Ze zijn allemaal uit het leven gegrepen hoor ;)
Maar ik denk dat je er met 1 en 2 niet bent, hou in ogenschouw in welke bevolkingsgroepen de ongevaccineerden zitten en hoe dramatisch het sinds de bruiloft van onze vriend Ferd met de handhaving gestald is. (dit klinkt wat flauw, maar dat was wel echt het omslagpunt). Dus zul je 3 en/of 4 nodig hebben of toch naar generieke maatregelen moeten...
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:24:23 #174
416575 crew  Evenstar
pi_201965395
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb niet de illusie dat maatregelen voor alleen ongevaccineerden de oplossing gaat zijn. Dat dan de ziekenhuizen leeg stromen.
De 65+ers hebben gewoon jaarlijks rond de griepprik een booster nodig voor COVID. En daar hoor je hier niets over.
Probleem is ook dat als je alleen de ongevaccineerden wil aanpakken het al gisteren gebeurd had moeten zijn. As. dinsdag gaat er niks gebeuren voor ongevaccineerden en de eerst volgende maatregelen gaan minstens nog eens twee weken op zich laten wachten en tegen die tijd is het al te laat en kan je alleen nog maar in een lockdown-ish iets gaan om het te keren.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 01:24:52 #175
236264 crew  capricia
pi_201965398
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Van welke groep zie jij gewelddadig verzet, eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')