Juist.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is ook dat als je alleen de ongevaccineerden wil aanpakken het al gisteren gebeurd had moeten zijn. As. dinsdag gaat er niks gebeuren voor ongevaccineerden en de eerst volgende maatregelen gaan minstens nog eens twee weken op zich laten wachten en tegen die tijd is het al te laat en kan je alleen nog maar in een lockdown-ish iets gaan om het te keren.
Worden mensen besmet in de sportschool en supermarkt? Of is dit om vaccins te pushen?quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat ik het eens concreet maken.
1. QR-code in de sportschool
2. QR wordt 2G
3. Supermarkten worden 2G
4. Avondklok voor ongevaccineerden
Volgens mij zijn dit de vier 'gradaties' (voor de goede orde, het gaat niet om de specifieke maatregel maar als een soort 'ordegrootte') die je daar in kunt aanbrengen, ik denk dat er voor 1 & 2 wel draagvlak is. Maar voor 3 en 4 betwijfel ik dat echt hoor. Wij zijn toch ook een volkje dat individuele vrijheid hoog heeft.
Je hoeft niet persoonlijk te worden met wat ik al of niet ben en ik probeer alleen maar wat gedachten loslaten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je bent goed met woorden en lijkt ook enige mate van intelligentie te hebben. Maar hoe kun je dit met droge ogen beweren?
Vooral die laatste... Verklaar mij maar eens hoe het dan mogelijk is dat ongevaccineerden in veel grotere getale in het ziekenhuis belanden
Volgens mij staat er in dezelfde bron dat er ook genoeg experts het daar niet mee eens zijn. De ECB heeft een ander probleem en dat is de houdbaarheid van zuid-europese staatsschulden. Maar dat voert hier allemaal te ver. Feit is dat als er te hoge inflatie dreigt het aanzetten van de geldpers het laatste is wat je moet doen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat zegt de ECB zelf in je eigen bron, beetje vreemd om daar dan als leek meer van te weten dan de experts.
Oh het punt is, zonder te pretenderen volledig te zijn, vrijheid, gezondheid (dat is breder dan geen corona), onderwijs en het simpele feit dat mensen sociale dieren zijn. Ik zie niet in waarom ik mij zou moeten beperken omdat Staphorst, Urk en de schilderswijk niet even een prikje komt halen.quote:Wat is het punt wel dan? Verwende mensen moeten niet zo klagen dat ze een keer een paar jaar wat minder kunnen dan voorheen.
Alles kan. Maar of het verstandig en/of redelijk is is een andere discussie.quote:Horeca en dergelijke kan best nog een half jaartje dicht.
Ik heb nooit over gewelddadig verzet gepraat, die drempel ligt in Nederland echt bijzonder hoog. Het is hier geen Frankrijk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Van welke groep zie jij gewelddadig verzet, eigenlijk?
Je kunt altijd wel een paar afvallige experts vinden die het niet eens zijn met de gevestigde topexperts.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in dezelfde bron dat er ook genoeg experts het daar niet mee eens zijn. De ECB heeft een ander probleem en dat is de houdbaarheid van zuid-europese staatsschulden. Maar dat voert hier allemaal te ver. Feit is dat als er te hoge inflatie dreigt het aanzetten van de geldpers het laatste is wat je moet doen.
[..]
Oh het punt is, zonder te pretenderen volledig te zijn, vrijheid, gezondheid (dat is breder dan geen corona), onderwijs en het simpele feit dat mensen sociale dieren zijn. Ik zie niet in waarom ik mij zou moeten beperken omdat Staphorst, Urk en de schilderswijk niet even een prikje komt halen.
[..]
Alles kan. Maar of het verstandig en/of redelijk is is een andere discussie.
Ik vond de avondklokrellen wel echt gewelddadig verzet. En dat was ook al jaren niet meer voorgekomen, die plunderingen enzo.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb nooit over gewelddadig verzet gepraat, die drempel ligt in Nederland echt bijzonder hoog. Het is hier geen Frankrijk.
Aan de andere kant heb je maar een gek nodig en als ik dan toch mn geld moet inzetten doe ik dat op de wappies. Maar nogmaals, ik verwacht dat niet hoor.
Het is maar goed dat jij in de toekomst kunt kijken, daar hebben we wat aanquote:Op zondag 31 oktober 2021 01:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is ook dat als je alleen de ongevaccineerden wil aanpakken het al gisteren gebeurd had moeten zijn. As. dinsdag gaat er niks gebeuren voor ongevaccineerden en de eerst volgende maatregelen gaan minstens nog eens twee weken op zich laten wachten en tegen die tijd is het al te laat en kan je alleen nog maar in een lockdown-ish iets gaan om het te keren.
Ernstig verloop of overlijden lijkt vooralsnog wat langer stand te houden maar neemt naarmate de tijd verstrijkt ook zeer rap af, moet je niet gaan afwachten natuurlijk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Vaccine effectiveness against symptomatic infection"
Niet aan jou gericht hoor, maar dit is wel een beetje wat ik bedoel.
Als ik het goed begrijp gaat dit dus over hoe effectief een vaccin is tegen een infectie met symptomen. Het zegt dus niks over hoe effectief het is tegen een ernstig verloop (of noodzaak voor zorg). Je kan best symtpomen vertonen zonder dat je zorg nodig hebt.
Uiteindelijk draait alles om zorgcapaciteit, dus al die verschillende onderzoeken die steeds weer een andere variabele onderzoeken kunnen niet zomaar gebruikt worden.
Je kan gewoon emigreren naar een willekeurig 3de wereld land hoor als je gezondheid, onderwijs en vrijheid niet zo belangrijk vind.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Je kunt altijd wel een afvallige expert vinden.
Klagen over vrijheid, gezondheid en onderwijs in Nederland![]()
Dat bedoel ik, tot op het bot verwend
Waarom zou ik dat doen als we het hier dermate goed hebben dat we over een paar maandjes thuisblijven ( werk en school ) en even niet kunnen feesten al een drama maken?quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je kan gewoon emigreren naar een willekeurig 3de wereld land hoor als je gezondheid, onderwijs en vrijheid niet zo belangrijk vind.
Pfoe lastige discussie. Was dat nou echt verzet of was dat gewoon een groep opgeschoten tuig wat een aanleiding zag en vond? Er zal vast een harde kern zijn die het als verzet bedoelde, maar volgens mij kwam de massaliteit toch echt uit de tweede groep.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond de avondklokrellen wel echt gewelddadig verzet. En dat was ook al jaren niet meer voorgekomen, die plunderingen enzo.
Weet je wat pas verwend is? Geen prikje willen halen en daarmee heel Nederland tot last zijn. Dat is verwend gedrag...quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Je kunt altijd wel een paar afvallige experts vinden die het niet eens zijn met de gevestigde topexperts.
Klagen over vrijheid, gezondheid en onderwijs in Nederland![]()
Dat bedoel ik, tot op het bot verwend
Amenquote:Op zondag 31 oktober 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat pas verwend is? Geen prikje willen halen en daarmee heel Nederland tot last zijn. Dat is verwend gedrag...
Waarom zou ik een paar maandjes thuis moeten blijven? Maar goed jij vind dat mensen die gevaccineerd zijn wappies dus dat zegt al genoeg. Maar dit virus gaat voorlopig niet weg tot dat iedereen een soort van immuniteit heeft dus je kan 2 dingen doen of je laten vaccineren of je laten besmetten. Dat laatste gebeurt sowieso wel een keer alleen de vraag is wanneer.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen als we het hier dermate goed hebben dat we over een paar maandjes thuisblijven ( werk en school ) en even niet kunnen feesten al een drama maken?
Gevaccineerden beginnen een beetje als wappies te klinken zo.
Dat maakt huilen over een paar jaar wat minder kunnen niet minder verwend, mooie whataboutism wel hoor daar niet van.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat pas verwend is? Geen prikje willen halen en daarmee heel Nederland tot last zijn. Dat is verwend gedrag...
Ja tochquote:Op zondag 31 oktober 2021 01:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in de toekomst kunt kijken, daar hebben we wat aan.
Ik vind dat mensen die moeilijk doen over een paar ( mogelijke ) minimale beperkingen op wappies lijkenquote:Op zondag 31 oktober 2021 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom zou ik een paar maandjes thuis moeten blijven? Maar goed jij vind dat mensen die gevaccineerd zijn wappies dus dat zegt al genoeg. Maar dit virus gaat voorlopig niet weg tot dat iedereen een soort van immuniteit heeft dus je kan 2 dingen doen of je laten vaccineren of je laten besmetten. Dat laatste gebeurt sowieso wel een keer alleen de vraag is wanneer.
Het gaat niet om kunnen. Het kan namelijk wel. Alleen een klein deel van de bevolking pleegt doelbewust obstructie. Dat heeft niks met whataboutism te maken maar is gewoon de realiteit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat maakt huilen over een paar jaar wat minder kunnen niet minder verwend, mooie whataboutism wel hoor daar niet van.
Ik denk dat je 3 en 4 moet omdraaien. Mensen de toegang tot levensmiddelen ontzeggen gaat echt heel ver.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat ik het eens concreet maken.
1. QR-code in de sportschool
2. QR wordt 2G
3. Supermarkten worden 2G
4. Avondklok voor ongevaccineerden
Volgens mij zijn dit de vier 'gradaties' (voor de goede orde, het gaat niet om de specifieke maatregel maar als een soort 'ordegrootte') die je daar in kunt aanbrengen, ik denk dat er voor 1 & 2 wel draagvlak is. Maar voor 3 en 4 betwijfel ik dat echt hoor. Wij zijn toch ook een volkje dat individuele vrijheid hoog heeft.
Dat je hier enorm moeilijk loopt te doen over wat mogelijke minimale beperkingen is tevens gewoon de realiteit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om kunnen. Het kan namelijk wel. Alleen een klein deel van de bevolking pleegt doelbewust obstructie. Dat heeft niks met whataboutism te maken maar is gewoon de realiteit.
Heb jij geen bakker, groenteboer en slager in je dorp?quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je 3 en 4 moet omdraaien. Mensen de toegang tot levensmiddelen ontzeggen gaat echt heel ver.
Ik doe daar zeker moeilijk over ja. Dat heb je goed gezien.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:41 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat je hier enorm moeilijk loopt te doen over wat mogelijke minimale beperkingen is tevens gewoon de realiteit.
AH Online genotquote:Op zondag 31 oktober 2021 01:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb jij geen bakker, groenteboer en slager in je dorp?
Maar je mag ze van mij omdraaien, het verhaal blijft precies hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |