abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 01:25:46 #176
236264 crew  capricia
pi_201965402
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Probleem is ook dat als je alleen de ongevaccineerden wil aanpakken het al gisteren gebeurd had moeten zijn. As. dinsdag gaat er niks gebeuren voor ongevaccineerden en de eerst volgende maatregelen gaan minstens nog eens twee weken op zich laten wachten en tegen die tijd is het al te laat en kan je alleen nog maar in een lockdown-ish iets gaan om het te keren.
Juist.
Het is te weinig en te laat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:26:38 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201965408
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laat ik het eens concreet maken.
1. QR-code in de sportschool
2. QR wordt 2G
3. Supermarkten worden 2G
4. Avondklok voor ongevaccineerden

Volgens mij zijn dit de vier 'gradaties' (voor de goede orde, het gaat niet om de specifieke maatregel maar als een soort 'ordegrootte') die je daar in kunt aanbrengen, ik denk dat er voor 1 & 2 wel draagvlak is. Maar voor 3 en 4 betwijfel ik dat echt hoor. Wij zijn toch ook een volkje dat individuele vrijheid hoog heeft.
Worden mensen besmet in de sportschool en supermarkt? Of is dit om vaccins te pushen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:27:04 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201965413
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 23:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je bent goed met woorden en lijkt ook enige mate van intelligentie te hebben. Maar hoe kun je dit met droge ogen beweren?

Vooral die laatste... Verklaar mij maar eens hoe het dan mogelijk is dat ongevaccineerden in veel grotere getale in het ziekenhuis belanden
Je hoeft niet persoonlijk te worden met wat ik al of niet ben en ik probeer alleen maar wat gedachten loslaten.

Geen goed idee nog wat de oorzaak is. Ik kom zelf niet verder dan wat vage veronderstellingen.
Ook omdat ik geen andere data zie dan die voortkomt uit één bron via MSM.

Dat iemand iets overkomt (ziekte) is imo niet zomaar een conclusie te maken op grond van een eerdere (vaccinatie)keuze. Er zijn veel mogelijkheden waar we voorzichtig aan beginnen te snuffelen.
Het zou nuttig zijn dat men inzage geeft in onderbouwing van uitgespuwde cijfers die iets moeten suggereren.

Wat ik met droge ogen beweer is dat afweer alleen kan ontstaan als die er is, het vaccin zelf veroorzaakt geen recept maar activeert dat wat als 's een keer eerder is verworven. Het lichaam kent Corona en het SpikeEiwit is dermate generiek dat het prima antilichamen maakt die ook geschikt zijn tegen SARS-Cov-2 varianten.
De grondoorzaak dat mensen ziek ernstig ziek worden is omdat ze een disbalans hebben in hun zuurstofvoorziening die icm door een tekortschietend immuunsysteem, hun organen doet afsterven. Het SARS-Covi-2 virus infecteert ook sneller dan het kan worden afgeweerd. Mensen hebben een ACE(2) receptor probleem dat door SARS-Cov-2 wordt getriggerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 31-10-2021 02:11:09 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201965418
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:21 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat zegt de ECB zelf in je eigen bron, beetje vreemd om daar dan als leek meer van te weten dan de experts.
Volgens mij staat er in dezelfde bron dat er ook genoeg experts het daar niet mee eens zijn. De ECB heeft een ander probleem en dat is de houdbaarheid van zuid-europese staatsschulden. Maar dat voert hier allemaal te ver. Feit is dat als er te hoge inflatie dreigt het aanzetten van de geldpers het laatste is wat je moet doen.
quote:
Wat is het punt wel dan? Verwende mensen moeten niet zo klagen dat ze een keer een paar jaar wat minder kunnen dan voorheen.
Oh het punt is, zonder te pretenderen volledig te zijn, vrijheid, gezondheid (dat is breder dan geen corona), onderwijs en het simpele feit dat mensen sociale dieren zijn. Ik zie niet in waarom ik mij zou moeten beperken omdat Staphorst, Urk en de schilderswijk niet even een prikje komt halen.
quote:
Horeca en dergelijke kan best nog een half jaartje dicht.
Alles kan. Maar of het verstandig en/of redelijk is is een andere discussie.
zie email 27 oktober
pi_201965429
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Van welke groep zie jij gewelddadig verzet, eigenlijk?
Ik heb nooit over gewelddadig verzet gepraat, die drempel ligt in Nederland echt bijzonder hoog. Het is hier geen Frankrijk.

Aan de andere kant heb je maar een gek nodig en als ik dan toch mn geld moet inzetten doe ik dat op de wappies. Maar nogmaals, ik verwacht dat niet hoor.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:30:06 #181
451005 Grems
Clown World
pi_201965430
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij staat er in dezelfde bron dat er ook genoeg experts het daar niet mee eens zijn. De ECB heeft een ander probleem en dat is de houdbaarheid van zuid-europese staatsschulden. Maar dat voert hier allemaal te ver. Feit is dat als er te hoge inflatie dreigt het aanzetten van de geldpers het laatste is wat je moet doen.
[..]
Oh het punt is, zonder te pretenderen volledig te zijn, vrijheid, gezondheid (dat is breder dan geen corona), onderwijs en het simpele feit dat mensen sociale dieren zijn. Ik zie niet in waarom ik mij zou moeten beperken omdat Staphorst, Urk en de schilderswijk niet even een prikje komt halen.
[..]
Alles kan. Maar of het verstandig en/of redelijk is is een andere discussie.
Je kunt altijd wel een paar afvallige experts vinden die het niet eens zijn met de gevestigde topexperts.

Klagen over vrijheid, gezondheid en onderwijs in Nederland :')

Dat bedoel ik, tot op het bot verwend :')
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 01:31:48 #182
236264 crew  capricia
pi_201965441
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb nooit over gewelddadig verzet gepraat, die drempel ligt in Nederland echt bijzonder hoog. Het is hier geen Frankrijk.

Aan de andere kant heb je maar een gek nodig en als ik dan toch mn geld moet inzetten doe ik dat op de wappies. Maar nogmaals, ik verwacht dat niet hoor.
Ik vond de avondklokrellen wel echt gewelddadig verzet. En dat was ook al jaren niet meer voorgekomen, die plunderingen enzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201965442
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Probleem is ook dat als je alleen de ongevaccineerden wil aanpakken het al gisteren gebeurd had moeten zijn. As. dinsdag gaat er niks gebeuren voor ongevaccineerden en de eerst volgende maatregelen gaan minstens nog eens twee weken op zich laten wachten en tegen die tijd is het al te laat en kan je alleen nog maar in een lockdown-ish iets gaan om het te keren.
Het is maar goed dat jij in de toekomst kunt kijken, daar hebben we wat aan :D.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:32:19 #184
451005 Grems
Clown World
pi_201965445
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:16 schreef Evenstar het volgende:

[..]
"Vaccine effectiveness against symptomatic infection"

Niet aan jou gericht hoor, maar dit is wel een beetje wat ik bedoel.

Als ik het goed begrijp gaat dit dus over hoe effectief een vaccin is tegen een infectie met symptomen. Het zegt dus niks over hoe effectief het is tegen een ernstig verloop (of noodzaak voor zorg). Je kan best symtpomen vertonen zonder dat je zorg nodig hebt.

Uiteindelijk draait alles om zorgcapaciteit, dus al die verschillende onderzoeken die steeds weer een andere variabele onderzoeken kunnen niet zomaar gebruikt worden.
Ernstig verloop of overlijden lijkt vooralsnog wat langer stand te houden maar neemt naarmate de tijd verstrijkt ook zeer rap af, moet je niet gaan afwachten natuurlijk.

Daarom aflevering 3 vooral niet te lang uitstellen.
pi_201965449
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Grems het volgende:

[..]
Je kunt altijd wel een afvallige expert vinden.

Je kan gewoon emigreren naar een willekeurig 3de wereld land hoor als je gezondheid, onderwijs en vrijheid niet zo belangrijk vind.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:35:03 #186
451005 Grems
Clown World
pi_201965456
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je kan gewoon emigreren naar een willekeurig 3de wereld land hoor als je gezondheid, onderwijs en vrijheid niet zo belangrijk vind.
Waarom zou ik dat doen als we het hier dermate goed hebben dat we over een paar maandjes thuisblijven ( werk en school ) en even niet kunnen feesten al een drama maken?

Gevaccineerden beginnen een beetje als wappies te klinken zo.
pi_201965459
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vond de avondklokrellen wel echt gewelddadig verzet. En dat was ook al jaren niet meer voorgekomen, die plunderingen enzo.
Pfoe lastige discussie. Was dat nou echt verzet of was dat gewoon een groep opgeschoten tuig wat een aanleiding zag en vond? Er zal vast een harde kern zijn die het als verzet bedoelde, maar volgens mij kwam de massaliteit toch echt uit de tweede groep.
zie email 27 oktober
pi_201965472
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Grems het volgende:

[..]
Je kunt altijd wel een paar afvallige experts vinden die het niet eens zijn met de gevestigde topexperts.

Weet je wat pas verwend is? Geen prikje willen halen en daarmee heel Nederland tot last zijn. Dat is verwend gedrag...
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:38:47 #189
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201965474
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet je wat pas verwend is? Geen prikje willen halen en daarmee heel Nederland tot last zijn. Dat is verwend gedrag...
Amen
pi_201965476
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:35 schreef Grems het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat doen als we het hier dermate goed hebben dat we over een paar maandjes thuisblijven ( werk en school ) en even niet kunnen feesten al een drama maken?

Gevaccineerden beginnen een beetje als wappies te klinken zo.
Waarom zou ik een paar maandjes thuis moeten blijven? Maar goed jij vind dat mensen die gevaccineerd zijn wappies dus dat zegt al genoeg. Maar dit virus gaat voorlopig niet weg tot dat iedereen een soort van immuniteit heeft dus je kan 2 dingen doen of je laten vaccineren of je laten besmetten. Dat laatste gebeurt sowieso wel een keer alleen de vraag is wanneer.
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:39:37 #191
451005 Grems
Clown World
pi_201965478
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat maakt huilen over een paar jaar wat minder kunnen niet minder verwend, mooie whataboutism wel hoor daar niet van.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 01:39:50 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201965479
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:31 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het is maar goed dat jij in de toekomst kunt kijken, daar hebben we wat aan :D.
Ja toch :D
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:40:44 #193
451005 Grems
Clown World
pi_201965483
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Waarom zou ik een paar maandjes thuis moeten blijven? Maar goed jij vind dat mensen die gevaccineerd zijn wappies dus dat zegt al genoeg. Maar dit virus gaat voorlopig niet weg tot dat iedereen een soort van immuniteit heeft dus je kan 2 dingen doen of je laten vaccineren of je laten besmetten. Dat laatste gebeurt sowieso wel een keer alleen de vraag is wanneer.
Ik vind dat mensen die moeilijk doen over een paar ( mogelijke ) minimale beperkingen op wappies lijken

Mij geen woorden in de mond schuiven svp
pi_201965484
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:39 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat maakt huilen over een paar jaar wat minder kunnen niet minder verwend, mooie whataboutism wel hoor daar niet van.
Het gaat niet om kunnen. Het kan namelijk wel. Alleen een klein deel van de bevolking pleegt doelbewust obstructie. Dat heeft niks met whataboutism te maken maar is gewoon de realiteit.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:41:25 #195
12221 Tijn