Ik hoop het niet. Zal van de week dan maar even navraag doen of er QR'd gaat worden en zo ja persoonlijk even toelichten waarom ik m'n contract stop opzeg. Ik heb afgelopen lockdown periode ook gewoon de sportschool gesteund, geen korting geaccepteerd tijdens de sluiting, maar als je als ondernemer mee gaat hier in, dan is het wmb voorbij. Gelukkig heb ik thuis al een aardige collectie apparatuur verzameld.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sportscholen en zwembaden worden genoemd in de nieuwe maatregelen van dinsdag:
https://www.ad.nl/politie(...)and-houden~a47741b7/
Ja, dat is wat ik ook dachtquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oftewel dit ligt serieus op tafel?
Dat is wel een heul groot zwembad!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waarEn ik had nota bene net een 20-badenkaart gekocht, he!
Ja, ik ook. Een 20-badenkaart voor mezelf en één voor mn kleine. Die eind dit jaar verlopenquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ook eentje voor je zoon of dochter?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Een 20-badenkaart voor mezelf en één voor mn kleine. Die eind dit jaar verlopen
En de periode dat er geen zwemlessen waren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Behalve de periode dat ze gesloten waren?
Zullen wel eerst alleen bepaalde sectoren zijn en bedrijven die zelf een QR verplichting in willen voeren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oftewel dit ligt serieus op tafel?
Kijk, dat zou nou wel lekker zijn als dat weer wordt ingevoerdquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En de periode dat er geen zwemlessen waren.
Dat is zwaar onhanditg in mijn sportschool waar je 24 uur per dag naar binnen kan. Er is dus geen personeel dag en nacht aanwezig om een QR code te controlerenquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sportscholen en zwembaden worden genoemd in de nieuwe maatregelen van dinsdag:
https://www.ad.nl/politie(...)and-houden~a47741b7/
Er zitten natuurlijk wel voorwaarden aan het opzeggen van je sportschool abbo.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Zal van de week dan maar even navraag doen of er QR'd gaat worden en zo ja persoonlijk even toelichten waarom ik m'n contract stop opzeg. Ik heb afgelopen lockdown periode ook gewoon de sportschool gesteund, geen korting geaccepteerd tijdens de sluiting, maar als je als ondernemer mee gaat hier in, dan is het wmb voorbij. Gelukkig heb ik thuis al een aardige collectie apparatuur verzameld.
Ik denk vooral het eerste ja.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zullen wel eerst alleen bepaalde sectoren zijn en bedrijven die zelf een QR verplichting in willen voeren.
Het kenmerk van een goede maatregel, die treft iemand andersquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk, dat zou nou wel lekker zijn als dat weer wordt ingevoerdGeen schoolzwemmen ook, weg met die kleine virusbommen.
Zwembad hier heb je als fanatieke proleet helemaal geen last van virusbommetjes, je hebt gewoon je eigen bad. Kleintjes in 't subtropische bad, grote mensen in 't saaie baantjes zwemmen bad.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk, dat zou nou wel lekker zijn als dat weer wordt ingevoerdGeen schoolzwemmen ook, weg met die kleine virusbommen.
Niet? Dus als je er alleen bent en je belandt onder een haltertje heb je pech?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is zwaar onhanditg in mijn sportschool waar je 24 uur per dag naar binnen kan. Er is dus geen personeel dag en nacht aanwezig om een QR code te controleren![]()
Fit For Free kennende hangen ze een tablet op met een camera waarop ze kunnen zien of je wel of niet je QR scant. Als je 'm niet scant ben je dan ineens aansprakelijk voor eventuele uitbraken enzoquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is zwaar onhanditg in mijn sportschool waar je 24 uur per dag naar binnen kan. Er is dus geen personeel dag en nacht aanwezig om een QR code te controleren![]()
Cameratoezicht is er wel, dan roepen ze om: STA OP EN LOOPquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet? Dus als je er alleen bent en je belandt onder een haltertje heb je pech?
Natuurlijke selectie.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier gaat alles in hetzelfde kleine minibadquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zwembad hier heb je als fanatieke proleet helemaal geen last van virusbommetjes, je hebt gewoon je eigen bad. Kleintjes in 't subtropische bad, grote mensen in 't saaie baantjes zwemmen bad.
Dat de temperatuur en luchtvochtigheid in een zwembad perfect zijn voor virussen e.d. is een ander verhaal
Het lijkt mij sowieso super dom om linke dingen te gaan doen als je alleen bentquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Cameratoezicht is er wel, dan roepen ze om: STA OP EN LOOP
Beetje jammer dat dat niet werkt, want anders hadden we minder Jevaro's met een wasbordje op Instagram gehad.quote:
Jaaaa, alle dikke ongevaccineerden wegschoppen!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah..... @:Noek staat komende maanden aan de deur QR-codes te scannen.![]()
![]()
Vandaar ook niet de klemmen erop doen bij je gewichten, dan kun je je halter scheef houden en vallen de gewichten eraf. Is ff klote, maar dan ga je in elk geval niet doodquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee nee nee, geen sluitende sportscholen aubquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:15 schreef Noek het volgende:
Jaaaa, alle dikke ongevaccineerden wegschoppen!![]()
Ze kunnen die QR scans overal neer gaan zetten. Helpt geen kont.
Toon eerst eens aan dat sportscholen zo'n bron zijn bijv. Nee, we gaan gewoon weer iets doen met 0 effect.
3e golf straks en nog nooit een bron geweest. Wel veel besmettingen op het werk of op school maar pak het vooral niet bij de bron aan nu er een stijgend probleem is.
Ik lees ook wel wanneer ik weer moet sluiten. Ergens moet er een God zijn omdat die kut kerken onaantastbaar blijven. Echt de tyfus voor ze.
Of een halterschijf op hun hoofd laten vallen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die hun knie ermee aan gort slaan hoor.![]()
Je kunt jezelf inschrijven als kerk. Tijdens de groepslessen aanbid je de heilie fitgirl, tijdens individuele lessen geef je mensen de ruimte hun eigen invulling te geven aan hun geloof. Aan het einde van de les bid je met zijn allen tot Arie Boomsma.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Jaaaa, alle dikke ongevaccineerden wegschoppen!![]()
Ze kunnen die QR scans overal neer gaan zetten. Helpt geen kont.
Toon eerst eens aan dat sportscholen zo'n bron zijn bijv. Nee, we gaan gewoon weer iets doen met 0 effect.
3e golf straks en nog nooit een bron geweest. Wel veel besmettingen op het werk of op school maar pak het vooral niet bij de bron aan nu er een stijgend probleem is.
Ik lees ook wel wanneer ik weer moet sluiten. Ergens moet er een God zijn omdat die kut kerken onaantastbaar blijven. Echt de tyfus voor ze.
En ja.... waar moet je hem dan heen sturen he?!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee nee nee, geen sluitende sportscholen aubDat ga ik niet trekken. Vriendlief wordt dan super sachrijnig.
Inderdaad ja. Dus daarom snap ik niet zo waarom mensen zo boos reageren op het feit dat boosters niet groots uitgerold worden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 15:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is denk ik ook niet zo zwart-wit als; er zijn mensen waarbij het vaccin werkt en mensen waarbij niet vaccin niet werkt. Bij mensen met een helemaal verstoord immuunsysteem gaat een booster niks doen, maar misschien bij mensen waarbij het vaccin "een beetje"werkt wel?
De hoeren.... ?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En ja.... waar moet je hem dan heen sturen he?!![]()
Ja, het is pompen of verzuipen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat willen ze met zwembaden dan, een QR daar?
Dat is wat het AD schrijft in elk geval.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met "doorstroomlocaties" bedoelen ze neem ik aan musea en niet winkels.quote:De coronapas met QR-code kan relatief eenvoudig breder ingezet worden in bijvoorbeeld culturele instellingen, doorstroomlocaties, sportscholen en zwembaden.
*kijkt ff naar Dick....quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of een halterschijf op hun hoofd laten vallen.
Ja, want na een maand of 6 blijkt de effectiviteit van de vaccins flink te dalen. In Israël zijn ze als eerste met dit feit geconfronteerd en daar zijn ze nu flink op weg om die booster erin te zetten, met merkbaar effect.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 15:57 schreef Bliksem92 het volgende:
Maar waar zijn die boosters dan voor nodig? Helpt het tegen ziekenhuisopname? Het paniekerige 'we moeten wat doen dus doen we maar dit' druipt er wel een beetje van af.
De grotere locaties lijkt me inderdaad, musea/pretparken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat het AD schrijft in elk geval.
[..]
Met "doorstroomlocaties" bedoelen ze neem ik aan musea en niet winkels.
Borstqrawl...quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ongevaccineerd/ongetest niet meer mogen winkelen, dat zou wat zijnquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
Niet bij het voorkomen van ziekenhuisopnames/ernstige klachten.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, want na een maand of 6 blijkt de effectiviteit van de vaccins flink te dalen.
ArieGOD!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt jezelf inschrijven als kerk. Tijdens de groepslessen aanbid je de heilie fitgirl, tijdens individuele lessen geef je mensen de ruimte hun eigen invulling te geven aan hun geloof. Aan het einde van de les bid je met zijn allen tot Arie Boomsma.
Win-win. Geen QR code en ook nog 's geen maatregelen. Dan kunnen ze je niet sluiten ook!
Varen we dan nog wel de juiste koers?quote:
Bron?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, want na een maand of 6 blijkt de effectiviteit van de vaccins flink te dalen. In Israël zijn ze als eerste met dit feit geconfronteerd en daar zijn ze nu flink op weg om die booster erin te zetten, met merkbaar effect.
De grote vraag is nu natuurlijk hoe lang die derde dosis werkt. Volgens mij is het bij het rijksvaccinatieprogramma voor kinderziekten zo dat de werking na de derde prik 15-20 jaar duurt. Zulke langdurige bescherming is dus iets dat met vaccins te bewerkstelligen is. Hopelijk is dat ook zo met deze vaccins.
Nouja, dat is nu wel de vraag natuurlijk. Waar komt die groei in opnames onder 70+ vandaan? Naar verhouding worden er vrij veel opgenomen, terwijl de vaccinatiegraad onder die groep hoger dan 90% is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Niet bij het voorkomen van ziekenhuisopnames.
Ja daarom, dat kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ongevaccineerd/ongetest niet meer mogen winkelen, dat zou wat zijn
Als je de wind maar in de rug hebtquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Varen we dan nog wel de juiste koers?
Ja, dubbel gevoel. Ik heb zelf gewoon een QR en ik snap dat ze nog iets proberen om de prikgraad op te krikken, maar het voelt niet netjes dat ze die QR in het voorjaar nog verkochten als 'dit moet reizen makkelijker maken' en hem nu zo'n beetje overal gaan inzetten.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Arie is toch Jezus?quote:
Het maakt reizen ook makkelijker. Buiten je deur.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dubbel gevoel. Ik heb zelf gewoon een QR en ik snap dat ze nog iets proberen om de prikgraad op te krikken, maar het voelt niet netjes dat ze die QR in het voorjaar nog verkochten als 'dit moet reizen makkelijker maken' en hem nu zo'n beetje overal gaan inzetten.
Die gaan altijd tegelijkertijd open en dicht met de sporscholen.quote:
Ja, een maand opzegtermijn in mijn geval, maar die maand gun ik ze dan nog wel. Ik wil gewoon waar mogelijk geen ondernemers steunen die zich, gedwongen of niet, schikken naar de QR toegang. Hoewel ik ze echt het beste gun, is dit de meest realistische manier om feedback te geven op het QR beleid. Als het uiteindelijk een kleine 10% omzet daling oplevert, zal de sector daar over vanzelf aan de bel trekken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk wel voorwaarden aan het opzeggen van je sportschool abbo.
De QR code forceren om de vaccinatiegraad op te krikken werkt niet, ze kunnen dan nog beter in gaan zetten op informatie campagnes > niet gevaccineerd = een grotere kans op een opname van jezelf of een vriend/familielid.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dubbel gevoel. Ik heb zelf gewoon een QR en ik snap dat ze nog iets proberen om de prikgraad op te krikken, maar het voelt niet netjes dat ze die QR in het voorjaar nog verkochten als 'dit moet reizen makkelijker maken' en hem nu zo'n beetje overal gaan inzetten.
Dit is wel heel kort door de bocht. Je gaat dan de ondernemer straffen omdat zij iets opgelegd krijgen waar jij het niet mee eens bent.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, een maand opzegtermijn in mijn geval, maar die maand gun ik ze dan nog wel. Ik wil gewoon waar mogelijk geen ondernemers steunen die zich, gedwongen of niet, schikken naar de QR toegang. Hoewel ik ze echt het beste gun, is dit de meest realistische manier om feedback te geven op het QR beleid. Als heb uiteindelijk een kleine 10% omzet daling oplevert, zal de sector daar over vanzelf aan de bel trekken.
Een groot gedeelte daarvan zal simpelweg niet gevaccineerd zijn. Dat plus de beperkte werkzaamheid van de vaccins bij bepaalde aandoeningen en het feit dat sommige ouderen simpelweg alsnog pech hebben verklaart dat wat mij betreft prima. Wat je volgens mij ook ziet is dat van de gevaccineerde 70+'ers er minder doorstromen van de verpleegafdeling naar de IC. Vooralsnog althans, de IC is altijd wat later met stijgingen toch?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is nu wel de vraag natuurlijk. Waar komt die groei in opnames onder 70+ vandaan? Naar verhouding worden er vrij veel opgenomen, terwijl de vaccinatiegraad onder die groep hoger dan 90% is.
Ik zou niet willen zeggen of het wel of niet afneemt, maar het is wel iets waar duidelijkheid over moet komen.
Er is geen andere directe feedback mogelijk; Als iedereen lid zou blijven of restaurants zou blijven bezoeken zie je geen effect in de omzet en is er veel minder noodzaak om de QR af te schaffen. Nog even en het wordt in de media genoemd als een impactloze maatregel. Gewoon een kleine moeite.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is wel heel kort door de bocht. Je gaat dan de ondernemer straffen omdat zij iets opgelegd krijgen waar jij het niet mee eens bent.
De vaccinatiegraad onder 70+ers is echt enorm hoog. Maar dat de werkzaamheid wellicht minder is en/of afneemt is juist een prima argument voor boosters.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte daarvan zal simpelweg niet gevaccineerd zijn. Dat plus de beperkte werkzaamheid van de vaccins bij bepaalde aandoeningen en het feit dat sommige ouderen simpelweg alsnog pech hebben verklaart dat wat mij betreft prima.
Ik vind het laf, sorry dat ik het zeg.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:28 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er is geen andere directe feedback mogelijk; Als iedereen lid zou blijven of restaurants zou blijven bezoeken zie je geen effect in de omzet en is er veel minder noodzaak om de QR af te schaffen. Nog even en het wordt in de media genoemd als een impactloze maatregel. Gewoon een kleine moeite.
Ik denk dat die massaal illegale feesten aan het bezoeken zijn zonder afstand te houden. Na middernacht, uiteraard.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
Waar komt die groei in opnames onder 70+ vandaan? Naar verhouding worden er vrij veel opgenomen, terwijl de vaccinatiegraad onder die groep hoger dan 90% is.
Hoog, maar niet 100%. Niet eens in de buurt daar van. Daarnaast neemt de werkzaamheid helemaal niet significant af, waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad onder 70+ers is echt enorm hoog. Maar dat de werkzaamheid wellicht minder is en/of afneemt is juist een prima argument voor boosters.
Is je goed recht toch. Misschien dat de rest van NL het wel prima vindt, dan heeft het ook weinig impact dat er mensen tussen zitten die het zo zien als ik.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het laf, sorry dat ik het zeg.
Dat hoor je links en rechts steeds vaker. Niet voor niks adviseren ze in al onze omringende landen een booster te gaan halen na 6 maanden, dat komt toch niet uit de lucht vallen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daarnaast neemt de werkzaamheid helemaal niet significant af, waar haal je dat vandaan?
Tja, als je beleid wil maken op wat je links en rechts hoort... Zou het kunnen dat het wel allemaal uit de lucht komt vallen? Heb je die mogelijkheid overwogen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hoor je links en rechts steeds vaker. Niet voor niks adviseren ze in al onze omringende landen een booster te gaan halen na 6 maanden, dat komt toch niet uit de lucht vallen?
Ik heb er echt totaal geen verstand van verder, dus ik heb niet het idee dat ik er veel zinnigs over kan zeggen. Feit is dat ze in het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland druk bezig zijn met het uitdelen van boosters voor iedereen. Mijn eerste neiging is dan niet om te denken "iedereen is gek behalve wij".quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:34 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Tja, als je beleid wil maken op wat je links en rechts hoort... Zou het kunnen dat het wel allemaal uit de lucht komt vallen? Heb je die mogelijkheid overwogen?
Ja. Wanneer komen die boosters nou een keer voor 65+?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad onder 70+ers is echt enorm hoog. Maar dat de werkzaamheid wellicht minder is en/of afneemt is juist een prima argument voor boosters.
Is toch ook dierenpark, pretpark etc?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Ja, wellicht.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch ook dierenpark, pretpark etc?
Dat is een, sorry dat ik het zeg, bijzonder schadelijke manier van denken als het gaat over zulke ingrijpende beslissingen. Vind ik danquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er echt totaal geen verstand van verder, dus ik heb niet het idee dat ik er veel zinnigs over kan zeggen. Feit is dat ze in het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland druk bezig zijn met het uitdelen van boosters voor iedereen. Mijn eerste neiging is dan niet om te denken "iedereen is gek behalve wij".
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het laf, sorry dat ik het zeg.
Ik snap het wel, je kunt je toch ook moeilijk de hele tijd gedwongen voelen om een bedrijf te steunen, hoe sympathiek ook. Als je favoriete stamkroeg echt niemand meer binnen laat zonder QR-code, ben je dan moreel verplicht om er wel heen te blijven gaan met QR? Als je niet gevaccineerd bent, dat je je dan steeds moet laten testen om je buurtkroeg te steunen? Als je amateurclub gaat handhaven in de kantine?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:32 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Is je goed recht toch. Misschien dat de rest van NL het wel prima vindt, dan heeft het ook weinig impact dat er mensen tussen zitten die het zo zien als ik.
Ik was van de week bij Walibi, en daar was het al verplicht. QR en ID, anders kwam je het pretpark niet in.quote:
Ja, maar "we moeten iets doen" en dit is wel lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het wel, je kunt je toch ook moeilijk de hele tijd gedwongen voelen om een bedrijf te steunen, hoe sympathiek ook. Als je favoriete stamkroeg echt niemand meer binnen laat zonder QR-code, ben je dan moreel verplicht om er wel heen te blijven gaan met QR? Als je niet gevaccineerd bent, dat je je dan steeds moet laten testen om je buurtkroeg te steunen?
Het houdt een keertje op. Er is de hele tijd gebluft dat de QR-code geen problemen zal opleveren voor ondernemers omdat iedereen er toch wel achter staat en de ongevaccineerden (of gevaccineerd en anti-QR) zijn toch maar een kleine groep met weinig economische macht. Dat is misschien wel zo voor horeca, maar kan me voorstellen dat als je het naar steeds meer niet-essentiële zaken uitbreidt, dat dan wel meer mensen gaan denken: fuck it, ik bestel wel online, ik train wel thuis, whatever. Dat is sneu voor de ondernemingen, maar toch uiteindelijk een probleem wat veroorzaakt wordt door de QR-obsessie die nu ineens ontstaan is zonder epidemiologische onderbouwing.
Ken ook ouderen die juist nu meer uiteten gaan, bij restaurants die goed controleren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het wel, je kunt je toch ook moeilijk de hele tijd gedwongen voelen om een bedrijf te steunen, hoe sympathiek ook. Als je favoriete stamkroeg echt niemand meer binnen laat zonder QR-code, ben je dan moreel verplicht om er wel heen te blijven gaan met QR? Als je niet gevaccineerd bent, dat je je dan steeds moet laten testen om je buurtkroeg te steunen? Als je amateurclub gaat handhaven in de kantine?
Het houdt een keertje op. Er is de hele tijd gebluft dat de QR-code geen problemen zal opleveren voor ondernemers omdat iedereen er toch wel achter staat en de ongevaccineerden (of gevaccineerd en anti-QR) zijn toch maar een kleine groep met weinig economische macht. Dat is misschien wel zo voor horeca, maar kan me voorstellen dat als je het naar steeds meer niet-essentiële zaken uitbreidt, dat dan wel meer mensen gaan denken: fuck it, ik bestel wel online, ik train wel thuis, whatever. Dat is sneu voor de ondernemingen, maar toch uiteindelijk een probleem wat veroorzaakt wordt door de QR-obsessie die nu ineens ontstaan is zonder epidemiologische onderbouwing.
Dat mag je vinden. Ik vind het niet meer dan gezond verstand om lessen te trekken uit de landen om ons heen tijdens zo'n wereldwijde crisis.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is een, sorry dat ik het zeg, bijzonder schadelijke manier van denken als het gaat over zulke ingrijpende beslissingen. Vind ik dan.
En hoe doen we dat dan precies?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Die gaan altijd tegelijkertijd open en dicht met de sporscholen.
Maar echt, hoor. Ik ben ziedend. Ga wat doen wat zin heeft. Pak het bij de bron aan. Nee, gewoon weer random wat sectoren lastigvallen met je gekut. Nou nou, wat helpen die QR-codes. Ziekenhuizen stromen leeg. Het is fantastisch!
Ja maar grondwet!!quote:
Toegang moet eigenlijk mogelijk zijn indien je de afgelopen 48 of beter 24 uur een negatieve PCR-test hebt. Voor zowel die wel of niet gevaccineerd zijn. Ik hoop dat het kabinet die maatregel gaat invoeren. Van die gasten die denken ze niets meer mankeren als ze kuchen omdat ze een vaccin hebben.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik was van de week bij Walibi, en daar was het al verplicht. QR en ID, anders kwam je het pretpark niet in.
Maar dat ligt niet aan die codes, dat ligt aan ons.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:09 schreef Discombobulate het volgende:
Voor meer dingen een QR code? Die QR werkte toch sowieso niet zo goed?
Als je óók TvT voor gevaccineerden gaat doen dan lopen de kroegen en de parken leeg. En dan ben ik ook benieuwd waar je ineens alle testcapaciteit vandaan gaat halen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Toegang moet eigenlijk mogelijk zijn indien je de afgelopen 48 of beter 24 uur een negatieve PCR-test hebt. Voor zowel die wel of niet gevaccineerd zijn. Ik hoop dat het kabinet die maatregel gaat invoeren. Van die gasten die denken ze niets meer mankeren als ze kuchen omdat ze een vaccin hebben.
Daarom moet-ie nog breder worden uitgerold. Zo gaat dat altijd met maatregelen die niet werken, dan moeten ze meer worden ingezet, want het kan toch niet dat ze geen effect sorteren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:09 schreef Discombobulate het volgende:
Voor meer dingen een QR code? Die QR werkte toch sowieso niet zo goed?
Ja dat bedoel ik, maar waarom denken ze dat het straks wel gaat werken als ze zoiets als maatregel invoeren?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan die codes, dat ligt aan ons.
Als ik me als gevaccineerd persoon ook nog overal moet laten testen dan blijf ik inderdaad wel lekker thuis. En dan is het nog onwaarschijnlijker dat ik eventuele boosters ga accepteren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je óók TvT voor gevaccineerden gaat doen dan lopen de kroegen en de parken leeg. En dan ben ik ook benieuwd waar je ineens alle testcapaciteit vandaan gaat halen.
Ja, schiet mij maar lek.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, maar waarom denken ze dat het straks wel gaat werken als ze zoiets als maatregel invoeren?
Dus misschien moet die booster je dan vrijstelling geven van testen, denken ze gelijk in Den Haagquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik me als gevaccineerd persoon ook nog overal moet laten testen dan blijf ik inderdaad wel lekker thuis. En dan is het nog onwaarschijnlijker dat ik eventuele boosters ga accepteren.
We doen niks, we hebben geen kont in te brengen.quote:
Ik ben niet gek. Twee vaccins gehaald om dan een PCR te moeten halen mede door mensen die niet willen vaccineren. No way.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Toegang moet eigenlijk mogelijk zijn indien je de afgelopen 48 of beter 24 uur een negatieve PCR-test hebt. Voor zowel die wel of niet gevaccineerd zijn. Ik hoop dat het kabinet die maatregel gaat invoeren. Van die gasten die denken ze niets meer mankeren als ze kuchen omdat ze een vaccin hebben.
Heb je de scanner-app al geïnstalleerd?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:13 schreef Noek het volgende:
[..]
We doen niks, we hebben geen kont in te brengen.
Misschien dat ze eerst hun enorm succesvolle QR strategie kunnen invoeren bij kerken en moskeeën Of misschien kunnen ze de kwetsbaren wat boosters geven of weet je wat, we flikkeren alles dicht en sommigen vinden dat prima en sommigen kunnen 8 maanden fluiten naar hun centen want dat is zo enorm succesvol tegen dit virus.
Alleen maar succesverhalen.
Nu niet, nooit niet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je de scanner-app al geïnstalleerd?
Voordeel is wel dat er dan wss minder besmettingen zullen zijn.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik me als gevaccineerd persoon ook nog overal moet laten testen dan blijf ik inderdaad wel lekker thuis. En dan is het nog onwaarschijnlijker dat ik eventuele boosters ga accepteren.
TvT voor iedereen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je óók TvT voor gevaccineerden gaat doen dan lopen de kroegen en de parken leeg. En dan ben ik ook benieuwd waar je ineens alle testcapaciteit vandaan gaat halen.
De gevaccineerden kunnen ook nog steeds het virus overbrengen. Helemaal die figuren die gezondheidsklachten negeren ondanks vaccin en zich dus veilig denken te wanen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, en dan moet je weer TvT gaan doen voor de testlocaties omdat iedereen anders elkaar daar besmet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
TvT voor iedereen?
Dat wordt nogal druk dan bij de testlocaties
It's the same plan we used last time. And the 17 times before that.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:13 schreef Noek het volgende:
[..]
We doen niks, we hebben geen kont in te brengen.
Misschien dat ze eerst hun enorm succesvolle QR strategie kunnen invoeren bij kerken en moskeeën Of misschien kunnen ze de kwetsbaren wat boosters geven of weet je wat, we flikkeren alles dicht en sommigen vinden dat prima en sommigen kunnen 8 maanden fluiten naar hun centen want dat is zo enorm succesvol tegen dit virus.
Alleen maar succesverhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |