Nouja, dat is nu wel de vraag natuurlijk. Waar komt die groei in opnames onder 70+ vandaan? Naar verhouding worden er vrij veel opgenomen, terwijl de vaccinatiegraad onder die groep hoger dan 90% is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Niet bij het voorkomen van ziekenhuisopnames.
Ja daarom, dat kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ongevaccineerd/ongetest niet meer mogen winkelen, dat zou wat zijn
Als je de wind maar in de rug hebtquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Varen we dan nog wel de juiste koers?
Ja, dubbel gevoel. Ik heb zelf gewoon een QR en ik snap dat ze nog iets proberen om de prikgraad op te krikken, maar het voelt niet netjes dat ze die QR in het voorjaar nog verkochten als 'dit moet reizen makkelijker maken' en hem nu zo'n beetje overal gaan inzetten.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat het AD schrijft in elk geval.
[..]
Met "doorstroomlocaties" bedoelen ze neem ik aan musea en niet winkels.
Arie is toch Jezus?quote:
Het maakt reizen ook makkelijker. Buiten je deur.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dubbel gevoel. Ik heb zelf gewoon een QR en ik snap dat ze nog iets proberen om de prikgraad op te krikken, maar het voelt niet netjes dat ze die QR in het voorjaar nog verkochten als 'dit moet reizen makkelijker maken' en hem nu zo'n beetje overal gaan inzetten.
Die gaan altijd tegelijkertijd open en dicht met de sporscholen.quote:
Ja, een maand opzegtermijn in mijn geval, maar die maand gun ik ze dan nog wel. Ik wil gewoon waar mogelijk geen ondernemers steunen die zich, gedwongen of niet, schikken naar de QR toegang. Hoewel ik ze echt het beste gun, is dit de meest realistische manier om feedback te geven op het QR beleid. Als het uiteindelijk een kleine 10% omzet daling oplevert, zal de sector daar over vanzelf aan de bel trekken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk wel voorwaarden aan het opzeggen van je sportschool abbo.
De QR code forceren om de vaccinatiegraad op te krikken werkt niet, ze kunnen dan nog beter in gaan zetten op informatie campagnes > niet gevaccineerd = een grotere kans op een opname van jezelf of een vriend/familielid.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dubbel gevoel. Ik heb zelf gewoon een QR en ik snap dat ze nog iets proberen om de prikgraad op te krikken, maar het voelt niet netjes dat ze die QR in het voorjaar nog verkochten als 'dit moet reizen makkelijker maken' en hem nu zo'n beetje overal gaan inzetten.
Dit is wel heel kort door de bocht. Je gaat dan de ondernemer straffen omdat zij iets opgelegd krijgen waar jij het niet mee eens bent.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, een maand opzegtermijn in mijn geval, maar die maand gun ik ze dan nog wel. Ik wil gewoon waar mogelijk geen ondernemers steunen die zich, gedwongen of niet, schikken naar de QR toegang. Hoewel ik ze echt het beste gun, is dit de meest realistische manier om feedback te geven op het QR beleid. Als heb uiteindelijk een kleine 10% omzet daling oplevert, zal de sector daar over vanzelf aan de bel trekken.
Een groot gedeelte daarvan zal simpelweg niet gevaccineerd zijn. Dat plus de beperkte werkzaamheid van de vaccins bij bepaalde aandoeningen en het feit dat sommige ouderen simpelweg alsnog pech hebben verklaart dat wat mij betreft prima. Wat je volgens mij ook ziet is dat van de gevaccineerde 70+'ers er minder doorstromen van de verpleegafdeling naar de IC. Vooralsnog althans, de IC is altijd wat later met stijgingen toch?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is nu wel de vraag natuurlijk. Waar komt die groei in opnames onder 70+ vandaan? Naar verhouding worden er vrij veel opgenomen, terwijl de vaccinatiegraad onder die groep hoger dan 90% is.
Ik zou niet willen zeggen of het wel of niet afneemt, maar het is wel iets waar duidelijkheid over moet komen.
Er is geen andere directe feedback mogelijk; Als iedereen lid zou blijven of restaurants zou blijven bezoeken zie je geen effect in de omzet en is er veel minder noodzaak om de QR af te schaffen. Nog even en het wordt in de media genoemd als een impactloze maatregel. Gewoon een kleine moeite.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is wel heel kort door de bocht. Je gaat dan de ondernemer straffen omdat zij iets opgelegd krijgen waar jij het niet mee eens bent.
De vaccinatiegraad onder 70+ers is echt enorm hoog. Maar dat de werkzaamheid wellicht minder is en/of afneemt is juist een prima argument voor boosters.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte daarvan zal simpelweg niet gevaccineerd zijn. Dat plus de beperkte werkzaamheid van de vaccins bij bepaalde aandoeningen en het feit dat sommige ouderen simpelweg alsnog pech hebben verklaart dat wat mij betreft prima.
Ik vind het laf, sorry dat ik het zeg.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:28 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er is geen andere directe feedback mogelijk; Als iedereen lid zou blijven of restaurants zou blijven bezoeken zie je geen effect in de omzet en is er veel minder noodzaak om de QR af te schaffen. Nog even en het wordt in de media genoemd als een impactloze maatregel. Gewoon een kleine moeite.
Ik denk dat die massaal illegale feesten aan het bezoeken zijn zonder afstand te houden. Na middernacht, uiteraard.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
Waar komt die groei in opnames onder 70+ vandaan? Naar verhouding worden er vrij veel opgenomen, terwijl de vaccinatiegraad onder die groep hoger dan 90% is.
Hoog, maar niet 100%. Niet eens in de buurt daar van. Daarnaast neemt de werkzaamheid helemaal niet significant af, waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad onder 70+ers is echt enorm hoog. Maar dat de werkzaamheid wellicht minder is en/of afneemt is juist een prima argument voor boosters.
Is je goed recht toch. Misschien dat de rest van NL het wel prima vindt, dan heeft het ook weinig impact dat er mensen tussen zitten die het zo zien als ik.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het laf, sorry dat ik het zeg.
Dat hoor je links en rechts steeds vaker. Niet voor niks adviseren ze in al onze omringende landen een booster te gaan halen na 6 maanden, dat komt toch niet uit de lucht vallen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daarnaast neemt de werkzaamheid helemaal niet significant af, waar haal je dat vandaan?
Tja, als je beleid wil maken op wat je links en rechts hoort... Zou het kunnen dat het wel allemaal uit de lucht komt vallen? Heb je die mogelijkheid overwogen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hoor je links en rechts steeds vaker. Niet voor niks adviseren ze in al onze omringende landen een booster te gaan halen na 6 maanden, dat komt toch niet uit de lucht vallen?
Ik heb er echt totaal geen verstand van verder, dus ik heb niet het idee dat ik er veel zinnigs over kan zeggen. Feit is dat ze in het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland druk bezig zijn met het uitdelen van boosters voor iedereen. Mijn eerste neiging is dan niet om te denken "iedereen is gek behalve wij".quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:34 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Tja, als je beleid wil maken op wat je links en rechts hoort... Zou het kunnen dat het wel allemaal uit de lucht komt vallen? Heb je die mogelijkheid overwogen?
Ja. Wanneer komen die boosters nou een keer voor 65+?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad onder 70+ers is echt enorm hoog. Maar dat de werkzaamheid wellicht minder is en/of afneemt is juist een prima argument voor boosters.
Is toch ook dierenpark, pretpark etc?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat het AD schrijft in elk geval.
[..]
Met "doorstroomlocaties" bedoelen ze neem ik aan musea en niet winkels.
Ja, wellicht.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch ook dierenpark, pretpark etc?
Dat is een, sorry dat ik het zeg, bijzonder schadelijke manier van denken als het gaat over zulke ingrijpende beslissingen. Vind ik danquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er echt totaal geen verstand van verder, dus ik heb niet het idee dat ik er veel zinnigs over kan zeggen. Feit is dat ze in het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland druk bezig zijn met het uitdelen van boosters voor iedereen. Mijn eerste neiging is dan niet om te denken "iedereen is gek behalve wij".
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het laf, sorry dat ik het zeg.
Ik snap het wel, je kunt je toch ook moeilijk de hele tijd gedwongen voelen om een bedrijf te steunen, hoe sympathiek ook. Als je favoriete stamkroeg echt niemand meer binnen laat zonder QR-code, ben je dan moreel verplicht om er wel heen te blijven gaan met QR? Als je niet gevaccineerd bent, dat je je dan steeds moet laten testen om je buurtkroeg te steunen? Als je amateurclub gaat handhaven in de kantine?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:32 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Is je goed recht toch. Misschien dat de rest van NL het wel prima vindt, dan heeft het ook weinig impact dat er mensen tussen zitten die het zo zien als ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |