abonnement Unibet Coolblue
pi_201916131
De grote vraag (voor mij althans) is: gaat dit akkefietje de formatie nog dwarsbomen?
pi_201916147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:55 schreef Catatafishh het volgende:
De grote vraag (voor mij althans) is: gaat dit akkefietje de formatie nog dwarsbomen?
De verdediging is dat Hoekstra van niks wist. VVD kan dat gewoon aannemen van hem en verder gaan. Sterker, de enige genoemde politicus die dit geopperd zou hebben (Omtzigt) is juist al uit het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201916158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:55 schreef Catatafishh het volgende:
De grote vraag (voor mij althans) is: gaat dit akkefietje de formatie nog dwarsbomen?
Natuurlijk niet. Dat deden alle schandalen en lijken uit de kast de afgelopen 6 maand ook niet. Waarom zou dat nu wel het geval zijn?
pi_201916171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verdediging is dat Hoekstra van niks wist. VVD kan dat gewoon aannemen van hem en verder gaan. Sterker, de enige genoemde politicus die dit geopperd zou hebben (Omtzigt) is juist al uit het CDA.
Dat wordt dan een welles/nietes-spel zonder dat we er ooit achter komen hoe het zit. Vrij Nederland beschrijft bijvoorbeeld vrij helder dat Hoekstra wel degelijk op de hoogte was.
pi_201916178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verdediging is dat Hoekstra van niks wist. VVD kan dat gewoon aannemen van hem en verder gaan. Sterker, de enige genoemde politicus die dit geopperd zou hebben (Omtzigt) is juist al uit het CDA.
Zo lang Rutte op Hoekstra kan vertrouwen zal het weinig schade brengen, maar die twee zijn de enige volgens mij nog die een beetje door dezelfde deur kunnen. Als het ook tussen hen
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Dat deden alle schandalen en lijken uit de kast de afgelopen 6 maand ook niet. Waarom zou dat nu wel het geval zijn?
op persoonlijk vlak misgaat wordt het in elk geval niet makkelijker.
pi_201916202
Dat er bij het CDA ook geen lichtje gaat branden als zes verschillende campagnebureaus aangeven niet mee te willen werken aan een ondergrondse, negatieve campagne :{
pi_201916209
CDA :')
Ik zou zeggen, laat ze maar genieten van deze (voor hun laatste) formatie.
pi_201916254
Nou ja goed, misschien dat er nu wel progressie wordt gemaakt en knopen worden doorgehakt...

Drie dagen op Zwaluwenberg in Hilversum met de partijleiders en secondanten. Er ligt een hoop huiswerk. Volgende week nog twee dagen Groningen.

Mijn verwachtingen zijn alleszins enorm laag.
pi_201916307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat wordt dan een welles/nietes-spel zonder dat we er ooit achter komen hoe het zit. Vrij Nederland beschrijft bijvoorbeeld vrij helder dat Hoekstra wel degelijk op de hoogte was.
Ja, maar Rutte kan openbaar in elk geval de lijn van de verdediging van Hoekstra (hij wist van niks) aanhouden als hij er naar wordt gevraagd.

Dat Rutte en Hoekstra elkaar echt niet mogen is al 4 jaar lang duidelijk, daar verandert dit niks aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201916324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou ja goed, misschien dat er nu wel progressie wordt gemaakt en knopen worden doorgehakt...

Drie dagen op Zwaluwenberg in Hilversum met de partijleiders en secondanten. Er ligt een hoop huiswerk. Volgende week nog twee dagen Groningen.

Mijn verwachtingen zijn alleszins enorm laag.
Al komen ze er uit met zijn allen, ik verwacht helemaal niets ten positieve van deze verzameling politici.
pi_201916342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Al komen ze er uit met zijn allen, ik verwacht helemaal niets ten positieve van deze verzameling politici.
Dat is misschien wel ook mijn grootste ergernis dat deze bende weer samen verder gaan...
pi_201916377
De Jonge zou voor het CDA zoveel beter zijn geweest dan Hoekstra. Uit dat VN-artikel:
quote:
In Eindhoven klinkt een heel andere lijsttrekker dan Hugo de Jonge, die een boodschap van ‘verbinding’ wilde uitdragen en enkele maanden eerder nog liet weten aan het toenmalige campagneteam dat hij niet van zins was Mark Rutte ‘de benen af te zagen,’ want ‘Mark is au fond een goeie kerel.’
https://www.vn.nl/cda-aanval-rutte/
pi_201916434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:25 schreef Raw85 het volgende:
De Jonge zou voor het CDA zoveel beter zijn geweest dan Hoekstra. Uit dat VN-artikel:
[..]
https://www.vn.nl/cda-aanval-rutte/
Ja, het is zo zonde voor die partij en het land dat De Jonge daar door allerlei krachten (Hoekstra, fondsenwerving, Omtzigt) gewoon gewipt is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201916913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:25 schreef Raw85 het volgende:
De Jonge zou voor het CDA zoveel beter zijn geweest dan Hoekstra.
Een betere partijleider idd, maar op het corona dossier heeft hij flinke fouten gemaakt en zich niet geliefd gemaakt. Verkeerde moment verkeerde plaats.
pi_201916967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een betere partijleider idd, maar op het corona dossier heeft hij flinke fouten gemaakt en zich niet geliefd gemaakt. Verkeerde moment verkeerde plaats.
Die flinke fouten vallen mee en bij elke populariteitspoll scoort hij heel hoog of zelfs het beste van alle ministers. Het CDA had juist met De Jonge als het gezicht van de strijd tegen corona goud in handen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201917045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die flinke fouten vallen mee en bij elke populariteitspoll scoort hij heel hoog of zelfs het beste van alle ministers. Het CDA had juist met De Jonge als het gezicht van de strijd tegen corona goud in handen.
Kan me voorstellen dat je dat als CU lid zegt. Een zwakker CDA is licht gunstig voor de CU.
pi_201917080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die flinke fouten vallen mee en bij elke populariteitspoll scoort hij heel hoog of zelfs het beste van alle ministers. Het CDA had juist met De Jonge als het gezicht van de strijd tegen corona goud in handen.
Hij heeft wellicht zijn fouten deels weten te herstellen maar de coronawind waait inmiddels ook echt anders. Nieuwe maatregelen wil ik wel eens terugzien in de polls voor zijn persoon.
pi_201917093
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar Rutte kan openbaar in elk geval de lijn van de verdediging van Hoekstra (hij wist van niks) aanhouden als hij er naar wordt gevraagd.

Dat Rutte en Hoekstra elkaar echt niet mogen is al 4 jaar lang duidelijk, daar verandert dit niks aan.
Is dat zo? Heb je daar wat onderbouwing van? :)
pi_201917113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je dat als CU lid zegt. Een zwakker CDA is licht gunstig voor de CU.
Onzin, ik hoop juist elke verkiezing op een zo sterk mogelijk CDA. Maar dan wel een CDA zoals dat onder De Jonge zou zijn, niet het CDA van Verhagen/Buma/Hoekstra.

En uit alles is gebleken dat de corona-aanpak juist beloond is tijdens de verkiezingen. Cijfers voor steun voor de maatregelen zaten toen ook op iets van 80% of hoger, dacht ik. De Jonge had dat volledig kunnen benutten.
En De Jonge was echt tijdens debatten niet door serieuze partijen aangevallen op coronamaatregelen, alleen de wappies van FvD en wellicht de schaamteloze Wilders zouden dat doen. Verdeeldheid zaaien tijdens de pandemie had echt geen andere partij gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201917128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:29 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Hij heeft wellicht zijn fouten deels weten te herstellen maar de coronawind waait inmiddels ook echt anders. Nieuwe maatregelen wil ik wel eens terugzien in de polls voor zijn persoon.
Het gaat natuurlijk om polls rondom de verkiezingen, dat was relevant.
Al denk ik dat hij nog steeds wel veel populairder is dan Hoekstra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201917161
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin,
Om vervolgens mijn gelijk aan te tonen. :D
pi_201917196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Om vervolgens mijn gelijk aan te tonen. :D
Ja, jij weet beter wat ik hoop dan ik zelf? Opvallend.

Ik baal elke peiling die nu uit komt ook steeds van hoe laag het CDA staat. Ik hoop zeer zeker niet op een zo zwak mogelijk CDA.

En voor CU was De Jonge als lijsttrekker bij het CDA waarschijnlijk ongunstig, omdat De Jonge veel dichter tegen CU aan zit en dus waarschijnlijk veel meer CU kiezers had kunnen overhalen om op het CDA te stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 11:07:03 #24
408813 crew  trein2000
pi_201917502
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:53 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Eerder vanuit Kaag, gelet ook op haar woorden in het bewuste functie elders debat 'hier scheiden onze wegen'. Dat indertijd een bondje van alle partijen tegen Rutte was gesloten was overigens voor iedereen zo op tv te zien volgens mij. :Y
Euhm nee. Echt specifiek vanuit Hoekstra.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201917900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euhm nee. Echt specifiek vanuit Hoekstra.
Het was toch echt Kaag die vond dat wegen moesten scheiden. Dat kwam niet van Hoekstra. Het zou, samen met het verloop van de peilingen indertijd, nogal vreemd zijn als Hoekstra zijn enige houvast Rutte zou bevuilen. Vanuit Kaag was dit belang er op meerdere fronten. Of bezit jij bronnen of informatie waar iets anders uit blijkt? Anders dan een roddel. :s)
pi_201918331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar Rutte kan openbaar in elk geval de lijn van de verdediging van Hoekstra (hij wist van niks) aanhouden als hij er naar wordt gevraagd.

Dat Rutte en Hoekstra elkaar echt niet mogen is al 4 jaar lang duidelijk, daar verandert dit niks aan.
Dat verbaasd mij, ik dacht juist dat Rutte en Hoekstra elkaar erg mochten.

Dat het CDA met de kennis van nu Hugo de Jonge te makkelijk heeft ingewisseld voor Hoekstra ben ik met je eens, maar op dat moment hadden ze met Hoekstra de hoop om een "premierskandidaat" te hebben. Volgens mij was de populariteit van Hoekstra op dat moment echt groot, maar verpestte hij het in een zwakke campange. Denk ook niet dat Hugo de Jonge met dezelfde campange strategie veel meer stemmen had gehad.
pi_201918362
Houden we de discussie over Operatie Black Hand in dit topic of komt er een eigen topic? Ik denk dat we het laatste er nog niet over hebben gehoord.
pi_201918377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:19 schreef Jojoke het volgende:
Houden we de discussie over Operatie Black Hand in dit topic of komt er een eigen topic? Ik denk dat we het laatste er nog niet over hebben gehoord.
NWS / CDA’ers wilden geheime negatieve campagne tegen Rutte
pi_201919439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef Raw85 het volgende:
Dat er bij het CDA ook geen lichtje gaat branden als zes verschillende campagnebureaus aangeven niet mee te willen werken aan een ondergrondse, negatieve campagne :{
In de VS werkt het gewoon. Ik zou niet weten waarom het in NL niet zou werken. Dirty politics genoeg hier met een functie elders Omtzigt en Ollongren die per ongeluk haar notities laat zien.

Volgens mij was er ook een verbond van meerdere partijen om Rutte tijdens de verkiezingen aan te vallen. Dit waarschijnlijk vanwege de woede dat er geen actief campagne gevoerd kon worden door corona/lockdown terwijl Rutte zich bewust profileerde als minister-president en bewust campagne voerde als minister-president
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 15:42:31 #31
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201920799
Het maken van een goed regeerakkoord kost nu eenmaal tijd

Ik zou tegen Mark zeggen: neem vooral je tijd, en tegen het volk: wees geduldig, en het zal vanzelf lonen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201921215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:03 schreef Derrazi het volgende:

[..]
In de VS werkt het gewoon. Ik zou niet weten waarom het in NL niet zou werken. Dirty politics genoeg hier met een functie elders Omtzigt en Ollongren die per ongeluk haar notities laat zien.

Volgens mij was er ook een verbond van meerdere partijen om Rutte tijdens de verkiezingen aan te vallen. Dit waarschijnlijk vanwege de woede dat er geen actief campagne gevoerd kon worden door corona/lockdown terwijl Rutte zich bewust profileerde als minister-president en bewust campagne voerde als minister-president
In de VS heb je natuurlijk een ander systeem waarbij het vooral tussen twee partijen gaat, waarbij je dus als stemmer automatisch naar de ene kant wordt gedreven als de andere kant vanwege een negatieve campagne geen optie is voor de kiezer. In het geval van het CDA vraag ik me af of de potentile overstappers na zo'n ondergrondse negatieve campagne daadwerkelijk naar het CDA gedreven zouden worden, ik denk het eigenlijk niet.

En los daarvan hoop ik toch ook gewoon dat het op de man spelen en besmeuren van tegenstanders hier niet gebruikelijk wordt zoals dat in de VS het geval is.
pi_201927454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:16 schreef papert het volgende:

[..]
Dat verbaasd mij, ik dacht juist dat Rutte en Hoekstra elkaar erg mochten.
Jouw naviteit is stuitend. Politici die elkaar mogen ..... :')
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201928205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 05:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Jouw naviteit is stuitend. Politici die elkaar mogen ..... :')
Jouw wereldbeeld is eerder zorgwekkend (in ieder geval niet op de feiten gebaseerd) als je denkt dat alle politici elkaar niet mogen. Maar ben bang dat jouw wereldbeeld al zo beschadigd is dat feiten je niet meer kunnen overtuigen.
pi_201928353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:14 schreef papert het volgende:

[..]
Jouw wereldbeeld is eerder zorgwekkend (in ieder geval niet op de feiten gebaseerd) als je denkt dat alle politici elkaar niet mogen. Maar ben bang dat jouw wereldbeeld al zo beschadigd is dat feiten je niet meer kunnen overtuigen.
quote:
In elk oordeel drukt de naef veroordelende persoon zichzelf uit ~ Ricarda Huch
:lijstje:
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201928368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:29 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
[..]
:lijstje:
Ja, er is inderdaad best een lijstje te maken van politici die elkaar graag mogen. Ook uit heel verschillende partijen. Om bij Rutte te blijven: hij mag Samson heel erg graag, ondanks dat ze beide een totaal ander wereldbeeld hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201928913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je dat als CU lid zegt. Een zwakker CDA is licht gunstig voor de CU.
Dat vraag ik me af. Voor de traditionele Christelijke onderwerpen, lijkt het mij helemaal niet zo gunstig voor de CU als het CDA verzwakt is. Men heeft toch wel een zeker aantal gemeenschappelijke doelen, waarbij een sterker CDA een voordeel kan zijn voor de CU.

Als een CDA verzwakt (dus zetels verliest), ziet het er naar uit dat een deel van deze zetels gaan naar de BBB, en die zitten niet zo in de Christelijke agenda als de CU en het CDA.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201928984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af. Voor de traditionele Christelijke onderwerpen, lijkt het mij helemaal niet zo gunstig voor de CU als het CDA verzwakt is. Men heeft toch wel een zeker aantal gemeenschappelijke doelen, waarbij een sterker CDA een voordeel kan zijn voor de CU.

Als een CDA verzwakt (dus zetels verliest), ziet het er naar uit dat een deel van deze zetels gaan naar de BBB, en die zitten niet zo in de Christelijke agenda als de CU en het CDA.
Het CU kijkt over het algemeen toch diep neer op het CDA als christelijke partij. Het zal ze weinig boeien als ze daar zelf 1 of 2 zeteltjes beter van worden.
pi_201929155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het CU kijkt over het algemeen toch diep neer op het CDA als christelijke partij. Het zal ze weinig boeien als ze daar zelf 1 of 2 zeteltjes beter van worden.
Totale nonsens, geen enkele bewering in deze reactie klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201929644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het CU kijkt over het algemeen toch diep neer op het CDA als christelijke partij. Het zal ze weinig boeien als ze daar zelf 1 of 2 zeteltjes beter van worden.
Eens. De gristenextremisten van de CU vinden zich moreel superieur omdat zij zogenaamd de weg van Jezus volgen en anderen niet.

Ik heb geen bijbel nodig om niet te doden en te stelen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201930010
Las op het roze blog dat dit inmiddels de langste formatie ooit is in Nederland. Toch een hele mijlpaal voor een kabinet wat er al voor de zomer had moeten zitten.
pi_201930086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Las op het roze blog dat dit inmiddels de langste formatie ooit is in Nederland. Toch een hele mijlpaal voor een kabinet wat er al voor de zomer had moeten zitten.
Zeker als je meeneemt dat het een doorstart van de zittende coalitie is.
pi_201933687
Eindelijk nieuws: https://nos.nl/artikel/24(...)-meer-taboe-voor-cda
Voor CDA is onteigening als oplossing voor het stikstofprobleem geen taboe meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:07:01 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201940677
Nu ben ik ook bepaald geen fan van onteigenen. Is een limiet op de mate van intensiteit van grondgebruik niet afdoende?

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 29-10-2021 12:36:39 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201940860
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:07 schreef -XOR- het volgende:
Nu ben ik ook bepaald geen fan van onteigenen. Is een limiet op de mate van intensiviteit van grondgebruik niet afdoende?
Denk niet dat iemand daar fan van is. Zoals het in het artikel staat wil men lokaal in overleg treden en proberen te kijken wat er zonder directe dwang kan gebeuren. Wat mi het redelijkst is.
pi_201940963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

En voor CU was De Jonge als lijsttrekker bij het CDA waarschijnlijk ongunstig, omdat De Jonge veel dichter tegen CU aan zit en dus waarschijnlijk veel meer CU kiezers had kunnen overhalen om op het CDA te stemmen.
Jep. Met De Jonge twijfelde ik nog wel om CDA te stemmen. Met Hoekstra al snel niet meer, alhoewel dat meer met zijn incompetentie te maken had.
Incelfrikandel
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:07:45 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201941339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:07 schreef -XOR- het volgende:
Nu ben ik ook bepaald geen fan van onteigenen. Is een limiet op de mate van intensiteit van grondgebruik niet afdoende?
Het gaat niet echt om grondgebruik maar om de uitstoot van de dieren die er zijn. Dat ligt min of meer vast per dier.
pi_201941416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:07 schreef -XOR- het volgende:
Nu ben ik ook bepaald geen fan van onteigenen. Is een limiet op de mate van intensiteit van grondgebruik niet afdoende?
Er stoppen per jaar behoorlijk wat boeren. Per afzwaaiende boer vervalt 30% van zijn rechten. Stel een boer met 100 koeien stopt, dan mag een andere boek zijn rechten overnemen echter maar voor 70 koeien. Qua grondgebruik bepaalt het RVO al de intensiviteit, voldoe je daar niet aan wordt je gekort op je broodnodige EU subsidie.

Al met al en samen met innovaties die zijn en komen valt er best een slag te slaan. Maar dat gaat de activisten in de politiek niet snel genoeg. En dus gaan boerenbedrijven die vaak al generaties in families zitten en met de cultuur in de provincie verweven zijn kapot gemaakt worden. Helaas maar dat is de politieke werkelijkheid.

Onteigenen en als dat niet snel genoeg gaat is vergunningen afpakken het volgende paardenmiddel. Over 20 jaar zullen we wel weer een commissie hebben die reflecteert hoe het toch zo mis heeft kunnen gaan.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:25:03 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201941510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Al met al en samen met innovaties die zijn en komen valt er best een slag te slaan. Maar dat gaat de activisten in de politiek niet snel genoeg.
20 jaar stilstand gaat inderdaad niet snel genoeg. Dat heeft niets met 'activisten in de politiek' te maken, maar gewoon met algemeen geaccepteerde wetenschappelijke consensus over de funeste gevolgen van industrile veeteelt voor de leefomgeving.
pi_201941756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:07 schreef -XOR- het volgende:
Nu ben ik ook bepaald geen fan van onteigenen. Is een limiet op de mate van intensiteit van grondgebruik niet afdoende?
Het is natuurlijk ook niet stap 1. Als een boer niet afgekocht wil worden, niet wil verplaatsen, niet met subsidie over wil op PlanetProof/kringloop/hoe je het ook wil noemen en zo eigenlijk alles tegenwerkt, is onteigenen gewoon een optie. Zoals onteigenen ook gebruikelijk is als je niet mee wil,werken, maar er over jouw land of zelfs huis een snelweg komt te liggen.

Als iemand in zijn eentje de hele maatschappij tegen werkt, moet onteigenen gewoon een optie zijn. Wel de laatste optie, maar wel iets wat je achter de hand houdt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 1 november 2021 @ 20:42:59 #52
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201989643
Iedereen hier inmiddels ook formatie-moe?
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 20:43:51 #53
236264 crew  capricia
pi_201989662
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iedereen hier inmiddels ook formatie-moe?
Het duurt allemaal zo lang, dat ik mijn interesse wel aan het verliezen ben, ja.
Definitely not CIA
  maandag 1 november 2021 @ 20:46:52 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201989721
De Kamervoorzitter heeft er, om de 73 Kamerleden die niet tot de nieuwe coalitie behoren weer even tot stilte te manen, een obligate brief naar de formateurs gestuurd waarin ze om spoed verzoekt:

quote:
Kamervoorzitter Bergkamp heeft een brief gestuurd aan de informateurs Remkes en Koolmees. Ze dringt daarin aan op meer spoed in de kabinetsformatie. "Ik hecht eraan u mee te geven dat, zeker nu de formatieduur in zijn totaliteit een langere is dan tot nu toe gebruikelijk, de urgentie om te komen tot conclusies ook toeneemt", schrijft Bergkamp.

De formatie is inmiddels 7,5 maand onderweg, en er is nog geen duidelijkheid over wanneer een nieuwe ministersploeg op het bordes staat. "Ook vanuit de samenleving bereiken ons in toenemende mate signalen van ongeduld", schrijft de Kamervoorzitter, die zo snel mogelijk een tijdspad wil zien van Remkes en Koolmees.

Eerder vandaag stuurden de informateurs een brief aan de Kamer waarin ze aangeven dat de bijeenkomsten van vorige week op landgoed De Zwaluwenberg in Hilversum "hebben bijgedragen aan een goede basis voor de voortgang van de kabinetsformatie in de komende periode".
https://nos.nl/artikel/24(...)oed-bij-informateurs
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201989898
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iedereen hier inmiddels ook formatie-moe?
Niet zo zeer formatiemoe, er is gewoon niet echt meer nieuws te melden. Als er nieuws is (zoals dat van CDA die uitkopen toch als optie ziet) vind ik het nog wel interessant.

De formatie was spannender toen ze via de pers ruzies aan het uitvechten waren, maar ik denk dat ik dit toch liever heb.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201991730
Nieuws is in ieder geval dat integriteit niet op het prioriteitenlijstje staat.

twitter


Het wil nog niet echt vlotten met die nieuwe bestuurscultuur.
  maandag 1 november 2021 @ 22:34:07 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201991757
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iedereen hier inmiddels ook formatie-moe?
We gaan nog 10 jaar verder met huidige demissionaire kabinet...
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 23:48:07 #58
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201992887
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuws is in ieder geval dat integriteit niet op het prioriteitenlijstje staat.

[ twitter ]

Het wil nog niet echt vlotten met die nieuwe bestuurscultuur.
Ach, het past prima bij de gewetenloosheid van aantal van de politiek leiders en partijen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 2 november 2021 @ 05:12:25 #59
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201993471
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuws is in ieder geval dat integriteit niet op het prioriteitenlijstje staat.

[ twitter ]

Het wil nog niet echt vlotten met die nieuwe bestuurscultuur.
Het lijkt me verstandig dat donaties worden verboden en dat politieke partijen vanuit de overheid gefinancierd worden volgens een vaste formule.

Maar er gaat natuurlijk niks gebeuren nu alle grote partijen afhankelijk zijn van dubieuze donaties.

[ Bericht 6% gewijzigd door Immerdebestebob op 02-11-2021 05:18:41 ]
pi_201993531
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 23:48 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ach, het past prima bij de gewetenloosheid van aantal van de politiek leiders en partijen.
Bedoel je Kees van der Staaij van de SGP? Die man liegt inderdaad de boel bij elkaar dat het een lieve lust is want hij beweert o.a. dat Jezus op water heeft gelopen en doden tot leven heeft gewekt. Elk weldenkend mens dat heilig gelooft in de wetenschap weet dat dit niet waar is.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201994125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:18 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Bedoel je Kees van der Staaij van de SGP? Die man liegt inderdaad de boel bij elkaar dat het een lieve lust is want hij beweert o.a. dat Jezus op water heeft gelopen en doden tot leven heeft gewekt. Elk weldenkend mens dat heilig gelooft in de wetenschap weet dat dit niet waar is.
Ja en Rutte is natuurlijk lid van PKN omdat hij daar niet in gelooft?
pi_201994167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:18 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Bedoel je Kees van der Staaij van de SGP? Die man liegt inderdaad de boel bij elkaar dat het een lieve lust is want hij beweert o.a. dat Jezus op water heeft gelopen en doden tot leven heeft gewekt. Elk weldenkend mens dat heilig gelooft in de wetenschap weet dat dit niet waar is.
Ik kan ook over water lopen.
Als het maar hard genoeg gevroren heeft :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201994205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja en Rutte is natuurlijk lid van PKN omdat hij daar niet in gelooft?
Dat is inderdaad wel een apart feitje, zowel Rutte, Hoekstra, Kaag, Segers, Ploumen, Klaver als Schouten zijn actief lid van een kerk en Hermans, Heerma en Jetten zijn alle 3 christelijk opgevoed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201994919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel een apart feitje, zowel Rutte, Hoekstra, Kaag, Segers, Ploumen, Klaver als Schouten zijn actief lid van een kerk en Hermans, Heerma en Jetten zijn alle 3 christelijk opgevoed.
Klaver?
pi_201994990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Klaver?
Lid van de Katholieke kerk, naar het schijnt belijdend (maar hij loopt er inderdaad het minste mee te koop).

Maar goed, anders komt hij in het rijtje christelijk opgevoed. Zat natuurlijk ook bij de CNV.

Zo gek is dat ook niet: n van de voorlopers van GL is natuurlijk de EVP, volgens mij bestaat binnen GL nog altijd de 'Linker Wang', een christelijke stroming binnen de partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201995068
We horen weinig van de formatie momenteel. Ik heb in het groepje dat ik om de tafel zag, best veel vertrouwen, wel een stelletje perfectionisten bij elkaar en die willen natuurlijk de tijd nemen. En ze hebben het waarschijnlijk gezellig met elkaar en daar wil je zo lang mogelijk van genieten in deze barre tijden. Los van de barbaarse Tweede Kamer.
Eerst de coronacrisis van dit moment goed doorkomen en dan komt de formatie wel weer een keer.
pi_201996149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Klaver?
Ja, de antichrist voor VVD'ers ....
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201996197
Over 10 dagen is de formatie alweer 8 maanden onderweg. :')

Ongeacht wanneer er eindelijk een nieuw kabinet gevormd is, blijft de kabinetsperiode tot 2025 toch? Althans, als het kabinet niet al eerder valt natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_201996371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Over 10 dagen is de formatie alweer 8 maanden onderweg. :')

Ongeacht wanneer er eindelijk een nieuw kabinet gevormd is, blijft de kabinetsperiode tot 2025 toch? Althans, als het kabinet niet al eerder valt natuurlijk.
Klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201996828
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-te-trekken-a4063922

Ben benieuwd wat de gemiddelde GL-kiezer hier van vindt.
pi_201996912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:30 schreef Raw85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-te-trekken-a4063922

Ben benieuwd wat de gemiddelde GL-kiezer hier van vindt.
Klein kut partijtje PvdA zet mes op de keel van de democratisch gekozen meerderheid. De sociaal-democraten maken zich met de dag belachelijker en ik ben heel blij dat die linkse shit lekker nutteloos mag zijn in de oppositiebankjes.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201997050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:30 schreef Raw85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-te-trekken-a4063922

Ben benieuwd wat de gemiddelde GL-kiezer hier van vindt.
Zowel PvdA als GL voelt zich denk ik genaaid buitengesloten te zijn bij de formatie. Ik verwacht dus dat beide partijen gaan tegenwerken en daar geef ik ze geen ongelijk in.
pi_201997206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:30 schreef Raw85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-te-trekken-a4063922

Ben benieuwd wat de gemiddelde GL-kiezer hier van vindt.
De PvdA wil dus gewoon tegen de stemmers bij de vakbonden in gaan?
Willen ze de partij zo graag opheffen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201997304
Ik hoop dat dit kabinet er helemaal er niet gaat komen, en ik vermoed het eerlijk gezegd ook niet, het ligt allemaal nogal ver uit elkaar en duurt allemaal vrij lang.
Er zijn flink wat zware onderwerpen die nu niet meer doorgeschoven kunnen worden naar weer een volgende kabinetsperiode(want daar is Rutte goed in) en toch nu knopen doorgehakt zullen moeten worden, ik zie dat niet zo snel gebeuren met deze 4 partijen waarvan er zeker eentje heel angstig kijkt naar de dalende zetel aantallen onder de 10 en nog een andere partij die de gewonnen zetels ook weer ziet smelten.
De onrust rond de CDA neemt eerder toe dan af, geen idee wat voor invloed dat heeft op de formatie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 november 2021 @ 13:14:31 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201997318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Over 10 dagen is de formatie alweer 8 maanden onderweg. :')

Ongeacht wanneer er eindelijk een nieuw kabinet gevormd is, blijft de kabinetsperiode tot 2025 toch? Althans, als het kabinet niet al eerder valt natuurlijk.
ja, tegen de tijd dat het kabinet zit en aan de gang kan zit het binnen 3 jaar in campagnemodus
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201997374
In rondje Binnenhof van afgelopen vrijdag hebben ze het over een coalitieakkoord rond 17 november, ministersploeg begin december.

Vanaf 10:30
pi_201998798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
De PvdA wil dus gewoon tegen de stemmers bij de vakbonden in gaan?
Willen ze de partij zo graag opheffen?
Ik begrijp het echt niet.

De kritieken van het vertrokken GL-lid Snels vind ik enerzijds vreemd, gelet op allerlei moties e.d. over samenwerking lang geleden, maar anderzijds snap ik wel dat dit soort zaken hem tegen de borst stuitten.

Zie bijv. ook dit vandaag weer. Het is precies die simpele, opportunistische stijl waar Snels het mede over had.
twitter
pi_201998863
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik begrijp het echt niet.

De kritieken van het vertrokken GL-lid Snels vind ik enerzijds vreemd, gelet op allerlei moties e.d. over samenwerking lang geleden, maar anderzijds snap ik wel dat dit soort zaken hem tegen de borst stuitten.

Zie bijv. ook dit vandaag weer. Het is precies die simpele, opportunistische stijl waar Snels het mede over had.
[ twitter ]
Ja, PvdA gaat helaas steeds meer op de SP lijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201999541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:12 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoop dat dit kabinet er helemaal er niet gaat komen ...
Ik hoop het ook niet. Ik heb het liefst een minderheidskabinet van Omtzigt en alle linkse partijen. Want een kabinet zonder de VVD is het grote ideaal van de verstandig denkende, progressieve medemens.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201999563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik begrijp het echt niet.

De kritieken van het vertrokken GL-lid Snels vind ik enerzijds vreemd, gelet op allerlei moties e.d. over samenwerking lang geleden, maar anderzijds snap ik wel dat dit soort zaken hem tegen de borst stuitten.

Zie bijv. ook dit vandaag weer. Het is precies die simpele, opportunistische stijl waar Snels het mede over had.
[ twitter ]
Tja, de PvdA blijft een naar zuur jaloers clubje armoedzaaiers die tegen succesvolle mensen zijn.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  dinsdag 2 november 2021 @ 16:05:24 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201999804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
De PvdA wil dus gewoon tegen de stemmers bij de vakbonden in gaan?
Willen ze de partij zo graag opheffen?
Gewoon een stukje profileringsdrang.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 november 2021 @ 18:06:26 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_202001271
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Em31 het volgende:
In rondje Binnenhof van afgelopen vrijdag hebben ze het over een coalitieakkoord rond 17 november, ministersploeg begin december.

Vanaf 10:30
dus pas volgend jaar een functionerende regering omdat er eerst ook nog een regeerprogramma gemaakt moet worden door de ministers. Bijna een jaar een demissionair kabinet dan en binnen 3 jaar in campagnemodus. En dan zou een nieuw kabinet ingrijpende hervormingen op bepaalde gebieden voor elkaar moeten krijgen? Een nieuwe cultuur voor elkaar moeten krijgen en tal van enquetes moeten overleven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_202001371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:53 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ik hoop het ook niet. Ik heb het liefst een minderheidskabinet van Omtzigt en alle linkse partijen. Want een kabinet zonder de VVD is het grote ideaal van de verstandig denkende, progressieve medemens.
Ik ben fel tegen de VVD maar ik begrijp heus wel dat er een VVD nodig is om een kabinet te vormen, ik begrijp alleen totaal niet waarom dit zelfde clubje afvallige het weer gaat proberen en dat heeft geen bal met links of rechts te maken, misschien wil ik wel liever een kabinet met de PVV en FVD en Ja21 je hebt mij daar nog nooit een uitspraak over zien doen en je gaat er blindelings vanuit dat ik voor de linkse optie kies omdat ik regelmatig GL verdedig
pi_202001399
Benieuwd wat dit komende kabinet (wat een voortzetting is van het huidige kabinet) gaat doen tegen de overheid die slachtoffers van het toeslagenschandaal chanteert en bedreigt.

twitter
  dinsdag 2 november 2021 @ 18:23:00 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202001450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]
dus pas volgend jaar een functionerende regering omdat er eerst ook nog een regeerprogramma gemaakt moet worden door de ministers. Bijna een jaar een demissionair kabinet dan en binnen 3 jaar in campagnemodus. En dan zou een nieuw kabinet ingrijpende hervormingen op bepaalde gebieden voor elkaar moeten krijgen? Een nieuwe cultuur voor elkaar moeten krijgen en tal van enquetes moeten overleven
Daar heeft het alle schijn van. De informateurs hebben in een reactie op het verzoek van Kamervoorzitter Bergkamp om een klein beetje tempo te maken, laten weten dat niet te gaan doen.

Ik zie grofweg twee opties, waarin we in beide gevallen tegen carnaval een keer een kabinet hebben: ze houden zich aan hun woord om een dun regeerakkoord te produceren (en daar hebben ze dan kennelijk hl veel tijd voor nodig, wat wijst op ofwel nog steeds veel onderlinge frictie, of op een schaduwakkoord) of er komt toch weer een dichtgetimmerd telefoonboek waarbij de rol van de Tweede Kamer de komende tijd marginaal is.

Gelukkig is de kans dat Rutte-IV het einde van zijn termijn haalt niet erg groot. Kan het circus daarna weer opnieuw beginnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:18:18 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202002553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Benieuwd wat dit komende kabinet (wat een voortzetting is van het huidige kabinet) gaat doen tegen de overheid die slachtoffers van het toeslagenschandaal chanteert en bedreigt.

[ twitter ]
Helemaal niets.
Rustig houden, op de oude voet verder gaan, en bij het volgende schandaal gewoon weer sorry zeggen of spontaan een stoornis krijgen in het operatieve geheugen.

Wat moet gebeuren is dat degenen achter dit soort wanbeleid en ernstige nalatigheid voor de rechter worden gesleept.
Rutte hoort niet opnieuw 4 jaar in het torentje van het Binnenhof plaats te nemen, maar in het torentje van een gevangenis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202002706
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zie grofweg twee opties, waarin we in beide gevallen tegen carnaval een keer een kabinet hebben...
Ik verwacht toch echt een kabinet voor Sinterklaas, om het bij feesten te houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202002848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Helemaal niets.
Rustig houden, op de oude voet verder gaan, en bij het volgende schandaal gewoon weer sorry zeggen of spontaan een stoornis krijgen in het operatieve geheugen.
Yep, de nieuwe bestuurscultuur in een notendop.
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:30:40 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202002975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik verwacht toch echt een kabinet voor Sinterklaas, om het bij feesten te houden.
Nou, op Sinterklaas en vooral tijdens Kerst ga ik deze poppenkast dus niet volgen. Komt de sfeer niet ten goede.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 19:31:18 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202002990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik verwacht toch echt een kabinet voor Sinterklaas, om het bij feesten te houden.
Eeuwige optimist :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202003023
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou, op Sinterklaas en vooral tijdens Kerst ga ik deze poppenkast dus niet volgen. Komt de sfeer niet ten goede.
Sinterklaas en kerst vallen in het weekend, dan ligt de poppenkast waarschijnlijk wel stil :X
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202004380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik verwacht toch echt een kabinet voor Sinterklaas ....
Van welk jaar?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202004514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik verwacht toch echt een kabinet voor Sinterklaas, om het bij feesten te houden.
Ik verwacht warme sokken en handschoenen en meer praktische cadeaus voor Sinterklaas. Elk jaar hetzelfde liedje.

Kabinet heb ik ook niet op mijn verlanglijstje gezet. :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202004702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik verwacht warme sokken en handschoenen en meer praktische cadeaus voor Sinterklaas. Elk jaar hetzelfde liedje.

Kabinet heb ik ook niet op mijn verlanglijstje gezet. :@
Ik koop zelf mijn cadeautjes, kinderen zijn nog te jong voor lootjetrekken. Toch eens kijken of ik ergens een kabinet kan vinden voor een mooie prijs. Hij is tweedehands, aangezien het een voortzetting is van Rutte III, en al flink beschadigd, dus zo duur kan dat toch niet zijn?
Hij hoeft ook niet zo lang mee te gaan, trouwens. Ik verwacht toch dat het in het voorjaar van 2023 over 'Groningen' wel gaat vallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 02-11-2021 20:31:25 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202004955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik koop zelf mijn cadeautjes, kinderen zijn nog te jong voor lootjetrekken. Toch eens kijken of ik ergens een kabinet kan vinden voor een mooie prijs. Hij is tweedehands, aangezien het een voortzetting is van Rutte III, en al flink beschadigd, dus zo duur kan dat toch niet zijn?
Hij hoeft ook niet zo lang mee te gaan, trouwens. Ik verwacht toch dat het in het voorjaar van 2023 over 'Groningen' wel gaat vallen.
Tegenwoordig heet dat 'refurbished' en daar vragen ze rustig 90+ % van de nieuwprijs voor :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 2 november 2021 @ 22:23:11 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202007131
Als het nieuwe kabinet slim is dan stellen ze zichzelf uit tot deze vijfde coronagolf voorbij is en hopelijk geilen ze daarna direct ook wat minder op zinloze symboolmaatregelen dan de huidige club doet. Dat valt niet te verwachten omdat het dezelfde partijen zijn, maar wie weet haalt het afschaffen van de coronapas die sinds de invoering amper een besmetting heeft voorkomen, zoals iedereen kon verwachten, het regeerakkoord wel.
Gedaan met de niet werkende kutmaatregelen, kom maar door met wel werkende kutmaatregelen, daar hebben we tenminste wat aan. Haha, kleine kans.
pi_202008854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ben fel tegen de VVD maar ik begrijp heus wel dat er een VVD nodig is om een kabinet te vormen, ik begrijp alleen totaal niet waarom dit zelfde clubje afvallige het weer gaat proberen en dat heeft geen bal met links of rechts te maken, misschien wil ik wel liever een kabinet met de PVV en FVD en Ja21 je hebt mij daar nog nooit een uitspraak over zien doen en je gaat er blindelings vanuit dat ik voor de linkse optie kies omdat ik regelmatig GL verdedig
OK, fair enough. Nou dan hoop ik voor je als anti-VVD'er dat alle partijen behalve de VVD zich verenigen in een nieuw kabinet. Lijkt mij een mooi experiment: verreweg de meeste partijen hebben nog nooit zinnige oplossingen voorgesteld voor welk probleem dan ook maar zijn gewoon tegen alle voorgestelde maatregelen en beleidsvoornemens van welk kabinet dan ook. Caroline van der Plas van BBB is daar zo'n voorbeeld van. Die probeert iedereen wijs te maken dat er op boerderijen totaal geen stikstof wordt geproduceerd maar dat het allemaal de schuld is van andere sectoren.

Dus ga je gang met al die suffige linkse kutpartijtjes en hele foute extreem staatsgevaarlijke rechtse partijtjes .... .alles beter dan de VVD. :W
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202008962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:23 schreef VoMy het volgende:
... zinloze symboolmaatregelen ....
.....maar wie weet haalt het afschaffen van de coronapas die sinds de invoering amper een besmetting heeft voorkomen, zoals iedereen kon verwachten ....
De coronapas is een fantastische maatregel om idioten te dwingen zich te laten vaccineren. Het zijn dezelfde idioten die overal schijt aan hebben waardoor de coronapas niet goed werkt. Niet de overheid is het probleem maar heel veel burgers van Nederland.

Ben jij ook zo'n probleemgeval?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202009036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:23 schreef VoMy het volgende:
Als het nieuwe kabinet slim is dan stellen ze zichzelf uit tot deze vijfde coronagolf voorbij is en hopelijk geilen ze daarna direct ook wat minder op zinloze symboolmaatregelen dan de huidige club doet. Dat valt niet te verwachten omdat het dezelfde partijen zijn, maar wie weet haalt het afschaffen van de coronapas die sinds de invoering amper een besmetting heeft voorkomen, zoals iedereen kon verwachten, het regeerakkoord wel.
Gedaan met de niet werkende kutmaatregelen, kom maar door met wel werkende kutmaatregelen, daar hebben we tenminste wat aan. Haha, kleine kans.
Ik denk dat je (weer) doelt op de inmiddels europabreed ingevoerde coronapas, die als je nuchter na denkt wel moet werken. Er is namelijk minder kans dat op plekken waar groepen samen komen er mensen met corona tussen zitten.
Wat mij betreft voeren ze die pas zo snel mogelijk op alle niet essentile plekken in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 november 2021 @ 09:14:59 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202010274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat je (weer) doelt op de inmiddels europabreed ingevoerde coronapas, die als je nuchter na denkt wel moet werken. Er is namelijk minder kans dat op plekken waar groepen samen komen er mensen met corona tussen zitten.
Wat mij betreft voeren ze die pas zo snel mogelijk op alle niet essentile plekken in.
Een QR-code hebben betekent natuurlijk niet dat een persoon niet besmet is, je hoeft alleen maar ingeent te zijn.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')