SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, wat hebben positieve tests nou met de ziekenhuisbezetting te maken, he? Het is een groot raadsel.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat hebben positieve tests daar mee te maken?![]()
Steeds minder als het gevaccineerden betreft.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wat hebben positieve tests nou met de ziekenhuisbezetting te maken, he? Het is een groot raadsel.![]()
Ik snap niet wat je bedoelt. IC-opnames zijn niet zomaar gelinkt aan positief geteste mensen, dat soort effecten zie je pas na een aantal weken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wat hebben positieve tests nou met de ziekenhuisbezetting te maken, he? Het is een groot raadsel.![]()
Ja, dus is het logisch dat we over een aantal weken verwachten dat de IC-bezetting stabiliseert als het aantal besmettingen dat nu niet doet? Nee he.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt. IC-opnames zijn niet zomaar gelinkt aan positief geteste mensen, dat soort effecten zie je pas na een aantal weken.![]()
Wie verwacht dat dan? Jij?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dus is het logisch dat we over een aantal weken verwachten dat de IC-bezetting stabiliseert als het aantal besmettingen dat nu niet doet? Nee he.![]()
Pittige instroom weer.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is de hoeveelheid opnames niet vrij hoog in verhouding tot de besmettingen (van 2 weken terug)?quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 14:06:15 ]![]()
Toen liep het percentage positief al gestaag op, dus grote kans dat er wat gevallen gemist worden met testen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is de hoeveelheid opnames niet vrij hoog in verhouding tot de besmettingen (van 2 weken terug)?![]()
In verhouding tot de dansen met jansen piek is het aantal IC opnames toch ontzettend gunstig, of verwacht je dat deze piek een andere samenstelling heeft.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen liep het percentage positief al gestaag op, dus grote kans dat er wat gevallen gemist worden met testen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Instroom van meer dan 100, dat is wel echt iets te hoog
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ja dat is hij zeker. Zelfs met 2 weken na Dansen met Janssen hadden we niet zoveel opnames.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is de hoeveelheid opnames niet vrij hoog in verhouding tot de besmettingen (van 2 weken terug)?
27-7 hadden we instroom van 100.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar dan nog, zo ontzettend veel ongevaccineerden lopen er ook weer niet meer rond. Doordat gevaccineerden ook (gedeeltelijk) als een 'schild' daar omheen zitten zou je verwachten dat dit een stuk lager moet zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen liep het percentage positief al gestaag op, dus grote kans dat er wat gevallen gemist worden met testen.![]()
Nu geloof ik echt in de werking van vaccinaties hoor, en ik weet dat er nog wel wat ongevaccineerden rondlopen, maar ik vind de stijgingen in de zorg wel erg snel gaan met de wetenschap dat de meesten wel gevaccineerd zijn. Werken de vaccins toch niet (goed) genoeg?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is de hoeveelheid opnames niet vrij hoog in verhouding tot de besmettingen (van 2 weken terug)?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 14:09:52 ]![]()
Zeg maar gerust hashtag te hoog.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:08 schreef TheVulture het volgende:
Instroom van meer dan 100, dat is wel echt iets te hoogGo hard or go home![]()
En de uitstroom dan? Die is ook zeer hoog. Kan er sprake zijn van een administratieve inhaalslag?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is hij zeker. Zelfs met 2 weken na Dansen met Janssen hadden we niet zoveel opnames.
27-7 hadden we instroom van 100.![]()
Op de vraag van @bloodymary waarom mensen bezig zijn met maatregelen terwijl daar geen sprake van is.
Voor mijzelf kan ik wel zeggen dat het deels angst is. Vorig jaar heb ik ook heel lang gedacht niet meer dicht te hoeven. Des te groter was de schok dat het wéér gebeurde. Die was nog zwaarder en langer dan de vorige sluiting.
Denk dat de zorg niet de enige sector is die geen adrenaline meer over heeft en in nog aan het opladen is.Go hard or go home![]()
Die werken prima, maar hou in je achterhoofd over nederland 77-80% niet gevaccineerd is in de ziekenhuizen en in sommige regio's (Rotterdam Erasmus) 90%quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu geloof ik echt in de werking van vaccinaties hoor, en ik weet dat er nog wel wat ongevaccineerden rondlopen, maar ik vind de stijgingen in de zorg wel erg snel gaan met de wetenschap dat de meesten wel gevaccineerd zijn. Werken de vaccins toch niet (goed) genoeg?
Bij een instroom van 100 praat je dus over z'n 80 ongevaccineerden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als het gros van die 5000 besmettingen niet gevaccineerd is, dan is het logisch dat de kans groter is dat die wel in het ziekenhuis terecht komen. Het zal wel niet te doen zijn, maar het wordt interessant om te weten hoeveel van die besmettingen gevaccineerd of ongevaccineerd zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu geloof ik echt in de werking van vaccinaties hoor, en ik weet dat er nog wel wat ongevaccineerden rondlopen, maar ik vind de stijgingen in de zorg wel erg snel gaan met de wetenschap dat de meesten wel gevaccineerd zijn. Werken de vaccins toch niet (goed) genoeg?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
De groep ongevaccineerden is niet homogeen verdeeld over Nederland, er zijn bepaalde wijken en plaatsen met een lage vaccinatiegraad waar het virus dan makkelijk weer rondgaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, zo ontzettend veel ongevaccineerden lopen er ook weer niet meer rond. Doordat gevaccineerden ook (gedeeltelijk) als een 'schild' daar omheen zitten zou je verwachten dat dit een stuk lager moet zijn.![]()
Dat staat in het RIVM rapport. Echter met de kanttekening dat de geteste mensen daar zelf aangeven of ze gevaccineerd zijn, dat wordt niet gematched met IT.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als het gros van die 5000 besmettingen niet gevaccineerd is, dan is het logisch dat de kans groter is dat die wel in het ziekenhuis terecht komen. Het zal wel niet te doen zijn, maar het wordt interessant om te weten hoeveel van die besmettingen gevaccineerd of ongevaccineerd zijnwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het wordt steeds interessanter om de achtergronden van de mensen die in het ziekenhuis terecht komen te weten. Vaccinatiestatus (en indien gevaccineerd, hoe lang geleden en met welk vaccin), leeftijd, onderliggende ziekten (en zo ja, welke).quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu geloof ik echt in de werking van vaccinaties hoor, en ik weet dat er nog wel wat ongevaccineerden rondlopen, maar ik vind de stijgingen in de zorg wel erg snel gaan met de wetenschap dat de meesten wel gevaccineerd zijn. Werken de vaccins toch niet (goed) genoeg?
Dan kun je waarschijnlijk gerichtere acties uitzetten om dit in te dammen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Gerichte acties? Geen sprake van, dat is discriminatie natuurlijk. Het hele land moet bloeden omdat die 15% zich niet laat vaccineren, samen tegen corona.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan kun je waarschijnlijk gerichtere acties uitzetten om dit in te dammen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wow, over a hundred.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:08 schreef TheVulture het volgende:
Instroom van meer dan 100, dat is wel echt iets te hoog
Waar komen die opeens allemaal vandaan zeg...![]()
Uit plekken waar de vaccinatiegraad achter blijftquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, over a hundred.
Waar komen die opeens allemaal vandaan zeg...
Als ik naar de cijfers van NICE kijk zijn er tussen 18 en 24 oktober (deze week tot nu toe dus) de volgende patiënten opgenomen (op de verpleegafdelingen):quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu geloof ik echt in de werking van vaccinaties hoor, en ik weet dat er nog wel wat ongevaccineerden rondlopen, maar ik vind de stijgingen in de zorg wel erg snel gaan met de wetenschap dat de meesten wel gevaccineerd zijn.
0-29: 22 (60% gevaccineerd)
30-39: 18 (72% gevaccineerd)
40-49: 24 (80% gevaccineerd)
50-59: 35 (86% gevaccineerd)
60-69: 42 (89% gevaccineerd)
70-79: 59 (91% gevaccineerd)
80+: 80 (~93% gevaccineerd)
Ik heb er even bij gezet hoeveel mensen in die leeftijdsgroep gevaccineerd zijn, dit is dus niet dat dat percentage van de opnames gevaccineerden is, voor er gezegd wordt: Zie je wel, vaccins werken niet!$@
Ik vind het nogal fikse cijfers bij die percentages gevaccineerd.![]()
Hier is het ook deels angst. Dat het leven wéér niet normaal wordt en mijn dochter voor het derde opeenvolgende schooljaar geen gewoon onderwijs krijgt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:11 schreef Noek het volgende:
Op de vraag van @:bloodymary waarom mensen bezig zijn met maatregelen terwijl daar geen sprake van is.
Voor mijzelf kan ik wel zeggen dat het deels angst is. Vorig jaar heb ik ook heel lang gedacht niet meer dicht te hoeven. Des te groter was de schok dat het wéér gebeurde. Die was nog zwaarder en langer dan de vorige sluiting.
Denk dat de zorg niet de enige sector is die geen adrenaline meer over heeft en in nog aan het opladen is.
En je voorbereiden op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
Wij worden er bijvoorbeeld ook mee geconfronteerd door mijn schoonouders, die weigeren ongevaccineerden te ontvangen. Nu zijn wij wel gevaccineerd, maar ze vieren dus geen verjaardagen meer omdat ze geen ongevaccineerde vrienden over de vloer willen.
Ik vraag me af of ze nog wel bij ons willen komen op verjaardagen, want ik vraag niet naar de vaccinatiestatus van onze gastenen mijn neefje en nichtje zijn bijvoorbeeld haast chronisch verkouden en niet gevaccineerd ( < 12 ) . Maar die discussie mag mijn vriend met zijn ouders aan gaan
.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Uit het huis des heerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, over a hundred.
Waar komen die opeens allemaal vandaan zeg...zie email 27 oktober![]()
Dat is waar, maar dan zou je nog grotere toestromen verwachten bij Staphorst e.d. Ik weet dat het drukker is bij Isala (in de buurt van Staphorst) en dergelijken, maar ik vind dit wel flinke cijfers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:13 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De groep ongevaccineerden is niet homogeen verdeeld over Nederland, er zijn bepaalde wijken en plaatsen met een lage vaccinatiegraad waar het virus dan makkelijk weer rondgaat.![]()
Hier in Dordrecht zijn ook extra patiënten opgenomen uit de bible gordel. Terwijl ze hier duimen aan het draaien waren een paar weken geleden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zou je nog grotere toestromen verwachten bij Staphorst e.d. Ik weet dat het drukker is bij Isala (in de buurt van Staphorst) en dergelijken, maar ik vind dit wel flinke cijfers.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik weet iemand die hier zomaar mee aan de haal zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik naar de cijfers van NICE kijk zijn er tussen 18 en 24 oktober (deze week tot nu toe dus) de volgende patiënten opgenomen (op de verpleegafdelingen):
Ik heb er even bij gezet hoeveel mensen in die leeftijdsgroep gevaccineerd zijn, dit is dus niet dat dat percentage van de opnames gevaccineerden is, voor er gezegd wordt: Zie je wel, vaccins werken niet!$@![]()
![]()
In de bovenste leeftijdsgroepen is dat te verwachten, natuurlijk. Zij hebben doorgaans het slechtst werkende immuunsysteem en dat verandert door de vaccinatie maar deels.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik naar de cijfers van NICE kijk zijn er tussen 18 en 24 oktober (deze week tot nu toe dus) de volgende patiënten opgenomen (op de verpleegafdelingen):
Ik heb er even bij gezet hoeveel mensen in die leeftijdsgroep gevaccineerd zijn, dit is dus niet dat dat percentage van de opnames gevaccineerden is, voor er gezegd wordt: Zie je wel, vaccins werken niet!$@
Ik vind het nogal fikse cijfers bij die percentages gevaccineerd.
Van de lagere leeftijdsgroepen is het dan de vraag of deze mensen uit de al dan niet gevaccineerde groep komen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Yup of dat ook zij een onderliggende kwaal hebben bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de bovenste leeftijdsgroepen is dat te verwachten, natuurlijk. Zij hebben doorgaans het slechtst werkende immuunsysteem en dat verandert door de vaccinatie maar deels.
Van de lagere leeftijdsgroepen is het dan de vraag of deze mensen uit de al dan niet gevaccineerde groep komen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Als bijvoorbeeld blijkt dat er van de gevaccineerden die opgenomen worden, het merendeel AZ hebben gehad, dan kun je overwegen om voor die groep snel een Pfizer-booster te geven (o.i.d.)quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gerichte acties? Geen sprake van, dat is discriminatie natuurlijk. Het hele land moet bloeden omdat die 15% zich niet laat vaccineren, samen tegen corona.
Heeft niets met discriminatie te maken
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
De groep gevaccineerden die wordt opgenomen is niet het probleem.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld blijkt dat er van de gevaccineerden die opgenomen worden, het merendeel AZ hebben gehad, dan kun je overwegen om voor die groep snel een Pfizer-booster te geven (o.i.d.)
Heeft niets met discriminatie te maken![]()
Elke corona opname is nu toch een probleem?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De groep gevaccineerden die wordt opgenomen is niet het probleem.Go hard or go home![]()
Met dit tempo van besmettingen zouden we in ieder geval ook in die groep ongevaccineerden op een bepaald moment toch wel immuniteit moeten gaan bereiken, maar dat zal denk ik nog wel een wintertje durenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Met dit tempo van besmettingen zouden we in ieder geval ook in die groep ongevaccineerden op een bepaald moment toch wel immuniteit moeten gaan bereiken, maar dat zal denk ik nog wel een wintertje durenGo hard or go home![]()
Laten we zeggen dat er nu nog een groep van pak 'm beet 1,2 miljoen ongevaccineerden / niet besmette mensen zijn. Nu komt de teller op zo'n 30-35000 besmettingen per week uit, dus maximaal nog een week of 30quote:
Aan de andere kant zie je dat er "maar" ongeveer twee keer zoveel 50ers worden opgenomen als 30ers, of twee keer zoveel 60ers als 40ers. Die verhouding lag volgens mij eerder wel een stuk schever in het nadeel van ouderen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het nogal fikse cijfers bij die percentages gevaccineerd.![]()
Kliniek + IC is 139 totaal.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:31 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom spreekt de Volkskrant over 139 nieuwe COVID opnames, terwijl de Tweet hierboven 118 zegt?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Om me heen is bijna iedereen gevaccineerd, paar uitzonderingen. De meesten laten zich niet meer testen bij klachten. Ik weet niet of dat representatief is voor 'de' gevaccineerde bevolking, maar dan zou het zo kunnen zijn dat er heel veel besmettingen onder de radar blijven en het dus lijkt alsof een relatief hoog percentage in de ziekenhuizen komt?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel beetje jammer deze stijging weer ja.![]()
Dat geloof ik ook wel. Ik ben even verder gaan kijken en wat data van CBS toegevoegd:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de bovenste leeftijdsgroepen is dat te verwachten, natuurlijk. Zij hebben doorgaans het slechtst werkende immuunsysteem en dat verandert door de vaccinatie maar deels.
Van de lagere leeftijdsgroepen is het dan de vraag of deze mensen uit de al dan niet gevaccineerde groep komen.
0-29: 22 (60% gevaccineerd) - (even eruit gelaten ivm ook 0-12)
30-39: 18 (72% gevaccineerd) - (~2,18mio mensen, 610k ongevaccineerd)
40-49: 24 (80% gevaccineerd) - (~2,16mio mensen, 433k ongevaccineerd)
50-59: 35 (86% gevaccineerd) - (~2,54mio mensen, 356k ongevaccineerd)
60-69: 42 (89% gevaccineerd) - (~2,1mio mensen, 235k ongevaccineerd)
70-79: 59 (91% gevaccineerd) - (~1.61mio mensen, 145k ongevaccineerd)
80+: 80 (~93% gevaccineerd) - (~838k mensen, 58k ongevaccineerd)
Bovenstaande opsomming kom ik uit op 1,8 miljoen mensen die ongevaccineerd zijn, daar is dan iedereen onder de 30 niet meegenomen.
Ik snap het niet meer. Deze cijfers zijn heel anders dan de 1,8 miljoen mensen die nog niet gevaccineerd en geen besmetting doorgemaakt hadden.![]()
Wat een cijfers zegwe gaan een klote winter tegemoet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh zeker, het is ook niet bedoeld als "zie je wel, vaccins werken niet!". Ik verbaas me er meer over dat het in groepen waar de hoeveelheid ongevaccineerden veel kleiner is dan de hoeveelheid gevaccineerden het zo snel gaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie je dat er "maar" ongeveer twee keer zoveel 50ers worden opgenomen als 30ers, of twee keer zoveel 60ers als 40ers. Die verhouding lag volgens mij eerder wel een stuk schever in het nadeel van ouderen.
Dan zou je dus de grootste drukte verwachten bij het AMC, Erasmus, UMC, Isala, Radboud en nog een paar andere grotere ziekenhuizen in grote steden of bij de Biblebelt e.d.![]()
Altijd fijn weer wat opbeurende woordjes te horenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
In mijn omgeving ook niet. Maar goed, ik ben me ook wel bewust van mijn bubbel met verstandige mensen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zijn er veel mensen hier die daar iets van merken? Ik merk er namelijk niks van. Iedereen die ik ken, is gevaccineerd of liegt uitstekend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
Dat lijkt ook overeen te komen met de uitspraken uit het Erasmus MC.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, het is ook niet bedoeld als "zie je wel, vaccins werken niet!". Ik verbaas me er meer over dat het in groepen waar de hoeveelheid ongevaccineerden veel kleiner is dan de hoeveelheid gevaccineerden het zo snel gaat.
Dan zou je dus de grootste drukte verwachten bij het AMC, Erasmus, UMC, Isala, Radboud en nog een paar andere grotere ziekenhuizen in grote steden of bij de Biblebelt e.d.
https://www.rijnmond.nl/n(...)iedereen-heeft-spijtwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat als deze gevaccineerde 120 kilo weegt en elke dag een fles wijn achteroverslaat?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 07:53 schreef vipergts het volgende:
En wat doen we dan met een gevaccineerde die toch ziek wordt die loopt dan misschien een bed mis terwijl diegene er wel alles aan gedaan heeft om gezond te blijven.
Wat als deze gevaccineerde elke dag een pakje sigaretten rookt en alleen uit de magnetron eet?
Tegenover een fitte, gezond etende, niet rokende en niet drinkende ongevaccineerde?
Maakt een prik in de arm iemand zalig?
Dan heeft iemand er opeens alles aan gedaan om gezond te blijven?![]()
Aan de andere kant, dit is ontzettend effectieve communicatie om twijfelaars te overtuigen. Dan hoeft de overheid niet eens de wijk in.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat lijkt ook overeen te komen met de uitspraken uit het Erasmus MC.
https://www.rijnmond.nl/n(...)iedereen-heeft-spijt![]()
Het is toch zo.. opnames schieten als een malle omhoog momenteel dus de roep om maatregelen zal de komende week tot een hoogtepunt komen met de persco in het verschiet. Dit gaat gewoon opnieuw zorgen voor beperkende maatregelen voor ons allemaal denk ik..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Altijd fijn weer wat opbeurende woordjes te horen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zijn toch ook precies de ziekenhuizen waar de grootste problemen zijn?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, het is ook niet bedoeld als "zie je wel, vaccins werken niet!". Ik verbaas me er meer over dat het in groepen waar de hoeveelheid ongevaccineerden veel kleiner is dan de hoeveelheid gevaccineerden het zo snel gaat.
Dan zou je dus de grootste drukte verwachten bij het AMC, Erasmus, UMC, Isala, Radboud en nog een paar andere grotere ziekenhuizen in grote steden of bij de Biblebelt e.d.![]()
Klopt. De gebedshuizen zijn op zichzelf nauwelijks besmettingsbronnen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Die ontbreekt in de discussie. Ik lees in deze topicreeks af en toe dat mensen massaal besmet raken in de kerk, maar volgens het weekrapport is dat 0,8%. Dat zijn dus blijkbaar cijfers die niet terugkomen in de nationale discussie, het interesseert ook geen enkel nieuwsmedium.Het gaat niet alleen om het aantal besmettingen (n), maar ook om het aantal clusters (k). Het probleem met horeca is vooral dat er veel besmettingen tussen clusters zijn, waarna die het vervolgens weer thuis doorgeven.quote:In dat anderhalf jaar is de thuissituatie de voornaamste bron geweest, maar er was toch altijd wel een excuus voorhanden om de horeca aan te pakken, die hadden het allemaal gedaan. Nu zie je dat ook weer. De QR-code in de horeca is er zogenaamd om de verspreiding van het virus te voorkomen, maar wonder boven wonder lukt dat niet.
Overigens is het wel degelijk zo dat vrij veel besmettingen in een horecagelegenheid plaatsvinden. Het beste voorbeeld van dat risico is het Dansen met Janssen-debacle. Zo sterk als toen loopt het uiteraard niet op, maar het zou vreemd zijn als het nu opeens niet meer een belangrijke besmettingslocatie is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik wist alleen van Isala en Radboud, de rest heb ik gegokt op basis van vaccinatiegraadquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zijn toch ook precies de ziekenhuizen waar de grootste problemen zijn?![]()
![]()
Termijnen voor uitgestelde zorg in ziekenhuis 'onhaalbaar', wachtlijsten groeienquote:Ziekenhuizen kampen met uitdijende wachtlijsten voor de planbare zorg. In juli ging het om 180.000 tot 200.000 uitgestelde operaties, terwijl sindsdien het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen weer gestaag toeneemt. Mensen met spataderen, staar of een versleten heup wachten soms zo lang dat hun relatief eenvoudige aandoening complex wordt. Hoe bepaalt een ziekenhuis wie nu zorg nodig heeft? "Het kan helaas gebeuren dat iemand al sinds het begin van de pandemie onderaan de wachtlijst bungelt."
Iedereen heeft recht op zorg. Aldus de FOK!ers...
Maar de ongevaccineerde net iets meer dan de gevaccineerde
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 14:43:47 ]![]()
Oh jaaa, heerlijk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel zin in een nieuw sneeuwbalprotocol.
Al die nutteloze maatregelen waarvan er hier vast nog een stuk of wat zijn die zelfs dat weten te verdedigen.Go hard or go home![]()
Dit viel toch te verwachten nu we het najaar ingaan en het leven zich weer grotendeels binnen afspeelt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch zo.. opnames schieten als een malle omhoog momenteel dus de roep om maatregelen zal de komende week tot een hoogtepunt komen met de persco in het verschiet. Dit gaat gewoon opnieuw zorgen voor beperkende maatregelen voor ons allemaal denk ik..
Ik zou zeggen stick to the plan ipv weer paniekvoetbal.![]()
Alright. Dat kan. Naja ik kies ervoor om het glas halfvol te zienquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch zo.. opnames schieten als een malle omhoog momenteel dus de roep om maatregelen zal de komende week tot een hoogtepunt komen met de persco in het verschiet. Dit gaat gewoon opnieuw zorgen voor beperkende maatregelen voor ons allemaal denk ik..![]()
![]()
Ja dat kan ik me zeker ook wel voorstellen in jouw positie, en ook voor horeca-ondernemers en mensen werkzaam in de culturele sector, dat je daar dan bang voor bent.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:11 schreef Noek het volgende:
Op de vraag van @:bloodymary waarom mensen bezig zijn met maatregelen terwijl daar geen sprake van is.
Denk dat de zorg niet de enige sector is die geen adrenaline meer over heeft en in nog aan het opladen is.
Maar realistisch gezien kan een sluiting bijna niet meer, omdat door de vaccinaties de situatie nu totaal anders is. Maar ja, er zijn de afgelopen jaren wel meer onrealistische dingen gebeurd.![]()
Dan laat ie ws van die hele vieze zure wijnscheten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Wat als deze gevaccineerde 120 kilo weegt en elke dag een fles wijn achteroverslaat?![]()
Ik haal mijn ratel vast weer van zolder!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh jaaa, heerlijk.
Al die nutteloze maatregelen waarvan er hier vast nog een stuk of wat zijn die zelfs dat weten te verdedigen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik hoop met je mee hoor, maar de zorg blijft op 1 staan vanuit het oogpunt van Den Haag dus ik ben zeer benieuwd waar men volgende week mee komt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Dat kan. Naja ik kies ervoor om het glas halfvol te zien“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vuurwerkslachtoffers, drankmisbruik, geboortegolf, we kunnen het er allemaal niet bij hebben nuquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh jaaa, heerlijk.
Al die nutteloze maatregelen waarvan er hier vast nog een stuk of wat zijn die zelfs dat weten te verdedigen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
En dát is precies waarom ik me wel wat zorgen maak voor komende winterquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me zeker ook wel voorstellen in jouw positie, en ook voor horeca-ondernemers en mensen werkzaam in de culturele sector, dat je daar dan bang voor bent.
Maar realistisch gezien kan een sluiting bijna niet meer, omdat door de vaccinaties de situatie nu totaal anders is. Maar ja, er zijn de afgelopen jaren wel meer onrealistische dingen gebeurd.
Ik hoop vooral dat we wat meer gaan afvlakken met besmettingen de komende dagen.
Nog 8 dagen tot de persco.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, waren ze daar een half jaar geleden maar mee begonnen...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het wordt steeds interessanter om de achtergronden van de mensen die in het ziekenhuis terecht komen te weten. Vaccinatiestatus (en indien gevaccineerd, hoe lang geleden en met welk vaccin), leeftijd, onderliggende ziekten (en zo ja, welke).
Dan kun je waarschijnlijk gerichtere acties uitzetten om dit in te dammen.![]()
Ik las dat de Aston Martin van prins Charles rijdt op wijn en oude kaas. Dan rij je dus achter een kaasplankje. Zou dit hetzelfde zijn?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan laat ie ws van die hele vieze zure wijnscheten.![]()
Ik heb liever een vol glas. Dat ik daarna kan ledigenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Dat kan. Naja ik kies ervoor om het glas halfvol te zien![]()
![]()
1 November pas toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop vooral dat we wat meer gaan afvlakken met besmettingen de komende dagen.
Nog 8 dagen tot de persco.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vandaar dat Gommers vorig jaar ergens zei dat je op dit moment beter geen kind kon krijgen. Visionair die man.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vuurwerkslachtoffers, drankmisbruik, geboortegolf, we kunnen het er allemaal niet bij hebben nu![]()
Vandaar ook die babyboom momenteelquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar dat Gommers vorig jaar ergens zei dat je op dit moment beter geen kind kon krijgen. Visionair die man.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Waarom moet z'n persco eigenlijk altijd al 6-8 weken vooruit weer gepland worden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Nog 8 dagen tot de persco.
Doe er gewoon eentje in op het moment dat er belangrijke zaken gemeld moeten worden.![]()
Want alle ongevaccineerden hoeven op dit moment niet te wachten op hun spatader of heupoperatie?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:42 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Termijnen voor uitgestelde zorg in ziekenhuis 'onhaalbaar', wachtlijsten groeien
Iedereen heeft recht op zorg. Aldus de FOK!ers...
Maar de ongevaccineerde net iets meer dan de gevaccineerde
![]()
![]()
Dat deden ze eerst, maar toen kregen ze het verwijt dat ze geen visie hebben. Dat hebben ze nog steeds niet, maar ze hebben nu in elk geval wel geplande persco'squote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom moet z'n persco eigenlijk altijd al 6-8 weken vooruit weer gepland worden.
Doe er gewoon eentje in op het moment dat er belangrijke zaken gemeld moeten worden.![]()
![]()
Als je een beetje creatief denkt kun je dat zien als een visie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat deden ze eerst, maar toen kregen ze het verwijt dat ze geen visie hebben. Dat hebben ze nog steeds niet, maar ze hebben nu in elk geval wel geplande persco's![]()
Geplande persco's is ook een visiequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat deden ze eerst, maar toen kregen ze het verwijt dat ze geen visie hebben. Dat hebben ze nog steeds niet, maar ze hebben nu in elk geval wel geplande persco's
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ik verwacht er echt helemaal niks meer van onderhand nee, qua visie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat deden ze eerst, maar toen kregen ze het verwijt dat ze geen visie hebben. Dat hebben ze nog steeds niet, maar ze hebben nu in elk geval wel geplande persco's![]()
Ziekenhuisopnames doen over het algemeen geen twee weken erover. Dan is de vertraging eerder een week.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
En de groei verloopt vrij aardig volgens schema:
8 oktober: 2024 besmettingen (gemiddelde over 7 dagen) - instroom: 46 (volgens LCPS)
15 oktober: 3058 besmettingen (gemiddelde over 7 dagen) - instroom: 62
22 oktober: ~4500 besmettingen (gemiddelde over 7 dagen) - instroom: 88
Kortom: een instroom van ~90 was sowieso te verwachten.
edit: ik had per ongeluk zowel kliniek als IC meegenomen. LCPS rapporteert dus 88 op de kliniek. Dan zou ik op 29 oktober wel durven voorspellen dat je rond de 120 uitkomt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En toch doen he?!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar dat Gommers vorig jaar ergens zei dat je op dit moment beter geen kind kon krijgen. Visionair die man.![]()
![]()
![]()
Ik zet in op 180-190.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames doen over het algemeen geen twee weken erover. Dan is de vertraging eerder een week.
8 oktober: 2024 besmettingen (gemiddelde over 7 dagen) - instroom: 46 (volgens LCPS)
22 oktober: ~4500 besmettingen (gemiddelde over 7 dagen) - instroom: 106
Kortom: een instroom van 90 à 95 was sowieso te verwachten. Dan is een instroom van 100+ statistisch gezien niet zo ver daar vandaan.
Ik durf de stelling wel aan dat we op 29 oktober rond de 150 uit gaan komen.![]()
Ik wist dat ik op jou kon rekenenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames doen over het algemeen geen twee weken erover. Dan is de vertraging eerder een week.
22 oktober: ~4500 besmettingen (gemiddelde over 7 dagen) - instroom: 106
Kortom: een instroom van 90 à 95 was sowieso te verwachten. Dan is een instroom van 100+ statistisch gezien niet zo ver daar vandaan.
Ik durf de stelling wel aan dat we op 29 oktober rond de 150 uit gaan komen.![]()
![]()
Ja. Ik had "schijt hebben aan Gommers" nog niet ingevuld op mijn bingokaart en dacht, hoe kan ik dat beter doen dan een kind krijgen. En dan woon ik nog niet eens in Staphorst!quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 14:56:21 ]![]()
Komt er nog taart vandaag?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Altijd fijn weer wat opbeurende woordjes te horen![]()
Heb de berekening overigens nog wel wat aangepast.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wist dat ik op jou kon rekenen
(NICE rekent anders dan LCPS, dus wel de juiste getallen gebruiken)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het gaat niet om gezond blijven, het gaat er om corona weg te krijgen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Wat als deze gevaccineerde 120 kilo weegt en elke dag een fles wijn achteroverslaat?
Wat als deze gevaccineerde elke dag een pakje sigaretten rookt en alleen uit de magnetron eet?
Tegenover een fitte, gezond etende, niet rokende en niet drinkende ongevaccineerde?
Maakt een prik in de arm iemand zalig?
Dan heeft iemand er opeens alles aan gedaan om gezond te blijven?![]()
Ik denk trouwens dat de Dansen met Janssen-piek oprecht de enige keer is geweest dat het relatief beperkt is gebleven tot de jongerengroep. Uiteraard was er een piek, maar deze bleef wel beperkt. En ik denk juist doordat het zo gigantisch snel ging dat veel jongeren zich ook uit voorzorg hebben laten testen.
Dat heeft denk ik wel echt veel gescheeld.
Want het zou totaal niet logisch zijn dat we tijdens de Janssen-piek op 10k besmettingen zouden zitten en nu met de helft van het aantal besmettingen en veel meer gevaccineerden op dezelfde ziekenhuisaantallen uitkomen. Ik zou dus niet zeggen dat we nu vrij hoog zitten, maar destijds juist vrij laag.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jij hebt de illusie dat je Corona wegkrijgt ja?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat niet om gezond blijven, het gaat er om corona weg te krijgen.![]()
We hebben nu ook te maken met seizoensinvloed. Mensen zijn massaal weer naar binnen gegaan, lekker hutje mutje op elkaar. Dit was gewoon te verwachten. Maar ik geloof nooit dat we de 12K besmettingen weer gaan aantikken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk trouwens dat de Dansen met Janssen-piek oprecht de enige keer is geweest dat het relatief beperkt is gebleven tot de jongerengroep. Uiteraard was er een piek, maar deze bleef wel beperkt. En ik denk juist doordat het zo gigantisch snel ging dat veel jongeren zich ook uit voorzorg hebben laten testen.
Want het zou totaal niet logisch zijn dat we tijdens de Janssen-piek op 10k besmettingen zouden zitten en nu met de helft van het aantal besmettingen en veel meer gevaccineerden op dezelfde ziekenhuisaantallen uitkomen. Ik zou dus niet zeggen dat we nu vrij hoog zitten, maar destijds juist vrij laag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Situatie vrijdag 15 Oktober:quote:- 3.709 nieuw gemelde positieve testen
- 62 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 6 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik blijf erbij dat ik de vaccinatiecijfers in combinatie met de opmerking: "Er zijn 1,8 miljoen mensen die nog niet gevaccineerd zijn of een besmetting doorgemaakt hebben". Die opmerking is van 13 augustus, sindsdien is er bij ~600k mensen een vaccinatie of besmetting langs gekomen. Dan zou je verwachten dat de hoeveelheid ongevaccineerde mensen nog een flink stuk lager ligt, maar dat zie ik niet in de cijfers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Want het zou totaal niet logisch zijn dat we tijdens de Janssen-piek op 10k besmettingen zouden zitten en nu met de helft van het aantal besmettingen en veel meer gevaccineerden op dezelfde ziekenhuisaantallen uitkomen. Ik zou dus niet zeggen dat we nu vrij hoog zitten, maar destijds juist vrij laag.![]()
Niet helemaal weg, maar wel om te devalueren tot een normaal virusje, zoals griep of zo. Je weet best wat ik bedoel. Dat alles weer normaal wordt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij hebt de illusie dat je Corona wegkrijgt ja?![]()
Het nadeel van grote getallen is dat ze weinig tot de verbeelding spreken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Met dit tempo van besmettingen zouden we in ieder geval ook in die groep ongevaccineerden op een bepaald moment toch wel immuniteit moeten gaan bereiken, maar dat zal denk ik nog wel een wintertje duren
Vergelijk dat met auto-ongelukken. Jaarlijks belanden er bijna 150.000 mensen op de spoedeisende hulp na een auto-ongeluk. Dat lijken enorme aantallen, maar hoeveel ken je er nou daadwerkelijk? De kans dat het iemand uit jouw omgeving is is kleiner dan 1%.
De berekening is vrij simpel: volgens het RIVM zouden er nog ~4500-5000 mensen op de IC komen. Nog niet eens 10% daarvan is sindsdien op de IC belandt. Kortom: er zullen er nog een hoop volgen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je moet gewoon rekening houden met hogere zorgdruk door het virusseizoen de komende jaren. Daar had al vanaf april 2020 op geanticipeerd moeten worden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet helemaal weg, maar wel om te devalueren tot een normaal virusje, zoals griep of zo. Je weet best wat ik bedoel. Dat alles weer normaal wordt.![]()
En de piek in Januari, kun je dan de opwaartse golf beweging uittekenen qua te verwachten aantallen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De berekening is vrij simpel: volgens het RIVM zouden er nog ~4500-5000 mensen op de IC komen. Nog niet eens 10% daarvan is sindsdien op de IC belandt. Kortom: er zullen er nog een hoop volgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat was in de zomer he, einsteinquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Want het zou totaal niet logisch zijn dat we tijdens de Janssen-piek op 10k besmettingen zouden zitten en nu met de helft van het aantal besmettingen en veel meer gevaccineerden op dezelfde ziekenhuisaantallen uitkomen. Ik zou dus niet zeggen dat we nu vrij hoog zitten, maar destijds juist vrij laag.![]()
De schatting is dat de bezetting tussen de 200 en 400 wordt de komende maanden. Als dat redelijk gelijkmatig verdeeld is en je uitgaat van een ligduur van een dag of 16 kom je uit op zo'n 50 IC opnames per dag, even snel uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de piek in Januari, kun je dan de opwaartse golf beweging uittekenen qua te verwachten aantallen?![]()
Anticiperen? Wasda?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet gewoon rekening houden met hogere zorgdruk door het virusseizoen de komende jaren. Daar had al vanaf april 2020 op geanticipeerd moeten worden.![]()
Veel mensen hier gaan er prat op een bubbel te hebben met alleen verstandige gevaccineerde mensen. Ik ken eigenlijk best wat ongevaccineerden. Mijn vriendengroep is wel compleet gevaccineerd, tot hun tienerkinderen aan toe. Maar in mijn schoonfamilie een stuk of acht echt felle tegenstanders op het niveau van dat je klachten krijgt door de vaccinatie, op stal (ik heb een paard) wel een stuk of tien mensen (van de 40), onder mijn klanten zitten er een aantal. Dat zijn dan voornamelijk van die natuurgeneeskundige yogamensen zeg maar. Die ook echt van mening dat gezond eten helpt tegen corona. Verder nog een aantal drukke ondernemers die niet tegen vaccineren zijn, maar het op afspraak niet konden plannen en het nu wel gaan doen met de vrije inloop.
En ik woon absoluut niet in de bible belt.![]()
Lastig te voorspellen. Uiteindelijk hangt het volledig af van de mate waarin we de verspreiding wel of niet gaan remmen. Ervan uitgaande dat de ziekenhuisopnames proportioneel oplopen met het aantal besmettingen zou je al zo snel op afschrikwekkende aantallen komen dat er allang weer maatregelen komen voordat je überhaupt in de buurt van januari komt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de piek in Januari, kun je dan de opwaartse golf beweging uittekenen qua te verwachten aantallen?
Bedenk ook dat wat er gebeurt in Oost-Europa/Rusland ons ook te wachten staat. Godzijdank een stuk minder vanwege de vaccinatiegraad hier, maar het lijkt me haast utopisch dat wij de winter doorkomen zonder maatregelen terwijl andere landen nu al (en dat terwijl de echte piek normaliter pas over twee à drie maanden verwacht wordt) volledig op slot gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
400/16 = 25. Voor een bezetting van 400 zit je op ongeveer 25 IC-opnames per dag.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
De schatting is dat de bezetting tussen de 200 en 400 wordt de komende maanden. Als dat redelijk gelijkmatig verdeeld is en je uitgaat van een ligduur van een dag of 16 kom je uit op zo'n 50 IC opnames per dag, even snel uit mijn hoofd.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Bij gelijkblijvende in (21) en uitstroom (11) gaat dat dus heel hard.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
400/16 = 25. Voor een bezetting van 400 zit je op ongeveer 25 IC-opnames per dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
"Visie is als een olifant die het zicht belemmert." - M. Ruttequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een bij-effect van het hebben van een visie.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ben dan wel gevaccineerd maar hier geloof ik ook in hoor. Goed gevarieerd eten, letten op je vitamin intake etc. Houdt je weerstand hoog.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Veel mensen hier gaan er prat op een bubbel te hebben met alleen verstandige gevaccineerde mensen. Ik ken eigenlijk best wat ongevaccineerden. Mijn vriendengroep is wel compleet gevaccineerd, tot hun tienerkinderen aan toe. Maar in mijn schoonfamilie een stuk of acht echt felle tegenstanders op het niveau van dat je klachten krijgt door de vaccinatie, op stal (ik heb een paard) wel een stuk of tien mensen (van de 40), onder mijn klanten zitten er een aantal. Dat zijn dan voornamelijk van die natuurgeneeskundige yogamensen zeg maar. Die ook echt van mening dat gezond eten helpt tegen corona. Verder nog een aantal drukke ondernemers die niet tegen vaccineren zijn, maar het op afspraak niet konden plannen en het nu wel gaan doen met de vrije inloop.
En ik woon absoluut niet in de bible belt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben dan wel gevaccineerd maar hier geloof ik ook in hoor. Goed gevarieerd eten, letten op je vitamin intake etc. Houdt je weerstand hoog.Weerstand zie ik hier zat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee hoor, totaal niet.quote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Die ook echt van mening dat gezond eten helpt tegen corona.Meen je niet joh, wat een wappies
![]()
Het bleef dan ook vrij lang stabiel, omdat het aantal besmettingen stabiel bleef. Het is absoluut geen toeval dat ongeveer twee weken geleden (eerder ~10 dagen) het aantal positieve meldingen op begon te lopen en dat nu ook de IC's beginnen op te lopen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij gelijkblijvende in (21) en uitstroom (11) gaat dat dus heel hard.
Mijn verwachting is dat zolang het aantal meldingen op blijft lopen het aantal IC-opnames relatief net zo hard zal stijgen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
- 5.868 nieuw gemelde positieve testen
- 118 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 10 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jawel hoor, groeipercentage van 37 > 42%quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben dan wel gevaccineerd maar hier geloof ik ook in hoor. Goed gevarieerd eten, letten op je vitamin intake etc. Houdt je weerstand hoog.Uiteraard verhoogt gezond eten je weerstand. Maar wel frappant dat juist twee van die ongevaccineerde gezondheidsfreaks na maanden nog steeds last er van hebben, iets met long covid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatste update: 22-10-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 5903
Gemeentes met +5 besmettingen:
257 Amsterdam
185 Rotterdam
129 's-Gravenhage
102 Utrecht
81 Nijmegen
74 Haarlem
67 Zevenaar
67 Tilburg
65 Rijssen-Holten
65 Ede
65 Arnhem
61 Zwolle
61 Barneveld
58 Almere
53 Amersfoort
52 Molenlanden
51 Apeldoorn
50 Maastricht
49 Zwartewaterland
49 Neder-Betuwe
49 Venlo
48 Leiden
47 West Betuwe
44 Westland
44 HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
10 gemeentes met 0 besmettingen
11 gemeentes met 1 besmettingen
62 gemeentes met 2-4 besmettingen
14 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Blijkbaar worden mensen er dus niet resistent door. En kunnen er net zo ziek van worden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:15 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Meen je niet joh, wat een wappies
![]()
Bijna 6K .... nou jongens, aangezien winter coming is, en we allemaal ge-doomed zijn...
Hier een Mount Doom taart!![]()
![]()
Aah ja zie het, had iets van 5500 van gister in gedahcten. Was iets minderquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, groeipercentage van 37 > 42%![]()
Als het zo doorstijgt dan komt er uiterlijk volgende week vrijdag een persco waarin ze vol in de ankers gaan.
Want dit keer zullen ze niet beginnen met de kroeg een uurtje eerder dicht.![]()
Hedde niks anders? Om de moed er in te houden of zo?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Bijna 6K .... nou jongens, aangezien winter coming is, en we allemaal ge-doomed zijn...
Hier een Mount Doom taart!
[ afbeelding ]![]()
Zonder maatregelen op te leggen? Kweenie hoor, voorlopig zitten we al op de helft en stijgt het aardig doorquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ik geloof nooit dat we de 12K besmettingen weer gaan aantikken.![]()
![]()
Lekker de kroeg weer dicht en de kerken in de biblebelt open houden. Man man man.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Als het zo doorstijgt dan komt er uiterlijk volgende week vrijdag een persco waarin ze vol in de ankers gaan.
Want dit keer zullen ze niet beginnen met de kroeg een uurtje eerder dicht.![]()
Amsterdam heeft ongeveer 20 keer meer inwoners dan Zevenaar. Omgerekend zou je dan uitkomen op zo'n 1250 besmettingen in Amsterdam.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Barad-dûr, niet Mount Doom. Weer fake news.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hier een Mount Doom taart!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik ben er ook wel een beetje bang voor ja... maar laten we hopen dat men wel blijft inzoomen op de clusters en niet meteen weer het hele land op slot gaat gooienquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Als dit zo doorgaat volgende week 8k besmettingen. No way dat er dan niet wordt ingegrepen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik moest van @Mammietje in de duistere sferen blijven.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hedde niks anders? Om de moed er in te houden of zo?
Eventuele klachten mag u bij haar indienen.![]()
Zevenaar, zijn dat ook reli-gemeenschappen daar?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Amsterdam heeft ongeveer 20 keer meer inwoners dan Zevenaar. Omgerekend zou je dan uitkomen op zo'n 1250 besmettingen in Amsterdam.![]()
Oh, ja nou godnondeju zo goed ken ik die films ook weer nietquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Barad-dûr, niet Mount Doom. Weer fake news.![]()
![]()
Baaggginnnsssssssquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik moest van @:Mammietje in de duistere sferen blijven.
Ik hoop het ook. Ook omdat je weet dat elke maatregel die nu wordt ingevoerd, geheid niet voor de Pasen wordt afgeschaft. En dan wordt het wéér zo’n uitzichtloze kutwinter waarin niks kan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er ook wel een beetje bang voor ja... maar laten we hopen dat men wel blijft inzoomen op de clusters en niet meteen weer het hele land op slot gaat gooien![]()
Eind november zouden wij ons eerste evenement in twee jaar tijd hebben. Zal vast wel weer geannuleerd gaan worden, jammer jammer.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Daar gaat mijn Nightwish concert volgende maand![]()
Ik ben blij dat je naar me luistert -zouden meer mensen moeten doen- en ik vind 'm best mooi, maar had hem toch graag wat smakelijker gezien...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik moest van @:Mammietje in de duistere sferen blijven.
Toch beetje teleurstellend dit...![]()
![]()
![]()
Laten we nou aub niet vooruitlopen op teleurstellingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eind november zouden wij ons eerste evenement in twee jaar tijd hebben. Zal vast wel weer geannuleerd gaan worden, jammer jammer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je ziet nu dus dat zo'n coronapas ook geen ene drol uitmaakt in feite.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Ook omdat je weet dat elke maatregel die nu wordt ingevoerd, geheid niet voor de Pasen wordt afgeschaft. En dan wordt het wéér zo’n uitzichtloze kutwinter waarin niks kan.
Als we alles nu dichtgooien was het zonder pas ook gebeurd immers.![]()
Hier gaat iets mis denk ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Amsterdam heeft ongeveer 20 keer meer inwoners dan Zevenaar. Omgerekend zou je dan uitkomen op zo'n 1250 besmettingen in Amsterdam."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Is dat evenement ook al twee keer verplaatst?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eind november zouden wij ons eerste evenement in twee jaar tijd hebben. Zal vast wel weer geannuleerd gaan worden, jammer jammer.![]()
Wie zegt dat de coronapas hier debet aan is?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je ziet nu dus dat zo'n coronapas ook geen ene drol uitmaakt in feite.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niet dat ik weet. Vaccinatiegraad is daar ook 'keurig' 88%.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zevenaar, zijn dat ook reli-gemeenschappen daar?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik hou er rekening mee, dat is allesquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we nou aub niet vooruitlopen op teleurstellingen.![]()
![]()
Kan niet elke dag pieken he, morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je naar me luistert -zouden meer mensen moeten doen- en ik vind 'm best mooi, maar had hem toch graag wat smakelijker gezien...![]()
![]()
![]()
Yup. Dutch Comic Con in Utrecht.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is dat evenement ook al twee keer verplaatst?![]()
Niet debet, maar kennelijk remt het toch ook niet bepaald (genoeg)quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wie zegt dat de coronapas hier debet aan is?![]()
Met Eragon?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Dutch Comic Con in Utrecht.
![]()
![]()
*zucht....quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kan niet elke dag pieken he, morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansen![]()
Nah... dan kom ik morgen wel weer terug.![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eragon was mijn alternatieve account waar ik tenminste mijn enthousiasme kon uiten over Cons![]()
![]()
He gadverdamme. Beter gaat die stijging er snel uit.
Dit weekend nog even de horeca financieren zodat ze de volgende sluiting kunnen overleven.![]()
En weer 6000 ongevaccineerden die immuun worden. Toch 200k per maand.
#jekomtallemaalaandebeurt#![]()
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Maar zou er hier niet ook gewoon een rol liggen voor burgemeesters van zwarte kousen gemeenten, om die kerkdiensten op locatie gewoon een aantal weken op te schorten oid ?![]()
Met dit groeitempo zit je over 2 weken dus ruim voorbij de 10k besmettingen per dag“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In Staphorst tientallen besmettingen per dag toch? Dat is natuurlijk ook maar <1% van het dagtotaal..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar zou er hier niet ook gewoon een rol liggen voor burgemeesters van zwarte kousen gemeenten, om die kerkdiensten op locatie gewoon een aantal weken op te schorten oid ?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is trouwens verrekte stil vanuit Hugo's controllroom.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Hangt er echt vanaf waar de besmettingen plaatsvinden. Dus een hele voorbarige conclusie die je hier trekt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet debet, maar kennelijk remt het toch ook niet bepaald (genoeg)![]()
Ik denk dat we daar nu al wel zitten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Met dit groeitempo zit je over 2 weken dus ruim voorbij de 10k besmettingen per dag![]()
![]()
Ja, daarom is al die focus op de biblebelt ook een beetje onzinnig. Natuurlijk is het jammer dat in zulke gemeentes de vaccinatiegraad zo laag ligt, maar dat handjevol mensen dat daar woont veroorzaakt deze nieuwe golf niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Staphorst tientallen besmettingen per dag toch? Dat is natuurlijk ook maar <1% van het dagtotaal..![]()
Ik kwam hem laatst tegen tussen de reacties op Nu.nl. Onder een andere naam. Maar ik herkende de schrijfstijlquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eragon was mijn alternatieve account waar ik tenminste mijn enthousiasme kon uiten over Cons![]()
![]()
Lijkt me ook niet..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom is al die focus op de biblebelt ook een beetje onzinnig. Natuurlijk is het jammer dat in zulke gemeentes de vaccinatiegraad zo laag ligt, maar dat handjevol mensen dat daar woont veroorzaakt deze nieuwe golf niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Denk nog altijd dat veel beperkende maatregelen met deze vaccinatiegraad vrij onrealistisch is.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Grafiekjes zijn geüpdatet
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Datavertraging 5-10 dagen: 853, iets lager, maar nagenoeg gelijk met gisteren
DPL : 300 hoger dan gisteren
Piekdag nog steeds 12-10-2021 : 3699, met een paar kandidaten die dit nipt kunnen overnemen
Aantal testen z'n 37K per dag, percentage positief tussen 12.5-14.3%
De groep 20-29 wordt het meest positief getest : 17%, gevolgd door de 10-19 en 30-39 met 15%
Van de groep 80-89 liggen de meeste mensen in het ziekenhuis : 89
Van de groep 60-69 liggen de meeste mensen op de IC : 33wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Met de kanttekening dat ik denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid een flink stuk groter zal zijn. Zo van flikker maar op, ik heb me niet voor niks laten prikken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Ook omdat je weet dat elke maatregel die nu wordt ingevoerd, geheid niet voor de Pasen wordt afgeschaft. En dan wordt het wéér zo’n uitzichtloze kutwinter waarin niks kan.![]()
Moeten we inderdaad ook niet willen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Denk nog altijd dat veel beperkende maatregelen met deze vaccinatiegraad vrij onrealistisch is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De 1,5-meter opnieuw invoeren een maand na dato zou wel erg beschamend zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Denk nog altijd dat veel beperkende maatregelen met deze vaccinatiegraad vrij onrealistisch is.
Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze niks doen. Wat kunnen ze verder nog aanscherpen zonder sectoren te sluiten? Testen voor Toegang afschaffen en alleen toegang voor gevaccineerden?![]()
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Staphorst tientallen besmettingen per dag toch? Dat is natuurlijk ook maar <1% van het dagtotaal..
- waar veel mensen in een kleine ruimte samenkomen
- waar veel vaccinatieweigeraars komen
- waar de gemiddelde leeftijd relatief hoog ligt
Maar goed, liever sluiten we de kroeg waar deze mensen toch niet komen.![]()
Mwah ze veroorzaken niet de golf maar wel de druk op de ziekenhuizen en de IC’s. Daar mag best wel de focus op liggen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom is al die focus op de biblebelt ook een beetje onzinnig. Natuurlijk is het jammer dat in zulke gemeentes de vaccinatiegraad zo laag ligt, maar dat handjevol mensen dat daar woont veroorzaakt deze nieuwe golf niet.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ik denk ook niet dat het uitgaansleven dat nu meewerkt aan de QR zit te wachten op een nieuwe stuiting of beperking gedurende de hele winter. Die zijn net klaar met hun programmering op orde te brengen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat ik denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid een flink stuk groter zal zijn. Zo van flikker maar op, ik heb me niet voor niks laten prikken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De laatste keer dat er sprake was van burgerlijke ongehoorzaamheid werden de betrokkenen veroordeeld tot (naar Nederlandse maatstaven) ongekend strenge straffen en werd er in de media dagenlang schande van gesproken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat ik denk dat de burgerlijke ongehoorzaamheid een flink stuk groter zal zijn. Zo van flikker maar op, ik heb me niet voor niks laten prikken.
Of je krijgt een waterkanon in je porem.
Ik zou er niet teveel van verwachten.![]()
Ben het met je eens hoor, gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:
Maar goed, liever sluiten we de kroeg waar deze mensen toch niet komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is vrij simpel, als ze dicht moeten gaan ze gewoon dicht in 99% van de gevallen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het uitgaansleven dat nu meewerkt aan de QR zit te wachten op een nieuwe stuiting of beperking gedurende de hele winter. Die zijn net klaar met hun programmering op orde te brengen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou hier in Zwolle krijgen we hier toch een hoop van in het ziekenhuis, meer dan vanuit onze eigen gemeente, die vrij hoog staat qua vaccinatiegraad dacht ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom is al die focus op de biblebelt ook een beetje onzinnig. Natuurlijk is het jammer dat in zulke gemeentes de vaccinatiegraad zo laag ligt, maar dat handjevol mensen dat daar woont veroorzaakt deze nieuwe golf niet.
In de rest van het land zijn de aantallen groter natuurlijk door een hogere bevolkingsdichtheid en met name in de grote steden zullen de immigrantengemeenschappen met hun lage vaccinatiegraad een groot deel voor hun rekening nemen van de besmettingen.![]()
Als alle kerk- en moskeegangers zich lieten vaccineren zou dat zeker bevorderlijk zijn voor het percentage. Helaas blijkt het taboe te zijn voor de overheid om zich te richten op deze mensen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ze veroorzaken niet de golf maar wel de druk op de ziekenhuizen en de IC’s. Daar mag best wel de focus op liggen.![]()
Mogelijk een maximum aantal mensen in een binnenlocatie of inderdaad een 2G-beleid, verder kan ik geen enkele nuttige maatregel meer bedenken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De 1,5-meter opnieuw invoeren een maand na dato zou wel erg beschamend zijn.
Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze niks doen. Wat kunnen ze verder nog aanscherpen zonder sectoren te sluiten? Testen voor Toegang afschaffen en alleen toegang voor gevaccineerden?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Toch weer die boomers en de bejaarde wappers die de ziekenhuizen volhouden.
Ze zouden een tweede QR code moeten invoeren om zo de cijfers te drukken.![]()
![]()
Ik denk dat dit het gaat worden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mogelijk een maximum aantal mensen in een binnenlocatie of inderdaad een 2G-beleid, verder kan ik geen enkele nuttige maatregel meer bedenken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat mij betreft wordt er maar eens overduidelijk gecommuniceerd wat er nu in de ziekenhuizen ligt.
Breng dat maar eens 5 dagen lang bij Jinek en Op1 met dokters en verpleegkundigen.
En dan elke dag een update in het Journaal in plaats van besmettingscijfers.
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is al gecommuniceerd: 75% is niet gevaccineerd.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Wat mij betreft wordt er maar eens overduidelijk gecommuniceerd wat er nu in de ziekenhuizen ligt.
Breng dat maar eens 5 dagen lang bij Jinek en Op1 met dokters en verpleegkundigen.
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Capaciteitsbeperking is er al. 2G is enige wat je nog zou kunnen doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mogelijk een maximum aantal mensen in een binnenlocatie of inderdaad een 2G-beleid, verder kan ik geen enkele nuttige maatregel meer bedenken.
Of betaald testen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaat sneller dan vaccineren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
6K besmettingen. Mooi al die mensen die immuun worden iedere dag. #omdenken![]()
Burgerlijke ongehoorzaamheid is er ook op kleine schaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De laatste keer dat er sprake was van burgerlijke ongehoorzaamheid werden de betrokkenen veroordeeld tot (naar Nederlandse maatstaven) ongekend strenge straffen en werd er in de media dagenlang schande van gesproken.
Dat is toch allang bekend? De weigeraars krijg je niet meer over de streep denk ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.![]()
Die discussie loopt al 1,5 jaar en die gaan echt niet hun verantwoordelijkheid nemen, god's wil en alles...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar zou er hier niet ook gewoon een rol liggen voor burgemeesters van zwarte kousen gemeenten, om die kerkdiensten op locatie gewoon een aantal weken op te schorten oid ?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Of beide.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Capaciteitsbeperking is er al. 2G is enige wat je nog zou kunnen doen.
Of betaald testen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, maar te weinig naar mijn idee. Dat moet elke dag.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al gecommuniceerd: 75% is niet gevaccineerd.
Vandaag zijn er 100 opnames geweest, van de 100 opnames waren er 80 niet gevaccineerd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wellicht trekken ze die max van 75% door naar alle horeca binnen. Voor zover ik weet geldt dit nu alleen voor evenementen. Zou natuurlijk geen kut uithalen maar dan hangen ze in ieder geval niet achterover. 2G-beleid zie ik ook wel, maar ze zullen dan weer klagen dat ze die app niet op korte termijn kunnen aanpassen ofzo.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mogelijk een maximum aantal mensen in een binnenlocatie of inderdaad een 2G-beleid, verder kan ik geen enkele nuttige maatregel meer bedenken.![]()
Betaald testen is ook een goeie ja. Daar raak je de minder bedeelden natuurlijk het hardst mee maar dan moeten ze zich maar laten vaccineren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of betaald testen.![]()
De 75% geldt overal voor zover ik weet waar de QR toegepast wordt. Dat nog verder verlagen heeft weinig zin.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wellicht trekken ze die max van 75% door naar alle horeca binnen. Voor zover ik weet geldt dit nu alleen voor evenementen. Zou natuurlijk geen kut uithalen maar dan hangen ze in ieder geval niet achterover. 2G-beleid zie ik ook wel, maar ze zullen dan weer klagen dat ze die app niet op korte termijn kunnen aanpassen ofzo.
De app kan morgen aangepast zijn.
Maar het gaat toch niet helpen, de besmettingen komen waarschijnlijk daar toch niet vandaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Met de huidige ziekenhuiscijfers ben ik overigens ook geen tegenstander van 2G-beleid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of betaald testen.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar te weinig naar mijn idee. Dat moet elke dag.
Vandaag zijn er 100 opnames geweest, van de 100 opnames waren er 80 niet gevaccineerd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Houd toch op met dat onnozele gedoe.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 08:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dit is de enige juiste oplossing; geplande operaties en zorg niet meer uitstellen en coronapatiënten sluiten maar gewoon achter in de rij aan. Beter acht operaties met een kort verblijf op de IC/recovery en herstel dan één coronapatiënt die een IC-bed twee tot drie weken bezet houdt.
Acute zorg zal ten alle tijden prevaleren boven geplande zorg, desnoods 5 minuten voor een geplande ingreep.
Dat is altijd al zo geweest, ook toen de ICs vol lagen met grieppatienten.
2016:
Kritieke toestand, IC's vol grieppatienten
In het Erasmus MC in Rotterdam, waar Gommers ook arts is, zijn twee operaties uitgesteld, vanwege de volle ic. Gemiddeld liggen op deze afdeling nu wekelijks drie tot vijf grieppatiënten in kritieke toestand, die 10 dagen tot een maand moeten blijven. Op de ic van het Sophia Kinderziekenhuis liggen ook kinderen aan de hartlongmachine.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-ziek-zijn~aae8e106/![]()
Nou ik sta echt niet op de barricaden of in mensenmassa's "Dit is Nederland" te krijsen straks, maar ik denk wel dat mijn bands niet nog een keer in winterslaap gaan. We zijn allemaal geprikt, testen ons desnoods elke week maar je krijgt ons niet uit dat oefenhok voor dat ene uitje per week dat we nog over hebben. Dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De laatste keer dat er sprake was van burgerlijke ongehoorzaamheid werden de betrokkenen veroordeeld tot (naar Nederlandse maatstaven) ongekend strenge straffen en werd er in de media dagenlang schande van gesproken.
Los daarvan blijft de piek in de ziekenhuizen wel gewoon zoveel substantieel lager dan bij eerdere golven dat je hopelijk met wat spreiding van patienten al een heel eind komt. Er zijn complete regio's in NL waar ze qua ziekenhuisbezetting nauwelijks Covid-patiënten krijgen. Of die grafiekjes kloppen allemaal niet
Op zich zijn er 15.000 prikken per dag. Als iedereen er twee nodig heeft dan vaccineren we nog steeds sneller dan er besmettingen zijn, maar waarschijnlijk niet lang meer.quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Werkt dat ook met terugwerkende kracht?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.Zonder wrijving geen glans![]()
Ja dat heb ik ook al geroepen gisteren, wedden dat ze in de rij staan ?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
100% vooral in de specifieke wijken in de Randstad.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al geroepen gisteren, wedden dat ze in de rij staan ?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zal 210 bieden.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Waarschijnlijk omdat ze naast de biblebelt ook onze Islamitische vrienden moeten benoemen, wat natuurlijk racisme is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als alle kerk- en moskeegangers zich lieten vaccineren zou dat zeker bevorderlijk zijn voor het percentage. Helaas blijkt het taboe te zijn voor de overheid om zich te richten op deze mensen.![]()
Haha, ik dacht dat je een grapje maakte. Maar ieder zijn ding hoor!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eragon was mijn alternatieve account waar ik tenminste mijn enthousiasme kon uiten over Cons
[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 22-10-2021 15:56:28 ]![]()
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedrag![]()
![]()
Het zal dan letterlijk als een lopend vuurtje gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100% vooral in de specifieke wijken in de Randstad.
Normaal kun je ze niet bereiken, maar dan ineens wel.
(net zoals ze bepaalde loketten heel goed weten te vinden)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar dan gaan Henk en Ingrid klagen dat zij zich vrijwillig hebben laten prikken zonder vergoeding, en dan hebben ze natuurlijk nog een punt ook. Mensen die niet willen dan toch maar gaan belonen voor die prik schept pas echt een tweedeling.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al geroepen gisteren, wedden dat ze in de rij staan ?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat denk ik ook. Het aantal besmettingen is eigenlijk nog minder relevant geworden nu een veel kleiner percentage ervan in de ziekenhuizen terecht komt. Uiteindelijk raken die grefo-bolwerken straks ook urked en dan zijn er bij de grote kernen in die gebieden ook bedden over.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Los daarvan blijft de piek in de ziekenhuizen wel gewoon zoveel substantieel lager dan bij eerdere golven dat je hopelijk met wat spreiding van patienten al een heel eind komt. Er zijn complete regio's in NL waar ze qua ziekenhuisbezetting nauwelijks Covid-patiënten krijgen. Of die grafiekjes kloppen allemaal niet
Hoop ik.![]()
Vraag me af hoe de discussie omslaat als het beestje een naam (Griekse letter) krijgt. Zou geen reet uit moeten maken maar we weten ook hoe beeldvorming werkt.quote:![]()
Ruim 600 non-covid, in maart was dat nog geen 400, ondanks midden in de winter.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.![]()
Verder is dit gewoon een zure appel waar we even doorheen moeten. Denk dat het zo ook gepresenteerd gaat worden. Het is alleen voor de zorg ontzettend vervelend dat ze het druk gaan krijgen met mensen die gewoon de moeite niet hebben genomen om zich te laten vaccineren terwijl ze wel tot een groep horen die erg vatbaar was voor het virus. Dat is heel vervelend maar eigenlijk kan je daar heel weinig tegen.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Prima, gewoon via je belasting aangifte 50 euro crediteren, zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedragwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, dan zul je ze ineens niet horen over die "tweedeling in de samenleving".quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedrag![]()
Even voor de beeldvorming, zo zag de IC bezetting het afgelopen jaar eruit (covid/non-covid)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Jullie krijgen 50 euroWij maar een tegoedbon van 10 euro in het geval we ons bij de Makro laten vaccineren
Nu doe ik daar toch wel eens boodschappen dus dit weekend maar eens boosters halen. Toch weer 20 euro bespaard
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Toch geweldig hoe die niet-werkende vaccins dat placebo-effect hebben, no?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef _serial_ het volgende:
Even voor de beeldvorming, zo zag de IC bezetting het afgelopen jaar eruit (covid/non-covid)
[ afbeelding ]![]()
Ik zou er niet mee zitten als ik die 50 euro achteraf misliep, maar ik vrees dat het niet veel gaat doen. Mensen die zich principieel niet laten vaccineren staan natuurlijk gigantisch voor lul als ze zich laten omkopen door de overheid.
Of schat ik deze mensen nu te hoog in.![]()
Dat was geen burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kunt het proberen toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ik zou er niet mee zitten als ik die 50 euro achteraf misliep, maar ik vrees dat het niet veel gaat doen. Mensen die zich principieel niet laten vaccineren staan natuurlijk gigantisch voor lul als ze zich laten omkopen door de overheid.
Of schat ik deze mensen nu te hoog in.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja hoor. Ik heb liever dat ze op die manier te werk gaan dan de oude kutmaatregelen weer af te stoffen. M.i. moeten nieuwe maatregelen zo weinig mogelijk effect op gevaccineerden hebben.quote:![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
![]()
Nee ik denk ook dat er weinig twijfelaars meer over zijn en het gros echt overtuigd is van hun keuze en niet voor 100 euro overstag zal gaan. De mensen waarbij het principiële aspect niet zo sterk speelde, die zijn allemaal gegaan toen hun vakantie in het geding kwam of toen de QR-code ingevoerd werd denk ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ja maar, dan creëer je een tweedeling in de samenleving. Enter the koffiedrinkers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb liever dat ze op die manier te werk gaan dan de oude kutmaatregelen weer af te stoffen. M.i. moeten nieuwe maatregelen zo weinig mogelijk effect op gevaccineerden hebben.![]()
Ik denk dat ze pas overstag gaan op het moment dat de QR code ook voor de rest gaat gelden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat er weinig twijfelaars meer over zijn en het gros echt overtuigd is van hun keuze en niet voor 100 euro overstag zal gaan. De mensen waarbij het principiële aspect niet zo sterk speelde, die zijn allemaal gegaan toen hun vakantie in het geding kwam of toen de QR-code ingevoerd werd denk ik.
Maar zover gaan we waarschijnlijk niet hier.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zullen ze toch hoger moeten inzetten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
![]()
50 euro en een slof sigarettenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zullen ze toch hoger moeten inzetten.![]()
Om eerlijk te zijn heb ik het liefste eenmalige vaccinatieplicht eigenlijk (misschien vanaf een bepaalde leeftijd, moet niet voor kinderen of jongeren gelden).
Weet alleen niet hoe haalbaar dat is maar liever dat dan een overspannen zorg of maatregelen voor gevaccineerden.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
DEN HAAG - Het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft vanwege de griepepidemie geplande operaties moeten afzeggen. De intensive care-afdeling ligt vol met grieppatiënten waardoor er een tekort aan bedden ontstaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb de griepprik ook geweigerd.
'Op dit moment is 25 tot 50 procent van de mensen die op de intensive care ligt, grieppatiënt,' zegt cardioloog-intensivist Remon Baak van het Hagaziekenhuis.
'Het zijn vaak jonge mensen die in het ziekenhuis terecht komen,' zegt Baak. 'Zij waren heel gezond maar toch vatbaar voor dit virus'.
https://www.omroepwest.nl(...)f-door-griepepidemie
Griep- 2016, en geen hond had het erover bij Jinek, Op1 etc, laat staan dagelijks.
Waarom vind je het OK geen griepprik te halen, kijkend naar bovenstaande?![]()
Ach, waarom dan niet gelijk een gestolen auto cadeau doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zal dan letterlijk als een lopend vuurtje gaan.
Normaal kun je ze niet bereiken, maar dan ineens wel.
(net zoals ze bepaalde loketten heel goed weten te vinden)
Om het kwartet volledig te maken.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:
Ik ben benieuwd naar de persconferentie in november. Mijn vertrouwen in een mooie winter neemt gestaag af.
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Kan niet vanwege de grondwet toch? Sommige kerken zouden nog open blijven als de builenpest uitbreekt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit soort dingen ga je nooit waterdicht krijgen. Al zouden ze een CoronaCheck verplichten voor bedrijfskantines, dan gaat niemand dit handhaven.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doen
Het invoeren van maatregelen voor kerken is overzichtelijk en logisch. Kunnen ze wel wapperen met de grondwet, maar een CoronaCheck doet helemaal geen afbreuk aan het recht om je geloof uit te oefenen. Het is ook niet de bedoeling dat je naakt met een toeter in je reet de kerk in gaat. Er zijn nou eenmaal beperkingen waar we allemaal mee te maken hebben.![]()
Heel raar ja. Met de kanttekening dat ons bedrijfsrestaurant nog steeds niet open is omdat het thuiswerken hier nog steeds half en half verplicht is (bezuinigingsmaatregel overigens) en er dus niet genoeg klanten zouden zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doen
Maar ik vind het net zo krom dat iedereen die claimt God gezien te hebben hun scharen bijeen kunnen roepen om dan op korte afstand van elkaar te zingen, bukken en wat al niet, maar dat hetzelfde aantal mensen ineens getest of geprikt moet zijn om samen te kunnen eten van dingen die geen hostie's zijn en het drinken van betere wijn.![]()
Ik België wil de regering iedereen die dat wil een boosterprik gaan geven.Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/quote:De Vlaamse regering wil de hele bevolking een derde "boosterprik" geven van het coronavaccin. Dat werd vernomen na afloop van de Vlaamse ministerraad. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers zo een derde prik krijgen, maar nu wil de regering dus iedereen een "booster" geven. "We hebben nu snel een advies gevraagd aan de Hoge Gezondheidsraad, want het heeft heel wat logistieke gevolgen", aldus Vlaams minister van Welzijn Beke (CD&V).![]()
Het is ook een maatregel die nogal makkelijk te negeren is..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
Ik ben benieuwd naar de persconferentie in november. Mijn vertrouwen in een mooie winter neemt gestaag af.
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lol bij ons had men het letterlijk gister in een teams meeting erover dat het wel goed zou zijn om nu écht structureel weer eens wat vaker naar kantoor te gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.
Mooie timing zo![]()
![]()
![]()
Sterker nog, het is niet eens een maatregel. Maar ik hoop wel dat ze het doen. Elke "maatregel" die weinig tot geen sociale of economische impact heeft verwelkom ik, zodat we de dans nog even ontspringen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel die nogal makkelijk te negeren is..![]()
Ja ik vind het ook totale onzin dat het de godsdienstvrijheid zou aantasten als je niet zonder voorwaarden samen mag komen die samenhangen met de volksgezondheid. Het is niet dat er een ideologische grondslag zit aan de beperking.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:12 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dit soort dingen ga je nooit waterdicht krijgen. Al zouden ze een CoronaCheck verplichten voor bedrijfskantines, dan gaat niemand dit handhaven.
Het invoeren van maatregelen voor kerken is overzichtelijk en logisch. Kunnen ze wel wapperen met de grondwet, maar een CoronaCheck doet helemaal geen afbreuk aan het recht om je geloof uit te oefenen. Het is ook niet de bedoeling dat je naakt met een toeter in je reet de kerk in gaat. Er zijn nou eenmaal beperkingen waar we allemaal mee te maken hebben.
Er wordt over de islam altijd geroepen dat het zo'n heerlijk praktisch geloof is. Voor elke omstandigheid is er een aanpassing. Nou, als het niet eens iets heeft aan maatregelen voor een besmettelijke ziekte, iets waar ze in de tijden van het ontstaan toch regelmatig mee te maken moeten hebben gehad, dan vind ik dat erg rigide.![]()
Dan ga je er vanuit dat ze dat 'voldoende' achten om een signaal af te geven en daar geloof ik niet in..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:15 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Sterker nog, het is niet eens een maatregel. Maar ik hoop wel dat ze het doen. Elke "maatregel" die weinig tot geen sociale of economische impact heeft verwelkom ik, zodat we de dans nog even ontspringen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Of staat er letterlijk "de kerk/moskee mag nooit gesloten worden"?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan niet vanwege de grondwet toch? Sommige kerken zouden nog open blijven als de builenpest uitbreekt.![]()
Griepquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
DEN HAAG - Het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft vanwege de griepepidemie geplande operaties moeten afzeggen. De intensive care-afdeling ligt vol met grieppatiënten waardoor er een tekort aan bedden ontstaat.
'Op dit moment is 25 tot 50 procent van de mensen die op de intensive care ligt, grieppatiënt,' zegt cardioloog-intensivist Remon Baak van het Hagaziekenhuis.
'Het zijn vaak jonge mensen die in het ziekenhuis terecht komen,' zegt Baak. 'Zij waren heel gezond maar toch vatbaar voor dit virus'.
https://www.omroepwest.nl(...)f-door-griepepidemie
Griep- 2016, en geen hond had het erover bij Jinek, Op1 etc, laat staan dagelijks.
Waarom vind je het OK geen griepprik te halen, kijkend naar bovenstaande?
Griep is maar een coronatje.
En verder kun je mij niet dwingen. Mijn keuze, ja toch?![]()
![]()
![]()
![]()
Hier hadden we het er ook vorige week over om de weekly's via Teams maar eens te stoppen omdat we elkaar nu weer vaak genoeg op kantoor zien.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol bij ons had men het letterlijk gister in een teams meeting erover dat het wel goed zou zijn om nu écht structureel weer eens wat vaker naar kantoor te gaan.
Mooie timing zo![]()
Nou, ik denk dat we ze beter nog even kunnen laten staan
Het is prima mogelijk om kerken geen speciale behandeling te geven, maar het wordt gewoon niet gedaan. Zullen wel allerlei belangen spelen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Of staat er letterlijk "de kerk/moskee mag nooit gesloten worden"?![]()
Andersom gezien kan ik me niet voorstellen dat ze wel ándere maatregelen zouden invoeren (sluitingen, contactbeperkingen) zonder ook het thuiswerken weer te "verplichten" .quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat ze dat 'voldoende' achten om een signaal af te geven en daar geloof ik niet in..
Ik word ook half depri van de berichten uit Letland, dat het het éérste land is dat weer in lockdown gaat. Alsof het ons allemaal weer staat te wachten.
Nou, dat worden dus minder vrijetijdscontactenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:22 schreef Tijn het volgende:
Zo'n grote onzekerheidsmarge en dan toch nog buiten het model lopen, het is toch bijzonder.
[ afbeelding ]![]()
Niet geheel toevallig uiteraard dat de taart eruit ziet als een gigantische fallus.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je naar me luistert -zouden meer mensen moeten doen- en ik vind 'm best mooi, maar had hem toch graag wat smakelijker gezien...![]()
![]()
Als het je gerust stelt, de vaccinatiegraad in Letland is rond de 50%. Het is daar dus iets noodzakelijker om dit soort dingen te doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Andersom gezien kan ik me niet voorstellen dat ze wel ándere maatregelen zouden invoeren (sluitingen, contactbeperkingen) zonder ook het thuiswerken weer te "verplichten" .
Ik word ook half depri van de berichten uit Letland, dat het het éérste land is dat weer in lockdown gaat. Alsof het ons allemaal weer staat te wachten.
![]()
Klopt hoor. Het ging me vooral om de toon. Letland is de eerste, wat suggereert dat er nog velen zullen volgen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:24 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als het je gerust stelt, de vaccinatiegraad in Letland is rond de 50%. Het is daar dus iets noodzakelijker om dit soort dingen te doen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Rusland (of Moskou als stad) ook toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt hoor. Het ging me vooral om de toon. Letland is de eerste, wat suggereert dat er nog velen zullen volgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er zijn ook onderzoeken dat een 3e prik weer beter helpt tegen besmettingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
Ik België wil de regering iedereen die dat wil een boosterprik gaan geven.
[..]
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/
Het gevolg van een (vrijwillige) 3e prik is dat je dan de verspreiding in ieder geval tijdelijk wat afremt om zo tijd te kopen en moeilijkere besluiten niet te hoeven nemen. Ook in Israël bijvoorbeeld met ultra-orthodoxe joden die het vaccin weigeren, dus dan maar de rest van de bevolking wél een booster geven, alleen werd het daar ook verbonden aan de coronapas.![]()
Dat klopt, maar dat is het niet punt dat ik wilde maken. Het ging mij om de toonzetting.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland (of Moskou als stad) ook toch?
Soms is het lastig je digitaal uit te drukken
Hoe zit het eigenlijk met de bijwerkingen bij een 3e prik? Hetzelfde of minder kans op bijwerkingen dan bij de 1e en 2e prik?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Weet je, we doen de kroegen een uurtje eerder dicht!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wellicht trekken ze die max van 75% door naar alle horeca binnen. Voor zover ik weet geldt dit nu alleen voor evenementen. Zou natuurlijk geen kut uithalen maar dan hangen ze in ieder geval niet achterover. 2G-beleid zie ik ook wel, maar ze zullen dan weer klagen dat ze die app niet op korte termijn kunnen aanpassen ofzo.zie email 27 oktober![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig uiteraard dat de taart eruit ziet als een gigantische fallus.![]()
Ik wilde hem net naar mijn mond brengen....![]()
![]()
Nee, een uurtje LATER voor betere spreiding van de gasten!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je, we doen de kroegen een uurtje eerder dicht!![]()
En je denkt dat @dick_laurent daar moeite mee heeft?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ik wilde hem net naar mijn mond brengen....![]()
Ja, ik begrijp ook niks van de terughoudendheid van Nederland hierin. Als het helpt, de vaccins voorhanden zijn en er mensen zijn die er een willen... waar wacht je dan op?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er zijn ook onderzoeken dat een 3e prik weer beter helpt tegen besmettingen.
Het gevolg van een (vrijwillige) 3e prik is dat je dan de verspreiding in ieder geval tijdelijk wat afremt om zo tijd te kopen en moeilijkere besluiten niet te hoeven nemen. Ook in Israël bijvoorbeeld met ultra-orthodoxe joden die het vaccin weigeren, dus dan maar de rest van de bevolking wél een booster geven, alleen werd het daar ook verbonden aan de coronapas.![]()
![]()
Die weet niet wat hem overkomt, joh....quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
En je denkt dat @:dick_laurent daar moeite mee heeft?![]()
![]()
![]()
Het maakt wel degelijk uit in die zin dat het nu nog een van de vele mutaties is, maar zodra benoemd is het een variant of interest/concern.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vraag me af hoe de discussie omslaat als het beestje een naam (Griekse letter) krijgt. Zou geen reet uit moeten maken maar we weten ook hoe beeldvorming werkt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zou mij niets verbazen als het na de 3e prik een 4e wordt, en een 5e, en een 6e, etc.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Omdat er andere landen zijn die ze harder nodig hebben? Omdat we terughoudend willen zijn met het toedienen van onnodige medische handelingen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niks van de terughoudendheid van Nederland hierin. Als het helpt, de vaccins voorhanden zijn en er mensen zijn die er een willen... waar wacht je dan op?
Denk overigens dat de risicogroepen (60+? 80+?) snel aan de beurt komen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Sterker nog, er zijn vast mensen die voor hun 50e griepprik gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
Zou mij niets verbazen als het na de 3e prik een 4e wordt, en een 5e, en een 6e, etc.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mn vader die stervend is aan kanker heeft een booster oproep gehad. Als die de booster neemt en sterft dan ga ik overal roepen dat de booster dodelijk is. We moesten er samen wel om lachen.
Go hard or go home![]()
Op basis van een land zonder vaccinaties.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
De grens waarbij maatregelen zouden worden genomen dit najaar is hiermee overschreden:
[ afbeelding ]
Besmettingen zeggen niks.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Sterktequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Mn vader die stervend is aan kanker heeft een booster oproep gehad. Als die de booster neemt en sterft dan ga ik overal roepen dat de booster dodelijk is. We moesten er samen wel om lachen.![]()
![]()
Helemaal prima, maar doe het ook zo als de griepprik in de toekomst. Ga jonge mensen niet lastig vallen en dwingen tot een 3e prik, wat denk ik toch wel gaat gebeuren. Als iemand 'm vrijwillig wil, helemaal prima.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, er zijn vast mensen die voor hun 50e griepprik gaan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Veel sterkte. Ik wil wel even zeggen dat ik fan ben van je zwarte humorquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Mn vader die stervend is aan kanker heeft een booster oproep gehad. Als die de booster neemt en sterft dan ga ik overal roepen dat de booster dodelijk is. We moesten er samen wel om lachen.![]()
![]()
De vraag is dan wel, telt ie dan indirect als corona dode? 🤔🤔🤔quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Mn vader die stervend is aan kanker heeft een booster oproep gehad. Als die de booster neemt en sterft dan ga ik overal roepen dat de booster dodelijk is. We moesten er samen wel om lachen.
Vooropgezet plan voor de statistieken dit dat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Spannend.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich zijn er 15.000 prikken per dag. Als iedereen er twee nodig heeft dan vaccineren we nog steeds sneller dan er besmettingen zijn, maar waarschijnlijk niet lang meer.![]()
Mogen ze hier ook wel op gaan starten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
Ik België wil de regering iedereen die dat wil een boosterprik gaan geven.
[..]
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/![]()
Het voordeel is dan dat degene die het overleven in het vervolg waarschijnlijk vooraan staan om een prikkie te halen, niets zo'n goede leerschool als bijna doodgaan en een lang herstel.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al gecommuniceerd: 75% is niet gevaccineerd.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Oh, maar we gaan ze niet dwingen hoor. Het zou wel zo kunnen zijn dat ze nergens meer naar binnen mogen als ze ervoor kiezen om het niet te doen, maar we dwingen ze echt niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Helemaal prima, maar doe het ook zo als de griepprik in de toekomst. Ga jonge mensen niet lastig vallen en dwingen tot een 3e prik, wat denk ik toch wel gaat gebeuren. Als iemand 'm vrijwillig wil, helemaal prima.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Veel sterkte de komende tijd! Fijn om momenten te hebben om te lachen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Tuurlijk wel maar dan moet je maatregels invoeren die echt pijn doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is toch allang bekend? De weigeraars krijg je niet meer over de streep denk ik.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Dit jaquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel sterkte. Ik wil wel even zeggen dat ik fan ben van je zwarte humor![]()
![]()
Ik heb helemaal geen problemen met booster shots; zolang het maar niet de kant op gaat van: nieuwste booster halen, anders ben je niet meer volledig gevaccineerd en verlies je dus je QR. Ze moeten het vooral vrijwillig houden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mogen ze hier ook wel op gaan starten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: