Dat denk ik ook. Het aantal besmettingen is eigenlijk nog minder relevant geworden nu een veel kleiner percentage ervan in de ziekenhuizen terecht komt. Uiteindelijk raken die grefo-bolwerken straks ook urked en dan zijn er bij de grote kernen in die gebieden ook bedden over.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Los daarvan blijft de piek in de ziekenhuizen wel gewoon zoveel substantieel lager dan bij eerdere golven dat je hopelijk met wat spreiding van patienten al een heel eind komt. Er zijn complete regio's in NL waar ze qua ziekenhuisbezetting nauwelijks Covid-patiënten krijgen. Of die grafiekjes kloppen allemaal niet
Vraag me af hoe de discussie omslaat als het beestje een naam (Griekse letter) krijgt. Zou geen reet uit moeten maken maar we weten ook hoe beeldvorming werkt.quote:
Ruim 600 non-covid, in maart was dat nog geen 400, ondanks midden in de winter.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Wat mij betreft wordt er maar eens overduidelijk gecommuniceerd wat er nu in de ziekenhuizen ligt.
Breng dat maar eens 5 dagen lang bij Jinek en Op1 met dokters en verpleegkundigen.
En dan elke dag een update in het Journaal in plaats van besmettingscijfers.
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.
Prima, gewoon via je belasting aangifte 50 euro crediteren, zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedrag
Ja, dan zul je ze ineens niet horen over die "tweedeling in de samenleving".quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedrag
Toch geweldig hoe die niet-werkende vaccins dat placebo-effect hebben, no?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef _serial_ het volgende:
Even voor de beeldvorming, zo zag de IC bezetting het afgelopen jaar eruit (covid/non-covid)
[ afbeelding ]
Dat was geen burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De laatste keer dat er sprake was van burgerlijke ongehoorzaamheid werden de betrokkenen veroordeeld tot (naar Nederlandse maatstaven) ongekend strenge straffen en werd er in de media dagenlang schande van gesproken.
Of je krijgt een waterkanon in je porem.
Ik zou er niet teveel van verwachten.
Je kunt het proberen toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ik zou er niet mee zitten als ik die 50 euro achteraf misliep, maar ik vrees dat het niet veel gaat doen. Mensen die zich principieel niet laten vaccineren staan natuurlijk gigantisch voor lul als ze zich laten omkopen door de overheid.
Of schat ik deze mensen nu te hoog in.
Ja hoor. Ik heb liever dat ze op die manier te werk gaan dan de oude kutmaatregelen weer af te stoffen. M.i. moeten nieuwe maatregelen zo weinig mogelijk effect op gevaccineerden hebben.quote:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ik zou er niet mee zitten als ik die 50 euro achteraf misliep, maar ik vrees dat het niet veel gaat doen. Mensen die zich principieel niet laten vaccineren staan natuurlijk gigantisch voor lul als ze zich laten omkopen door de overheid.
Nee ik denk ook dat er weinig twijfelaars meer over zijn en het gros echt overtuigd is van hun keuze en niet voor 100 euro overstag zal gaan. De mensen waarbij het principiële aspect niet zo sterk speelde, die zijn allemaal gegaan toen hun vakantie in het geding kwam of toen de QR-code ingevoerd werd denk ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ja maar, dan creëer je een tweedeling in de samenleving. Enter the koffiedrinkers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb liever dat ze op die manier te werk gaan dan de oude kutmaatregelen weer af te stoffen. M.i. moeten nieuwe maatregelen zo weinig mogelijk effect op gevaccineerden hebben.
Ik denk dat ze pas overstag gaan op het moment dat de QR code ook voor de rest gaat gelden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat er weinig twijfelaars meer over zijn en het gros echt overtuigd is van hun keuze en niet voor 100 euro overstag zal gaan. De mensen waarbij het principiële aspect niet zo sterk speelde, die zijn allemaal gegaan toen hun vakantie in het geding kwam of toen de QR-code ingevoerd werd denk ik.
Zullen ze toch hoger moeten inzetten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
50 euro en een slof sigarettenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zullen ze toch hoger moeten inzetten.
DEN HAAG - Het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft vanwege de griepepidemie geplande operaties moeten afzeggen. De intensive care-afdeling ligt vol met grieppatiënten waardoor er een tekort aan bedden ontstaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb de griepprik ook geweigerd.
Ach, waarom dan niet gelijk een gestolen auto cadeau doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zal dan letterlijk als een lopend vuurtje gaan.
Normaal kun je ze niet bereiken, maar dan ineens wel.
(net zoals ze bepaalde loketten heel goed weten te vinden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |