Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:
- waar veel mensen in een kleine ruimte samenkomen
- waar veel vaccinatieweigeraars komen
- waar de gemiddelde leeftijd relatief hoog ligt
Maar goed, liever sluiten we de kroeg waar deze mensen toch niet komen.
Kan niet vanwege de grondwet toch? Sommige kerken zouden nog open blijven als de builenpest uitbreekt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:
- waar veel mensen in een kleine ruimte samenkomen
- waar veel vaccinatieweigeraars komen
- waar de gemiddelde leeftijd relatief hoog ligt
Maar goed, liever sluiten we de kroeg waar deze mensen toch niet komen.
Dit soort dingen ga je nooit waterdicht krijgen. Al zouden ze een CoronaCheck verplichten voor bedrijfskantines, dan gaat niemand dit handhaven.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doen
Heel raar ja. Met de kanttekening dat ons bedrijfsrestaurant nog steeds niet open is omdat het thuiswerken hier nog steeds half en half verplicht is (bezuinigingsmaatregel overigens) en er dus niet genoeg klanten zouden zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doen
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/quote:De Vlaamse regering wil de hele bevolking een derde "boosterprik" geven van het coronavaccin. Dat werd vernomen na afloop van de Vlaamse ministerraad. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers zo een derde prik krijgen, maar nu wil de regering dus iedereen een "booster" geven. "We hebben nu snel een advies gevraagd aan de Hoge Gezondheidsraad, want het heeft heel wat logistieke gevolgen", aldus Vlaams minister van Welzijn Beke (CD&V).
Het is ook een maatregel die nogal makkelijk te negeren is..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
Ik ben benieuwd naar de persconferentie in november. Mijn vertrouwen in een mooie winter neemt gestaag af.
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.
Lol bij ons had men het letterlijk gister in een teams meeting erover dat het wel goed zou zijn om nu écht structureel weer eens wat vaker naar kantoor te gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
Ik ben benieuwd naar de persconferentie in november. Mijn vertrouwen in een mooie winter neemt gestaag af.
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.
Sterker nog, het is niet eens een maatregel. Maar ik hoop wel dat ze het doen. Elke "maatregel" die weinig tot geen sociale of economische impact heeft verwelkom ik, zodat we de dans nog even ontspringen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel die nogal makkelijk te negeren is..
Ja ik vind het ook totale onzin dat het de godsdienstvrijheid zou aantasten als je niet zonder voorwaarden samen mag komen die samenhangen met de volksgezondheid. Het is niet dat er een ideologische grondslag zit aan de beperking.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:12 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dit soort dingen ga je nooit waterdicht krijgen. Al zouden ze een CoronaCheck verplichten voor bedrijfskantines, dan gaat niemand dit handhaven.
Het invoeren van maatregelen voor kerken is overzichtelijk en logisch. Kunnen ze wel wapperen met de grondwet, maar een CoronaCheck doet helemaal geen afbreuk aan het recht om je geloof uit te oefenen. Het is ook niet de bedoeling dat je naakt met een toeter in je reet de kerk in gaat. Er zijn nou eenmaal beperkingen waar we allemaal mee te maken hebben.
Dan ga je er vanuit dat ze dat 'voldoende' achten om een signaal af te geven en daar geloof ik niet in..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:15 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Sterker nog, het is niet eens een maatregel. Maar ik hoop wel dat ze het doen. Elke "maatregel" die weinig tot geen sociale of economische impact heeft verwelkom ik, zodat we de dans nog even ontspringen.
Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Of staat er letterlijk "de kerk/moskee mag nooit gesloten worden"?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan niet vanwege de grondwet toch? Sommige kerken zouden nog open blijven als de builenpest uitbreekt.
Griepquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
DEN HAAG - Het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft vanwege de griepepidemie geplande operaties moeten afzeggen. De intensive care-afdeling ligt vol met grieppatiënten waardoor er een tekort aan bedden ontstaat.
'Op dit moment is 25 tot 50 procent van de mensen die op de intensive care ligt, grieppatiënt,' zegt cardioloog-intensivist Remon Baak van het Hagaziekenhuis.
'Het zijn vaak jonge mensen die in het ziekenhuis terecht komen,' zegt Baak. 'Zij waren heel gezond maar toch vatbaar voor dit virus'.
https://www.omroepwest.nl(...)f-door-griepepidemie
Griep- 2016, en geen hond had het erover bij Jinek, Op1 etc, laat staan dagelijks.
Waarom vind je het OK geen griepprik te halen, kijkend naar bovenstaande?
Hier hadden we het er ook vorige week over om de weekly's via Teams maar eens te stoppen omdat we elkaar nu weer vaak genoeg op kantoor zien.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol bij ons had men het letterlijk gister in een teams meeting erover dat het wel goed zou zijn om nu écht structureel weer eens wat vaker naar kantoor te gaan.
Mooie timing zo![]()
Het is prima mogelijk om kerken geen speciale behandeling te geven, maar het wordt gewoon niet gedaan. Zullen wel allerlei belangen spelen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Of staat er letterlijk "de kerk/moskee mag nooit gesloten worden"?
Andersom gezien kan ik me niet voorstellen dat ze wel ándere maatregelen zouden invoeren (sluitingen, contactbeperkingen) zonder ook het thuiswerken weer te "verplichten" .quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat ze dat 'voldoende' achten om een signaal af te geven en daar geloof ik niet in..
Nou, dat worden dus minder vrijetijdscontactenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:22 schreef Tijn het volgende:
Zo'n grote onzekerheidsmarge en dan toch nog buiten het model lopen, het is toch bijzonder.
[ afbeelding ]
Niet geheel toevallig uiteraard dat de taart eruit ziet als een gigantische fallus.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je naar me luistert -zouden meer mensen moeten doen- en ik vind 'm best mooi, maar had hem toch graag wat smakelijker gezien...![]()
Toch beetje teleurstellend dit...![]()
Als het je gerust stelt, de vaccinatiegraad in Letland is rond de 50%. Het is daar dus iets noodzakelijker om dit soort dingen te doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Andersom gezien kan ik me niet voorstellen dat ze wel ándere maatregelen zouden invoeren (sluitingen, contactbeperkingen) zonder ook het thuiswerken weer te "verplichten" .
Ik word ook half depri van de berichten uit Letland, dat het het éérste land is dat weer in lockdown gaat. Alsof het ons allemaal weer staat te wachten.
Klopt hoor. Het ging me vooral om de toon. Letland is de eerste, wat suggereert dat er nog velen zullen volgen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:24 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als het je gerust stelt, de vaccinatiegraad in Letland is rond de 50%. Het is daar dus iets noodzakelijker om dit soort dingen te doen.
Rusland (of Moskou als stad) ook toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt hoor. Het ging me vooral om de toon. Letland is de eerste, wat suggereert dat er nog velen zullen volgen.
Er zijn ook onderzoeken dat een 3e prik weer beter helpt tegen besmettingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
Ik België wil de regering iedereen die dat wil een boosterprik gaan geven.
[..]
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |