Uit plekken waar de vaccinatiegraad achter blijftquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, over a hundred.
Waar komen die opeens allemaal vandaan zeg...
Als ik naar de cijfers van NICE kijk zijn er tussen 18 en 24 oktober (deze week tot nu toe dus) de volgende patiënten opgenomen (op de verpleegafdelingen):quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu geloof ik echt in de werking van vaccinaties hoor, en ik weet dat er nog wel wat ongevaccineerden rondlopen, maar ik vind de stijgingen in de zorg wel erg snel gaan met de wetenschap dat de meesten wel gevaccineerd zijn.
Hier is het ook deels angst. Dat het leven wéér niet normaal wordt en mijn dochter voor het derde opeenvolgende schooljaar geen gewoon onderwijs krijgt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:11 schreef Noek het volgende:
Op de vraag van @:bloodymary waarom mensen bezig zijn met maatregelen terwijl daar geen sprake van is.
Voor mijzelf kan ik wel zeggen dat het deels angst is. Vorig jaar heb ik ook heel lang gedacht niet meer dicht te hoeven. Des te groter was de schok dat het wéér gebeurde. Die was nog zwaarder en langer dan de vorige sluiting.
Denk dat de zorg niet de enige sector is die geen adrenaline meer over heeft en in nog aan het opladen is.
Uit het huis des heerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, over a hundred.
Waar komen die opeens allemaal vandaan zeg...
Dat is waar, maar dan zou je nog grotere toestromen verwachten bij Staphorst e.d. Ik weet dat het drukker is bij Isala (in de buurt van Staphorst) en dergelijken, maar ik vind dit wel flinke cijfers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:13 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De groep ongevaccineerden is niet homogeen verdeeld over Nederland, er zijn bepaalde wijken en plaatsen met een lage vaccinatiegraad waar het virus dan makkelijk weer rondgaat.
Hier in Dordrecht zijn ook extra patiënten opgenomen uit de bible gordel. Terwijl ze hier duimen aan het draaien waren een paar weken geleden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zou je nog grotere toestromen verwachten bij Staphorst e.d. Ik weet dat het drukker is bij Isala (in de buurt van Staphorst) en dergelijken, maar ik vind dit wel flinke cijfers.
Ik weet iemand die hier zomaar mee aan de haal zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik naar de cijfers van NICE kijk zijn er tussen 18 en 24 oktober (deze week tot nu toe dus) de volgende patiënten opgenomen (op de verpleegafdelingen):
0-29: 22 (60% gevaccineerd)
30-39: 18 (72% gevaccineerd)
40-49: 24 (80% gevaccineerd)
50-59: 35 (86% gevaccineerd)
60-69: 42 (89% gevaccineerd)
70-79: 59 (91% gevaccineerd)
80+: 80 (~93% gevaccineerd)
Ik heb er even bij gezet hoeveel mensen in die leeftijdsgroep gevaccineerd zijn, dit is dus niet dat dat percentage van de opnames gevaccineerden is, voor er gezegd wordt: Zie je wel, vaccins werken niet!$@
In de bovenste leeftijdsgroepen is dat te verwachten, natuurlijk. Zij hebben doorgaans het slechtst werkende immuunsysteem en dat verandert door de vaccinatie maar deels.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik naar de cijfers van NICE kijk zijn er tussen 18 en 24 oktober (deze week tot nu toe dus) de volgende patiënten opgenomen (op de verpleegafdelingen):
Ik heb er even bij gezet hoeveel mensen in die leeftijdsgroep gevaccineerd zijn, dit is dus niet dat dat percentage van de opnames gevaccineerden is, voor er gezegd wordt: Zie je wel, vaccins werken niet!$@
Ik vind het nogal fikse cijfers bij die percentages gevaccineerd.
Yup of dat ook zij een onderliggende kwaal hebben bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de bovenste leeftijdsgroepen is dat te verwachten, natuurlijk. Zij hebben doorgaans het slechtst werkende immuunsysteem en dat verandert door de vaccinatie maar deels.
Van de lagere leeftijdsgroepen is het dan de vraag of deze mensen uit de al dan niet gevaccineerde groep komen.
Als bijvoorbeeld blijkt dat er van de gevaccineerden die opgenomen worden, het merendeel AZ hebben gehad, dan kun je overwegen om voor die groep snel een Pfizer-booster te geven (o.i.d.)quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gerichte acties? Geen sprake van, dat is discriminatie natuurlijk. Het hele land moet bloeden omdat die 15% zich niet laat vaccineren, samen tegen corona.
De groep gevaccineerden die wordt opgenomen is niet het probleem.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld blijkt dat er van de gevaccineerden die opgenomen worden, het merendeel AZ hebben gehad, dan kun je overwegen om voor die groep snel een Pfizer-booster te geven (o.i.d.)
Heeft niets met discriminatie te maken
Elke corona opname is nu toch een probleem?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De groep gevaccineerden die wordt opgenomen is niet het probleem.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Met dit tempo van besmettingen zouden we in ieder geval ook in die groep ongevaccineerden op een bepaald moment toch wel immuniteit moeten gaan bereiken, maar dat zal denk ik nog wel een wintertje duren
Laten we zeggen dat er nu nog een groep van pak 'm beet 1,2 miljoen ongevaccineerden / niet besmette mensen zijn. Nu komt de teller op zo'n 30-35000 besmettingen per week uit, dus maximaal nog een week of 30quote:
Aan de andere kant zie je dat er "maar" ongeveer twee keer zoveel 50ers worden opgenomen als 30ers, of twee keer zoveel 60ers als 40ers. Die verhouding lag volgens mij eerder wel een stuk schever in het nadeel van ouderen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het nogal fikse cijfers bij die percentages gevaccineerd.
Kliniek + IC is 139 totaal.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:31 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom spreekt de Volkskrant over 139 nieuwe COVID opnames, terwijl de Tweet hierboven 118 zegt?
Om me heen is bijna iedereen gevaccineerd, paar uitzonderingen. De meesten laten zich niet meer testen bij klachten. Ik weet niet of dat representatief is voor 'de' gevaccineerde bevolking, maar dan zou het zo kunnen zijn dat er heel veel besmettingen onder de radar blijven en het dus lijkt alsof een relatief hoog percentage in de ziekenhuizen komt?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is de hoeveelheid opnames niet vrij hoog in verhouding tot de besmettingen (van 2 weken terug)?
Dat geloof ik ook wel. Ik ben even verder gaan kijken en wat data van CBS toegevoegd:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de bovenste leeftijdsgroepen is dat te verwachten, natuurlijk. Zij hebben doorgaans het slechtst werkende immuunsysteem en dat verandert door de vaccinatie maar deels.
Van de lagere leeftijdsgroepen is het dan de vraag of deze mensen uit de al dan niet gevaccineerde groep komen.
Oh zeker, het is ook niet bedoeld als "zie je wel, vaccins werken niet!". Ik verbaas me er meer over dat het in groepen waar de hoeveelheid ongevaccineerden veel kleiner is dan de hoeveelheid gevaccineerden het zo snel gaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie je dat er "maar" ongeveer twee keer zoveel 50ers worden opgenomen als 30ers, of twee keer zoveel 60ers als 40ers. Die verhouding lag volgens mij eerder wel een stuk schever in het nadeel van ouderen.
Altijd fijn weer wat opbeurende woordjes te horenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een cijfers zegwe gaan een klote winter tegemoet..
In mijn omgeving ook niet. Maar goed, ik ben me ook wel bewust van mijn bubbel met verstandige mensen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zijn er veel mensen hier die daar iets van merken? Ik merk er namelijk niks van. Iedereen die ik ken, is gevaccineerd of liegt uitstekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |