Capaciteitsbeperking is er al. 2G is enige wat je nog zou kunnen doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mogelijk een maximum aantal mensen in een binnenlocatie of inderdaad een 2G-beleid, verder kan ik geen enkele nuttige maatregel meer bedenken.
Gaat sneller dan vaccineren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
6K besmettingen. Mooi al die mensen die immuun worden iedere dag. #omdenken
Burgerlijke ongehoorzaamheid is er ook op kleine schaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De laatste keer dat er sprake was van burgerlijke ongehoorzaamheid werden de betrokkenen veroordeeld tot (naar Nederlandse maatstaven) ongekend strenge straffen en werd er in de media dagenlang schande van gesproken.
Of je krijgt een waterkanon in je porem.
Ik zou er niet teveel van verwachten.
Dat is toch allang bekend? De weigeraars krijg je niet meer over de streep denk ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Wat mij betreft wordt er maar eens overduidelijk gecommuniceerd wat er nu in de ziekenhuizen ligt.
Breng dat maar eens 5 dagen lang bij Jinek en Op1 met dokters en verpleegkundigen.
En dan elke dag een update in het Journaal in plaats van besmettingscijfers.
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.
Die discussie loopt al 1,5 jaar en die gaan echt niet hun verantwoordelijkheid nemen, god's wil en alles...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar zou er hier niet ook gewoon een rol liggen voor burgemeesters van zwarte kousen gemeenten, om die kerkdiensten op locatie gewoon een aantal weken op te schorten oid ?
Of beide.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Capaciteitsbeperking is er al. 2G is enige wat je nog zou kunnen doen.
Of betaald testen.
Ja, maar te weinig naar mijn idee. Dat moet elke dag.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al gecommuniceerd: 75% is niet gevaccineerd.
Wellicht trekken ze die max van 75% door naar alle horeca binnen. Voor zover ik weet geldt dit nu alleen voor evenementen. Zou natuurlijk geen kut uithalen maar dan hangen ze in ieder geval niet achterover. 2G-beleid zie ik ook wel, maar ze zullen dan weer klagen dat ze die app niet op korte termijn kunnen aanpassen ofzo.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mogelijk een maximum aantal mensen in een binnenlocatie of inderdaad een 2G-beleid, verder kan ik geen enkele nuttige maatregel meer bedenken.
Betaald testen is ook een goeie ja. Daar raak je de minder bedeelden natuurlijk het hardst mee maar dan moeten ze zich maar laten vaccineren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of betaald testen.
De 75% geldt overal voor zover ik weet waar de QR toegepast wordt. Dat nog verder verlagen heeft weinig zin.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wellicht trekken ze die max van 75% door naar alle horeca binnen. Voor zover ik weet geldt dit nu alleen voor evenementen. Zou natuurlijk geen kut uithalen maar dan hangen ze in ieder geval niet achterover. 2G-beleid zie ik ook wel, maar ze zullen dan weer klagen dat ze die app niet op korte termijn kunnen aanpassen ofzo.
Met de huidige ziekenhuiscijfers ben ik overigens ook geen tegenstander van 2G-beleid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of betaald testen.
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar te weinig naar mijn idee. Dat moet elke dag.
Vandaag zijn er 100 opnames geweest, van de 100 opnames waren er 80 niet gevaccineerd.
Houd toch op met dat onnozele gedoe.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 08:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dit is de enige juiste oplossing; geplande operaties en zorg niet meer uitstellen en coronapatiënten sluiten maar gewoon achter in de rij aan. Beter acht operaties met een kort verblijf op de IC/recovery en herstel dan één coronapatiënt die een IC-bed twee tot drie weken bezet houdt.
Nou ik sta echt niet op de barricaden of in mensenmassa's "Dit is Nederland" te krijsen straks, maar ik denk wel dat mijn bands niet nog een keer in winterslaap gaan. We zijn allemaal geprikt, testen ons desnoods elke week maar je krijgt ons niet uit dat oefenhok voor dat ene uitje per week dat we nog over hebben. Dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De laatste keer dat er sprake was van burgerlijke ongehoorzaamheid werden de betrokkenen veroordeeld tot (naar Nederlandse maatstaven) ongekend strenge straffen en werd er in de media dagenlang schande van gesproken.
Op zich zijn er 15.000 prikken per dag. Als iedereen er twee nodig heeft dan vaccineren we nog steeds sneller dan er besmettingen zijn, maar waarschijnlijk niet lang meer.quote:
Werkt dat ook met terugwerkende kracht?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.
Ja dat heb ik ook al geroepen gisteren, wedden dat ze in de rij staan ?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat het veel zal doen voor de testbereidheid eerlijk gezegd. Ik zou een pilot gaan draaien met betaald krijgen voor een vaccin. Geef iedereen 50 of 100¤ die het wil doen met een uiterlijke datum.
100% vooral in de specifieke wijken in de Randstad.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al geroepen gisteren, wedden dat ze in de rij staan ?
Ik zal 210 bieden.quote:
Waarschijnlijk omdat ze naast de biblebelt ook onze Islamitische vrienden moeten benoemen, wat natuurlijk racisme is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als alle kerk- en moskeegangers zich lieten vaccineren zou dat zeker bevorderlijk zijn voor het percentage. Helaas blijkt het taboe te zijn voor de overheid om zich te richten op deze mensen.
Haha, ik dacht dat je een grapje maakte. Maar ieder zijn ding hoor!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eragon was mijn alternatieve account waar ik tenminste mijn enthousiasme kon uiten over Cons
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zal dan letterlijk als een lopend vuurtje gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100% vooral in de specifieke wijken in de Randstad.
Ja maar dan gaan Henk en Ingrid klagen dat zij zich vrijwillig hebben laten prikken zonder vergoeding, en dan hebben ze natuurlijk nog een punt ook. Mensen die niet willen dan toch maar gaan belonen voor die prik schept pas echt een tweedeling.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al geroepen gisteren, wedden dat ze in de rij staan ?
Dat denk ik ook. Het aantal besmettingen is eigenlijk nog minder relevant geworden nu een veel kleiner percentage ervan in de ziekenhuizen terecht komt. Uiteindelijk raken die grefo-bolwerken straks ook urked en dan zijn er bij de grote kernen in die gebieden ook bedden over.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Los daarvan blijft de piek in de ziekenhuizen wel gewoon zoveel substantieel lager dan bij eerdere golven dat je hopelijk met wat spreiding van patienten al een heel eind komt. Er zijn complete regio's in NL waar ze qua ziekenhuisbezetting nauwelijks Covid-patiënten krijgen. Of die grafiekjes kloppen allemaal niet
Vraag me af hoe de discussie omslaat als het beestje een naam (Griekse letter) krijgt. Zou geen reet uit moeten maken maar we weten ook hoe beeldvorming werkt.quote:
Ruim 600 non-covid, in maart was dat nog geen 400, ondanks midden in de winter.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Wat mij betreft wordt er maar eens overduidelijk gecommuniceerd wat er nu in de ziekenhuizen ligt.
Breng dat maar eens 5 dagen lang bij Jinek en Op1 met dokters en verpleegkundigen.
En dan elke dag een update in het Journaal in plaats van besmettingscijfers.
Maar goed dat gaat toch niet gebeuren.
Prima, gewoon via je belasting aangifte 50 euro crediteren, zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedrag
Ja, dan zul je ze ineens niet horen over die "tweedeling in de samenleving".quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fuck dat, dan mogen ze dat met terugwerkende kracht ook geven aan diegenen die al eerder gewoon vrijwillig zich hebben laten vaccineren.
Beetje die klapjosti's gaan belonen voor hun incompetente gedrag
Toch geweldig hoe die niet-werkende vaccins dat placebo-effect hebben, no?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef _serial_ het volgende:
Even voor de beeldvorming, zo zag de IC bezetting het afgelopen jaar eruit (covid/non-covid)
[ afbeelding ]
Dat was geen burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kunt het proberen toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ik zou er niet mee zitten als ik die 50 euro achteraf misliep, maar ik vrees dat het niet veel gaat doen. Mensen die zich principieel niet laten vaccineren staan natuurlijk gigantisch voor lul als ze zich laten omkopen door de overheid.
Of schat ik deze mensen nu te hoog in.
Ja hoor. Ik heb liever dat ze op die manier te werk gaan dan de oude kutmaatregelen weer af te stoffen. M.i. moeten nieuwe maatregelen zo weinig mogelijk effect op gevaccineerden hebben.quote:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ik zou er niet mee zitten als ik die 50 euro achteraf misliep, maar ik vrees dat het niet veel gaat doen. Mensen die zich principieel niet laten vaccineren staan natuurlijk gigantisch voor lul als ze zich laten omkopen door de overheid.
Nee ik denk ook dat er weinig twijfelaars meer over zijn en het gros echt overtuigd is van hun keuze en niet voor 100 euro overstag zal gaan. De mensen waarbij het principiële aspect niet zo sterk speelde, die zijn allemaal gegaan toen hun vakantie in het geding kwam of toen de QR-code ingevoerd werd denk ik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
Ja maar, dan creëer je een tweedeling in de samenleving. Enter the koffiedrinkers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb liever dat ze op die manier te werk gaan dan de oude kutmaatregelen weer af te stoffen. M.i. moeten nieuwe maatregelen zo weinig mogelijk effect op gevaccineerden hebben.
Ik denk dat ze pas overstag gaan op het moment dat de QR code ook voor de rest gaat gelden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee ik denk ook dat er weinig twijfelaars meer over zijn en het gros echt overtuigd is van hun keuze en niet voor 100 euro overstag zal gaan. De mensen waarbij het principiële aspect niet zo sterk speelde, die zijn allemaal gegaan toen hun vakantie in het geding kwam of toen de QR-code ingevoerd werd denk ik.
Zullen ze toch hoger moeten inzetten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Cynicio het volgende:
50 euro en een slof sigarettenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zullen ze toch hoger moeten inzetten.
DEN HAAG - Het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft vanwege de griepepidemie geplande operaties moeten afzeggen. De intensive care-afdeling ligt vol met grieppatiënten waardoor er een tekort aan bedden ontstaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb de griepprik ook geweigerd.
Ach, waarom dan niet gelijk een gestolen auto cadeau doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zal dan letterlijk als een lopend vuurtje gaan.
Normaal kun je ze niet bereiken, maar dan ineens wel.
(net zoals ze bepaalde loketten heel goed weten te vinden)
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:
- waar veel mensen in een kleine ruimte samenkomen
- waar veel vaccinatieweigeraars komen
- waar de gemiddelde leeftijd relatief hoog ligt
Maar goed, liever sluiten we de kroeg waar deze mensen toch niet komen.
Kan niet vanwege de grondwet toch? Sommige kerken zouden nog open blijven als de builenpest uitbreekt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet alleen om Staphorst, maar voer die QR check gewoon in voor alle kerken/gebedshuizen. Gisteren ging ik voor een Turkse pizza en moest, omdat ik die in die pizzatent zelf op ging eten, al die QR code laten checken. Raar dat het in die religieuze gebouwen niet hoeft:
- waar veel mensen in een kleine ruimte samenkomen
- waar veel vaccinatieweigeraars komen
- waar de gemiddelde leeftijd relatief hoog ligt
Maar goed, liever sluiten we de kroeg waar deze mensen toch niet komen.
Dit soort dingen ga je nooit waterdicht krijgen. Al zouden ze een CoronaCheck verplichten voor bedrijfskantines, dan gaat niemand dit handhaven.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doen
Heel raar ja. Met de kanttekening dat ons bedrijfsrestaurant nog steeds niet open is omdat het thuiswerken hier nog steeds half en half verplicht is (bezuinigingsmaatregel overigens) en er dus niet genoeg klanten zouden zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedrijfskantines zijn minstens net zo erg. Ik zat vanmiddag gewoon met zo'n 300 man tegelijkertijd te lunchen in het bedrijfsrestaurant zonder coronacheck, maar een klein restaurantje met 20 stoelen moet zich in allerlei bochten wringen om bedrijfsvoering te kunnen doen
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/quote:De Vlaamse regering wil de hele bevolking een derde "boosterprik" geven van het coronavaccin. Dat werd vernomen na afloop van de Vlaamse ministerraad. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers zo een derde prik krijgen, maar nu wil de regering dus iedereen een "booster" geven. "We hebben nu snel een advies gevraagd aan de Hoge Gezondheidsraad, want het heeft heel wat logistieke gevolgen", aldus Vlaams minister van Welzijn Beke (CD&V).
Het is ook een maatregel die nogal makkelijk te negeren is..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
Ik ben benieuwd naar de persconferentie in november. Mijn vertrouwen in een mooie winter neemt gestaag af.
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.
Lol bij ons had men het letterlijk gister in een teams meeting erover dat het wel goed zou zijn om nu écht structureel weer eens wat vaker naar kantoor te gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
Ik ben benieuwd naar de persconferentie in november. Mijn vertrouwen in een mooie winter neemt gestaag af.
Het zou me niet verbazen als ze in ieder geval het thuiswerkadvies weer aan gaan scherpen. Dat is een relatief makkelijke maatregel zonder verregaande gevolgen voor sectoren.
Sterker nog, het is niet eens een maatregel. Maar ik hoop wel dat ze het doen. Elke "maatregel" die weinig tot geen sociale of economische impact heeft verwelkom ik, zodat we de dans nog even ontspringen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel die nogal makkelijk te negeren is..
Ja ik vind het ook totale onzin dat het de godsdienstvrijheid zou aantasten als je niet zonder voorwaarden samen mag komen die samenhangen met de volksgezondheid. Het is niet dat er een ideologische grondslag zit aan de beperking.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:12 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dit soort dingen ga je nooit waterdicht krijgen. Al zouden ze een CoronaCheck verplichten voor bedrijfskantines, dan gaat niemand dit handhaven.
Het invoeren van maatregelen voor kerken is overzichtelijk en logisch. Kunnen ze wel wapperen met de grondwet, maar een CoronaCheck doet helemaal geen afbreuk aan het recht om je geloof uit te oefenen. Het is ook niet de bedoeling dat je naakt met een toeter in je reet de kerk in gaat. Er zijn nou eenmaal beperkingen waar we allemaal mee te maken hebben.
Dan ga je er vanuit dat ze dat 'voldoende' achten om een signaal af te geven en daar geloof ik niet in..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:15 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Sterker nog, het is niet eens een maatregel. Maar ik hoop wel dat ze het doen. Elke "maatregel" die weinig tot geen sociale of economische impact heeft verwelkom ik, zodat we de dans nog even ontspringen.
Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Of staat er letterlijk "de kerk/moskee mag nooit gesloten worden"?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan niet vanwege de grondwet toch? Sommige kerken zouden nog open blijven als de builenpest uitbreekt.
Griepquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
DEN HAAG - Het Hagaziekenhuis in Den Haag heeft vanwege de griepepidemie geplande operaties moeten afzeggen. De intensive care-afdeling ligt vol met grieppatiënten waardoor er een tekort aan bedden ontstaat.
'Op dit moment is 25 tot 50 procent van de mensen die op de intensive care ligt, grieppatiënt,' zegt cardioloog-intensivist Remon Baak van het Hagaziekenhuis.
'Het zijn vaak jonge mensen die in het ziekenhuis terecht komen,' zegt Baak. 'Zij waren heel gezond maar toch vatbaar voor dit virus'.
https://www.omroepwest.nl(...)f-door-griepepidemie
Griep- 2016, en geen hond had het erover bij Jinek, Op1 etc, laat staan dagelijks.
Waarom vind je het OK geen griepprik te halen, kijkend naar bovenstaande?
Hier hadden we het er ook vorige week over om de weekly's via Teams maar eens te stoppen omdat we elkaar nu weer vaak genoeg op kantoor zien.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol bij ons had men het letterlijk gister in een teams meeting erover dat het wel goed zou zijn om nu écht structureel weer eens wat vaker naar kantoor te gaan.
Mooie timing zo![]()
Het is prima mogelijk om kerken geen speciale behandeling te geven, maar het wordt gewoon niet gedaan. Zullen wel allerlei belangen spelen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Of staat er letterlijk "de kerk/moskee mag nooit gesloten worden"?
Andersom gezien kan ik me niet voorstellen dat ze wel ándere maatregelen zouden invoeren (sluitingen, contactbeperkingen) zonder ook het thuiswerken weer te "verplichten" .quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat ze dat 'voldoende' achten om een signaal af te geven en daar geloof ik niet in..
Nou, dat worden dus minder vrijetijdscontactenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:22 schreef Tijn het volgende:
Zo'n grote onzekerheidsmarge en dan toch nog buiten het model lopen, het is toch bijzonder.
[ afbeelding ]
Niet geheel toevallig uiteraard dat de taart eruit ziet als een gigantische fallus.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je naar me luistert -zouden meer mensen moeten doen- en ik vind 'm best mooi, maar had hem toch graag wat smakelijker gezien...![]()
Toch beetje teleurstellend dit...![]()
Als het je gerust stelt, de vaccinatiegraad in Letland is rond de 50%. Het is daar dus iets noodzakelijker om dit soort dingen te doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Andersom gezien kan ik me niet voorstellen dat ze wel ándere maatregelen zouden invoeren (sluitingen, contactbeperkingen) zonder ook het thuiswerken weer te "verplichten" .
Ik word ook half depri van de berichten uit Letland, dat het het éérste land is dat weer in lockdown gaat. Alsof het ons allemaal weer staat te wachten.
Klopt hoor. Het ging me vooral om de toon. Letland is de eerste, wat suggereert dat er nog velen zullen volgen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:24 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als het je gerust stelt, de vaccinatiegraad in Letland is rond de 50%. Het is daar dus iets noodzakelijker om dit soort dingen te doen.
Rusland (of Moskou als stad) ook toch?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt hoor. Het ging me vooral om de toon. Letland is de eerste, wat suggereert dat er nog velen zullen volgen.
Er zijn ook onderzoeken dat een 3e prik weer beter helpt tegen besmettingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
Ik België wil de regering iedereen die dat wil een boosterprik gaan geven.
[..]
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/
Dat klopt, maar dat is het niet punt dat ik wilde maken. Het ging mij om de toonzetting.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland (of Moskou als stad) ook toch?
Weet je, we doen de kroegen een uurtje eerder dicht!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wellicht trekken ze die max van 75% door naar alle horeca binnen. Voor zover ik weet geldt dit nu alleen voor evenementen. Zou natuurlijk geen kut uithalen maar dan hangen ze in ieder geval niet achterover. 2G-beleid zie ik ook wel, maar ze zullen dan weer klagen dat ze die app niet op korte termijn kunnen aanpassen ofzo.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig uiteraard dat de taart eruit ziet als een gigantische fallus.
Nee, een uurtje LATER voor betere spreiding van de gasten!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je, we doen de kroegen een uurtje eerder dicht!
En je denkt dat @dick_laurent daar moeite mee heeft?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ik wilde hem net naar mijn mond brengen....
Ja, ik begrijp ook niks van de terughoudendheid van Nederland hierin. Als het helpt, de vaccins voorhanden zijn en er mensen zijn die er een willen... waar wacht je dan op?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er zijn ook onderzoeken dat een 3e prik weer beter helpt tegen besmettingen.
Het gevolg van een (vrijwillige) 3e prik is dat je dan de verspreiding in ieder geval tijdelijk wat afremt om zo tijd te kopen en moeilijkere besluiten niet te hoeven nemen. Ook in Israël bijvoorbeeld met ultra-orthodoxe joden die het vaccin weigeren, dus dan maar de rest van de bevolking wél een booster geven, alleen werd het daar ook verbonden aan de coronapas.
Die weet niet wat hem overkomt, joh....quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
En je denkt dat @:dick_laurent daar moeite mee heeft?
Het maakt wel degelijk uit in die zin dat het nu nog een van de vele mutaties is, maar zodra benoemd is het een variant of interest/concern.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vraag me af hoe de discussie omslaat als het beestje een naam (Griekse letter) krijgt. Zou geen reet uit moeten maken maar we weten ook hoe beeldvorming werkt.
Omdat er andere landen zijn die ze harder nodig hebben? Omdat we terughoudend willen zijn met het toedienen van onnodige medische handelingen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niks van de terughoudendheid van Nederland hierin. Als het helpt, de vaccins voorhanden zijn en er mensen zijn die er een willen... waar wacht je dan op?
Sterker nog, er zijn vast mensen die voor hun 50e griepprik gaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
Zou mij niets verbazen als het na de 3e prik een 4e wordt, en een 5e, en een 6e, etc.
Op basis van een land zonder vaccinaties.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
De grens waarbij maatregelen zouden worden genomen dit najaar is hiermee overschreden:
[ afbeelding ]
Sterktequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Mn vader die stervend is aan kanker heeft een booster oproep gehad. Als die de booster neemt en sterft dan ga ik overal roepen dat de booster dodelijk is. We moesten er samen wel om lachen.
Helemaal prima, maar doe het ook zo als de griepprik in de toekomst. Ga jonge mensen niet lastig vallen en dwingen tot een 3e prik, wat denk ik toch wel gaat gebeuren. Als iemand 'm vrijwillig wil, helemaal prima.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, er zijn vast mensen die voor hun 50e griepprik gaan.
Veel sterkte. Ik wil wel even zeggen dat ik fan ben van je zwarte humorquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Mn vader die stervend is aan kanker heeft een booster oproep gehad. Als die de booster neemt en sterft dan ga ik overal roepen dat de booster dodelijk is. We moesten er samen wel om lachen.
De vraag is dan wel, telt ie dan indirect als corona dode? 🤔🤔🤔quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Spannend.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich zijn er 15.000 prikken per dag. Als iedereen er twee nodig heeft dan vaccineren we nog steeds sneller dan er besmettingen zijn, maar waarschijnlijk niet lang meer.
Mogen ze hier ook wel op gaan starten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
Ik België wil de regering iedereen die dat wil een boosterprik gaan geven.
[..]
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-de-hele-bevolking/
Het voordeel is dan dat degene die het overleven in het vervolg waarschijnlijk vooraan staan om een prikkie te halen, niets zo'n goede leerschool als bijna doodgaan en een lang herstel.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al gecommuniceerd: 75% is niet gevaccineerd.
Oh, maar we gaan ze niet dwingen hoor. Het zou wel zo kunnen zijn dat ze nergens meer naar binnen mogen als ze ervoor kiezen om het niet te doen, maar we dwingen ze echt niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Helemaal prima, maar doe het ook zo als de griepprik in de toekomst. Ga jonge mensen niet lastig vallen en dwingen tot een 3e prik, wat denk ik toch wel gaat gebeuren. Als iemand 'm vrijwillig wil, helemaal prima.
Veel sterkte de komende tijd! Fijn om momenten te hebben om te lachen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
Tuurlijk wel maar dan moet je maatregels invoeren die echt pijn doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is toch allang bekend? De weigeraars krijg je niet meer over de streep denk ik.
Dit jaquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel sterkte. Ik wil wel even zeggen dat ik fan ben van je zwarte humor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |