Juul heeft altijd hele gesprekken met onze kat. Het is een buitenkat, dan gaat ze naar hem toe in de tuin en vraagt hoe zijn dag is etc. Vervolgens laat ze hem speelgoed zien of probeert ze hem mee te laten voetballen of zo. Dan zie je hem kijken 'neeeee, ik wil gewoon geaaid worden, doei!'quote:Op woensdag 20 oktober 2021 14:04 schreef PKM het volgende:
Bovenaan de lijst met mijn bijna kleuter.![]()
Het heeft bijna vier jaar geduurd maar Banaan heeft nou eindelijk door dat als je rustig zit de kat weleens op schoot komt zitten.
Klopt, vriendje hier heeft het 2 weken geleden gekregen, lang leven KVDquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:16 schreef ToT het volgende:
Hand-, voet- en mondziekte hier.
Mini-ToT was eerst FLINK ziek en heeft nu een gezwollen en jeukerig handje. Daarna werd ik er zwaar ziek van en mijn handen, voeten en gezicht zitten onder de bulten.Kin helemaal kapot ook....
Schijnt te heersen op peuterspeelzalen enzo.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
Klopt, vriendje hier heeft het 2 weken geleden gekregen, lang leven KVD
En nu hangen de vellen erbij aan zijn voeten en tenen. Arm ding.
probeer die bultjes goed schoon te houden, zodat het vocht niet verder verspreid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:48 schreef ToT het volgende:
[..]Zoooo dan!
Ikzelf heb allemaal pukkels en blaasjes en dat m'n kin open ligt, maar niet zo extreem als dat. Dan mag ik dus van geluk spreken.
Mini-ToT zat net wel even iets te krabben, maar heeft nauwelijks hinder, gelukkig.
Peuterspeelzaal zegt overigens van niks te weten; ze hebben alleen 2 kinderen met krentenbaard en verder niets.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
probeer die bultjes goed schoon te houden, zodat het vocht niet verder verspreid.
op het moment dat die wegtrekken, zal de huid loslaten. Ik creme ze zodat de huid niet te droog word, en waar mogelijk knip ik het nu weg ander jeukt het te hard.
Let ook op, de nageltjes komen ook los te liggen.
Dank je!quote:Op zondag 24 oktober 2021 20:56 schreef PKM het volgende:
Mijn peuter heeft ook net buikgriep gehad, begon precies de laatste dag voor de vakantie. Eerste deel van de vakantie bleven we rondom huis/wc voor hem en het tweede deel van de vakantie was ik zelf ziek. Geen diarree maar wel darmontsteking. Gelukkig zijn we allemaal weer beter. Banaan was deze keer ook minder ziek dan van de zomer.![]()
Jakkes @:ToT . Mijn baby had het in de zomer, na een week lieten de korstjes op haar handen los en zag je er niets meer van. Onder de voetjes zag je nog wel heel lang stipjes. Hopelijk trekt het bij jou ook snel weg. Beterschap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Schanu op 24-10-2021 21:26:48 ]
quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:05 schreef Schanu het volgende:
Mag mijn ijskoningin Vlokje ook in de lijst? 31 mei 2018
Ik lees over huisdieren. Hier de moeilijke beslissing moeten nemen afscheid te nemen van onze hond. Ze is ZO lief, maar de combinatie met onze oudste is hels. Jewel blijkt add te hebben en wordt daarnaast nog getest op autisme (psycholoog twijfelt tussen niveau 1 en niveau 2). De hond is zo'n heftige prikkel voor haar en triggert zulk gemeen gedrag richting onze hond... volgens de psycholoog niet ongewoon en gedrag dat ook vaak wordt gezien bij brusjes. Vlokje doet het sinds kort idd ook, al heb ik vooral het idee dat zij enkel kopieert wat ze ziet. Afijn, de hond lijdt, wij lijden met haar, dus een afscheid is het beste voor iedereen in deze situatie. Toen ik aan Vlokje vroeg of ze het erg vond, zei ze: nee dat is niet erg, want Jewel slaat B (de hond) en dat is zielig.![]()
Beterschap voor alle zieke kindjes, er hangt echt weer vanalles in de lucht.
Wij zijn gisteren naar de bioscoop geweest, Paw Patrol, de 1e keer voor Vlokje. Elke keer als ik haar vroeg of ze het leuk vond schudde ze haar hoofd, maar ze zat er helemaal in hoor![]()
Plaatje bij het praatje:Beetje omslachtig, maar ik ga het proberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke kan iemand mij een lesje imgur geven?ik krijg de foto's echt nooit meer zichtbaar... iemand zei laatst de link met jpg te pakken, maar ik heb geen keuze qua link en kan dus geen jpg link kiezen.
Je klikt op de foto die je wilt en dan pas ga je de link delen. Dan zie je wel een .jpg staan.
Jammer van de hond maar lijkt me voor iedereen het beste zo. Valt soms niet mee hè, doen wat goed is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Welpje is begin deze maand al bijna een week ziek geweestquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:42 schreef Elleska het volgende:
L was met de start van de vakantie ziek en daar zijn we een week zoet mee geweest dus de herfstvakantie bestond vooral uit bankhangen en filmpjes kijken.
Wij hebben dat wel gedaan bij Simon. Vooral omdat hij in de eerste weken van de psz héél erg verlegen was, niets durfde en vooral alleen speelde. Zijn vriendje ging toevallig 3 maanden eerder al naar dezelfde school, dus hebben we bij de school inderdaad gevraagd of ze bij elkaar konden en dat is ook gebeurd.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:47 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: Mars heeft een best friend op het kdv, dat kindje gaat ook naar dezelfde basisschool. Zouden jullie vragen of ze bij elkaar mogen? Of juist niet, zodat hij ook met andere kinderen gaat spelen?
Overigens speelt hij heel makkelijk met alles en iedereen, dus hij is niet ‘afhankelijk’ van zijn best friend.
En dit inderdaad ook.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:17 schreef exode het volgende:
Onze ervaring met B is dat op die leeftijd vriendschap nogal makkelijk inwisselbaar is.
quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:48 schreef wieksel het volgende:
(mogen we weer in de OP? Thor, januari 2019)
quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:05 schreef Schanu het volgende:
Mag mijn ijskoningin Vlokje ook in de lijst? 31 mei 2018
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Rebubbled het volgende:
Goed getimed Bas. Zo krijg je tenminste de aandacht met zo'n baby in huis.Hier zorgde de nieuwe baby ook voor een stijging in nachtelijk waken, maar dat lijkt weer beter te gaan. Baby slaapt nu af en toe ook van 22u tot 5u, dus ik ontwaak weer wat uit de newborn waas. Hier is de roze eenhoorn glitter fase aangebroken. Love it. Alvast een barbie met een eenhoorn die in de aanbieding waren aangeschaft voor Sinterklaas. En de hele dag in een prinsessenjurk willen lopen, alleen de roze laarsjes aan willen ondanks dat haar tenen daar telkens stuk van gaan en haar roze zomerregenjasje aan willen.
En het is nou niet dat hij geen aandacht krijgt. Anna slaapt toch alleen maar en zelfs met fles geven/kolven kan ik mijn aandacht zo verdelen dat het lekker gaat. Ik ben gewoon vandaag terug in ons oude rust ritme regelmaat gestapt, dat maakt het wel makkelijker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw duo![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Rebubbled het volgende:
Goed getimed Bas. Zo krijg je tenminste de aandacht met zo'n baby in huis.Hier zorgde de nieuwe baby ook voor een stijging in nachtelijk waken, maar dat lijkt weer beter te gaan. Baby slaapt nu af en toe ook van 22u tot 5u, dus ik ontwaak weer wat uit de newborn waas. Hier is de roze eenhoorn glitter fase aangebroken. Love it. Alvast een barbie met een eenhoorn die in de aanbieding waren aangeschaft voor Sinterklaas. En de hele dag in een prinsessenjurk willen lopen, alleen de roze laarsjes aan willen ondanks dat haar tenen daar telkens stuk van gaan en haar roze zomerregenjasje aan willen.
Gave foto's ! Zie er meer langskomen (ook via insta uiteraard!) dat ik gewoonweg jaloers ben hoe je ze op de foto krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn duo![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:Op maandag 25 oktober 2021 17:10 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!![]()
Wij hebben vanaf vandaag een 2jarige in huis.
K. mag ook wel in de OP: 25/10/2019
Wat een leuke duo’s!
@:NJ; Hey, dat ziekenhuis ken ik. In het oude ben ik 2 jaar terug bevallen
Ziekenhuis is nu enorm groot en anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al moet ik eerlijk zeggen dat het mijn woonplaats is, maar van m'n schoonouders. Kom er gelukkig niet zoveel. Al was jij er dan wel voor de goede reden!
Gefeliciteerd.
Thanks! Dat is dankzij mijn geweldige wederhelft.quote:Op maandag 25 oktober 2021 21:21 schreef Rebubbled het volgende:
Wat zit haar haar leuk, NJ! Kun jij zo goed vlechten? Wat zijn ze leuk samen! Heerlijk dat samen spelen. Beterschap voor de zieke oma.
DE, lekker bij zijn zusje kijken.
Gefeliciteerd automatic! Al gevierd of komt dat nog?Zij kan een stuk beter vlechten! Heel veel geoefend.
Al heb ik wel een cursus gedaan! Het grote vlechten-knotten-staart maken evenement voor vaders, ooms en opa's. Bij een kapsalon met allemaal modellen, bier en bitterballen (arme modellen) hebben we daar leren vlechten.Alleen met de dunne gladde haar van de meiden.. Ik ben nog geen natuurtalent.
Thanks. Oma gaat het nodig hebben, vandaag erg slechte berichten gehad. Ze moet gaan knokken.![]()
Het nare buikgriepvirus ging hier ook in van die fases. Donderdag niets aan de hand, savonds plotseling overgeven (dat was voor L ook de eerste keer) weekend leek er niets aan de hand behalve een iets verminderde eetlust. Maandag bij het opstaan energiek en zo vanuit het niets weer overgeven. Inmiddels zijn we nog een week verder en lijkt alles inclusief eetlust weer helemaal oké.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 01:47 schreef CaVaBien het volgende:
Weet iemand wat dit kan zijn:
Mayra heeft de afgelopen drie weken last van nachtelijke braaksessies. Ze heeft 5x overgegeven tijdens de afgelopen drie weken. Hierbij heeft ze 2x koorts gehad en heeft een week een antibioticakuur gehad (dit was in het buitenland). Volgens de arts (in Turkije) had ze een keelinfectie. Ze heeft in het verleden vrijwel nooit last gehad van overgeven, dus dit is iets nieuws voor haar.
Overdag is er niets aan de hand. Ze lijkt niet ziek en is energiek. Ze eet wel iets minder dan eerst, maar verder niet heel afwijkend. In de nacht lijkt er ook niets aan de hand te zijn, maar uit het niets wordt ze wakker en moet dan spugen. Niet een beetje, maar echt de volledige maaginhoud. Ze heeft verder geen koorts en lijkt niet ziek. Wat kan dit zijn?
Uiteraard ga ik contact opnemen met de huisarts om dit te bespreken, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 23:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Zijn er hier mensen die met hun peuter al te maken hebben gehad met (ernstig) zieke familie?
Onze peuter heeft het idee dat ze Oma afgelopen weekend wel 'beter heeft gemaakt' toen ze met dokterstas in het ziekenhuis langs is geweest. Dat gevoel zou ik heel graag vast willen houden, maar de ontwikkelingen zijn helaas echt niet goed.
Nu alleen heel erg in dubio hoe hier mee om te gaan. Ik wil niet liegen, kan niet zeggen dat Oma 'een beetje ziek' is. Maar vind haar ook wel echt jong (3 jaar, 2 maanden) om haar er erg in mee te nemen.
Klein beetje toelichting:Als eerste sterkte voor jullie allemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn oma was ook een poos ziek. Dit hebben we toentertijd ook zo benoemd. ‘Oma is heel oud en heel ziek, de dokters doen hun best maar ze wordt niet beter’. Sofie dacht in eerste instantie dat een kus en knuffel van haar zou helpen. Daarop uitgelegd dat oma dat wel fijn vindt maar dat ook zij oma niet beter kan maken. En dat dat oké is.
Sofie heeft afgelopen december afscheid genomen van Bo (haar te kleine broertje zoals ze zelf zegt), in februari van Fien het konijn en in april van mijn oma. En het klinkt gek maar voor Sofie staat dit qua ‘zwaarte’ gelijk aan elkaar. Wij hebben Sofie overal bij betrokken en altijd eerlijk geweest. Ze voelt onze emoties enorm goed dus dit gaf haar de meeste duidelijkheid. We spreken er niet in bedekte woorden over en hebben dood ook letterlijk zo benoemd. Eerste noemde ze het zelf kapot. Maar ja iets wat kapot is kan gemaakt worden, inmiddels weet ze dat dit met dood niet meer kan.
Ze is bij de begrafenis van Bo en van mijn oma geweest en het konijn heeft ze ook gezien voordat die weg ging.
Jullie kennen zelf je peuter het beste. De ‘tactiek’ die wij aanhouden; alle vragen eerlijk beantwoorden en het antwoord zo duidelijk mogelijk houden.
Sterkte nogmaals![]()
Zijn er hier mensen die met hun peuter al te maken hebben gehad met (ernstig) zieke familie?
Onze peuter heeft het idee dat ze Oma afgelopen weekend wel 'beter heeft gemaakt' toen ze met dokterstas in het ziekenhuis langs is geweest. Dat gevoel zou ik heel graag vast willen houden, maar de ontwikkelingen zijn helaas echt niet goed.
Nu alleen heel erg in dubio hoe hier mee om te gaan. Ik wil niet liegen, kan niet zeggen dat Oma 'een beetje ziek' is. Maar vind haar ook wel echt jong (3 jaar, 2 maanden) om haar er erg in mee te nemen.
Klein beetje toelichting:Ik heb ervaring met hetzelfde ziektebeeld, maar niet met zo'n snel verloop (met een mogelijk onvermijdelijk eind).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is hier een topic, wellicht dat iemand het kan opsporen, het heet kinderen en rouwverwerking, daarin staan ook tips met een (mogelijk) naderend einde of de omgang met een zieke opa of opa / familielid. De boekjes die Tink89 noemt zijn heel goed, eventueel heb ik het boekje van oma Pluis hier liggen die ik je tegen verzendkosten wel wil opsturen en anders heeft heeft @BE nog wel zeer hulpvaardige tips hoe je ermee kan omgaan, sterkte! Klinkt heel heftig![]()
Wir müssen leben, bis wir sterben!
OUD / Kinderen en rouwverwerkingquote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met hetzelfde ziektebeeld, maar niet met zo'n snel verloop (met een mogelijk onvermijdelijk eind).
Er is hier een topic, wellicht dat iemand het kan opsporen, het heet kinderen en rouwverwerking, daarin staan ook tips met een (mogelijk) naderend einde of de omgang met een zieke opa of opa / familielid. De boekjes die Tink89 noemt zijn heel goed, eventueel heb ik het boekje van oma Pluis hier liggen die ik je tegen verzendkosten wel wil opsturen en anders heeft heeft @:BE nog wel zeer hulpvaardige tips hoe je ermee kan omgaan, sterkte! Klinkt heel heftig![]()
Ik wil natuurlijk inderdaad niet dat ze zelf bang wordt voor slapen/ziek zijn e.d.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:42 schreef BE het volgende:
@:NicholasJoy
Ik slui me aan bij wat we al gezegd is: eerlijk antwoord geven en idd het ‘voor altijd slapen’ niet gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat je iets zegt dat het heel fijn is dat ze zo goed geholpen heeft om zamen met de dokters in het ziekenhuis beter te maken maar dat oma echt heel erg ziek is en dat het nog niet gelukt is dus dat ze nog langer ik het ziekenhuis moet blijven om ook van de dokters daar medicijnen te krijgen.
Ik zou het houden bij benoemen dat dat inderdaad stom en oneerlijk en verdrietig is. Maar de regel van het ziekenhuis. En dan daar samen goed van balen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:52 schreef NicolasJoy het volgende:
Ze wilde nu eigenlijk de tekening die ze had gemaakt voor haar oma heel graag brengen. Daar heb ik geprobeerd uit te leggen dat oma te ziek is om veel bezoek te krijgen, dat ik de tekening voor haar mee zou nemen. Dat ik dan wel mag gaan, maar zij niet, dat vond ze toch maar niet eerlijk. Maar ja, ik kan moeilijk zeggen dat zij, als kleine kinderen zijnde, een te groot risico zijn in deze situatie. Daar ben ik nog heel erg mee aan het worstelen hoe ik op een goede manier kan uitleggen dat wij wel veel naar haar toe gaan, maar dat zij niet mag/kan.
quote:Op woensdag 27 oktober 2021 19:04 schreef Framblij89 het volgende:
@:Nicolasjoy
Ik heb helaas geen tips voor je maar wil wel even zeggen dat je me altijd (ja echt) mag appen als je wat kwijt wíl en kan. Tis een rot (zacht uitgedrukt) situatie.
Klein beetje toelichting:Wat een nare situatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Natuurlijk is je dochter nog jong, maar met 3 jaar begrijpen ze al best veel. Ik was zelf 3 toen mijn oma overleed en ben toen bijna overal buiten gehouden. En juist dát kan ik me nog goed herinneren. Het was voor mijn zus een reden om mijn destijds 3-jarige nichtje wel te betrekken bij de ziekte en overlijden van onze eigen vader. En ook zij heeft daar nog herinneringen aan (ze is nu 25). Hij lag heel lang op de IC aan allerlei toeters en bellen, maar dat vond ze niet eng.
Mijn eigen zoontje was 1 jaar en 8 maanden toen mijn moeder overleed. Zij had COPD, dus heel ander ziektebeeld. Ze zat continu aan het zuurstof en het was voor hem heel normaal, dat oma aan slangetjes zat. We hebben hem later verteld dat oma heel ziek was en dat de dokter haar niet meer beter kon maken. Gelijk toegevoegd dat dokters heel veel mensen wél beter kunnen maken, maar heel soms lukt dat niet.
Het lijkt me in dit geval wel heel moeilijk dat ze niet op bezoek kan vanwege een verlaagde weerstand. Fijn dat beeldbellen wel lukt, dan voelt ze zich hopelijk minder buitengesloten. Heel veel sterkte, hopelijk slaat de chemo aan.Venus in pocketformaat
© loveli
De peuterspeelzaal hier laat al kindjes toe vanaf 2 jaar, wellicht eens een peuterspeelzaal in de buurt kijken wat er mogelijk is? En anders kan dat al vanaf 2j3m. Mijn dochter vond de peuterspeelzaal ook echt fantastisch leuk toenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:09 schreef taxibabe het volgende:
Gelukkig hebben wij zoiets nog niet meegemaakt met Thomas, zijn ene oma is al in 2018 overleden en met zijn andere oma hebben we geen contact. Dan hebben we nog zijn opa stiefoma, hopelijk hoeven we het voorlopig nog niet mee te maken, zij zijn op dit moment nog kerngezond.
Volgens mij is Thomas wel toe aan de peuterspeelzaal. Hij was intens verdrietig vanmiddag. We waren ff naar het 'centrum', daar is een marktplein met een soort kunstwerk/verhoging waar je op kan zitten/hangen met een trapje. Daar was hij op aan het spelen toen er 2 leidsters van een kinderopvang kwamen met 8 kinderen van zijn leeftijd en iets ouder. Eerst heeft hij 10 minuten flabbergasted naar de kindjes staan kijken tot er 1 hoi zei. Toen ging hij helemaal los en ging hij meespelen.Maar toen moesten we echt naar huis, ik moest hem echt opbeuren want hij wilde niet mee. Helemaal in tranen zwaaide hij over mijn schouders naar de kindjes. Echt zooo sneu.. mijn moederhart brak zowat..
![]()
Dat is wel een idee! Hij is al aangemeld voor de peuterspeelzaal, maar de subsidie van gemeente is pas vanaf 2,5 jaar. Dat betekent dat we de eerste maanden volledig zelf moeten betalen, eens informeren hoeveel dat kost en of we dat dan kunnen betalen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De peuterspeelzaal laat al kindjes toe vanaf 2 jaar, wellicht eens een peuterspeelzaal in de buurt kijken wat er mogelijk is? En anders kan dat al vanaf 2j3m. Mijn dochter vond de peuterspeelzaal ook echt fantastisch leuk toen![]()
Jullie ook nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:32 schreef 1inamelon het volgende:
Gefeliciteerd aapieannie!
Mijn peuter is vorig weekend 3 geworden. Hij is echt walgelijk verwendIs het normaal dat je 3 cadeaus geeft i.p.v. 1 op een kinderverjaardag? Heb ik die memo gemist? Mijn beste vriendin kwam met 3 cadeaus voor de peuter en 4 voor de bijna eenjarige baby. Mijn ouders hadden een Albert Heijn tas vol. Niet normaal.
Veel plezier! Ik mis de tijd dat Bas alles at. Tegenwoordig zit hij in z’n eten te pierken WAT IS DIT? Om vervolgens alles walgend naast z’n bord te leggen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:20 schreef taxibabe het volgende:
Gefeliciteerd aapieannie en 1inamelon!!
Wij gaan morgen voor het eerst met Thomas uit eten, mijn vader is gisteren 75 jaar geworden en heeft ons uitgenodigd om bij het wokrestaurant te gaan eten!Ik ben benieuwd wat Thomas allemaal wil eten, tot nu toe is het een lekkerbek
(zelfs haring, mossels, makreel en olijven..
)
En kijk anders even naar andere activiteiten. Peuter gym, muziek op schoot, peuterzwemles. Is nu ook leukquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is wel een idee! Hij is al aangemeld voor de peuterspeelzaal, maar de subsidie van gemeente is pas vanaf 2,5 jaar. Dat betekent dat we de eerste maanden volledig zelf moeten betalen, eens informeren hoeveel dat kost en of we dat dan kunnen betalen.
Spruit gaat volgende maand naar de peuterspeelzaal bij N. Ik vind het best spannend want bij "vreemde" mensen kijkt hij altijd boosquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:09 schreef taxibabe het volgende:
Gelukkig hebben wij zoiets nog niet meegemaakt met Thomas, zijn ene oma is al in 2018 overleden en met zijn andere oma hebben we geen contact. Dan hebben we nog zijn opa stiefoma, hopelijk hoeven we het voorlopig nog niet mee te maken, zij zijn op dit moment nog kerngezond.
Volgens mij is Thomas wel toe aan de peuterspeelzaal. Hij was intens verdrietig vanmiddag. We waren ff naar het 'centrum', daar is een marktplein met een soort kunstwerk/verhoging waar je op kan zitten/hangen met een trapje. Daar was hij op aan het spelen toen er 2 leidsters van een kinderopvang kwamen met 8 kinderen van zijn leeftijd en iets ouder. Eerst heeft hij 10 minuten flabbergasted naar de kindjes staan kijken tot er 1 hoi zei. Toen ging hij helemaal los en ging hij meespelen.Maar toen moesten we echt naar huis, ik moest hem echt opbeuren want hij wilde niet mee. Helemaal in tranen zwaaide hij over mijn schouders naar de kindjes. Echt zooo sneu.. mijn moederhart brak zowat..
![]()
Jaa daar zat ik ook al naar te kijken, peutergym lijkt me ook supertof!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En kijk anders even naar andere activiteiten. Peuter gym, muziek op schoot, peuterzwemles. Is nu ook leuk
Oeh spannend! Misschien scheelt het dat N. erbij is, dan zijn het niet allemaal vreemden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:25 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Spruit gaat volgende maand naar de peuterspeelzaal bij N. Ik vind het best spannend want bij "vreemde" mensen kijkt hij altijd boos
Hier ook al weer bijna 4, ik weet nog dat we toen samen uitgerekend waren; wat gaat de tijd toch snel hèquote:Op maandag 1 november 2021 20:31 schreef twist02 het volgende:
Kwam me hier voor de vorm toch nog maar even melden, aangezien ik hier over een maand gewoon al niet meer hoor, want dan is-ie 4(!)
Wendagen op school staan al ingepland en hij is niet meer te houden (lees: is dagelijks boos "omdat het allemaal Zó. Lang. Duurt!"), dus ben echt heel benieuwd hoe dat straks gaat
Ja, dat weet ik ook nog goed ja!quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef rena het volgende:
[..]
Hier ook al weer bijna 4, ik weet nog dat we toen samen uitgerekend waren; wat gaat de tijd toch snel hè? Het worden hele wijsneuzen ineens! C gaat volgende week woensdag voor het eerst wennen dus alleen donderdag en maandag nog naar de psz, ik ga psz niet combineren met de wenochtenden op school, dat vond de leidster een beetje gek maar zo gek is dat toch niet? Het lijkt me voor C verwarrend als ze allebei doet.
En auw van dat PostNL busje![]()
Wat een heerlijk koppie!quote:
Oh da's een goede!quote:Op donderdag 4 november 2021 12:52 schreef Jentin het volgende:
Aanleren dat hij z’n piemel naar beneden duwt. Daarmee heb ik de vloer iig altijd droog gehouden toen mijn oudste bezig was met zindelijk worden.
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:31 schreef Elleska het volgende:
Het soort brilverkleiner kan ook verschil maken dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Sommige hebben een extra randje waarmee de opening tussen bril en wcpot is afgedekt.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:50 schreef taxibabe het volgende:
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:05 schreef ToT het volgende:
Hier lukt de zindelijkheidstraining helemaal niet.
Op de wc met brilverkleiner wil hij niet, en we hebben zo'n miniatuur-wc waar hij eerst echt vol trots een plasje op deed, maar nu is het telkens "NEE!" als ik de klep van dat ding open doe, en vervolgens slaat hij 'm weer dicht.
En dan?quote:Op donderdag 4 november 2021 14:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.
Over een half jaar weer een aanbieden. Er is zelden een kind zindelijk geworden van strijd.quote:
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.quote:
Ja ik zat er idd ook aan te denken om zijn wc'tje bij de gewone neer te zetten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.
Bij Bas wisselt het per dagdeel. Ik betrek hem altijd in onze plasmomenten, vaak (maar niet altijd) moet hij dan ook. Maar het is ook even zoeken in combinatie met een baby, peuter met wc interesse en alles er omheen.
We hadden eerst gewoon een steady voorspelbaar aanbod: potje of wc voor en na ieder slaapje, voor het fruit eten sochtends, voor en na avondeten.
Vanmiddag heb ik hem iets voorover laten leunen met boekje lezen op de wc, dat hielp idd goed! Hij heeft al 3 keer op de wc geplast vandaag! Met poepen waren we te laat, dus die ging in de luierquote:Op donderdag 4 november 2021 13:58 schreef PKM het volgende:
Zorgen dat hij een beetje voorover leunt, daarmee richt hij gelijk beter naar beneden.
Haha okee dan!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef Jentin het volgende:
@:ToT inderdaad gewoon even laten doen, zou ik ook zeggen. Hier een paar keer een poging gedaan. Geen interesse of het lukte gewoon nog niet. Prima, luier weer om en later nog eens proberen. Een tijdje terug was het kwartje kennelijk ineens gevallen en was ze binnen een week volledig zindelijk. Hier hielp het overigens dat het kdv haar actief mee ging nemen naar toiletrondes etc.
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:45 schreef taxibabe het volgende:
Vraagje!
We zijn sinds zijn 2e verjaardag bezig met de zindelijkheid. Nu hebben we een kind wat niet op het potje wil maar gelijk op de wc (met een brilverkleiner). En het gaat eigenlijk best goed, we zijn begonnen met 's morgens bij het wakker worden en 's avonds na het eten. Nu gaan we ook voor het aankleden en na het middageten. Het lukt niet elke keer, maar vandaag heeft hij bv. al 2 x op de wc geplast. Zondag heeft hij ook gepoept op de wc.
Alleen zitten we met een klein dingetje.. hij plast dus regelmatig door de pot en wc-bril doorDe hele vloer is dan nat.. Herkennen jullie dat en wat kunnen we er aan doen?
Ja bizar he!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:35 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heen
Maar ook nog niet zindelijk hoor. Ze geeft 8 van de 10 keer niet aan wanneer ze moet. En poepen sowieso nog niet. Alleen maar in luier.
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja bizar he!
Thomas geeft het ook nog niet aan hoor (we zijn ook nog maar net 2 weekjes bezig), ik zet hem gewoon op vaste momenten op de wc en meestal plast hij binnen een paar minuten. Maar ik verwacht niet dat wanneer ik dat niet doe hij het wel aangeeft dat hij moet. Dan plast hij gewoon in de luier.. Hij vindt het ook niet erg om met een volle luier rond te lopenResultaat van vandaag is wel 4 plasjes en een paar scheetjes op de wc.
Ik wordt hier soms ook nog door verrast. En ja gewoon omhoog terwijl ze zitten inderdaad. Wij leren onze knul ook om zijn piemel naar beneden te duwen. Maar met een meid is dat net ff lastiger 🤪. Het komt bij ons toch nog voor dat we hierdoor alsnog moeten verschonen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten.![]()
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeftquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:33 schreef Keroppi het volgende:
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker
Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.
Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.
Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is.![]()
We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades![]()
Muse doet het hier inderdaad ook heel goed, favoriet is Knights of Cydonia. En op Links 2 3 4 van Rammstein gaat hij ook los.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef PKM het volgende:
[..]
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig.
Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie.
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:24 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft
Ik denk dat het een leeftijdsdingetje is, geloof dat onze peuters ook ongeveer dezelfde leeftijd hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:30 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.
En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"
Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.
Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
quote:Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thomas is al sinds de zomer van zijn middagslaapje af, hij slaapt sindsdien 's avonds en 's nachts gelukkig beter.
Maar hij drinkt ook niet meer aan de borst en hij is nog geen 2,5. Helaas dus geen tips, maar ik hoop voor jou dat het een fase is want ..pff.. zolang zulke nachten lijkt mij echt superzwaar.![]()
Oh heerlijk is dat hè, hier een groot (klein) Queen fan en zo af en toe als mama Slipknot luistert wordt ze ook helemaal wild, gelukkig verstaat ze de teksten nog nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is.![]()
We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades![]()
Op de vroege ochtend vind ik veel best, maar verven.... Voelt altijd als veel werk (voor en nadien) voor weinig vermaak.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen ..
Oh wat fijn!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:00 schreef rena het volgende:
De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop
Poeh, hopelijk weet hij nu dat het niet leuk is om te doen..quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen.
quote:Op donderdag 11 november 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh wat fijn!
Zat er net aan te denken dat ze ook ergens deze week ging starten ja!
Pitbull mag morgen voor het eerst, ben zó benieuwd!Vooral omdat-ie er ook echt zo aan toe is.
Ben al bezig aan z'n traktatie voor over 2 weken. Voorverpakt, dus dan kun je op tijd beginnenZiet er leuk uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe was z'n wendag?Altijd fijn die fase...quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen.
Hand voet mondziekte heeft Simon ook gehad, 2 jaar geleden denk ik. Hij zat helemaal onder en het was geen pretje met 2 nachten zo goed als geen slaap vanwege de pijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:47 schreef CaVaBien het volgende:
Pfff, begin deze week kreeg ik een bericht van de opvang dat er hand, voet en mondziekte heerst. Ik maakte me al zorgen en nu krijg ik een bericht dat er bultjes zijn ontdekt bij Mayra (was me vanochtend ook al opgevallen) en dat ze snel aan het verspreiden zijn over haar gezicht. Soms vind ik opvang zo kut. De kinderen nemen allerlei gekke ziektes mee..
Iemand hier ervaring mee?
Pfff ja. En dan de wangen onder het beleg. Zo irritant... Maar ja, ze luistert niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:20 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Eten jullie peuters hun brood ook zo? Ik ben geen stukjessnijder (niet nodig) maar ik heb wel geprobeerd uit te leggen dat vanaf de zijkant wellicht handiger is maar dat advies wordt terzijde geschoven
Haha herkenbaar!quote:Op donderdag 18 november 2021 20:31 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijdenVerder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen
Herkenbaar! Als we weggaan moeten eerst alle autootjes goed geparkeerd staan, in zijn parkeergarage of op tafel of vensterbank. Maar dan ook echt recht achter elkaar of naast elkaar. Dus we beginnen nu maar 10 minuten eerder met zeggen dat we weggaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijdenVerder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuterquote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter .
Dat zijn juist ook activiteiten (sorteren) die ze bij ons op de psz doen, want voorbereiding op rekenen/wiskunde begint op deze manier. Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ookquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.
Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
Getallen inderdaad ook. Op de fiets de huisnummers en kentekens en alles wat hij maar met cijfers ziet. In de winkel de prijskaartjes en in de auto de hectometerpaaltjes. Soms om knettergek van te worden maar tegelijk zo leuk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:02 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook
Baby-/peuterhaarquote:Op vrijdag 19 november 2021 17:14 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan
Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.
Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter![]()
[ afbeelding ]
Soms heel erg, soms heel erg niet.quote:Op maandag 22 november 2021 23:36 schreef Ceviche het volgende:
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje![]()
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd![]()
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de statistieken, douchen is tha bomb, hij is er niet onder vandaan te slaan en wil liefst twee keer per dag, maar daarvoor vind ik 'm net niet vies genoeg
[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 23-11-2021 15:09:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Yup. Een ware kleuter om te zien!quote:Op maandag 22 november 2021 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat wordt ze toch groot hier ineens.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef minilot het volgende:
Aaaah wat een heerlijke pretletter om te zien @:ToTSucces met de begeleiding!
Achgut!quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:30 schreef ToT het volgende:
"een blij ei is die in zijn eigen vrolijke bubbel leeft".
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegevenquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:33 schreef minilot het volgende:
Hoe is het intussen met Bas, @:douche-eendje?
Hier ook salbutamol voor het hoesten; Mini-ToT heeft enorm grote amandelen en de vraag is of het hoesten daardoor veroorzaakt wordt, of dat ze gezwollen zijn door het hoesten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegeven. Daar ging onze nachtrust weer... 10 december kunnen we bij de kinderarts terecht.
Blugh, arm guppie en arme jullie.. Beterschap voor de spruit!quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegeven. Daar ging onze nachtrust weer... 10 december kunnen we bij de kinderarts terecht.
Hier is ons echt op het hart gedrukt door de huisarts dat wij binnen een uur wel verlichting moeten merken, verandering of afname in hoesten. Zo niet dan moeten we bellen. Vandaar dat we vorige week ook naar de HAP moesten, we merkten toen alleen maar verslechtering. Bas gebruikt het op en af al vanaf dat hij 9 maanden is, maar het is nu wel heel extreem aan het worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 17:03 schreef ToT het volgende:
Ow nog ff een toevoeging; het duurde wel meerdere dagen voor die pufjes effect bleken te hebben bij Mini-ToT: de eerste nachten bleef hij nog steeds blaffen als een krolse zeehond.
Vaak (niet altijd) begon het met een droge hoest, waarna er een ENORME hoeveelheid slijm opgehoest werd. Soms dus echt 3 uur lang slijm ophoesten. Ik dacht dat zijn longen zowat helemaal vol zaten, maar het blijkt dat die luchtwegen het gewoon razendsnel aanmaken bij irritatie door grote amandelen. Het droge hoesten is een begin, en daarna komt de productie dus op gang.
Aiiii klote zeg!quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier is ons echt op het hart gedrukt door de huisarts dat wij binnen een uur wel verlichting moeten merken, verandering of afname in hoesten. Zo niet dan moeten we bellen. Vandaar dat we vorige week ook naar de HAP moesten, we merkten toen alleen maar verslechtering. Bas gebruikt het op en af al vanaf dat hij 9 maanden is, maar het is nu wel heel extreem aan het worden.
Hij wordt er alleen hyperactief van als het goed werkt, na een uur. Dus 3x raden wie er vannacht een stuiterballende peuter en een hongerige baby slapend mochten krijgen![]()
Salbutamol kan hartkloppingen veroorzaken waardoor ze onrustig/hyperactief kunnen wordenquote:Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Aiiii klote zeg!Ja meneertje hier is ook regelmatig een hyperactief stuiterballetje 's nachts, maar kan dit ook echt door het medicijn komen, of is het gewoon puur omdat hij niet meer hoeft te hoesten dat-ie ineens blij en energiek wordt?
Ah joy!quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Salbutamol kan hartkloppingen veroorzaken waardoor ze onrustig/hyperactief kunnen worden.
Met 1 x puffen mat lage dosering valt het misschien wat mee. Ik puf zelf 250 en meestal 2 keer dus 500. Dan voel je je aardig opgejaagd kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef twist02 het volgende:
Oei, beterschap d-e!
Edit: en arvensis (en anderen!)
Hier wel 2 puffers voor de oudste (waaronder ook salbutamol), maar eigenlijk nog last gehad van hyperactiviteit daardoor
Pitbull had vorige week wel buikgriep (gelukkig bleef het ons bespaard), maar is weer helemaal de oude. Vandaag de 3j9m afspraak op het cb (een week voor z'n 4e verjaardag) en met vlag en wimpel geslaagd
Prik was iets minder tof, maar na 2 minuten weer volop praatjes
1.08m en 18,3 kg
Morgen voor de laatste keer naar de peuters, mét traktatie, en dan volgende week echt starten op school
Alleen wel een paar keer gaan wennen/oefenen ("mama, ik hoef niet meer te oefenen hoor, ik kan het al!") en hij doet nu al super goed mee zei de juf vandaag
Dit weekend was het plan z'n verjaardag te vieren (netjes verspreid in kleine groepjes), maar dat valt nu al half in het water door corona besmettingen in de familiedus maar even kijken hoe dat uitpakt. Feest wordt het toch wel, al is het maar met z'n viertjes
Hoeft natuurlijk niet dat jouw oudste er last van heeft, gelukkigquote:Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef twist02 het volgende:
Oei, beterschap d-e!
Edit: en arvensis (en anderen!)
Hier wel 2 puffers voor de oudste (waaronder ook salbutamol), maar eigenlijk nog last gehad van hyperactiviteit daardoor
Pitbull had vorige week wel buikgriep (gelukkig bleef het ons bespaard), maar is weer helemaal de oude. Vandaag de 3j9m afspraak op het cb (een week voor z'n 4e verjaardag) en met vlag en wimpel geslaagd
Prik was iets minder tof, maar na 2 minuten weer volop praatjes
1.08m en 18,3 kg
Morgen voor de laatste keer naar de peuters, mét traktatie, en dan volgende week echt starten op school
Alleen wel een paar keer gaan wennen/oefenen ("mama, ik hoef niet meer te oefenen hoor, ik kan het al!") en hij doet nu al super goed mee zei de juf vandaag
Dit weekend was het plan z'n verjaardag te vieren (netjes verspreid in kleine groepjes), maar dat valt nu al half in het water door corona besmettingen in de familiedus maar even kijken hoe dat uitpakt. Feest wordt het toch wel, al is het maar met z'n viertjes
Bas zit op de laatste dosering, 1x 100 (maximaal 5x per dag). Maar dan heb je een peuter van 12 kilo wat vooral peuterspek is momenteelquote:Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef exode het volgende:
[..]
Met 1 x puffen mat lage dosering valt het misschien wat mee. Ik puf zelf 250 en meestal 2 keer dus 500. Dan voel je je aardig opgejaagd kan ik je vertellen.
B reageert op 1 puf iets wat actiever, na 2 keer puffen (2 x 125) stuitert ie rond.
Ach bah, wat naar.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:24 schreef douche-eendje het volgende:
3x raden welke peuter van de bank af stuiterde head first, begon te kotsen en nu ouders voorzien heeft van een tripje HAP en een wekadvies
Yugh, sterkte ook! Hoop dat de lijn zich doorzette.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:40 schreef arvensis het volgende:
Hier ook heel veel slijm en hoesten. Eergister heeft hij door alle slijm de badkamer ondergespuugd. Gelukkig gaat het nu wat beter.
Dit had ik willen weten toen wij een wek-advies hadden. Wij dachten dat ze echt even iets moest zeggen ofzo, maar op zo'n moment wilde ze alleen gewoon slapen.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:54 schreef douche-eendje het volgende:
Bas heeft goed geslapen. Mijn man is iedere voeding van Anna en nog 2x extra even bij hem wezen 'wekken' aka knijp zachtjes in zijn neus of trek zijn speen eruit en zie of hij reageert. Dat was voldoende adequate reactie telkens.
Ik heb zo'n peuter die snachts nog pisnijdig kan worden als je zijn speen eruit trektquote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dit had ik willen weten toen wij een wek-advies hadden. Wij dachten dat ze echt even iets moest zeggen ofzo, maar op zo'n moment wilde ze alleen gewoon slapen.
Zaten we daar met z'n tweeën op de grond met een slaperige peuter die niet wilde praten maar wilde slapen.
quote:Op maandag 29 november 2021 20:34 schreef Ceviche het volgende:
Koert heeft ook wel een tijdje matig gegeten, dan gooide hij zo z'n bord op de grondtoen hebben we alleen 'schoon' eten gegeven, dus geen eten met saus ofzo. Dat at hij ook nauwelijks maar inmiddels eet hij wel weer veel. Vandaag 8 boterhammen + avondeten en als het aan hem lag at hij nog meer brood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 jaar geleden ging ik nu ongeveer chagrijnig naar bed omdat er wéér een dag voorbij was zonder baby en strippen niet had geholpen (ik liep al 5 dagen overtijd en bij de oudste werden dat er zelfs 12).
Maar een halve dag later was-ie er gewoon al!
@rena: jullie ook alvast een fijne verjaardag voor C.!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Een echte kleuter
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
De KDV leidster grapte laatst dat ze die dag toch zeker wel 2 kilo was aangekomen van alle ‘taartjes’ die onze dochter had gemaakt en haar had aangebodenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:12 schreef taxibabe het volgende:
Hij is een paar weken heel erg bezig geweest met overal nep-slapen en sinds gisteren heeft hij het nep-eten ontdekt. Hij 'pakt' dan eten van een leeg bordje of een uit een leeg emmertje en 'geeft' dat dan ook aan ons
Geweldig!quote:Op woensdag 1 december 2021 16:26 schreef Keroppi het volgende:
[..]
De KDV leidster grapte laatst dat ze die dag toch zeker wel 2 kilo was aangekomen van alle ‘taartjes’ die onze dochter had gemaakt en haar had aangeboden
Bas heeft een kinderkussen van de Hema. Dat is heel dun. Hij had altijd de neiging om bij mij op mijn hoofdkussen te komen liggen als hij bij mij in bed lag dus daarom met de overgang naar een groot bed een eigen kussen gegeven.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:12 schreef taxibabe het volgende:
Gefeliciteerd twist02 en Rena met jullie kleuters!
Ik heb ff een vraagje. Slapen hier al kinderen met een hoofdkussen(tje)? Thomas slaapt al wel onder een dekbedje maar nog geen kussen. Wanneer ga je zoiets introduceren? Ik heb niet het idee dat hij het al nodig heeft. Hij slaapt als hij op zijn rug ligt wel vaak met zijn handjes onder zijn hoofd, maar hij slaapt wel goed.
Oh en hebben meer kinderen tijdelijke fascinaties voor bepaalde dingen? Hij is een paar weken heel erg bezig geweest met overal nep-slapen en sinds gisteren heeft hij het nep-eten ontdekt. Hij 'pakt' dan eten van een leeg bordje of een uit een leeg emmertje en 'geeft' dat dan ook aan ons
L heeft een ikea kinderkussen. Die heeft hij gekregen toen hij onder een dekbed ging slapen omdat hij het hele bed door draaide. Met kussen blijft hij netjes met het hoofd bij het hoofdeinde.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:12 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb ff een vraagje. Slapen hier al kinderen met een hoofdkussen(tje)? Thomas slaapt al wel onder een dekbedje maar nog geen kussen. Wanneer ga je zoiets introduceren? Ik heb niet het idee dat hij het al nodig heeft. Hij slaapt als hij op zijn rug ligt wel vaak met zijn handjes onder zijn hoofd, maar hij slaapt wel goed.
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Juul is toen ze 2 werd overgegaan op een peuterbed met dekbed en kinderkussen van de Ikea. Ze vindt het kussen erg fijn iig. Oh en 100 knuffels in haar bed.
Eten gaat hier ook wisselend, maar dat had B ook altijd. Overdag eet ze wel veel overigens, maar het avondeten kan of een drama zijn of een soort vuilnisbak die door blijft bunkeren.
Net als haar broer is het een duur kind, ze is stapelgek op sushi en biefstuk. Friet motten ze niet.
Wat zo mooi is om het verschil te zien tussen B en Juul. B is bang in het donker en durft niet alleen naar beneden. Nu met schoen zetten, haalt Juul hem 's ochtends en gaan ze samen naar beneden om te kijken of er iets in hun schoen zit. Die grote kerel van bijna 8 die met zijn zusje van 3 wel naar beneden durft.
Haha, echt kinderen.....quote:Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.
18 kg is ook een flink gewicht zegquote:Op donderdag 2 december 2021 08:50 schreef taxibabe het volgende:
De voornaamste reden dat we over willen naar het peuterbed is omdat hij gewoon te groot wordt voor het ledikant. Hij slaapt er op zich nog goed in, hij klautert er niet uit. Maar als hij languit op zijn rug ligt dan is er niet veel ruimte meer. Ook wordt hij vrij zwaar om hem er in- en uit te tillen..![]()
Het liefst laat ik hem er nog langer in liggen, ik heb ook geen idee wat hij gaat doen als hij zelf uit het bedje kan komen.
Hahaha dit ja, culinaire snob. Risotto met truffel. Blauwschimmelkaas. Olijven. Lepelt pure mosterd naar binnenquote:Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.
- Nijntje pyjamaquote:Op donderdag 2 december 2021 21:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
Laten we ook een Sinterklaascadeaus-opsom doen:
- geruite flanellen pyjama
- tekenbord/whiteboard van de ikea + toebehoren
- Magnatiles
Van mijn ouders, die het met ons komen vieren, krijgt hij:
- een trui (door mijn moeder gebreid)
- een sjaal (same)
- vier op een rij
- een dokterssetje (heeft hij al)
En verder heeft hij als schoencadeautje twee potjes Play Doh gehad en liggen er nog van die grote klemmen/knijpers van de ikea klaar waar je goed dekens aan meubels kunt klemmen oftewel tenten bouwen.
quote:Op donderdag 2 december 2021 22:55 schreef Ceviche het volgende:
Koert gaat ook steeds beter praten, zo kon hij vandaag aangeven dat hij verschillende boterhammen/beleg niet wilde, maar wel een koekje. Prioriteiten
Dit is fijn om te lezen zeg! Er is dus ontwikkeling!!quote:Op donderdag 2 december 2021 22:55 schreef Ceviche het volgende:
Koert gaat ook steeds beter praten, zo kon hij vandaag aangeven dat hij verschillende boterhammen/beleg niet wilde, maar wel een koekje. Prioriteiten
Haha, ja toch?quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:50 schreef douche-eendje het volgende:
Duplo onderzeeer voor in bad. Dat klinkt geweldig, hahaha.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:12 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit is fijn om te lezen zeg! Er is dus ontwikkeling!!
quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:12 schreef taxibabe het volgende:
Hier houden we het klein, volgens mij heeft Thomas het fenomeen Sinterklaas ook nog niet echt door. Hij krijgt een mooie houten stratenbaan en nieuwe handschoentjes.
[..]![]()
Met het uitzoeken van alle mutsen/handschoenen etc. kwamen we ook hoedjes en petten tegen. Thomas is al een half uur druk met de verschillende hoeden en petten
Dat soort dingen vinden peuters toch het leuksteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Koert draagt de hele dag een speelgoedbril. Of hij kijkt door een zelfgeknutselde verrekijker. Daarom hoop ik dat hij een viewmaster ook leuk gaat vinden![]()
Wij hebben deze ook, die is leuk inderdaad.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ja toch?
Ze zit graag in bad en speelt dan met de Lego boten van B. Maar die gaan snel stuk en dan is B weer boos.
Deze is het: [ afbeelding ]
Bwoh die gaat hier ook op een lijstje. Even denken, denk die van Annaquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ja toch?
Ze zit graag in bad en speelt dan met de Lego boten van B. Maar die gaan snel stuk en dan is B weer boos.
En toen kreeg ik de vraag wat ons vriendje nog voor zijn verjaardag wil hebben. Heb deze maar met link doorgegeven 😀quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ja toch?
Moeten ze wel even zoeken, hij is bijna nergens meer te koop.quote:Op vrijdag 3 december 2021 18:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
En toen kreeg ik de vraag wat ons vriendje nog voor zijn verjaardag wil hebben. Heb deze maar met link doorgegeven 😀
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |