Ja, dat weet ik ook nog goed ja!quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef rena het volgende:
[..]
Hier ook al weer bijna 4, ik weet nog dat we toen samen uitgerekend waren; wat gaat de tijd toch snel hè? Het worden hele wijsneuzen ineens! C gaat volgende week woensdag voor het eerst wennen dus alleen donderdag en maandag nog naar de psz, ik ga psz niet combineren met de wenochtenden op school, dat vond de leidster een beetje gek maar zo gek is dat toch niet? Het lijkt me voor C verwarrend als ze allebei doet.
En auw van dat PostNL busje![]()
Wat een heerlijk koppie!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh da's een goede!quote:Op donderdag 4 november 2021 12:52 schreef Jentin het volgende:
Aanleren dat hij z’n piemel naar beneden duwt. Daarmee heb ik de vloer iig altijd droog gehouden toen mijn oudste bezig was met zindelijk worden.
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:31 schreef Elleska het volgende:
Het soort brilverkleiner kan ook verschil maken dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Sommige hebben een extra randje waarmee de opening tussen bril en wcpot is afgedekt.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:50 schreef taxibabe het volgende:
Waar zou ik dan op moeten letten? Ik heb nu een simpele van Mamaloes dacht ik.
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:05 schreef ToT het volgende:
Hier lukt de zindelijkheidstraining helemaal niet.
Op de wc met brilverkleiner wil hij niet, en we hebben zo'n miniatuur-wc waar hij eerst echt vol trots een plasje op deed, maar nu is het telkens "NEE!" als ik de klep van dat ding open doe, en vervolgens slaat hij 'm weer dicht.
En dan?quote:Op donderdag 4 november 2021 14:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dan zou ik er lekker weer mee ophouden.
Over een half jaar weer een aanbieden. Er is zelden een kind zindelijk geworden van strijd.quote:
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.quote:
Ja ik zat er idd ook aan te denken om zijn wc'tje bij de gewone neer te zetten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wachten tot hij zelf meer signalen geeft.
Bij Bas wisselt het per dagdeel. Ik betrek hem altijd in onze plasmomenten, vaak (maar niet altijd) moet hij dan ook. Maar het is ook even zoeken in combinatie met een baby, peuter met wc interesse en alles er omheen.
We hadden eerst gewoon een steady voorspelbaar aanbod: potje of wc voor en na ieder slaapje, voor het fruit eten sochtends, voor en na avondeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag heb ik hem iets voorover laten leunen met boekje lezen op de wc, dat hielp idd goed! Hij heeft al 3 keer op de wc geplast vandaag! Met poepen waren we te laat, dus die ging in de luierquote:Op donderdag 4 november 2021 13:58 schreef PKM het volgende:
Zorgen dat hij een beetje voorover leunt, daarmee richt hij gelijk beter naar beneden.
Haha okee dan!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:00 schreef Jentin het volgende:
@:ToT inderdaad gewoon even laten doen, zou ik ook zeggen. Hier een paar keer een poging gedaan. Geen interesse of het lukte gewoon nog niet. Prima, luier weer om en later nog eens proberen. Een tijdje terug was het kwartje kennelijk ineens gevallen en was ze binnen een week volledig zindelijk. Hier hielp het overigens dat het kdv haar actief mee ging nemen naar toiletrondes etc.
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:45 schreef taxibabe het volgende:
Vraagje!
We zijn sinds zijn 2e verjaardag bezig met de zindelijkheid. Nu hebben we een kind wat niet op het potje wil maar gelijk op de wc (met een brilverkleiner). En het gaat eigenlijk best goed, we zijn begonnen met 's morgens bij het wakker worden en 's avonds na het eten. Nu gaan we ook voor het aankleden en na het middageten. Het lukt niet elke keer, maar vandaag heeft hij bv. al 2 x op de wc geplast. Zondag heeft hij ook gepoept op de wc.
Alleen zitten we met een klein dingetje.. hij plast dus regelmatig door de pot en wc-bril doorDe hele vloer is dan nat.. Herkennen jullie dat en wat kunnen we er aan doen?
Ja bizar he!quote:Op donderdag 4 november 2021 17:35 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Dit krijgt mijn 2,5-jarige dochter zelfs nog voor elkaar. Hoe dan? De straal gaat echt af en toe met een boogje over de bril heen
Maar ook nog niet zindelijk hoor. Ze geeft 8 van de 10 keer niet aan wanneer ze moet. En poepen sowieso nog niet. Alleen maar in luier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |