abonnement Unibet Coolblue
pi_201794263
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201794389


Linker kolom = aantal sterftes 65- / 65+
Middelste kolom = populatie 65- / 65+
Rechter kolom (Fatality rate (FR)) laat zien welk deel van de populatie respetievelijk is overleden....

Per rij toont het deze FR voor de jaren 2000-2020.

Voor 65- is de FR alleen (!) in 2019 lager geweest dan in 2020.
30% van de populatie heeft waarschijnlijk Covid opgelopen (?), dit heeft niet/nauwelijks effect gehad op het aantal overleden mensen in de 65- groep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:53:56 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201794452
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:49 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]

Linker kolom = aantal sterftes 65- / 65+
Middelste kolom = populatie 65- / 65+
Rechter kolom (Fatality rate (FR)) laat zien welk deel van de populatie respetievelijk is overleden....

Per rij toont het deze FR voor de jaren 2000-2020.

Voor 65- is de FR alleen (!) in 2019 lager geweest dan in 2020.
30% van de populatie heeft waarschijnlijk Covid opgelopen (?), dit heeft niet/nauwelijks effect gehad op het aantal overleden mensen in de 65- groep.

Ok, en nu?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201794469
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ok, en nu?
Leg mij nog eens uit dat ik een corona prik moet nemen ipv een influenza prik of helemaal geen prik.

En waar het op slaat dat ik als gezond persoon niet normaal kan participeren in de samenleving vanwege die QR nonsense.

En nee, onder voorwaarde van testen is niet normaal participeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 14:11:48 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201794618
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Leg mij nog eens uit dat ik een corona prik moet nemen ipv een influenza prik of helemaal geen prik.

En waar het op slaat dat ik als gezond persoon niet normaal kan participeren in de samenleving vanwege die QR nonsense.

En nee, onder voorwaarde van testen is niet normaal participeren.
Corona is besmettelijker dan influenza.
Veel mensen die corona hebben gehad jong en oud hebben nog geregeld lichamelijke klachten naderhand.


https://www.demorgen.be/cs-bd9bc5db

De reden waarom ik gevaccineerd ben is ook gewoon simpel ik ken een aantal van deze mensen die dus die klachten hebben overgehouden.

Het valt me wel op dat mensen die niet gevaccineerd misschien dus minder ervaring hebben met dit soort zaken.

Vorig jaar verloor ik een oud collega (geen corona)
Misschien als het toen niet zo overbeladen was had het zijn leven kunnen redden.
Ik zal het nooit weten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201794800
quote:
Experts vrezen dat de stijging in Nederland nog wel even aanhoudt. De Nederlandse veldepidemioloog Amrish Baidjoe: ,,Er wordt weer dezelfde fout gemaakt. De overheid doet te laat, te weinig, en hoopt op eigen verantwoordelijkheid'', betreurt hij. ,,Er resteren immers weinig maatregelen, de seizoenscondities voor het gedijen van een virus zijn goed. Terwijl mensen de maatregelen minder goed naleven, omdat niemand meer communiceert volgens de officiële kanalen.'' De veldepidemioloog vreest dat de griep ook nog roet in het eten kan gooien. ,,Lokale overheden geven aan niet te kunnen/willen handhaven en de IC-prognose al negatiever.''
https://www.ad.nl/binnenl(...)enten-over~ac0e23c7/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201794862
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:11 schreef theguyver het volgende:
Corona is besmettelijker dan influenza.
Veel mensen die corona hebben gehad jong en oud hebben nog geregeld lichamelijke klachten naderhand.
Statistische cijfers ter onderbouwing / hoe staat het tot influenza? Thx.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201794874
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
Corona is besmettelijker dan influenza.
Veel mensen die corona hebben gehad jong en oud hebben nog geregeld lichamelijke klachten naderhand.

https://www.demorgen.be/cs-bd9bc5db

De reden waarom ik gevaccineerd ben is ook gewoon simpel ik ken een aantal van deze mensen die dus die klachten hebben overgehouden.

Het valt me wel op dat mensen die niet gevaccineerd misschien dus minder ervaring hebben met dit soort zaken.

Vorig jaar verloor ik een oud collega (geen corona)
Misschien als het toen niet zo overbeladen was had het zijn leven kunnen redden.
Ik zal het nooit weten.
Opeenstapeling van slechte statistiek.
10% uit onderzoek Y (maar is niet random) heeft long covid klachten........ En dat dan extrapoleren op het totaal aantal geconstateerde besmettingen (PCR ziet ook maar een fractie van het echte totaal, zie serologische tests bij Sanquin bijv in dit land......)

Het is gewoon slechte statistiek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201794883
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:11 schreef theguyver het volgende:
De reden waarom ik gevaccineerd ben is ook gewoon simpel ik ken een aantal van deze mensen die dus die klachten hebben overgehouden.

Het valt me wel op dat mensen die niet gevaccineerd misschien dus minder ervaring hebben met dit soort zaken.

Vorig jaar verloor ik een oud collega (geen corona)
Misschien als het toen niet zo overbeladen was had het zijn leven kunnen redden.
Ik zal het nooit weten.
Verder vind ik dit ook wel heel logisch hoor, als je met je neus op de feiten gedrukt wordt is het allemaal erg heftig.'

Mja gaan we dagelijks de meest ernstige longkanker laten zien tegen roken? Zou best werken maar je zit echt met ethiek te morrelen dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201794897
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

quote:
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 14:49:13 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201794933


[ Bericht 52% gewijzigd door Lavenderr op 17-10-2021 15:57:33 ]
Huilen dan.
pi_201795116
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]

Ja, het zit Ammer diep dat we niet meer verplicht met kapjes rondlopen en nog maar een jaartje lekker aan de keukentafel "werken".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201795182
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
de seizoenscondities voor het gedijen van een virus zijn goed.
@Devlin

Wat vind jij hier nou van dan, bestaat toch helemaal niet seizoenseffecten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201795202
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een warrig verhaal van die dikke acteur. Hij zegt niks..
pi_201795206


[ Bericht 100% gewijzigd door Lavenderr op 17-10-2021 15:57:03 ]
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:01:22 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201795641
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Leg mij nog eens uit dat ik een corona prik moet nemen ipv een influenza prik of helemaal geen prik.

En waar het op slaat dat ik als gezond persoon niet normaal kan participeren in de samenleving vanwege die QR nonsense.

En nee, onder voorwaarde van testen is niet normaal participeren.
Waarom zijn de sterftecijfers van de onder 65 groep daar zo belangrijk voor?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:02:54 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201795659
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201795672
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Waarom zijn de sterftecijfers van de onder 65 groep daar zo belangrijk voor?
My part voor heel specifiek mijn leeftijd en excl onderliggend lijden observaties etc etc, maar zo specifiek kan ik ze niet vinden op de website van CBS.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201795685
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat hij nu verwacht dan. Bijna 85% is gevaccineerd. Zonder vaccinatiebewijs of negatieve test kun je veel al niet meer doen. Wat willen sommigen dan nog meer voor een virus waarbij het landelijke sterftepercentage lager ligt dan 1% en voornamelijk ouderen en mensen met een onderliggende aandoening treft?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:05:52 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201795702
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
My part voor heel specifiek mijn leeftijd en excl onderliggend lijden observaties etc etc, maar zo specifiek kan ik ze niet vinden op de website van CBS.
Jij denkt hier alleen om jezelf? Ja dat kan natuurlijk ook.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:10:27 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201795763
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Statistische cijfers ter onderbouwing / hoe staat het tot influenza? Thx.
De haast volledige afwezigheid van influenza is een prima aanwijzing voor de makkelijkere verspreiding van corona.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 17-10-2021 16:16:39 ]
Huilen dan.
pi_201795858
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Jij denkt hier alleen om jezelf? Ja dat kan natuurlijk ook.
Uiteraard, een vaccin neem je voor jezelf, voor wie anders?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:56:29 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201796438
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uiteraard, een vaccin neem je voor jezelf, voor wie anders?
Voor veel mensen bestaat de afweging niet uitsluitend uit het mogelijk persoonlijke voordeel. Dat kan toch niet als een heel grote verrassing komen?
Huilen dan.
pi_201796487
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Voor veel mensen bestaat de afweging niet uitsluitend uit het mogelijk persoonlijke voordeel. Dat kan toch niet als een heel grote verrassing komen?
"dan kan ik opa van 80 minder snel besmetten die zelf al 3dubbel gevaccineerd is"

Blijf gewoon thuis als je ziek bent en stel je niet aan zou ik zeggen, de kans dat Opa van jou ziek wordt na zijn Pfizer Booster terwijl jij geen symptomen van ziekte hebt is nihil. Laten we svp gewoon effe een beetje normaal doen. Mensen zijn niet ziek tenzij, mensen zijn gewoon gezond, laten we effe normaal doen zeg.

En straks is het influenza who knows, volgens mij zijn we aardig klaar aan met Covid. I.i.g. qua extreme druk op ziekenhuizen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:23:27 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201796918
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
"dan kan ik opa van 80 minder snel besmetten die zelf al 3dubbel gevaccineerd is"

Blijf gewoon thuis als je ziek bent en stel je niet aan zou ik zeggen,
Als je gevaccineerd bent loop je een kleinere kans om ziek te worden en heb je een grote kans dat je - mocht dat toch gebeuren - minder lang en minder ernstig ziek bent. Daarmee beperk je dus ook de verspreiding. En als iedereen dat nou eens doet dan hebben we daar allemaal voordeel bij: vaccins zijn niet 100% effectief, en hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe kleiner de kans dat je als individu überhaupt de bescherming van het vaccin nodig hebt.

Verder hebben de eerste fases van de pandemie ons geleerd dat dat 'blijf thuis als je ziek bent' nou niet zo heel geweldig werkt.

quote:
de kans dat Opa van jou ziek wordt na zijn Pfizer Booster terwijl jij geen symptomen van ziekte hebt is nihil. Laten we svp gewoon effe een beetje normaal doen. Mensen zijn niet ziek tenzij, mensen zijn gewoon gezond, laten we effe normaal doen zeg.

En straks is het influenza who knows, volgens mij zijn we aardig klaar aan met Covid. I.i.g. qua extreme druk op ziekenhuizen.
Hier spreekt uw onderbuik.
Huilen dan.
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:40:20 #26
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201797212
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Statistische cijfers ter onderbouwing / hoe staat het tot influenza? Thx.
Kom op, dit is al tig keer voorbij gekomen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201797397
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:23 schreef Isdatzo het volgende:
Als je gevaccineerd bent loop je een kleinere kans om ziek te worden en heb je een grote kans dat je - mocht dat toch gebeuren - minder lang en minder ernstig ziek bent. Daarmee beperk je dus ook de verspreiding. En als iedereen dat nou eens doet dan hebben we daar allemaal voordeel bij: vaccins zijn niet 100% effectief, en hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe kleiner de kans dat je als individu überhaupt de bescherming van het vaccin nodig hebt.

Verder hebben de eerste fases van de pandemie ons geleerd dat dat 'blijf thuis als je ziek bent' nou niet zo heel geweldig werkt.
Wat stel je voor, een iets vertraagde rondgang van het virus door de populatie, dat gaat mensenlevens redden?? Personen die vatbaar zijn worden alsnog besmet maar misschien een jaartje later? Heb je nagedacht over de baten/kosten analyse? Dat je daar de hele samenleving voor gaat vaccineren LAAT STAAN gedwongen vaccinatie.

quote:
Verder hebben de eerste fases van de pandemie ons geleerd dat dat 'blijf thuis als je ziek bent' nou niet zo heel geweldig werkt.
Oh? Vanwege Brabant?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201797460
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:23 schreef Isdatzo het volgende:
Hier spreekt uw onderbuik.
Hier spreekt mijn onderbuik, wat moet dat betekenen?

Alsof het allemaal op lucht gebaseerd is.

Het vaccin IS SUPER EFFECTIEF

Maar tegelijkertijd met 90+% antistoffen nog bang zijn voor een run op IC bedden. :') :') :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201797483
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kom op, dit is al tig keer voorbij gekomen.
Whut, nee, die cijfers zijn nog niet gedeeld de afgelopen 1.5 jaar.

Waarom niet? Omdat het hele Corona beleid er mee staat of valt. Vanaf het begin af aan was het een NO GO area om Corona met Griep te vergelijken, waarom? Nou daarom, het staat niet zo sexy deze extremisme als we vroeger met dit soort aantallen nooit zulk raar extreem beleid hadden uitgevaardigd.

160 mensen met griepsymptomen op de IC's in Nederland, laten we een QR systeem invoeren en 20% van de bevolking buitensluiten van het normale leven, LOL.

Mensen, we zijn knettergek geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:07:31 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201797524
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat stel je voor, een iets vertraagde rondgang van het virus door de populatie, dat gaat mensenlevens redden?? Personen die vatbaar zijn worden alsnog besmet maar misschien een jaartje later? Heb je nagedacht over de baten/kosten analyse? Dat je daar de hele samenleving voor gaat vaccineren LAAT STAAN gedwongen vaccinatie.
[..]
Oh? Vanwege Brabant?
Zeker, daar heb ik over nagedacht. Hoeveel vaccinaties kan je zetten voor één voorkomen ziekenhuisopname? Neem ook even de indirecte maatschappelijke kosten mee, zoals een lange periode van arbeidsongeschiktheid.

Van de (relatief) jonge en gezonde mensen zouden er tienduizenden in het ziekenhuis terechtkomen als ze niet gevaccineerd waren. Tel uit je winst, met je kosten/baten.
Huilen dan.
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:09:17 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201797548
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat stel je voor, een iets vertraagde rondgang van het virus door de populatie, dat gaat mensenlevens redden??
Misschien wel, misschien niet, maar iedereen heeft belang bij een zorg die niet volledig vastloopt. Dankzij vaccinaties kunnen we nu weer bieren B:)B .

Waarover gesproken: @DeVerzamelaar ik krijg nog een krat van je
Huilen dan.
pi_201798786
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:23 schreef Isdatzo het volgende:
En als iedereen dat nou eens doet dan hebben we daar allemaal voordeel bij: vaccins zijn niet 100% effectief, en hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe kleiner de kans dat je als individu überhaupt de bescherming van het vaccin nodig hebt.
Wishful thinking ....
En trouwens , je hebt ongevaccineerden nodig als zondebok voor diegenen die in het ziekenhuis terechtkomen te kunnen met de vinger wijzen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201798815
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:07 schreef Isdatzo het volgende :

Van de (relatief) jonge en gezonde mensen zouden er tienduizenden in het ziekenhuis terechtkomen als ze niet gevaccineerd waren. Tel uit je winst, met je kosten/baten.
Zouden ... aanname ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201799018
door vergrijzing sterftecijfer steeds iets hoger zijn dan vorige jaren.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:26:58 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201799298
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zouden ... aanname ...
Nee hoor: we weten dat zonder vaccinatie zo'n 0.2-0.5% van de relatief jonge en gezonde mensen in het ziekenhuis terechtkomt na een corona-infectie.
Huilen dan.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:28:18 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201799316
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wishful thinking ....
En trouwens , je hebt ongevaccineerden nodig als zondebok voor diegenen die in het ziekenhuis terechtkomen te kunnen met de vinger wijzen.
Waar zie je mij wijzen?
Huilen dan.
pi_201799402
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
Nee hoor: we weten dat zonder vaccinatie zo'n 0.2-0.5% van de relatief jonge en gezonde mensen in het ziekenhuis terechtkomt na een corona-infectie.
Bron.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201799443
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Van de (relatief) jonge en gezonde mensen zouden er tienduizenden in het ziekenhuis terechtkomen als ze niet gevaccineerd waren. Tel uit je winst, met je kosten/baten.
Heb je toevallig statistieken van het totaal aantal besmettingen, serologisch vastgesteld als het even kan, en het totaal opgenomen "relatief jonge en gezonde mensen."

Kunnen we je 0.2-0.5% gaan uitrekenen of dat wel klopt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201799464
quote:
2s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:03 schreef Mytho het volgende:
door vergrijzing sterftecijfer steeds iets hoger zijn dan vorige jaren.
12% meer 65+'ers sinds 2016. Best een leipe toename.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201799529
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
12% meer 65+'ers sinds 2016. Best een leipe toename.
En jij denkt dat daar geen rekening mee gehouden wordt in de verwachte sterftecijfers...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:40:27 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201799600
quote:
4s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bron.
Die heb je eerder gezien en goedgekeurd. Zit mobiel en geen zin om die weer op te zoeken
Huilen dan.
pi_201799636
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En jij denkt dat daar geen rekening mee gehouden wordt in de verwachte sterftecijfers...
Jij hebt geen benul van de subjectiviteit van die berekening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201799756
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij hebt geen benul van de subjectiviteit van die berekening.
quote:
De oversterfte in heel 2020 is het aantal overledenen min de verwachte sterfte voor alle weken in 2020. Tot en met week 52 van 2020 waren dat een 13,6 duizend mensen die meer overleden dan verwacht.
Oftewel men kijkt naar de normale te verwachte sterfte en daarbij wordt dus rekening gehouden met de leeftijdsopbouw en de te verwachten sterfte binnen die leeftijdsgroepen.

Denk je nou echt dat ze daar ook niet snappen dat er meer sterfte te verwachten is als er meer 75 plussers zijn?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201800062
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:48 schreef devlinmr het volgende:
Oftewel men kijkt naar de normale te verwachte sterfte
Definieer: "Normale te verwachte sterfte".
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201800075
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:48 schreef devlinmr het volgende:
Denk je nou echt dat ze daar ook niet snappen dat er meer sterfte te verwachten is als er meer 75 plussers zijn?
Je hebt niet opgelet hè, of je snapt het niet, geen idee... :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201800161
Op basis van FR cijfers van 2019 - dus 2019 FR = "normale te verwachte FR" zijn er 14302 meer mensen gestorven in 2020 dan verwacht.

Er staat een * bij 2020 cijfers, dat die niet volledig zijn. Als het CBS nog met een tikje verbetering per jaar rekent qua sterftecijfers zit je op de 15k oversterfte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:24:01 #47
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201800488
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van de (relatief) jonge en gezonde mensen zouden er tienduizenden in het ziekenhuis terechtkomen als ze niet gevaccineerd waren.
say what??????
Huig
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:57:05 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201801019
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:24 schreef Orwell het volgende:

[..]
say what??????
Geen woord aan gelogen.
Huilen dan.
pi_201801047
Als ik corrigeer voor leeftijd en ik neem 2019 als basisjaar is er 25.000 oversterfte in 2020.

Als ik datzelfde doe met 2016 als basisjaar is de oversterfte 9000 (waarvan 10.000 70 jaar of ouder waren... dus 1000 ondersterfte voor 70-).

T.o.v. 2019 ligt de grens al bij 60+.

Men moet begrijpen dat de assumptie "normaal" enorm arbitrair is en enorm veel invloed heeft op die cijfers.

[ Bericht 11% gewijzigd door ludovico op 17-10-2021 22:06:02 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:17:25 #51
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201801991
Nederland kleur roder en roder
Besmettingen 50% meer
Artsen frauderen met de VaxPas

Dat en meer de laatste 24hr in nieuwsberichten _O-

Met een asfaltroller denderen en pletten ze de weg vrij voor weer een mooie lading leugens en bedrog in de vorm van nóg meer mensonterende, beperkende, discriminerende regeltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 17-10-2021 23:48:50 ]
Mai pben rai~!
pi_201802057
quote:
Oversterfte
Het verwachte aantal overledenen wanneer er geen COVID-19-epidemie was geweest, is geschat op basis van het aantal overledenen in de voorafgaande weken, gecorrigeerd voor seizoensgebonden factoren. Voor week 11 tot en met 20 is aangenomen dat het te verwachten aantal sterfgevallen per week gelijk is aan die in week 3 tot en met 10. De eerste weken van 2020 zijn niet meegenomen in de aannames omdat in week 1 en 2 sprake was van een korte griepepidemie die wellicht van invloed is geweest op het aantal overledenen. In de weken er na was het aantal griep-gerelateerde sterfgevallen naar schatting bescheiden. Bij de seizoensgebonden factoren is gecorrigeerd voor de gemiddelde weektemperatuur. De aanname is dat elke graad Celsius dat deze temperatuur hoger is dan de gemiddelde temperatuur in de week 3 tot en met 10 leidt tot 1 procent minder sterfte. Voor week 11 tot en met 14 was de correctie zeer gering vanwege weinig verschil in temperatuur ten opzichte van week 3 tot en met 10. Vanaf week 15 was het warmer en bedroegen de correcties enkele procentpunten.

Oversterfte is het verschil tussen het waargenomen aantal overledenen en het aantal dat kon worden verwacht als er geen COVID-19-epidemie zou hebben plaatsgevonden, geschat volgens de hierboven uitgelegde methode.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ril-2020/oversterfte

Control + F -- "Leeftijd"

Ik ben er dus net achter gekomen dat al die statistiek bureau's oversterfte berekenen aan de hand van "verwachte sterfte" wat eigenlijk hetzelfde is als de sterftes alleen dan door alle periodes met extra sterftes heel hard weg te denken.

Zoiets van "griep bestaat niet" wensdenken.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-verwachte-sterfte

Sinds 2 oktober 2020 gebruikt het CBS de volgende methode voor het verwachte aantal overledenen

quote:
Het verwachte aantal overledenen wanneer er geen corona-epidemie was geweest, is geschat op basis van de waargenomen sterfte in de afgelopen vijf jaar. Eerst wordt voor elk jaar de sterfte per week bepaald. Vervolgens wordt per week een gemiddelde van de sterfte in die week en de zes omliggende weken bepaald. Deze gemiddelde sterfte per week levert een benadering op van de verwachte wekelijkse sterfte. Met behulp van de prognose van de bevolkingsontwikkeling (Bevolkingsprognose, 2019-2060) wordt de verwachte sterfte per week herschaald om rekening te houden met de bevolkingsgroei, de vergrijzing en de oplopende levensverwachting van de bevolking. De marges rond de verwachte sterfte zijn geschat op basis van de waargenomen spreiding in de sterfte per week in de afgelopen vijf jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:53:58 #53
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802250
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geen woord aan gelogen.
Elke uitspraak over een "wat als"- scenario is per definitie nog niet per sé 'niet waar'.

to simplify: De bewering "Morgen zal het Flippo's regenen in Noord-Holland,
tenzij minimaal 68% van de NL bevolking vanavond nog een avocado-pit in de grond stopt." is "hard to debunk"...ook achteraf..misschien hebben honderden hollanders die pit geplant, en daarmee de boel hebben weten af te wenden.
WIE ZAL HET ZEGGEN

[ Bericht 12% gewijzigd door Orwell op 18-10-2021 00:04:51 ]
Huig
pi_201802303
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:53 schreef Orwell het volgende:

[..]
Elke uitspraak over een "wat als"- scenario is per definitie nog niet per sé 'niet waar'.

to simplify: De bewering "Morgen zal het Flippo's regenen in Noord-Holland,
tenzij minimaal 68% van de NL bevolking vanavond nog een avocado-pit in de grond stopt." is "hard to debunk"...ook achteraf..misschien hebben honderden hollanders die pit geplant, en daarmee de boel hebben weten af te wenden.
WIE ZAL HET ZEGGEN

Wat nou als ik stiekem in mijn eentje 68% van alle avocado pitten in de grond heb gestopt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:07:05 #55
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802308
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat nou als ik stiekem in mijn eentje 68% van alle avocado pitten in de grond heb gestopt?
fokking mierenneuker!
Huig
pi_201802312
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:07 schreef Orwell het volgende:

[..]
fokking mierenneuker!
:7
Ja godver, rugpijn man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:08:49 #57
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802319
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
:7
Ja godver, rugpijn man.
Smeerlap!

arme beesten...)
Huig
pi_201802330
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Definieer: "Normale te verwachte sterfte".
De sterfte die je afgaande op historische data kunt verwachten gecorrigeerd voor de veranderde leeftijdsopbouw
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201802333
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:07 schreef DJ_Jeann het volgende:
Kankerwappies alle wappies het land uit aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaKankerwappies alle wappies het land uit aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaIk ga jullie kankerkop eraf pissen horen jullie me kankerhondenKankerwappies alle wappies het land uit aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaIk ga jullie kankerkop eraf pissen horen jullie me kankerhondenKankerwappies alle wappies het land uit aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaIk ga jullie kankerkop eraf pissen horen jullie me kankerhondenIk ga jullie kankerkop eraf pissen horen jullie me kankerhonden
Lijkt me nou niks voor DJ Jean om dit uit te spreken:


15 Oktober Jongsleden. Sorry pik. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201802344
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De sterfte die je afgaande op historische data kunt verwachten gecorrigeerd voor de veranderde leeftijdsopbouw
Denk je dat dat een formule is die repliceerbaar is ofzo?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:12:05 #61
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802347
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De sterfte die je afgaande op historische data kunt verwachten gecorrigeerd voor de veranderde leeftijdsopbouw
makes sense...
Huig
pi_201802352
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ril-2020/oversterfte

Control + F -- "Leeftijd"

Ik ben er dus net achter gekomen dat al die statistiek bureau's oversterfte berekenen aan de hand van "verwachte sterfte" wat eigenlijk hetzelfde is als de sterftes alleen dan door alle periodes met extra sterftes heel hard weg te denken.

Zoiets van "griep bestaat niet" wensdenken.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-verwachte-sterfte

Sinds 2 oktober 2020 gebruikt het CBS de volgende methode voor het verwachte aantal overledenen
[..]

Je begrijpt de methode dus niet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:14:46 #63
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802361
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me nou niks voor DJ Jean om dit uit te spreken:


15 Oktober Jongsleden. Sorry pik. :7
dj jeann heeft het ook wel eens gehad.
moet ook kunnen toch..?
Huig
pi_201802366
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je begrijpt de methode dus niet.
Jezusmina, wat ben jij toch een figuur.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201802370
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk je dat dat een formule is die repliceerbaar is ofzo?
Het is geen precieze wetenschap nee, vandaar het woord "schatting"
Wel kun je op basis van de historische data een heel goede schatting maken en prima aangeven wat de oorzaken zijn van hogere of lagere sterfte dan verwacht.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:18:04 #66
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802378
arbitrair dus.
zoveel parameters om uit te kiezen....
welke gebruik je, en welke omit je..?
arbitrair dus.
Huig
pi_201802379
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jezusmina, wat ben jij toch een figuur.
Ja sorry kan er ook niks aan doen dat het boven je pet gaat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201802382
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:16 schreef devlinmr het volgende:
Het is geen precieze wetenschap nee, vandaar het woord "schatting"
Als je een formule deelt zoals je hem hebt toegepast is die te repliceren en 100% accuraat te volgen.
Jij komt met wat termen die dermate subjectief zijn in te vullen dat je desgewenste oversterftes kan berekenen.

quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:16 schreef devlinmr het volgende:
Wel kun je op basis van de historische data een heel goede schatting maken en prima aangeven wat de oorzaken zijn van hogere of lagere sterfte dan verwacht.
Welke verwachting heb je het nou over!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201802383
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ja sorry kan er ook niks aan doen dat het boven je pet gaat
Ja dat laat je echt merken dat het boven mijn pet gaat nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:19:47 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802385
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jezusmina, wat ben jij toch een figuur.
Hij heeft wel gelijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:20:16 #71
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802389
"de Schetenwap"
Huig
pi_201802391
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk.
Waarin precies? :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:21:10 #73
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802392
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:18 schreef Orwell het volgende:
arbitrair dus.
zoveel parameters om uit te kiezen....
welke gebruik je, en welke omit je..?
arbitrair dus.
Valt ook wel weer mee. Zo te zien een (mogelijk gewogen) gemiddelde over de voorgaande jaren over een periode van een aantal weken. In de basis ook weer niet zo complex.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:21:36 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802394
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarin precies? :')
Dat je de methode niet begrijpt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201802395
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat je de methode niet begrijpt.
Welke methode precies. :') Waarom denk je dat precies?

Er staan 2 methodes één voor 2 oktober en één methode voor na 2 oktober, weet jij veel welke ze gebruikt hebben of een mix voor de oversterfte cijfers 2020.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201802400
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201802404
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je een formule deelt zoals je hem hebt toegepast is die te repliceren en 100% accuraat te volgen.
Jij komt met wat termen die dermate subjectief zijn in te vullen dat je desgewenste oversterftes kan berekenen.
[..]
Welke verwachting heb je het nou over!?
Je 2e quote.. gemiddelde sterftecijfers in dezelfde periode in de 5 jaar er etc.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201802417
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke methode precies. :') Waarom denk je dat precies?

Er staan 2 methodes één voor 2 oktober en één methode voor na 2 oktober, weet jij veel welke ze gebruikt hebben of een mix voor de oversterfte cijfers 2020.
2e methode. 1ste is uit een artikel van mid 2020.
Voor heel 2020 gebruikt het cbs methode 2 dus.(artikel van 2021)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:28:45 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802427
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]
2e methode. 1ste is uit een artikel van mid 2020.
Voor heel 2020 gebruikt het cbs methode 2 dus.
Ook niet zo gek als precies in een soort ijking periode wat uitzonderlijks gebeurt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201802429
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat je de methode niet begrijpt.
Inhoudelijk graag, of gewoon niet, dit is niet de eerste keer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201802434
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:27 schreef devlinmr het volgende:
2e methode. 1ste is uit een artikel van mid 2020.
Voor heel 2020 gebruikt het cbs methode 2 dus.(artikel van 2021)
Dat kan je dus helemaal niet concluderen. Artikel van 2021 staan twee methodes in genoteerd.
Maar okay, ander krantenartikel erbij gepakt en dan blijken ze die methode wel gebruikt te hebben ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:31:22 #82
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201802440
Waljjjjjcchhheluk!! om de Griep met Corona te vergelijken!
echhhht Walgelijk!
Huig
pi_201802442
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ook niet zo gek als precies in een soort ijking periode wat uitzonderlijks gebeurt.
Volgens mij mis je een beetje het punt dat er altijd excess deaths zullen zijn als je alle "uitzonderlijk dodelijke periodes" wegknipt om tot je "normale aantal deaths" te komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:32:01 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802444
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Inhoudelijk graag, of gewoon niet, dit is niet de eerste keer.
Dit bijvoorbeeld

"Ik ben er dus net achter gekomen dat al die statistiek bureau's oversterfte berekenen aan de hand van "verwachte sterfte" wat eigenlijk hetzelfde is als de sterftes alleen dan door alle periodes met extra sterftes heel hard weg te denken.

Zoiets van "griep bestaat niet" wensdenken."

Dat slaat gewoon nergens op. Het is niet griep wegdenken, het is een langjarig gemiddelde samenstellen. Daar zitten dus ook 'gewoon' griepdoden tussen. En als dat er opeens (veel) meer zouden zijn zou dat ook er uit springen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:33:11 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802449
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volgens mij mis je een beetje het punt dat er altijd excess deaths zullen zijn als je alle "uitzonderlijk dodelijke periodes" wegknipt om tot je "normale aantal deaths" te komen.
Hoe kom je er bij dat ze dat doen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201802454
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dit bijvoorbeeld

"Ik ben er dus net achter gekomen dat al die statistiek bureau's oversterfte berekenen aan de hand van "verwachte sterfte" wat eigenlijk hetzelfde is als de sterftes alleen dan door alle periodes met extra sterftes heel hard weg te denken.

Zoiets van "griep bestaat niet" wensdenken."

Dat slaat gewoon nergens op. Het is niet griep wegdenken, het is een langjarig gemiddelde samenstellen. Daar zitten dus ook 'gewoon' griepdoden tussen. En als dat er opeens (veel) meer zouden zijn zou dat ook er uit springen.
quote:
Het verwachte aantal overledenen wanneer er geen corona-epidemie was geweest, is geschat op basis van het aantal overledenen in de voorafgaande weken, gecorrigeerd voor seizoensgebonden factoren. Vanaf week 11 is aangenomen dat het te verwachten aantal sterfgevallen per week gelijk is aan die in week 3 tot en met 10. Bij de seizoensgebonden factoren is gecorrigeerd voor de gemiddelde weektemperatuur. De aanname is dat elke graad Celsius dat deze temperatuur hoger is dan de gemiddelde temperatuur in de week 3 tot en met 10 leidt tot 1 procent minder sterfte. Wanneer de temperatuur boven de 16,5 graad stijgt, neemt de sterfte weer toe met 2 procent per graad. Voor week 11 tot en met 14 was de correctie zeer gering vanwege weinig verschil in temperatuur ten opzichte van week 3 tot en met 10. Vanaf week 15 was het warmer en bedroegen de correcties enkele procentpunten. Sinds week 25 lag de temperatuur (met uitzondering van week 28) boven de 16,5 graden. Vanaf week 35 lag de temperatuur weer onder de 16,5 graden.
Slaat nergens op? Wat?

quote:
Parts of Spring and Autumn are less likely to be influenced by additional processes leading to excess deaths and the main pattern of mortality can therefore be modelling using only those periods, resulting in a baseline being the number of deaths expected when no particular process increases mortality.
Gebeurt aan de lopende band, verklaard ook waarom letterlijk alle jaren excess deaths hebben.
https://euromomo.eu/graphs-and-maps

Houdoe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:38:51 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802463
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Slaat nergens op? Wat?
[..]
Gebeurt aan de lopende band, verklaard ook waarom letterlijk alle jaren excess deaths hebben.
https://euromomo.eu/graphs-and-maps

Houdoe.
Wat denk je hier precies aan te tonen? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201802465
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat denk je hier precies aan te tonen? :?
het te verwachten aantal sterfgevallen per week gelijk is aan die in week 3 tot en met 10.

quote:
het is een langjarig gemiddelde samenstellen.
Ehhhh, nee, dat is dat niet. Sorry.
Wijs mij niet de les als je zelf niet in staat bent tekst te lezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:40:58 #89
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201802470
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
het te verwachten aantal sterfgevallen per week gelijk is aan die in week 3 tot en met 10.
[..]
Ehhhh, nee, dat is dat niet. Sorry.
Eerst niet nee, nu wel...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201802471
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Eerst niet nee, nu wel...
ohhhhhhh :') |:(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:46:57 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201802489
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:53 schreef Orwell het volgende:

[..]
Elke uitspraak over een "wat als"- scenario is per definitie nog niet per sé 'niet waar'.

to simplify: De bewering "Morgen zal het Flippo's regenen in Noord-Holland,
tenzij minimaal 68% van de NL bevolking vanavond nog een avocado-pit in de grond stopt." is "hard to debunk"...ook achteraf..misschien hebben honderden hollanders die pit geplant, en daarmee de boel hebben weten af te wenden.
WIE ZAL HET ZEGGEN

:D

Ik moest lachen, bedankt :Y) .

Maar zoals ik zei: we weten dat zonder vaccinaties een bepaald (klein) percentage van de jonge en gezonde mensen ziekenhuiszorg nodig heeft. Dan kan je mijn stelling dat zonder maatregelen (of vaccinaties) er daarvan dus tienduizenden in het ziekenhuis zouden belanden wel belachelijk maken, maar dat maakt het niet minder waar.
Huilen dan.
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:53:36 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201802942
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
Nee hoor: we weten dat zonder vaccinatie zo'n 0.2-0.5% van de relatief jonge en gezonde mensen in het ziekenhuis terechtkomt na een corona-infectie.
Ow dear ... van zulke hoge cijfers krijg ik het al benauwd ...
laat ons snel de ganse wereldbevolking inspuiten !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201802947
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk.
omdat hij de MSM na-aapt en die altijd gelijk hebben ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 18 oktober 2021 @ 08:18:44 #95
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201803053
https://www.telegraaf.nl/(...)ic-door-deltavariant

Zwangere vrouwen nu de sjaak

https://www.telegraaf.nl/(...)room-coronapatienten

En dit is het eerste ziekenhuis dat bezwijkt onder die intense druk en waar we de volgende flow aan bullshit en onzin in de vorm van een nieuwe golf (aan maatregelen en verregaande onzin) mee aftrappen deze herfst.
Die druk vooral niet verlagen door (iets) op te schalen. Waarom zouden ze(?) De hele wereld is al 2 jaar in de greep van een killer virus en datgene waar ze alles voor in de soep laten lopen laten ze voor wat het is. _O- Maar hey, opschalen is lastig, ook na 2 jaar.

De economie een halt toe roepen, mensen in een lockdown dwingen en vrijheid afnemen/keuzebeperkingen opleggen is veel effectiever. _O_
Mai pben rai~!
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:10:02 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201803494
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow dear ... van zulke hoge cijfers krijg ik het al benauwd ...
laat ons snel de ganse wereldbevolking inspuiten !
Over hoeveel mensen hebben we het dan, wanneer je weet dat die groep in Nederland meer dan 10 miljoen mensen betreft?
Huilen dan.
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:11:00 #97
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201803506
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
omdat hij de MSM na-aapt en die altijd gelijk hebben ?
Nee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201803508
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 00:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat kan je dus helemaal niet concluderen. Artikel van 2021 staan twee methodes in genoteerd.
Maar okay, ander krantenartikel erbij gepakt en dan blijken ze die methode wel gebruikt te hebben ja.
Dus ik kan het wel concluderen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201803541
Flat earther en antivax evangelist Rob Skiba is overleden aan de gevolgen van Covid...

https://www.thedailybeast(...)iba-dies-of-covid-19

Rob was een groot influenzer in christelijke flat earth kringen en was fel tegenstander van het coronavaccin.

Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201803617
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:
Flat earther en antivax evangelist Rob Skiba is overleden aan de gevolgen van Covid...

https://www.thedailybeast(...)iba-dies-of-covid-19

Rob was een groot influenzer in christelijke flat earth kringen en was fel tegenstander van het coronavaccin.

Beetje zinloos stemmingmakerij ...
Kunnen we evengoed pro-vaxxers die overleden zijn na vaccin gaan posten.
Ah nee ... dat wordt snel ontkend
my bad ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201803658
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:18 schreef KNAK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ic-door-deltavariant

Zwangere vrouwen nu de sjaak

https://www.telegraaf.nl/(...)room-coronapatienten

En dit is het eerste ziekenhuis dat bezwijkt onder die intense druk en waar we de volgende flow aan bullshit en onzin in de vorm van een nieuwe golf (aan maatregelen en verregaande onzin) mee aftrappen deze herfst.
Die druk vooral niet verlagen door (iets) op te schalen. Waarom zouden ze(?) De hele wereld is al 2 jaar in de greep van een killer virus en datgene waar ze alles voor in de soep laten lopen laten ze voor wat het is. _O- Maar hey, opschalen is lastig, ook na 2 jaar.

De economie een halt toe roepen, mensen in een lockdown dwingen en vrijheid afnemen/keuzebeperkingen opleggen is veel effectiever. _O_
Heb jij je al laten omscholen tot IC verpleegkundige?
Want dat is er voor nodig om de zorg op te schalen.

Niet dat opschalen helpt tegen maatregelen, landen met veel grotere zorgcapaciteit nemen vergelijkbare maatregelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201803673
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Beetje zinloos stemmingmakerij ...
Kunnen we evengoed pro-vaxxers die overleden zijn na vaccin gaan posten.
Ah nee ... dat wordt snel ontkend
my bad ...
Dit is niet zomaar iemand, hij is een groot influenzer in Amerikaanse complotkringen. Zijn boeken over diverse BNW onderwerpen zijn te krijgen bij bol.com.
Aan zijn tragische dood mag best op BNW aandacht aan worden geschonken.

Dat jij het meteen op jezelf richt zegt dan wel weer genoeg...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201803678
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb jij je al laten omscholen tot IC verpleegkundige?
Want dat is er voor nodig om de zorg op te schalen.

Niet dat opschalen helpt tegen maatregelen, landen met veel grotere zorgcapaciteit nemen vergelijkbare maatregelen.
Sorry hoor, maar waar hebben we het over? 20 ziekenhuisopnames en 5 ic-opnames, terwijl het er vorig jaar 43 waren. Hoezo kan zo'n groot regionaal ziekenhuis 5 ic-opnames niet aan?
pi_201803688
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb jij je al laten omscholen tot IC verpleegkundige?
Want dat is er voor nodig om de zorg op te schalen.

Niet dat opschalen helpt tegen maatregelen, landen met veel grotere zorgcapaciteit nemen vergelijkbare maatregelen.
Ondertussen hebben het afgelopen jaar zo'n 27000 mensen de zorg vaarwel gezegd vanwege te hoge werkdruk en is het ziekteverzuim hoog.

Dit bovenop de 30000 openstaande vacatures.

Opschalen ? Hoe dan?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201803720
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:28 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar waar hebben we het over? 20 ziekenhuisopnames en 5 ic-opnames, terwijl het er vorig jaar 43 waren. Hoezo kan zo'n groot regionaal ziekenhuis 5 ic-opnames niet aan?
Tja het is niet net alsof ze verder nog zieken hebben liggen of een bult aan nog in te halen operaties/behandelingen

Bovendien gaat het om 5 per dag...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201803788
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Tja het is niet net alsof ze verder nog zieken hebben liggen of een bult aan nog in te halen operaties/behandelingen

Bovendien gaat het om 5 per dag...
Nee, 5 in totaal. Kijk ook even naar coronadashboard.
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:45:34 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201803798
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:
Flat earther en antivax evangelist Rob Skiba is overleden aan de gevolgen van Covid...

https://www.thedailybeast(...)iba-dies-of-covid-19

Rob was een groot influenzer in christelijke flat earth kringen en was fel tegenstander van het coronavaccin.

Ogh, zonde ...
Geloof dat ik in verleden wel stukjes voor bij heb zien komen bij scimandan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:46:47 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201803810
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:28 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar waar hebben we het over? 20 ziekenhuisopnames en 5 ic-opnames, terwijl het er vorig jaar 43 waren. Hoezo kan zo'n groot regionaal ziekenhuis 5 ic-opnames niet aan?
Personeel te kort.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201803816
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dus ik kan het wel concluderen.
Niet op basis van dat artikel nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201803829
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:18 schreef KNAK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ic-door-deltavariant

Zwangere vrouwen nu de sjaak

https://www.telegraaf.nl/(...)room-coronapatienten

En dit is het eerste ziekenhuis dat bezwijkt onder die intense druk en waar we de volgende flow aan bullshit en onzin in de vorm van een nieuwe golf (aan maatregelen en verregaande onzin) mee aftrappen deze herfst.
Die druk vooral niet verlagen door (iets) op te schalen. Waarom zouden ze(?) De hele wereld is al 2 jaar in de greep van een killer virus en datgene waar ze alles voor in de soep laten lopen laten ze voor wat het is. _O- Maar hey, opschalen is lastig, ook na 2 jaar.

De economie een halt toe roepen, mensen in een lockdown dwingen en vrijheid afnemen/keuzebeperkingen opleggen is veel effectiever. _O_
Het is absurd hè het idee dat opschalen duur zou zijn met deze kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201803851
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb jij je al laten omscholen tot IC verpleegkundige?
Want dat is er voor nodig om de zorg op te schalen.

Niet dat opschalen helpt tegen maatregelen, landen met veel grotere zorgcapaciteit nemen vergelijkbare maatregelen.
Hier zit zo een krankzinnig dogma in, als andere landen iets doen dan dicteert dat wat mogelijk is? :? :? :?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201803864
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:29 schreef devlinmr het volgende:
Ondertussen hebben het afgelopen jaar zo'n 27000 mensen de zorg vaarwel gezegd vanwege te hoge werkdruk en is het ziekteverzuim hoog.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201803875
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:43 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Nee, 5 in totaal. Kijk ook even naar coronadashboard.
Op de ic ja maar

We zien de opnames de laatste weken hard oplopen, er komen nu per dag 4 of 5 mensen bij
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201803877
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:28 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar waar hebben we het over? 20 ziekenhuisopnames en 5 ic-opnames, terwijl het er vorig jaar 43 waren. Hoezo kan zo'n groot regionaal ziekenhuis 5 ic-opnames niet aan?
Nou, waarschijnlijk omdat ze geen personeel hebben om meer bedden te bemannen.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Het maakt niet uit hoe groot een ziekenhuis is.
Als je de middelen niet hebt kun je niet meer zorg bieden..
En ondertussen staan mensen aan de zijlijn te schreeuwen dat ze dat maar moeten oplossen, maar zelf zijn ze te beroerd om mee te werken aan een oplossing.

Meer IC capaciteit betekent meer zorgpersoneel. En dat is er simpelweg niet.
Omscholen?
Wie dan? Over de hele linie van de arbeidsmarkt is personeelskrapte.
Waarom zou je dan voor het zware werk in de zorg kiezen als er elders met lichter werk ook krapte is en ze je graag willen?

Nog los van het feit dat bijvoorbeeld Duitsland 4x meer capaciteit heeft, terwijl je daar in deelstaten geeneens ongevaccineerd de supermarkt in mag...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201803885
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Dus vaccineren is de enige oplossing 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:55:48 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201803892
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Beetje zinloos stemmingmakerij ...
Kunnen we evengoed pro-vaxxers die overleden zijn na vaccin gaan posten.
Ah nee ... dat wordt snel ontkend
my bad ...
Als er uit autopsie rapport blijkt dat het inderdaad door het vaccin komt..
Valt er weinig aan te ontkennen en ik meen me te herinneren dat een compleet land een bepaald type vaccin niet meer gebruikte omdat mensen overleden waren door bepaalde bijwerkingen met bepaalde ziektes...
Maar goed is al poosje terug.. weet ff niet meer welk land en welk vaccin..
Sorry stond hier wel ergens in de reeks.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201803909
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hier zit zo een krankzinnig dogma in, als andere landen iets doen dan dicteert dat wat mogelijk is? :? :? :?
Jazeker, bijvoorbeeld dat Israël elke 6 maanden gaat vaccineren wordt regelmatig aangehaald als het scenario dat er hier ook gaan krijgen.
Maar als ik er op wijs dat landen met voldoende zorgcapaciteit er toch voor kiezen om strenge maatregelen in te zetten, dan ga jij stuiteren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201803943
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ja sorry zie het nu ook... Moest 125.000 zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201803945
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is absurd hè het idee dat opschalen duur zou zijn met deze kosten.
Ja, gewoon een IC bed bestellen bij AliExpress 👍

Gewoon de IC opschalen naar 2000 bedden en die gewoon ook laten vullen met Covid patiënten, voordat we weer met maatregelen komen.
En het buitenland gewoon vergeten, die ongetwijfeld met een nieuw kleurenpalet komen om ons land in te kleuren en Trump gaan bellen over advies hoe ze zo snel mogelijk een hoge muur om ons land kunnen bouwen.

Want dat wordt telkens vergeten in de discussie, dat het toelaten van een veelvoud aan besmettingen meer gevolgen heeft dan alleen de IC.

Nog los van permanente gezondheidsschade door de behandeling op de IC...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201803960
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:29 schreef devlinmr het volgende:
Ondertussen hebben het afgelopen jaar zo'n 27000 mensen de zorg vaarwel gezegd vanwege te hoge werkdruk en is het ziekteverzuim hoog.

Dit bovenop de 30000 openstaande vacatures.

Opschalen ? Hoe dan?
Er zit natuurlijk wel wat meer ruimte in de mogelijkheden tot opschalen dan poppetjes tellen. De rol van zbc's is bijvoorbeeld deels onbenut gebleven, wat met name de druk op electieve zorg had kunnen (en zal kunnen) doen verminderen, er kan minder rigide worden omgegaan met de inzet van verpleegkundigen en het heeft VWS wel enorm aan coördinatievermogen ontbroken, waardoor de aanpak ontzettend gefragmenteerd was en is gebleven. Aan die punten moet je gewoon werken en alleen maar je handjes in de lucht gooien met "hoe dan?" is wel heel simpel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 18 oktober 2021 @ 10:03:34 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201803962
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hier zit zo een krankzinnig dogma in, als andere landen iets doen dan dicteert dat wat mogelijk is? :? :? :?
Deels, maar vooral geeft dat aan dat wat wij hier in Nederland doen niet helemáál belachelijk is.

Tenzij je natuurlijk denkt dat de hele wereld knettergek geworden is en jij als één van de weinigen het licht wel hebt gezien.
Huilen dan.
pi_201803983
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ogh, zonde ...
Geloof dat ik in verleden wel stukjes voor bij heb zien komen bij scimandan.
Ja, die heeft die video's nu verwijderd.

Ik schrok er zelf best wel van. Rob was nou niet bepaald een risicogeval.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 10:06:48 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201803989
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gewoon een IC bed bestellen bij AliExpress 👍

Gewoon de IC opschalen naar 2000 bedden en die gewoon ook laten vullen met Covid patiënten, voordat we weer met maatregelen komen.
En het buitenland gewoon vergeten, die ongetwijfeld met een nieuw kleurenpalet komen om ons land in te kleuren en Trump gaan bellen over advies hoe ze zo snel mogelijk een hoge muur om ons land kunnen bouwen.

Want dat wordt telkens vergeten in de discussie, dat het toelaten van een veelvoud aan besmettingen meer gevolgen heeft dan alleen de IC.

Nog los van permanente gezondheidsschade door de behandeling op de IC...
Vraag Ludo eens hoe dat dan zit met de kosten/baten in de context van zorgpersoneel opleiden en in dienst hebben tbv coronazorg tegenover vaccinaties?
Huilen dan.
pi_201804097
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:
Dat jij het meteen op jezelf richt zegt dan wel weer genoeg...
Niet nodig om persoonlijk te doen :{w
Zet zelf maar een TR
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201804119


Als je eigen uitgever zich van je distantieert.....

Vraag me af hoeveel mensen hier hun zuurverdiende geld aan de nepdominee hebben overgemaakt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201804128
quote:
Elke Belg krijgt tegen 2023 digitale portefeuille: zo werkt het

Met het project Smart Nation wil Michel alle data van de verschillende overheden aan elkaar koppelen. Hoe de digitale portefeuille concreet zal werken? “Vooreerst zal ze je digitale handtekening, identiteitskaart, rijbewijs, trouwboekje, visum… bevatten”, aldus Michel. “Je kan je dan via je smartphone legitimeren.

https://www.hln.be/binnen(...)-werkt-het~a7ba6bc0/
Coronapas tijdelijk ?
Uitbreiding was te verwachten ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201804139
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk wel wat meer ruimte in de mogelijkheden tot opschalen dan poppetjes tellen. De rol van zbc's is bijvoorbeeld deels onbenut gebleven, wat met name de druk op electieve zorg had kunnen (en zal kunnen) doen verminderen, er kan minder rigide worden omgegaan met de inzet van verpleegkundigen en het heeft VWS wel enorm aan coördinatievermogen ontbroken, waardoor de aanpak ontzettend gefragmenteerd was en is gebleven. Aan die punten moet je gewoon werken en alleen maar je handjes in de lucht gooien met "hoe dan?" is wel heel simpel.
Ik ben heb geen verstand van de coordinatie en inplanning van de zorg. Mensen die hier roepen dat de zorgcapaciteit moet worden uitgebreidt blijkbaar wel. Dus vraag ik ze hoe ze dat zien gezien de personeelstekorten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 18 oktober 2021 @ 10:33:26 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201804186
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:23 schreef devlinmr het volgende:
[ afbeelding ]

Als je eigen uitgever zich van je distantieert.....

Vraag me af hoeveel mensen hier hun zuurverdiende geld aan de nepdominee hebben overgemaakt
BPOC en verzonnen zaken. Ik ben #GESCHOKT.

Oh nee toch niet.
Huilen dan.
pi_201804207
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Coronapas tijdelijk ?
Uitbreiding was te verwachten ...
Wat heeft het een met het ander te maken? Ik kan er nergens uit opmaken dat dat het plan is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 18 oktober 2021 @ 10:48:44 #130
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201804317
Sjappie lult weer recht wat krom is





en.. even genieten

twitter


Mooi man, de hond weet wie fout is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201804403
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet nodig om persoonlijk te doen :{w
Zet zelf maar een TR
Je reactie valt volgens mij gewoon binnen de forumregels.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804448
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Coronapas tijdelijk ?
Uitbreiding was te verwachten ...
Corona status zou daar best ook in kunnen, maar dit is niet hetzelfde als de coronapas.
Coronapas tijdelijk als belofte?
De Nederlandse wellicht, we hebben natuurlijk weinig invloed op het buitenland. En als je ziet hoe spastisch sommige landen reageren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804478
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Sjappie lult weer recht wat krom is

[ afbeelding ]

Tja, niet echt nieuws, dit stond altijd al in de richtlijnen van het RIVM en iedereen weet ondertussen wel dat gevaccineerd zijn niet betekent dat je niet besmet kunt raken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804510
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik ben heb geen verstand van de coordinatie en inplanning van de zorg. Mensen die hier roepen dat de zorgcapaciteit moet worden uitgebreidt blijkbaar wel. Dus vraag ik ze hoe ze dat zien gezien de personeelstekorten
Meer efficiëntie begrijp ik.
Dat zal iets uitmaken, maar structureel zullen er toch meer mensen aangenomen moeten worden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804550
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:28 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar waar hebben we het over? 20 ziekenhuisopnames en 5 ic-opnames, terwijl het er vorig jaar 43 waren. Hoezo kan zo'n groot regionaal ziekenhuis 5 ic-opnames niet aan?
Vorig jaar is de reguliere zorg stilgelegd.
Nu proberen we de ontstane achterstanden in te halen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:11:31 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201804578
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Meer efficiëntie begrijp ik.
Dat zal iets uitmaken, maar structureel zullen er toch meer mensen aangenomen moeten worden.
Gewoon wat mensen uit het buitenland, bijv China, halen is ook al als voorgestelde optie langsgekomen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201804631
Eventuele nieuwe lockdown? Wat is dat voor gestoorde bullshit?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201804636
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Deels, maar vooral geeft dat aan dat wat wij hier in Nederland doen niet helemáál belachelijk is.

Tenzij je natuurlijk denkt dat de hele wereld knettergek geworden is en jij als één van de weinigen het licht wel hebt gezien.
De hele wereld is idd knettergek geworden, welk land gaat hier nog normaal mee om? Zweden en IJsland? Oid??

Overigens is Nederland een outlier in ziekenhuisbedden en IC capaciteit, ik heb geen statistieken gezien van andere landen dat ze om de haverklap operaties uitstellen?? Dus wat Nederland doet is zelfs op basis van "Het buitenland weet het altijd heel goed" nog steeds een outlier. Wat Nederland doet is helemaal wel belachelijk ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door ludovico op 18-10-2021 11:24:12 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804716
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Gewoon wat mensen uit het buitenland, bijv China, halen is ook al als voorgestelde optie langsgekomen.
Ja, nu is dan wel het probleem dat we wereldwijd in dezelfde situatie zitten.
China wellicht niet meer, maar China ligt aardig onder de loep vanwege het feit dat ze wereldwijd steeds meer invloed krijgen.
Steeds meer wordt door Chinezen overgenomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804719
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:
Nog los van het feit dat bijvoorbeeld Duitsland 4x meer capaciteit heeft, terwijl je daar in deelstaten geeneens ongevaccineerd de supermarkt in mag...
Ja, en van jullie moet ik dat allemaal normaal vinden ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804729
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
De hele wereld is idd knettergek geworden, welk land gaat hier nog normaal mee om? Zweden en IJsland? Oid??

Overigens is Nederland een outlier in ziekenhuisbedden en IC capaciteit, ik heb geen statistieken gezien van andere landen dat ze om de haverklap operaties uitstellen?? Dus wat Nederland doet is zelfs op basis van "Het buitenland weet het altijd heel goed" nog steeds een outlier. Wat Nederland doet is helemaal wel belachelijk ;)
Zweden heeft volgens mij een lagere IC capaciteit dan Nederland per hoofd van de bevolking.

Dat andere landen geen zorg hebben uitgesteld, heb je daar bewijs voor?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804732
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:57 schreef Wantie het volgende:
Maar als ik er op wijs dat landen met voldoende zorgcapaciteit er toch voor kiezen om strenge maatregelen in te zetten, dan ga jij stuiteren...
Ja omdat het géén argument is om het te doen.

Hij sprong van het flatgebouw af dus ik spring er ook maar achteraan gedachtegoed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804767
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja omdat het géén argument is om het te doen.

Hij sprong van het flatgebouw af dus ik spring er ook maar achteraan gedachtegoed.
En hoeveel extra bedden/zorg moeten we dan inregelen Ludo? En kosten/baten technisch is het dan niet goedkoper om gewoon iedereen te vaccineren.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik voorkom liever dat ik uberhaupt het ziekenhuis in moet. Is preventie niet de meest efficiente oplossing hier?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201804771
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gewoon een IC bed bestellen bij AliExpress 👍

Gewoon de IC opschalen naar 2000 bedden en die gewoon ook laten vullen met Covid patiënten, voordat we weer met maatregelen komen.
En het buitenland gewoon vergeten, die ongetwijfeld met een nieuw kleurenpalet komen om ons land in te kleuren en Trump gaan bellen over advies hoe ze zo snel mogelijk een hoge muur om ons land kunnen bouwen.

Want dat wordt telkens vergeten in de discussie, dat het toelaten van een veelvoud aan besmettingen meer gevolgen heeft dan alleen de IC.

Nog los van permanente gezondheidsschade door de behandeling op de IC...
Keerllll, 90% heeft antistoffen, wat gaat er gebeuren als dat 100% is, antistoffen verlagen het risico op IC opname toch met 97%?

Afgezien daarvan gaat het niet eens over dat die IC bedden en weet ik veel wat maar met corona patiënten gevuld moeten worden, het gaat er om dat er dikke achterstand bestaat in de zorg en dat er gewoon voor dat vlak alleen al behoefte is aan meer personeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804783
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En hoeveel extra bedden/zorg moeten we dan inregelen Ludo? En kosten/baten technisch is het dan niet goedkoper om gewoon iedereen te vaccineren.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik voorkom liever dat ik uberhaupt het ziekenhuis in moet. Is preventie niet de meest efficiente oplossing hier?
Zoveel als mogelijk? Zolang er een dikke achterstand is moet je inlopen non?

Ik denk niet dat ze het voor elkaar krijgen om teveel personeel te regelen gezien die moeizaamheid eromheen.
En nu nog meer personeel verliezen - lijk jij te insinueren, gaat lekker man.

En ik kan wel blijven herhalen maar vaccinatie is prima, maar met één keiharde voorwaarde: "VRIJWILLIG" zonder dwang drang en ander extremistisch beleid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804786
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zoveel als mogelijk? Zolang er een dikke achterstand is moet je inlopen non?
Zoveel als mogelijk zitten we al aan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201804795
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, en van jullie moet ik dat allemaal normaal vinden ofzo.
De schuld van de maatregelen wordt steeds in de schoenen van te weinig zorgcapaciteit geschoven.

Maar je ziet niet dat landen met meer capaciteit ervoor kiezen dat dus meer mensen op de IC belanden
Er wordt met gedaan alsof 2 weken IC een peuleschil is, iets dat best enkele duizenden mensen mogen doorstaan, als offer voor de samenleving.
Eigenlijk het beleid van een eeuw terug, waarbij mensenlevens er niet zo toe deden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804797
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zoveel als mogelijk zitten we al aan
Ooooooooooh okay, in 2 jaar tijd kan je geen personeel fixen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804804
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:17 schreef JohnDDD het volgende:
Eventuele nieuwe lockdown? Wat is dat voor gestoorde bullshit?
Gestoorde bullshit ?
Een select clubje alhier vindt dat meer dan normaal en juicht het toe.
En er niet mee akkoord zijn ? :wtf:
Waar is je burgerzin gebleven ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201804805
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:32 schreef Wantie het volgende:
De schuld van de maatregelen wordt steeds in de schoenen van te weinig zorgcapaciteit geschoven.

Maar je ziet niet dat landen met meer capaciteit ervoor kiezen dat dus meer mensen op de IC belanden
Andere landen doen dit en dat is GEEN argument. Wie zegt dat zij alwetend zijn?
Heb je nog een daadwerkelijk argument? Of heb je echt alleen maar "ja maar consensus"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804820
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:32 schreef Wantie het volgende:
Er wordt met gedaan alsof 2 weken IC een peuleschil is, iets dat best enkele duizenden mensen mogen doorstaan, als offer voor de samenleving.
Eigenlijk het beleid van een eeuw terug, waarbij mensenlevens er niet zo toe deden...
Och god, oogkleppen voor voor de nevenschade.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:35:13 #152
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201804829
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:17 schreef JohnDDD het volgende:
Eventuele nieuwe lockdown? Wat is dat voor gestoorde bullshit?
Om je alvast op te warmen. Vast allemaal de schuld van de ongevaccineerden :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201804834
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:
Dat andere landen geen zorg hebben uitgesteld, heb je daar bewijs voor?
De post die je zelf net quote:

quote:
ik heb geen statistieken gezien van andere landen dat ze om de haverklap operaties uitstellen??
Lezen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201804835
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keerllll, 90% heeft antistoffen, wat gaat er gebeuren als dat 100% is, antistoffen verlagen het risico op IC opname toch met 97%?

Afgezien daarvan gaat het niet eens over dat die IC bedden en weet ik veel wat maar met corona patiënten gevuld moeten worden, het gaat er om dat er dikke achterstand bestaat in de zorg en dat er gewoon voor dat vlak alleen al behoefte is aan meer personeel.
Dikke achterstand inhalen vraagt om meer capaciteit over de hele linie, niet alleen IC capaciteit.
Tja, dat ga je op korte termijn niet oplossen.

Kijk naar het chip probleem, wereldwijd is er een tekort aan computerchips, ze zijn bezig de capaciteit op te schalen, maar dat gaat nog wel even duren.
En zo zullen er nog veel voorbeelden zijn.

Terugkomend op de zorg, een achterstand inlopen op operaties betekent meer opereren, dat vraagt om meer chirurgen.
Dat is geen LOI cursus van 2 maanden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804843
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
De post die je zelf net quote:
[..]
Lezen?
Ik heb vandaag ook geen hond gezien.
Alle honden zijn opeens van het aardoppervlak verdwenen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804853
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Om je alvast op te warmen. Vast allemaal de schuld van de ongevaccineerden :{
Yup, de rest heeft tenminste geprobeerd om een nieuwe lockdown te voorkomen. ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804864
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, de rest heeft tenminste geprobeerd om een nieuwe lockdown te voorkomen. ;)
Nee, die hebben meegewerkt om deze poppenkast in stand te houden.

En beginnen elkaar nu ook nog eens aan te steken
pi_201804875
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Gestoorde bullshit ?
Een select clubje alhier vindt dat meer dan normaal en juicht het toe.
En er niet mee akkoord zijn ? :wtf:
Waar is je burgerzin gebleven ?
Covid is toch voorbij? Ik heb het coronatijdperk inmiddels achter me gelaten na mijn vaccinatie.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201804881
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Om je alvast op te warmen. Vast allemaal de schuld van de ongevaccineerden :{
Nee, erger nog, om de kwetsbaren (vooral ongevaccineerden) te beschermen, net als de coronapas!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201804886
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Nee, die hebben meegewerkt om deze poppenkast in stand te houden.

En beginnen elkaar nu ook nog eens aan te steken
Nope, voor de vaccinaties zaten we met dit aantal besmettingen met veel hogere ziekenhuis opnames.
Plus dat de besmettingen veel sneller toenamen, ondanks maatregelen en ondanks dat we toen een minder besmettelijke variant hadden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804895
Stop met vaccineren/testen, kap gezamenlijk met die qr bullshit.
Negeer een week of 2, het liefst altijd, de msm media

En het killervirus is verdwenen
pi_201804907
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, voor de vaccinaties zaten we met dit aantal besmettingen met veel hogere ziekenhuis opnames.
Plus dat de besmettingen veel sneller toenamen, ondanks maatregelen en ondanks dat we toen een minder besmettelijke variant hadden.
Je bent gevallen voor het corona sprookje. Of een collega van Delivrmn

Hoge ziekenhuisopnames zijn elk jaar gebruikelijk rond het griepseizoen, is niks nieuws.
pi_201804913
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ooooooooooh okay, in 2 jaar tijd kan je geen personeel fixen.
Opleiding is 4 jaar en dan nog 1 jaar werkervaring + 2 jaar voor IC... nee dus.

De rest negeer je maar gewoon?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201804930
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Opleiding is 4 jaar en dan nog 1 jaar werkervaring + 2 jaar voor IC... nee dus.

De rest negeer je maar gewoon?
Haha 6 opleiding nodig om een ademhalingsapparaat de bedienen.. geloof je het zelf.

Een snel cursus en je hebt het binnen een jaar of 2 onder de knie, als ze daar anderhalf terug mee waren gestart had je nu genoeg mankracht. In een echte pandemie werkt dat zo.
pi_201804934
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja omdat het géén argument is om het te doen.
Heb ik uitgelegd, probleem met meer zorgcapaciteit inzetten voor Covid is dat je bij een exponentieel toenemend virus sneller aan je maximum zit en je daarnaast meer mensen hebt met langdurige gevolgen van de IC opname.


quote:
Hij sprong van het flatgebouw af dus ik spring er ook maar achteraan gedachtegoed.
Nee, die vergelijking loopt mank.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804940
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Haha 6 opleiding nodig om een ademhalingsapparaat de bedienen.. geloof je het zelf.

Een snel cursus en je hebt het binnen een jaar of 2 onder de knie, als ze daar anderhalf terug mee waren gestart had je nu genoeg mankracht. In een echte pandemie werkt dat zo.
Ben je inmiddels geslaagd voor die cursus?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804947
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb ik uitgelegd, probleem met meer zorgcapaciteit inzetten voor Covid is dat je bij een exponentieel toenemend virus sneller aan je maximum zit en je daarnaast meer mensen hebt met langdurige gevolgen van de IC opname.
[..]
Nee, die vergelijking loopt mank.
Exponentieel toenemend virus!!

flikker toch op met je woordspellertje
pi_201804948
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Opleiding is 4 jaar en dan nog 1 jaar werkervaring + 2 jaar voor IC... nee dus.

De rest negeer je maar gewoon?
Nee, enige wat je hoeft te weten is hoe 1 apparaat werkt :7
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804957
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Exponentieel toenemend virus!!

flikker toch op met je woordspellertje
Dat jij dat feit niet kunt gebruiken maakt niet dat het een spelletje is.
Met Dansen met Jansen hebben we gezien hoe het virus exponentieel toeneemt.
De lijn met besmettingen ging recht omhoog.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201804973
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:43 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Je bent gevallen voor het corona sprookje. Of een collega van Delivrmn

Hoge ziekenhuisopnames zijn elk jaar gebruikelijk rond het griepseizoen, is niks nieuws.
In welk jaar heeft dat geleid tot dezelfde opschaling van de verpleegafdelingen en IC capaciteit als in ,2020, waarbij de reguliere zorg maandenlang is afgeschaald?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201805010
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Haha 6 opleiding nodig om een ademhalingsapparaat de bedienen.. geloof je het zelf.

Een snel cursus en je hebt het binnen een jaar of 2 onder de knie, als ze daar anderhalf terug mee waren gestart had je nu genoeg mankracht. In een echte pandemie werkt dat zo.
Kenmerkende beroepsthema’s IC
1 Persoonlijke- en beroepsontwikkeling
2 Bewaken van vitale functies
3 Toedienen van medicatie, infuusvloeistoffen
en bloed (producten)
4 Adequaat optreden in onvoorziene- en
kritieke situaties
5 Bewaken, ondersteunen en/of overnemen
van de respiratie
6 Bewaken, ondersteunen en/of overnemen
van de circulatie
7 Begeleiden van de patiënt en zijn naasten
8 Bewaken en ondersteunen van de
hersenfunctie
9 Bewaken en ondersteunen van de
temperatuur
10 Begeleiden van de patiënt en zijn naasten
11 Kwaliteitszorg
12 Deskundigheidsbevordering
13 Veilig werken

Slechts een greep uit de studiegids voor IC specialisatie. Maar dat doe PSVCL wel in 2 maanden hoor...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201805012
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

En ondertussen staan mensen aan de zijlijn te schreeuwen dat ze dat maar moeten oplossen, maar zelf zijn ze te beroerd om mee te werken aan een oplossing.

Nog los van het feit dat bijvoorbeeld Duitsland 4x meer capaciteit heeft, terwijl je daar in deelstaten geeneens ongevaccineerd de supermarkt in mag...
Sterker: degene die roepen dat we 'maar even moeten opschalen' zijn vaak nog ongevaccineerd ook. Zij helpen juist dit hele probleem te creëren. Terwijl zij straks die hulp het hardste nodig hebben als ze in het ziekenhuis komen omdat ze teveel vertrouwden op hun immuunsysteem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:55:04 #173
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201805015
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Haha 6 opleiding nodig om een ademhalingsapparaat de bedienen.. geloof je het zelf.

Een snel cursus en je hebt het binnen een jaar of 2 onder de knie, als ze daar anderhalf terug mee waren gestart had je nu genoeg mankracht. In een echte pandemie werkt dat zo.
Ik kwam ergens tegen omscholing verpleegkundigen tot ic kost enkele maanden. Genoeg verpleegkundigen die aan de slag willen maar ja dan kan de riedel niet meer verkocht worden van bomvolle ic's of ze vervelen zich straks zoals Gommie zei. Uhuh...beter is om te investeren in boa's. 8)7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201805029
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kenmerkende beroepsthema’s IC
1 Persoonlijke- en beroepsontwikkeling
2 Bewaken van vitale functies
3 Toedienen van medicatie, infuusvloeistoffen
en bloed (producten)
4 Adequaat optreden in onvoorziene- en
kritieke situaties
5 Bewaken, ondersteunen en/of overnemen
van de respiratie
6 Bewaken, ondersteunen en/of overnemen
van de circulatie
7 Begeleiden van de patiënt en zijn naasten
8 Bewaken en ondersteunen van de
hersenfunctie
9 Bewaken en ondersteunen van de
temperatuur
10 Begeleiden van de patiënt en zijn naasten
11 Kwaliteitszorg
12 Deskundigheidsbevordering
13 Veilig werken

Slechts een greep uit de studiegids voor IC specialisatie. Maar dat doe PSVCL wel in 2 maanden hoor...
Ja, gewoon wat knoppen indrukken op het beademingsapparaat...
Verder 1x per dag kijken of de patiënt nog leeft of zo .
Verder is er geen verpleging nodig..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201805049
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Sterker: degene die roepen dat we 'maar even moeten opschalen' zijn vaak nog ongevaccineerd ook. Zij helpen juist dit hele probleem te creëren. Terwijl zij straks die hulp het hardste nodig hebben als ze in het ziekenhuis komen omdat ze teveel vertrouwden op hun immuunsysteem.
Plus dat er rijen gegadigden staan te popelen om zich te laten omscholen, maar ziekenhuizen hebben geen zin om openstaande vacatures in te vullen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201805051
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gewoon wat knoppen indrukken op het beademingsapparaat...
Verder 1x per dag kijken of de patiënt nog leeft of zo .
Verder is er geen verpleging nodig..
Ziekenhuis volgens PSVCL

Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201805073
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gewoon wat knoppen indrukken op het beademingsapparaat...
Verder 1x per dag kijken of de patiënt nog leeft of zo .
Verder is er geen verpleging nodig..
En vergeet niet de "sfeerfotos" waar ze met 6-7 verpleegsters rond het bed van 1 patient staan ... verklaart het personeelstekort
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201805135
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En vergeet niet de "sfeerfotos" waar ze met 6-7 verpleegsters rond het bed van 1 patient staan ... verklaart het personeelstekort
Ja, dat is ook schandalig.
Wie in de zorg werkt moet zich alleen bezig houden met patiëntenzorg, geen pauzes, geen afleiding, geen oog voor elkaar, etc.
Doorbuffelen. Alleen dan wordt het vak aantrekkelijk om in te werken en kunnen we meer zorgpersoneel aannemen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201805149
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat jij dat feit niet kunt gebruiken maakt niet dat het een spelletje is.
Met Dansen met Jansen hebben we gezien hoe het virus exponentieel toeneemt.
De lijn met besmettingen ging recht omhoog.
Jaja.. met je dansen met jansen _O-

Slechte aflevering was dat. Hugo dans liever met de duivel.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:55 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik kwam ergens tegen omscholing verpleegkundigen tot ic kost enkele maanden. Genoeg verpleegkundigen die aan de slag willen maar ja dan kan de riedel niet meer verkocht worden van bomvolle ic's of ze vervelen zich straks zoals Gommie zei. Uhuh...beter is om te investeren in boa's. 8)7
Met een beetje moeite en inzet had je binnen 1.5 jaar makkelijk een grote groep ic medewerkers kunnen aantrekken. Zeker in een zogenaamde crisis zou dat geen probleem moeten opleveren. 6 jaar is de opleiding wanneer je van 0 moet beginnen en er geen haast is geboden.

Tja,met extra BOA kneuzen krijgen ze het virus(wij dus) beter onder controle. Daar gaat het uiteindelijk om.
pi_201805171
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef Wantie het volgende:
Heb ik uitgelegd, probleem met meer zorgcapaciteit inzetten voor Covid is dat je bij een exponentieel toenemend virus sneller aan je maximum zit en je daarnaast meer mensen hebt met langdurige gevolgen van de IC opname.
Exponentieel toenemend virus!?

Dit heb jij eerder gezegd, waar heb je het over, het zal maximaal parabolisch bewegen, ieder jaar neemt het voor een korte duur exponentieel toe, maar wordt daarna weer afgeremd door antistoffen / seizoenseffecten... En dan is het weer lekker weer en gaat de weerstand weer omhoog en gedijt het virus minder lekker en gaat het weer naar beneden.. Etc etc etc etc etc. Zo gaat dat al naar alle verwachting miljoenen jaren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 12:11:29 #181
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201805182


Virusverdieners.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201805185
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Opleiding is 4 jaar en dan nog 1 jaar werkervaring + 2 jaar voor IC... nee dus.

De rest negeer je maar gewoon?
Doen alsof alleen mensen die nog een opleiding moeten doen en werkervaring moeten verkrijgen geschikt zijn om op de IC te (kunnen) werken.

..........
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201805192
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook geen hond gezien.
Alle honden zijn opeens van het aardoppervlak verdwenen?
Staat er ergens dat het er niet of wel is dan? :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201805236
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Haha 6 opleiding nodig om een ademhalingsapparaat de bedienen.. geloof je het zelf.

Een snel cursus en je hebt het binnen een jaar of 2 onder de knie, als ze daar anderhalf terug mee waren gestart had je nu genoeg mankracht. In een echte pandemie werkt dat zo.
Afgezien van alle part-timers en "vorig leven IC medewerker geweest" mensen die in kunnen stromen en waar de gaten vallen door ander personeel opgevuld kan worden.

Zoals..... Papa die zorg van kindje meer neemt en wat minder werkt.. Kinderdagverblijf.... Ander zorg personeel dat taken kan overnemen en meer kan werken..... Och och...

En als het zó bulk achtige zorg is dan rijst voor mij gewoon de vraag of je het niet moet centraliseren, in Amsterdam staat er een leeg ziekenhuis naast note bene een ander ziekehuis met tunnelverbinding (dacht ik!?) nou lijkt me geschikt...

Neejoh, niet nodig, beter het hele land opzadelen met issues.
Onee wacht, het zijn geen issues, thuiswerken is vooruitgang! :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201805260
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat jij dat feit niet kunt gebruiken maakt niet dat het een spelletje is.
Met Dansen met Jansen hebben we gezien hoe het virus exponentieel toeneemt.
De lijn met besmettingen ging recht omhoog.
Gek hè, als je gaat testen waar de kans op besmettingen het hoogste is, en dat nog niet werd gedaan / die locatie met hoge besmettingkans nog niet open was.

Totaal binnen alle verwachting, 87% was jongere bij die opleving...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201805335
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Exponentieel toenemend virus!?

Dit heb jij eerder gezegd, waar heb je het over, het zal maximaal parabolisch bewegen, ieder jaar neemt het voor een korte duur exponentieel toe, maar wordt daarna weer afgeremd door antistoffen / seizoenseffecten... En dan is het weer lekker weer en gaat de weerstand weer omhoog en gedijt het virus minder lekker en gaat het weer naar beneden.. Etc etc etc etc etc. Zo gaat dat al naar alle verwachting miljoenen jaren.
Uiteraard zit er een maximum aan.
Snap niet waarom jij denkt dat exponentieel toenemend betekent dat het oneindig toeneemt.

En dat het miljoenen jaren zo gaat, fijn.
Wat hebben we eraan?
Niets.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201805360
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gek hè, als je gaat testen waar de kans op besmettingen het hoogste is, en dat nog niet werd gedaan / die locatie met hoge besmettingkans nog niet open was.
Ah, dus volgens jou werden de teststraten voor cdie tijd geboycot door de jongeren, en na dansen met Jansen gingen ze met klachten opeens wel naar teststraten?

De rest van je comment is irrelevant.

quote:
Totaal binnen alle verwachting, 87% was jongere bij die opleving...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201805417
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staat er ergens dat het er niet of wel is dan? :')
Dat jij geen statistieken hebt ingezien betekent niet dat er dus geen uitgestelde operaties in het buitenland zijn..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 12:34:35 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201805446
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Gewoon wat mensen uit het buitenland, bijv China, halen is ook al als voorgestelde optie langsgekomen.
Of gewoon
Scheelt weer een zeecontainer..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 18 oktober 2021 @ 12:38:20 #190
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201805493
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Virusverdieners.
En wanneer zijn die woningen gekocht voor of na 2020?
Want heel simpel een arts en zeker een chirurg verdiend gewoon erg veel.
Je word het ook niet zomaar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201805695
quote:
Cafébaas Brussel neergestoken ’na discussie over Covidpas’
Een uitbater van een café in Brussel is afgelopen zaterdag neergestoken bij een discussie met een klant over het Covid Safe Ticket. Dat meldt een woordvoerder van justitie aan Het Nieuwsblad.
Het slachtoffer werd naar het ziekenhuis gebracht, de verdachte is opgepakt. Hij moet over enkele weken al voor de rechtbank verschijnen.
https://www.telegraaf.nl/(...)cussie-over-covidpas
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201805866
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
En wanneer zijn die woningen gekocht voor of na 2020?
Want heel simpel een arts en zeker een chirurg verdiend gewoon erg veel.
Je word het ook niet zomaar.
Ach, ondertussen werd Trump op een ivoren voetstuk geplaatst, terwijl diens pracht en praal dat van iedere Corona hoofdrolspeler doet verbleken.
Verder is toch algemeen bekend dat Ab miljoenair is, dat was voor de crisis al bekend.
Maar geld verdienen is sowieso vies.
Tenzij je Trump bent.
Of Alex.
Of...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:21:44 #193
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201806043
Met geld verdienen is niks mis als het op een eerlijke manier gebeurt maar dat doen die virusverdieners niet, zwendel en achter de schermen hun zakken vullen met aandelen en gesjoemel met belastingcenten.

Even terug in de tijd.....

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201806079
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Met geld verdienen is niks mis als het op een eerlijke manier gebeurt maar dat doen die virusverdieners niet, zwendel en achter de schermen hun zakken vullen met aandelen en gesjoemel met belastingcenten.

Even terug in de tijd.....

[ twitter ]
Dat is het NOS journaal? Dit is zelfs voor een wappietweet een kansloze poging.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201806165
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is het NOS journaal? Dit is zelfs voor een wappietweet een kansloze poging.
Ja, dan opeens is msm wel een betrouwbare bron ;)
Zelfde als dat artikel over de huizen van Ab en Ernst, dat is ook msm...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201806186
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Met geld verdienen is niks mis als het op een eerlijke manier gebeurt maar dat doen die virusverdieners niet, zwendel en achter de schermen hun zakken vullen met aandelen en gesjoemel met belastingcenten.

Even terug in de tijd.....

[ twitter ]
Trump die op een eerlijke manier geld heeft verdiend :')

Verder laat je video niet zien dat Ernst op oneerlijke wijze zijn geld heeft verdiend.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 13:47:37 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201806267
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Met geld verdienen is niks mis als het op een eerlijke manier gebeurt maar dat doen die virusverdieners niet, zwendel en achter de schermen hun zakken vullen met aandelen en gesjoemel met belastingcenten.

Even terug in de tijd.....

[ twitter ]
Het blijft wel interessant om dit soort dingen te zien. En dan zijn er in COR al tig posts voorbijgekomen met 'dit is nog nooit eerder gebeurd', 'nog nooit is de reguliere zorg belast op een manier dat normale ingrepen moesten worden afgezegd'. Maar dit klopt natuurlijk niet. Dit is namelijk meer dan eens voorgekomen tijdens een griepseizoen. Enkel is de situatie met Covid nu een stuk erger in combinatie met een wereldwijde massahysterie.
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan opeens is msm wel een betrouwbare bron ;)
Zelfde als dat artikel over de huizen van Ab en Ernst, dat is ook msm...
Volgens mij wordt dit argument niet gemaakt. Het is juist hilarisch om de MSM-adepten te zien spartelen als er een MSM-bron wordt aangehaald die niet past in het gewenste narratief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201806278
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Virusverdieners.
Kut he dat mensen die wel succesvol waren op school veel verdienen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201806293
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doen alsof alleen mensen die nog een opleiding moeten doen en werkervaring moeten verkrijgen geschikt zijn om op de IC te (kunnen) werken.

..........
Dat zeg ik dus niet... Ik splits het uit zodat je zelf ongeveer kunt berekenen hoeveel tijd het minimaal kost en hoeveel maximaal.
Ik zal het volgende keer nog verder versimpelen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201806341
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Met geld verdienen is niks mis als het op een eerlijke manier gebeurt maar dat doen die virusverdieners niet, zwendel en achter de schermen hun zakken vullen met aandelen en gesjoemel met belastingcenten.

Even terug in de tijd.....

[ twitter ]
eens kijken

12 weken vs bijna 2 jaar
Alleen brabant vs heel de wereld
100en operaties uitgesteld vs duizenden

Inderdaad een heel mooi voorbeeld weer dat covid niet met griep te vergelijken valt qua impact.

Dank je CAD voor deze bevestiging
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201806389
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:46 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Haha 6 opleiding nodig om een ademhalingsapparaat de bedienen.. geloof je het zelf.

Een snel cursus en je hebt het binnen een jaar of 2 onder de knie, als ze daar anderhalf terug mee waren gestart had je nu genoeg mankracht. In een echte pandemie werkt dat zo.
Moeten ze ook niet danslesjes tussen de vreselijk drukke diensten nemen?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201806528
Wappie Wout mist nu een Champions League wedstrijd omdat hij geen prikje wilde:

quote:
Weghorst mist Champions League-wedstrijd met Wolfsburg door coronabesmetting
Wout Weghorst is besmet met het coronavirus. De spits is voorlopig niet beschikbaar voor VfL Wolfsburg en mist in ieder geval de Champions League-wedstrijd tegen RB Salzburg van komende woensdag.

Weghorst klaagde zondagochtend over symptomen en liet zich testen. Na de positieve uitslag ging hij thuis in quarantaine. Wolfsburg meldt dat alle andere tests die gisteren en vandaag zijn afgenomen bij spelers en staf negatief waren.

'Pure complottaal'
In december vorig jaar baarde Weghorst opzien met enkele cryptische uitspraken over de pandemie op zijn Instagramaccount. "Stel je voor, er is een vaccin dat zo veilig is dat je bedreigd moet worden om het te nemen. Tegen een ziekte die zo dodelijk is dat je getest moet worden om te weten dat je het hebt", schreef hij.

In een televisieoptreden op ZDF weigerde Weghorst vervolgens afstand te doen van zijn bericht. De interviewer pakt Weghorst hard aan en noemde zijn uitspraken "pure complottaal".
https://nos.nl/artikel/24(...)oor-coronabesmetting
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:17:51 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201806557
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wappie Wout mist nu een Champions League wedstrijd omdat hij geen prikje wilde:
[..]

Waarom is Weghorst een "wappie"? Tevens denk ik dat zijn vaccinatiestatus hier weinig mee te maken heeft. Ook gevaccineerden kunnen nog Covid krijgen. En als je dan positief test moet je in quarantaine. Heel simpel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201806590
quote:
14s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom is Weghorst een "wappie"? Tevens denk ik dat zijn vaccinatiestatus hier weinig mee te maken heeft. Ook gevaccineerden kunnen nog Covid krijgen. En als je dan positief test moet je in quarantaine. Heel simpel.
Omdat hij complottaal uitkraamt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:21:26 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201806606
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Omdat hij complottaal uitkraamt.
Complottaal?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201806661
quote:
11s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Complottaal?
Hij denkt dat de vaccinatiestrategie een complot is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:28:13 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201806687
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hij denkt dat de vaccinatiestrategie een complot is.
Waar heeft hij dit precies gezegd? Als je toevallig een linkje hebt, ben wel benieuwd ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:30:47 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201806711
quote:
14s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom is Weghorst een "wappie"? Tevens denk ik dat zijn vaccinatiestatus hier weinig mee te maken heeft. Ook gevaccineerden kunnen nog Covid krijgen. En als je dan positief test moet je in quarantaine. Heel simpel.
Al dat gedoe rondom vaccineren en uiteindelijk gaan we met zn allen alsnog weer een tijdperk van beperkingen en maatregelen in _O-
Met natuurlijk de dramatische situatie die daaruit voort zal vloeien, nl. nieuwe vaccin ronde voor de goedgelovige, en de nog strengere beperking voor de ongevaccineerden, en hoe strenger is maar de vraag. Geen supermarkten meer in? De straat niet meer op? Gekort worden op bepaalde zaken? Hoe ver zullen ze dit doordrijven....
Mai pben rai~!
pi_201806716
quote:
11s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heeft hij dit precies gezegd? Als je toevallig een linkje hebt, ben wel benieuwd ..
https://dvhn.nl/sport/Wee(...)ghorst-26761174.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:31:52 #210
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201806721
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wappie Wout mist nu een Champions League wedstrijd omdat hij geen prikje wilde:
[..]

Win/win. Hij is straks beter beschermd dan de vaxxers, heeft geen experimentele crap genomen en mag overal mee naartoe :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:49:10 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201806899
quote:
Maar hij spreekt hij helemaal niet een complot:
quote:
Eind december zette Weghorst vraagtekens bij - zoals hij het noemt - ’de coronahysterie’. Op sociale media riep hij zijn volgers op ’om zelf onderzoek te doen’. Ook plaatste Weghorst een afbeelding met de tekst: ’stel je eens voor dat er een virus is dat zo dodelijk is, dat je je moet laten testen om te weten of je het hebt’.
Dus wat we hier kunnen concluderen is dat wat jij stelde niet klopt. Maar Weghorst omarmd simpelweg een visie over Covid die jou in het verkeerde keelgat schiet en daarom wil jij hem demoniseren als "wappie" en "complotdenker".

Juist prima dat Weghorst kritisch nadenkt over het hele gebeuren. Jammer ook dat er dan direct weer zoveel mensen over vallen. Ik vraag mij wel af waarom het bij sommigen tot zoveel diepe frustratie leidt als bekendheden niet een bepaalde gewenste mening ventileren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:52:43 #212
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201806955
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft wel interessant om dit soort dingen te zien. En dan zijn er in COR al tig posts voorbijgekomen met 'dit is nog nooit eerder gebeurd', 'nog nooit is de reguliere zorg belast op een manier dat normale ingrepen moesten worden afgezegd'. Maar dit klopt natuurlijk niet. Dit is namelijk meer dan eens voorgekomen tijdens een griepseizoen. Enkel is de situatie met Covid nu een stuk erger in combinatie met een wereldwijde massahysterie.
[..]
Volgens mij wordt dit argument niet gemaakt. Het is juist hilarisch om de MSM-adepten te zien spartelen als er een MSM-bron wordt aangehaald die niet past in het gewenste narratief.
Dank voor de aanvulling, ik doe daar de moeite niet meer voor. Het blijft inderdaad hilarisch dat gespartel, ik lees het vaak maar met een half oog of helemaal niet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201806985
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Afgezien van alle part-timers en "vorig leven IC medewerker geweest" mensen die in kunnen stromen en waar de gaten vallen door ander personeel opgevuld kan worden.

Zoals..... Papa die zorg van kindje meer neemt en wat minder werkt.. Kinderdagverblijf.... Ander zorg personeel dat taken kan overnemen en meer kan werken..... Och och...

En als het zó bulk achtige zorg is dan rijst voor mij gewoon de vraag of je het niet moet centraliseren, in Amsterdam staat er een leeg ziekenhuis naast note bene een ander ziekehuis met tunnelverbinding (dacht ik!?) nou lijkt me geschikt...

Neejoh, niet nodig, beter het hele land opzadelen met issues.
Onee wacht, het zijn geen issues, thuiswerken is vooruitgang! :)
Precies, ze hadden echt wel tot een oplossing kunnen komen om de zorg te ontlasten, dan hoeft het niet eens direct perfect te funcioneren. Als we maar zien dat er serieus pogingen worden ondernomen.

Ipv daarvan voeren ze de laatste anderhalf de vreemdste maatregelen in ,en worden de nieuwe BOA's aan het klaargestoomd om tegen het virus te vechten :') Heel logisch allemaal.
pi_201806990
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Dank voor de aanvulling, ik doe daar de moeite niet meer voor. Het blijft inderdaad hilarisch dat gespartel, ik lees het vaak maar met een half oog of helemaal niet.
Een half oog is al te veel moeite
pi_201807013




voor wie zich afvraagt waarom er personeel tekort is op de covid afdeling ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201807139
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

voor wie zich afvraagt waarom er personeel tekort is op de covid afdeling ...
Wat is dit nou voor een debiele post? Gewoon maar wat roepen zonder even na te denken waarom er zoveel mensen nodig zijn? Oh oh wat kritisch zijn we weer zeg..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201807242
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

voor wie zich afvraagt waarom er personeel tekort is op de covid afdeling ...
pi_201807254
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor een debiele post? Gewoon maar wat roepen zonder even na te denken waarom er zoveel mensen nodig zijn? Oh oh wat kritisch zijn we weer zeg..
Niemand doet iets. Behalve goed poseren voor de camera.
pi_201807368
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:42 schreef PSVCL het volgende:
Stop met vaccineren/testen, kap gezamenlijk met die qr bullshit.
Negeer een week of 2, het liefst altijd, de msm media

En het killervirus is verdwenen
Als we niet 24/7 voor de laatste 20+ maanden van CoronaHysterie TV enz. gebombardeerd waren hadden we weinig of niks van 'n 'pandemie' gemerkt.IMO.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201807797
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:30 schreef Tingo het volgende:

[..]
Als we niet 24/7 voor de laatste 20+ maanden van CoronaHysterie TV enz. gebombardeerd waren hadden we weinig of niks van 'n 'pandemie' gemerkt.IMO.
Net zoals in Brazilie... oh wacht..
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201807810
Zijn er eigenlijk nog leuke nieuwe complotten gevonden?
We blijven hier maar in een kringetje ronddraaien en zo ongeveer alles is al 1000x ontkracht
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201807923
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat zeg ik dus niet... Ik splits het uit zodat je zelf ongeveer kunt berekenen hoeveel tijd het minimaal kost en hoeveel maximaal.
Ik zal het volgende keer nog verder versimpelen
Ik kan beter tegen een muur praten hè.

Je berekening is simpel en houdt achterwege.... Lees de post waar je net op reageerde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201807930
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat jij geen statistieken hebt ingezien betekent niet dat er dus geen uitgestelde operaties in het buitenland zijn..
Klopt, wordt dat ergens beweerd dan?

Snap je de vraag die hierboven gesteld wordt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201807942
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:26 schreef Wantie het volgende:
Ah, dus volgens jou werden de teststraten voor cdie tijd geboycot door de jongeren, en na dansen met Jansen gingen ze met klachten opeens wel naar teststraten?

De rest van je comment is irrelevant.
Nee.

Dat verzin jij nu weer, waarom je dat verzint ontgaat mij compleet, tenminste, als ik het met ratio zou moeten verklaren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201807949
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uiteraard zit er een maximum aan.
Snap niet waarom jij denkt dat exponentieel toenemend betekent dat het oneindig toeneemt.

En dat het miljoenen jaren zo gaat, fijn.
Wat hebben we eraan?
Niets.
Ehh, wat heb je daar aan? Misschien niet vervallen in onlogische nonsense en je koppie er bij te houden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 16:41:23 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201807961
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:23 schreef devlinmr het volgende:
Zijn er eigenlijk nog leuke nieuwe complotten gevonden?
We blijven hier maar in een kringetje ronddraaien en zo ongeveer alles is al 1000x ontkracht
Kortom, geen reden dus meer voor jou om deze reeks te posten? Prima hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201807973
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, geen reden dus meer voor jou om deze reeks te posten? Prima hoor.
Ik heb er een mening over maar ik mag niet
quote:
Geen pseudo-modden
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201807998
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft wel interessant om dit soort dingen te zien. En dan zijn er in COR al tig posts voorbijgekomen met 'dit is nog nooit eerder gebeurd', 'nog nooit is de reguliere zorg belast op een manier dat normale ingrepen moesten worden afgezegd'. Maar dit klopt natuurlijk niet. Dit is namelijk meer dan eens voorgekomen tijdens een griepseizoen. Enkel is de situatie met Covid nu een stuk erger in combinatie met een wereldwijde massahysterie.
[..]
Verschil is dat dat griepseizoen 11 weken heeft geduurd.
Hoe lang duurt Covid nu al?

Dat ziekenhuizen bij een griepgolf overbelast zijn is al vele malen aan bod geweest.
Maar dat betreft een tijdelijke piek.
Niet eentje die maandenlang aan houdt, terwijl er drastische maatregelen zijn genomen om het verder in te perken.


quote:
Volgens mij wordt dit argument niet gemaakt. Het is juist hilarisch om de MSM-adepten te zien spartelen als er een MSM-bron wordt aangehaald die niet past in het gewenste narratief.
Ah, dus we spreken vanaf nu af dat de msm gewoon een betrouwbare bron van informatie is?

Dat vind ik prima.

Dat nieuwsbericht over de griepgolf in 2018 past overigens uitstekend in het narratief.
Dus wat is eigenlijk het probleem?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808034
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee.

Dat verzin jij nu weer, waarom je dat verzint ontgaat mij compleet, tenminste, als ik het met ratio zou moeten verklaren.
Omdat jij beweert dat de jeugd opeens na dansen met Jansen naar de teststraten is gaan hollen.
En dat dat de verticale piek veroorzaakte...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808057
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehh, wat heb je daar aan? Misschien niet vervallen in onlogische nonsense en je koppie er bij te houden?
Jij komt met onlogische nonsense over iets dat miljoenen jaren op een bepaalde manier zou zijn gegaan.

Dat jij het begrip exponentiële groei niet snapt betekent niet dat dit niet in de natuur kan voorkomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 16:53:22 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201808078
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verschil is dat dat griepseizoen 11 weken heeft geduurd.
Hoe lang duurt Covid nu al?
Nee hoor. Influenza (de griep) is er ook constant, enkel piekt het op bepaalde momenten in het jaar. Net zoals Covid. Alleen het grote verschil is dat we omtrent Covid op paniekerige wijze alles dagelijks in de gaten houden via allerlei gegevens. Zo'n heel circus zou je ook op kunnen zetten omtrent Influenza.
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:45 schreef Wantie het volgende:
Ah, dus we spreken vanaf nu af dat de msm gewoon een betrouwbare bron van informatie is?
Leuke reactie op een argument dat niet wordt gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201808104
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat jij beweert dat de jeugd opeens na dansen met Jansen naar de teststraten is gaan hollen.
En dat dat de verticale piek veroorzaakte...
Dat is effectief wat er gebeurt is non, 87% was jonge personen die waren "dansen met janssen"

Dat er secundair besmettingen volgen dat geloof ik gelijk. Maar die initiele increase naar 10k besmettingen was ook wel behoorlijk tijdelijk...

"komt door de maatregelen" ja, die van het stoppen met "dansen met Janssen" het gros van de extra maatregelen daar bovenop zal allicht minimaal hebben meegeholpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808110
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:51 schreef Wantie het volgende:
Jij komt met onlogische nonsense over iets dat miljoenen jaren op een bepaalde manier zou zijn gegaan.

Vertel, wanneer is er OOIT gemeten dat het aantal besmettingen alleen maar toeneemt ipv daalt bij zo een infectieziekte waar slechts tijdelijke gedeeltelijke immuniteit voor bestaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808120
quote:
14s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor. Influenza (de griep) is er ook constant, enkel piekt het op bepaalde momenten in het jaar. Net zoals Covid. Alleen het grote verschil is dat we omtrent Covid op paniekerige wijze alles dagelijks in de gaten houden via allerlei gegevens. Zo'n heel circus zou je ook op kunnen zetten omtrent Influenza.
[..]
Blijft best leuk verzonnen, dat Covid maar een griepje is.
En niet dankzij jou kun je dat in Nederland best volhouden, gezien het succes van de maatregelen en vaccinaties.

quote:
Leuke reactie op een argument dat niet wordt gemaakt.
Kiek, je durft niet...
Je had inderdaad geen argument.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808129
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vertel, wanneer is er OOIT gemeten dat het aantal besmettingen alleen maar toeneemt ipv daalt bij zo een infectieziekte waar slechts tijdelijke gedeeltelijke immuniteit voor bestaat.
Exponentieel betekent niet oneindig.

Waarom weet je dat niet?
Raar....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808136
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:51 schreef Wantie het volgende:
Dat jij het begrip exponentiële groei niet snapt betekent niet dat dit niet in de natuur kan voorkomen.
quote:
Exponentiële groei is een toename evenredig aan de eigen omvang. Iedere grootheid die continu met hetzelfde percentage per tijdseenheid groeit, ondergaat een exponentiële groei.
Exponentiële groei, man, hou op, je lijkt te impliceren dat het maar oneindig kan groeien en het maar sneller en sneller blijft gaan. Is niet logischhhhhh nee.

Dat er op 5% van de curve omhoog van de parabool sprake is van exponentiele groei zal allemaal wel. Vertekend de waarheid alleen nogal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808140
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:57 schreef Wantie het volgende:
Blijft best leuk verzonnen, dat Covid maar een griepje is.
Is het ook voor mensen onder de 60, geen verschil in sterftecijfers immers tov vorig jaar terwijl 30% het opgelopen had in 2020!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808144
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, geen reden dus meer voor jou om deze reeks te posten? Prima hoor.
Maak ik lekker zelf uit ^p^
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201808159
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Exponentieel betekent niet oneindig.

Waarom weet je dat niet?
Raar....
Als de groei negatief wordt is het toch niet exponentiele groei ofwa?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808194
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is effectief wat er gebeurt is non, 87% was jonge personen die waren "dansen met janssen"
Ah, eerst ontken je het ten stelligste, en nu geef je het toe.


quote:
Dat er secundair besmettingen volgen dat geloof ik gelijk. Maar die initiele increase naar 10k besmettingen was ook wel behoorlijk tijdelijk...

"komt door de maatregelen" ja, die van het stoppen met "dansen met Janssen" het gros van de extra maatregelen daar bovenop zal allicht minimaal hebben meegeholpen.
Klopt, dus we zagen door het versoepelen van de maatregelen onder jongeren een exponentiële groei van het virus, die afvlakte toen er weer verzwaring kwam.

Helder!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:05:10 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201808202
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijft best leuk verzonnen, dat Covid maar een griepje is.
Dit argument wordt niet gemaakt. Je blijft maar aankomen met stropoppen waarbij je anderen woorden in de mond wilt leggen. In mijn post staat nergens dat Covid 'maar een griepje is'. Dat maak jij er nu van.
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Maak ik lekker zelf uit ^p^
Hihi. Het was een oprechte vraag hoor, aangezien je een tijdje terug aan had gegeven hier actief te zijn om tegen vermeende "BS" en "leugens" te strijden. Als alles volgens jou al debunked is, dan zit jouw werk er wel op zou ik zo zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201808204
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is het ook voor mensen onder de 60, geen verschil in sterftecijfers immers tov vorig jaar terwijl 30% het opgelopen had in 2020!
30% van de Nederlandse bevolking besmet in 2020?

Wat is je onderbouwing daarvan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808222
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit argument wordt niet gemaakt. Je blijft maar aankomen met stropoppen waarbij je anderen woorden in de mond wilt leggen. In mijn post staat nergens dat Covid 'maar een griepje is'. Dat maak jij er nu van.
[..].
Er was toch geen verschil met griep?
Op het hysterische gedoe na dan.
Dus alle maatregelen, vaccinatie, etc.
Allemaal overbodig. Doen we bij griep ook niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808239
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Exponentiële groei, man, hou op, je lijkt te impliceren dat het maar oneindig kan groeien en het maar sneller en sneller blijft gaan. Is niet logischhhhhh nee.
Impliceren...

Dus dat verzin je er zelf bij.


[/quote]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201808398
Vlaanderen kleurt terug rood ... terwijl
80% gevaccineerd is ,
91% van 18+
95% van 65+
90% van 12+
:|W
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201808464
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:19 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Niemand doet iets. Behalve goed poseren voor de camera.
:') en maar klagen dat jullie uitgelachen worden _O- .
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201808511
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is het ook voor mensen onder de 60, geen verschil in sterftecijfers immers tov vorig jaar terwijl 30% het opgelopen had in 2020!
Zucht blijf je nu nog steeds bezig met sterftecijfers.. Het is een feit dat mensen met Covid eerder en langer op de IC belanden dan mensen met Influenza en dat zie je bij alle leeftijdsgroepen terug.. En again long covid..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201808565
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:26 schreef UncleScorp het volgende:
Vlaanderen kleurt terug rood ... terwijl
80% gevaccineerd is ,
91% van 18+
95% van 65+
90% van 12+
:|W
die 6% zorgt voor al het rood. op naar de 100%.
Plaats hier uw advertentie
pi_201808569
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_201808628
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zucht blijf je nu nog steeds bezig met sterftecijfers.. Het is een feit dat mensen met Covid eerder en langer op de IC belanden dan mensen met Influenza en dat zie je bij alle leeftijdsgroepen terug.. En again long covid..
Bron.................?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808651
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Impliceren...

Dus dat verzin je er zelf bij.

[/quote]

Je denkt werkelijk dat ik dat verzin en jij niet gewoon het verkeerde woord gebruikt? Exponentiële groei en dan moet ik aannemen of gelijk denken "jaaa maar hij bedoelt niet oneindig natuurlijk" serieus?

Kan het nog vager?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808655
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bron.................?
2020: 0 gevallen van mensen die met griep in het ziekenhuis belanden en tienduizenden gevallen van mensen met corona in het ziekenhuis en een nog veel groter aantal mensen, waaronder veel jonge mensen, met long covid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:56:54 #253
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201808660
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Met geld verdienen is niks mis als het op een eerlijke manier gebeurt maar dat doen die virusverdieners niet, zwendel en achter de schermen hun zakken vullen met aandelen en gesjoemel met belastingcenten.

Even terug in de tijd.....

[ twitter ]
Sure mijn oud directeur kreeg 65 miljoen euro kreeg als op rot premie zodat mensen met een aflopend contract zoals ik niet verlengd werd.
En de mensen die er gewoon nog werkten dat jaar geen standaard Loons verhoging kreeg omdat hij er mee kapte.
Dit gold dus voor de ongeveer 60.000 man aan personeel toen de tijd.
Het bedrijf was tyco international.

Kijk dat soort dingen lees je nergens.

Dus.. nogmaals wanneer waren de huizen gekocht?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201808665
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
30% van de Nederlandse bevolking besmet in 2020?

Wat is je onderbouwing daarvan?
In iets meer dan een jaar tijd, voor de jongeren that is.

https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-32-van-donors

+- 15 April.
Eind februari begonnen we ongeveer met de gekte... Dus dat is een maand of 15 geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808680
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
In iets meer dan een jaar tijd, voor de jongeren that is.

https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-32-van-donors
Ja daaag die heb o.a. ik al genoeg gegeven. Als het kwartje maar niet wil vallen bij je, is dat niet mijn probleem.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201808682
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:58 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ja daaag die heb o.a. ik al genoeg gegeven. Als het kwartje maar niet wil vallen bij je, is dat niet mijn probleem.
Tuurlijk joh, en olifanten zijn roze.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808741
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, en olifanten zijn roze.
Zolang jij met die bias blijft zitten hebben bronnen geven totaal geen zin.

Geen zin meer om voor achterlijke uitgemaakt worden door jou. Er is zoveel bewijs en onderzoek te vinden maar als jij je oogkleppen blijft ophouden heeft het allemaal geen zin.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201808747
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
2020: 0 gevallen van mensen die met griep in het ziekenhuis belanden en tienduizenden gevallen van mensen met corona in het ziekenhuis en een nog veel groter aantal mensen, waaronder veel jonge mensen, met long covid.
Ja gebruik ff outlier 2020 waarin er geen griep wordt opgemerkt (vanwege Covid) om te vergelijken met de Covid pandemie, waar in 2020 0 antistoffen tegen opgebouwd waren....

Hoe selectief wilt u het hebben?

En bron voor veel jonge mensen met long-covid, en definieer "veel" en zet dat eens af tegen dezelfde symptomen bij Influenza?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808761
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zolang jij met die bias blijft zitten hebben bronnen geven totaal geen zin.
Nee, jij hebt geen goede bron.

Neem ik je niet kwalijk verder dat je die niet kan vinden maar dat je mij gaat betichten van selectiviteit is toch wel heel triest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808763
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
Geen zin meer om voor achterlijke uitgemaakt worden door jou. Er is zoveel bewijs en onderzoek te vinden maar als jij je oogkleppen blijft ophouden heeft het allemaal geen zin.
Nou, deel dan die statistieken.

Je weet dat je geen onderzoek hoeft te delen als het gaat om statistieken hè, gewoon een instantie die feitelijke aantallen bijhoudt is voldoende, iets als CBS ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808787
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808789
quote:
Sanquin Research sluit het onderzoek naar antistoffen tegen corona onder donors af. Inmiddels heeft 95,1% van de bloeddonors antistoffen tegen het coronavirus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:14:39 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201808807
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

En hoe representatief zijn vrijwillige bloeddonoren voor de hele Nederlandse maatschappij?

Dat lijken me bij uitstek mensen die begaan zijn met andermans gezondheid. Dus grote kans dat de vaccinatiegraad onder bloeddonoren hoger is dan het landelijk gemiddelde.
Huilen dan.
pi_201808835
Ja, die 10% zonder antistoffen drukt zwaarder op de IC dan 90% met antistoffen. Een factor 4 zelfs allicht.

Dus die 10% zit dan zo 36x (antistoffen werken 97% / 33x tegen IC opname komt daar perfect mee overeen). Zo vaak op de IC na een besmetting.

Vaccineren helpt heel goed, voor jezelf.

5% antistoffen opbouwen lukte vorig jaar overigens in 3-4 maanden. Gezien alle druk op de IC praktisch van de ongevaccineerden komt, moet dat toch vrij rap klaar zijn allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808845
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:23 schreef devlinmr het volgende:
Zijn er eigenlijk nog leuke nieuwe complotten gevonden?
We blijven hier maar in een kringetje ronddraaien en zo ongeveer alles is al 1000x ontkracht
Geen idee.
Jij zou dat toch zelf beter weten omdat je zo vaak opzoek naar steentjes te gooien tegen de users hier.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201808852
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:14 schreef Isdatzo het volgende:
En hoe representatief zijn vrijwillige bloeddonoren voor de hele Nederlandse maatschappij?

Dat lijken me bij uitstek mensen die begaan zijn met andermans gezondheid. Dus grote kans dat de vaccinatiegraad onder bloeddonoren hoger is dan het landelijk gemiddelde.
Behoorlijk representatief zei die gap zelf van Sanquin.
Lijkt aannemelijk echter dat natuurlijke antistoffen wat onderschat zijn in de sanquin groep en de vaccinatie antistoffen wat overschat voor de totale populatie. (en hoeveel % is minder geprikt van de allochtonen? Dat is 25% van de bevolking... Corrigeer enkel voor vaccinatie antistoffen en je hebt een conservatieve schatting).

Neemt niet weg dat dat Pienter onderzoek bewezen niet representatief was van RIVM gezien het aantal PCR positieven dat al hoger lag dan het aantal dat zij berekenden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201808855
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:19 schreef Tingo het volgende:

[..]
Geen idee.
Jij zou dat toch zelf beter weten omdat je zo vaak opzoek naar steentjes te gooien tegen de users hier.
Hij zit gewoon in een panel ergens in een overheidsbunker.... Zitten met 10 man non stop dingen met elkaar te delen gericht om propaganda te voeren.

Geen bewijs voor verder maar lijkt mij wel aannemelijk gezien zijn post gedrag. c_/
Zal wel op de man zijn dit... hmmm
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:24:29 #268
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201808875
Joh al dat gelul over statistieken. Terwijl alle beargumentatie van de vaxxers domweg het extrapoleren van die 0.5-0.8 % op de ongevaccineerde bevolking is. En dat doorberekenen op de zorg.

Nog nooit in de historie van de mensheid is iets zo simpel geweest als een domme extrapolatie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201808887
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit argument wordt niet gemaakt. Je blijft maar aankomen met stropoppen waarbij je anderen woorden in de mond wilt leggen. In mijn post staat nergens dat Covid 'maar een griepje is'. Dat maak jij er nu van.
[..]
Hihi. Het was een oprechte vraag hoor, aangezien je een tijdje terug aan had gegeven hier actief te zijn om tegen vermeende "BS" en "leugens" te strijden. Als alles volgens jou al debunked is, dan zit jouw werk er wel op zou ik zo zeggen.
Hij wil wat overuurtjes boeken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201808970
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:55 schreef ludovico het volgende:

[..]


Je denkt werkelijk dat ik dat verzin en jij niet gewoon het verkeerde woord gebruikt? Exponentiële groei en dan moet ik aannemen of gelijk denken "jaaa maar hij bedoelt niet oneindig natuurlijk" serieus?

Kan het nog vager?

Nou, je kent dat bekende schaakbord?
1 graankorrel, 2 graankorrels, 4 graankorrels, 8 graankorrels...
Exponentiële toename.
Is dat oneindig?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:40:27 #271
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201808975
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:26 schreef Tingo het volgende:

[..]
Hij wil wat overuurtjes boeken.
Zwaar leven heb je als overheidstroll
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201808989
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja gebruik ff outlier 2020 waarin er geen griep wordt opgemerkt (vanwege Covid) om te vergelijken met de Covid pandemie, waar in 2020 0 antistoffen tegen opgebouwd waren....

Hoe selectief wilt u het hebben?
Hardop gelachen. Betekent dit nu dat jij stopt met doen alsof 2018 een doodnormaal griepjaar was en alles vergelijkt met het griepjaar 2018?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809024
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
In iets meer dan een jaar tijd, voor de jongeren that is.

https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-32-van-donors

+- 15 April.
Eind februari begonnen we ongeveer met de gekte... Dus dat is een maand of 15 geweest.
Aahh, je goochelt met cijfers..
Was te verwachten.
Het gaat dus niet om 30% van de bevolking die in 2020 is besmet geraakt met corona...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201809054
quote:
Omroep Max-baas Jan Slagter verplicht coronabewijs voor medewerkers en bezoekers
Omroep Max-baas Jan Slagter eist van studiobezoekers dat ze een geldig coronabewijs kunnen tonen. Binnenkort wil hij ook medewerkers van Omroep Max verplichten een vaccinatiebewijs of een negatief testbewijs bij zich te hebben. Dat vertelde hij vandaag in het NPO Radio 1-programma Spraakmakers.
https://www.ad.nl/show/om(...)-bezoekers~a55db114/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809101
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Betekent dit nu dat jij stopt met doen alsof 2018 een doodnormaal griepjaar was en alles vergelijkt met het griepjaar 2018?
2018 griep, was allicht bovengemiddeld maar binnen alle verwachtingen dunkt mij van wat redelijkerwijs te verwachten was.

Niet dan? Was dat buiten verwachting dat het zo erg zou kunnen zijn qua drukte op de IC?

Lijkt mij stug, drukte op de IC komt vaker voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201809124
Manamnamnamannan,
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201809136
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
2018 griep, was allicht bovengemiddeld maar binnen alle verwachtingen dunkt mij van wat redelijkerwijs te verwachten was.

Goh, wat toevallig dan dat bij al jouw 100 vergelijkingen tussen corona en griep je altijd dat jaar gebruikt hebt om de griepcijfers te gebruiken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809166
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Goh, wat toevallig dan dat bij al jouw 100 vergelijkingen tussen corona en griep je altijd dat jaar gebruikt hebt om de griepcijfers te gebruiken.
Omdat dat iets is qua aantallen wat we normaliter bewezen - zie 2018 - botweg accepteren.

Is het zo fucking ingewikkeld om dat te begrijpen??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201809200
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat dat iets is qua aantallen wat we normaliter bewezen - zie 2018 - botweg accepteren.

Is het zo fucking ingewikkeld om dat te begrijpen??
Jij doet op extreme wijze aan cherrypicking, weigert dat toe te geven en beschuldigt anderen van datzelfde feit terwijl dat helemaal niet ter sprake is.
Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809227
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jij doet op extreme wijze aan cherrypicking, weigert dat toe te geven en beschuldigt anderen van datzelfde feit terwijl dat helemaal niet ter sprake is.
Is dat zo moeilijk om toe te begrijpen?
Je snapt het echt niet he? Dat is de minimale bovengrens die we normaliter accepteren. Waarom the F zou ik daar dan onder moeten zitten om te vergelijken met wat we "gewoon normaal vinden".

Makes no fucking sense.

Je mist rationeel denkvermogen als je dit niet kan snappen, klaar nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201809284
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je snapt het echt niet he? Dat is de minimale bovengrens die we normaliter accepteren. Waarom the F zou ik daar dan onder moeten zitten om te vergelijken met wat we "gewoon normaal vinden".

Makes no fucking sense.

Je mist rationeel denkvermogen als je dit niet kan snappen, klaar nu.
Jouw manier van discussie voeren is gewoon debiel. Dat weet je best, maar je doet net alsof iedereen gek is.
Met je 'klaar nu' :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809289
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je snapt het echt niet he? Dat is de minimale bovengrens die we normaliter accepteren. Waarom the F zou ik daar dan onder moeten zitten om te vergelijken met wat we "gewoon normaal vinden".

Makes no fucking sense.

Je mist rationeel denkvermogen als je dit niet kan snappen, klaar nu.
Zullen we dan vanaf nu de griepcijfers van 2019 gebruiken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201809343
Oh, en de griepcijfers van 2020 over een paar maanden. *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809358
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat wordt weer een zaakje die meneer verliest. Maar goed, VWS/SZW handhaaft weer eens niet omdat ze het wel prima vindt, dat is nog wel de grootste gotspe.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201809391
quote:
81s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat wordt weer een zaakje die meneer verliest. Maar goed, VWS/SZW handhaaft weer eens niet omdat ze het wel prima vindt, dat is nog wel de grootste gotspe.
Er zijn inmiddels zoveel bedrijven die het doen dat VWS/SZW niks anders meer zou doen als ze willen handhaven.
De overheid gaat er echt niks aan doen. Die komt het wel goed uit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809457
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels zoveel bedrijven die het doen dat VWS/SZW niks anders meer zou doen als ze willen handhaven.
De overheid gaat er echt niks aan doen. Die komt het wel goed uit.
Ja, en dat laatste is natuurlijk in essentie vrij verwerpelijk, helemaal als je dat nog eens vooraf aankondigt ook. Helemaal los van of je de gedraging zelf wel of niet vindt kunnen; daar zijn de geëigende wegen voor om dat te bewerkstelligen en het botweg negeren van de wet omdat je dat wel prima vindt is er daar niet één van.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201809529
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je snapt het echt niet he? Dat is de minimale bovengrens die we normaliter accepteren. Waarom the F zou ik daar dan onder moeten zitten om te vergelijken met wat we "gewoon normaal vinden".

Makes no fucking sense.

Je mist rationeel denkvermogen als je dit niet kan snappen, klaar nu.
Een minimale bovengrens.....

Ik vind hem mooi gevonden
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201809539
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, en dat laatste is natuurlijk in essentie vrij verwerpelijk, helemaal als je dat nog eens vooraf aankondigt ook. Helemaal los van of je de gedraging zelf wel of niet vindt kunnen; daar zijn de geëigende wegen voor om dat te bewerkstelligen en het botweg negeren van de wet omdat je dat wel prima vindt is er daar niet één van.
Dat ben ik met je eens. Er zijn andere manieren om ervoor te zorgen dat je personeel een veilige werkomgeving heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201809916
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jouw manier van discussie voeren is gewoon debiel. Dat weet je best, maar je doet net alsof iedereen gek is.
Met je 'klaar nu' :')
Wat ik al zei, ik ga voor hem geen onderzoeken of stats ophalen.. Je wordt op zijn minst uitgemaakt voor compleet achterlijk en de onderzoekers/experts krijgen een soortgelijk stempel van hem..

Verder persoonlijk niks tegen hem alleen discussies hebben geen zin zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door MatthijsDJ op 18-10-2021 19:53:56 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201810036
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oh, en de griepcijfers van 2020 over een paar maanden. *O*
Toen hadden we een oversterfte door griep van 600 gevallen :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201810044
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Er zijn andere manieren om ervoor te zorgen dat je personeel een veilige werkomgeving heeft.
Nee die zijn er niet, we kunnen *#@*!& net weer met z'n allen aan hetzelfde blok zitten en kunnen gewoon lopen waar we willen zonder rekening te houden met éénrichtingsverkeer enzo..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201810084
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:55 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nee die zijn er niet, we kunnen *#@*!& net weer met z'n allen aan hetzelfde blok zitten en kunnen gewoon lopen waar we willen zonder rekening te houden met éénrichtingsverkeer enzo..
Bij mij was er eenrichtingsverkeer van en naar de toiletten. Dan moest je soms 4 gangen door en 2 trappen op om naar de toiletten te gaan _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201811080
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij mij was er eenrichtingsverkeer van en naar de toiletten. Dan moest je soms 4 gangen door en 2 trappen op om naar de toiletten te gaan _O-
Zo erg was het gelukkig nog niet bij ons, al zitten we nu in een ander gebouw sinds alles "open" is. Daar kon je wel met de lift naar boven, maar volgens mij niet naar beneden als ik goed kijk naar de pijlen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201811866
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:30 schreef Tingo het volgende:

[..]
Als we niet 24/7 voor de laatste 20+ maanden van CoronaHysterie TV enz. gebombardeerd waren hadden we weinig of niks van 'n 'pandemie' gemerkt.IMO.
Klopt op die manier blijft het een gevaarlijk virus. De schapen kan je blijkbaar alles wijs maken.
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:45:58 #295
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201811889
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, je kent dat bekende schaakbord?
1 graankorrel, 2 graankorrels, 4 graankorrels, 8 graankorrels...
Exponentiële toename.
Is dat oneindig?
De exponentiele toename van de graankorrels is eindig, want is het aantal velden.
Het principe van de verdubbeling per veld is oneindig.
Huig
pi_201812210
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:45 schreef Orwell het volgende:

[..]
De exponentiele toename van de graankorrels is eindig, want is het aantal velden.
Ja, precies.
Op een gegeven moment zijn alle vakjes gebruikt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201812218
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:30 schreef Tingo het volgende:

[..]
Als we niet 24/7 voor de laatste 20+ maanden van CoronaHysterie TV enz. gebombardeerd waren hadden we weinig of niks van 'n 'pandemie' gemerkt.IMO.
Je merkt er weinig van vanwege de maatregelen die genomen zijn om dat te bewerkstelligen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201812831
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure mijn oud directeur kreeg 65 miljoen euro kreeg als op rot premie zodat mensen met een aflopend contract zoals ik niet verlengd werd.
En de mensen die er gewoon nog werkten dat jaar geen standaard Loons verhoging kreeg omdat hij er mee kapte.
Dit gold dus voor de ongeveer 60.000 man aan personeel toen de tijd.
Het bedrijf was tyco international.

Kijk dat soort dingen lees je nergens.

Dus.. nogmaals wanneer waren de huizen gekocht?
Ja man en je had ook 'n baasje die vaccinaties heeft voor je geregeld.
Jouwe rare verhaaltjes hebben we heel vaak gehoord.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201812940
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je merkt er weinig van vanwege de maatregelen die genomen zijn om dat te bewerkstelligen...
Je herhalingen van het journaal alleen maar saai zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201813230
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:44 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Klopt op die manier blijft het een gevaarlijk virus. De schapen kan je blijkbaar alles wijs maken.
Het coronavirus vormt opzich geen gevaar meer voor het collectief. Alleen zal het maatschappelijke debat over de noodzaak voor lockdowns en maatregelen voor altijd blijven bestaan door lobbyende experts en hysterische mensen die bang zijn gemaakt door avondvullende programma's aan angstporno op de televisie. Een kleine minderheid krijgt het namelijk ook voor elkaar om het sinterklaasfeest te gijzelen, bewindspersonen zijn gewoon erg vatbaar voor dit soort dingen. Is het niet voor een coronastrain, dan is het straks wel voor de griep, verkoudheid, CO2 uitstoot of klimaatverandering. Deze coronahysterie heeft een blijvend precedent geschept om maatregelen en lockdowns voor altijd in de gereedschapskist te blijven houden, en het kan voor ieder willekeurig voorwendsel weer uit die kist gehaald worden. "Er is een roep uit de samenleving".

Onze moderne samenleving met het daarbij horende maakbaarheidsdenken zal de definitieve ondergang zijn voor ons oude vertrouwde leventje. Had dit verkoudheidsvirus bijvoorbeeld in de jaren 80 opgedoken dan hadden we er niks van gemerkt. Er is veel nadruk op komen te liggen door social media en propaganda uit China.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:27:57 #301
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201813268
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:23 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ja man en je had ook 'n baasje die vaccinaties heeft voor je geregeld.
Jouwe rare verhaaltjes hebben we heel vaak gehoord.
Nogmaals dat maak jij er van.
Hij had test geregeld en voor elkaar gekregen dat vaste krachten in risico groep inderdaad een vaccinatie konden halen.
Scheelt als je wat connecties hebt.

Ik en veel anderen die geen risico groep betrof kwamen later.
Van mijn afdeling is nu iedereen gevaccineerd de reden is simpel omdat we weten wat corona kan doen met een mens.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')