Zipportal | zondag 10 oktober 2021 @ 15:58 |
![]() ![]() Intercity Istanbul Park ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | |
tja77 | zondag 10 oktober 2021 @ 15:59 |
Dat had Hamilton toch ook kunnen doen? Hij had marge genoeg om rustiger te gaan rijden. | |
trein2000 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:00 |
Onder druk doen ze bij Mercedes echt de raarste dingen… | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:00 |
Nou! Toto vergat bijna te klappen ![]() ![]() | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:00 |
En dan dus ingehaald worden door Gasly en Norris. | |
Piles | zondag 10 oktober 2021 @ 16:00 |
Wij zijn geen leken Kamphues, spreek voor jezelf. | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:01 |
Daar twijfel ik niet aan. Ik maak me geen ilussies | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 16:01 |
Dit is de Toto die we willen zien | |
tja77 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:01 |
Die gingen toch niet zoveel sneller? | |
beantherio | zondag 10 oktober 2021 @ 16:01 |
Dat was me nog niet eens opgevallen ![]() ![]() | |
Fer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:01 |
Vd Garde legt het goed uit. De nieuwe inter is 1 rondje snel, daarna een dip en dan komt ie weer terug. Hamilton zat hele tijd in die dip en toen de band terugkwam, was de race afgelopen. | |
daNpy | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Dat was geen meter | |
Kleffe_Dop | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Houd er rekening mee dat eea wel vertekent, Max heeft lange tijd stabiel op 2,0-4,5 sec achter Bottas gezeten. Als op enig moment duidelijk wordt voor Red Bull dat Bottas sneller is (en Hamilton geen gevaar meer vormt) schroeven ze alles dicht op die bolide van Verstappen wat ze maar dicht kunnen schroeven. Live to fight another day. | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Toto op Sky over de pitstop: "We saw LEC dropping off." | |
LTVDK | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Als een boer met kiespijn ![]() | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Een seconde per rondje ongeveer en dat zou alleen maar meer worden. Plus er is kans op een klapband of iets dergelijks. Zo'n risico wil je toch helemaal niet nemen als titelkandidaat? | |
PirE | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Over verschil in snelheid. Max krijg vrij vroeg in de 1e stint de opdracht om het gat op te laten lopen naar 3 seconden en banden te sparen, dat hield hij vol tot de stops. Na zijn stop had hij problemen met zijn stuur en hebben ze niet echt meer lopen pushen toen Bottas uitliep. Waren vooral bezig met wat ze moesten rijden vs Leclerc en toen die wegviel op Hamilton. | |
daNpy | zondag 10 oktober 2021 @ 16:02 |
Van een 7 voudig wereldkampioen verwacht je inderdaad niet dat ie daar mee om kan gaan | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 16:03 |
Gasly had wel meer ruimte dacht ik zo Hij verpest er natuurlijk wel Alonso’s race mee, geen onterechte straf. | |
Nober | zondag 10 oktober 2021 @ 16:03 |
HATSEFLATS.![]() | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:03 |
Vandaar dat hij dus had moeten pitten net na Perez, was hij ruim de snelste op de baan geweest ![]() | |
Zipportal | zondag 10 oktober 2021 @ 16:03 |
![]() nr / aantal posts / gebruiker 01 137 ChevyCaprice 02 101 PS. 03 082 ESF1Gamer 04 074 Zipportal 05 070 3rr0r 06 069 Nattekat 07 068 tja77 08 059 StephanL 09 057 Whiskers2009 09 057 daNpy 11 052 R-woud93 12 051 HiDiHo 13 049 DKUp 14 048 Johannes788 15 045 Peterselieman 16 042 Kleffe_Dop 17 041 D_A 18 040 -XOR- 19 037 VacaLoca 19 037 WismutVeilchen83 19 037 Tjacka 22 034 LTVDK 22 034 SiGNe 24 033 Gehrman 25 032 theguyver 26 031 heywoodu 27 030 BehoorlijkKritisch 27 030 Dven 29 028 Stoorzendert 30 026 OnwetendeNerd 30 026 Evenstar 30 026 TweedeKlum 33 025 Zorro 34 024 opreis 34 024 Nober 36 023 pmponer 36 023 vaarsuvius 38 022 Weltschmerz 39 020 Predator40 40 019 PirE 41 016 Rianne84 41 016 Marcoss 41 016 Werkperd 41 016 AMDB 45 015 vosss 45 015 Van_Poppel 47 014 TagForce 47 014 DombohetOlifantje1 47 014 Luctor.et.Emergo 47 014 Doevelaer 47 014 Starflyer
| |
theguyver | zondag 10 oktober 2021 @ 16:04 |
Ja maar was dat ook een speling van 30sec nee enkele seconden. Met enorme risico van klapband en volgens foto was hij de plek waarschijnlijk toch kwijt geraakt aan Leclerc, het team rekent alles uit .. ik denk dat team een beter zicht op had dan Hamilton.. Nja Hamilton klaagt steen en been over zijn banden.. Echt bijna elke race.. merc weet ik een gegeven moment niet meer wanneer het serieus is. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
Nou ja, dat is toch wel een beetje het verhaal van dit seizoen toch? Dat je op heel veel momenten zou verwachten dat een 7-voudig WK het net effe wat slimmer/beter/volwassener zou doen. Maar dat doet hij dus niet. | |
Fer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
Klopt, had hij 3e gehaald. | |
daNpy | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
Eens | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
Wauw | |
S95Sedan | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
Band van Ocon, die dus geen stop heeft gedaan.![]() | |
PSVCL | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
![]() Max (PSV) op weg naar het wereldkampioenschap | |
spectrumanalyser | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
De cameraman die even erg enthousiast reageert op een pitstop. ![]() | |
Zorro | zondag 10 oktober 2021 @ 16:05 |
33 ![]() | |
Fer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
What is the question man? | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Jack vergeet een vraag te stellen. | |
3rr0r | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Lewis is nog pislink | |
SiGNe | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
![]() | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Ik hoor Toto iets soortgelijks zeggen zojuist. Volgens mij hebben we het bij het rechte eind ![]() | |
Thinkk-Pinkk | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Goeie vraag ![]() | |
daNpy | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Tenenkrommend die Jack. Goddamn | |
Zwoerd | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Ten seconds...... | |
LTVDK | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Kan Jack niet eens een cursus vragen stellen krijgen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:06 |
Het wordt per race chananter met Jack. | |
bleiblei | zondag 10 oktober 2021 @ 16:07 |
Echt, damn ![]() Lewis Hamilton... 10 seconds! Je zag em echt zo kijken van, eh, wtf? | |
R-woud93 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:07 |
Welke vraag? Sjek stelt geen vragen | |
3rr0r | zondag 10 oktober 2021 @ 16:07 |
Toen met Rick was het opeens zoveel beter | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:07 |
Hij is tandarts toch? ![]() | |
Thinkk-Pinkk | zondag 10 oktober 2021 @ 16:07 |
Dat blijkt | |
SiGNe | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
"we work as a team" In ronde 15: "why shoudl we pit? I want to stay out" | |
beantherio | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
Hamilton 4x buiten het podium gefinisht en Max maar 1x. ![]() | |
LTVDK | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
Dan istie misschien beter geschikt om onverstaanbare boardradio's te ontrafelen dan journalistje spelen | |
spectrumanalyser | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
kijk naar de rechtervoorband van Ocon. Met zo'n band loop je een aardig risico. zou graag willen horen van Pirelli wat je nog mag verwachten van zo'n band. | |
Bastiefcg | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
Ik Heb liever dat ze hem de rest van zijn leven op tandartscursus sturen | |
Whiskers2009 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
En een cursus Engels... | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:08 |
Nou dat was niet in ronde 15 grote vriend. | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 16:09 |
Werken als een team betekent natuurlijk niet alles van elkaar zonder twijfel accepteren. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:09 |
Ja jongens, ik geef het jullie te doen hoor. Motorwissel, post-covid, nek-hernia. En dan toch van p11 naar p5 rijden. GOAT! | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 16:09 |
Wordt een interessante debrief bij Mercedes woensdag ![]() | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 16:09 |
Dan kunnen we dat wel voor elke niet-Engelse interviewer eisen. Het probleem is echt niet zijn Engels. | |
Kleffe_Dop | zondag 10 oktober 2021 @ 16:10 |
Met als een resultaat een statement waarin Mercedes als team z'n excuses aanbiedt aan Lewis. | |
Weltschmerz | zondag 10 oktober 2021 @ 16:10 |
![]() | |
3rr0r | zondag 10 oktober 2021 @ 16:10 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:10 |
'We need to do better, work harder' | |
Whiskers2009 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:10 |
Zeker is dat óók een probleem | |
theguyver | zondag 10 oktober 2021 @ 16:11 |
Occon? | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:11 |
Hamilton na de stop. | |
3rr0r | zondag 10 oktober 2021 @ 16:11 |
Mercedes | |
SiGNe | zondag 10 oktober 2021 @ 16:12 |
En Lewis had de banden veel meer gepushed dan Ocon. Die zat vanaf ronde 1 flink te stampen. | |
spectrumanalyser | zondag 10 oktober 2021 @ 16:13 |
ah, er zijn beelden opgedoken van Lewis Hamilton en zijn team. | |
3rr0r | zondag 10 oktober 2021 @ 16:13 |
![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 10 oktober 2021 @ 16:13 |
Daarentegen is de Mercedes wel een stukje vriendelijker voor z'n banden normaal gesproken. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:13 |
Die ziet er niet zo beroerd uit. Maar ja, dat is maar 1/8 van het totale bandoppervlak wat je hier ziet. | |
LTVDK | zondag 10 oktober 2021 @ 16:13 |
De 'vraagstelling' van Jack Ipv 'wat zullen we eten vandaag?' wordt het dan 'in de keuken gebruiken ze vaak pannen om eten mee te bereiden, daarin wordt er dan voedsel geplaatst en verwarmd tot dat het gaar is, vorige week had je een lekker biefstukje' | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:14 |
![]() Zeer treffend | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 16:15 |
Hamilton echt weer zo'n smerige actie op Perez ![]() HOE IS DAT GEEN STRAF ![]() | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 16:15 |
Lewis lacht wel als een boer met kiespijn, misschien kan Sjek daar eens naar kijken. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:16 |
Huh? Wat, waar, wanneer? Ik heb echt niks gezien hoor. | |
Donderkonijn | zondag 10 oktober 2021 @ 16:16 |
Echt wel het is mede het probleem. Jacks Engels is steenkolen Engels, en zijn intonaties en zinsopbouwen kloppen van geen kant. Je ziet vaak bij de coureurs dat ze niet snappen wat Jack nou eigenlijk bedoelt in eerste instantie. | |
pmponer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:16 |
Ja maar ze hebben zo;n lekkere chemie ofzo Ah checco oppijpen | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:17 |
Omdat hij er als inhalende partij helemaal naast zit aan de binnenkant ![]() | |
RealistAtheist | zondag 10 oktober 2021 @ 16:17 |
Duwt Perez echt volledig van de baan af. Doet niet eens een poging om in te sturen in de 1 na laatste bocht. En dan nog voorzichtig opperen dat Perez leaving the track and gaining an advantage in de studio? Hoe blind ben je dan? Als iemand hier een douw voor had moeten krijgen was het hamilton. Edit: uiteindelijk gelukkig gewoon perez voor hamilton. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:18 |
Je hebt een punt, in Oostenrijk kreeg Perez (of was het Norris?) volgens mij voor hetzelfde een straf. Maar iemand buiten de baan duwen mag als er asfalt ligt, zo lijkt het. | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 16:18 |
Toen ie Perez de pitstraat in dwong. | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 16:18 |
Norris ook. Totale willekeur bij de stewards. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:19 |
Ach, dat was van twee kanten een spierballenduel. Als we dit soort dingen gaan bestraffen dan blijf je bezig. | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 16:21 |
dat vraag ik mij al jaren af | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 16:21 |
hij laat geen raceroom voor de tegenstander die er nog naast zit. | |
pmponer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:21 |
Dat is precies wat Fernando probeerde duidelijk te maken | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:22 |
Ik denk dat het punt is dat het in Oostenrijk wel bestraft werd. Maar daar lag grind, dus tja... ik weet het ook niet. Ik vind eigenlijk dat je niet zomaar iemand buiten de baan mag duwen maar dat is schijnbaar alleen in de F1 al jaren een probleem. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:22 |
Inhalen aan de binnenkant of buitenkant wordt verschillend beoordeeld. Perez haalde Norris in aan de buitenkant. Daar kreeg Norris (als verdediger) straf omdat Perez et al helemaal naast zat. Hamilton haalt hier Perez in aan de binnenkant en zit er helemaal naast. Dan moet Perez ruimte geven. | |
R-woud93 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:22 |
Super Max ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 16:22 |
Max die gewoon die race zit te kijken tijdens het rijden ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:23 |
Het is een mannensport. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:23 |
Maar dat doet Perez toch ook? Hij laat zoveel ruimte dat hij naast de baan wordt geduwd ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 16:23 |
onzin. Het was een typische #44. Als er een muur had gestaan was de tegenstander er in terecht gekomen, zo doet hij het altijd | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:23 |
Dat hoeft niet bij het uitkomen van de bocht. Alleen bij het ingaan van de bocht (Rosberg/Hamilton Oostenrijk 2016) | |
pmponer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:23 |
Perez had moeten doen wat Doornbos zei, aan het begin van die sectie beetje naar buiten ondersturen | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:24 |
Nou, dan is het toch prima. | |
SiGNe | zondag 10 oktober 2021 @ 16:24 |
Een roze Red Bull.. ik zou het wel willen zien | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:24 |
En dat mag dus, als de inhalende partij aan de binnenkant zit. Zie ook Verstappen vs Leclerc in Oostenrijk 2019. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:25 |
In Oostenrijk dus niet. En zoals iemand anders ook al zei, als er een muur had gestaan ook niet. Als dat de regels zijn prima, maar dat wordt voor zover ik weet nooit zo gezegd? | |
pmponer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:25 |
Fernando is het er niet mee eens | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:25 |
Nogmaals, niet in Oostenrijk en bovendien zat Perez bij de volgende bocht weer aan de binnenkant. Er is geen logica ![]() | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:26 |
Andere situatie. Daar zit de verdediger aan de binnenkant terwijl er iemand helemaal naast zit. Ik heb hier wel eens een link geplaatst naar de richtlijnen wat dat betreft en ook het schema dat Toto in Silverstone naar de stewards hedft gestuurd gast hierover. | |
Kleffe_Dop | zondag 10 oktober 2021 @ 16:27 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:27 |
Nou, dan is het toch prima. Oostenrijk was gewoon een totaal andere situatie. Het slaat nergens op om die met elkaar te vergelijken, al vond ik die straffen ook raar. Laten we in godsnaam wel gewoon blijven racen. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:28 |
Waar staat in de regels dat dat uit maakt? Het gaat er gewoon om dat twee auto's naast elkaar de bocht uit komen. Geef het nou maar op, er is echt geen logica te ontdekken hier ![]() | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:29 |
Precies, gewoon blijven racen en elkaar de ruimte geven. Zoals in elke andere situatie ook moet volgens de regels. ![]() | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:29 |
In Oostenrijk zat de inhalende partij aan de BUITENKANT. Hier aan de BINNENKANT. | |
Weltschmerz | zondag 10 oktober 2021 @ 16:29 |
Het Mercedes marketing van Ziggo is weer druk aan het doen alsof Hamilton niet alleen dankzij ontzettende mazzel (en boze opzet) nog meedoet voor de titel. | |
FireFox1 | zondag 10 oktober 2021 @ 16:30 |
Leuk voor in de open haard. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:30 |
Nogmaals, wie aanvalt of wie verdedigt is niet relevant. Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar je hoeft niet te schreeuwen hoor ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:31 |
Ach ja. Lewis rijdt van P11 naar P5: "great drive by Lewis" Verstappen rijdt van P20 naar P2: "great drive by Lewis" | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:32 |
Er is wel degelijk logica. Dat hij die niet ziet, doet daar niets aan af. https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/ | |
KingRoland | zondag 10 oktober 2021 @ 16:32 |
Maxgod | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:33 |
Jawel, zie ook het schema dat de FIA in 2016 naar Mercedes heeft gestuurd waar Toto ineens in Silverstone mee kwam. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:34 |
Oh ja, dat random linkje weer. De stewards hebben al zo vaak beslissingen genomen die haaks staan op wat daar gezegd wordt, dat hele document is waardeloos. Ik zou niet weten waarom een blogje uit 2014 van iemand die niets met de stewards te maken heeft relevant is. | |
WheeledWarrior | zondag 10 oktober 2021 @ 16:34 |
Erg mooi | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 16:35 |
Dat zie je in zoveel landen joh, dat is echt niet een Jack-ding. Die paar races die ik in Brazilië keek, met een Braziliaanse interviewer...niet te verstaan. Ook als ik eens wat van Duitse TV zie, een partij stereotype Duits accent, niet normaal. Dat gedoe over 'Nederlands Engels' is ook altijd zo matig, alsof mensen nooit iemand Engels horen praten die niet uit een Engelstalig land of Nederland komt. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:37 |
Omdat dat overeenkomt met hoe de stewards straffen en het schema dat Toto in Silverstone naar de FIA gestuurd heeft. ![]() Maar als jij dat onzin vindt, prima, maar het verklaart imho wel waarom de een wel gestraft wordt en de ander niet. Ik zie namelijk nauwelijks voorbeelden die daar van afwijken en als dat wel zo is was daar een goede reden voor. | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:38 |
Is mij ook al opgevallen dat ze altijd zeer pro-Mercedes zijn bij Ziggo | |
Mylene | zondag 10 oktober 2021 @ 16:38 |
![]() | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:41 |
Nee, dat is dus niet waar. Er zijn al zoveel voorbeelden gegeven van andere beslissingen. Dat is een beetje het punt, het is in dit soort situaties volledig afhankelijk van de mening van de betreffende steward en dus krijg je tegenstrijdige uitkomsten bij verschillende races. Dat is met opzet want er zijn helemaal geen opgeschreven regels voor deze situaties. | |
daNpy | zondag 10 oktober 2021 @ 16:41 |
Ben ik in VBL beland? | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:41 |
Geef dan voorbeelden. Want er is wel degelijk een regelboek waar de stewards gebruik van maken. Dat is ook bevestigd door een steward. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 16:42 |
Complete megamongool die Mazepin. Maar Jack zal het wel weer een toffe vette actie te hebben gevonden. | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:42 |
Hoe vaak moet Oostenrijk nog genoemd worden? Wijkt compleet af van de norm. | |
daNpy | zondag 10 oktober 2021 @ 16:43 |
0 pitstops in de hele race, ik wist niet dat dat Ocon. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:44 |
Dat is volledig volgens die richtlijnen zoals ik al aangegeven heb. Perez zat volledig naast Norris. [ Bericht 22% gewijzigd door Starflyer op 10-10-2021 16:53:13 ] | |
pmponer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:44 |
Gelul v Garmeren | |
MoreDakka | zondag 10 oktober 2021 @ 16:45 |
Maar de andere situaties (Verstappen vs Hamilton Portimao bijvoorbeeld ook nog) dus niet he, begint het een beetje te dagen? ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 16:45 |
Ricciardo ![]() | |
3rr0r | zondag 10 oktober 2021 @ 16:45 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 16:45 |
Vindt dit wel spot-on qua analyse over de beslissing van Mercedes:https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/ | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 16:50 |
Zijn banden waren er aan. Hij had het best op slicks kunnen proberen in de laatste ronden | |
ondeugend | zondag 10 oktober 2021 @ 16:51 |
Rob van Garmeren nog even liegend over Loris Hezemans in de Nascar Xfinity. "Keurig uit gereden" Not Tis niet zo erg maar alles om de kijker te blijven binden aan de zender nu ze F1 kwijt raken. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 16:51 |
Daar kan ik me zo geen probleem herinneren waar een van beide de andere buiten de baan duwde. De inhaalacties die ik me daar kan herinneren waren prima van beide coureurs. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 16:53 |
Ik vond Vettel op zijn mediums veel grappiger. | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 16:55 |
als je het doet verwacht je de zachte banden en niet de mediums | |
RealistAtheist | zondag 10 oktober 2021 @ 16:59 |
Oei oei oei, werd je loverboy Lewis een keertje een klein beetje dwars gezeten? Gek dat jij je daar als zelfverklaard Verstappen fan zo druk over maakt. ![]() | |
Tjacka | zondag 10 oktober 2021 @ 17:00 |
hoezo | |
Fer | zondag 10 oktober 2021 @ 17:01 |
De teams hadden het achteraf spot on. De slijtage was in het laatste deel zo hoog, door vanaf ronde 40 te stoppen, hebben ze het beste uit die 2e inter kunnen halen. Eerder (Ricciardo) of later stoppen (Hamilton, LeClerc) was minder effectief gebleken. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 17:02 |
Die quote is van waarschijnlijk de enige auteur die niet met een hamilton pet op z'n hoofd zit te kijken. Ik lees er ook tussen de regels door dat hij het ook compleet niet eens is met wat zijn collega's schrijven. | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 17:07 |
die zijn sneller op temperatuur en bieden daardoor rond en net na het omslagpunt veel meer grip. Mediums krijg je gewoon niet snel aan de praat als de baan nog wat vochtig is en maar langzaam opdroogt | |
ShaoliN | zondag 10 oktober 2021 @ 17:18 |
Ik hoop wel dat RBR de pace terug vind. Ze zijn nu niet veel sterker dan Ferrari en mijlen ver van Merc. Austin is ook een redelijk rap circuit. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 17:22 |
Ik denk dat het meer ligt aan iets dat er nu fout ging bij RB ipv dat er iets goed ging bij Merc. Gasly/Alonso/Leclerc zaten er slechts 1 of 2 tiende achter. Dat is in het begin veel groter geweest. Het lijkt me niet dat dat alleen de flexing rear wing was. | |
Tjacka | zondag 10 oktober 2021 @ 17:31 |
dat denk ik ook ja | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 17:35 |
Echt pijnlijk hoe moeilijk mensen hier kunnen omgaan met objectiviteit als ik dit soort onzin lees ![]() ![]() | |
tja77 | zondag 10 oktober 2021 @ 17:38 |
Zit daar nog een hagelnieuwe slick onder die inter? | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 17:38 |
COTA ligt RB vele malen beter dan Turkije. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 17:39 |
Het is vooral pijnlijk om keer op keer te lezen hoe jij jezelf voordoet als objectieve Verstappen-fan, terwijl iedereen er doorheen prikt. Het is één van de slechtste acts op FOK! en dat zegt best veel. | |
Tjacka | zondag 10 oktober 2021 @ 17:42 |
dat dacht ik ook ja | |
Kleffe_Dop | zondag 10 oktober 2021 @ 17:42 |
Het drieluik Monza, Sochi en Turkije afsluiten met 6 punten voorsprong op Hamilton is een meer dan prima rendement voor 3 races waar vooraf van werd verwacht dat ze op de hand van Mercedes zouden zijn. COTA, maar zeker Mexico en Brazilië zouden de Red Bull beter moeten liggen. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 17:46 |
De meeste teams zaten ook dichter op Mercedes deze race dan gemiddeld, afgezien van RBR (en McLaren). Dat schijnt met de onverwacht hoge griplevels van het circuit en de hoge rake van de RBR te maken te hebben. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 17:48 |
De meeste teams zaten dichter op merc omdat Bottas de beste merc was. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 17:49 |
Een Verstappenfan kan ook gewoon kritisch zijn op Verstappen, dat zijn juist de echte fans. Maar het oranjeklompen-volk kan daar slecht tegen, laat maar lekker gaan. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 17:49 |
In de kwalificatie. Achter Hamilton. https://the-race.com/form(...)t-working-in-turkey/ | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 17:50 |
Het circuit van Austin is ongeveer gelijk aan Turkije dus daar zal Hamilton winnen. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 17:52 |
Dat kwam omdat Lulu geen optimale lap had. Zijn "ideal lap" (dus zijn 3 beste sectors) had nog 3 tienden sneller gekund. En dat is met een auto die volgetanked was voor een extra cooldown lap+push lap. | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 17:53 |
Doe ook maar een uitslag die ongeveer gelijk is aan vandaag dan | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 17:53 |
De vraag is of het asfalt daar ook (onverwacht) zoveel grip heeft als dit circuit dit weekend (nadat het was behandeld de afgelopen maand). | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 17:55 |
Io de overige circuits was het ook niet altijd een "ideal lap" ![]() | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 17:56 |
Rob “opreis” Kamphues | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 17:56 |
Echt totaal niet. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 17:57 |
Daar is het gat niet altijd zo groot geweest. + die extra brandstof. Maarja als je het niet wil weten | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 17:58 |
zeker niet. De baan in Austin is nogal hobbelig hoorde ik laatst toen de nascar er was | |
Kleffe_Dop | zondag 10 oktober 2021 @ 18:04 |
De MotoGP coureurs waren er vorige week helemaal klaar mee. Dus ja, nog hobbeliger dan vorig jaar. | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 18:11 |
Als HAM niet van motor wisselt zou hij hier niet 5e maar 1e zijn geworden en dus incl. FL 11 punten op Verstappen pakken in plaats van er 8 verliezen. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 18:11 |
Inderdaad, jij hebt opgelet. Dat heeft echt een enorme rol gespeeld in het voordeel van de Mercedessen. Of meer in het nadeel van RedBull. | |
Weltschmerz | zondag 10 oktober 2021 @ 18:12 |
Pro Hamilton vooral, maar dat is de Mercedes marketing. Je kunt natuurlijk zeggen dat Ziggo F1 moet zien te verkopen en dat het idee dat de dominatie komt door een groot kampioen daarbij helpt, ipv de waarheid. Maar we hoeven er ook niet naief over te doen. Mercedes organiseert allerlei leuke auto-events met uitstekende catering waar ze dan te horen krijgen hoe goed Hamilton wel niet is, en mensen willen de volgende keer weer uitgenodigd worden. . | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:14 |
Moet jij maar eens opletten | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:16 |
De grip is voor iedereen hetzelfde, en vandaag heeft ook aangetoond dat met een laag gripniveau de Mercedes ook gewoon sneller is. | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 18:17 |
Daar bovenop zal Pirelli niet te zachte compounds meenemen. | |
DKUp | zondag 10 oktober 2021 @ 18:17 |
Net als vandaag dus ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:19 |
Hamilton had dit natuurlijk nooit kunnen winnen. | |
Zipportal | zondag 10 oktober 2021 @ 18:24 |
Op de goede afloop tijd voor wat frikandellen. @Oriente | |
DKUp | zondag 10 oktober 2021 @ 18:24 |
2e wel | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 18:25 |
Grip en downforce hebben natuurlijk een bijzondere uitwisseling, zeker als de wagens een totaal andere designfilosofie hebben. Kan de grip die het asfalt levert wel hetzelfde zijn, de gevolgen voor de verschillende wagens en de mogelijkheden om daarop te anticiperen zijn anders. Overigens had het circuit behoorlijk wat grip nog, want zelfs met glad gereden inters ging het nog behoorlijk vlotjes allemaal. | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 18:27 |
Ferdii | zondag 10 oktober 2021 @ 18:27 |
Conclusie is dat Hamilton zelf een fout maakt om tegen orders in buiten te blijven om vervolgens, nadat hij (te laat) binnen komt het team de schuld te geven van verkeerde banden Dus ja door eigen fouten geen podium kunnen pakken | |
Dazalbest | zondag 10 oktober 2021 @ 18:28 |
Wat heeft het voor zin om dit nu al te roepen joh..... nog totaal geen idee van de omstandigheden daar... ![]() | |
Ferdii | zondag 10 oktober 2021 @ 18:29 |
Beetje situatie te droog voor inters en te nat voor slicks ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 18:31 |
Verstappen vorige race ook niet, maar toch overheerste daar terecht een jubelstemming na een race die niet gewonnen werd. Omdat team en coureur alles goed deden. Hamilton reed niet goed en verprutste de team tactiek. Daar kon het team niks aan doen, ze zouden alleen wat stelliger mogen zijn. Kennelijk is het vertrouwen van Hamilton naar zijn ingenieur niet groot genoeg. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:35 |
Uiteindelijk kwam hij gewoon naar binnen, dus het vertrouwen naar zijn engineer was eigenlijk te groot, want dit had gewoon een P4 finish kunnen/moeten zijn. Mercedes was gewoon bang voor een catastrofale uitkomst, die hebben een risicoafweging gemaakt. En dat terwijl ze van vorig jaar hebben moeten leren dat hij gewoon in staat is om halve wonderen te verrichten met zijn banden, hij had dit makkelijk kunnen uitrijden op de eerste set inters. Hamilton heeft echt wel gewoon goed gereden. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:36 |
Klopt. Maar is toch leuk joh, beetje challengen. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:36 |
Lewis' enige fout vandaag was om zijn banden te wisselen. Heeft daarnaast een prima race gereden. | |
Fer | zondag 10 oktober 2021 @ 18:39 |
Nee joh, COTA is veel meer middle of the road, zoals Castelet. Zit voor beide auto’s wat goeds in. | |
RealistAtheist | zondag 10 oktober 2021 @ 18:39 |
Objectief zijn en af en toe kritisch op Verstappen is heel wat anders dan jij hier altijd tentoonspreid. Ik zie jou hier continu verstappen bashen en hamilton ophemelen. Dat is alles behalve objectief en zoals je ziet val je een beetje door de mand, want ik ben niet de enige die dat opmerkt. Maar lekker in je eigen sprookje blijven geloven onder je hamiltondekbedje joh. | |
RealistAtheist | zondag 10 oktober 2021 @ 18:42 |
Zeer objectieve beschouwing weer van je. Heb je gezien wat er met Ocon gebeurde de laatste 10 ronden? Als hij gewoon naar binnen gegaan was toen zijn team het zei was hij 3e geworden. Nu 5e. En als hij niet naar binnen gegaan was was hij nog achter Gasly geëindigd. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:42 |
Veel downforce bochten maar nog wel een redelijk lang recht stuk, ik vind hem wel redelijk gelijk aan Turkije. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:43 |
Dan let je niet goed genoeg op, soeey. lol | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 18:43 |
heel ander gripniveau en Max gaat er altijd goed | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:44 |
Wat heeft Ocon ermee te maken? Andere coureur, andere auto. Ham's rondetijden bleven gewoon steady. | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 18:46 |
Toto Wolff is het hier niet mee eens. | |
Ferdii | zondag 10 oktober 2021 @ 18:47 |
Grote kans dat ze hem in de laatste ronden allemaal voorbij waren gegaan. Zijn grootste fout was om nadat hij deze keuze maakte toch alsnog naar binnen te gaan | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 18:47 |
Doordat hij te laat naar binnenkwam, kwamen zijn banden niet meer op temperatuur. En als van p11 naar p5 rijden met verreweg de snelste auto 'goed rijden' is dan heb je lage standaarden. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 18:48 |
Dit dus exact. | |
RealistAtheist | zondag 10 oktober 2021 @ 18:49 |
Dit zal wel meespelen jah, maar dat heb ik al vaker gezegd hier. De knapheid zit hem bij Mercedes niet in de 7 constructeurstitels die ze behaald hebben. Maar in de mythe die ze rondom hamilton hebben weten te creëren. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 18:49 |
| |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:50 |
Met die bandentemperatuur heeft het weinig te maken. Er zat gewoon te veel profiel op de band Dat kwam puur door die tactische faal van de strategist | |
Whiskers2009 | zondag 10 oktober 2021 @ 18:52 |
Welke tactische faal? Als hij meteen een pitstop had gedaan de 1e x dat het team dat van hem vroeg was hij zeer waarschijnlijk hoger geëindigd dan nu. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:56 |
Dat ze hem zo laat nog lieten stoppen. Er was toen helemaal geen reden om hem te laten stoppen, en in de slotfase ook niet. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 18:56 |
Inderdaad. En als hij buiten was gebleven was hij ook geen vijfde geworden. Het was tactisch een slechte race, maar ook Hamilton heeft het laten liggen, veel te lang achter Tsunoda gezeten waardoor de gaten voor hem te groot waren geworden om nog serieus voor een podium te rijden. | |
TweedeKlum | zondag 10 oktober 2021 @ 18:57 |
Toto vindt van wel, hij ging steeds langzamer. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 18:58 |
Oh oké ik zal even de rondetijden erbij pakken, heb ik nog niet gezien | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 18:58 |
Of zevende. Gasly en Norris zaten er niet al te ver achter aan het einde. | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 18:59 |
Leclerc en Perez die een gat van 14 seconden binnen een paar ronden bijna onder de 10 brengen is niet genoeg informatie? | |
Weltschmerz | zondag 10 oktober 2021 @ 18:59 |
Dat is inderdaad een grootse prestatie. En het heeft gewerkt, je zie nu allemaal jonge gastjes opgefokt doen in die ouwelullenbakken. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:00 |
Mwa. Dan had hij zonder pitstop op die oude banden nog zo'n 4 seconde per ronde moeten verliezen op die 2? Ik denk niet dat dat was gebeurd. Ik vermoed zonder pitstop dezelfde eindklassering, maar wel met meer risico op klapband, of botsingen omdat hij dan had moeten verdedigen met mindere banden. | |
TweedeKlum | zondag 10 oktober 2021 @ 19:01 |
https://racingnews365.nl/(...)hoe-langzaam-hij-was | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 19:02 |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:03 |
2 ronden? Nee daar klopt niks van Leclerc had hij gewoon gehad want die zag ik gewoon twee keer 36 rijden | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 19:05 |
Angela zal een drukke week tegemoet gaan | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 19:07 |
Hamilton verloor 1,5s per ronde op Gasly, en dat zal vast nog wel erger geworden zijn. Het gat naar Hamilton was 20 seconden. Vergelijkbaar: Giovinazzi zat 20 seconden achter Ocon en haalde hem bijna in. Dus tja... Als die band kapot was gegaan, dan was het nog wel spannend geworden. De enige echte conclusie is dat de MIA Hamilton heeft geholpen door Gasly die achterlijke penalty te geven. | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 19:09 |
Het gat was precies 10 seconden toen Hamilton naar binnen dook. Leclerc kwam op dat moment met ruim een seconde per ronde dichterbij. En het moest 13 zijn, ik rekende vanaf Perez. | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 19:12 |
Ze stonden gewoon al klaar om te wisselen en toen gaf Sir Lewis Hamilton zelf aan dat hij niet wilde wisselen. Hij verloor 10 ronden voor het einde meer dan 1 seconden per rondje op Perez en Leclerc en hij zou zeker voorbij gereden zijn. Alleen was het moment van pitten natuurlijk wel rijkelijk laat. Daarnaast natuurlijk ook nog het risico op een klapband, dat is geen risico dat je nu nog kan lopen natuurlijk. Verder een prima race van hem, maar wel degelijk een fout die Hamilton zichzelf ook mag aanrekenen. | |
Lokale_Notabele | zondag 10 oktober 2021 @ 19:14 |
Ik vind niet dat Mercedes echt tactisch gefaald heeft. Het probleem was denk ik dat Perez eerder binnen kwam (wat je evt als tactische blunder van Mercedes kunt beschouwen) waardoor Lewis er na een stop altijd weer achter terecht was gekomen. Daardoor hadden ze waarschijnlijk geen zin om hem binnen te halen en leek het beter om maar door te rijden maar toen dat onhaalbaar bleek had Lewis geen zin om binnen te komen. Dus uiteindelijk kreeg je deze rare halfbakken strategie met een late pitstop. P4 was waarschijnlijk het maximaal haalbare geweest dus de schade is beperkt gebleven. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:14 |
Was een terechte penalty, hij veroorzaakt uiteindelijk de botsing | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:15 |
Toen Hamilton naar binnen dook waren er nog 8 ronden te gaan, dat had hij dus gehouden | |
Zwoerd | zondag 10 oktober 2021 @ 19:17 |
Tenzij Hamilton alleen nog maar langzamer zou gaan, zoals ook bij Ocon gebeurde. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 19:17 |
Op het moment dat hij meer dan 1 seconden per rondje verloor was hij volgens eigen zeggen ook al veel aan het sliden. Dan ga je dus nog meer van de banden vragen -> nog minder banden over -> nog meer sliden/nog meer tijd verlies. Prima race vind ik eigenlijk ook wel meevallen. 5 ingehaald in een auto die 0.5~1.0+ per ronde sneller is dan de rest. Dan vind ik de prestatie van Sainz veel knapper. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:18 |
Bandendegradatie is natuurlijk progressief. Ga er nou maar vanuit dat ze dat vanaf de pitmuur met alle data een heel stuk beter zien dan jij met je rekenmachine. | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 19:18 |
Waar is het BNW-topic in F1 eigenlijk? | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:18 |
Hamilton reed nog 34-35 voordat hij naar binnen ging, Ocon reed toen alleen nog maar 36'ers | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 19:18 |
Als zelfs Toto aangeeft dat hij het niet had gered zonder pitstop, waarom hou je dan nog vast aan je eigen mening? Hamilton fanboy oogkleppen op? En die 1.3 seconden per ronde zouden alleen maar meer worden de laatste ronden, kijkende naar de banden van Ocon | |
Lokale_Notabele | zondag 10 oktober 2021 @ 19:18 |
Ocon verloor in de laatste ronde 5 seconden ofzo op Giovinazzi. Ik denk dat het een goede call was om toch binnen te komen. | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 19:18 |
Dat kan je de zelfverklaarde FOK!-experts niet wijs maken. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:19 |
Zelfs een pitmuur kan fouten maken (die ik zelf niet had gemaakt) | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 19:19 |
Gestolen ![]() | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 19:20 |
En de concurrentie van Hamilton begon toen 32-33 te rijden | |
TweedeKlum | zondag 10 oktober 2021 @ 19:20 |
Zegt het ventje. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:20 |
Misschien wil Toto zijn engineers beschermen En waarom steeds die Ocon erbij halen: andere auto; andere coureur | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:20 |
Precies. Hamilton heeft het surplus aan snelheid dat hij had zeker niet ten volle benut. En dat kwam echt niet alleen door tactische blunders. Hij had ook veel te lang nodig met Tsunoda. | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 19:21 |
Die banden zouden het nooit vol hebben gehouden. Vergeet niet dat Hamilton ronden lang een gevecht met Tsunoda had, om daarna zeer veel van zijn banden te vragen om het gat naar Perez te dichten (en er vervolgens niet voorbij te kunnen komen). | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:21 |
Hamilton is Hamilton Die had het volledig onder controle Misschien spaarde hij die banden wel in de gedachte dat hij hem uit ging rijden | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:23 |
Nee, maar zij snappen wel dat banden progressief degraderen. En kennelijk is dat voor jou te moeilijk als concept. | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 19:24 |
Misschien omdat het enige referentiekader qua bandendegradatie. En Hamilton het grootste gedeelte van de race heeft lopen stampen en zijn banden gewoon op waren de laatste rondes | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:24 |
Raar dat je het niet af kan zonder die persoonlijke sneertjes Is inhoudelijk blijven te moeilijk voor jou als concept? | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 19:25 |
Toch fijn dat deze expert het allemaal beter weet, wederom. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:25 |
Hij heeft alleen "gestampt" toen er nog voldoende water lag om de band af te koelen. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:27 |
Ik ga slecht op trollen. Sorry. | |
franske19 | zondag 10 oktober 2021 @ 19:27 |
Net zoals hij het volledig onder controle had in Sochi? Hij was daar gewoon buiten het podium geëindigd zonder het team wat hem dwong te pitten. | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 19:28 |
FOK! F1 Team zou bekend staan om de strategische meesterzetten, race na race ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 19:28 |
Zelfs Pirelli heeft aangegeven dat die banden het einde van de race niet gehaald zouden hebben. | |
heywoodu | zondag 10 oktober 2021 @ 19:29 |
Nou staat Pirelli er natuurlijk wel om bekend alles een stuk voorzichtiger in te schatten dan de realiteit. Wat wel logisch is vanuit bedrijfsoogpunt, daar niet van. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:29 |
En dan slijten banden inderdaad niet, blijft het profiel er ook mooi op. ![]() Vandaar dat hij op het einde geen ruime seconde per ronde op de mensen achter hem verloor. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 19:29 |
Ik beschouw dit als een “ja” op die vraag van mij. Is dat ook weer opgehelderd. | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 19:30 |
Pirelli geeft normaal gesproken nooit aan dat banden het niet gehaald zouden hebben. Zo was er bij de twee klappers in Baku er niks aan de hand met de Pirelli-banden bijvoorbeeld. | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 19:32 |
Het is overigens wel voor het eerst dat Wolff publiekelijk tegen hem in gaat. Blijkbaar heeft Wolff toch nog wat zelfrespect. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:42 |
Wolff is gewoon een racist. | |
DKUp | zondag 10 oktober 2021 @ 19:45 |
Als Russell goed presteert is Lewis het haasje ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:45 |
Zoals je alles wat je ziet en leest draait zodat het in je eigen bubbeltje (lees:waanbeelden) past. Is helemaal goed hoor. Had ik op gerekend. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:45 |
Met de keuze voor Russel is het afscheid van Hamilton begonnen. | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 19:47 |
Mwah. Russell gaat het Lulu lastig maken, maar of hij dan ook meteen beter is betwijfel ik. Ik verwacht wel meer spanning in het team. | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 19:48 |
Gaat ie dan naar Haas ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 19:48 |
Hamilton vs Rosberg 2016 seizoen ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:54 |
Het eerste seizoen zal nog best gelijk op gaan en misschien krijgt Hamilton dan nog wel een voorkeursbehandeling als hij bij blijft. Maar Russel is de kroonprins. Eerlijk gezegd verwacht ik nog steeds dat Hamilton stopt als hij dit jaar geen WK wordt. | |
RealistAtheist | zondag 10 oktober 2021 @ 19:55 |
Er is hier maar 1 die zoals gewoonlijk tegen alle feiten in hamilton blijft beschermen, dus maak er maar expert van zonder s. En die wordt door niemand meer serieus genomen hier. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 oktober 2021 @ 19:57 |
Het zijn er helaas twee. | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 19:58 |
Je vergeet @potjecreme | |
potjecreme | zondag 10 oktober 2021 @ 20:05 |
Zijn ze weer de goat aan het dissen? | |
Balhaar66 | zondag 10 oktober 2021 @ 20:06 |
En alsnog gaat het over Hamilton. Deze man is gewoon veruit de beste in het veld, elke tooic over Max verzand in Hamilton gebash. Hamilton wordt kampioen, mark my words | |
potjecreme | zondag 10 oktober 2021 @ 20:06 |
![]() ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 20:08 |
Dan moet ie niet meer op p5 eindigen de komende races ![]() | |
Balhaar66 | zondag 10 oktober 2021 @ 20:09 |
Gatat ook niet meer gebeuren vanaf nu zal hii domineren | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 20:10 |
Hij mag ook buiten de punten eindigen ![]() | |
DKUp | zondag 10 oktober 2021 @ 20:10 |
Blessed | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 20:10 |
Lewis moet voor Max elke race finishen om nog wk te worden | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 20:11 |
Gaat niet gebeuren | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 20:12 |
Je hebt je glazen bol erbij gepakt ![]() | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 20:12 |
Zou kunnen dat die wint, maar tot nog toe heeft Max de beste kaarten in handen. Meest consistent, minste persoonlijke fouten en de aankomende banen zijn ook meer in het voordeel van de Red Bull | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 20:13 |
1 race winnen en Hamilton staat weer bovenaan | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 20:14 |
Zeker ![]() | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 20:16 |
Dat hoeft helemaal niet, 1x finishen kan al voldoende zijn voor de titel | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 20:17 |
Als Lewis 1 race wint en Max de rest van de races wint dan -> Max kampioen | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 20:18 |
De kans is ook aanwezig dat coureurs niet finishen he ![]() | |
DKUp | zondag 10 oktober 2021 @ 20:18 |
“Leave it alone man!” Eerst zat Hamilton fout, maar daarna maakte Mercedes er een teringzooi van…. | |
Balhaar66 | zondag 10 oktober 2021 @ 20:19 |
Maar Mercedes en Hamilton hebben de ervaring, Max is consistenter geworden maar maakt nog steeds fouten, kortom Hamilton is in het voordeel | |
#ANONIEM | zondag 10 oktober 2021 @ 20:19 |
Weet niet hoor, Mercedes was wel echt bizar veel sneller dit weekend. Zal vast niet alleen de baan zijn geweest | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 20:20 |
Waarom ging hij dan naar binnen? | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 20:20 |
Ervaring met concurrentie van andere teams in deze fase van het seizoen heeft Mercedes anders ook niet.. | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 20:21 |
Als Hamilton echt dacht dat hij het had kunnen houden op deze banden, had hij ook (opnieuw) de call kunnen maken om gewoon buiten te blijven | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 20:23 |
Verstappen maakt dit seizoen nog altijd een pak minder fouten dan Hamilton. | |
ChevyCaprice | zondag 10 oktober 2021 @ 20:24 |
Heef zich laten overhalen door Bonno | |
Lokale_Notabele | zondag 10 oktober 2021 @ 20:24 |
Van Gameren heeft er wel duidelijk de beste kijk op van die hele Ziggo club. Ik hoop dat hij de anchorman van Viaplay wordt. Hij wordt nu klein gehouden door al die over het paard getilde blaaskaken. | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 20:25 |
Sowieso weg met Kamphues | |
-XOR- | zondag 10 oktober 2021 @ 20:26 |
Tja, dat is zijn eigen fout. Ofwel gaat hij direct naar binnen, ofwel blijft hij bij zijn strategie. Hij neemt de beslissingen en die hebben verkeerd uitgepakt. Zijn fout dus aangezien hij hoogstwaarschijnlijk gewoon derde was geworden als hij naar zijn team had geluisterd. Te gretig, teveel willen. Hij had zijn zegeningen moeten tellen en derde willen worden ipv tegen de klippen op Verstappen nog proberen in te halen. | |
Peterselieman | zondag 10 oktober 2021 @ 20:29 |
absoluut | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 20:33 |
De ervaring van wat? De enige ervaring die ze hebben om echt voor een kampioenschap te vechten was het jaar van Rosberg. Laten we nou niet doen alsof dat nou zo soepel ging. | |
Blik | zondag 10 oktober 2021 @ 20:36 |
Ik denk dat ongeveer iedereen bij Mercedes wist dat het een enorme gok zou zijn om door te rijden met een grotere kans op een catastrofe dan een kans op een beter resultaat. Er is tot nog toe niemand die denkt dat slim was geweest om door te blijven rijden op die banden. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 10 oktober 2021 @ 20:37 |
Ik denk dat Max toch te weinig voorsprong heeft gepakt in de races waarin Red Bull wél de snelste auto had. Gaat nu erg lastig worden als je de reacties van Verstappen en Horner zo leest. | |
R-woud93 | zondag 10 oktober 2021 @ 20:41 |
Hamilton moet wat pech krijgen, anders zie ik het ook somber in ja. | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 20:45 |
Of gewoon de druk weer wat meer bij Mercedes leggen, zoals Toto ook al zowat het hele seizoen andersom doet. Kan best zijn dat ze het wel meenden dit keer, maar je weet het zeker dit seizoen nooit. | |
ESF1Gamer | zondag 10 oktober 2021 @ 20:46 |
![]() | |
Nattekat | zondag 10 oktober 2021 @ 21:10 |
33 punten voorsprong voor Silverstone niet genoeg? | |
opreis | zondag 10 oktober 2021 @ 21:12 |
Max wordt het hele seizoen al 1ste of 2de. Vandaag voor het eerst achter Bottas gefinishd. De enige issues zijn als hij een DNF heeft. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 21:15 |
FTFY! | |
Marcoss | zondag 10 oktober 2021 @ 21:18 |
Was wel een geniaal droog antwoord, denk dat Max of Lewis iets anders gereageerd had dan Leclerc ![]() | |
DeeBee | zondag 10 oktober 2021 @ 21:22 |
Erg jammer dat de altijd vervelende klootzakken van Mercedes weer alle titels gaan pakken. | |
Whiskers2009 | zondag 10 oktober 2021 @ 21:27 |
En een klapband ![]() | |
Evenstar | zondag 10 oktober 2021 @ 21:31 |
Ja, vooral die 25 punten in Baku kunnen pijn gaan doen. Ik denk niet dat RB nog wat uit de hoed kan toveren. Hopelijk schade beperkt houden in Austin, Mexico en Brazilië winnen en dan hopen dat het Midden-Oosten geen Mercedes festival gaat worden. | |
Evenstar | zondag 10 oktober 2021 @ 21:32 |
Beste moment van de race ![]() Je moet toch compleet gek worden in de auto als je zo'n reactie krijgt. | |
Starflyer | zondag 10 oktober 2021 @ 21:34 |
Daar kon niemand wat aan doen. Die andere twee DNF's wel en kostten hem minimaal 36 punten. |