abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201241713
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie nog compassie met mensen die bewust ongevaccineerd zijn en toch het ziekenhuis in moeten met corona?
Of mensen nu door eigen schuld of niet door eigen schuld lijden is gewoon kut voor ze. Vind ik ook met rokers met longkamer. Gun niemand een lijdensweg. Lig er niet wakker van, zoals ik wel kan hebben bij beelden van slachthuizen.
Go hard or go home
pi_201241718
quote:
Hebben jullie nog compassie met mensen die bewust ongevaccineerd zijn en toch het ziekenhuis in moeten met corona?
Mwa, daar valt niet echt wat over te zeggen. Genoeg mensen waar ik geen enkele medelijden mee zou hebben, ook genoeg mensen waarbij ik het wel lullig zou vinden.

Zo maakt het nogal wat uit of je een obese zestiger bent die in een fabeltjesfuik zit. Of een luie tiener die niet wist dat 'ie een hartaandoening had.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 16:45:06 #103
236264 crew  capricia
pi_201241730
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het alleen over de IC gaat, ik geef een voorbeeld. Overigens, voor het uitstellen van zorg wordt de hoeveelheid beschikbare IC-bedden wel vaak als zorg/argument gebruikt.
Zelfs kruisband-operaties hebben nu een langere wachttijd dan de Treeknorm.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241755
de zorg kampte natuurlijk al met enorme wachtlijsten. Dat was eigenlijk voor corona al wel een flink probleem alleen kunnen ze het nu wel op één hoop gooien want corona.
Go hard or go home
pi_201241765
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Die kun je natuurlijk evengoed omdraaien. Dat de hoeveelheid geluk die je krijgt door het opheffen van maatregelen teniet gedaan wordt door de hoeveelheid leed die je veroorzaakt.
Ik probeer hiermee aan te geven dat je enorme winsten kunt behalen door veel gerichter proberen te vaccineren (besparen van leed) om de rest van de bevolking maatregelen te besparen (het teruggeven van geluk)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201241779
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Zelfs kruisband-operaties hebben nu een langere wachttijd dan de Treeknorm.
Ik geloof direct dat vrijwel alle operaties momenteel een langere wachttijd hebben dan normaal/acceptabel. k heb zo blijkt poliepen in mijn keel waar ik ergens in de komende 13 maanden aan geopereerd kan worden. Mocht het uitgroeien in een tumor kan dat eerder, maar op dit moment heb ik dus elke dag keelpijn en schraap ik (onbedoeld) mn keel, wat ook weer slecht voor je is. Dus ja, ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als je moet wachten op je operatie.

Om nu te zeggen dat één ziekenhuisopname vanwege corona daar direct voor verantwoordelijk is vind ik gewoon onterecht. Dan kun je ook zeggen dat voetbalwedstrijden verboden moeten worden omdat er bovengemiddeld veel blessures uit voort komen die ook zorgen voor druk op de zorg. Of wintersport, of wat ook.

Er wordt nu al een tijd gezegd dat corona niet weggaat, dus misschien is dit wel de druk op de ziekenhuizen die normaal is.
pi_201241806
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik probeer hiermee aan te geven dat je enorme winsten kunt behalen door veel gerichter proberen te vaccineren (besparen van leed) om de rest van de bevolking maatregelen te besparen (het teruggeven van geluk)
Zolang er in bepaalde groepen (waaronder jongeren) nog veel winst te behalen valt denk ik dat dat sommetje vooralsnog ook deels positief uitvalt met generieke maatregelen .
pi_201241813
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:29 schreef _serial_ het volgende:

Het nut van een derde prik met Pfizer zal in een versnelde procedure worden onderzocht. Binnen enkele weken moet het oordeel bekend zijn.
Kijk nog binnen de 6 weken zelfs.
pi_201241825
Op dit moment in Italië, al vier dagen weer ondertussen. Merk amper iets van corona. Alleen in Napoli lopen veel mensen -schijnbaar vrijwillig- toch met mondkapje op, in de drukke gebieden of 's avonds als het drukker is. Het is niet verplicht begreep ik. Dat is dan wel fascinerend. En mensen van alle leeftijden hebben dan een kapje op. Tiener, jongeren, ouderen.

Waarom dat zo is blijft gissen. Misschien toch een soort veiligheidsgevoel (voor anderen) of omdat het in dit deel van het land heftiger is geweest qua corona bijvoorbeeld. Geen idee en verder ook niet zo belangrijk ofzo.

Oh, qua checks en papieren. Tot nu toe:
0 keer QR-check (elke dag lunch en diner in een restaurant).
DPLF niet naar gevraagd/gekeken.
Alleen in een museum kan naar QR gevraagd worden. Nog niet geweest zelf. Check op Schiphol/van KLM stelde ook geen drol voor.

En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Blijkt de helft -inclusief personeel- gewoon met een stoffen op papieren kapje te lopen. Schiet mij maar lek.

Anyway, weinig te melden over corona verder. Lekker als vanouds door elkaar heen krioelen in Napoli door de drukke winkelstraatjes. Biertje, Limoncello, lasagne, tiramisu, Sfogliatelle en andere plaatselijke gerechtjes nuttigen. Nu in Sorrento trouwens.

Heerlijk. c_/ :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 16:57:48 #110
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201241837
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Op dit moment in Italië, al vier dagen weer ondertussen. Merk amper iets van corona. Alleen in Napoli lopen veel mensen -schijnbaar vrijwillig- toch met mondkapje op, in de drukke gebieden of 's avonds als het drukker is. Het is niet verplicht begreep ik. Dat is dan wel fascinerend. En mensen van alle leeftijden hebben dan een kapje op. Tiener, jongeren, ouderen.

Waarom dat zo is blijft gissen. Misschien toch een soort veiligheidsgevoel (voor anderen) of omdat het in dit deel van het land heftiger is geweest qua corona bijvoorbeeld. Geen idee en verder ook niet zo belangrijk ofzo.

Alleen in een museum kan naar QR gevraagd worden. Nog niet geweest zelf. Check op Schiphol/van KLM stelde ook geen drol voor.

En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Blijkt de helft -inclusief personeel- gewoon met een stoffen op papieren kapje te lopen. Schiet mij maar lek.

Anyway, weinig te melden over corona verder. Lekker als vanouds door elkaar heen krioelen in Napoli door de drukke winkelstraatjes. Biertje, Limoncello, lasagne, tiramisu, Sfogliatelle en andere plaatselijke gerechtjes nuttigen. Nu in Sorrento trouwens.

Lekker man, jaloers.

(al is het hier ook mooi weer nu :Y) )
pi_201241893
quote:

Dat zagen wij in Porto ook. Kapjes waren buiten niet verplicht, maar ze werden wel redelijk veel gedragen door alle leeftijden. Gewoon omdat ze het zelf wilden.

quote:
Typisch voorbeeld van iets wat vooral een regel op papier is :D

Klinkt als een heerlijke vakantie! Geniet er nog even lekker van O+
pi_201241905
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zolang er in bepaalde groepen (waaronder jongeren) nog veel winst te behalen valt denk ik dat dat sommetje vooralsnog ook deels positief uitvalt met generieke maatregelen .
Maar generieke maatregelen zullen toch nooit leiden tot meer 'geluk'? Ik vind het moeilijk om te snappen wat nou eigenlijk je fundamentele punt is, kan aan mij liggen uiteraard :P.
  maandag 6 september 2021 @ 17:15:27 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_201241987
quote:
Ja ik vind het intens triest, en dat bedoel ik niet op een badinerende manier, als ik de verhalen van vaak "jonge" (onder de zestig) mensen lees die vol goede moed naar het ziekenhuis gaan omdat ze dachten dat het niet zo'n vaart zou of gaat lopen en een aantal dagen of zelfs weken later het gevecht verliezen. En dan een vrouw en kinderen hoofdschuddend en met rekeningen achterlaten. Wat een drama alleen maar omdat iemand prikangst had en vluchtte naar veilige leugens.

De mensen die zelf uitgebreid leugens verspreiden, de wappies, de rechtse influencers, de moederharten, daar doe ik echt een dansje voor als ze in het ziekenhuis belanden, voor het bovenstaande leed wat ze moedwillig verspreiden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201242120
quote:
Het was toch de bedoeling om daar geen compassie mee te hebben :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201242216
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die laatste alinea is vrij veelzeggend imo; komt op mij over alsof ze even onder druk zijn gezet om toch tot een ander oordeel te komen. Maar dat zal wel aan mij liggen; cynisch en zo.

quote:
Natuurlijk. Ik ben niet al te dol op sommige mensen, maar ik gun het niemand toe om het ziekenhuis in te moeten. En dat geldt ook voor ongevaccineerden. Ze hebben een eigen keuze gemaakt over hun eigen lichaam; dat maakt het niet minder triest als ze opgenomen moeten worden. Persoonlijk vind ik het een beetje apart om enkel medelijden te hebben met mensen die dezelfde keuzes maken in het leven, beetje selectieve empathie.
pi_201242275
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 0,1%
pi_201242323
quote:

Klinkt heerlijk, geniet er van! Genoeg goede restaurantjes ook in Sorrento!
pi_201242361
quote:

Lekker man. Genieten.

Ik ga over 2,5 week met het vliegtuig naar een niet-EU-bestemming. Benieuwd hoe dat gaat zijn, de app wordt niet geaccepteerd maar een printje + evt negatieve test zou voldoende moeten zijn.
pi_201242375
Nog eens nagezocht hoe het zit met mondkapjes in het vliegtuig. Kan de link 123 niet meer vinden. Het is een TSA-richtlijn die tot een soort wereldwijde standaard is verheven. Het zou aflopen op 13 september, maar het is verlengd naar 13 januari nu.

Die airlines en hun personeel zeggen er zsm vanaf te willen maar erkennen dat dat nu te vroeg is. Zal dus nog wel even duren met de kapjes in het vliegtuig.
  maandag 6 september 2021 @ 18:13:55 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201242509
https://www.destentor.nl/(...)l-snel-aan~a3632acf/

Schouder aan schouder in het lokaal maar mondkapjes op in de gangen _O-

Stop toch met deze act.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 18:16:55 #121
5428 crew  miss_sly
pi_201242548
quote:

Wat heerlijk! Goed eten ook O+
Geniet er van!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201242656
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dat niet hebben is onmenselijk en ben je een idioot.
Een terechte tackle met twee gestrekte benen
  maandag 6 september 2021 @ 18:40:56 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_201242736
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

Stop toch met deze act.
Jullie kennen mij waarschijnlijk terecht als iemand die voor de mondkapjesplicht is/was, maar in het onderwijs vind ik het ook een vrij bizar performatief toneelstukje. Je loopt door een grotendeels lege gang met je mondkapje op, stapt een lokaal met 75 studenten binnen, gaat zitten, doet hem af en begint met ze te kletsen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201242846
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:

CPC
[..]
Singelloop:
[..]
Pure onwil.
Slap excuus inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201242859
quote:
Heb weinig compassie met een overheid die nog steeds met achterlijke maatregelen komt terwijl er geen flikker meer aan de hand is qua noodzaak.
1947-2016
  maandag 6 september 2021 @ 19:15:26 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_201243092
quote:
Fifteen staff members in the Miami-Dade County Public Schools District have died from COVID-19 in the past 10 days.

Sonia Diaz, a spokesperson for several unions in the school district, confirmed the number of deaths to NBC 6. Miami-Dade County Public Schools resumed classes on Aug. 23, and it's unknown when the employees contracted COVID-19.

One of them was Abe Coleman, a teacher for more than 30 years.

"It's a tremendous loss. The number of lives that he impacted are countless. So many young men had the benefit of him intervening in their lives and pointing them in the right direction," said Marcus Bright, with 5000 Role Models of Excellence.
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.
pi_201243396
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

Stop toch met deze act.
Alles voor de beeldvorming.
  maandag 6 september 2021 @ 19:42:51 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201243488
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.
Ze hadden ook nogal risicofactoren voor ellendige afloop van een besmetting

Gemiddelde uiterlijk van die groep docenten is dit, en breder

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 september 2021 @ 19:43:47 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201243502
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stukje KFC.
pi_201243517
twitter

Dat gaat snel.
Zonder wrijving geen glans
pi_201243539
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Mijn longcovid is het niet met je eens.
pi_201243608
quote:
Jazeker. Mijn compassie/sympathie wordt wel minder als het van die Willem Engel-adepten zouden zijn.

In mijn directe omgeving heb ik 1 vriend die zich niet laat vaccineren, hij is geen wappie verder, maar hij is gewoon terughoudend. Zo zijn er velen. Zijn ook degenen die zich misschien in de toekomst wel laten vaccineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 20:10:51 ]
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 20:07:06 #133
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201243824
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Dat gaat snel.
Wat. De. Flying. Fuck. :')

4e dosis??! Waar zijn ze mee bezig daar in Israel joh. :?
  maandag 6 september 2021 @ 20:07:52 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201243831
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:07 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wat. De. Flying. Fuck. :')

4e dosis??! Waar zijn ze mee bezig daar in Israel joh. :?
Vuistdiep in de commerciële aars van Pfizer.
pi_201243929
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Dat gaat snel.
Israël gaat ervoor.
Go hard or go home
pi_201243957
Zou me echt niets verbazen als het overal zo gaat. Eerste, tweede, derde, ...., achtste, negende booster. Best wel zielig eigenlijk als je het zo zou moeten oplossen. Dan werken die vaccins ironisch gezien toch niet. Of niet goed genoeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 6 september 2021 @ 20:15:58 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201243966
pi_201244621
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Zou me echt niets verbazen als het overal zo gaat. Eerste, tweede, derde, ...., achtste, negende booster. Best wel zielig eigenlijk als je het zo zou moeten oplossen. Dan werken die vaccins ironisch gezien toch niet. Of niet goed genoeg.
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet je er gewoon mee stoppen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201244734
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet je er gewoon mee stoppen.
Waarom niet? Natuurlijk gaan die er komen.
Waarschijnlijk wel in de griepprik.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_201244783
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Waarom niet? Natuurlijk gaan die er komen.
Waarschijnlijk wel in de griepprik.
En die griepprik wordt ook niet aan iedereen toegediend om je QR-code te verlengen. Zo lang dat niet aan de hand is lijkt het me geen probleem, wel als vrijheden ineens voorwaardelijk gaan worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 6 september 2021 @ 21:11:08 #141
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201244944
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 15:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Geef het max. 2 weken voordat Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam ook afgelast worden.

Ondertussen gaat Antwerpen dit weekend wel door, terwijl de cijfers van België naar verhouding slechter zijn.
Neeee het moet wel doorgaan.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 6 september 2021 @ 21:24:13 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201245130
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:11 schreef popje het volgende:

[..]
Plezier en bewegen zijn verboten.
  maandag 6 september 2021 @ 21:25:29 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_201245148
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohja dat maakt het net de griep.
  maandag 6 september 2021 @ 21:32:48 #144
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201245298
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:11 schreef popje het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee want heb zelf ook nog een nummer, maar heb er weinig vertrouwen in. ;(
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 6 september 2021 @ 21:54:27 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201245609
quote:
Vaccins werken ' prima' ; of gezonde mensen er (zo) veel mee opschieten, is verder niet van belang.
Best wel triest verder hoe mensen in de eendenfuik, het zo goed vinden werken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201245999
twitter
  maandag 6 september 2021 @ 22:18:32 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201246078
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Maar we creëren echt geen tweedeling hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201246186
twitter
pi_201246205
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ik begrijp dat negatief getest ook onvoldoende is? Dat is wel bizar.

Je ziet wel overal dezelfde consensus: we moeten verder. Alleen is de discussie over hoe dat dan moet overal wat anders. Van alles open tot strenge beperkingen voor ongevaccineerden.
pi_201246226
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vaccins werken ' prima' ; of gezonde mensen er (zo) veel mee opschieten, is verder niet van belang.
Best wel triest verder hoe mensen in de eendenfuik, het zo goed vinden werken.
Gezonde mensen schieten er straks echt totaal niets mee op lijkt me. Ja, mooi meegenomen om de pandemie weg te werken zodat het endemisch wordt. Maar that's it. Ideaal om het net zoals de griepprik te gaan behandelen toch?

Het lijkt er totaal niet op dat zoiets gaat gebeuren. Het is bijna alsof het niet meer om het virus draait.
pi_201246304
Ik denk dat we ons straks goed moeten realiseren waar we nou eigenlijk mee bezig zijn en of dit allemaal wel zo moet. Acceptatie is nog ver te zoeken. Wat erger ik mij aan dat hele managen en alles controleren, maakbaarheidsdenken, we creëren een rubbertegelmaatschappij.
pi_201246313
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gezonde mensen schieten er straks echt totaal niets mee op lijkt me. Ja, mooi meegenomen om de pandemie weg te werken zodat het endemisch wordt. Maar that's it. Ideaal om het net zoals de griepprik te gaan behandelen toch?

Het lijkt er totaal niet op dat zoiets gaat gebeuren. Het is bijna alsof het niet meer om het virus draait.
Nee, het voelt een beetje dat men een middel in handen heeft om de controle nog even in handen te houden.
Het heeft eigenlijk vrijwel niets meer met virusbestrijding te maken.
pi_201246353
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, het voelt een beetje dat men een middel in handen heeft om de controle nog even in handen te houden.
Het heeft eigenlijk vrijwel niets meer met virusbestrijding te maken.
Ik denk niet dat dat bewust is trouwens, maar meer vanuit angst of ideologie. Zo speel je wappies wel heel makkelijk in de kaart. :')

Hoe dan ook, ben het zeker met je eens. Ik vind het maar steeds vreemder worden.
pi_201246360
Dusss....City Pier City en Damloop gaan niet door, ik vrees voor de Teckelrennen -O-
pi_201246390
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Dusss....City Pier City en Damloop gaan niet door, ik vrees voor de Teckelrennen -O-
Sja. ik vind daar wat van.
  maandag 6 september 2021 @ 22:39:41 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201246399
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Ordnung muss sein.
pi_201246416
De Teckelscene zou daar zwaar kapot van zijn.
Dag ervoor is de Nederlandse Teckeldag ookal afgelast :(

@Molo ben ik nu een Karen? :+ :P
pi_201246516
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:

@:molo ben ik nu een Karen? :+ :P
Wil je met manager Mark spreken?
Go hard or go home
pi_201246530
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ordnung muss sein.

Scheisse @ordnung :D
pi_201246690
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Scheisse @:ordnung :D
Zie al waar het mis gaat, niet geplaceerd en geen 1,5 meter.
pi_201246794
quote:
De zero covid wappies vind ik inmiddels erger dan de normale wappies. Hier komt buiten de 2 spuiten geen corona vaccin maar in mijn lichaam. Het is goed geweest. Ben 35 jaar en gezond. Het houdt een keer op.
pi_201246814
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:06 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
De zero covid wappies vind ik inmiddels erger dan de normale wappies. Hier komt buiten de 2 spuiten geen corona vaccin maar in mijn lichaam. Het is goed geweest. Ben 35 jaar en gezond. Het houdt een keer op.
Het is jammer dat de EMA vandaag weer roept te aan onderzoeken, terwijl vorige week gezegd werd dat er voorlopig nog geen reden voor was.
  maandag 6 september 2021 @ 23:15:48 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_201246946
Pfizer heeft na een half jaar nog maar 42% bescherming tegen infectie, de derde boosterprik voor mensen met Pfizer ging altijd gebeuren. De EMA wilde gewoon niet dat de groep mensen die nog overgehaald moesten worden voor de eerste prik subiet af zouden haken, want het is veel effectiever als de ongevaccineerden een vaccin nemen dan de gevaccineerden een derde prik halen. En daarom zeiden ze naar de buitenwereld dat het niet nodig was.
pi_201247012
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:06 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Met deze hele shitzooi die ze ervan gemaakt hebben ben ik ook wel klaar :)
Het is idd wel goed geweest zo.
pi_201247014
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:15 schreef speknek het volgende:
Pfizer heeft na een half jaar nog maar 42% bescherming tegen infectie, de derde boosterprik voor mensen met Pfizer ging altijd gebeuren. De EMA wilde gewoon niet dat de groep mensen die nog overgehaald moesten worden voor de eerste prik subiet af zouden haken, want het is veel effectiever als de ongevaccineerden een vaccin nemen dan de gevaccineerden een derde prik halen. En daarom zeiden ze naar de buitenwereld dat het niet nodig was.
Dat is nog steeds nergens echt hard bewezen.
  maandag 6 september 2021 @ 23:28:04 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201247054
quote:
quote:
After five to six months, the effectiveness of the Pfizer jab at preventing COVID-19 infection in the month after the second dose fell from 88% to 74%, an analysis of data collected in Britain's ZOE COVID study showed

The study was based on data from more than a million app users, comparing self-reported infections in vaccinated participants with cases in an unvaccinated control group.

More data is needed in younger people because participants who had their shots up to six months ago tended to be elderly as that age group was prioritised when the shots were first approved, the study authors said.
https://www.reuters.com/b(...)earchers-2021-08-25/
pi_201247061
Voor elke idioot die ervoor zorgt dat het leven niet meer normaal gaat worden:
  maandag 6 september 2021 @ 23:29:24 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201247064
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:

@:molo ben ik nu een Karen? :+ :P
:+

Je hebt daarmee wel zeven ongevaccineerde Turkse oma's met overgewicht gered. Dat je dat even weet O+
pi_201247104
Er is ook nog T-cel immuniteit... Het gaat echt langzaam naar zero covid, elke besmetting is er één te veel. Echt dat extreme maakbaarheidsdenken. Het hoort gewoon in het najaar over ziekenhuisopnames te gaan, zoals eerst. Steeds maar weer wat verder met de doelpalen. Echt gestoord. :')
pi_201247128
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Voor elke idioot die ervoor zorgt dat het leven niet meer normaal gaat worden:
The Prodigy, geweldig. :D
pi_201247152
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we ons straks goed moeten realiseren waar we nou eigenlijk mee bezig zijn en of dit allemaal wel zo moet. Acceptatie is nog ver te zoeken. Wat erger ik mij aan dat hele managen en alles controleren, maakbaarheidsdenken, we creëren een rubbertegelmaatschappij.
Jep.
En vooral eigen eigen keuze maar presenteren alsof het wel zo is.
1947-2016
  maandag 6 september 2021 @ 23:46:06 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_201247171
quote:
Dat is gebaseerd op self-report, en gaat dus vooral over symptomatische breakthrough cases, waar het 42 getal uit een cohort studie kwam. Maar

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat is nog steeds nergens echt hard bewezen.
Hier heb je wel gelijk in, het is een enkele preprint die ook nog eens over Florida gaat, en in Florida gaat het compleet los, dus dat is niet helemaal te vergelijken met situaties in andere landen.

https://apnews.com/article/fact-checking-195120688901
pi_201247173
quote:
Anti-stoffen nemen altijd na voorloop van tijd af dus zo verwonderlijk is dat niet. Maar daarom hebben we gelukkig T en B cellen. Ik zou echt geen reden weten waarom we constant met torenhoge anti-stoffen moeten lopen tegen dit virus. Als je er niet ernstig ziek van wordt heeft het vaccin gewoon zijn werk gedaan.
pi_201247181
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
The Prodigy, geweldig. :D
zo'n 30 jaar later nog steeds 1 van mijn favoriete nummers van ze _O_
Was bij het laatste concert van ze niet wetende dat het 't laatste concert zou zijn ;(
  maandag 6 september 2021 @ 23:50:04 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_201247182
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:46 schreef ipa84 het volgende:
Anti-stoffen nemen altijd na voorloop van tijd af dus zo verwonderlijk is dat niet. Maar daarom hebben we gelukkig T en B cellen. Ik zou echt geen reden weten waarom we constant met torenhoge anti-stoffen moeten lopen tegen dit virus. Als je er niet ernstig ziek van wordt heeft het vaccin gewoon zijn werk gedaan.
Ook wel een goed punt, alhoewel op een aantal users hier die het al over 8e boosterprikken hebben, ik niet denk dat de wetenschappers hier een heel andere mening over hebben, maar dat er op het moment nog behoefte is aan een sterke remmende werking van de antistoffen. Met 40% bescherming blijft het goed rondzingen en gaan de ongevaccineerden er (te) snel aan.
pi_201247188
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 23:29 schreef Molo het volgende:

[..]
:+

Je hebt daarmee wel zeven ongevaccineerde Turkse oma's met overgewicht gered. Dat je dat even weet O+
We kunnen daar nu natuurlijk wel een beetje lacherig om doen natuurlijk, maar het is best behoorlijk triest dat er zo'n grote groep niet bereikt wordt.
pi_201247201
Wel of niet de hele klas in quarantaine is een lastige keuze

Nee dat is geen lastige keuze. Stoppen met jonge basisschool kinderen lastig te vallen met online onderwijs en quarantaines.
pi_201247206
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
zo'n 30 jaar later nog steeds 1 van mijn favoriete nummers van ze _O_
Was bij het laatste concert van ze niet wetende dat het 't laatste concert zou zijn ;(

9:45 ongeveer, echt geweldig.
pi_201247213
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:50 schreef speknek het volgende:

[..]
Ook wel een goed punt, alhoewel op een aantal users hier die het al over 8e boosterprikken hebben, ik niet denk dat de wetenschappers hier een heel andere mening over hebben, maar dat er op het moment nog behoefte is aan een sterke remmende werking van de antistoffen. Met 40% bescherming blijft het goed rondzingen en gaan de ongevaccineerden er (te) snel aan.
Ook na een 3de booster shot gaan de anti-stoffen vanzelf een keer naar beneden. Het voorbeeld wat je geeft uit Florida dat het daar behoorlijk los gaat zie je eigenlijk in heel de VS dat vooral ongevaccineerde in het ziekenhuis komen.
https://www.fastcompany.c(...)ted-icu-patient-data
Als je op een gegeven moment anti-stoffen onder een bepaald niveaus komen kan je gewoon weer opnieuw besmet raken met dit virus (bij alle corona virussen trouwens). Alleen wordt je er minder ziek van. Ik vind het zelf nog al vaag om hier gezonde mensen een 3de booster te geven (risico groepen kan ik begrijpen) terwijl in sommige landen ze nog amper een vaccin gezien hebben.
pi_201247223
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ook na een 3de booster shot gaan de anti-stoffen vanzelf een keer naar beneden. Het voorbeeld wat je geeft uit Florida dat het daar behoorlijk los gaat zie je eigenlijk in heel de VS dat vooral ongevaccineerde in het ziekenhuis komen.
https://www.fastcompany.c(...)ted-icu-patient-data
Als je op een gegeven moment anti-stoffen onder een bepaald niveaus komen kan je gewoon weer opnieuw besmet raken met dit virus (bij alle corona virussen trouwens). Alleen wordt je er minder ziek van. Ik vind het zelf nog al vaag om hier gezonde mensen een 3de booster te geven (risico groepen kan ik begrijpen) terwijl in sommige landen ze nog amper een vaccin gezien hebben.
Het is waarschijnlijk inderdaad verstandiger om af en toe besmet te raken na een vaccinatie door het virus rond te laten gaan. Dan maar iedereen op te sluiten, maatregelen oneindig doortrekken en boosters te blijven geven waarvan het nut niet doorslaggevend bewezen is
pi_201247227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk inderdaad verstandiger om af en toe besmet te raken na een vaccinatie door het virus rond te laten gaan. Dan maar iedereen op te sluiten, maatregelen oneindig doortrekken en boosters te blijven geven waarvan het nut niet doorslaggevend bewezen is
De aandeelhoudersvergadering van Pfizer is het daar niet mee eens.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201247232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit virus gaat niet meer weg, te veel dieren die het virus bij zich kunnen dragen. Ik las ergens dat een studie uit Londen bijvoorbeeld dat zelfs een klein percentage van de katten en honden daarzo anti-stoffen heeft tegen dit virus.
  dinsdag 7 september 2021 @ 00:04:54 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201247233
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
We kunnen daar nu natuurlijk wel een beetje lacherig om doen natuurlijk, maar het is best behoorlijk triest dat er zo'n grote groep niet bereikt wordt.
Dat is het zeker

En ik zien amper steekhoudende initiatieven om die specifieke groepen te bereiken.

Met dwang en drang ga je ze echt niet bewegen te laten vaccineren. En de rest van de bevolking maar vaccineren om die groepen te beschermen is ook nonsens

Alleen het benoemen al is taboe en kan amper

Debiel als je het mij vraagt.
  dinsdag 7 september 2021 @ 00:05:04 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201247235
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:54 schreef _serial_ het volgende:

Nee dat is geen lastige keuze. Stoppen met jonge basisschool kinderen lastig te vallen met online onderwijs en quarantaines.
^O^
pi_201247280
twitter

Ginny is terug van weggeweest *O*
pi_201247299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Kunnen we niet een gesubsidieerde emigratie naar ZeroCovid paradijs Australië voor haar regelen? Die wil heel de samenleving volgens mij op slot houden voor 1 geval.
pi_201247307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Kunnen we niet een gesubsidieerde emigratie naar ZeroCovid paradijs Australië voor haar regelen? Die wil heel de samenleving volgens mij op slot houden voor 1 geval.
Als we op datzelfde vliegtuig een paar andere ZeroCovid aanhangers kunnen meesturen, graag.
Wel enkele reis, terugkeer is niet mogelijk.
pi_201247315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als we op datzelfde vliegtuig een paar andere ZeroCovid aanhangers kunnen meesturen, graag.
Wel enkele reis, terugkeer is niet mogelijk.
Daarom ook een emigratie. De enige die terug mag is de camera ploeg van Ik Vertrek, lijkt me wel een leuke aflevering.
pi_201247430
Israel, 4e vaccin dosis eind 2021/begin 2022:

"Given that that the virus is here and will continue to be here, we need to prepare for a fourth injection,” Salman Zarka told Kan public radio.

Zarka also said that the next booster shot may be modified to better protect against new variants of the SARS-CoV-2 virus that causes COVID-19, such as the highly infectious Delta strain.

“This is our life from now on, in waves,” he said.

Zarka said that he expects that by late 2021 or early 2022, Israel will be giving shots that are especially adapted to cope better with variants.

The Health Ministry last week also announced that the “Green Pass” system — a document that allows entry into certain gatherings and public places for those who are vaccinated or have recovered from the coronavirus — will expire six months after the holder received their second or third dose.
https://www.timesofisrael(...)al-4th-vaccine-dose/

In Israel geldt heden iedereen die voor 6 maart gevaccineerd is inmiddels als ongevaccineerde, en wordt het vaccinpaspoort ingetrokken.
  dinsdag 7 september 2021 @ 01:23:01 #190
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201247435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 01:21 schreef Za het volgende:
Israel, 4e vaccin dosis eind 2021/begin 2022:

"Given that that the virus is here and will continue to be here, we need to prepare for a fourth injection,” Salman Zarka told Kan public radio.

Zarka also said that the next booster shot may be modified to better protect against new variants of the SARS-CoV-2 virus that causes COVID-19, such as the highly infectious Delta strain.

“This is our life from now on, in waves,” he said.

Zarka said that he expects that by late 2021 or early 2022, Israel will be giving shots that are especially adapted to cope better with variants.

The Health Ministry last week also announced that the “Green Pass” system — a document that allows entry into certain gatherings and public places for those who are vaccinated or have recovered from the coronavirus — will expire six months after the holder received their second or third dose.
https://www.timesofisrael(...)al-4th-vaccine-dose/

In Israel geldt heden iedereen die voor 6 maart gevaccineerd is inmiddels als ongevaccineerde, en wordt het vaccinpaspoort ingetrokken.
Vent, tyf nou eens op met je kut Israël.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201247451
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 01:23 schreef DonDruiper het volgende:

Vent, tyf nou eens op met je kut Israël.
We hebben hier ook covid, en ook hier zullen boosters nodig zijn.
Waarschijnlijk 3e in oktober en 4e in februari (afgaand op de afgenomen effectiviteit waargenomen in Israël en met oog op de varianten).

Wees gewoon blij dat je al die boosters mag ontvangen, veel wereldburgers hebben die luxe niet.
pi_201247506
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-de-expert-a4057303

Zinnige teksten van Bruining. Pleit er voor om Corona bij kinderen lekker te laten begaan, bouwen ze immuniteit van op
zie email 27 oktober
  dinsdag 7 september 2021 @ 06:10:32 #193
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201247605
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 01:33 schreef Za het volgende:

[..]
Waarschijnlijk 3e in oktober en 4e in februari (afgaand op de afgenomen effectiviteit waargenomen in Israël en met oog op de varianten).

Wees gewoon blij dat je al die boosters mag ontvangen, veel wereldburgers hebben die luxe niet.
Ik denk niet dat NL burgers in het algemeen zal dwingen tot 3e of 4e shots. Ter beschikking stellen voor hen die dat nodig hebben, zou wel verstandig zijn.

Wij pakken het normale leven gewoon weer op, als je stuurt op besmettingen, moet je maar zien wat je daar aan doet. Zal lastig worden als mensen na 2 jaar niet meer zijn gevoelig zijn voor je regels en adviezen.

We hebben begin volgend jaar allemaal 2 jaar onder het juk van corona geleefd, er zijn geen grotere ervaringsdeskundigen op het gebied van hoe je hier dagelijks mee omgaat, dan wij allemaal.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201247608
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:54 schreef _serial_ het volgende:

Niet alleen de basisschool ook op het MBO en op de universiteit met 92 en 97% van de docenten gevaccineerd willen ze nog steeds zelf beslissen over online lessen. Er moet gewoon les worden gegeven zonder smoesjes wil je dat niet dan lever je maar 75% salaris in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201247618
quote:

[..]

:').

Ga toch weg man. Kijk om je heen. Ziet het er hier uit als een permanente covidsituatie? Waarom zouden we ons hele leven moeten inrichten op een virus waar het gros niet meer dan een kuchje of een snotneus aan overhoudt?

Waarom we ook nog eens een extreem risicomijdend land als Israël als maatstaf moeten nemen zie ik ook niet. Daarnaast komt dit nieuws altijd uit Israël en altijd betreft het Pfizer. Nou hebben die een deal gesloten. Wat een toeval hè.
pi_201247698
quote:

[..]

Gezien het nu vooral om pfizer ga zou ik eigenlijk alleen een Jansen/moderna vaccin accepteren ipv de rest van mijn leven boostershots krijgen.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 06:59:50 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201247761
Nou ik heb geen corona dus dan is het griep, lekker retro. *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 7 september 2021 @ 07:11:38 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201247812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Ugh, wat heb ik een hekel aan dit mens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201247858
quote:
88s.gif Op dinsdag 7 september 2021 06:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou ik heb geen corona dus dan is het griep, lekker retro. *D
Beterschap. Ben wel benieuwd of t heftiger is dan eerdere jaren met minder immuniteit enzo.
pi_201247867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ugh, wat heb ik een hekel aan dit mens.
Ginny heeft het over nevenschade bij kinderen als ze naar school kunnen en Covid oplopen. Ik begrijp dat ze denkt dat er geen nevenschade is als kinderen niet naar school kunnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')