Nee, ik heb continu hetzelfde punt geprobeerd te maken.quote:Op maandag 6 september 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
Eh, nu maak je het argument wel heel anders hè, vind je ook niet?
Je slaat veel te direct aan op 30 vs. 90. Ik had ook 35 versus 70 jaar kunnen nemen. Die groepen zijn wel vrijwel even groot. Het mag echt niet zo zijn dat de ene groep van nature zo'n 10x grotere kans heeft om in het ziekenhuis te belanden, maar door een lagere vaccinatiegraad er evenveel mensen in het ziekenhuis belanden bij die leeftijdsgroepen.quote:Op maandag 6 september 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
Ik gaf als reactie daarop aan dat de groep 90+ 130.000 mensen zijn en de groep 30- 5,5 miljoen mensen zijn. In die groep van 5,5 miljoen mensen zijn veel meer mensen die niet gevaccineerd zijn (de groep onder de 12 is helemaal niet gevaccineerd zelfs).
De getallen zijn juist wel van belang.quote:Op maandag 6 september 2021 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De getallen zijn arbitrair. Het onderliggende punt is dat ik vind dat er alleen gefocust wordt op ouderen, terwijl er gedaan wordt alsof er in de jongere groepen niets aan de hand is. Pak 'm beet onder de 50 wordt er gedaan alsof die persoon geen risico loopt. Onterecht. Op individueel vlak mag dat zo zijn, op collectief vlak zorgt deze groep alsnog voor een redelijke zorgbelasting. En bovenal: een onnodige zorgbelasting.
Dat betekent niet dat er geen winst te behalen valt met ouders, noch dat de winst daar kleiner zou zijn dan bij jongeren. Dat beweer ik niet. Het is echter geen kwestie van of-of, maar en-en. Want ondertussen heeft de vaccinatiegraad ervoor gezorgd dat de instroom bij 50- even groot is als bij 50+, en dat terwijl dat voor vaccineren ondenkbaar was. Bejaarden kwamen echt tien keer minder vaak in het ziekenhuis dan jongeren. Nu is dat (qua instroom) vrijwel gelijk.
"Dat betekent niet dat er geen winst te behalen valt met ouders, noch dat de winst daar kleiner zou zijn dan bij jongeren. Dat beweer ik niet."quote:Op maandag 6 september 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
De groep 60-64 heeft 85% zijn tweede prik gehad en de groep 65-69 heeft 88% beide prikken gehad. Toch denk ik dat die 15% die je in 60-64 en 12% die je in 65-69 mist een grotere impact op de zorgdruk dan de hele populatie 30-
quote:EMA gaat 'boostershot' Pfizer onderzoeken
Het Europees geneesmiddelenbureau EMA gaat onderzoeken of een derde prik met het vaccin van Pfizer/BioNTech nuttig kan zijn. Die prik zou zes maanden na de tweede kunnen worden gezet bij iedereen vanaf 16 jaar.
Het nut van een derde prik met Pfizer zal in een versnelde procedure worden onderzocht. Binnen enkele weken moet het oordeel bekend zijn.
De bekendmaking is opvallend, aangezien het EMA vorige week nog liet weten dat een extra prik met een coronavaccin niet dringend noodzakelijk is. Alleen mensen met een ernstig verzwakt immuunsysteem kunnen er baat bij hebben, luidde toen het oordeel.
130.000 mensen in de totale groep waarvan 81% gevaccineerd is. Dan blijven er dus totaal zo rond de 25.000 mensen over, er vanuit gaande dat de vaccinatie voldoende werkt. In de 105.000 die overblijft zal zo'n 10% zitten waar de vaccinatie niet voldoende effectief is, dus nog eens 10.000 mensen.quote:Op maandag 6 september 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je slaat veel te direct aan op 30 vs. 90. Ik had ook 35 versus 70 jaar kunnen nemen. Die groepen zijn wel vrijwel even groot. Het mag echt niet zo zijn dat de ene groep van nature zo'n 10x grotere kans heeft om in het ziekenhuis te belanden, maar door een lagere vaccinatiegraad er evenveel mensen in het ziekenhuis belanden bij die leeftijdsgroepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk komt ze er snel weer bovenop en zal het alleszins meevallen. Maar dit was te vermijden geweest."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op maandag 6 september 2021 16:31 schreef capricia het volgende:
Er wordt wel degelijk een onnodig beroep op de zorg gedaan door jongeren.
Vriendin 29 jaar, ongevaccineerd:Hoe vervelend het ook is voor die vriendin van je, dat zegt niets over 't geheel. Sterker nog, als @Za geen berichten mag posten van gevaccineerden die zo ziek zijn geworden dat ze in het ziekenhuis terecht komen horen dit soort individuele gevallen hier ook niet thuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch was het beroep op de zorg te vermijden geweest. En had er inhaalzorg plaats kunnen vinden.quote:Op maandag 6 september 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook is voor die vriendin van je, dat zegt niets over 't geheel. Sterker nog, als @:Za geen berichten mag posten van gevaccineerden die zo ziek zijn geworden dat ze in het ziekenhuis terecht komen horen dit soort individuele gevallen hier ook niet thuis.
Jij kijkt naar het relatieve aandeel. Ik naar het absolute aandeel. Dat laatste vind ik belangrijker, omdat een ziekenhuis niets heeft aan "ja, maar de totale groep is groter, dus eigenlijk krijg je relatief weinig patiënten".quote:Op maandag 6 september 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
Dat zijn dus 2,75 miljoen mensen die voor dezelfde hoeveelheid ziekenhuisopnames per dag zorgen, 10 tot 12.
Ja, vaccinatie werkt, absoluut. Maar je argument dat de groep 30- voor een (problematische) zorgdruk zorgt deel ik niet.
Die vriendin van je zal naar alle waarschijnlijkheid 1 tot 2 dagen in het ziekenhuis liggen en wat zuurstof krijgen. De kans dat die op de IC komt is echt ontzettend klein, daar ligt de druk echt niet.quote:Op maandag 6 september 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch was het beroep op de zorg te vermijden geweest. En had er inhaalzorg plaats kunnen vinden.
Lol. Jij hebt geen idee wat er allemaal uitgesteld is en ingehaald moet worden? Iedere patiënt is er 1.quote:Op maandag 6 september 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die vriendin van je zal naar alle waarschijnlijkheid 1 tot 2 dagen in het ziekenhuis liggen en wat zuurstof krijgen. De kans dat die op de IC komt is echt ontzettend klein, daar ligt de druk echt niet.
Dat ze de noodzaak niet direct zien betekent niet dat ze niet graag de mogelijkheid open willen houden natuurlijk.quote:
Ik probeer aan te geven hoeveel waarde het heeft om bij een bepaalde groep de vaccinatiebereidheid te verhogen.quote:Op maandag 6 september 2021 16:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij kijkt naar het relatieve aandeel. Ik naar het absolute aandeel. Dat laatste vind ik belangrijker, omdat een ziekenhuis niets heeft aan "ja, maar de totale groep is groter, dus eigenlijk krijg je relatief weinig patiënten".
Een patiënt die op de IC terecht komt na een operatie is wel iets anders dan iemand die een dag op de kliniek ligt.quote:Op maandag 6 september 2021 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Lol. Jij hebt geen idee wat er allemaal uitgesteld is en ingehaald moet worden? Iedere patiënt is er 1.
Ik denk dat het vooral van belang is inderdaad te onderzoeken welke groep nu de ziekenhuizen belast, en daar je aandacht op richten om die groep te bewegen tot een vaccinatie.quote:Op maandag 6 september 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer aan te geven hoeveel waarde het heeft om bij een bepaalde groep de vaccinatiebereidheid te verhogen.
Als je op een groep van ~30.000 mensen 1000 mensen zover kunt krijgen dat ze zich laten vaccineren zal dat grotere positieve gevolgen voor de ziekenhuisdruk hebben dan dat je 1000 mensen zover krijgt in een groep van 2,7 miljoen.
Ik heb dat ook helemaal niet ontkend. Sterker nog, ik heb expliciet aangegeven dat dat NIET mijn punt is. Dus het zou sieren om niet te doen alsof ik dat wel doe.quote:Op maandag 6 september 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer aan te geven hoeveel waarde het heeft om bij een bepaalde groep de vaccinatiebereidheid te verhogen.
Als je op een groep van ~30.000 mensen 1000 mensen zover kunt krijgen dat ze zich laten vaccineren zal dat grotere positieve gevolgen voor de ziekenhuisdruk hebben dan dat je 1000 mensen zover krijgt in een groep van 2,7 miljoen.
Serieus? Inhaalzorg gaat niet alleen over ICs. Dat gaat juist ook over de klinieken.quote:Op maandag 6 september 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een patiënt die op de IC terecht komt na een operatie is wel iets anders dan iemand die een dag op de kliniek ligt.
Ik zeg toch nergens dat jij dat doet?quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook helemaal niet ontkend. Sterker nog, ik heb expliciet aangegeven dat dat NIET mijn punt is. Dus het zou sieren om niet te doen alsof ik dat wel doe.
Overigens is het makkelijker om 1000 mensen op 2,7 miljoen te overtuigen dan 1000 op 30.000. Maar dat terzijde.
Ik zeg nergens dat het alleen over de IC gaat, ik geef een voorbeeld. Overigens, voor het uitstellen van zorg wordt de hoeveelheid beschikbare IC-bedden wel vaak als zorg/argument gebruikt.quote:Op maandag 6 september 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus? Inhaalzorg gaat niet alleen over ICs. Dat gaat juist ook over de klinieken.
En alle binnenlokaties mogen voorlopig nog dicht blijven tot er varkentjes kunnen vliegen?quote:Op maandag 6 september 2021 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zomerfestivalseizoen is al nagenoeg begraven.
Er zijn nog enkele overgebleven festivals over die na 20sept gepland zijn, maar dat is maar een handje vol.
September had best nog een mooie maand met festivals en evenementen (hardlopen etc) kunnen zijn, maar heel arbitrair is er expres 20sept gekozen (naar mijn idee)
Die kun je natuurlijk evengoed omdraaien. Dat de hoeveelheid geluk die je krijgt door het opheffen van maatregelen teniet gedaan wordt door de hoeveelheid leed die je veroorzaakt.quote:Op maandag 6 september 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:
En verder stoppen met de rest van de bevolking lastig te vallen met extra maatregelen, die vermoedelijk veel meer kosten dan ze in het grote plaatje daadwerkelijk lijkkisten besparen.
Sure, een ziekenhuisopname gun je niemand.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie nog compassie met mensen die bewust ongevaccineerd zijn en toch het ziekenhuis in moeten met corona?
Of mensen nu door eigen schuld of niet door eigen schuld lijden is gewoon kut voor ze. Vind ik ook met rokers met longkamer. Gun niemand een lijdensweg. Lig er niet wakker van, zoals ik wel kan hebben bij beelden van slachthuizen.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie nog compassie met mensen die bewust ongevaccineerd zijn en toch het ziekenhuis in moeten met corona?
Mwa, daar valt niet echt wat over te zeggen. Genoeg mensen waar ik geen enkele medelijden mee zou hebben, ook genoeg mensen waarbij ik het wel lullig zou vinden.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Zelfs kruisband-operaties hebben nu een langere wachttijd dan de Treeknorm.quote:Op maandag 6 september 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het alleen over de IC gaat, ik geef een voorbeeld. Overigens, voor het uitstellen van zorg wordt de hoeveelheid beschikbare IC-bedden wel vaak als zorg/argument gebruikt.
Ik probeer hiermee aan te geven dat je enorme winsten kunt behalen door veel gerichter proberen te vaccineren (besparen van leed) om de rest van de bevolking maatregelen te besparen (het teruggeven van geluk)quote:Op maandag 6 september 2021 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die kun je natuurlijk evengoed omdraaien. Dat de hoeveelheid geluk die je krijgt door het opheffen van maatregelen teniet gedaan wordt door de hoeveelheid leed die je veroorzaakt.
Ik geloof direct dat vrijwel alle operaties momenteel een langere wachttijd hebben dan normaal/acceptabel. k heb zo blijkt poliepen in mijn keel waar ik ergens in de komende 13 maanden aan geopereerd kan worden. Mocht het uitgroeien in een tumor kan dat eerder, maar op dit moment heb ik dus elke dag keelpijn en schraap ik (onbedoeld) mn keel, wat ook weer slecht voor je is. Dus ja, ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als je moet wachten op je operatie.quote:Op maandag 6 september 2021 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs kruisband-operaties hebben nu een langere wachttijd dan de Treeknorm.
Zolang er in bepaalde groepen (waaronder jongeren) nog veel winst te behalen valt denk ik dat dat sommetje vooralsnog ook deels positief uitvalt met generieke maatregelen .quote:Op maandag 6 september 2021 16:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik probeer hiermee aan te geven dat je enorme winsten kunt behalen door veel gerichter proberen te vaccineren (besparen van leed) om de rest van de bevolking maatregelen te besparen (het teruggeven van geluk)
Kijk nog binnen de 6 weken zelfs.quote:Op maandag 6 september 2021 16:29 schreef _serial_ het volgende:
Het nut van een derde prik met Pfizer zal in een versnelde procedure worden onderzocht. Binnen enkele weken moet het oordeel bekend zijn.
Lekker man, jaloers.quote:Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Op dit moment in Italië, al vier dagen weer ondertussen. Merk amper iets van corona. Alleen in Napoli lopen veel mensen -schijnbaar vrijwillig- toch met mondkapje op, in de drukke gebieden of 's avonds als het drukker is. Het is niet verplicht begreep ik. Dat is dan wel fascinerend. En mensen van alle leeftijden hebben dan een kapje op. Tiener, jongeren, ouderen.
Waarom dat zo is blijft gissen. Misschien toch een soort veiligheidsgevoel (voor anderen) of omdat het in dit deel van het land heftiger is geweest qua corona bijvoorbeeld. Geen idee en verder ook niet zo belangrijk ofzo.
Oh, qua checks en papieren. Tot nu toe:
0 keer QR-check (elke dag lunch en diner in een restaurant).
DPLF niet naar gevraagd/gekeken.
Alleen in een museum kan naar QR gevraagd worden. Nog niet geweest zelf. Check op Schiphol/van KLM stelde ook geen drol voor.
En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Blijkt de helft -inclusief personeel- gewoon met een stoffen op papieren kapje te lopen. Schiet mij maar lek.
Anyway, weinig te melden over corona verder. Lekker als vanouds door elkaar heen krioelen in Napoli door de drukke winkelstraatjes. Biertje, Limoncello, lasagne, tiramisu, Sfogliatelle en andere plaatselijke gerechtjes nuttigen. Nu in Sorrento trouwens.
Heerlijk.![]()
Dat zagen wij in Porto ook. Kapjes waren buiten niet verplicht, maar ze werden wel redelijk veel gedragen door alle leeftijden. Gewoon omdat ze het zelf wilden.quote:Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Op dit moment in Italië, al vier dagen weer ondertussen. Merk amper iets van corona. Alleen in Napoli lopen veel mensen -schijnbaar vrijwillig- toch met mondkapje op, in de drukke gebieden of 's avonds als het drukker is. Het is niet verplicht begreep ik. Dat is dan wel fascinerend. En mensen van alle leeftijden hebben dan een kapje op. Tiener, jongeren, ouderen.
Waarom dat zo is blijft gissen. Misschien toch een soort veiligheidsgevoel (voor anderen) of omdat het in dit deel van het land heftiger is geweest qua corona bijvoorbeeld. Geen idee en verder ook niet zo belangrijk ofzo.
Typisch voorbeeld van iets wat vooral een regel op papier isquote:En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Blijkt de helft -inclusief personeel- gewoon met een stoffen op papieren kapje te lopen. Schiet mij maar lek.
Maar generieke maatregelen zullen toch nooit leiden tot meer 'geluk'? Ik vind het moeilijk om te snappen wat nou eigenlijk je fundamentele punt is, kan aan mij liggen uiteraardquote:Op maandag 6 september 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang er in bepaalde groepen (waaronder jongeren) nog veel winst te behalen valt denk ik dat dat sommetje vooralsnog ook deels positief uitvalt met generieke maatregelen .
Ja ik vind het intens triest, en dat bedoel ik niet op een badinerende manier, als ik de verhalen van vaak "jonge" (onder de zestig) mensen lees die vol goede moed naar het ziekenhuis gaan omdat ze dachten dat het niet zo'n vaart zou of gaat lopen en een aantal dagen of zelfs weken later het gevecht verliezen. En dan een vrouw en kinderen hoofdschuddend en met rekeningen achterlaten. Wat een drama alleen maar omdat iemand prikangst had en vluchtte naar veilige leugens.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Het was toch de bedoeling om daar geen compassie mee te hebbenquote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Die laatste alinea is vrij veelzeggend imo; komt op mij over alsof ze even onder druk zijn gezet om toch tot een ander oordeel te komen. Maar dat zal wel aan mij liggen; cynisch en zo.quote:
Natuurlijk. Ik ben niet al te dol op sommige mensen, maar ik gun het niemand toe om het ziekenhuis in te moeten. En dat geldt ook voor ongevaccineerden. Ze hebben een eigen keuze gemaakt over hun eigen lichaam; dat maakt het niet minder triest als ze opgenomen moeten worden. Persoonlijk vind ik het een beetje apart om enkel medelijden te hebben met mensen die dezelfde keuzes maken in het leven, beetje selectieve empathie.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Klinkt heerlijk, geniet er van! Genoeg goede restaurantjes ook in Sorrento!quote:Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Alleen in een museum kan naar QR gevraagd worden. Nog niet geweest zelf. Check op Schiphol/van KLM stelde ook geen drol voor.
En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Anyway, weinig te melden over corona verder. Lekker als vanouds door elkaar heen krioelen in Napoli door de drukke winkelstraatjes. Biertje, Limoncello, lasagne, tiramisu, Sfogliatelle en andere plaatselijke gerechtjes nuttigen. Nu in Sorrento trouwens.
Heerlijk.![]()
Lekker man. Genieten.quote:Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Heerlijk.![]()
Wat heerlijk! Goed eten ookquote:Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Heerlijk.![]()
Een terechte tackle met twee gestrekte benenquote:Op maandag 6 september 2021 17:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat niet hebben is onmenselijk en ben je een idioot.
Jullie kennen mij waarschijnlijk terecht als iemand die voor de mondkapjesplicht is/was, maar in het onderwijs vind ik het ook een vrij bizar performatief toneelstukje. Je loopt door een grotendeels lege gang met je mondkapje op, stapt een lokaal met 75 studenten binnen, gaat zitten, doet hem af en begint met ze te kletsen.quote:Op maandag 6 september 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)l-snel-aan~a3632acf/
Schouder aan schouder in het lokaal maar mondkapjes op in de gangen
Stop toch met deze act.
Slap excuus inderdaad.quote:
Heb weinig compassie met een overheid die nog steeds met achterlijke maatregelen komt terwijl er geen flikker meer aan de hand is qua noodzaak.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.quote:Fifteen staff members in the Miami-Dade County Public Schools District have died from COVID-19 in the past 10 days.
Sonia Diaz, a spokesperson for several unions in the school district, confirmed the number of deaths to NBC 6. Miami-Dade County Public Schools resumed classes on Aug. 23, and it's unknown when the employees contracted COVID-19.
One of them was Abe Coleman, a teacher for more than 30 years.
"It's a tremendous loss. The number of lives that he impacted are countless. So many young men had the benefit of him intervening in their lives and pointing them in the right direction," said Marcus Bright, with 5000 Role Models of Excellence.
Alles voor de beeldvorming.quote:Op maandag 6 september 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)l-snel-aan~a3632acf/
Schouder aan schouder in het lokaal maar mondkapjes op in de gangen
Stop toch met deze act.
Ze hadden ook nogal risicofactoren voor ellendige afloop van een besmettingquote:Op maandag 6 september 2021 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.
Stukje KFC.quote:Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze hadden ook nogal risicofactoren voor ellendige afloop van een besmetting
Gemiddelde uiterlijk van die groep docenten is dit, en breder
[ afbeelding ]
Mijn longcovid is het niet met je eens.quote:Op maandag 6 september 2021 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.
Jazeker. Mijn compassie/sympathie wordt wel minder als het van die Willem Engel-adepten zouden zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Vuistdiep in de commerciële aars van Pfizer.quote:Op maandag 6 september 2021 20:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat. De. Flying. Fuck.
4e dosis??! Waar zijn ze mee bezig daar in Israel joh.
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet je er gewoon mee stoppen.quote:Op maandag 6 september 2021 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Zou me echt niets verbazen als het overal zo gaat. Eerste, tweede, derde, ...., achtste, negende booster. Best wel zielig eigenlijk als je het zo zou moeten oplossen. Dan werken die vaccins ironisch gezien toch niet. Of niet goed genoeg.
Waarom niet? Natuurlijk gaan die er komen.quote:Op maandag 6 september 2021 20:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet je er gewoon mee stoppen.
En die griepprik wordt ook niet aan iedereen toegediend om je QR-code te verlengen. Zo lang dat niet aan de hand is lijkt het me geen probleem, wel als vrijheden ineens voorwaardelijk gaan worden.quote:Op maandag 6 september 2021 20:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom niet? Natuurlijk gaan die er komen.
Waarschijnlijk wel in de griepprik.
Neeee het moet wel doorgaan.quote:Op maandag 6 september 2021 15:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Geef het max. 2 weken voordat Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam ook afgelast worden.
Ondertussen gaat Antwerpen dit weekend wel door, terwijl de cijfers van België naar verhouding slechter zijn.
Ohja dat maakt het net de griep.quote:Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze hadden ook nogal risicofactoren voor ellendige afloop van een besmetting
Gemiddelde uiterlijk van die groep docenten is dit, en breder
[ afbeelding ]
Ik hoop met je mee want heb zelf ook nog een nummer, maar heb er weinig vertrouwen in.quote:
Vaccins werken ' prima' ; of gezonde mensen er (zo) veel mee opschieten, is verder niet van belang.quote:Op maandag 6 september 2021 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Zou me echt niets verbazen als het overal zo gaat. Eerste, tweede, derde, ...., achtste, negende booster. Best wel zielig eigenlijk als je het zo zou moeten oplossen. Dan werken die vaccins ironisch gezien toch niet. Of niet goed genoeg.
Maar we creëren echt geen tweedeling hoor.quote:
Ik begrijp dat negatief getest ook onvoldoende is? Dat is wel bizar.quote:
Gezonde mensen schieten er straks echt totaal niets mee op lijkt me. Ja, mooi meegenomen om de pandemie weg te werken zodat het endemisch wordt. Maar that's it. Ideaal om het net zoals de griepprik te gaan behandelen toch?quote:Op maandag 6 september 2021 21:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vaccins werken ' prima' ; of gezonde mensen er (zo) veel mee opschieten, is verder niet van belang.
Best wel triest verder hoe mensen in de eendenfuik, het zo goed vinden werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |