abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201241494
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
Eh, nu maak je het argument wel heel anders hè, vind je ook niet?
Nee, ik heb continu hetzelfde punt geprobeerd te maken.
pi_201241523
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
Ik gaf als reactie daarop aan dat de groep 90+ 130.000 mensen zijn en de groep 30- 5,5 miljoen mensen zijn. In die groep van 5,5 miljoen mensen zijn veel meer mensen die niet gevaccineerd zijn (de groep onder de 12 is helemaal niet gevaccineerd zelfs).
Je slaat veel te direct aan op 30 vs. 90. Ik had ook 35 versus 70 jaar kunnen nemen. Die groepen zijn wel vrijwel even groot. Het mag echt niet zo zijn dat de ene groep van nature zo'n 10x grotere kans heeft om in het ziekenhuis te belanden, maar door een lagere vaccinatiegraad er evenveel mensen in het ziekenhuis belanden bij die leeftijdsgroepen.
pi_201241530
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De getallen zijn arbitrair. Het onderliggende punt is dat ik vind dat er alleen gefocust wordt op ouderen, terwijl er gedaan wordt alsof er in de jongere groepen niets aan de hand is. Pak 'm beet onder de 50 wordt er gedaan alsof die persoon geen risico loopt. Onterecht. Op individueel vlak mag dat zo zijn, op collectief vlak zorgt deze groep alsnog voor een redelijke zorgbelasting. En bovenal: een onnodige zorgbelasting.

Dat betekent niet dat er geen winst te behalen valt met ouders, noch dat de winst daar kleiner zou zijn dan bij jongeren. Dat beweer ik niet. Het is echter geen kwestie van of-of, maar en-en. Want ondertussen heeft de vaccinatiegraad ervoor gezorgd dat de instroom bij 50- even groot is als bij 50+, en dat terwijl dat voor vaccineren ondenkbaar was. Bejaarden kwamen echt tien keer minder vaak in het ziekenhuis dan jongeren. Nu is dat (qua instroom) vrijwel gelijk.
De getallen zijn juist wel van belang.

De groep 60-64 heeft 85% zijn tweede prik gehad en de groep 65-69 heeft 88% beide prikken gehad. Toch denk ik dat die 15% die je in 60-64 en 12% die je in 65-69 mist een grotere impact op de zorgdruk dan de hele populatie 30-

Daarmee geef ik die groep overigens niet de schuld van die zorgdruk, maar is dat een plek waar je op kunt letten. Je kan dan beter je boodschap aanpassen op die groep dan volop gaan adverteren op Tiktok en Instagram.
pi_201241543
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:

De groep 60-64 heeft 85% zijn tweede prik gehad en de groep 65-69 heeft 88% beide prikken gehad. Toch denk ik dat die 15% die je in 60-64 en 12% die je in 65-69 mist een grotere impact op de zorgdruk dan de hele populatie 30-
"Dat betekent niet dat er geen winst te behalen valt met ouders, noch dat de winst daar kleiner zou zijn dan bij jongeren. Dat beweer ik niet."
pi_201241551
quote:
EMA gaat 'boostershot' Pfizer onderzoeken
Het Europees geneesmiddelenbureau EMA gaat onderzoeken of een derde prik met het vaccin van Pfizer/BioNTech nuttig kan zijn. Die prik zou zes maanden na de tweede kunnen worden gezet bij iedereen vanaf 16 jaar.

Het nut van een derde prik met Pfizer zal in een versnelde procedure worden onderzocht. Binnen enkele weken moet het oordeel bekend zijn.

De bekendmaking is opvallend, aangezien het EMA vorige week nog liet weten dat een extra prik met een coronavaccin niet dringend noodzakelijk is. Alleen mensen met een ernstig verzwakt immuunsysteem kunnen er baat bij hebben, luidde toen het oordeel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201241565
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je slaat veel te direct aan op 30 vs. 90. Ik had ook 35 versus 70 jaar kunnen nemen. Die groepen zijn wel vrijwel even groot. Het mag echt niet zo zijn dat de ene groep van nature zo'n 10x grotere kans heeft om in het ziekenhuis te belanden, maar door een lagere vaccinatiegraad er evenveel mensen in het ziekenhuis belanden bij die leeftijdsgroepen.
130.000 mensen in de totale groep waarvan 81% gevaccineerd is. Dan blijven er dus totaal zo rond de 25.000 mensen over, er vanuit gaande dat de vaccinatie voldoende werkt. In de 105.000 die overblijft zal zo'n 10% zitten waar de vaccinatie niet voldoende effectief is, dus nog eens 10.000 mensen.

Dat zijn 35.000 mensen die voor 10 tot 12 ziekenhuisopnames per dag zorgen.

De groep daartegenover is de groep 30-, die bestaat uit (ongeveer) 5,5 miljoen mensen. 12-17 is 32% volledig gevaccineerd, 18-24 55%, 25-29 60%. Laten we dat voor het gemak even uitmiddelen naar 50%, dan heb je dus een groep van 2,75 miljoen mensen.

Dat zijn dus 2,75 miljoen mensen die voor dezelfde hoeveelheid ziekenhuisopnames per dag zorgen, 10 tot 12.

Ja, vaccinatie werkt, absoluut. Maar je argument dat de groep 30- voor een (problematische) zorgdruk zorgt deel ik niet.
pi_201241567
Er wordt wel degelijk een onnodig beroep op de zorg gedaan door jongeren.

Vriendin 29 jaar, ongevaccineerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk komt ze er snel weer bovenop en zal het alleszins meevallen. Maar dit was te vermijden geweest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241578
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:31 schreef capricia het volgende:
Er wordt wel degelijk een onnodig beroep op de zorg gedaan door jongeren.

Vriendin 29 jaar, ongevaccineerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe vervelend het ook is voor die vriendin van je, dat zegt niets over 't geheel. Sterker nog, als @Za geen berichten mag posten van gevaccineerden die zo ziek zijn geworden dat ze in het ziekenhuis terecht komen horen dit soort individuele gevallen hier ook niet thuis.
pi_201241585
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe vervelend het ook is voor die vriendin van je, dat zegt niets over 't geheel. Sterker nog, als @:Za geen berichten mag posten van gevaccineerden die zo ziek zijn geworden dat ze in het ziekenhuis terecht komen horen dit soort individuele gevallen hier ook niet thuis.
En toch was het beroep op de zorg te vermijden geweest. En had er inhaalzorg plaats kunnen vinden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241591
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:

Dat zijn dus 2,75 miljoen mensen die voor dezelfde hoeveelheid ziekenhuisopnames per dag zorgen, 10 tot 12.

Ja, vaccinatie werkt, absoluut. Maar je argument dat de groep 30- voor een (problematische) zorgdruk zorgt deel ik niet.
Jij kijkt naar het relatieve aandeel. Ik naar het absolute aandeel. Dat laatste vind ik belangrijker, omdat een ziekenhuis niets heeft aan "ja, maar de totale groep is groter, dus eigenlijk krijg je relatief weinig patiënten".
pi_201241596
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
En toch was het beroep op de zorg te vermijden geweest. En had er inhaalzorg plaats kunnen vinden.
Die vriendin van je zal naar alle waarschijnlijkheid 1 tot 2 dagen in het ziekenhuis liggen en wat zuurstof krijgen. De kans dat die op de IC komt is echt ontzettend klein, daar ligt de druk echt niet.
pi_201241604
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die vriendin van je zal naar alle waarschijnlijkheid 1 tot 2 dagen in het ziekenhuis liggen en wat zuurstof krijgen. De kans dat die op de IC komt is echt ontzettend klein, daar ligt de druk echt niet.
Lol. Jij hebt geen idee wat er allemaal uitgesteld is en ingehaald moet worden? Iedere patiënt is er 1.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241611
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat ze de noodzaak niet direct zien betekent niet dat ze niet graag de mogelijkheid open willen houden natuurlijk.

Een booster voor iedereen lijkt me inderdaad wat overbodig.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201241613
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jij kijkt naar het relatieve aandeel. Ik naar het absolute aandeel. Dat laatste vind ik belangrijker, omdat een ziekenhuis niets heeft aan "ja, maar de totale groep is groter, dus eigenlijk krijg je relatief weinig patiënten".
Ik probeer aan te geven hoeveel waarde het heeft om bij een bepaalde groep de vaccinatiebereidheid te verhogen.

Als je op een groep van ~30.000 mensen 1000 mensen zover kunt krijgen dat ze zich laten vaccineren zal dat grotere positieve gevolgen voor de ziekenhuisdruk hebben dan dat je 1000 mensen zover krijgt in een groep van 2,7 miljoen.
pi_201241628
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Lol. Jij hebt geen idee wat er allemaal uitgesteld is en ingehaald moet worden? Iedere patiënt is er 1.
Een patiënt die op de IC terecht komt na een operatie is wel iets anders dan iemand die een dag op de kliniek ligt.
pi_201241647
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik probeer aan te geven hoeveel waarde het heeft om bij een bepaalde groep de vaccinatiebereidheid te verhogen.

Als je op een groep van ~30.000 mensen 1000 mensen zover kunt krijgen dat ze zich laten vaccineren zal dat grotere positieve gevolgen voor de ziekenhuisdruk hebben dan dat je 1000 mensen zover krijgt in een groep van 2,7 miljoen.
Ik denk dat het vooral van belang is inderdaad te onderzoeken welke groep nu de ziekenhuizen belast, en daar je aandacht op richten om die groep te bewegen tot een vaccinatie.

En verder stoppen met de rest van de bevolking lastig te vallen met extra maatregelen, die vermoedelijk veel meer kosten dan ze in het grote plaatje daadwerkelijk lijkkisten besparen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201241652
Die vriendin gaat nu toch naar een dokter? Wie weet gaat ze helemaal niet naar een ziekenhuis.
Wel kut voor dr, ziek zijn is niet cool.
Go hard or go home
pi_201241662
Hebben jullie nog compassie met mensen die bewust ongevaccineerd zijn en toch het ziekenhuis in moeten met corona?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241668
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb dat ook helemaal niet ontkend. Sterker nog, ik heb expliciet aangegeven dat dat NIET mijn punt is. Dus het zou sieren om niet te doen alsof ik dat wel doe.

Overigens is het makkelijker om 1000 mensen op 2,7 miljoen te overtuigen dan 1000 op 30.000. Maar dat terzijde.
pi_201241671
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een patiënt die op de IC terecht komt na een operatie is wel iets anders dan iemand die een dag op de kliniek ligt.
Serieus? Inhaalzorg gaat niet alleen over ICs. Dat gaat juist ook over de klinieken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241687
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb dat ook helemaal niet ontkend. Sterker nog, ik heb expliciet aangegeven dat dat NIET mijn punt is. Dus het zou sieren om niet te doen alsof ik dat wel doe.

Overigens is het makkelijker om 1000 mensen op 2,7 miljoen te overtuigen dan 1000 op 30.000. Maar dat terzijde.
Ik zeg toch nergens dat jij dat doet?

Het overtuigen van die 1000 zal inderdaad makkelijker zijn, maar met minder waarde voor de druk op de ziekenhuizen zoals ik zei.
pi_201241698
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Serieus? Inhaalzorg gaat niet alleen over ICs. Dat gaat juist ook over de klinieken.
Ik zeg nergens dat het alleen over de IC gaat, ik geef een voorbeeld. Overigens, voor het uitstellen van zorg wordt de hoeveelheid beschikbare IC-bedden wel vaak als zorg/argument gebruikt.
pi_201241700
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zomerfestivalseizoen is al nagenoeg begraven.
Er zijn nog enkele overgebleven festivals over die na 20sept gepland zijn, maar dat is maar een handje vol.

September had best nog een mooie maand met festivals en evenementen (hardlopen etc) kunnen zijn, maar heel arbitrair is er expres 20sept gekozen (naar mijn idee)
En alle binnenlokaties mogen voorlopig nog dicht blijven tot er varkentjes kunnen vliegen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201241707
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:
En verder stoppen met de rest van de bevolking lastig te vallen met extra maatregelen, die vermoedelijk veel meer kosten dan ze in het grote plaatje daadwerkelijk lijkkisten besparen.
Die kun je natuurlijk evengoed omdraaien. Dat de hoeveelheid geluk die je krijgt door het opheffen van maatregelen teniet gedaan wordt door de hoeveelheid leed die je veroorzaakt.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 16:42:55 #100
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201241708
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:38 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie nog compassie met mensen die bewust ongevaccineerd zijn en toch het ziekenhuis in moeten met corona?
Sure, een ziekenhuisopname gun je niemand.

Alhoewel. Best veel mensen zijn gewoon kut.... en vervelend, en asociaal, en dom.

Dus hmmm.... kweenie. Maar ik ben niet echt een people-person. Dus wellicht moet ik helemaal niet reageren op deze post. :P
pi_201241713
quote:
Of mensen nu door eigen schuld of niet door eigen schuld lijden is gewoon kut voor ze. Vind ik ook met rokers met longkamer. Gun niemand een lijdensweg. Lig er niet wakker van, zoals ik wel kan hebben bij beelden van slachthuizen.
Go hard or go home
pi_201241718
quote:
Mwa, daar valt niet echt wat over te zeggen. Genoeg mensen waar ik geen enkele medelijden mee zou hebben, ook genoeg mensen waarbij ik het wel lullig zou vinden.

Zo maakt het nogal wat uit of je een obese zestiger bent die in een fabeltjesfuik zit. Of een luie tiener die niet wist dat 'ie een hartaandoening had.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 16:45:06 #103
236264 crew  capricia
pi_201241730
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het alleen over de IC gaat, ik geef een voorbeeld. Overigens, voor het uitstellen van zorg wordt de hoeveelheid beschikbare IC-bedden wel vaak als zorg/argument gebruikt.
Zelfs kruisband-operaties hebben nu een langere wachttijd dan de Treeknorm.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201241755
de zorg kampte natuurlijk al met enorme wachtlijsten. Dat was eigenlijk voor corona al wel een flink probleem alleen kunnen ze het nu wel op één hoop gooien want corona.
Go hard or go home
pi_201241765
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Die kun je natuurlijk evengoed omdraaien. Dat de hoeveelheid geluk die je krijgt door het opheffen van maatregelen teniet gedaan wordt door de hoeveelheid leed die je veroorzaakt.
Ik probeer hiermee aan te geven dat je enorme winsten kunt behalen door veel gerichter proberen te vaccineren (besparen van leed) om de rest van de bevolking maatregelen te besparen (het teruggeven van geluk)
pi_201241779
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Zelfs kruisband-operaties hebben nu een langere wachttijd dan de Treeknorm.
Ik geloof direct dat vrijwel alle operaties momenteel een langere wachttijd hebben dan normaal/acceptabel. k heb zo blijkt poliepen in mijn keel waar ik ergens in de komende 13 maanden aan geopereerd kan worden. Mocht het uitgroeien in een tumor kan dat eerder, maar op dit moment heb ik dus elke dag keelpijn en schraap ik (onbedoeld) mn keel, wat ook weer slecht voor je is. Dus ja, ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als je moet wachten op je operatie.

Om nu te zeggen dat één ziekenhuisopname vanwege corona daar direct voor verantwoordelijk is vind ik gewoon onterecht. Dan kun je ook zeggen dat voetbalwedstrijden verboden moeten worden omdat er bovengemiddeld veel blessures uit voort komen die ook zorgen voor druk op de zorg. Of wintersport, of wat ook.

Er wordt nu al een tijd gezegd dat corona niet weggaat, dus misschien is dit wel de druk op de ziekenhuizen die normaal is.
pi_201241806
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik probeer hiermee aan te geven dat je enorme winsten kunt behalen door veel gerichter proberen te vaccineren (besparen van leed) om de rest van de bevolking maatregelen te besparen (het teruggeven van geluk)
Zolang er in bepaalde groepen (waaronder jongeren) nog veel winst te behalen valt denk ik dat dat sommetje vooralsnog ook deels positief uitvalt met generieke maatregelen .
pi_201241813
quote:

Het nut van een derde prik met Pfizer zal in een versnelde procedure worden onderzocht. Binnen enkele weken moet het oordeel bekend zijn.
Kijk nog binnen de 6 weken zelfs.
pi_201241825
Op dit moment in Italië, al vier dagen weer ondertussen. Merk amper iets van corona. Alleen in Napoli lopen veel mensen -schijnbaar vrijwillig- toch met mondkapje op, in de drukke gebieden of 's avonds als het drukker is. Het is niet verplicht begreep ik. Dat is dan wel fascinerend. En mensen van alle leeftijden hebben dan een kapje op. Tiener, jongeren, ouderen.

Waarom dat zo is blijft gissen. Misschien toch een soort veiligheidsgevoel (voor anderen) of omdat het in dit deel van het land heftiger is geweest qua corona bijvoorbeeld. Geen idee en verder ook niet zo belangrijk ofzo.

Oh, qua checks en papieren. Tot nu toe:
0 keer QR-check (elke dag lunch en diner in een restaurant).
DPLF niet naar gevraagd/gekeken.
Alleen in een museum kan naar QR gevraagd worden. Nog niet geweest zelf. Check op Schiphol/van KLM stelde ook geen drol voor.

En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Blijkt de helft -inclusief personeel- gewoon met een stoffen op papieren kapje te lopen. Schiet mij maar lek.

Anyway, weinig te melden over corona verder. Lekker als vanouds door elkaar heen krioelen in Napoli door de drukke winkelstraatjes. Biertje, Limoncello, lasagne, tiramisu, Sfogliatelle en andere plaatselijke gerechtjes nuttigen. Nu in Sorrento trouwens.

Heerlijk. c_/ :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 16:57:48 #110
Dick Laurent Is Dead
pi_201241837
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef Salina het volgende:
Op dit moment in Italië, al vier dagen weer ondertussen. Merk amper iets van corona. Alleen in Napoli lopen veel mensen -schijnbaar vrijwillig- toch met mondkapje op, in de drukke gebieden of 's avonds als het drukker is. Het is niet verplicht begreep ik. Dat is dan wel fascinerend. En mensen van alle leeftijden hebben dan een kapje op. Tiener, jongeren, ouderen.

Waarom dat zo is blijft gissen. Misschien toch een soort veiligheidsgevoel (voor anderen) of omdat het in dit deel van het land heftiger is geweest qua corona bijvoorbeeld. Geen idee en verder ook niet zo belangrijk ofzo.

Alleen in een museum kan naar QR gevraagd worden. Nog niet geweest zelf. Check op Schiphol/van KLM stelde ook geen drol voor.

En KLM stuurde bij het inchecken een bericht dat je in het vliegtuig naar Italië een FFP2-kapje moest hebben. Dus ik snel nog even naar Kruidvat.
Blijkt de helft -inclusief personeel- gewoon met een stoffen op papieren kapje te lopen. Schiet mij maar lek.

Anyway, weinig te melden over corona verder. Lekker als vanouds door elkaar heen krioelen in Napoli door de drukke winkelstraatjes. Biertje, Limoncello, lasagne, tiramisu, Sfogliatelle en andere plaatselijke gerechtjes nuttigen. Nu in Sorrento trouwens.

Lekker man, jaloers.

(al is het hier ook mooi weer nu :Y) )
pi_201241893
quote:

Dat zagen wij in Porto ook. Kapjes waren buiten niet verplicht, maar ze werden wel redelijk veel gedragen door alle leeftijden. Gewoon omdat ze het zelf wilden.

quote:
Typisch voorbeeld van iets wat vooral een regel op papier is :D

Klinkt als een heerlijke vakantie! Geniet er nog even lekker van O+
pi_201241905
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zolang er in bepaalde groepen (waaronder jongeren) nog veel winst te behalen valt denk ik dat dat sommetje vooralsnog ook deels positief uitvalt met generieke maatregelen .
Maar generieke maatregelen zullen toch nooit leiden tot meer 'geluk'? Ik vind het moeilijk om te snappen wat nou eigenlijk je fundamentele punt is, kan aan mij liggen uiteraard :P.
  maandag 6 september 2021 @ 17:15:27 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_201241987
quote:
Ja ik vind het intens triest, en dat bedoel ik niet op een badinerende manier, als ik de verhalen van vaak "jonge" (onder de zestig) mensen lees die vol goede moed naar het ziekenhuis gaan omdat ze dachten dat het niet zo'n vaart zou of gaat lopen en een aantal dagen of zelfs weken later het gevecht verliezen. En dan een vrouw en kinderen hoofdschuddend en met rekeningen achterlaten. Wat een drama alleen maar omdat iemand prikangst had en vluchtte naar veilige leugens.

De mensen die zelf uitgebreid leugens verspreiden, de wappies, de rechtse influencers, de moederharten, daar doe ik echt een dansje voor als ze in het ziekenhuis belanden, voor het bovenstaande leed wat ze moedwillig verspreiden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201242120
quote:
Het was toch de bedoeling om daar geen compassie mee te hebben :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201242216
quote:

[..]

Die laatste alinea is vrij veelzeggend imo; komt op mij over alsof ze even onder druk zijn gezet om toch tot een ander oordeel te komen. Maar dat zal wel aan mij liggen; cynisch en zo.

quote:
Natuurlijk. Ik ben niet al te dol op sommige mensen, maar ik gun het niemand toe om het ziekenhuis in te moeten. En dat geldt ook voor ongevaccineerden. Ze hebben een eigen keuze gemaakt over hun eigen lichaam; dat maakt het niet minder triest als ze opgenomen moeten worden. Persoonlijk vind ik het een beetje apart om enkel medelijden te hebben met mensen die dezelfde keuzes maken in het leven, beetje selectieve empathie.
pi_201242275
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 0,1%
pi_201242323
quote:

Klinkt heerlijk, geniet er van! Genoeg goede restaurantjes ook in Sorrento!
pi_201242361
quote:

Lekker man. Genieten.

Ik ga over 2,5 week met het vliegtuig naar een niet-EU-bestemming. Benieuwd hoe dat gaat zijn, de app wordt niet geaccepteerd maar een printje + evt negatieve test zou voldoende moeten zijn.
pi_201242375
Nog eens nagezocht hoe het zit met mondkapjes in het vliegtuig. Kan de link 123 niet meer vinden. Het is een TSA-richtlijn die tot een soort wereldwijde standaard is verheven. Het zou aflopen op 13 september, maar het is verlengd naar 13 januari nu.

Die airlines en hun personeel zeggen er zsm vanaf te willen maar erkennen dat dat nu te vroeg is. Zal dus nog wel even duren met de kapjes in het vliegtuig.
  maandag 6 september 2021 @ 18:13:55 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201242509
https://www.destentor.nl/(...)l-snel-aan~a3632acf/

Schouder aan schouder in het lokaal maar mondkapjes op in de gangen _O-

Stop toch met deze act.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 18:16:55 #121
5428 crew  miss_sly
pi_201242548
quote:

Wat heerlijk! Goed eten ook O+
Geniet er van!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201242656
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dat niet hebben is onmenselijk en ben je een idioot.
Een terechte tackle met twee gestrekte benen
  maandag 6 september 2021 @ 18:40:56 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_201242736
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

Stop toch met deze act.
Jullie kennen mij waarschijnlijk terecht als iemand die voor de mondkapjesplicht is/was, maar in het onderwijs vind ik het ook een vrij bizar performatief toneelstukje. Je loopt door een grotendeels lege gang met je mondkapje op, stapt een lokaal met 75 studenten binnen, gaat zitten, doet hem af en begint met ze te kletsen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201242846
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:

CPC
[..]
Singelloop:
[..]
Pure onwil.
Slap excuus inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201242859
quote:
Heb weinig compassie met een overheid die nog steeds met achterlijke maatregelen komt terwijl er geen flikker meer aan de hand is qua noodzaak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 6 september 2021 @ 19:15:26 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_201243092
quote:
Fifteen staff members in the Miami-Dade County Public Schools District have died from COVID-19 in the past 10 days.

Sonia Diaz, a spokesperson for several unions in the school district, confirmed the number of deaths to NBC 6. Miami-Dade County Public Schools resumed classes on Aug. 23, and it's unknown when the employees contracted COVID-19.

One of them was Abe Coleman, a teacher for more than 30 years.

"It's a tremendous loss. The number of lives that he impacted are countless. So many young men had the benefit of him intervening in their lives and pointing them in the right direction," said Marcus Bright, with 5000 Role Models of Excellence.
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.
pi_201243396
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

Stop toch met deze act.
Alles voor de beeldvorming.
  maandag 6 september 2021 @ 19:42:51 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201243488
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Onder de 65 is het net de griep, van de griep gaan ook gemiddeld elke tien dagen 15 onderwijzers dood.
Ze hadden ook nogal risicofactoren voor ellendige afloop van een besmetting

Gemiddelde uiterlijk van die groep docenten is dit, en breder

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 september 2021 @ 19:43:47 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201243502
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stukje KFC.
pi_201243517
twitter

Dat gaat snel.
Zonder wrijving geen glans
pi_201243539
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Mijn longcovid is het niet met je eens.
pi_201243608
quote:
Jazeker. Mijn compassie/sympathie wordt wel minder als het van die Willem Engel-adepten zouden zijn.

In mijn directe omgeving heb ik 1 vriend die zich niet laat vaccineren, hij is geen wappie verder, maar hij is gewoon terughoudend. Zo zijn er velen. Zijn ook degenen die zich misschien in de toekomst wel laten vaccineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 20:10:51 ]
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 20:07:06 #133
Dick Laurent Is Dead
pi_201243824
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Dat gaat snel.
Wat. De. Flying. Fuck. :')

4e dosis??! Waar zijn ze mee bezig daar in Israel joh. :?
  maandag 6 september 2021 @ 20:07:52 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201243831
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:07 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wat. De. Flying. Fuck. :')

4e dosis??! Waar zijn ze mee bezig daar in Israel joh. :?
Vuistdiep in de commerciële aars van Pfizer.
pi_201243929
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Dat gaat snel.
Israël gaat ervoor.
Go hard or go home
pi_201243957
Zou me echt niets verbazen als het overal zo gaat. Eerste, tweede, derde, ...., achtste, negende booster. Best wel zielig eigenlijk als je het zo zou moeten oplossen. Dan werken die vaccins ironisch gezien toch niet. Of niet goed genoeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 6 september 2021 @ 20:15:58 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201243966
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201244621
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Zou me echt niets verbazen als het overal zo gaat. Eerste, tweede, derde, ...., achtste, negende booster. Best wel zielig eigenlijk als je het zo zou moeten oplossen. Dan werken die vaccins ironisch gezien toch niet. Of niet goed genoeg.
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet je er gewoon mee stoppen.
pi_201244734
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet je er gewoon mee stoppen.
Waarom niet? Natuurlijk gaan die er komen.
Waarschijnlijk wel in de griepprik.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_201244783
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Waarom niet? Natuurlijk gaan die er komen.
Waarschijnlijk wel in de griepprik.
En die griepprik wordt ook niet aan iedereen toegediend om je QR-code te verlengen. Zo lang dat niet aan de hand is lijkt het me geen probleem, wel als vrijheden ineens voorwaardelijk gaan worden.
  maandag 6 september 2021 @ 21:11:08 #141
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201244944
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 15:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Geef het max. 2 weken voordat Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam ook afgelast worden.

Ondertussen gaat Antwerpen dit weekend wel door, terwijl de cijfers van België naar verhouding slechter zijn.
Neeee het moet wel doorgaan.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 6 september 2021 @ 21:24:13 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201245130
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:11 schreef popje het volgende:

[..]
Plezier en bewegen zijn verboten.
  maandag 6 september 2021 @ 21:25:29 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_201245148
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohja dat maakt het net de griep.
  maandag 6 september 2021 @ 21:32:48 #144
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201245298
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:11 schreef popje het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee want heb zelf ook nog een nummer, maar heb er weinig vertrouwen in. ;(
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 6 september 2021 @ 21:54:27 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201245609
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccins werken ' prima' ; of gezonde mensen er (zo) veel mee opschieten, is verder niet van belang.
Best wel triest verder hoe mensen in de eendenfuik, het zo goed vinden werken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201245999
twitter
  maandag 6 september 2021 @ 22:18:32 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201246078
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Maar we creëren echt geen tweedeling hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201246186
twitter
pi_201246205
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ik begrijp dat negatief getest ook onvoldoende is? Dat is wel bizar.

Je ziet wel overal dezelfde consensus: we moeten verder. Alleen is de discussie over hoe dat dan moet overal wat anders. Van alles open tot strenge beperkingen voor ongevaccineerden.
pi_201246226
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vaccins werken ' prima' ; of gezonde mensen er (zo) veel mee opschieten, is verder niet van belang.
Best wel triest verder hoe mensen in de eendenfuik, het zo goed vinden werken.
Gezonde mensen schieten er straks echt totaal niets mee op lijkt me. Ja, mooi meegenomen om de pandemie weg te werken zodat het endemisch wordt. Maar that's it. Ideaal om het net zoals de griepprik te gaan behandelen toch?

Het lijkt er totaal niet op dat zoiets gaat gebeuren. Het is bijna alsof het niet meer om het virus draait.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')