Dan ben je niet van het gezeik af. Dan heb je toevallig even het juiste toegangsbewijs. Dat toegangsbewijs kan je net zo snel weer afgenomen worden als je het gekregen hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat vaccineren nu echt zo'n enorme moeite? Dan ben je gelijk van het gezeik af.
Als het betekent dat ik vanaf oktober weer kan knallen bij een concert dan mogen ze dat toegangsbewijs wat mij betreft voor heel 2022 nog aanhouden.
Je wordt ook niet gedwongen, je hebt een volledig vrije keuze. Het gevolg van die volledig vrije keuze is alleen dat je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Dan noem je het drang en geen dwang, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zie verhaal @:voss user. Je mag en kan nooit gedwongen worden een spuitje in je lichaam te zetten.
Dat is dus gewoon alleen maar speculatie.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ben je niet van het gezeik af. Dan heb je toevallig even het juiste toegangsbewijs. Dat toegangsbewijs kan je net zo snel weer afgenomen worden als je het gekregen hebt.
dat is natuurlijk wel zo maar bereik je de doelgroep op deze manier, de jongeren zijn het probleem niet al dan niet gevaccineerdquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat vaccineren nu echt zo'n enorme moeite? Dan ben je gelijk van het gezeik af.
Als het betekent dat ik vanaf oktober weer kan knallen bij een concert dan mogen ze dat toegangsbewijs wat mij betreft voor heel 2022 nog aanhouden.
Dit dus. En daarnaast is 'ik heb er geen last van, dus dan is het niet erg' nooit een erg sterk argument.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ben je niet van het gezeik af. Dan heb je toevallig even het juiste toegangsbewijs. Dat toegangsbewijs kan je net zo snel weer afgenomen worden als je het gekregen hebt.
Kijk maar naar reizen uit hoog-risicolanden zoals Brazilië waar je ook in quarantaine moet als je volledig gevaccineerd bent.
Amenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef Confetti het volgende:
Het is niets anders dan staatsterrorisme waarbij je vrijheid om je binnen het eigen land te bewegen afhangt van de vraag of je trouw zweert aan Hugo de Jonge.
De wappies hadden volkomen gelijk. Hugo de Jonge en deze regering zijn volksvijanden.
En dat vind je een strak plan?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je wordt ook niet gedwongen, je hebt een volledig vrije keuze. Het gevolg van die volledig vrije keuze is alleen dat je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Dan noem je het drang en geen dwang, probleem opgelost.
Wat is het alternatief? Iedereen moet bloeden voor het feit dat er nog een groep niet gevaccineerd is? En dan wachten en een schietgebedje doen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit dus. En daarnaast is 'ik heb er geen last van, dus dan is het niet erg' nooit een erg sterk argument.
Volkomen bezopen idee.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:28 schreef Haags het volgende:
Kabinet overweegt het ook voor horeca en bioscoop.
Er is al heel veel speculatie waarheid geworden de voorbije 18 maanden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon alleen maar speculatie.
Ik zal de volgende keer proberen om mijn sarcasme er nóg iets meer vanaf te laten druipen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:31 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En dat vind je een strak plan?
In Israël word je toegangspas al van je afgenomen als je geen drie vaccins hebt gehad straks. En daarna vier. Vijf. Zes. Zeven.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die brug steken we wel over wanneer we er zijn. Voorlopig wonen we in Nederland, niet in Israël.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
In Israël word je toegangspas al van je afgenomen als je geen drie vaccins hebt gehad straks. En daarna vier. Vijf. Zes. Zeven.
Goed, we doen het nog maar 'squote:Op vrijdag 3 september 2021 16:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Iedereen moet bloeden voor het feit dat er nog een groep niet gevaccineerd is? En dan wachten en een schietgebedje doen?
En die groep van 700k tussen 12 en 17 loopt dus ook niet in het nachtleven rond. Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, we doen het nog maar 's
~2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn. Van die 2 miljoen:
- 700k die niet gevaccineerd kunnen worden
- ~700k (tussen 600 en 800k) die tussen de 12 en 17 jaar zijn
Tussen de 50 en 75% van de groep die ze willen 'bewegen' zich te laten vaccineren raken ze maar heel beperkt met het testen voor toegang breed uitrollen. Het is alsof de brandweer 3 straten verderop gaat blussen als er een brand is.
Dat moet helemaal niet.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.
Maar dat zijn dus allemal politieke keuzes, heeft niks te maken met een virus, dat sluit geen nachttenten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die groep van 700k tussen 12 en 17 loopt dus ook niet in het nachtleven rond. Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.
Dat. En ook het zoveelste voorbeeld van vinger -> hand door de overheidquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, die zag niemand aankomen.
In de volkskrant valt te lezen dat de werkgeversbonden ongevaccineerden willen kunnen weigeren op de werkplek.
Maar we voeren geen vaccinatieplicht in hoor.
Geef mij dan eens een scenario waarin er zonder die toegangsbewijzen het nachtleven open kan? Want voorlopig is het voor hen wachten tot sint Juttemis zonder enig zicht op wat anders.quote:
Nee, het nachtleven betaalt de prijs van inconsequent kabinetsbeleid, niet omdat er 12 tot 17 jarigen zijn die zichzelf niet willen laten vaccineren voor een virus wat ze in de meeste gevallen niets doet.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die groep van 700k tussen 12 en 17 loopt dus ook niet in het nachtleven rond. Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.
Ik denk dat een quarantaine voor boeken weer van stal gehaald moet worden. Dat heeft ongetwijfeld veel IC-opnames voorkomen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Cynicio het volgende:
In musea kan je natuurlijk doorgaans over de hoofden lopen!
Wat een onzin, joh. Dat ze het tijdelijk invoeren voor de nachtclubs etc. snap ik, maar een bioscoop of museum? Pleur op, daar willen die instanties niet eens aan meedoen.
Dat is een politieke keuze, niet iets wat onvermijdelijk volgt uit de situatie. Maar je trapt er mooi in, want door het woord moeten lijkt het natuurlijk net alsof dat wel zo is. Sorry, we kunnen niet anders. Jawel, alleen je kiest ervoor om het niet te doen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geef mij dan eens een scenario waarin er zonder die toegangsbewijzen het nachtleven open kan? Want voorlopig is het voor hen wachten tot sint Juttemis zonder enig zicht op wat anders.
Over boeken gesproken, de bibliotheken worden eindelijk met rust gelaten!quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat een quarantaine voor boeken weer van stal gehaald moet worden. Dat heeft ongetwijfeld veel IC-opnames voorkomen.
Van de 2 miljoen mensen komen er zeker 1,5 miljoen niet in het nachtleven, ook met testen voor toegang niet. Het niet open kunnen van het nachtleven heeft niets te maken met de vaccinatiestatus van die groepen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geef mij dan eens een scenario waarin er zonder die toegangsbewijzen het nachtleven open kan? Want voorlopig is het voor hen wachten tot sint Juttemis zonder enig zicht op wat anders.
Het gaat niet om het beperken van risico's op overdracht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Cynicio het volgende:
Wat een onzin, joh. Dat ze het tijdelijk invoeren voor de nachtclubs etc. snap ik, maar een bioscoop of museum? Pleur op, daar willen die instanties niet eens aan meedoen.
https://nos.nl/artikel/23(...)s-in-horeca-en-museaquote:Het kabinet denkt aan de invoering van een coronatoegangsbewijs in de horeca, musea en bij sportevenementen. Er zijn nog zo'n 2 miljoen Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn en dat aantal is te hoog, vindt minister De Jonge.
Daardoor kan de IC-capaciteit weer overbelast raken. "Als dit aantal niet omlaag gaat, moeten we de toegangsbewijzen breed toepassen", zei de minister van Volksgezondheid na afloop van de ministerraad.
Leg mij dan eens uit welke motivatie er wel achter die keuze zit.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de 2 miljoen mensen komen er zeker 1,5 miljoen niet in het nachtleven, ook met testen voor toegang niet. Het niet open kunnen van het nachtleven heeft niets te maken met de vaccinatiestatus van die groepen.
Nee dat is gewoon politieke onwil. Net als voor andere evenementen dan de F1.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de 2 miljoen mensen komen er zeker 1,5 miljoen niet in het nachtleven, ook met testen voor toegang niet. Het niet open kunnen van het nachtleven heeft niets te maken met de vaccinatiestatus van die groepen.
Fijn dat het door kan gaanquote:
Zoals @Confetti hierboven zegt. Stel dat van die 2 miljoen mensen er 500.000 zijn die je nog zou kunnen vaccineren die wel in het nachtleven komen. Als er dan nog 1.5 miljoen over zijn gaat het nachtleven ook niet open zonder testen voor toegang, want het aantal is dan nog steeds te hoog. Dat die 1,5 miljoen daar niet komen is dan niet relevant.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit welke motivatie er wel achter die keuze zit.
Als je tribunes neerzet en iedereen een QR heeft dan komt dat wel goed.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn dat het door kan gaan![]()
![]()
Als ze nu zo'n wagen het uiterlijk van een F1 wagen geven, zouden er dan wel 100.000 man naar mogen komen kijken?
Nee. Maar toegang tot het openbare leven afhankelijk maken van een app van de overheid is dat wel.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komt de Boa Gestapo je dan controleren als je lekker op het terras koffie zit te drinken? Nice.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Johannes788 het volgende:
RTLNieuws
Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist.
Het kabinet neemt daarover op 14 september een besluit. Eerst wacht het kabinet nog op advies van het Outbreak Management Team (OMT). De nieuwe maatregelen zullen vervolgens op 25 september ingaan.
En dat probleem los je compleet op door het nachtleven gewoon open te gooien met TvT/vaccinatiebewijzen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals @:Confetti hierboven zegt. Stel dat van die 2 miljoen mensen er 500.000 zijn die je nog zou kunnen vaccineren die wel in het nachtleven komen. Als er dan nog 1.5 miljoen over zijn gaat het nachtleven ook niet open zonder testen voor toegang, want het aantal is dan nog steeds te hoog. Dat die 1,5 miljoen daar niet komen is dan niet relevant.
Ze doen niet aan maatwerk, met als gevolg dat een hele sector moet bloeden door gebrekkig beleid.
Wat fijn dat je bij de gratie van het kabinet na het reserveren van een tijdslot naar het corso mag komen kijken zegquote:
We willen geen vaccinatieverplichtingquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef Cynicio het volgende:
O wee als je ongevaccineerd op het terras zit!!
En ze wachten nog even het advies van het OMT af, alsof die dit zullen ontmoedigen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
"Het kabinet neemt een besluit". Zou de Tweede Kamer daar ook nog iets van mogen vinden, of is dat een stomme vraag?
Niet dat het veel uitmaakt trouwens, maar toch. Het gaat om het idee.
Je hebt toch een papieren bewijs, ook.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:23 schreef OProg het volgende:
Mijn oma komt nergens behalve dat ze wel eens gaat lunchen om de hoek. Die heeft uitsluitend een senioren telefoon en dat is al lastig. Hoe zou die dat dan straks moeten doen?
Goed dat de bioscopen in elk geval een keuze krijgen:quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Cynicio het volgende:
Ik word misselijk van dit soort berichten en kwaad als 2voudig gevaccineerde. Dit gaat veels te ver allemaal.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Maar toegang tot het openbare leven afhankelijk maken van een app van de overheid is dat wel.
Alsmede het gebrek aan eerlijkheid.
Je had het net over open zonder testen voor toegang, daar reageerde ik op. Ik zal altijd blijven ageren tegen het gebruik van testen voor toegang, voor welke situatie ook. Ik kan begrijpen dat het tijdelijk nodig kan zijn, maar dat moet het uitgangspunt zijn. Er moet een duidelijk eindpunt zijn, het moet duidelijk afgekaderd zijn en er moeten hele duidelijke beperkingen aan het gebruik zitten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dat probleem los je compleet op door het nachtleven gewoon open te gooien met TvT/vaccinatiebewijzen.
Daar hoeven die 1,5 miljoen mensen die er toch niet komen niets mee te maken te hebben.
Nee, het debat volgt pas na het besluit en perco.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
"Het kabinet neemt een besluit". Zou de Tweede Kamer daar ook nog iets van mogen vinden, of is dat een stomme vraag?
75? Ook dat wordt naar beneden gehaaldquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goed dat de bioscopen in elk geval een keuze krijgen:
- Niet meedoen met TvT, niet open mogen en failliet
of
- Wel meedoen, 75 man per bioscoop en failliet.
Het OMTquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Johannes788 het volgende:
RTLNieuws
Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist.
Het kabinet neemt daarover op 14 september een besluit. Eerst wacht het kabinet nog op advies van het Outbreak Management Team (OMT). De nieuwe maatregelen zullen vervolgens op 25 september ingaan.
Waar vind men boa gestapo eigenlijk? Of jatten ze deze persoon weg van het bedrijfsleven?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Komt de Boa Gestapo je dan controleren als je lekker op het terras koffie zit te drinken? Nice.
Die 75 gaat ook nog omlaagquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
of
En we noemen het 'versoepelingen'.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Nu de vaccinatiecampagne er bijna op zit, gaan we nog meer maatregelen invoeren in plaats van afschaffen. Goed idee man.
Vergeet het wegvallen van de coronasteun niet.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
of
Ja hoor, dat mag. Het kabinet besluit het en stuurt de hele regeling naar de tweede kamer die kan zeggen of ze het er wel of niet mee eens zijn. Over een individuele maatregel mogen ze niets zeggen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Nu de vaccinatiecampagne er bijna op zit, gaan we nog meer maatregelen invoeren in plaats van afschaffen. Goed idee man.
Het is dus wel óf 75 man (of straks minder) óf TvT.quote:
het gaat ook om het nut ervan, dat zie ik zo direct nog nietquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Maar toegang tot het openbare leven afhankelijk maken van een app van de overheid is dat wel.
Alsmede het gebrek aan eerlijkheid.
Wanneer gaat met eens protesteren tegen deze waanzin!quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En we noemen het 'versoepelingen'.
Dat hebben we aan onze dansleraar te danken, niemand wil daarmee geassocieerd worden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:45 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wanneer gaat met eens protesteren tegen deze waanzin!
Die rompslomp heb ik geen zin in. Ik laat alleen mijn mobiel zien voor de QR-code van de Pathé.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Johannes788 het volgende:
RTLNieuws
Die 75 (maar eigenlijk lager) gaat dan ook over de situatie zonder TvT.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:45 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoezo? TvT betekent toch geen 1,5 meter? Dan kan je de zaal gewoon vol gooien lijkt me.
Ja. Dat is nog wel ergens. Of we moeten een geel boekje voor haar halen denk ik dan als dat nog kan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt toch een papieren bewijs, ook.
Ik ga me inmiddels wel afvragen of het doel van testen voor toegang virusbestrijding is. Ze moeten toch zelf ook wel snappen dat het mosterd na de maaltijd is?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:46 schreef _serial_ het volgende:
Testen voor toegang moet gewoon gestopt worden, stop er gewoon mee, het is klaar.
Mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn, jammer de bammer.
Nu het laatste stukje gaan micromanagen met toegangsbewijzen is echt wel te laat.
Pathé wordt wel heel erg kut zo.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die rompslomp heb ik geen zin in. Ik laat alleen mijn mobiel zien voor de QR-code van de Pathé.![]()
En nou optaffen ik wil naar James Bond.
Goede aanvulling. “Freedom is slavery”.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En we noemen het 'versoepelingen'.
quote:
Case closed mensen. De Jonge vindt het geen vaccinatiedwang, dan is het het niet. Move along, nothing to see here.quote:Maar minister De Jonge vindt dat er van vaccinatiedwang geen sprake is. Het kabinet vreest vooral een overbezetting van de IC-capaciteit omdat er nog zo'n 2 miljoen ongevaccineerden zijn.
quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:45 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoezo? TvT betekent toch geen 1,5 meter? Dan kan je de zaal gewoon vol gooien lijkt me.
quote:Het idee was om bij groepen groter dan 75 mensen te vragen om een bewijs van vaccinatie, van genezing of van een negatieve test. Die groepsgrootte wordt naar beneden bijgesteld.
Godsamme. Dat je het wil invoeren, oké. Maar wees godverdomme een vent en geef toe dat het dwang is. Wat een aap.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:48 schreef Johannes788 het volgende:
Maar minister De Jonge vindt dat er van vaccinatiedwang geen sprake is.
Gratis lapdance?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef Cynicio het volgende:
Kunnen we niet de Amerikaanse route begaan en mensen gewoon een VVV-bon geven als ze zich laten vaccineren ofzo?
Vaccinatiedwang. Dat is het nut. Hugo houdt niet eens meer de schijn op dat het nog om veiligheid gaat.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat ook om het nut ervan, dat zie ik zo direct nog niet
ik vind het ook wel jammer vooral omdat het weinig zoden aan de dijk zet maar er wel heel veel mensen en ook ondernemers last van hebbenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede aanvulling. “Freedom is slavery”.
Ik ben over het algemeen best positief ingesteld maar dit is belachelijk. Er komen alleen maar meer hoepels bij en dat noemen we dan een versoepeling. Het is gewoon newspeak.
Ik heb het gevoel dat je het maar een kutidee vindt. Klopt datquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Godsamme. Dat je het wil invoeren, oké. Maar wees godverdomme een vent en geef toe dat het dwang is. Wat een aap.
Bijvoorbeeld. Je mag een GGD-medewerker aanwijzen die op je schoot gaat zitten.quote:
ik heb niks tegen een vaccinatiemotivatie maar ik denk niet dat deze manier de juiste isquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Case closed mensen. De Jonge vindt het geen vaccinatiedwang, dan is het het niet. Move along, nothing to see here.
En dan vragen mensen zich af hoe het toch komt dat half Nederland dr overheid onbetrouwbaar vind en een groeiende kloof voelt richting politici. Flikker op met je woordspelletjes l.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Case closed mensen. De Jonge vindt het geen vaccinatiedwang, dan is het het niet. Move along, nothing to see here.
Het is vooral mosterd na de maaltijd. Die 1,5m is allang dood en begraven, maar we gaan nu ineens regels invoeren voor zaken die zonder die regeltjes al maanden prima verlopen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het ook wel jammer vooral omdat het weinig zoden aan de dijk zet maar er wel heel veel mensen en ook ondernemers last van hebben
Maar als er gestemd moet worden zijn natuurlijk alleen weer je hypotheekrente en je pensioen heilig.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan vragen mensen zich af hoe het toch komt dat half Nederland dr overheid onbetrouwbaar vind en een groeiende kloof voelt richting politici. Flikker op met je woordspelletjes l.
De groep 12 tot 17 gaat nog gevaccineerd worden, een aantal zijn dat al.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, we doen het nog maar 's
~2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn. Van die 2 miljoen:
- 700k die niet gevaccineerd kunnen worden
- ~700k (tussen 600 en 800k) die tussen de 12 en 17 jaar zijn
Tussen de 50 en 75% van de groep die ze willen 'bewegen' zich te laten vaccineren raken ze maar heel beperkt met het testen voor toegang breed uitrollen. Het is alsof de brandweer 3 straten verderop gaat blussen als er een brand is.
We doen je een enkelband om voor je eigen bestwil. Je mag gaan en staan waar je wil, maar als je je buiten je huis beweegt krijg je een schok.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan vragen mensen zich af hoe het toch komt dat half Nederland dr overheid onbetrouwbaar vind en een groeiende kloof voelt richting politici. Flikker op met je woordspelletjes l.
Angst (OMT) en bewijsdrang (Hugo) om te laten zien dat ze 'controle hebben' en dat ze 'corona serieus nemen'. Ook richting de rest van Europa, met name Duitsland en Frankrijk waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga me inmiddels wel afvragen of het doel van testen voor toegang virusbestrijding is. Ze moeten toch zelf ook wel snappen dat het mosterd na de maaltijd is?
Dat kan alleen de koning, want hij heeft zijn ontslag al aangeboden als demissionair minister.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
Is het geen tijd de Jonge op persoonlijke titel te ontslaan? De tweede kamer kan hem toch gewoon de kamer uit bonjouren?
Het erge is dat er een lading ambtenaren mee bezig is die echt in de veronderstelling zijn dat ze zo de samenleving reguleren.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vooral mosterd na de maaltijd. Die 1,5m is allang dood en begraven, maar we gaan nu ineens regels invoeren voor zaken die zonder die regeltjes al maanden prima verlopen.
Oh eens. Ik bedoelde meer te zeggen dat die groep 12-17 er niet voor gaat zorgen dat het veel veiliger wordt dan het nu is. Als het nu niet kan met de groep 12-17 die vooral nog moet en die vrijwel niet voor ziekenhuisbezetting zorgt kan het straks ook niet als die groep wel gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef Gia het volgende:
[..]
De groep 12 tot 17 gaat nog gevaccineerd worden, een aantal zijn dat al.
Als alleen die 700 k overblijft die niet gevaccineerd kan worden, dan lijkt me dat alles los kan. Die 700 k zullen dan zelf de keuze moeten maken of ze wel of niet het risico willen lopen besmet te raken.
Tot het zover is, heb ik liever toegang met de check-app, dan dat alles, vanwege de weigeraars weer op slot moet.
Uit het kabinet. Ja dat kan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
We doen je een enkelband om voor je eigen bestwil. Je mag gaan en staan waar je wil, maar als je je buiten je huis beweegt krijg je een schok.
Vrije keus dus, want je kunt ervoor kiezen die schok te accepteren.
Is het geen tijd de Jonge op persoonlijke titel te ontslaan? De tweede kamer kan hem toch gewoon de kamer uit bonjouren?
Ik hoor dat meebrengen van een ratel ook als TvT-bewijs geldt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het erge is dat er een lading ambtenaren mee bezig is die echt in de veronderstelling zijn dat ze zo de samenleving reguleren.
Prins Pils Jr is momenteel op Zandvoort, ik zal eens kijken of ik 'm morgen of overmorgen aan kan schieten of hij het kan regelenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat kan alleen de koning, want hij heeft zijn ontslag al aangeboden als demissionair minister.
Het merendeel van de kamer slaagt er al anderhalf jaar niet in serieus oppositie te voeren rond Corona. Dan moet je het dus hebben van nitwits als Paternotte en Kuiken.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
We doen je een enkelband om voor je eigen bestwil. Je mag gaan en staan waar je wil, maar als je je buiten je huis beweegt krijg je een schok.
Vrije keus dus, want je kunt ervoor kiezen die schok te accepteren.
Jij post veel verstandige dingen vandaag.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niks tegen een vaccinatiemotivatie maar ik denk niet dat deze manier de juiste is
Dan heb ik beelden bij de mensen die zo’n regel serieus zitten te bedenken en het dus ook publiceren en het zelf blijkbaar een goed voorschrift vonden. Dat soort mensen aan dat soort tafels zijn hier dus mee bezig.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoor dat meebrengen van een ratel ook als TvT-bewijs geldt.
Tja, geen idee of De Jonge sinds mei wel eens een horecatent in is gewandeld, maar volgens mij gaat het daar prima zonder QR-checks. En die 1,5 meter wordt inderdaad op veel plekken al lang niet meer nageleefd. Kun je goed zien hoe groot - of hoe klein - het probleem eigenlijk nog is.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vooral mosterd na de maaltijd. Die 1,5m is allang dood en begraven, maar we gaan nu ineens regels invoeren voor zaken die zonder die regeltjes al maanden prima verlopen.
Het voordeel is wel dat de Jonge nu ook eindverantwoordelijk is voor de hoeveelheid bedden die in de ziekenhuizen beschikbaar zijn, als minister van medische zorg.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:57 schreef dick_laurent het volgende:
Bottom line is dus gewoon dat de zorg in NL nauwelijks capaciteit heeft. Dat is gewoon de grondslag van al dit geneuzel.
En dat gaat ook niet opgelost worden. Dus krijg je dit soort spastische opossingen van Hugo.
Met een papieren vaccinatiebewijs? Hier in België kan je dat telefonisch aanvragen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:23 schreef OProg het volgende:
Mijn oma komt nergens behalve dat ze wel eens gaat lunchen om de hoek. Die heeft uitsluitend een senioren telefoon en dat is al lastig. Hoe zou die dat dan straks moeten doen?
Ik zie eerlijk gezegd voor me dat de Jonge iedere vrijdagavond gewoon bij Crazy Piano's aan 't hossen is en de QR-code lekker door zn assistent laat regelen. Dat hij tegen de tijd dat het tweede nummer ingestart wordt hij zo dronken is dat hij gelooft dat iedereen op anderhalve meter staat.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, geen idee of De Jonge sinds mei wel eens een horecatent in is gewandeld, maar volgens mij gaat het daar prima zonder QR-checks. En die 1,5 meter wordt inderdaad op veel plekken al lang niet meer nageleefd. Kun je goed zien hoe groot - of hoe klein - het probleem eigenlijk nog is.
Gewoon je koffie bestellen bij de Chinese Starbucks want daar nemen ze corona tenminste wel serieus.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat een quarantaine voor boeken weer van stal gehaald moet worden. Dat heeft ongetwijfeld veel IC-opnames voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |