Dan ben je niet van het gezeik af. Dan heb je toevallig even het juiste toegangsbewijs. Dat toegangsbewijs kan je net zo snel weer afgenomen worden als je het gekregen hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat vaccineren nu echt zo'n enorme moeite? Dan ben je gelijk van het gezeik af.
Als het betekent dat ik vanaf oktober weer kan knallen bij een concert dan mogen ze dat toegangsbewijs wat mij betreft voor heel 2022 nog aanhouden.
Je wordt ook niet gedwongen, je hebt een volledig vrije keuze. Het gevolg van die volledig vrije keuze is alleen dat je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Dan noem je het drang en geen dwang, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zie verhaal @:voss user. Je mag en kan nooit gedwongen worden een spuitje in je lichaam te zetten.
Dat is dus gewoon alleen maar speculatie.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ben je niet van het gezeik af. Dan heb je toevallig even het juiste toegangsbewijs. Dat toegangsbewijs kan je net zo snel weer afgenomen worden als je het gekregen hebt.
dat is natuurlijk wel zo maar bereik je de doelgroep op deze manier, de jongeren zijn het probleem niet al dan niet gevaccineerdquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat vaccineren nu echt zo'n enorme moeite? Dan ben je gelijk van het gezeik af.
Als het betekent dat ik vanaf oktober weer kan knallen bij een concert dan mogen ze dat toegangsbewijs wat mij betreft voor heel 2022 nog aanhouden.
Dit dus. En daarnaast is 'ik heb er geen last van, dus dan is het niet erg' nooit een erg sterk argument.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ben je niet van het gezeik af. Dan heb je toevallig even het juiste toegangsbewijs. Dat toegangsbewijs kan je net zo snel weer afgenomen worden als je het gekregen hebt.
Kijk maar naar reizen uit hoog-risicolanden zoals Brazilië waar je ook in quarantaine moet als je volledig gevaccineerd bent.
Amenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef Confetti het volgende:
Het is niets anders dan staatsterrorisme waarbij je vrijheid om je binnen het eigen land te bewegen afhangt van de vraag of je trouw zweert aan Hugo de Jonge.
De wappies hadden volkomen gelijk. Hugo de Jonge en deze regering zijn volksvijanden.
En dat vind je een strak plan?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je wordt ook niet gedwongen, je hebt een volledig vrije keuze. Het gevolg van die volledig vrije keuze is alleen dat je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Dan noem je het drang en geen dwang, probleem opgelost.
Wat is het alternatief? Iedereen moet bloeden voor het feit dat er nog een groep niet gevaccineerd is? En dan wachten en een schietgebedje doen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit dus. En daarnaast is 'ik heb er geen last van, dus dan is het niet erg' nooit een erg sterk argument.
Volkomen bezopen idee.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:28 schreef Haags het volgende:
Kabinet overweegt het ook voor horeca en bioscoop.
Er is al heel veel speculatie waarheid geworden de voorbije 18 maanden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon alleen maar speculatie.
Ik zal de volgende keer proberen om mijn sarcasme er nóg iets meer vanaf te laten druipen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:31 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En dat vind je een strak plan?
In Israël word je toegangspas al van je afgenomen als je geen drie vaccins hebt gehad straks. En daarna vier. Vijf. Zes. Zeven.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die brug steken we wel over wanneer we er zijn. Voorlopig wonen we in Nederland, niet in Israël.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
In Israël word je toegangspas al van je afgenomen als je geen drie vaccins hebt gehad straks. En daarna vier. Vijf. Zes. Zeven.
Goed, we doen het nog maar 'squote:Op vrijdag 3 september 2021 16:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Iedereen moet bloeden voor het feit dat er nog een groep niet gevaccineerd is? En dan wachten en een schietgebedje doen?
En die groep van 700k tussen 12 en 17 loopt dus ook niet in het nachtleven rond. Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, we doen het nog maar 's
~2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn. Van die 2 miljoen:
- 700k die niet gevaccineerd kunnen worden
- ~700k (tussen 600 en 800k) die tussen de 12 en 17 jaar zijn
Tussen de 50 en 75% van de groep die ze willen 'bewegen' zich te laten vaccineren raken ze maar heel beperkt met het testen voor toegang breed uitrollen. Het is alsof de brandweer 3 straten verderop gaat blussen als er een brand is.
Dat moet helemaal niet.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.
Maar dat zijn dus allemal politieke keuzes, heeft niks te maken met een virus, dat sluit geen nachttenten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die groep van 700k tussen 12 en 17 loopt dus ook niet in het nachtleven rond. Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.
Dat. En ook het zoveelste voorbeeld van vinger -> hand door de overheidquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, die zag niemand aankomen.
In de volkskrant valt te lezen dat de werkgeversbonden ongevaccineerden willen kunnen weigeren op de werkplek.
Maar we voeren geen vaccinatieplicht in hoor.
Geef mij dan eens een scenario waarin er zonder die toegangsbewijzen het nachtleven open kan? Want voorlopig is het voor hen wachten tot sint Juttemis zonder enig zicht op wat anders.quote:
Nee, het nachtleven betaalt de prijs van inconsequent kabinetsbeleid, niet omdat er 12 tot 17 jarigen zijn die zichzelf niet willen laten vaccineren voor een virus wat ze in de meeste gevallen niets doet.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die groep van 700k tussen 12 en 17 loopt dus ook niet in het nachtleven rond. Terwijl het nachtleven daar wel de prijs voor moet betalen.
Ik denk dat een quarantaine voor boeken weer van stal gehaald moet worden. Dat heeft ongetwijfeld veel IC-opnames voorkomen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Cynicio het volgende:
In musea kan je natuurlijk doorgaans over de hoofden lopen!
Wat een onzin, joh. Dat ze het tijdelijk invoeren voor de nachtclubs etc. snap ik, maar een bioscoop of museum? Pleur op, daar willen die instanties niet eens aan meedoen.
Dat is een politieke keuze, niet iets wat onvermijdelijk volgt uit de situatie. Maar je trapt er mooi in, want door het woord moeten lijkt het natuurlijk net alsof dat wel zo is. Sorry, we kunnen niet anders. Jawel, alleen je kiest ervoor om het niet te doen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geef mij dan eens een scenario waarin er zonder die toegangsbewijzen het nachtleven open kan? Want voorlopig is het voor hen wachten tot sint Juttemis zonder enig zicht op wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |