Vaccinatiedwang. Dat is het nut. Hugo houdt niet eens meer de schijn op dat het nog om veiligheid gaat.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat ook om het nut ervan, dat zie ik zo direct nog niet
ik vind het ook wel jammer vooral omdat het weinig zoden aan de dijk zet maar er wel heel veel mensen en ook ondernemers last van hebbenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede aanvulling. “Freedom is slavery”.
Ik ben over het algemeen best positief ingesteld maar dit is belachelijk. Er komen alleen maar meer hoepels bij en dat noemen we dan een versoepeling. Het is gewoon newspeak.
Ik heb het gevoel dat je het maar een kutidee vindt. Klopt datquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Godsamme. Dat je het wil invoeren, oké. Maar wees godverdomme een vent en geef toe dat het dwang is. Wat een aap.
Bijvoorbeeld. Je mag een GGD-medewerker aanwijzen die op je schoot gaat zitten.quote:
ik heb niks tegen een vaccinatiemotivatie maar ik denk niet dat deze manier de juiste isquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Case closed mensen. De Jonge vindt het geen vaccinatiedwang, dan is het het niet. Move along, nothing to see here.
En dan vragen mensen zich af hoe het toch komt dat half Nederland dr overheid onbetrouwbaar vind en een groeiende kloof voelt richting politici. Flikker op met je woordspelletjes l.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Case closed mensen. De Jonge vindt het geen vaccinatiedwang, dan is het het niet. Move along, nothing to see here.
Het is vooral mosterd na de maaltijd. Die 1,5m is allang dood en begraven, maar we gaan nu ineens regels invoeren voor zaken die zonder die regeltjes al maanden prima verlopen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het ook wel jammer vooral omdat het weinig zoden aan de dijk zet maar er wel heel veel mensen en ook ondernemers last van hebben
Maar als er gestemd moet worden zijn natuurlijk alleen weer je hypotheekrente en je pensioen heilig.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan vragen mensen zich af hoe het toch komt dat half Nederland dr overheid onbetrouwbaar vind en een groeiende kloof voelt richting politici. Flikker op met je woordspelletjes l.
De groep 12 tot 17 gaat nog gevaccineerd worden, een aantal zijn dat al.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, we doen het nog maar 's
~2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn. Van die 2 miljoen:
- 700k die niet gevaccineerd kunnen worden
- ~700k (tussen 600 en 800k) die tussen de 12 en 17 jaar zijn
Tussen de 50 en 75% van de groep die ze willen 'bewegen' zich te laten vaccineren raken ze maar heel beperkt met het testen voor toegang breed uitrollen. Het is alsof de brandweer 3 straten verderop gaat blussen als er een brand is.
We doen je een enkelband om voor je eigen bestwil. Je mag gaan en staan waar je wil, maar als je je buiten je huis beweegt krijg je een schok.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan vragen mensen zich af hoe het toch komt dat half Nederland dr overheid onbetrouwbaar vind en een groeiende kloof voelt richting politici. Flikker op met je woordspelletjes l.
Angst (OMT) en bewijsdrang (Hugo) om te laten zien dat ze 'controle hebben' en dat ze 'corona serieus nemen'. Ook richting de rest van Europa, met name Duitsland en Frankrijk waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga me inmiddels wel afvragen of het doel van testen voor toegang virusbestrijding is. Ze moeten toch zelf ook wel snappen dat het mosterd na de maaltijd is?
Dat kan alleen de koning, want hij heeft zijn ontslag al aangeboden als demissionair minister.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
Is het geen tijd de Jonge op persoonlijke titel te ontslaan? De tweede kamer kan hem toch gewoon de kamer uit bonjouren?
Het erge is dat er een lading ambtenaren mee bezig is die echt in de veronderstelling zijn dat ze zo de samenleving reguleren.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vooral mosterd na de maaltijd. Die 1,5m is allang dood en begraven, maar we gaan nu ineens regels invoeren voor zaken die zonder die regeltjes al maanden prima verlopen.
Oh eens. Ik bedoelde meer te zeggen dat die groep 12-17 er niet voor gaat zorgen dat het veel veiliger wordt dan het nu is. Als het nu niet kan met de groep 12-17 die vooral nog moet en die vrijwel niet voor ziekenhuisbezetting zorgt kan het straks ook niet als die groep wel gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef Gia het volgende:
[..]
De groep 12 tot 17 gaat nog gevaccineerd worden, een aantal zijn dat al.
Als alleen die 700 k overblijft die niet gevaccineerd kan worden, dan lijkt me dat alles los kan. Die 700 k zullen dan zelf de keuze moeten maken of ze wel of niet het risico willen lopen besmet te raken.
Tot het zover is, heb ik liever toegang met de check-app, dan dat alles, vanwege de weigeraars weer op slot moet.
Uit het kabinet. Ja dat kan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
We doen je een enkelband om voor je eigen bestwil. Je mag gaan en staan waar je wil, maar als je je buiten je huis beweegt krijg je een schok.
Vrije keus dus, want je kunt ervoor kiezen die schok te accepteren.
Is het geen tijd de Jonge op persoonlijke titel te ontslaan? De tweede kamer kan hem toch gewoon de kamer uit bonjouren?
Ik hoor dat meebrengen van een ratel ook als TvT-bewijs geldt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het erge is dat er een lading ambtenaren mee bezig is die echt in de veronderstelling zijn dat ze zo de samenleving reguleren.
Prins Pils Jr is momenteel op Zandvoort, ik zal eens kijken of ik 'm morgen of overmorgen aan kan schieten of hij het kan regelenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat kan alleen de koning, want hij heeft zijn ontslag al aangeboden als demissionair minister.
Het merendeel van de kamer slaagt er al anderhalf jaar niet in serieus oppositie te voeren rond Corona. Dan moet je het dus hebben van nitwits als Paternotte en Kuiken.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
We doen je een enkelband om voor je eigen bestwil. Je mag gaan en staan waar je wil, maar als je je buiten je huis beweegt krijg je een schok.
Vrije keus dus, want je kunt ervoor kiezen die schok te accepteren.
Jij post veel verstandige dingen vandaag.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niks tegen een vaccinatiemotivatie maar ik denk niet dat deze manier de juiste is
Dan heb ik beelden bij de mensen die zo’n regel serieus zitten te bedenken en het dus ook publiceren en het zelf blijkbaar een goed voorschrift vonden. Dat soort mensen aan dat soort tafels zijn hier dus mee bezig.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoor dat meebrengen van een ratel ook als TvT-bewijs geldt.
Tja, geen idee of De Jonge sinds mei wel eens een horecatent in is gewandeld, maar volgens mij gaat het daar prima zonder QR-checks. En die 1,5 meter wordt inderdaad op veel plekken al lang niet meer nageleefd. Kun je goed zien hoe groot - of hoe klein - het probleem eigenlijk nog is.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vooral mosterd na de maaltijd. Die 1,5m is allang dood en begraven, maar we gaan nu ineens regels invoeren voor zaken die zonder die regeltjes al maanden prima verlopen.
Het voordeel is wel dat de Jonge nu ook eindverantwoordelijk is voor de hoeveelheid bedden die in de ziekenhuizen beschikbaar zijn, als minister van medische zorg.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:57 schreef dick_laurent het volgende:
Bottom line is dus gewoon dat de zorg in NL nauwelijks capaciteit heeft. Dat is gewoon de grondslag van al dit geneuzel.
En dat gaat ook niet opgelost worden. Dus krijg je dit soort spastische opossingen van Hugo.
Met een papieren vaccinatiebewijs? Hier in België kan je dat telefonisch aanvragen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:23 schreef OProg het volgende:
Mijn oma komt nergens behalve dat ze wel eens gaat lunchen om de hoek. Die heeft uitsluitend een senioren telefoon en dat is al lastig. Hoe zou die dat dan straks moeten doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |