Over boeken gesproken, de bibliotheken worden eindelijk met rust gelaten!quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat een quarantaine voor boeken weer van stal gehaald moet worden. Dat heeft ongetwijfeld veel IC-opnames voorkomen.
Van de 2 miljoen mensen komen er zeker 1,5 miljoen niet in het nachtleven, ook met testen voor toegang niet. Het niet open kunnen van het nachtleven heeft niets te maken met de vaccinatiestatus van die groepen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geef mij dan eens een scenario waarin er zonder die toegangsbewijzen het nachtleven open kan? Want voorlopig is het voor hen wachten tot sint Juttemis zonder enig zicht op wat anders.
Het gaat niet om het beperken van risico's op overdracht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Cynicio het volgende:
In musea kan je natuurlijk doorgaans over de hoofden lopen!
Wat een onzin, joh. Dat ze het tijdelijk invoeren voor de nachtclubs etc. snap ik, maar een bioscoop of museum? Pleur op, daar willen die instanties niet eens aan meedoen.
https://nos.nl/artikel/23(...)s-in-horeca-en-museaquote:Het kabinet denkt aan de invoering van een coronatoegangsbewijs in de horeca, musea en bij sportevenementen. Er zijn nog zo'n 2 miljoen Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn en dat aantal is te hoog, vindt minister De Jonge.
Daardoor kan de IC-capaciteit weer overbelast raken. "Als dit aantal niet omlaag gaat, moeten we de toegangsbewijzen breed toepassen", zei de minister van Volksgezondheid na afloop van de ministerraad.
Leg mij dan eens uit welke motivatie er wel achter die keuze zit.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de 2 miljoen mensen komen er zeker 1,5 miljoen niet in het nachtleven, ook met testen voor toegang niet. Het niet open kunnen van het nachtleven heeft niets te maken met de vaccinatiestatus van die groepen.
Nee dat is gewoon politieke onwil. Net als voor andere evenementen dan de F1.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de 2 miljoen mensen komen er zeker 1,5 miljoen niet in het nachtleven, ook met testen voor toegang niet. Het niet open kunnen van het nachtleven heeft niets te maken met de vaccinatiestatus van die groepen.
Fijn dat het door kan gaanquote:
Zoals @Confetti hierboven zegt. Stel dat van die 2 miljoen mensen er 500.000 zijn die je nog zou kunnen vaccineren die wel in het nachtleven komen. Als er dan nog 1.5 miljoen over zijn gaat het nachtleven ook niet open zonder testen voor toegang, want het aantal is dan nog steeds te hoog. Dat die 1,5 miljoen daar niet komen is dan niet relevant.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit welke motivatie er wel achter die keuze zit.
Als je tribunes neerzet en iedereen een QR heeft dan komt dat wel goed.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn dat het door kan gaan![]()
![]()
Als ze nu zo'n wagen het uiterlijk van een F1 wagen geven, zouden er dan wel 100.000 man naar mogen komen kijken?
Nee. Maar toegang tot het openbare leven afhankelijk maken van een app van de overheid is dat wel.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat vaccineren nu echt zo'n enorme moeite? Dan ben je gelijk van het gezeik af.
Als het betekent dat ik vanaf oktober weer kan knallen bij een concert dan mogen ze dat toegangsbewijs wat mij betreft voor heel 2022 nog aanhouden.
Komt de Boa Gestapo je dan controleren als je lekker op het terras koffie zit te drinken? Nice.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Johannes788 het volgende:
RTLNieuws
Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist.
Het kabinet neemt daarover op 14 september een besluit. Eerst wacht het kabinet nog op advies van het Outbreak Management Team (OMT). De nieuwe maatregelen zullen vervolgens op 25 september ingaan.
En dat probleem los je compleet op door het nachtleven gewoon open te gooien met TvT/vaccinatiebewijzen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals @:Confetti hierboven zegt. Stel dat van die 2 miljoen mensen er 500.000 zijn die je nog zou kunnen vaccineren die wel in het nachtleven komen. Als er dan nog 1.5 miljoen over zijn gaat het nachtleven ook niet open zonder testen voor toegang, want het aantal is dan nog steeds te hoog. Dat die 1,5 miljoen daar niet komen is dan niet relevant.
Ze doen niet aan maatwerk, met als gevolg dat een hele sector moet bloeden door gebrekkig beleid.
Wat fijn dat je bij de gratie van het kabinet na het reserveren van een tijdslot naar het corso mag komen kijken zegquote:
We willen geen vaccinatieverplichtingquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef Cynicio het volgende:
O wee als je ongevaccineerd op het terras zit!!
En ze wachten nog even het advies van het OMT af, alsof die dit zullen ontmoedigen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
"Het kabinet neemt een besluit". Zou de Tweede Kamer daar ook nog iets van mogen vinden, of is dat een stomme vraag?
Niet dat het veel uitmaakt trouwens, maar toch. Het gaat om het idee.
Je hebt toch een papieren bewijs, ook.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:23 schreef OProg het volgende:
Mijn oma komt nergens behalve dat ze wel eens gaat lunchen om de hoek. Die heeft uitsluitend een senioren telefoon en dat is al lastig. Hoe zou die dat dan straks moeten doen?
Goed dat de bioscopen in elk geval een keuze krijgen:quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Cynicio het volgende:
In musea kan je natuurlijk doorgaans over de hoofden lopen!
Wat een onzin, joh. Dat ze het tijdelijk invoeren voor de nachtclubs etc. snap ik, maar een bioscoop of museum? Pleur op, daar willen die instanties niet eens aan meedoen.
Ik word misselijk van dit soort berichten en kwaad als 2voudig gevaccineerde. Dit gaat veels te ver allemaal.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Maar toegang tot het openbare leven afhankelijk maken van een app van de overheid is dat wel.
Alsmede het gebrek aan eerlijkheid.
Je had het net over open zonder testen voor toegang, daar reageerde ik op. Ik zal altijd blijven ageren tegen het gebruik van testen voor toegang, voor welke situatie ook. Ik kan begrijpen dat het tijdelijk nodig kan zijn, maar dat moet het uitgangspunt zijn. Er moet een duidelijk eindpunt zijn, het moet duidelijk afgekaderd zijn en er moeten hele duidelijke beperkingen aan het gebruik zitten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dat probleem los je compleet op door het nachtleven gewoon open te gooien met TvT/vaccinatiebewijzen.
Daar hoeven die 1,5 miljoen mensen die er toch niet komen niets mee te maken te hebben.
Nee, het debat volgt pas na het besluit en perco.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
"Het kabinet neemt een besluit". Zou de Tweede Kamer daar ook nog iets van mogen vinden, of is dat een stomme vraag?
Niet dat het veel uitmaakt trouwens, maar toch. Het gaat om het idee.
75? Ook dat wordt naar beneden gehaaldquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goed dat de bioscopen in elk geval een keuze krijgen:
- Niet meedoen met TvT, niet open mogen en failliet
of
- Wel meedoen, 75 man per bioscoop en failliet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |