Treurig inderdaad. AOC veroordeelde deze walgelijke GOP-praktijken ook:quote:Op woensdag 8 september 2021 01:06 schreef Ulx het volgende:
Abbott gaat alle toekomstige verkrachters oppakken, zodat verkrachte vrouwen geen abortus hoeven ondergaan.
Da's wel netjes. Misschien kan hij ook graag alle toekomstige moordenaars, fraudeurs en ontvoerders laten oppakken.
[ twitter ]
Ze krijgt wel aardig wat bijval uit die hoek, trouwens.quote:"I don't know if he is familiar with a menstruating person's body. In fact, I do know that he's not familiar with a woma.. eh... eh... with a female or a menstruating person's body"
Onzin. Een poltieke keuze is een politieke keuze.quote:Op donderdag 9 september 2021 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet volgens het CDC:
Science Brief: Community Use of Cloth Masks to Control the Spread of SARS-CoV-2
Het advies van het CDC opvolgen is geen politisering. Het verbieden ervan daarentegen wel.
quote:Op donderdag 9 september 2021 19:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar ondermijnde haar betoog wel wat door te struikelen over haar woorden om de LHBTQ-gemeenschap te pleasen (1:05):
Moest wel even aan de slag met developer tools in de browser, kan bijna nooit wat lezen op de NYT.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
Even iets leuks...
De NYT heeft een quizje online gezet. Als Amerika 6 partijen zou hebben, waar zou je het beste op kunnen stemmen. Het is een soort stemwijzer.
https://www.nytimes.com/i(...)mocrats-parties.html
Ik zat het dichtst bij de progressive party :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
quote:Op donderdag 9 september 2021 20:55 schreef OMG het volgende:
[..]
Moest wel even aan de slag met developer tools in de browser, kan bijna nooit wat lezen op de NYT.Mijn uitslag krijg ik niet hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die komt wel overeen met die van OMG.
# oh my god.![]()
Dit is ronduit schandaligquote:(CNN)All eligible students attending Los Angeles Unified public schools -- the nation's second largest school district -- will be required to be vaccinated against Covid-19 by the end of the calendar year, the school board of education has voted.
Die school boards zitten echt vol met autoritaire cultisten, dit gaat nergens meer over.quote:The district, which includes more than 600,000 students, already mandates the vaccine for teachers and staff, requires face coverings be worn by all, and tests all students and staff for infections weekly.
Je lijkt te denken dat als je gevaccineerd bent dat je dan 100% beschermd bent, in plaats van 90%.quote:Op vrijdag 10 september 2021 02:07 schreef MoreDakka het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)-students/index.html
bovendien compleet onnodig, want:
quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:24 schreef Sabata het volgende:
Ter verdediging van General Lee, hij had hetzelfde probleem als Admiraal Yamamoto in WO2, een patriot die vocht voor zijn goede zaak,
quote:The myth of Lee goes something like this: He was a brilliant strategist and devoted Christian man who abhorred slavery and labored tirelessly after the war to bring the country back together.
There is little truth in this. Lee was a devout Christian, and historians regard him as an accomplished tactician. But despite his ability to win individual battles, his decision to fight a conventional war against the more densely populated and industrialized North is considered by many historians to have been a fatal strategic error.
But even if one conceded Lee’s military prowess, he would still be responsible for the deaths of hundreds of thousands of Americans in defense of the South’s authority to own millions of human beings as property because they are black. Lee’s elevation is a key part of a 150-year-old propaganda campaign designed to erase slavery as the cause of the war and whitewash the Confederate cause as a noble one. That ideology is known as the Lost Cause, and as the historian David Blight writes, it provided a “foundation on which Southerners built the Jim Crow system.”
quote:In the Richmond Times Dispatch, R. David Cox wrote that “for white supremacist protesters to invoke his name violates Lee’s most fundamental convictions.” In the conservative publication Townhall, Jack Kerwick concluded that Lee was “among the finest human beings that has ever walked the Earth.” John Daniel Davidson, in an essay for The Federalist, opposed the removal of the Lee statute in part on the grounds that Lee “arguably did more than anyone to unite the country after the war and bind up its wounds.” Praise for Lee of this sort has flowed forth from past historians and presidents alike.
This is too divorced from Lee’s actual life to even be classed as fan fiction; it is simply historical illiteracy.
White supremacy does not “violate” Lee’s “most fundamental convictions.” White supremacy was one of Lee’s most fundamental convictions.
Atlantic: The Myth of the Kindly General Leequote:Lee’s cruelty as a slave master was not confined to physical punishment. In Reading the Man, the historian Elizabeth Brown Pryor’s portrait of Lee through his writings, Pryor writes that “Lee ruptured the Washington and Custis tradition of respecting slave families” by hiring them off to other plantations, and that “by 1860 he had broken up every family but one on the estate, some of whom had been together since Mount Vernon days.” The separation of slave families was one of the most unfathomably devastating aspects of slavery, and Pryor wrote that Lee’s slaves regarded him as “the worst man I ever see.”
Wat een vreemde conclusie. Kan ik nu zeggen dat jij dus voor verplichte vaccinatie van kinderen bent?quote:Op vrijdag 10 september 2021 05:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Je lijkt te denken dat als je gevaccineerd bent dat je dan 100% beschermd bent, in plaats van 90%.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 06:13 schreef OMG het volgende:
Gewoon alle vaccinaties voor school dan maar afschaffen, toch?
De oplossing is dan natuurlijk om het kinderen te verplichten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan er vooral niet bij dat een hoop figuren zo enorm spastisch doen om het halen van een prikje.
Ten eerste zal het mij werkelijk een rotzorg zijn wat ze Amerikaanse kinderen wel en niet verplichten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De oplossing is dan natuurlijk om het kinderen te verplichten.
Dat doe jij niet, dat doet het scholendistrict in Los Angeles voor kinderen en Biden voor ambtenaren. Wat vind je daar van?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder zou het fijn zijn als je geen woorden in m'n mond legt. Waar heb ik precies voorgesteld om vaccineren te verplichten?
Zou het zelf niet verplichten, maar ik begrijp waarom daartoe is besloten. Vaccinaties blijven achter in de VS met alle gevolgen van dien. De overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken, zodat deze ellende sneller voorbij is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, dat doet het scholendistrict in Los Angeles voor kinderen en Biden voor ambtenaren. Wat vind je daar van?
Niet echt een issue aangezien andere vaccins ook verplicht zijn voor kinderen die naar school moeten, of voor ambtenaren in het leger.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, dat doet het scholendistrict in Los Angeles voor kinderen en Biden voor ambtenaren. Wat vind je daar van?
Dit, maar als je dat vraagt krijg je een "quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet echt een issue aangezien andere vaccins ook verplicht zijn voor kinderen die naar school moeten, of voor ambtenaren in het leger.
Moet men die verplichtingen ook maar afschaffen?
Omdat er nogal een verschil is tussen het vaccineren van baby's tegen voor hen levensgevaarlijke ziektes en een covidvaccin aan kinderen en tieners verplicht geven. Kom op zeg, is die nuance echt niet te maken? Wat ga je zeggen tegen al die kinderen met ouders die om wat voor reden dan ook tegen covidvaccinatie zijn? Wat moet er met hen gebeuren, mogen die dan niet meer naar school ofzo?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:41 schreef OMG het volgende:
[..]
Dit, maar als je dat vraagt krijg je een ""
In hoeverre helpt het om de ellende op te lossen door kinderen verplichten te vaccineren? Bij ambtenaren kun je nog iets voorstellen, maar ook zo'n actie is schieten op muggen met atoombommen als je dat niet gericht doet. Het verplichten van vaccinatie voor leraren is bijvoorbeeld gericht om kinderen te beschermen en daar valt dus wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het zelf niet verplichten, maar ik begrijp waarom daartoe is besloten. Vaccinaties blijven achter in de VS met alle gevolgen van dien. De overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken, zodat deze ellende sneller voorbij is.
Covid is mogelijk levensgevaarlijk voor anderen, maar jij vindt het prima dat kinderen lekker mogelijk het virus rond mogen verspreiden? Net zoals je geneuzel tegen mondkapjes helpen dit soort zaken toch wel met het beperken van verspreiding en het aantal mensen dat in het ziekenhuis terecht komt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat er nogal een verschil is tussen het vaccineren van baby's tegen voor hen levensgevaarlijke ziektes en een covidvaccin aan kinderen en tieners verplicht geven. Kom op zeg, is die nuance echt niet te maken?
Dat het idioten zijn.quote:Wat ga je zeggen tegen al die kinderen met ouders die om wat voor reden dan ook tegen covidvaccinatie zijn?
Zoek maar een school waar je zonder vaccinatie heen mag of doe aan homeschooling. Maar ik heb genoeg aan de zogezegde vrijheid van mensen om vandaag de dag moedwillig anderen mogelijk aan covid bloot te stellen.quote:Wat moet er met hen gebeuren, mogen die dan niet meer naar school ofzo?
Tja dit is gewoon niet waar, kinderen verspreiden het virus sowieso nauwelijks en mondkapjes bij kinderen zijn zinloos. Maar goed, dat veel mensen geen wetenschappelijk kennis hebben in dit topic is geen verrassing. Belangrijker is dus dat je hiermee impliceert dat kinderen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor volwassenen die zichzelf niet beschermen tegen dat mogelijk levensgevaarlijke virus. Weet je zeker dat je die kant op wil?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Covid is mogelijk levensgevaarlijk voor anderen, maar jij vindt het prima dat kinderen lekker mogelijk het virus rond mogen verspreiden? Net zoals je geneuzel tegen mondkapjes helpen dit soort zaken toch wel met het beperken van verspreiding en het aantal mensen dat in het ziekenhuis terecht komt.
Ja, dat gaat helpen. Zeer constructief hoorquote:Dat het idioten zijn.
Deze regeling geldt voor álle publieke scholen, heb je dat überhaupt gelezen? De keuze is er dus niet, tenzij men kiest voor een privé school. Moet ik echt uit gaan leggen waarom dat voor zoveel mensen daar geen optie is? Kom op zeg, probeer toch eens wat nuance en empathie te tonenquote:Zoek maar een school waar je zonder vaccinatie heen mag of doe aan homeschooling.
https://twitter.com/DocDominik/status/1436055070043422733?s=19quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het zelf niet verplichten, maar ik begrijp waarom daartoe is besloten. Vaccinaties blijven achter in de VS met alle gevolgen van dien. De overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken, zodat deze ellende sneller voorbij is.
Onzin, kinderen kunnen het krijgen en verspreiden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja dit is gewoon niet waar, kinderen verspreiden het virus sowieso nauwelijks en mondkapjes bij kinderen zijn zinloos. Maar goed, dat veel mensen geen wetenschappelijk kennis hebben in dit topic is geen verrassing. Belangrijker is dus dat je hiermee impliceert dat kinderen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor volwassenen die zichzelf niet beschermen tegen dat mogelijk levensgevaarlijke virus. Weet je zeker dat je die kant op wil?
Maar nee, MoreDakka weet het beter.quote:"We always knew children could get it, could transmit it, and could get sick with COVID," she added. "I think we're learning more and more just how much."
Constructief zou zijn als iedereen bij zou dragen. Mondkapjes op, vaccinaties voor iedereen, en niet wachten op de volgende variant omdat "M'n vRiJhEiD" , "iK WeEt NiEt WaT ErIn ZiT", of "AuThOriTaIre CuLtIsTeN".quote:[..]
Ja, dat gaat helpen. Zeer constructief hoor
Kan mij niks boeien dat je als kind zijnde kut ouders hebt. Jammer joh.quote:[..]
Deze regeling geldt voor álle publieke scholen, heb je dat überhaupt gelezen? De keuze is er dus niet, tenzij men kiest voor een privé school. Moet ik echt uit gaan leggen waarom dat voor zoveel mensen daar geen optie is? Kom op zeg, probeer toch eens wat nuance en empathie te tonen
En homeschooling, lekker is dat. Kind wordt weggerukt van school en vrienden en dan mag hij maar hopen dat de ouders talent en motivatie hebben om een goede educatie te geven. Wie denk je dat de ouders zijn van kinderen die naar public schools gaan?
Nee maar jij zegt dat het compleet onnodig is omdat de leraren gevaccineerd zijn. Dat is het niet. Ook een gedeelte gevaccineerde leraren zal overlijden zolang het virus maar lang genoeg en veel genoeg rond blijft zingen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een vreemde conclusie. Kan ik nu zeggen dat jij dus voor verplichte vaccinatie van kinderen bent?
Nuances zijn voor hypocrieten. Daar doen we niet aan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat er nogal een verschil is tussen het vaccineren van baby's tegen voor hen levensgevaarlijke ziektes en een covidvaccin aan kinderen en tieners verplicht geven. Kom op zeg, is die nuance echt niet te maken? Wat ga je zeggen tegen al die kinderen met ouders die om wat voor reden dan ook tegen covidvaccinatie zijn? Wat moet er met hen gebeuren, mogen die dan niet meer naar school ofzo?
Op vrijdag 10 september 2021 15:00 schreef OMG het volgende:
Nul empathie en nul nuance. Dan houdt het weer op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:00 schreef OMG het volgende:
[..]
Onzin, kinderen kunnen het krijgen en verspreiden.
https://abcnews.go.com/He(...)ds/story?id=79480836
[..]
Maar nee, MoreDakka weet het beter.
[..]
Constructief zou zijn als iedereen bij zou dragen. Mondkapjes op, vaccinaties voor iedereen, en niet wachten op de volgende variant omdat "M'n vRiJhEiD" , "iK WeEt NiEt WaT ErIn ZiT", of "AuThOriTaIre CuLtIsTeN".
[..]
Kan mij niks boeien dat je als kind zijnde kut ouders hebt. Jammer joh.
De kans om te overlijden aan covid na vaccinatie is voor mensen in de werkende leeftijd bijzonder klein. Veel kleiner dan een hele hoop andere dingen waar we geen maatregelen nemen die zo ingrijpend zijn. Het sleutelwoord is proportionaliteit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee maar jij zegt dat het compleet onnodig is omdat de leraren gevaccineerd zijn. Dat is het niet. Ook een gedeelte gevaccineerde leraren zal overlijden zolang het virus maar lang genoeg en veel genoeg rond blijft zingen.
Er stierven elk jaar miljoenen kinderen aan mazelen voordat er een vaccin beschikbaar was.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nuances zijn voor hypocrieten. Daar doen we niet aan.
Maar hoe kom je erbij dat mazelen of kinkhoest levensgevaarlijk zijn?
Probeer toch eens te lezen. Kinderen krijgen en verspreiden het minder dan volwassenen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:22 schreef OMG het volgende:
Kinderen kunnen het krijgen en verspreiden, dat blijft het punt.
Nee, dat begrijp je echt volledig verkeerd.quote:Maar als ik het goed begrijp is de oplossing voor de pandemie het rond laten lopen van ongevaccineerde mensen (kinderen en volwassenen) omdat we die niet mogen beledigen wat betreft mondkapjes en maar vol blijven houden dat kinderen het nauwelijks krijgen, maar toch echt wel krijgen en verspreiden.
En laten we dan ook maar met varianten die besmettelijker zijn experimenteren while we're at it.
Zelfs in Zweden zeggen ze niet dat kinderen nauwelijks besmet worden. Eerder dat ze er zelf nauwelijks ziek van worden. En vaccins naar landen sturen met lage vaccinatiedekking is echt veel effectiever tegen de opkomst van nieuwe varianten dan booster vaccins geven, wat in de VS wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:22 schreef OMG het volgende:
Kinderen kunnen het krijgen en verspreiden, dat blijft het punt.
Maar als ik het goed begrijp is de oplossing voor de pandemie het rond laten lopen van ongevaccineerde mensen (kinderen en volwassenen) omdat we die niet mogen beledigen wat betreft mondkapjes en maar vol blijven houden dat kinderen het nauwelijks krijgen, maar toch echt wel krijgen en verspreiden.
En laten we dan ook maar met varianten die besmettelijker zijn experimenteren while we're at it.
Zijn vaccinatiebewijzen en mondkapjes dan wel okay?quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp je echt volledig verkeerd.
Ja, ik kan niet wachten op m'n booster. Geef mij maar alles wat de rest niet wil.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:30 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Zelfs in Zweden zeggen ze niet dat kinderen nauwelijks besmet worden. Eerder dat ze er zelf nauwelijks ziek van worden. En vaccins naar landen sturen met lage vaccinatiedekking is echt veel effectiever tegen de opkomst van nieuwe varianten dan booster vaccins geven, wat in de VS wel gaat gebeuren.
In sommige kringen is dat een angst, ja. En dan is er de gebruikelijke waterval van fake news, anti-vaxxers, conspiracy leuteraars en fake science. En dat beperkt zich vooral tot de Republikeinse aanhang.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, ik begrijp niet dat er spastisch wordt gedaan over vaccinaties. Wat denkt men precies dat er gebeurt? Dat je dood neervalt na zo'n spuitje?
Vaccinverplichtingen zijn gewoon politiek. Kan er niet iets aan dat domme getroll gedaan worden?quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Laten we het hier beperken tot Amerikaanse politiek, discussies over vaccins, mondkapjes en maatregelen zijn meer in COR op hun plaats.[/modbreak]
Deze discussie mag in POL FB plaatsvinden, ik heb opmerkingen van meerdere partijen gezien die op het randje waren en besloten geen posts te verwijderen. Voor overige vragen en opmerkingen is er POL FB.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccinverplichtingen zijn gewoon politiek. Kan er niet iets aan dat domme getroll gedaan worden?
quote:"McCarthy is talking out of one side of his mouth, saying that he supports the MAGA movement, Trump and President Trump's policies, but his money is supporting Jaime Herrera Beutler and four of the other impeachment voters," Joe Kent, a Trump-backed primary challenger to Herrera Beutler, told CNN. "It's just part of the GOP grift. So me and the rest of the base, we've kind of heard enough from them."
Ze zouden ook kunnen overwegen om het benoemen van rechters wat democratischer te maken. Ze zijn nu opgezadeld met hardvochtige houwdegens waarvan sommigen voor het leven zijn benoemd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 23:50 schreef Kijkertje het volgende:
Voorstellen op komst om te voorkomen dat presidenten misbruik maken van hun macht zoals Trump dat deed:
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ammon_Bundyquote:...Bundy gained widespread attention by leading the 2016 occupation of the Malheur National Wildlife Refuge.[7][8][9] He is the son of rancher Cliven Bundy, who was the central figure in the 2014 Bundy standoff
...
On June 19, 2021, Bundy announced his intent to run for governor of Idaho.
Maar hij stipte wel aan dat de VS ook moet kijken naar de thuisgebakken terroristen, dus de lieverdjes van 6 januari.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:40 schreef Dutch_view het volgende:
George W Bush mocht vandaag ook weer een speach houden over 9-11![]()
Helaas ging hij niet in op de rol van Saoedi Arabië![]()
Ben wel blij dat Biden een EO heeft getekend om alle nog geheime 9-11 documenten alsnog vrij te geven
Als ik het positief bekijk dan denk ik, goh wat dapper van deze Republikein om dat te zeggen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 22:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar hij stipte wel aan dat de VS ook moet kijken naar de thuisgebakken terroristen, dus de lieverdjes van 6 januari.
En rond het Capitool worden de verdedigingswerken weer aangebracht ivm een verwachte nieuwe aanval van de fans van TFG.
In de VS zijn er redelijk wat vaccinaties verplicht. Om naar school te gaan, om in het leger te zijn. Welke heb je precies een probleem mee? Want dat is iets wat vroeger al normaal was:quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccinverplichtingen zijn gewoon politiek. Kan er niet iets aan dat domme getroll gedaan worden?
Door 4 jaren Trump zijn we haast vergeten dat "Dubya" ook niet zo'n beste president was.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:40 schreef Dutch_view het volgende:
George W Bush mocht vandaag ook weer een speach houden over 9-11![]()
Helaas ging hij niet in op de rol van Saoedi Arabië![]()
Ben wel blij dat Biden een EO heeft getekend om alle nog geheime 9-11 documenten alsnog vrij te geven
Laten we niet vergeten dat het behalve een useful idiot ook daadwerkelijk een gevaarlijke fundamentalist was. Hij zag Irak daadwerkelijk als een soort kruistocht.quote:Op zondag 12 september 2021 10:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Door 4 jaren Trump zijn we haast vergeten dat "Dubya" ook niet zo'n beste president was.
Ex-alcoholist, discutabele beslissingen, matig vocabulair, niet al te intelligent etc.
Maar als je hem nu hoort praten is hij net Shakespeare vergeleken bij Trump.
En ik vind het zo leuk dat hij zulke dikke maatjes is met Michelle Obama
Zag hij dat echt of werd hij goed bespeeld door de neocons toen?quote:Op zondag 12 september 2021 10:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat het behalve een useful idiot ook daadwerkelijk een gevaarlijke fundamentalist was. Hij zag Irak daadwerkelijk als een soort kruistocht.
Welnee, hij schijnt toen al met zo'n idioot te zijn geweest als nu. Hij heeft alleen het 'geluk' gehad dat 9/11 tijdens zijn burgemeesterschap plaatsvond, waardoor heel het land achter hem ging staan.quote:Op zondag 12 september 2021 09:16 schreef AnneX het volgende:
Verder stond een blijkbaar dronken Giuliani op zijn eigen 9/11 dinner te oreren.
Voorheen de beste Amerikaanse mayor.
Is hem dat niet ook vooral ingefluisterd door al die haviken in zijn kabinet. Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz etc.?quote:Op zondag 12 september 2021 10:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat het behalve een useful idiot ook daadwerkelijk een gevaarlijke fundamentalist was. Hij zag Irak daadwerkelijk als een soort kruistocht.
Ik lees hierin dat het verbod op drugs wordt opgeheven.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
What could go wrong?
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ammon_Bundy
Trump vind ik een veel misselijkmakendere minkukel dan Dubya, maar Dubya's beleid was idd heel wat rampzaliger voor de rest van de wereld.quote:Op zondag 12 september 2021 12:08 schreef speknek het volgende:
Ik geloof best dat Dubya privé een vriendelijke kerel is, en dat hij naïef gezwicht is voor het militair industriële complex, maar laten we hem niet rehabiliteren he, hij is nog steeds hoofdverantwoordelijke voor de bijna 1 miljoen doden als reactie op de 3500 doden in de VS.
wat een ongelooflijk naïeve tabel, schijnbaar is het feit dat Reuters en AP Iran al jarenlang framen als een staat die ieder moment nucleaire wapens kan gaan ontwikkelen en gebruiken, tegen al het beschikbaar bewijs en metingen in, geen blijk van hun 'bias'. je kunt feiten gebruiken wat je wilt, maar het vormgeven van die feiten in een samenhangend narratief heeft ook alles te maken met politieke kleurquote:Op vrijdag 10 september 2021 23:25 schreef Mike het volgende:
Er is schijnbaar een nieuwe richtlijn voor de OP (versie 8.0):
[ afbeelding ]
ik ben het niet met je oneens hoor, vind gewoon het retorisch gewicht nogal irritant. toen Trump president werd kon er ineens wel over Jemen gepraat worden; een oorlog die gestart was door Obama; en de zeeblokkade aldaar die al jaren onder zijn kabinet plaatsvond en honderdduizenden doden en een choleraplaag tot gevolg heeft gehadquote:Op zondag 12 september 2021 18:47 schreef speknek het volgende:
Trump was een debiel in binnenlands en buitenlands beleid. Vergeet niet dat hij een MOAB gegooid heeft, voortdurend staatsgeheimen lekte naar Russische spionnen, een kernoorlog zat uit te lokken met Noord Korea, de NAVO ernstig verzwakt heeft, bij de eerste de beste mogelijkheid de Koerden in de rug stak waardoor Syrië nog langer een puinhoop was, en toen een militair strateeg als nucleaire optie opperde om een Iraanse generaal om te leggen dat zonder aarzeling meteen beval. Het is meer mazzel dan gogme dat er niets ergs gebeurd is.
Maar het is verder niet zijn buitenlandse beleid waar hij in het algemeen voor bekritiseerd wordt.
Dus jij bent het eens dat Trump een mongool was op buitenlands beleid. Net is je uitgelegd dat dat niet bepaald een voortzetting was op Obama's beleid. Toch vind je het een voortzetting op Obama's beleid en vind je het raar dat men kritiek heeft op Trump en je denkt dat dat door zijn "verschijningsvorm" komt?quote:Op zondag 12 september 2021 18:59 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
ik ben het niet met je oneens hoor, vind gewoon het retorisch gewicht nogal irritant. toen Trump president werd kon er ineens wel over Jemen gepraat worden; een oorlog die gestart was door Obama; en de zeeblokkade aldaar die al jaren onder zijn kabinet plaatsvond en honderdduizenden doden en een choleraplaag tot gevolg heeft gehad
jaquote:Op zondag 12 september 2021 19:19 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Dus jij bent het eens dat Trump een mongool was op buitenlands beleid.
volgens mij is dat niet wat er gebeurde. speknek noemde een aantal extreme voorbeelden van trump's mentaliteit, voorbeelden die gewoon bestonden bovenop zijn voortzetting van (grote delen van) Obama's beleid. ik zie de tegenstelling die jij ziet nietquote:Net is je uitgelegd dat dat niet bepaald een voortzetting was op Obama's beleid. Toch vind je het een voortzetting op Obama's beleid
ik zeg helemaal niet dat "ik het raar vind" dat men "kritiek heeft op Trump", leg me geen woorden in de mond alsjeblieft. ik zeg dat het raar is dat Trump bekritiseerd wordt voor beleid dat onder Obama (en Bush) ook gewoon plaatsvond. Ik noem daar ook een concreet voorbeeld van maar daar ging je niet op inquote:en vind je het raar dat men kritiek heeft op Trump en je denkt dat dat door zijn "verschijningsvorm" komt?
Ik denk dat de kritiek vooral is en was op de voorbeelden die speknek gaf. De kritiek op het beleid dat meer een voortzetting was op dat van Obama was veel minder. Logisch ook want dat was veel miner controversieel.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef CharlesKinbote het volgende:
volgens mij is dat niet wat er gebeurde. speknek noemde een aantal extreme voorbeelden van trump's mentaliteit, voorbeelden die gewoon bestonden bovenop zijn voortzetting van (grote delen van) Obama's beleid. ik zie de tegenstelling die jij ziet niet
Het beleid van zowel Bush als Obama was een optelsom van de mensen waar ze zich mee omringden. Bij Bush waren het houwdegens die wel brood zagen in de invasies van zowel Irak (olie) en Afganistan (zeldzame ertsen). Obama probeerde hetzelfde maar dan via hereducatie van de afghanen. Dat faalde net zo jammerlijk als het brute geweld van de Russen die ook aasden op die grondstoffen. Trump is een onbenul en had onbenullen in dienst en heeft op naieve manier de Taliban de ruimte gegeven om strategisch het binnenland te bezetten terwijl de steden weerloos bleven. Biden kon niet anders dan verkassen. Mijn verwachting is dat China eventueel met de Taliban in zee gaan. Twee honden vechten om een been...quote:Op zondag 12 september 2021 20:29 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik denk dat de kritiek vooral is en was op de voorbeelden die speknek gaf. De kritiek op het beleid dat meer een voortzetting was op dat van Obama was veel minder. Logisch ook want dat was veel miner controversieel.
Jemen interesseert mij niet zo veel. De Amerikaanse bevolking waarschijnlijk nog minder. Als dat dan het enige is dan is het vrij logisch dat je daar weinig kritiek op krijgt toch?
Als hetzelfde bovenop de gigantische zooi van Trump komt dan komt daar ook meer kritiek op.
Als je zo faalt als hij dan komt alles wat je doet onder een vergrootglas. Een ander zou het misschien vergeven worden omdat hij de rest wel goed doet.
tsja, als een kunstmatige hongersnood het enige is.... hoe krijg je het uit je toetsenbord manquote:Op zondag 12 september 2021 20:29 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Jemen interesseert mij niet zo veel. De Amerikaanse bevolking waarschijnlijk nog minder. Als dat dan het enige is dan is het vrij logisch dat je daar weinig kritiek op krijgt toch?
en dat hele idee van 'falen' is dus juist het probleem, en daar ging mijn opmerking ook over. als je retorisch doet alsof je voor vrede bent maar op alles wat los en vast zit bommen gooit, ben je een 'competente' president. als je hetzelfde doet, plus nog een tandje erger, terwijl je een debiele persoonlijkheid hebt weten mensen niet waar ze het moeten zoeken.quote:Als hetzelfde bovenop de gigantische zooi van Trump komt dan komt daar ook meer kritiek op.
Als je zo faalt als hij dan komt alles wat je doet onder een vergrootglas. Een ander zou het misschien vergeven worden omdat hij de rest wel goed doet.
Dat is natuurlijk dan weer niet op Obama te pinnen, maar gewoon op voortschrijdende ontwikkelingen. Elke president zou dit gedaan hebben Je zou kunnen zeggen dat een democratische president het nog enigszins binnen de perken hield. Onder de republikeinse president werd het aantal drone attacks immers opgevoerd én de transparantie in de gevolgen opgeheven.quote:Op maandag 13 september 2021 00:07 schreef CharlesKinbote het volgende:
überhaupt het feit dat drones standard operating procedure zijn hebben we aan obama te danken.
quote:Op maandag 13 september 2021 00:07 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
tsja, als een kunstmatige hongersnood het enige is.... hoe krijg je het uit je toetsenbord manen was natuurlijk niet het enige, zoals @:speknek benoemt. het obama-kabinet heeft een gigantisch militair raamwerk gebouwd waar burgerdoden die met drones werden gemaakt beleidsmatig in de doofpot werden gestopt; überhaupt het feit dat drones standard operating procedure zijn hebben we aan obama te danken.
en libië natuurlijk; iedereen die denkt dat dat een goed idee was heeft een hard geschiedenislesje CIA-coups nodig. trump werd hevig bekritiseerd omdat hij jeruzalem uitroep tot israëlische hoofdstad, maar obama heeft het grootste militaire steunpakket (38 miljard) aan israel gegeven; toon was wederom belangrijker dan inhoud. zelfde met die bom op dat syrische vliegveld, obama was al jarenlang militaire basissen aan het bouwen maar de bom (wat natuurlijk ook erg is) is dan ineens een provocatie en 'hawkish'; iig in de mainstream amerikaanse kranten, en weet dat nrc ook wel vaker dat frame overnam
[..]
en dat hele idee van 'falen' is dus juist het probleem, en daar ging mijn opmerking ook over. als je retorisch doet alsof je voor vrede bent maar op alles wat los en vast zit bommen gooit, ben je een 'competente' president. als je hetzelfde doet, plus nog een tandje erger, terwijl je een debiele persoonlijkheid hebt weten mensen niet waar ze het moeten zoeken.
Als je leest, zie je dat ik alle grammaticaregels toepas behalve hoofdlettergebruik. Ik typ in samenhangende volzinnen met komma's en puntkomma's. Verder had dit (ik veronderstel) goedbedoelde commentaar gewoon in een DM gekund, dan had je inhoudelijk op mijn post kunnen ingaan. Of moet ik het eerst editten voordat je het wilt lezen?quote:Op dinsdag 14 september 2021 00:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien is het wat handiger om volledige zinnen te schrijven met hoofdletters en punten. Dat maakt jouw comment wat leesbaarder en voorkom je dat mensen het al opgeven voordat ze daadwerkelijk de inhoud kunnen ontdekken.
Niets is verplicht in deze, maar ik neem aan dat je wil dat je comments gelezen worden.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik snap ook nooit zo goed waarom Democraten altijd onkritisch als 'lesser evil' worden aangenomen; Democraten hebben de enige atoombommen in de geschiedenis van de mensheid gebruikt als militair wapen. En waarom knip je mijn post af trouwens? Ik bekritiseer expliciet het doofpotbeleid, en het achteraf markeren van mannelijke slachtoffers als "combatants" om schandalen te voorkomen.quote:Op maandag 13 september 2021 09:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk dan weer niet op Obama te pinnen, maar gewoon op voortschrijdende ontwikkelingen. Elke president zou dit gedaan hebben
Dat zou je kunnen zeggen, maar dat zou ik een erg rare opmerking vinden, aangezien Obama meer bommen met drones heeft gegooid in zijn eerste jaar als president dan Bush in zijn gehele presidentiële carrière. Interessant rapport van Amnesty hierover (vanaf pagina 13 is vooral relevant voor deze post).quote:Je zou kunnen zeggen dat een democratische president het nog enigszins binnen de perken hield. Onder de republikeinse president werd het aantal drone attacks immers opgevoerd én de transparantie in de gevolgen opgeheven.
Daar kunnen we het natuurlijk ook over hebben als je dat wilt, ik ben hier niet om Bush te verdedigen of Obama de grond in te trappen. Ik ben gewoon kritisch aan het kijken naar het gedrag van Amerikaanse presidenten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 01:26 schreef Ulx het volgende:
En hoeveel grondtroepen zette Bush in vergeleken met Obama?
Volgens mij leg ik dat ook uit. Ik weet niet wat je bedoelt met je (retorische) vraag. Ironische eis trouwens, aangezien je vraag uit het niks kwam en de discussie totaal ontspoorde. Misschien siert het je om inhoudelijk te reageren in plaats van whataboutism met misplaatste arrogantiequote:
Ja drones zijn kut, worden teveel gebruikt, maar wat wil je nu zeggen. Bush introduceerden ze, Obama installeerden beperkingen, Trump heeft ze allemaal weg genomen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 00:51 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik snap ook nooit zo goed waarom Democraten altijd onkritisch als 'lesser evil' worden aangenomen; Democraten hebben de enige atoombommen in de geschiedenis van de mensheid gebruikt als militair wapen. En waarom knip je mijn post af trouwens? Ik bekritiseer expliciet het doofpotbeleid, en het achteraf markeren van mannelijke slachtoffers als "combatants" om schandalen te voorkomen.
[..]
Dat zou je kunnen zeggen, maar dat zou ik een erg rare opmerking vinden, aangezien Obama meer bommen met drones heeft gegooid in zijn eerste jaar als president dan Bush in zijn gehele presidentiële carrière. Interessant rapport van Amnesty hierover (vanaf pagina 13 is vooral relevant voor deze post).
Ik vind het gewoon walgelijk en dat spreek ik uit. En echt een karikatuur van Obama's beleid weer.quote:Op dinsdag 14 september 2021 02:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja drones zijn kut, worden teveel gebruikt, maar wat wil je nu zeggen. Bush introduceerden ze, Obama installeerden beperkingen, Trump heeft ze allemaal weg genomen.
Lesser of two evils in een paar zinnen.
Waarom zou ik het daar niet mee eens zijn? Denk je dat je het tegen een Republikein hebt ofzo?quote:Maar goed volgens die zelfde redenatie ben je het er wel mee eens dat de Republikeinen een racisitische partij zijn die het courten van racisten onderdeel hebben gemaakt van hun partij. The Southern Strategy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |