De oplossing is dan natuurlijk om het kinderen te verplichten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan er vooral niet bij dat een hoop figuren zo enorm spastisch doen om het halen van een prikje.
Ten eerste zal het mij werkelijk een rotzorg zijn wat ze Amerikaanse kinderen wel en niet verplichten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De oplossing is dan natuurlijk om het kinderen te verplichten.
Dat doe jij niet, dat doet het scholendistrict in Los Angeles voor kinderen en Biden voor ambtenaren. Wat vind je daar van?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder zou het fijn zijn als je geen woorden in m'n mond legt. Waar heb ik precies voorgesteld om vaccineren te verplichten?
Zou het zelf niet verplichten, maar ik begrijp waarom daartoe is besloten. Vaccinaties blijven achter in de VS met alle gevolgen van dien. De overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken, zodat deze ellende sneller voorbij is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, dat doet het scholendistrict in Los Angeles voor kinderen en Biden voor ambtenaren. Wat vind je daar van?
Niet echt een issue aangezien andere vaccins ook verplicht zijn voor kinderen die naar school moeten, of voor ambtenaren in het leger.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, dat doet het scholendistrict in Los Angeles voor kinderen en Biden voor ambtenaren. Wat vind je daar van?
Dit, maar als je dat vraagt krijg je een "quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet echt een issue aangezien andere vaccins ook verplicht zijn voor kinderen die naar school moeten, of voor ambtenaren in het leger.
Moet men die verplichtingen ook maar afschaffen?
Omdat er nogal een verschil is tussen het vaccineren van baby's tegen voor hen levensgevaarlijke ziektes en een covidvaccin aan kinderen en tieners verplicht geven. Kom op zeg, is die nuance echt niet te maken? Wat ga je zeggen tegen al die kinderen met ouders die om wat voor reden dan ook tegen covidvaccinatie zijn? Wat moet er met hen gebeuren, mogen die dan niet meer naar school ofzo?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:41 schreef OMG het volgende:
[..]
Dit, maar als je dat vraagt krijg je een ""
In hoeverre helpt het om de ellende op te lossen door kinderen verplichten te vaccineren? Bij ambtenaren kun je nog iets voorstellen, maar ook zo'n actie is schieten op muggen met atoombommen als je dat niet gericht doet. Het verplichten van vaccinatie voor leraren is bijvoorbeeld gericht om kinderen te beschermen en daar valt dus wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het zelf niet verplichten, maar ik begrijp waarom daartoe is besloten. Vaccinaties blijven achter in de VS met alle gevolgen van dien. De overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken, zodat deze ellende sneller voorbij is.
Covid is mogelijk levensgevaarlijk voor anderen, maar jij vindt het prima dat kinderen lekker mogelijk het virus rond mogen verspreiden? Net zoals je geneuzel tegen mondkapjes helpen dit soort zaken toch wel met het beperken van verspreiding en het aantal mensen dat in het ziekenhuis terecht komt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat er nogal een verschil is tussen het vaccineren van baby's tegen voor hen levensgevaarlijke ziektes en een covidvaccin aan kinderen en tieners verplicht geven. Kom op zeg, is die nuance echt niet te maken?
Dat het idioten zijn.quote:Wat ga je zeggen tegen al die kinderen met ouders die om wat voor reden dan ook tegen covidvaccinatie zijn?
Zoek maar een school waar je zonder vaccinatie heen mag of doe aan homeschooling. Maar ik heb genoeg aan de zogezegde vrijheid van mensen om vandaag de dag moedwillig anderen mogelijk aan covid bloot te stellen.quote:Wat moet er met hen gebeuren, mogen die dan niet meer naar school ofzo?
Tja dit is gewoon niet waar, kinderen verspreiden het virus sowieso nauwelijks en mondkapjes bij kinderen zijn zinloos. Maar goed, dat veel mensen geen wetenschappelijk kennis hebben in dit topic is geen verrassing. Belangrijker is dus dat je hiermee impliceert dat kinderen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor volwassenen die zichzelf niet beschermen tegen dat mogelijk levensgevaarlijke virus. Weet je zeker dat je die kant op wil?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Covid is mogelijk levensgevaarlijk voor anderen, maar jij vindt het prima dat kinderen lekker mogelijk het virus rond mogen verspreiden? Net zoals je geneuzel tegen mondkapjes helpen dit soort zaken toch wel met het beperken van verspreiding en het aantal mensen dat in het ziekenhuis terecht komt.
Ja, dat gaat helpen. Zeer constructief hoorquote:Dat het idioten zijn.
Deze regeling geldt voor álle publieke scholen, heb je dat überhaupt gelezen? De keuze is er dus niet, tenzij men kiest voor een privé school. Moet ik echt uit gaan leggen waarom dat voor zoveel mensen daar geen optie is? Kom op zeg, probeer toch eens wat nuance en empathie te tonenquote:Zoek maar een school waar je zonder vaccinatie heen mag of doe aan homeschooling.
https://twitter.com/DocDominik/status/1436055070043422733?s=19quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het zelf niet verplichten, maar ik begrijp waarom daartoe is besloten. Vaccinaties blijven achter in de VS met alle gevolgen van dien. De overheid probeert de vaccinatiegraad op te krikken, zodat deze ellende sneller voorbij is.
Onzin, kinderen kunnen het krijgen en verspreiden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja dit is gewoon niet waar, kinderen verspreiden het virus sowieso nauwelijks en mondkapjes bij kinderen zijn zinloos. Maar goed, dat veel mensen geen wetenschappelijk kennis hebben in dit topic is geen verrassing. Belangrijker is dus dat je hiermee impliceert dat kinderen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor volwassenen die zichzelf niet beschermen tegen dat mogelijk levensgevaarlijke virus. Weet je zeker dat je die kant op wil?
Maar nee, MoreDakka weet het beter.quote:"We always knew children could get it, could transmit it, and could get sick with COVID," she added. "I think we're learning more and more just how much."
Constructief zou zijn als iedereen bij zou dragen. Mondkapjes op, vaccinaties voor iedereen, en niet wachten op de volgende variant omdat "M'n vRiJhEiD" , "iK WeEt NiEt WaT ErIn ZiT", of "AuThOriTaIre CuLtIsTeN".quote:[..]
Ja, dat gaat helpen. Zeer constructief hoor
Kan mij niks boeien dat je als kind zijnde kut ouders hebt. Jammer joh.quote:[..]
Deze regeling geldt voor álle publieke scholen, heb je dat überhaupt gelezen? De keuze is er dus niet, tenzij men kiest voor een privé school. Moet ik echt uit gaan leggen waarom dat voor zoveel mensen daar geen optie is? Kom op zeg, probeer toch eens wat nuance en empathie te tonen
En homeschooling, lekker is dat. Kind wordt weggerukt van school en vrienden en dan mag hij maar hopen dat de ouders talent en motivatie hebben om een goede educatie te geven. Wie denk je dat de ouders zijn van kinderen die naar public schools gaan?
Nee maar jij zegt dat het compleet onnodig is omdat de leraren gevaccineerd zijn. Dat is het niet. Ook een gedeelte gevaccineerde leraren zal overlijden zolang het virus maar lang genoeg en veel genoeg rond blijft zingen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een vreemde conclusie. Kan ik nu zeggen dat jij dus voor verplichte vaccinatie van kinderen bent?
Nuances zijn voor hypocrieten. Daar doen we niet aan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat er nogal een verschil is tussen het vaccineren van baby's tegen voor hen levensgevaarlijke ziektes en een covidvaccin aan kinderen en tieners verplicht geven. Kom op zeg, is die nuance echt niet te maken? Wat ga je zeggen tegen al die kinderen met ouders die om wat voor reden dan ook tegen covidvaccinatie zijn? Wat moet er met hen gebeuren, mogen die dan niet meer naar school ofzo?
Op vrijdag 10 september 2021 15:00 schreef OMG het volgende:
Nul empathie en nul nuance. Dan houdt het weer op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:00 schreef OMG het volgende:
[..]
Onzin, kinderen kunnen het krijgen en verspreiden.
https://abcnews.go.com/He(...)ds/story?id=79480836
[..]
Maar nee, MoreDakka weet het beter.
[..]
Constructief zou zijn als iedereen bij zou dragen. Mondkapjes op, vaccinaties voor iedereen, en niet wachten op de volgende variant omdat "M'n vRiJhEiD" , "iK WeEt NiEt WaT ErIn ZiT", of "AuThOriTaIre CuLtIsTeN".
[..]
Kan mij niks boeien dat je als kind zijnde kut ouders hebt. Jammer joh.
De kans om te overlijden aan covid na vaccinatie is voor mensen in de werkende leeftijd bijzonder klein. Veel kleiner dan een hele hoop andere dingen waar we geen maatregelen nemen die zo ingrijpend zijn. Het sleutelwoord is proportionaliteit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee maar jij zegt dat het compleet onnodig is omdat de leraren gevaccineerd zijn. Dat is het niet. Ook een gedeelte gevaccineerde leraren zal overlijden zolang het virus maar lang genoeg en veel genoeg rond blijft zingen.
Er stierven elk jaar miljoenen kinderen aan mazelen voordat er een vaccin beschikbaar was.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nuances zijn voor hypocrieten. Daar doen we niet aan.
Maar hoe kom je erbij dat mazelen of kinkhoest levensgevaarlijk zijn?
Probeer toch eens te lezen. Kinderen krijgen en verspreiden het minder dan volwassenen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:22 schreef OMG het volgende:
Kinderen kunnen het krijgen en verspreiden, dat blijft het punt.
Nee, dat begrijp je echt volledig verkeerd.quote:Maar als ik het goed begrijp is de oplossing voor de pandemie het rond laten lopen van ongevaccineerde mensen (kinderen en volwassenen) omdat we die niet mogen beledigen wat betreft mondkapjes en maar vol blijven houden dat kinderen het nauwelijks krijgen, maar toch echt wel krijgen en verspreiden.
En laten we dan ook maar met varianten die besmettelijker zijn experimenteren while we're at it.
Zelfs in Zweden zeggen ze niet dat kinderen nauwelijks besmet worden. Eerder dat ze er zelf nauwelijks ziek van worden. En vaccins naar landen sturen met lage vaccinatiedekking is echt veel effectiever tegen de opkomst van nieuwe varianten dan booster vaccins geven, wat in de VS wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:22 schreef OMG het volgende:
Kinderen kunnen het krijgen en verspreiden, dat blijft het punt.
Maar als ik het goed begrijp is de oplossing voor de pandemie het rond laten lopen van ongevaccineerde mensen (kinderen en volwassenen) omdat we die niet mogen beledigen wat betreft mondkapjes en maar vol blijven houden dat kinderen het nauwelijks krijgen, maar toch echt wel krijgen en verspreiden.
En laten we dan ook maar met varianten die besmettelijker zijn experimenteren while we're at it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |